Samma här! :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Huusin, niin lujaa ja rumasti et hävetti oikein kun urakka oli ohi... :ashamed:
Samma här! :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Huusin, niin lujaa ja rumasti et hävetti oikein kun urakka oli ohi... :ashamed:
Enemmän olisi itseltäni mennyt energiaa jos olisin yrittänyt väkisin olla hiljaa. Kiljaisenhan silloinkin, jos isken varpaan kynnykseen. Eli ääntä lähti siinä tilanteessa kun se tuntui luontevalta. Supistusten aikana jonkunmoista vaikerrusta joka loppua kohden taisi olla huutoa, kun kätilökin välillä juoksi vauhdilla saliin. Ja ponnistaessa todellakin sali raikui.Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:En... Miksi tuhlata energiaa siihen? :saint:
Mulla kans lipsahti viimesellä ponnistuksella voi vit..... :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:En huutanu. Perkele taisin jossain vaiheessa tokasta..
Tulipa nyt pitkä lainaus... Mutta meidät meiattiin käännyttää takaisin, kun kuopusta menin sairaalaan synnyttämään. Kätilö todella epäilleen sanoi, ettei vauva vielä voi syntyä vaan siihen vaaditaan kunnon synnytyssupistukset, sanoi että voidaan lähteä kotiin vielä odottelemaan josko lähtis synnytys käyntiin, mutta sanoi vielä kuitenkin tekevänsä sisätutkimuksen ennen kuin meidän kotiin passittaa. No, 8 senttiä olin auki ja kätilöltä suu loksahti auki, sanoi että nyt nopeesti vaan saliin...Alkuperäinen kirjoittaja Estu:Mäkin olin jo 6cm auki, kun kätilö laittoi mut siihen supistuskäyrään, enkä tuntenut supistuksia oikeastaan ollenkaan. Kävellessä tuntui ja maatessa vähän, mutta kiikkustuolissa istuessa ei mitään.Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Kun mä menin synnyttämään kuopusta, niin meitä tuli useampi tyyppi synnyttäjien vastaanottoon samalla ovenavauksella: yksi ambulanssilla tuotu keskenmenon saanut nainen, yksi joka tuli miehensä kanssa koska ei ollut tuntenut vauvan liikkeitä, ja minä jolla oli synnytys käynnissä. Kätilö tuli kysymään että kukas täällä tarvitsee kätilöä ja kuka jotain muuta, ja mä sanoin että mä voisin haluta kätilön. Katsoi mua hetken ja kysyi että miksi. Sanoin, että ajattelin synnyttää. Epäillen sanoi että "no, tule tuonne sermin taa niin vilkaistaan onko synnytys vielä edes lähdössä käyntiin". Mentiin sinne, kätilö teki sisätutkimuksen ja sanoi että oho, sähän olet jo 4 cm auki. Laittoi supistuskäyrään mikä näytti oikein kunnon supistuksia. Sanoi, että mä olin niin rauhallinen ja pirteä tullessani että hän ajatteli ettei synnytys ole vielä käynnissäkään, mutta olihan se .Alkuperäinen kirjoittaja Estu:Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:En... Miksi tuhlata energiaa siihen? :saint:
Just näin! Eikä mulla ole kyllä ollut tarvetta huutaa. Kipukynnyskin on tosi korkea. Tyttöä kun synnytin viime viikolla, niin kätilö sanoi, että laittaa mut supistuskäyrään (vai mikä se on, joka näyttää ne supistukset tietsikalle), koska olin niin rauhallinen, että kätilö ei tiennyt, oliko mulla supistuksia ja koska niitä oli =)
Ponnistusvaiheen kamaluudesta en tiedä mitään. Esikoisesta kesti 7min, toisesta 1min ja tytöstä 13min, eikä minkäänlaista kipua.