Huonosti alkoi tämä äitienpäivä :'( *kuva*

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Kauheeta hysteriaa aina täällä palstalla.
Aina sairaalaan ja lääkäriin sama mistä asiasta kysymys!
Yks supistus on tullut niin heti tottakai sairaalaan ettei synny kotiin ja haava lapsella kädessä niin taas sinne lääkäriin ettei heti vaan tule verenmyrkytystä.
Miten ihmiset uskaltaa edes elää?

Sori ihan aiheen vierestä..
Ihan täys peesi. Ja ku kuumetta lapsella ollu muutama tunti niin mitä mä teen...
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Joudut pian lähtemään sairaalaan kun alat kuvittelemaan ja saat oireet tuosta pään seinään lyömisestä :D
Onneksi ei ole tapana kuvitella olemattomia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Kauheeta hysteriaa aina täällä palstalla.
Aina sairaalaan ja lääkäriin sama mistä asiasta kysymys!
Yks supistus on tullut niin heti tottakai sairaalaan ettei synny kotiin ja haava lapsella kädessä niin taas sinne lääkäriin ettei heti vaan tule verenmyrkytystä.
Miten ihmiset uskaltaa edes elää?

Sori ihan aiheen vierestä..
Oli todellakin aiheen vierestä. On tilanteita, joissa lasta ei tartte lääkäriin viedä, ja on tilanteita jolloin lapsi kannattaa sinne kiikuttaa. Ja ois suotavaa että aikuiset kykenis ne tilanteet toisistaan erottamaan.

Ja juuri tässä on sellainen tilanne! Tiedätkö sinä miltä 2 tai 3 asteen palovamma näyttää?
Tuo ei ole sellainen.
Mä todellakin tiedän, ja tietäisit säkin jos edes viitsisit vaikka googlettaa.
Mulla on parempaa tietoa kuin google !
Ihan omakohtaista kokemusta eikä teoreettistä.
:LOL: :LOL: Tää oli kyllä ihan paras.
"Ihan omakohtaista kokemusta eikä teoreettista"
Voi reps.
Sun omakohtainen kokemushan se tässä asiassa onkin se kaikenkattava totuus, eikä mikään typerä teoria, jonka jotkut lääkärit ja viisaat tutkijaihmiset on joskus aikojen saatossa määrittäneet.

:LOL: :LOL:
Sä oot kyllä niin mainio :D
 
Forever Yours
Eiköhän kannattaisi jo lopettaa tuo ap:n parjaaminen? Pahalta tuntuu ap:n ja tytön puolesta kun sattui tuollaista! Itsellä myös pieni ihminen täällä ja saa olla varuillaan kun alkaa olla omatoiminen. Uskon, että jos ap:n sisko kerran on sitä mieltä ettei lekuriin tarvii välttämättä mennä niin sitten ei tarvitse. Ja varmasti ap katsoo tilannetta uudelleen myöhemmin tänään, että jos tarvetta on lekuriin niin vie tytön sinne!

Halauksia ja parempaa äitienpäivän jatkoa ap:lle!
 
Mahamakkara
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahamakkara:
Musta olis aika rasittavaa jos olisin sairaanhoitaja, vapaa-ajalla alkaa muut soittelemaan ihmisistä joita ei edes tunne ja pyytää heistä jotain diagnoosia :0
Niin, mähän googletin netistä vaan sattumanvaraisesti jonku sh:n.. Kyse kuitenki siskosta, tottakai se auttaa ja neuvoo jos tarvii!
ai anteeks mä en huomannu et sä olit ap, vaan luulin jonku palstamamman soittaneen tästä omalle sh -siskolleen... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Soitin tossa siskolle joka on just valmistuva sairaanhoitaja ja näytin myös kuvan. Sanoi ettei vaadi lääkärinhoitoo, näyttää ihan pinnalliselta 1. asteen vammalta.
Tässä kohti on ihan pakko kysyä, millä aikajanalla on tuo "just valmistuva"?
Ja mä kysyisin, et kuvienko kautta nykyään diagnoosit tehdään?
Itseasiassa kyllä.
Äitini juuri hiljattain kävi sairaanhoitajalla kuvauttamassa naamastaan näppylän, jotta lääkäri voisi tehdä diagnoosin sen kuvan perusteella!
Ja sitten lekuri ilmoitti puhelimitse että kyseessä on syöväen esiaste eli ei muuta kun jonoon odottamaan poistamista.
Niin se nykyään toimii :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Forever Yours:
Eiköhän kannattaisi jo lopettaa tuo ap:n parjaaminen? Pahalta tuntuu ap:n ja tytön puolesta kun sattui tuollaista! Itsellä myös pieni ihminen täällä ja saa olla varuillaan kun alkaa olla omatoiminen. Uskon, että jos ap:n sisko kerran on sitä mieltä ettei lekuriin tarvii välttämättä mennä niin sitten ei tarvitse. Ja varmasti ap katsoo tilannetta uudelleen myöhemmin tänään, että jos tarvetta on lekuriin niin vie tytön sinne!

