Huvittaa kun huomasin yhden fb-kaverin liittyneen näihin "Rikostaustan omaavat ulkomaalaiset heti pois suomesta!"

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mutta et sie voi sitä vastuuta sysätä kaikkien muitten niskoille enää. jos sie olet törmänny ihmisiin jotka ei tajua kahen maan eroa niin ei se sitä tarkota että jokaikinen on niin idiootti ettei ymmärrä. ja joku vois oikiasti haluta vaikka lisätietoakin aiheesta.

mie haen tässä nyt juuri sitä takaa. vaikka kyllä mie toisaalta ymmärrän mitä sie tarkotat, ei walesilainen tykkää että sitä kututaan englantilaiseksi, tai jos baskia kututaan espanjalaiseksi. vahvasti omaan kulttuuriin sidoksissa olevaa itsetuntoa ei niin vain voi pois kitkeä vaikka kuinka yritettäis se pois hakata.

ole ylypiä siitä kotimaastas ja kerro siitä. mitä suuremmalle joukolle kerrot, sen parempi. eikö ois mukavampi oikasta niitä väärinkäsityksiä? pistää kerranki suurelle joukolle jauhot suuhun? ai, mie tykkäisin kyllä semmosta erittäin paljon :)
Jos nyt lopetan provoilun hetkeksi, niin Nyynä on järkevä ja ihana ihminen. Vaikka jaksaakin puhua tuulimyllyille, tai ehkä siksi.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wr:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Minkä takia ylipäätään asut Suomessa jos asenne meitä kohtaan tollanen, painu oikeesti takas sinne missä on parempi olla, ja vertaisiasi ihmisiä.

En ole rasisti, mutta jos pitää tulla tänne puhumaan paskaa suomalaisista, niin voit ostaa lipun synnyinmaillesi.
Ei sellaista paikkaa ole olemassakaan.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja wr:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Minkä takia ylipäätään asut Suomessa jos asenne meitä kohtaan tollanen, painu oikeesti takas sinne missä on parempi olla, ja vertaisiasi ihmisiä.

En ole rasisti, mutta jos pitää tulla tänne puhumaan paskaa suomalaisista, niin voit ostaa lipun synnyinmaillesi.
Ei sellaista paikkaa ole olemassakaan.
Aah, oletko Jugoslaviasta? Vai tsekkoslovakiasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja eipä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä en ole vastuussa muiden ihmisten tekemisistä. Ja mä annankin teidän elää tavallanne, pysyttelemällä kotona.
Viet suomalaisilta asunnon ja sähköä, muuta vain takaisin sinne afrikkaan.
Miksi mun pitäisi lähteä yhtään mihinkään, kun mut on tänne tuotu kasvamaan? Vieraaseen maahan vielä, jossa en osaa kunnolla kieltä.
Ei oo vissiin toi kasvu onnistunu...Vai millon tulit,viikko sitten? Jos ei asenne muutu, ni painu helvettiin.
Helvettiin... Joo, kasvu jäi kesken. Mutta se jäi kesken jo hyvin varhain, noin 2-vuotiaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
Mua luullaan yleensä puolalaiseksi ja kun korjaan Suomeksi, niin usein tulee kommentti tyyliin "Oon käynyt Norjassa!" Siinä sitten hoomoilasena, että "Ai, sepä kiva, mä en oo."

Asun siis Englannissa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
Mua luullaan yleensä puolalaiseksi ja kun korjaan Suomeksi, niin usein tulee kommentti tyyliin "Oon käynyt Norjassa!" Siinä sitten hoomoilasena, että "Ai, sepä kiva, mä en oo."

Asun siis Englannissa.
Joo ei ole ollut minulle ongelma vaikkei kotomaata ole tunnettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mrs Shillelagh on vähä ku Daffyd. "I´m the only gay in the village."

