Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kyllä tiedä missä päin suomea asut ja millasia ihmisiä sulla on ympärillä mutta vaikee uskoa että kaikki suomalaiset sua nyt karsastais vaan tuon taustas takia. mutta ihan tämän ketjun perusteella et miltään päivänsäteeltä vaikuta itsekkään, että voiskohan olla se että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Mä olin lapsena oikein herttainen.
No niin ne lapset aina on. Ainakin omasta ja omien vanhempiensa mielestä.
Mutta oikeesti, ihan voin sulle kokemuksesta sanoa, että asenteet sua kohtaan ei muutu ennen kuin itse muutat asenteitasi suomalaisia ja tätä maata kohtaan.
Mun asenne oli avoin tänne tullessa. Samoin myohemmin, jaksoin ottaa kiusaamiset huumorilla. Sain apuja, enkä uskonut olevani täysin muita huonompi ja arvottomampi. Elin siis ihan normaalia ja aktiivista elämää; harrastin, kävin töissä, opiskelin, olin paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ehkä olen seniili valittaja nykyään sitten, kun en jaksa enää suhtautua huumorilla...
Opiskelit, kävit töissä? Sähän muutit tänne ihan pienenä, niinkin pienenä, ettet osaa kotimaasi kieltä, jos mä tästä ketjusta oikein muistan? Missä vaiheessa sun asenne sitten muuttui? Mikä johti siihen, että ihan hyvillä mielin sä kävit töissä (oletan, että ennen sitä ehdit hyvissä mielin kasvaa Suomessa ainakin melkein täysikään asti ), mutta sitten yhtäkkiä petyit kaikkeen?