huusitteko synnyttäessänne?

Olen huutanut ja tokan synnytyksen ponnistusvaiheessa kun lapsi oli jo puoliksi ulkon kiruin. Kahdessa viimeisessa huutoni oli ehkä enemmänkin ulinaa.


Ai niin ja ekassa synnytyksessä huusin välillä apua, kun olin yksin ja alkoi ponnistuttaa enkä supistusten välillä kerennyt napata missään välissä hälyytintä :ashamed: Tuli se kätilö luokseni niinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
En... Miksi tuhlata energiaa siihen? :saint:
Enemmän olisi itseltäni mennyt energiaa jos olisin yrittänyt väkisin olla hiljaa. Kiljaisenhan silloinkin, jos isken varpaan kynnykseen. Eli ääntä lähti siinä tilanteessa kun se tuntui luontevalta. Supistusten aikana jonkunmoista vaikerrusta joka loppua kohden taisi olla huutoa, kun kätilökin välillä juoksi vauhdilla saliin. Ja ponnistaessa todellakin sali raikui.
 
sMII
En huutanu,kätilö aina käski supistuksen alkaessa vetää ilmaa ja laittamaan suun nappiin... Ärisin ja ähkin kylläkin,ei mahtanu mitää...=) Hirvitti kyllä pikkusen kun vieresestä salista kuulu kauhee huuto ja kiljunta,että noinkohan koville se ottaapi....Hui!
 
Esikolta huusin aika tavalla ku kätilöt käski olla hiljempaa ettei tuu kurkku kipeeks. Mä tuumasin niille vaan, että mulla on mynthonia repussa sen varalle, että huudan jos siltä tuntuu :whistle:

Kakkoseltakin huusin, mutta lähinnä siitä syystä ku molemmis jalois oli karseet suonenvedot yhtäaikaa enkä voinu itse liikkua sillä hetkel mihinkään. Siinä sit mies hieroi paniikissa toista jalkaa ja kätilö (mies sekin) toista ja antoi ohjeita miehelle niinku jääkiekkovalmentaja konsanaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
En... Miksi tuhlata energiaa siihen? :saint:

Just näin! Eikä mulla ole kyllä ollut tarvetta huutaa. Kipukynnyskin on tosi korkea. Tyttöä kun synnytin viime viikolla, niin kätilö sanoi, että laittaa mut supistuskäyrään (vai mikä se on, joka näyttää ne supistukset tietsikalle), koska olin niin rauhallinen, että kätilö ei tiennyt, oliko mulla supistuksia ja koska niitä oli =)
Kun mä menin synnyttämään kuopusta, niin meitä tuli useampi tyyppi synnyttäjien vastaanottoon samalla ovenavauksella: yksi ambulanssilla tuotu keskenmenon saanut nainen, yksi joka tuli miehensä kanssa koska ei ollut tuntenut vauvan liikkeitä, ja minä jolla oli synnytys käynnissä. Kätilö tuli kysymään että kukas täällä tarvitsee kätilöä ja kuka jotain muuta, ja mä sanoin että mä voisin haluta kätilön. Katsoi mua hetken ja kysyi että miksi. Sanoin, että ajattelin synnyttää. Epäillen sanoi että "no, tule tuonne sermin taa niin vilkaistaan onko synnytys vielä edes lähdössä käyntiin". Mentiin sinne, kätilö teki sisätutkimuksen ja sanoi että oho, sähän olet jo 4 cm auki. Laittoi supistuskäyrään mikä näytti oikein kunnon supistuksia. Sanoi, että mä olin niin rauhallinen ja pirteä tullessani että hän ajatteli ettei synnytys ole vielä käynnissäkään, mutta olihan se :).
Mäkin olin jo 6cm auki, kun kätilö laittoi mut siihen supistuskäyrään, enkä tuntenut supistuksia oikeastaan ollenkaan. Kävellessä tuntui ja maatessa vähän, mutta kiikkustuolissa istuessa ei mitään.

Ponnistusvaiheen kamaluudesta en tiedä mitään. Esikoisesta kesti 7min, toisesta 1min ja tytöstä 13min, eikä minkäänlaista kipua.
Tulipa nyt pitkä lainaus... Mutta meidät meiattiin käännyttää takaisin, kun kuopusta menin sairaalaan synnyttämään. Kätilö todella epäilleen sanoi, ettei vauva vielä voi syntyä vaan siihen vaaditaan kunnon synnytyssupistukset, sanoi että voidaan lähteä kotiin vielä odottelemaan josko lähtis synnytys käyntiin, mutta sanoi vielä kuitenkin tekevänsä sisätutkimuksen ennen kuin meidän kotiin passittaa. No, 8 senttiä olin auki ja kätilöltä suu loksahti auki, sanoi että nyt nopeesti vaan saliin...
 
Huusin pari kertaa. Toisella kerralla huusin et "nyt saatana sattuu" ja mies alko hihittää vieressä kun oli nii hermostunu ja toisella kertaa ku ponnistin et "tulee kait sieltä helvetin iso p****ska!! Kätilö nauro ja sano et saattaa sieltä sekin tulla mut vauva nyt ainakin ois tulossa :LOL:
 
Miehen kans katsottiin tän aamun jakso. Mies sano et mä vaan ähisin ja puhisin, en kiljunu kurkku suorana. Ennen ponnistusta supistusten aikana tuli huudettua ja kiroiltua :D

Niin juu, sen muistan kun sanoin et mul poksahtaa kohta verisuoni päästä jos vielä ponnistan ja kun mies lääppi jollain rätillä mun naamaa niin käskin viedä sen rätin jonnekin hyvin kauas :D
 

Yhteistyössä