Huvittaa kun huomasin yhden fb-kaverin liittyneen näihin "Rikostaustan omaavat ulkomaalaiset heti pois suomesta!"

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
toinen näkökulma: :hug: :hug: :hug: :'(
Kiitos :hug: :flower:

Mutta ei tarvii itkeä mun puolesta. En minäkään itke ;)
en mie silleen tarkottanu. mutta ryöpsähti vaan omat koulukiusaamiskokemukset muistin syövereistä ja tuli tippa linssiin... eli voin erinomasen hyvin ymmärtää mimmosia siun kokemukset lapsena on olleet :/

lapsethan ei tee eroa kansallisuuksien ja ihonvärien eikä kieltenkään välillä. eivät siis syrjivää eroa. me aikuset vasta opetetaan lapsille että tuota ja tuota ja tuota tulee syrjiä, ku pitäis opettaa että tiettyjä käyttäytymismalleja ei tule suvaita, olivatpa sitten valkosia, mustia tai vaikka vihreitä iholtaan. että sillä ei ole mitään merkitystä mistä joku on kotosin.

ja valitettavasti vielä edelleen isien synnit kostetaan pojille... ja pojanpojille... ja pojanpojanpojanpojille... :(

mutta maailmassa on iät ja ajat syrjitty erilaisia, olipa se erilaisuus sitten ihan mitä tahansa, ei sen tarvi olla ko punanen tukka ja pisamat niin hirteen oot joutunu. :/

 
Suomineito
Mielestäni Suomessa pitäisi ensisijalla olla suomalaiset. Meillä on paljon ongelmia omasta takaa enkä ymmärrä miksi suomalaiset pitäisi korvata ulkomaalaisilla. Kerrotteko? Meidän pitäisi pitää yhtä ja satsata kaikkemme, jotta suomalaisille olisi maassamme hyvä olla. Ihan ensimmäiseksi saada mielenterveyspalveluita kaikille niitä tarvitseville ja tottakai yrittää helpottaa laman tuomia vaikeuksia. Thaimaassa esimerkiksi ulkomailta tullut ei voi ostaa itselleen edes maata, koska näin Thaimaa turvaa maidensa pysymisen omilla kansalaisillaan. Meillä ei turvaa enää mikään kantaväestön säilymistä, mutta olen saanut sen käsityksen ettei täällä kukaan välitä tästä yhtään? Pian varmaan alatte kannattaa suomalaisten häätämistä, jotta voidaan täyttää maa näillä puhdas sieluisilla pakolaisilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
aika huimaa et katkeroituu noin pahasti vaikka tulevaisuus on edessä :eek:
En mä ihan oikeasti ole kauhian katkera. Selitin vaan sitä, miksi en halua kertoa syntyperääni. En jaksa ottaa vastaan seurauksia, eikä se ole edes relevanttia, jos alkuperäistä aihetta ajatellaan (tai sitä mun ensimmäistä kysymystä). En koe taustaani taakkana, mutta koen taakkana sen, että siihen tuijotetaan liikaa. Ja näin käy lähes aina, kun sen paljastan. Mä olen yksilö, mun identiteettiin ei liity mun syntyperä erityisen vahvasti.

Voisinhan mä sen tietysti pahuuttani paljastaakin, niin nähdään, kuinka nopeasti se kantaa hedelmää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mutta katsokaapa huviksenne mun ensimmäistä kysymystä tässä ketjussa. En mä tullut tänne ketään haukkumaan. Esitin vaan kysymyksen, joka tuli aiheesta mieleen.
Ei ole tarkoitus sinuakaan haukkua, mutta mua nyt vaan häiritsee, että mistä sinä olet kotoisin? Miten on mahdollista, että tätä valtiota ei oikeasti tunnistettu/tunnisteta?
On se hassua, että tässä ketjussa väännetään ihan ihmeellisestä aiheesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kyllä tiedä missä päin suomea asut ja millasia ihmisiä sulla on ympärillä mutta vaikee uskoa että kaikki suomalaiset sua nyt karsastais vaan tuon taustas takia. mutta ihan tämän ketjun perusteella et miltään päivänsäteeltä vaikuta itsekkään, että voiskohan olla se että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Mä olin lapsena oikein herttainen.
No niin ne lapset aina on. Ainakin omasta ja omien vanhempiensa mielestä. ;)

