Sen enempää ottamatta kantaa fb-asiaan, kysymys ap:lle:
Miksi ihmeessä siitä omasta kotimaastaan täytyy tehdä niin suurta numeroa? Mitä ihmeen väliä sillä on, että sekoitetaanko maat toisiinsa vai ei, eikö se ole ihan jokaisen kohdalla hänen omasta älystään/tyhmyydestään kiinni että sekoittaako vai ei, omapa on häpeänsä, miksi otat siitä paineita? Lähinnä mulle tulee nyt mieleen Iran ja Irak, kun niitä on jotkut sekoittaneet toisiinsa, mutta en näe kuitenkaan asiassa mitään niin pahaa, etteikö sitä voisi paljastaa, oli sitten kyseessä mikä maa tahansa.
On täällä kyllä muitakin maahanmuuttajataustaisia, ketkä on kärsineet rasismista. Samalla tavoin täällä on varmasti monia suomalaisiakin, ketkä ovat kärsineet ihan suomalaisten koulukiusaamisista/pahoinpitelyistä jne. Ja löytyy varmaankin sellaisiakin suomalaisia, ketkä ovat kärsineet jonkun ulkomaalaisen pahoinpitelystä. Pitääkö kaikkien katkeroitua nyt toisilleen ja olla loppuelämänsä omissa oloissaan neljän seinän sisällä, kun ei haluta nähdä muita? Kuka tuosta nyt kärsii eniten? Tuskin sun kiusaajat ainakaan, vaan ihan varmasti itse eniten kärsit, jos katkerana kotoa käsin netissä kirjoittelet siitä, kuinka suomalaiset on niin tyhmiä, ettei ees maita osaa erottaa toisistaan. :/
Ei millään pahalla, mutta olet kyllä osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä sitä kinaa ja riitaa suomalaisten ja maahanmuuttajien keskellä. Etkä tasan tarkkaan tällä asialla yhtään paranna maahanmuuttajien asemaa Suomessa.
Ja en ole suomalainen. Olen venäläinen enkä koe tarvetta salata sitä, vaan olen ylpeä taustastani. Minäkin olen joutunut elämäni aikana törmäämään rasismiin ja ennakkoluuloihin, pääasiassa peruskoulussa (lapset osaavat olla erittäin julmia toisilleen), mutta olen onnellinen, että se ei saanut minua katkeroitumaan muille ihmisille. Aikuisille kun enemmän merkitsee se, mitä ihminen on, eikä se, mistä hän on kotoisin.