Huonosti alkoi tämä äitienpäivä :'( *kuva*

Niinpä
lääkäriin vaan, palovammat on aina vakavia. Me käytiin tytön kanssa 10 päivän ajan joka päivä hoidattamassa hänen palovammaansa, siellä rasvasivat paksulla kerroksella flamazinella ja puhtaat siteet vaihtoivat päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
jos vamma on suurempi kuin tytön kämmen niin lääkäriin... ja siltä se näyttää täältä katsottuna.
Ei oo suurempi ku lapsen kämmen. Mä ittekki katoin tota kuvaa et se jotenki sitä vääristää, näyttää isommalta ku on.

Ja tottakai mä seuraan tuota teen kaiken vaadittavan, en mä mikää ihan nuija ole!

Äiti
Soittaisin lääkäriiin niin sieltä vois saada noi vermeet ilmaisksi. Ovat meinaan helvetin kalliita itsekseen ostella. Palovammasidoksia pitää usein vaihtaa. Parantuu varmasti hyvin, aikaa vaan vie. :/

Wide
Ei tarvi aina käydä näyttämässä, meidät "haukuttiin" kun mentiin.
lapsi kaato glögit päälle ja palo iho ihan rikki 4cm alueelta.
Soita ja kysy niin ei tartte pähkäillä hoitoa :)

Wide
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Niin ja näytti suunnilleen samalta ja oli 1 asteen palovamma.

Niin ja näytti suunnilleen samalta ja oli 1 asteen palovamma.
No tätä mä kans just aattelin. Toki tuo hurjalta näyttää mutta tarkkaan kun kattelin niin se ei niin pahalta näytä. Toki mä sitä puhdistan ja hoidan ja seuraan ja heti vien lääkäriin jos vähänkään epäilyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mene lääkäriin! Meneekö tuo palovamma koko käden ympäri? Jos menee, voi kiristys olla tosi iso ongelma. Tai soita ainakin. Tuo on niin kipeäkin, että kipulääkettä myös!
Ei mene koko käden ympäri, tuohon reunalle just loppuu eli kuvassa näkyy kokonaan. Tyttö on täysin tyytyväinen ja ihan normaalisti kättään käyttää.

Luulaja
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Apteekkiin kyllä tuon tytön isän toimitan heti kun herää, pakko siihen on rasvasidettä saada että pystyy aamulla laittaa pitkähihaisen paidan päälle.

Kylmässä pidettiin joo, tuo vaan heti kärähti rikki. Sitä mä en ihan usko et lääkärikäyntiä vaatis.
Jotenkin mun on hankala ymmärtää että tuollasen palovamman kohdalla odotellaan iskän heräämistä ennen kun lapsi saa asianmukaista hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Luulaja:
Apteekkiin kyllä tuon tytön isän toimitan heti kun herää, pakko siihen on rasvasidettä saada että pystyy aamulla laittaa pitkähihaisen paidan päälle.

Kylmässä pidettiin joo, tuo vaan heti kärähti rikki. Sitä mä en ihan usko et lääkärikäyntiä vaatis.
Jotenkin mun on hankala ymmärtää että tuollasen palovamman kohdalla odotellaan iskän heräämistä ennen kun lapsi saa asianmukaista hoitoa.
hohhoi.. lapsihan ei tietenkään saa asianmukaista hoitoa jos isänsä nukkuu.. Mä kyllä hoidan tän homman ja oman harkintani mukaan sitten tehdään päätöksiä.

no huh huh

samaa ihmettelen minäkin. jotenkin huolimattomalta kuulostaa. ite veisin kyllä lääkäriin jos omalle kohdalle olisi sattunut vaikak kuin tyttö on tyytyväinen ja touhuaa ihan normaalisti!!!!

Luulaja

hohhoi.. lapsihan ei tietenkään saa asianmukaista hoitoa jos isänsä nukkuu.. Mä kyllä hoidan tän homman ja oman harkintani mukaan sitten tehdään päätöksiä.
No ite just kerroit että sitä rasvasidettä ei laiteta ennen kun isä herää. Rasvaside on asianmukainen hoito. Kerrotko mulle miten nää kaks tietoa on yhdistettävissä siten että sulla on homma hoidossa?

Nella

Jos ap sanoo, että kuva vääristää, että ei näytä oikeasti noin pahalta ja tyttö leikkii normaalisti eikä ole kivuliaan oloinen. 6-vuotias osaa jo sanoa kuinka kipeä on.

Toki lääkärissä on hyvä käyttää jos siltä tuntuu, mutta kyllähän ap:llä on omat aivot jolla osaa ihan livenä arvioida tilanteen vakavuuden!

Just
Alkuperäinen kirjoittaja Nella:

Jos ap sanoo, että kuva vääristää, että ei näytä oikeasti noin pahalta ja tyttö leikkii normaalisti eikä ole kivuliaan oloinen. 6-vuotias osaa jo sanoa kuinka kipeä on.

Toki lääkärissä on hyvä käyttää jos siltä tuntuu, mutta kyllähän ap:llä on omat aivot jolla osaa ihan livenä arvioida tilanteen vakavuuden!
Jos lapsi ei ap:n arvion mukaan tarvi rasvasidettä, niin miksi se isä sinne apteekkiin sitten sellaista hakemaan laitetaan?

Jos lapsi ap:n arvion mukaan tarvii sen siteen, niin mitä helvettiä tässä vielä odotellaan? Palovammojen hoidossa kun ei ihan keskeisintä oo kuitenkaan venyttää sitä hoidon alkamista mahdollisimman pitkään.

vieras
Ei se ole ihme, että lääkäreissä on jonot, jos aina ekana pitää sinne mennä. Eiköhän lapsen äiti näe ja koe tuon paikan päällä, ja osaa varmasti mennä lääkäriin jos tarve vaatii. Vesihän ei ollut kiehuvaa, ja toki kipeä on , ja seurata pitää, mutta jäs lääkäri käskee laittaa rasvasiteeen ja seurata, niin eiköhän sen käynnin ajan voi antaa akuutille tapaukselle.
Mukavaa äitienpäivää ap:lle kuitenkin ja muille myös.

Yhteistyössä