Viitaten tuohon muukalainen olisin sielläkin-kommenttiin. Varmasti olisit tuolla asenteella.
Ei mulla ole ollut mitään hätää niin kauan, kun en ole kertonut nimeäni. On toki paljon ihmisiä, jotka ovat hyväksyneet mut mainiosti sen jälkeenkin. Kaikki eivät ole olleet ennakkoluuloisia. Mutta täällä... suhtaudutaanko täällä esim. Savannaan kovin positiivisesti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mrs Shillelagh on vähä ku Daffyd. "I´m the only gay in the village."

Viitaten tuohon muukalainen olisin sielläkin-kommenttiin. Varmasti olisit tuolla asenteella.
Ei mulla ole ollut mitään hätää niin kauan, kun en ole kertonut nimeäni. On toki paljon ihmisiä, jotka ovat hyväksyneet mut mainiosti sen jälkeenkin. Kaikki eivät ole olleet ennakkoluuloisia. Mutta täällä... suhtaudutaanko täällä esim. Savannaan kovin positiivisesti?
Ainakin osa, minä ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.

Pysyisit sitten sen verran kaukana, että pysyisit poissa myös täältä. Hus!
Tännehän mä olen varmaan juuri siksi jumittunut, kun täällä ei tarvitse pelätä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
No Ruotsi oli ehkä huono esimerkki. Mutta ajatelkaapa, että teitä haukuttaisiin kansanryhmäksi, josta teidän omalla kansalla on lähinnä vain huonoja kokemuksia.
 
hu
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Hus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.

Pysyisit sitten sen verran kaukana, että pysyisit poissa myös täältä. Hus!
Tännehän mä olen varmaan juuri siksi jumittunut, kun täällä ei tarvitse pelätä mitään.



Pelkäätkö suomalaisia?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
No Ruotsi oli ehkä huono esimerkki. Mutta ajatelkaapa, että teitä haukuttaisiin kansanryhmäksi, josta teidän omalla kansalla on lähinnä vain huonoja kokemuksia.
Miksi Ruotsi ei käy tuohon sitten? Saimme itsenäisyyden vasta Venäjän avulla. Saksa taas poltti lapin, Venäjä vei osan maata. Ei noiksi kutsuminen saa kuitenkaan suuttumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Sen enempää ottamatta kantaa fb-asiaan, kysymys ap:lle:

Miksi ihmeessä siitä omasta kotimaastaan täytyy tehdä niin suurta numeroa? Mitä ihmeen väliä sillä on, että sekoitetaanko maat toisiinsa vai ei, eikö se ole ihan jokaisen kohdalla hänen omasta älystään/tyhmyydestään kiinni että sekoittaako vai ei, omapa on häpeänsä, miksi otat siitä paineita? Lähinnä mulle tulee nyt mieleen Iran ja Irak, kun niitä on jotkut sekoittaneet toisiinsa, mutta en näe kuitenkaan asiassa mitään niin pahaa, etteikö sitä voisi paljastaa, oli sitten kyseessä mikä maa tahansa.

On täällä kyllä muitakin maahanmuuttajataustaisia, ketkä on kärsineet rasismista. Samalla tavoin täällä on varmasti monia suomalaisiakin, ketkä ovat kärsineet ihan suomalaisten koulukiusaamisista/pahoinpitelyistä jne. Ja löytyy varmaankin sellaisiakin suomalaisia, ketkä ovat kärsineet jonkun ulkomaalaisen pahoinpitelystä. Pitääkö kaikkien katkeroitua nyt toisilleen ja olla loppuelämänsä omissa oloissaan neljän seinän sisällä, kun ei haluta nähdä muita? Kuka tuosta nyt kärsii eniten? Tuskin sun kiusaajat ainakaan, vaan ihan varmasti itse eniten kärsit, jos katkerana kotoa käsin netissä kirjoittelet siitä, kuinka suomalaiset on niin tyhmiä, ettei ees maita osaa erottaa toisistaan. :/

Ei millään pahalla, mutta olet kyllä osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä sitä kinaa ja riitaa suomalaisten ja maahanmuuttajien keskellä. Etkä tasan tarkkaan tällä asialla yhtään paranna maahanmuuttajien asemaa Suomessa.