Mutta oikeesti, ihan voin sulle kokemuksesta sanoa, että asenteet sua kohtaan ei muutu ennen kuin itse muutat asenteitasi suomalaisia ja tätä maata kohtaan.
Mun asenne oli avoin tänne tullessa. Samoin myohemmin, jaksoin ottaa kiusaamiset huumorilla. Sain apuja, enkä uskonut olevani täysin muita huonompi ja arvottomampi. Elin siis ihan normaalia ja aktiivista elämää; harrastin, kävin töissä, opiskelin, olin paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ehkä olen seniili valittaja nykyään sitten, kun en jaksa enää suhtautua huumorilla...
Opiskelit, kävit töissä? Sähän muutit tänne ihan pienenä, niinkin pienenä, ettet osaa kotimaasi kieltä, jos mä tästä ketjusta oikein muistan? Missä vaiheessa sun asenne sitten muuttui? Mikä johti siihen, että ihan hyvillä mielin sä kävit töissä (oletan, että ennen sitä ehdit hyvissä mielin kasvaa Suomessa ainakin melkein täysikään asti ), mutta sitten yhtäkkiä petyit kaikkeen? :eek:
Mulla oli liikaa aikaa ajatella, kun aloin elää rauhallisempaa elämää saadessani lapsia. Kerrankin ehdin ajatella asioita jälkikäteen, enkä vain hiihtänyt eteenpäin. Ja olin ehtinyt saada tarpeekseni muutenkin. Musta tuli siis vanha katkera paska.
No niin taisi vähän tulla. Äläkä nyt ota tätä haukkuna, itsehän sen sanoit. Paskaan nyt en ota kantaa, mutta katkeralta kyllä vaikutat. Saattaa olla, että olet masentunut, ihan äitiydenkin takia -- se nostattaa usein kaikki negatiivisimmat tunteet esiin. Uskon, että asia korjaantuu vielä. Taisin itsekin kyllä olla aika katkera, silloin, kun sairastin synnytyksen jälkeistä masennusta. Tosin katkera olin lähinnä omalle itselleni, kun koin olevani niin epäonnistunut kaikessa jne (mitä nyt masentuneen ajatusmaailmaan yleensäkin kuuluu). Uskon, että sinunkin kohdalla tuo katkeruus on ohimenevää ja korjaantuu itsestään, kun saat omat asiasi kuntoon. Elämällä on tapana aina järjestyä parhain päin. Kaikki tulee taas olemaan hyvin heti, kun myönnät itsellesi, että kaikki on jo hyvin. Ihan varmasti tulet vielä ymmärtämään, että olet jo onnellinen. Siihen menee ehkä aikaa, mutta jos otat tavoitteeksi olla onnellinen, niin elämällesi ei jää enää muuta vaihtoehtoa kuin järjestää asiat niin, että olet onnellinen. :hug:
Näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja myös muualta kotoisin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mutta katsokaapa huviksenne mun ensimmäistä kysymystä tässä ketjussa. En mä tullut tänne ketään haukkumaan. Esitin vaan kysymyksen, joka tuli aiheesta mieleen.
Onko sun miehes suomalainen alkujaan? Itse olen muuttanut lapsena muualta ja nain miehen, joka on myös toisaalta alunperin :)
Mun mies on suomalainen alkujaan, eikä hän tosiaan hakenut ulkomaalaista naista. Luuli mua ihan suomalaiseksi, kunnes kuuli nimeni. Eipä hänelläkään ole mitään hyvää sanottavaa mun taustastani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Siehän voit mennä mihin haluat ja nämä suomalaiset pahoinpitelijät varmaan saivat rangaistuksen, mikäli asiasta tehty rikosilmoitus?
Ei todellakaan! Maahanmuuttajan pitää olla nöyrä, ja kiitollinen että saa ylipäätään olla täällä yltäkylläisyyden keskellä! Harmi vaan, etten mä osannut lapsenakaan arvostaa hyvää elintasoa. Mutta, mä yritin selvitä yksin kaikesta, koska mulla ei ollut niin läheistä suhdetta kehenkään, että olisin jollekulle kertonut. Jouduin taistelemaan yksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?

