Huonosti alkoi tämä äitienpäivä :'( *kuva*

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Jos vertaa vamman kokoa tuohon kämmenselkään (vammahan näyttää jatkuvan myös käden sivulle) niin kyllä se mielestäni näyttää aika suurelta. Jos kyseessä olisi oma lapseni niin veisin empimättä päivystykseen.

Eikä meillä mentäsi vasta sitten kun ukko suvaitsee herätä :ashamed:
Ei oo kyse mistään suvaitsemisesta. Jos tekee jatkuvaa yötyötä niin silloin se unirytmi on hieman erilainen ku normityöaikaa tekevillä...

Ja oon jo neuvoja saanut tähän..
Ahaa, eli ei toimintaa virka-ajan ulkopuolella :D

Mut joo, lykkyä tykö. Toivottavasti paranee pian :flower:
 
ihan kuule VALMISTUNUT terveydenhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle on päivystyksestä sanottu, että alle kouluikäinen pitää aina viedä lääkäriin, jos tulee palovamma. Nimittäin lapsilla palovamma kuulemma saattaa helpommin edetä syvemmälle, eli pienikin vamma voi olla vaarallinen. Meillä lapsella oli palovamma kämmenessä, ja tuli kipulääkekuuri sekä ohjeet, miten hoidetaan päivittäin sekä tarkastuskäynti tk:hon. Eikä tosiaankaan ollut mikään iso palovamma.
Juuri näin!
Kyse on kuitenkin lapsen kädestä.Lapsen käsivarteen verrattuna tuo on iso alue.
Peesi tähän. En ottaisi riskiä senkään takia, että on noinkin iso alue, näkyvällä paikalla. Voi vähän harmittaa tyttöä isona, jos jää ikävät arvet.
 
Mä käyttäsin edes sairaanhoitajalla joka voi pyytää lääkäriltä reseptin palovammavoiteeseen joka on aika paljon parempi hoito palovammaan ku rasvalaput. meillä neiti poltti kätensä, ei tosin tullu ku rakkoja ja punotusta, silti käytiin että sai sen voiteen. ja aina lääkäriin mikäli on paloalue isompi kuin lapsen kämmen.
ja muista huolehtia paljosta nesteen saannista.
 
sh
voi herranjumala mitä vääntöä ja tappelua asiasta! Ja vielä jostain miehen nukkumisesta. Eikö tod. tullut mieleen, että joku voi vaikka tehdä yötyötä. Ihan varmasti ap osaa arvioida tilanteen ja toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Lopettakaa tuo ihme kinailu! Ap:lle tsemppiä ja mukavaa äitienpäivän jatkoa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Soitin tossa siskolle joka on just valmistuva sairaanhoitaja ja näytin myös kuvan. Sanoi ettei vaadi lääkärinhoitoo, näyttää ihan pinnalliselta 1. asteen vammalta.
Tässä kohti on ihan pakko kysyä, millä aikajanalla on tuo "just valmistuva"?
No mä en ny hänen ihan tarkkaa valmistumispäiväänsä osaa sanoo mutta ihan on loppusuoralla opinnot.

Ja hän olisi kyllä heti sanonut jos on yhtään epävarmaa tilanne.
Sen verran pitkällä on opinnot, että on kuitenkin päivystyksessä ihan töissä viikonloppuja ja tuuraamassa sairauspoissaoloja yms. että eiköhän tiedä mitä tekee ja sanoo.

 
tuplis2
Lääkäriin mars jo ellet ole jo käynyt, toi on sen verran laaja palovamma, että se saattaa jatkaa palamista edelleen, eli alue kasvaa. Vaikka olisit jo laittanut kylmää siihen, niin silti toi on ainakin 2 asteen palovamma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mia :
Voi tyttöä! Meille aikoinaan sh-koulutuksessa sanottiin, että jos palovamma on suurempi kuin 2 euron kolikko, pitää lähteä lääkäriin.
Minun koulutuksessa sanottiin, että suurempi kuin potilaan kämmen tai kasvoissa riittää pienempikin.

Mutta ap :hug: pikaisia paranemisia sinne teille!
 
minä
no ite just päivittänyt koulutukseni yhteydessä ensiapukurssin ja siellä sanotaan että jos palovamma on isompi kuin potilaan käsi niin lääkäriin ja musta toi on kyllä 2 asteen palovamma,hakisin kyllä ne rasvalaput siihen heti ja nykysuositusten mukaanhan ei mitään desinfiointiaineita käytetä vaan pelkkää vettä :)
 
Onpa ihme, että koko homma kääntyi ap:ta vastaan. Täällä käy AINA niin. Nyt mammat vähän jäitä hattuun. Eiköhän ap paikan päällä olevana tiedä mitä tekee. Kun kerran tuo kuvakin vääristää eikä vamma ole niin paha miltä näyttää.
 
