Varmaan sellaiseen maahan missä katsoisit viihtyväsi paremmin?Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Jos suomalaiset sekottaa näitä maita keskenään - mitä maita sitten lienevätkin- niin ehkä voisit asiasta kertomalla selventää sitä? Itse ainakin olen oppinut yhtä sun toista ulkomaalaistaustaisten kavereiden kotimaista heidän kertomiensa perusteella. Jos taas he heti alkuun olisivat ottaneet asenteen "sinä ymmärrät kuitenkin nämä väärin enkä siksi halua puhua sinulle mitään, parempi että pysyn kaukana sinunlaisistasi!" niin eivät he sillä ainakaan olisi asioitansa edistäneet.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Väitäksää oikeesti olevas jostain niin vaikeasta maasta, että suomalaiseen kaaliin ei mene mistä olet kotoisin ? kaikkea sitä..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Mutta juu, eihän sinun ole pakko suinkaan kertoa msitä olet lähtöisin. Mutta oikeasti, jos sinulla on noin paha olla suomessa niin mikä estää sinua perheinesi muuttamasta ulkomaille? En tarkoita lähtömaahasi, vaan jonnekin muualle jossa siasit sitten aloittaa alusta ilman turhaa katkeruutta.
Itse tykkään että elämäni on minun ja haluan elää sitä niin että se antaa mahdollisimman paljon. Jos minulla olisi noin paha olla asuinmaassani niin totta hitossa lähtisin sieltä muualle. En suinkaan tuhlaisi omaa elämääni siihen että toisten kiusalla jäisin maahan missä minua kohdellaan jatkuvasti väärin ja tuntisin kokoajan katkeruutta paikallisia kohtaan. Usko pois, enemmän se hankaloittaa omaa elämää kuin niiden paikallisten.
Mutta tietty on ihmisiä joilla ei ole hyvä missään, heitä kohdellaan väärin aina ja jokapaikassa, ehkä sinäkin kuulut näihin? Ehkä suurin vika onkin sinun asenteessasi eikä suinkaan suomalaisten suhtautumisessa sinuun. Tiedät itse ettei tilanne muutu vaikka kuinka vaihtaisit maata ja siksi jäät mielummin suomeen ahdistumaan. (tuo ihan vain veikkauksena, enhän sinua tunne mutta sen kuvan kirjoituksistasi sain)