huusitteko synnyttäessänne?

minä
Mulla nousi kyyneleet silmiin ja alkoi pelottaan kun neljättä lasta synnytin,kun tuntui ettei se millään mahdu tulemaan,kätilö sanoi tosi vihasesti että nyt ei auta itkut markkinoilla.
 
Avautumisvaiheessa karjaisin muutaman kerran, lähinnä ketutuksen vuoksi, kun koko ajan sattui. Ponnistamaan en päässyt, mutta tod.näk. olisin karjunut kuin hyeena siinä vaiheessa :D ehkä seuraavalla kerralla sitten
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kai musta jotain ääntä lähti ton tokan kanssa, kun kätilö niin hyssytteli.
Se tuli niin vauhdilla, että tuntui, ja puudutukseksi ehdin saada tasan jonkun lämmitetyn kauratyynyn tms.

Mutta se murina ja karjuminen tuntui jotenkin helpottavan, vaikka kätilöt sanois mitä.
Kuulostaa ihan mun toiselta synnytykseltä.Muakin kätilö käski olla huutamatta vaikka mun ääntely oli myöskin sellasta murinaa, joka oikeasti tuntui helpottavalta.Mies sanoikin,että mun silmissä oikein välähti kun mulkaisin sitä kätilöä.Oli aika intensiivinen synnytys muutenkin...
 
Kyllä ja lujaa ainakin kolmannesta.... pään ympärys oli niin huisi ja käsi tuli viel siinä rytäkässä edellä, kätilö vaan totes että hällä on aika herkät korvat, että äläs noin kovaa huuda. Anto sitten käyttää koko ajan ilokaasua, ihan ponnistuksenkin ajan... se autto ja meni tosi hyvin ja nopeesti koko juttu. Aina on ponnistusvaihe kestänytkin vaan viisi minuuttia!
 
Ekan kanssa huusinku ei meinannukaan mahtua tulemaan ja repes paikat ja muutenki oli vähän ongelmia..

Mutta tän toisen kanssa en päästäny mitään ääntä. Oli muutenki niin pikanen ja helppo synnytys ja ponnistus vaihekin kesti vain 1 minuutin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maryo:
Kätilö "kielsi" huutamasta, sanoi että parempi käyttää ne huuto- voimavarat ponnistamiseen.
Mulle taas sano, et huuda aina ponnistaessa, niin voima on kovempi. Mut ku ei huudattanut ollenkaan. Kätilö vaan jankutti et huuda nyt, huuda, huuda |O Huusin sit sen verran, et "kuka tässä synnyttää"!!!! En huutanut toisessakaan synnytyksessä.
 
vieras
Hmm kehtaankohan mie sanoa mitä mie tehin ku ponnistin... nauroin
Tuntu niin tyhmältä ponnistaa ku ei ollu yhtään kipeä tunsi vain että pitää ponnistaa, sain mini spinaalin siks en ollu yhtään kipeä, ei sen puoleen kätilö nauro samaa tahtia minun kans oli eritttäin rattonen synnytys ja hauska.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
en huutanut ja ei ollut edes mitään puudutuksia! ei lapsen syntymään minusta kuulu edes huuto ja kiroilu.
Oho. Jos sulla on joku kaava miten oikeaoppisesti kuuluu synnyttää ja mielellään jotain valmista repliikkivihkoa jonka vois ulkoa opetella, niin pistä ihmeessä julkiseen jakeluun. Tiedänpähän sitten kolmannella kerralla miten se homma pitäisi tehdä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mulla nousi kyyneleet silmiin ja alkoi pelottaan kun neljättä lasta synnytin,kun tuntui ettei se millään mahdu tulemaan,kätilö sanoi tosi vihasesti että nyt ei auta itkut markkinoilla.
mulla sama homma neljättä synnyttäessä,synnytyksen jälkeenkin sanoi mun miehelle kun mun mies sanoi että tulihan se nopeeta sieltä sitten kun vauhtiin päästiin että jos totta puhutaan niin olisi tullut puolet nopeemmin jos vaimosi olisi ollut vähän yhteistyö halusempi :eek: (synnytyksen kesto 2t56min ja ponnistus 5 min)kuinka nopeaa niitä mukuloita pitää pihalle pukata???
 
En
oo huutanut, vaan punnertanut kaikki kolme ulos ihan hiljaa irvistellen...:D Kätilöt kyllä käski huutamaan koko ajan, se kuuluu kuulemma asiaan, kun luomusti synnyttää...? En nyt sit kätilöitten mieliksi kuitenkaan huutamaan ruvennut, mulle riitti se irvistely.
 

Yhteistyössä