Ja en ole suomalainen. Olen venäläinen enkä koe tarvetta salata sitä, vaan olen ylpeä taustastani. Minäkin olen joutunut elämäni aikana törmäämään rasismiin ja ennakkoluuloihin, pääasiassa peruskoulussa (lapset osaavat olla erittäin julmia toisilleen), mutta olen onnellinen, että se ei saanut minua katkeroitumaan muille ihmisille. Aikuisille kun enemmän merkitsee se, mitä ihminen on, eikä se, mistä hän on kotoisin.
:flower: Juuri jotain tällaista meinasin itsekin.
Niinkö? Mutta et siltikään vastannut mun kysymykseen. Miten voit sanoa ihmisille, että "en mä viitsi teille sanoa maata, mistä oon kotoisin, kun ei se kuitenkaan mee teidän kaaliinne?". Tätähän mä tarkoitinkin, kun sanoin, että olet osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä tätä vihaa. On mullakin menneisyydessä paljon ihmisiä, ketkä ovat tehneet mulle lapsena pahaa, mutta en mä silti mee yleistämään, että "no ku ne ei silloin ymmärtäneet, niin ette ymmärrä tekään", vaan _aina_ kansalaisuudesta, taustasta, ukonäöstä jne huolimatta jokaisen uuden ihmisen kanssa aloitetaan kaikki alusta. Ei oleteta, että "toi on tuollainen, kun se on suomalaisnen", vaan jokainen uusi ihminen on aina uusi ihminen riippumatta muista ryhmään (esim. suomalaisuus) kuuluvista ihmisistä, kenen kanssa oot joutunut olemaan tekemisissä ennen häntä. Ei ihme, että ennakkoluulot kasvaa, jos ihmisiä lokeroidaan. Ja siihen ovat syyllisiä niin suomalaiset, jotka vihaavaat ulkomaalaisia, kuin myös ulkomaalaiset, ketkä ovat katkeroituneet rasismin takia koko Suomen kansalle...
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
No mua on haukuttu pienenä ryssäks, alaluokkalaiset pojat piiritti mut (suunnilleen 12-15) ja heitteli mua päin kiviä huutaen, että painu, ryssä, takas mistä oot tullutkin. Pojat olivat tokaluokkalaisia, itse olin kuudennella, mutta mä olin yksin ja niitä kakaroita oli lauma. Tätä toistui useita päiviä jokaisella välitunnilla, kunnes tympäännyin siihen, revin paljain käsin korkeita nokkospuskia ja juoksin pikkupoikien perässä ja ne juoksi mua karkuun huutaen ja kirkuen. Eivät sen jälkeen enää ahdistelleet nämä kyseiset pojat, mutta aina löytyi muita, kenen mielestä ryssät oli sallittu koulukiusattu, eikä opettajatkaan puuttuneet asiaan, jos niille ei mennyt suoraan kertomaan ja mähän en mennyt, koska mielestäni se olisi ollut kantelua eikä sellainen mulle sopinut. Yläasteella kiusaajat keksivät vielä kieroutuneempia tapoja kiusata, joita nyt en halua edes muistella.

Oisin voinut noiden ääliöiden takia katkeroitua samalla tavalla kuin sinä ja mötköttää neljän seinän sisällä kaikille suomalaisille joidenkin yksittäisten kakaroiden takia, mutta... itse asiassa niin mä hetken aikaa teinkin -- murrosikäisenä, kunnes kasvoin aikuiseksi ja tajusin, ettei kaikki suomalaiset ole tosiaankin samanlaisia. Niinkuin ei myöskään kaikki romanit ole varkaita, kaikki somalit eivät ole väkivaltaisia raiskaajia, kaikki venäläiset eivät ole huoria eikä kaikki turkkilaiset ole huoripukkeja. Kaikissa kansalaisuuksissa on niitä sikoja, kuten on myös helmiäkin. Ihan kaikissa kansalaisuuksissa.