:( kaikkea sattuu joskus..

näyttää ihan samalta kuin mun pojan poski vuosi sitten, ja sille ei kukaan tehnyt lastenklinikalla yhtään mitään. Käskettiin vaan pitää puhtaana ja välttämään aurinkoa. Ja pojalle ei jäänyt edes arpea joten eiköhän tuokin parane tuosta ihan nätisti.
 
HF, anna mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos :D Täällä taas monet luulee tietävänsä asiat paremmin kuin itse asianomainen.
Etköhän sä tiiä kuitenki mitä tehdä :)

Pikaisia paranemisia tytsylle :hug:
 
Täällä on heräilty uuteen päivään. Tyttö nukkui levottomasti ja just vaihdettiin siteet. Vamma näyttää tosi siistiltä. Sen verran on kuitenki kipee ja aristava että en henno päiväkotiin viedä.. :( Ja koska aristaa niin paljon kättä niin käytän tänään kaiken varalta yksityisellä näytillä, saanpahan sitten ittellekki saikun tytön hoitoo varten. :( Eli sillä tavalla on tilanne muuttunut.

AC: Kiitokset! :) Näinhän se tahtoo olla.. ;)

Perskärpänen: Voi kamalaa, mitä teillä sattu? Ei oo teilläkään häävi äitienpäivä ollu :( Paranemisia! :hug:
 
Paranemisia
:hug:

Kuvan perusteella näyttää pahemmalta kuin ensimmäisen asteen palovamma, mutta toki kuva voi vääristää. Hyvä kun käytte kuitenkin näyttämässä palovammaa lääkärissä.
 
Kiitos teille! :)

Joo, niinku mä eilen jo sanoin ni tilanteen mukaan. Nyt on tilanne muuttunu eli tyttö on kipeempi ja yö oli huono. En tosissaan henno toista viedä päiväkotiin, kyl se siel jaksais silleen olla mutta aristaa kättä niin kovin ettei sitä kannata viedä sinne riehumaan. Ja kun toiset lapset ei osaa varoa niin turhan kovaa ois sit tytölle. Ja jospa se lekuri kirjottais mulle parin päivän saikun että sais rauhas tyttöö kotona hoitaa.

Wide: Jeps, näinhän se on :) Mitenpä mä sitä täältä pystyisin arvioimaan, millon lääkäriin pitää mennä, kyllä palsta tietää.. :D
 
tsemppiä
Kovasti voimia sinne! Muista antaa tytölle runsaasti juotavaa ja särkylääkettä saa antaa 4h välein jos antaa vuorotellen kipu/kuumelääkettä (esim parasetamoli) ja tulehduskipulääkettä (esim ibuprofeeni). Kannattaa varmaan antaa ainakin tuo tulehduskipulääke 8h välein ikäänkuin kuurina pari päivää. Mutta lääkärihän toki antaa vielä kunnon ohjeet iltapäivällä. Haleja pikku potilaalle ja urhealle äidille joka osaa laittaa nää kommentit omaan lokeroon mappi ö-hön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Kovasti voimia sinne! Muista antaa tytölle runsaasti juotavaa ja särkylääkettä saa antaa 4h välein jos antaa vuorotellen kipu/kuumelääkettä (esim parasetamoli) ja tulehduskipulääkettä (esim ibuprofeeni). Kannattaa varmaan antaa ainakin tuo tulehduskipulääke 8h välein ikäänkuin kuurina pari päivää. Mutta lääkärihän toki antaa vielä kunnon ohjeet iltapäivällä. Haleja pikku potilaalle ja urhealle äidille joka osaa laittaa nää kommentit omaan lokeroon mappi ö-hön.
Kiitos sulle! :hug:

Joo Pronaxenia oon antanu sen mitä saa antaa. Mitä vähemmän kipuja, sen parempi tietysti. Ja juomapullo on tytöllä kokoajan, onneksi on muutenkin kova juomaan :)

Kyllähän tää kauheesti harmittaa, sille vaan ei voi mitään. Tyttö on kuitenki ollu kauheen reipas. Lääkärireissusta tulee kyllä kova, siellä kun puhdistavat jne. niin tulee olemaan tosi rankkaa :( Mutta ne hommat on vaan hoidettava.. Täytyy vaan itte yrittää olla itkemättä ettei tyttöö silleen enempää järkytä..
 

Yhteistyössä