Halauksia ja parempaa äitienpäivän jatkoa ap:lle!
Kiitos! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahamakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahamakkara:
Musta olis aika rasittavaa jos olisin sairaanhoitaja, vapaa-ajalla alkaa muut soittelemaan ihmisistä joita ei edes tunne ja pyytää heistä jotain diagnoosia :0
Niin, mähän googletin netistä vaan sattumanvaraisesti jonku sh:n.. Kyse kuitenki siskosta, tottakai se auttaa ja neuvoo jos tarvii!
ai anteeks mä en huomannu et sä olit ap, vaan luulin jonku palstamamman soittaneen tästä omalle sh -siskolleen... :)
okei :D
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Mulla on parempaa tietoa kuin google !
Ihan omakohtaista kokemusta eikä teoreettistä.
Vautsi.
Tänään äitienpäivänä kaksplussalla tuli mullistava uusi hoitotieto palovammoihin.
Jokohan tässä pitäs vinkata Iltasanomille?
 
saman kokenut
No ihan ilman mitään hoitoa tuo käsi noin laajalta alalta palaneena ei voi olla, vähintäänkin särkylääkettä olet antanut, toivottavasti ainakin. Meillä kävi samalla lailla ja kyllä sitä tk.ssa hoidettiin viikko, että menkää näytille! Palovammarasva on todella hyvää, vie kivut yms.tulehtumisvaara on myös ilmeinen jos ihan ilman mitään suojaa on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Forever Yours:
Eiköhän kannattaisi jo lopettaa tuo ap:n parjaaminen? Pahalta tuntuu ap:n ja tytön puolesta kun sattui tuollaista! Itsellä myös pieni ihminen täällä ja saa olla varuillaan kun alkaa olla omatoiminen. Uskon, että jos ap:n sisko kerran on sitä mieltä ettei lekuriin tarvii välttämättä mennä niin sitten ei tarvitse. Ja varmasti ap katsoo tilannetta uudelleen myöhemmin tänään, että jos tarvetta on lekuriin niin vie tytön sinne!

Halauksia ja parempaa äitienpäivän jatkoa ap:lle!
Mä en parjaa ap:ta , mutta ihan oikeasti vaatii aikamoista ymmärryskykyä käsittää, miksi ap ei vie lasta lääkäriin vaikka ihan oikeasti esim. googlettamalla löytäisi ihan selkeää faktaa siitä että tuollainen palovamma pitää käydä näyttämässä lääkärille. Ensinnäkin jo sen takia, että se on tytön kämmenen kokoinen, puhumattakaan siitä, miten syvä se on. Ja kolmanneksi siitä, että kyseessä on pieni lapsi.

Mutta ap tekee omat ratkaisunsa, minkäs me sille mahdetaan. Mä saan pitää omat mielipiteeni apn toiminnasta, samoin kuin ap pitää omat mielipiteensä siitä miten tässä tilanteessa näkee parhaimmaksi toimia.
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Itseasiassa kyllä.
Äitini juuri hiljattain kävi sairaanhoitajalla kuvauttamassa naamastaan näppylän, jotta lääkäri voisi tehdä diagnoosin sen kuvan perusteella!
Ja sitten lekuri ilmoitti puhelimitse että kyseessä on syöväen esiaste eli ei muuta kun jonoon odottamaan poistamista.
Niin se nykyään toimii :xmas:
Kyllä se niin on, et kohta täyttyy amk.ssa opiskelevien sairaanhoitajien postilootat palovammakuvista..
Pointti nyt oli se, että lapsen palovammasta lähetetään kuva valmistuvalle sh.lle, joka saattaa olla tehnyt sen ensimmäisen opintoviikkonsa juuri ja juuri.