Tähänkö kysymykseen piti palata? Mua on pahoinpidelty alkuperäisväestön toimesta niin Venäjällä, missä olin suomalainen kuin myös Suomessa, missä olin venäläinen. Luulen, että ihan hyvin voin palata Venäjälle. Ihan yhtä hyvin voin jäädä tänne Suomeenkin. Eikä mun takia kenenkään tarvii muuttaa yhtään mihinkään. Miksi sinun tai sinun pahoinpitelijöiden siis tarvitsisi mihinkään muuttaa?
No sitähän minäkin. Paras vastaus tähän mennessä! Mäkin olen saanut alkuperäisväestöltä turpaan myös omassa synnyinmaassani. Siksi ei ole mitään syytä ainakaan turvallisuussyistä palata sinnekään. On ylipäätään turha kiikuttaa ihmisiä minnekään. Olosuhteita pitää muuttaa turvallisiksi, ettei ihmisten tarvitsisi paeta jatkuvasti jotakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mutta katsokaapa huviksenne mun ensimmäistä kysymystä tässä ketjussa. En mä tullut tänne ketään haukkumaan. Esitin vaan kysymyksen, joka tuli aiheesta mieleen.
Mie en oikeen ymmärtäny tota sun kysymystä ja pitäiskö siitä hoksata jotain :ashamed:
Mä johdin sen ketjun alkuperäisestä aiheesta, josta täällä ei ole juurikaan keskusteltu. Halusin tuoda erilaista perspektiiviä tähän puhuttaneeseen aiheeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suomineito:
Mielestäni Suomessa pitäisi ensisijalla olla suomalaiset. Meillä on paljon ongelmia omasta takaa enkä ymmärrä miksi suomalaiset pitäisi korvata ulkomaalaisilla. Kerrotteko? Meidän pitäisi pitää yhtä ja satsata kaikkemme, jotta suomalaisille olisi maassamme hyvä olla. Ihan ensimmäiseksi saada mielenterveyspalveluita kaikille niitä tarvitseville ja tottakai yrittää helpottaa laman tuomia vaikeuksia. Thaimaassa esimerkiksi ulkomailta tullut ei voi ostaa itselleen edes maata, koska näin Thaimaa turvaa maidensa pysymisen omilla kansalaisillaan. Meillä ei turvaa enää mikään kantaväestön säilymistä, mutta olen saanut sen käsityksen ettei täällä kukaan välitä tästä yhtään? Pian varmaan alatte kannattaa suomalaisten häätämistä, jotta voidaan täyttää maa näillä puhdas sieluisilla pakolaisilla?
Parasta olisi satsata siihen, että jokaisella on hyvä olla omassa maassaan. Näin vältetään ihmisten joutuminen vieraaseen kulttuuriin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mutta katsokaapa huviksenne mun ensimmäistä kysymystä tässä ketjussa. En mä tullut tänne ketään haukkumaan. Esitin vaan kysymyksen, joka tuli aiheesta mieleen.
Ei ole tarkoitus sinuakaan haukkua, mutta mua nyt vaan häiritsee, että mistä sinä olet kotoisin? Miten on mahdollista, että tätä valtiota ei oikeasti tunnistettu/tunnisteta?
On se hassua, että tässä ketjussa väännetään ihan ihmeellisestä aiheesta.
Esim. näiden kommenttiesi vuoksi kiinnostaa...

"On Suomen kansalaisuus, ja miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt. Suomen kouluissa on vaan niin helvetin huono maantiedon opetus."

"Ei sun tarvitse tietää. Siitä on tuskin mitään iloa kenellekään. Ja yleensähän ihmisiltä odotetaan juuri sitä mihin on totuttu. Suomessa on niin 70- kuin 90-luvullakin koulunsa käyneet aika tietämättömiä tämän asian suhteen. Ilmeisesti aivopesu on toiminut niin hyvin sitten ihan täällä Suomessa asti..."

"Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjoitat parempaa suomea kuin useimmat muut täällä. Olet siis alkuperäinen suomalainen.
Mä aloin opiskelemaan suomea 6-vuotiaana, ja lopetin oman äidinkieleni puhumisen noin 10-vuotiaana.
ok, mutta miksi häpeät kertoa tuota äidinkieltäsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjoitat parempaa suomea kuin useimmat muut täällä. Olet siis alkuperäinen suomalainen.
Mä aloin opiskelemaan suomea 6-vuotiaana, ja lopetin oman äidinkieleni puhumisen noin 10-vuotiaana.
ok, mutta miksi häpeät kertoa tuota äidinkieltäsi?
Koska moni suomalainen halveksii sitä, eikä näe mua sen jälkeen muuten, kuin tämän taustani läpi. Ihmiset tykkäävät kovasti jakaa toisiaan kategorioihin. Enkä mä jaksa jatkuvia muistutuksia kategoriasta, johon en koe kuuluvani. Mä olen tympääntynyt siihen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä mä jaksa jatkuvia muistutuksia kategoriasta, johon en koe kuuluvani. Mä olen tympääntynyt siihen.

