Huonosti alkoi tämä äitienpäivä :'( *kuva*

Voimia!

Itse olisin vienyt jo eilen lekuriin ja hakenut ainakin asianmukaiset kipulääkkeet+asianmukaiset hoidot välittömästi. Hyvä, että viet nyt lääkäriin. Tulethan kertomaan mitä lekuri sanoi.

Meilläkin tyttö poltti kätensä, tosin kämmenen. Siihen tuli kyllä 1. ja 2.n asteen palovammoja (tuli isoja rakkuloita). Ei ollut edes kämmenen kokoinen, siellä täällä palovammakohtia. (Toi sun kuvas näyttää isommalta, joskin ei niin pahalle paikale). Päästiin jonojen ohitse ja jouduttiin vielä TAYSiin lastenklinikalle välittömästi ja saatiin viikonpäähän uusi näyteaika. Perusteena se, ettei lapsen iho mene kasvaessaan ja korjaantuessaan "kutistu" siten, että iho tulee kiristämään koko loppuelämän ja joudu mahdollisesti leikkaukseen tämän takia. Lapsi sai vahvat kipulääkkeet + rasvasiteitä+muita siteitä yms.

Yleisesti isoissa lasten palovammoissa on hyvä käydä lekurilla. Kipu on tosi paha ja hyvällä kipulääkityksellä kipua sietää paremmin.
 
H
Äideille pitäisi olla pakollinen ensiapukurssi;kyllä tuollainen on lääkärissä käytettävä!

Eikä ikinä kylmää vettä palovammaan,vaan haaleaa.Paleltuu muuten.

Perusjuttuja,pitäisi tietää (sori...)...
 
voivoi
Jepjep. Mitäpä sitä lääkäriin, kun on sentään _omakohtaista_ kokemusta ettei sillonkaan tarttennu mennä kun pikkurillin pää mummolta paloi.

Lapsiparka vaan tässäkin tilanteessa joutui kärsimään, kun idioottiäiti ei myöntänyt olevansa väärässä ja lähtenyt lastaan lääkärille jo eilen viemään. Ai niin joo, siis sanoihan sentään melkein valmis sh-siskokin että nää, mitään lääkäreitä tarvita. Kuvakin vääristää!

Lapsraukkaa käy sääliksi tuommoinen äiti :headwall:
 
hehheh
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Paranemisia tytölle :) Kunhan ei tulehtuisi..

Mammat oli taas eilen vauhdissa, voinpa melkein tuntea myötähäpeää muutaman puolesta :D
Google korvaa käytännön opin.
Se oot ihan muuten sinä, joka sitä myötähäpeää aiheutat kommenteillasi. Kyllä huomaa, ettei koulunpenkkejä ole kauheasti kulutettu, kun ajatuksenjuoksu on sulla tuota tasoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo käytiin lääkärillä. Vamma erittäin siisti jne. Ei minkäänlaisia tulehduksen merkkejä. Flamazinea laitettiin. Ei sen kummempaa hämminkiä.

Ja lääkäri sanoi että hyvin on laps hoidettu.
Kai sulla on tämä kaikki lääkäriltä kirjallisena, jotta voit pukata dokumentin aijaahan todisteeksi näille palstan täydellisille valivali-valopäille? :snotty:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo käytiin lääkärillä. Vamma erittäin siisti jne. Ei minkäänlaisia tulehduksen merkkejä. Flamazinea laitettiin. Ei sen kummempaa hämminkiä.

Ja lääkäri sanoi että hyvin on laps hoidettu.
Kai sulla on tämä kaikki lääkäriltä kirjallisena, jotta voit pukata dokumentin aijaahan todisteeksi näille palstan täydellisille valivali-valopäille? :snotty:
Ois pitäny vissii videokameralla kuvata koko lekuriskäynti.. :kieh:

Antaa heidän vaahdota. Kyllä mä itte tiedän miten homma menee, samoten ku sen mitä lääkäri ja hoitaja mulle sanoi. Mun ei tarvii tuntee mistään huonoo omatuntoo vaan hyvin on lapsi hoidettu. Ja se on se pääasia. Tällä ku on ihan sama mitä sanoo ni aina väännetään. Olkoot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo käytiin lääkärillä. Vamma erittäin siisti jne. Ei minkäänlaisia tulehduksen merkkejä. Flamazinea laitettiin. Ei sen kummempaa hämminkiä.

Ja lääkäri sanoi että hyvin on laps hoidettu.
Hyvä että ei ollut pahemmin palanut ! :hug:
Sanoiko jääkö mitään arpea tai jälkeä ? Näyttää
ainakin kuvassa niin hurjalle !
Voiko tyttö jo paremmin ? Onko ollut vielä kipeä käsi ? :)
 
Oonko mä ainut jonk mielestä osa tosta palovammasta on ihan sydämen muotoinen? Tais olla siinä se äitienpäivälahja...

Pikaista paranemista! Varmasti myös aikamoinen sotku tuli tosta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo käytiin lääkärillä. Vamma erittäin siisti jne. Ei minkäänlaisia tulehduksen merkkejä. Flamazinea laitettiin. Ei sen kummempaa hämminkiä.