Mutta ihan mielenkiintoista, se oli varmaan kuitenkin sh haastatellut, siitä on aiempaa diagnoosia, josta on kirjallista tietoa, jota on näytetty ja valmistunut sh joka asiasta jotain tietää on valaissut lääkäriä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Forever Yours:
Eiköhän kannattaisi jo lopettaa tuo ap:n parjaaminen? Pahalta tuntuu ap:n ja tytön puolesta kun sattui tuollaista! Itsellä myös pieni ihminen täällä ja saa olla varuillaan kun alkaa olla omatoiminen. Uskon, että jos ap:n sisko kerran on sitä mieltä ettei lekuriin tarvii välttämättä mennä niin sitten ei tarvitse. Ja varmasti ap katsoo tilannetta uudelleen myöhemmin tänään, että jos tarvetta on lekuriin niin vie tytön sinne!

Halauksia ja parempaa äitienpäivän jatkoa ap:lle!
Mä en parjaa ap:ta , mutta ihan oikeasti vaatii aikamoista ymmärryskykyä käsittää, miksi ap ei vie lasta lääkäriin vaikka ihan oikeasti esim. googlettamalla löytäisi ihan selkeää faktaa siitä että tuollainen palovamma pitää käydä näyttämässä lääkärille. Ensinnäkin jo sen takia, että se on tytön kämmenen kokoinen, puhumattakaan siitä, miten syvä se on. Ja kolmanneksi siitä, että kyseessä on pieni lapsi.

Mutta ap tekee omat ratkaisunsa, minkäs me sille mahdetaan. Mä saan pitää omat mielipiteeni apn toiminnasta, samoin kuin ap pitää omat mielipiteensä siitä miten tässä tilanteessa näkee parhaimmaksi toimia.
Ai SÄ tiedät kertoa että se palovamma ON lapsen kämmenen kokonen :eek: Aika meedio oot! Jos oisit lukenu mun tekstejä ni oisit huomannu ku oon laittanu että kuva vääristää, näyttää isommalta vamma ku oikeesti on eikä todellakaan ole kämmenen kokoinen. Ja EI ole kyse syvästä palovammasta.

Jos et sä oikeesti voi lopettaa tota vääntöö ni alota vaikka uus ketju missä voit jatkaa. Usko pois, mä oon ihan järjellä varustettu ihminen ja osaan ihan itte harkita nää tilanteet.
 
vieras
No oon nyt jonkun aikaa lueskellu tätä ja olen itse sairaanhoitaja ja useamman lapsen äiti :) en lähtis lääkäriin jos lapsi kerran on aivan rauhallinen, ei vaikuta kivuliaalta niin suurella todennäköisyydellä kuva vaan näyttää pahemmalta kuin mitä vamma on. Ihan ok:lta vaikuttaa ap:n antama hoito ja seuranta ja että jos pahenee tai muuttuu kovin kivuliaaksi niin sitte lääkäriin :)
t.sh-äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Forever Yours:
Eiköhän kannattaisi jo lopettaa tuo ap:n parjaaminen? Pahalta tuntuu ap:n ja tytön puolesta kun sattui tuollaista! Itsellä myös pieni ihminen täällä ja saa olla varuillaan kun alkaa olla omatoiminen. Uskon, että jos ap:n sisko kerran on sitä mieltä ettei lekuriin tarvii välttämättä mennä niin sitten ei tarvitse. Ja varmasti ap katsoo tilannetta uudelleen myöhemmin tänään, että jos tarvetta on lekuriin niin vie tytön sinne!