OK, ymmärrän. Tosin niin käy monelle savolaisellekin ... :)
Siksi moni savolainen muuttaakin sukunimensä, kuten esim. Jari Sarasvuo (ent. Heinonen).[/quote]

Aivan. Ja Simo Rantalainen, nyk. whatever ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä mä jaksa jatkuvia muistutuksia kategoriasta, johon en koe kuuluvani. Mä olen tympääntynyt siihen.

OK, ymmärrän. Tosin niin käy monelle savolaisellekin ... :)
Siksi moni savolainen muuttaakin sukunimensä, kuten esim. Jari Sarasvuo (ent. Heinonen).
Aivan. Ja Simo Rantalainen, nyk. whatever ...[/quote]

Munkaan taustoja ei ole enää kyselty sen jälkeen, kun menin naimisiin. Ei ole pelkän etunimen perusteella alettu epäilemään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
aika huimaa et katkeroituu noin pahasti vaikka tulevaisuus on edessä :eek:
En mä ihan oikeasti ole kauhian katkera. Selitin vaan sitä, miksi en halua kertoa syntyperääni. En jaksa ottaa vastaan seurauksia, eikä se ole edes relevanttia, jos alkuperäistä aihetta ajatellaan (tai sitä mun ensimmäistä kysymystä). En koe taustaani taakkana, mutta koen taakkana sen, että siihen tuijotetaan liikaa. Ja näin käy lähes aina, kun sen paljastan. Mä olen yksilö, mun identiteettiin ei liity mun syntyperä erityisen vahvasti.

Voisinhan mä sen tietysti pahuuttani paljastaakin, niin nähdään, kuinka nopeasti se kantaa hedelmää.
etunimensä voi vaihtaa, tai vaikka koko nimensä.
en voi käsittää, miksi tämä on näin suuri asia. luulisi tosissaan ahdistavan kun suhtautuu noin negatiivisesti omaan minuuteen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mun mies on suomalainen alkujaan, eikä hän tosiaan hakenut ulkomaalaista naista. Luuli mua ihan suomalaiseksi, kunnes kuuli nimeni. Eipä hänelläkään ole mitään hyvää sanottavaa mun taustastani.
ei kykenis ite olemaan sellaisen ihmisen kans joka ei hyväksy mua sellaisena kuin olen. olen yksilö enkä mahda mitään sille mitä synnyinmaani ihmiset ovat esim sodissa tehdeet :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä mä jaksa jatkuvia muistutuksia kategoriasta, johon en koe kuuluvani. Mä olen tympääntynyt siihen.

OK, ymmärrän. Tosin niin käy monelle savolaisellekin ... :)
Siksi moni savolainen muuttaakin sukunimensä, kuten esim. Jari Sarasvuo (ent. Heinonen).
Aivan. Ja Simo Rantalainen, nyk. whatever ...

Munkaan taustoja ei ole enää kyselty sen jälkeen, kun menin naimisiin. Ei ole pelkän etunimen perusteella alettu epäilemään mitään.
No mulla on just päinvastoin. Syntymästäni asti oon kantanut savolaista sukunimeä, etunimeni taas on puhtaasti venäläinen. Vaikka kielitaitoni perusteella mua ei niin helposti maahanmuuttajaksi mielletä, kun kuullaan mun etunimi, niin siitä selviää heti, mistä mä olen kotoisin. Sitten kun tulee myös sukunimeni esille, niin heti tulee kyselyjä, että oonko mennyt suomalaisen kanssa naimisiin. Sitten sillä toisella osapuolella riittääkin ihmettelemistä ja mulla selittelemistä, että miten mulla, venäläisellä, on suomalainen sukunimi ihan tyttönimenä. :D

*tää tyttö on välillä täällä ja välillä muualla, palaan kuitenkin aina välillä ketjuun katsomaan päivityksiä*
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mun mies on suomalainen alkujaan, eikä hän tosiaan hakenut ulkomaalaista naista. Luuli mua ihan suomalaiseksi, kunnes kuuli nimeni. Eipä hänelläkään ole mitään hyvää sanottavaa mun taustastani.
ei kykenis ite olemaan sellaisen ihmisen kans joka ei hyväksy mua sellaisena kuin olen. olen yksilö enkä mahda mitään sille mitä synnyinmaani ihmiset ovat esim sodissa tehdeet :eek:
Eu-maista suomalaiset sekoittaa korkeintaan Slovenian ja Slovakian. Kummankaan ihmisten sodanaikaisista tekemisistä suomalaisilla ei yleisesti ole mitään kaunaa.

Vai onko sittenkin kyseessä Ruotsi, jonka ihmiset ei sodissa tehneet juuri mitään? :)
 

Yhteistyössä