Ja lääkäri sanoi että hyvin on laps hoidettu.
Hyvä että ei ollut pahemmin palanut ! :hug:
Sanoiko jääkö mitään arpea tai jälkeä ? Näyttää
ainakin kuvassa niin hurjalle !
Voiko tyttö jo paremmin ? Onko ollut vielä kipeä käsi ? :)
Sanoi että tuosta pitäisi ilman arpia selvitä :) Siitähän se sit loppupeleis riippuu et tulehtuuko, sittenhän siihen helpommin tulee arvet. Ja tyttö voi hyvin, ei oo ollu nyt päivällä enää niin kipee. Pronaxenia kyllä annan edelleen mutta nytkin on tuolla huoneessaan leikkimässä :) Meinas vaan tulla hätä lääkäris ku meinas tarransaanti unohtua kokonaan, sievästi sit hoitajalta kysyi että "Saisinko yhden tarran?" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotirotta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kyllä varmaan käyttäsin lääkärissä näyttämässä tota kättä, on aika pahan näkönen :( pikaista paranemista tytölle, varmaan kipeä :(
Olen kyl samaa mieltä että,kannattaa mennä lääkäriin.
Jotta saa kunnon hoito ohjeet yms.
Käytiin lääkäris, jos luit tekstit?! Ja ihan hoito-ohjeiden mukaisesti oli jo kotonakin hoidettu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo käytiin lääkärillä. Vamma erittäin siisti jne. Ei minkäänlaisia tulehduksen merkkejä. Flamazinea laitettiin. Ei sen kummempaa hämminkiä.

Ja lääkäri sanoi että hyvin on laps hoidettu.
Hyvä että ei ollut pahemmin palanut ! :hug:
Sanoiko jääkö mitään arpea tai jälkeä ? Näyttää
ainakin kuvassa niin hurjalle !
Voiko tyttö jo paremmin ? Onko ollut vielä kipeä käsi ? :)
Sanoi että tuosta pitäisi ilman arpia selvitä :) Siitähän se sit loppupeleis riippuu et tulehtuuko, sittenhän siihen helpommin tulee arvet. Ja tyttö voi hyvin, ei oo ollu nyt päivällä enää niin kipee. Pronaxenia kyllä annan edelleen mutta nytkin on tuolla huoneessaan leikkimässä :) Meinas vaan tulla hätä lääkäris ku meinas tarransaanti unohtua kokonaan, sievästi sit hoitajalta kysyi että "Saisinko yhden tarran?" :D
No eihän sitä tarraa nyt saa unohtaa :D
Hienolta kuulostaa ! Ja varmaan tyttökin säikähti eilen niin
kovin että oli senkin takia levoton ?!
Onneksi ei käynyt pahemmin !
Mulla iso siskolla kaatui kerran tee vedet niskaan kun oli pieni ja sillä
on vieläkin hurjat arvat :|
Niin ja itsellä kuukausi sitten kaatui kahvikuppi syliin !!
Sattui ihan jumalattomasti ! Ja pitkälle iltaan !!
Mutta ei onneksi tullut mitään jälkiä !
 
lisko harmaana
Hyvä että oote menossa lääkäriin. Sh siskollesi voit sanoa, että potilaan kämmenen kokoinen palovamma vaatii aina lääkärikäynnin. Ettei jatkossa anna tietämättömiä ohjeita. Palovammoissa vähän eri asia kuin vaikka samankokoisissa "asfaltti-ihottumissa" tms.
 
moi
Hyvä, että on asia hoidossa :) Aina kun on potilaan kämmentä suurempi alue palanut, on kyseessä iso palovamma, jota kannattaa näyttää lääkärille. Eikä sitä oikein voi itse tietää miten syvältä on palanut. Tosin silloin lapsi yleensä itkee ja huutaa. Ja mitä pikemmin saa oikeaa hoitoa, sitä paremmat mahdollisuudet parantua ja säilyä vähäisin arvin. Oli varmaan II-asteen palovamma kuitenkin? Sekin jo yksinään on peruste mennä lääkäriin.
 
moi
Yksi vinkki vielä: kesällä kannattaa käyttää pitkähihaista paitaa auringossa ja jos ei pysty niin aurinkovoidetta. Palovamma on herkkä kuumuudelle (sauna) ja auringolle ja voi palaa uudetsaankin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Yksi vinkki vielä: kesällä kannattaa käyttää pitkähihaista paitaa auringossa ja jos ei pysty niin aurinkovoidetta. Palovamma on herkkä kuumuudelle (sauna) ja auringolle ja voi palaa uudetsaankin.
Meillä käytetään muutenki aurinkovoidetta aina ku tyttö on niin vaaleeihonen ja herkkä palamaan.

Kiitos vinkistä kuitenkin :)
 
taustahirmu
Alkuperäinen kirjoittaja :
Oonko mä ainut jonk mielestä osa tosta palovammasta on ihan sydämen muotoinen? Tais olla siinä se äitienpäivälahja...

Pikaista paranemista! Varmasti myös aikamoinen sotku tuli tosta...
Mä huomasin heti kanssa sydänmen. Äidin kunniaksi,vaikkakin kivuliaalla tavalla tehty.
Paranemisia lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taustahirmu:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Oonko mä ainut jonk mielestä osa tosta palovammasta on ihan sydämen muotoinen? Tais olla siinä se äitienpäivälahja...

Pikaista paranemista! Varmasti myös aikamoinen sotku tuli tosta...
Mä huomasin heti kanssa sydänmen. Äidin kunniaksi,vaikkakin kivuliaalla tavalla tehty.
Paranemisia lapselle.
Parempi ku ois tollanen sydän jääny saamatta.. :|
 

Yhteistyössä