Halauksia ja parempaa äitienpäivän jatkoa ap:lle!
En parjaa ap:ta, mulle vaan on päivänselvää milloin vamma tarvitsee lääkärille näyttämistä ja lapsen palovamma kuuluu niihin, etenkin kun kyse ei ole mistään pikkuisesta alueesta. Ei mulla ole mitään henkilökohtaista ap:ta vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Forever Yours:
Eiköhän kannattaisi jo lopettaa tuo ap:n parjaaminen? Pahalta tuntuu ap:n ja tytön puolesta kun sattui tuollaista! Itsellä myös pieni ihminen täällä ja saa olla varuillaan kun alkaa olla omatoiminen. Uskon, että jos ap:n sisko kerran on sitä mieltä ettei lekuriin tarvii välttämättä mennä niin sitten ei tarvitse. Ja varmasti ap katsoo tilannetta uudelleen myöhemmin tänään, että jos tarvetta on lekuriin niin vie tytön sinne!

Halauksia ja parempaa äitienpäivän jatkoa ap:lle!
Mä en parjaa ap:ta , mutta ihan oikeasti vaatii aikamoista ymmärryskykyä käsittää, miksi ap ei vie lasta lääkäriin vaikka ihan oikeasti esim. googlettamalla löytäisi ihan selkeää faktaa siitä että tuollainen palovamma pitää käydä näyttämässä lääkärille. Ensinnäkin jo sen takia, että se on tytön kämmenen kokoinen, puhumattakaan siitä, miten syvä se on. Ja kolmanneksi siitä, että kyseessä on pieni lapsi.

Mutta ap tekee omat ratkaisunsa, minkäs me sille mahdetaan. Mä saan pitää omat mielipiteeni apn toiminnasta, samoin kuin ap pitää omat mielipiteensä siitä miten tässä tilanteessa näkee parhaimmaksi toimia.
Ai SÄ tiedät kertoa että se palovamma ON lapsen kämmenen kokonen :eek: Aika meedio oot! Jos oisit lukenu mun tekstejä ni oisit huomannu ku oon laittanu että kuva vääristää, näyttää isommalta vamma ku oikeesti on eikä todellakaan ole kämmenen kokoinen. Ja EI ole kyse syvästä palovammasta.

Jos et sä oikeesti voi lopettaa tota vääntöö ni alota vaikka uus ketju missä voit jatkaa. Usko pois, mä oon ihan järjellä varustettu ihminen ja osaan ihan itte harkita nää tilanteet.
No jos sun siskos pystyy tekemään diagnoosinsa vääristävästä kuvasta, niin kai sitten muutkin pystyy?
Ja mähän sanoin että mulle on ihan se ja sama mitä sä asian kanssa teet, mutta on muillakin oikeus mielipiteisiinsä asian suhteen. Enkä mä "väännä" tästä asiasta sen enempää, kuin kukaan muukaan tässä ketjussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ai SÄ tiedät kertoa että se palovamma ON lapsen kämmenen kokonen :eek: Aika meedio oot! Jos oisit lukenu mun tekstejä ni oisit huomannu ku oon laittanu että kuva vääristää, näyttää isommalta vamma ku oikeesti on eikä todellakaan ole kämmenen kokoinen. Ja EI ole kyse syvästä palovammasta.
en kyllä ymmärrä, miten tuo kuva voi vääristää, näkeehän tuosta hyvin minkä kokoinen vamma on ja se ON iso.
 
ketjuntappaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ai SÄ tiedät kertoa että se palovamma ON lapsen kämmenen kokonen :eek: Aika meedio oot! Jos oisit lukenu mun tekstejä ni oisit huomannu ku oon laittanu että kuva vääristää, näyttää isommalta vamma ku oikeesti on eikä todellakaan ole kämmenen kokoinen. Ja EI ole kyse syvästä palovammasta.
en kyllä ymmärrä, miten tuo kuva voi vääristää, näkeehän tuosta hyvin minkä kokoinen vamma on ja se ON iso.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Itseasiassa kyllä.
Äitini juuri hiljattain kävi sairaanhoitajalla kuvauttamassa naamastaan näppylän, jotta lääkäri voisi tehdä diagnoosin sen kuvan perusteella!
Ja sitten lekuri ilmoitti puhelimitse että kyseessä on syöväen esiaste eli ei muuta kun jonoon odottamaan poistamista.
Niin se nykyään toimii :xmas:
Kyllä se niin on, et kohta täyttyy amk.ssa opiskelevien sairaanhoitajien postilootat palovammakuvista..
Pointti nyt oli se, että lapsen palovammasta lähetetään kuva valmistuvalle sh.lle, joka saattaa olla tehnyt sen ensimmäisen opintoviikkonsa juuri ja juuri.