Toivon, todellakin toivon, että sinäkin joskus kasvat aikuiseksi. Annat anteeksi ihmisille, ketkä ovat tehneet sulle joskus jotain pahaa. Ja ennen kaikkea annat anteeksi kaikille niille suomalaisille, ketkä eivät ole tehneet sulle yhtään mitään, eivät edes tavanneet sua koskaan, mutta kenelle sä olet katkera siitä, mitä toiset sulle teki. Ja kun olet antanut anteeksi, silloin ihan varmasti elämääsi alkaa _tulvia_ hienoja ihmisiä, pääasiassa varmaankin suomalaisia (heitä kun on tässä maassa se enimmistö ), ja elämästäsi tulee antoisampi ja rikkaampi. Ja Suomesta tulee sinulle parempi paikka asua. Ihan varmasti. Sen sanon sulle omasta kokemuksestani. Suvaitsevuutta, rauhaa, rakkautta ja ystävyyttä. Näitä sinä tarvitset, jotta näet hienojakin asioita tästä ihanasta maasta. Toivon, että sinäkin rakastut tähän maahan ja näihin ihmisiin, jos et kerran poiskaan aio muuttaaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Hus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.

Pysyisit sitten sen verran kaukana, että pysyisit poissa myös täältä. Hus!
Tännehän mä olen varmaan juuri siksi jumittunut, kun täällä ei tarvitse pelätä mitään.



Pelkäätkö suomalaisia?
Kyllä, mutta en yhtään enempää, kuin muitakaan ihmisiä. Uskallan toki elää normaalia elämää ulkona liikkuen yms. En kuitenkaan luota ihmisiin niin paljon, kuin yleensä luotetaan. Aika hyvä ihmistuntemuskin on muodostunut, joten ei tarvitse kaikkia pelätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Provolandiasta tuo yksi on.
Atlantis voisi olla toinen vaihtoehto.
:LOL: :LOL:
"Atlantis is calling, S.O.S. for love..."
se oliki muuten ihan hyvä biisi :D

http://www.youtube.com/watch?v=3rVszk30tZA ou loord tuota hairdota :LOL:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
No Ruotsi oli ehkä huono esimerkki. Mutta ajatelkaapa, että teitä haukuttaisiin kansanryhmäksi, josta teidän omalla kansalla on lähinnä vain huonoja kokemuksia.
jaa no mua on luultu millon puolalaiseksi, ruotsalaiseksi, venäläiseksi (?!?) enkä mä siitä mitenkään närkästynyt ole. Jopa saksalaiseksi kerran ja he sentään polttivat mun kotikaupunkini aikoinaan :eek: tunnut vähän herkkänahkaiselta ja todella katkeralta. väkisin viety kotimaastaan muttei millään voi myöskään takaisin mennä. raskasta sun elos varmaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
No Ruotsi oli ehkä huono esimerkki. Mutta ajatelkaapa, että teitä haukuttaisiin kansanryhmäksi, josta teidän omalla kansalla on lähinnä vain huonoja kokemuksia.
Miksi Ruotsi ei käy tuohon sitten? Saimme itsenäisyyden vasta Venäjän avulla. Saksa taas poltti lapin, Venäjä vei osan maata. Ei noiksi kutsuminen saa kuitenkaan suuttumaan.
Entä jos sua kutsuttaisiin saksalaiseksi tai venäläiseksi? Toistuvasti. Eihän kerta kipeetä tee, mutta ajattelepa jos se olisi koulussa arkipäivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei sellaista paikkaa ole olemassakaan.
Aah, oletko Jugoslaviasta? Vai tsekkoslovakiasta?
Vai neuvostoliitosta?
Eeuusta mä olen.
Sepäs sattui, niin minäkin. Vaikka en syntynytkään siellä.
Kuin myös. Mehän ollaan sitten ihan samaa kansaa. Nice!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entä jos sua kutsuttaisiin saksalaiseksi tai venäläiseksi? Toistuvasti. Eihän kerta kipeetä tee, mutta ajattelepa jos se olisi koulussa arkipäivää.
Eipä tuo haittaisi. Hieman yksinkertaisina heitä kyllä pitäisin, jos tuota tapahtuisi Suomessa.
 

Yhteistyössä