Mutta ihan mielenkiintoista, se oli varmaan kuitenkin sh haastatellut, siitä on aiempaa diagnoosia, josta on kirjallista tietoa, jota on näytetty ja valmistunut sh joka asiasta jotain tietää on valaissut lääkäriä.
HUOM, mä en ottanut kantaa varsinaisesti tähän tappeluun olisiko lapsi pitännyt viedä lekuriin vai ei. Ainoastaan tohon yhteen lauseeseen :saint:
 
saman kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ai SÄ tiedät kertoa että se palovamma ON lapsen kämmenen kokonen :eek: Aika meedio oot! Jos oisit lukenu mun tekstejä ni oisit huomannu ku oon laittanu että kuva vääristää, näyttää isommalta vamma ku oikeesti on eikä todellakaan ole kämmenen kokoinen. Ja EI ole kyse syvästä palovammasta.
en kyllä ymmärrä, miten tuo kuva voi vääristää, näkeehän tuosta hyvin minkä kokoinen vamma on ja se ON iso.
No niin munkin mielestä on sen kokoinen ja näkyy nahkankin polttaneen joten jo lapsen kivun takia sitä palovammarasvaa ja sassiin! Rasvalaput ja side päälle, ettei pääse pöpöt kimppuun sillä siinä sitä onkin sitten hoitamista jos tulehtumaan pääsee..
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ai SÄ tiedät kertoa että se palovamma ON lapsen kämmenen kokonen :eek: Aika meedio oot! Jos oisit lukenu mun tekstejä ni oisit huomannu ku oon laittanu että kuva vääristää, näyttää isommalta vamma ku oikeesti on eikä todellakaan ole kämmenen kokoinen. Ja EI ole kyse syvästä palovammasta.
en kyllä ymmärrä, miten tuo kuva voi vääristää, näkeehän tuosta hyvin minkä kokoinen vamma on ja se ON iso.
kyllä se voi vääristää sen alueen mikä on lähimpänä kameran linssiä.
 
no jo on
Oottepa kyllä melkoisia vääntäjiä. Ei kovinkaan monelle tullut mieleen olla pahoillaan ja ottaa osaa vaan heti aletaan vääntämään ja neuvomaan. Ei neuvoissakaan mitään, mutta miksi niistä pitää alkaa kiistelemään?
 
Jos vertaa vamman kokoa tuohon kämmenselkään (vammahan näyttää jatkuvan myös käden sivulle) niin kyllä se mielestäni näyttää aika suurelta. Jos kyseessä olisi oma lapseni niin veisin empimättä päivystykseen.

Eikä meillä mentäsi vasta sitten kun ukko suvaitsee herätä :ashamed:
 
TuhmaHauva harmaaana
Miä veisin lääkäriin. Meillä yks lapsi ehti kerhossa kaataa miun mukissa olleet kahvit päälleen ja paidankin läpi tuli toisen asteen palovammat. Että kyllä ne pieneen ja herkkään ihoon äkki tulee!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Jos vertaa vamman kokoa tuohon kämmenselkään (vammahan näyttää jatkuvan myös käden sivulle) niin kyllä se mielestäni näyttää aika suurelta. Jos kyseessä olisi oma lapseni niin veisin empimättä päivystykseen.

Eikä meillä mentäsi vasta sitten kun ukko suvaitsee herätä :ashamed:
Ei oo kyse mistään suvaitsemisesta. Jos tekee jatkuvaa yötyötä niin silloin se unirytmi on hieman erilainen ku normityöaikaa tekevillä...

Ja oon jo neuvoja saanut tähän..
 

Yhteistyössä