Huonosti alkoi tämä äitienpäivä :'( *kuva*

Alkuperäinen kirjoittaja Nella:
Alkuperäinen kirjoittaja Luulaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Apteekkiin kyllä tuon tytön isän toimitan heti kun herää, pakko siihen on rasvasidettä saada että pystyy aamulla laittaa pitkähihaisen paidan päälle.

Kylmässä pidettiin joo, tuo vaan heti kärähti rikki. Sitä mä en ihan usko et lääkärikäyntiä vaatis.
Jotenkin mun on hankala ymmärtää että tuollasen palovamman kohdalla odotellaan iskän heräämistä ennen kun lapsi saa asianmukaista hoitoa.
Jos ap sanoo, että kuva vääristää, että ei näytä oikeasti noin pahalta ja tyttö leikkii normaalisti eikä ole kivuliaan oloinen. 6-vuotias osaa jo sanoa kuinka kipeä on.

Toki lääkärissä on hyvä käyttää jos siltä tuntuu, mutta kyllähän ap:llä on omat aivot jolla osaa ihan livenä arvioida tilanteen vakavuuden!
Kiitos! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Apteekkiin kyllä tuon tytön isän toimitan heti kun herää, pakko siihen on rasvasidettä saada että pystyy aamulla laittaa pitkähihaisen paidan päälle.

Kylmässä pidettiin joo, tuo vaan heti kärähti rikki. Sitä mä en ihan usko et lääkärikäyntiä vaatis.
Jotenkin mun on hankala ymmärtää että tuollasen palovamman kohdalla odotellaan iskän heräämistä ennen kun lapsi saa asianmukaista hoitoa.
Jos ap sanoo, että kuva vääristää, että ei näytä oikeasti noin pahalta ja tyttö leikkii normaalisti eikä ole kivuliaan oloinen. 6-vuotias osaa jo sanoa kuinka kipeä on.

Toki lääkärissä on hyvä käyttää jos siltä tuntuu, mutta kyllähän ap:llä on omat aivot jolla osaa ihan livenä arvioida tilanteen vakavuuden!
Jos lapsi ei ap:n arvion mukaan tarvi rasvasidettä, niin miksi se isä sinne apteekkiin sitten sellaista hakemaan laitetaan?

Jos lapsi ap:n arvion mukaan tarvii sen siteen, niin mitä helvettiä tässä vielä odotellaan? Palovammojen hoidossa kun ei ihan keskeisintä oo kuitenkaan venyttää sitä hoidon alkamista mahdollisimman pitkään.
Sen takia että iho on varmasti arka ja kun aamulla pitkähihaisen paidan laittaa päälle, se varmasti ikävästi hankaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ole ihme, että lääkäreissä on jonot, jos aina ekana pitää sinne mennä. Eiköhän lapsen äiti näe ja koe tuon paikan päällä, ja osaa varmasti mennä lääkäriin jos tarve vaatii. Vesihän ei ollut kiehuvaa, ja toki kipeä on , ja seurata pitää, mutta jäs lääkäri käskee laittaa rasvasiteeen ja seurata, niin eiköhän sen käynnin ajan voi antaa akuutille tapaukselle.
Mukavaa äitienpäivää ap:lle kuitenkin ja muille myös.
Kaikki ei osaa mennä lääkäriin vaikka oiskin asiallista mennä.
Ja tässä tapauksessa lääkäri vois kirjoittaa sen reseptin jolla sais halvemmalla lapselle kipulääkkeen ja ehkä niitä hoitovälineitäkin.
Mutta mikäs siinä, jos rahaa on kuin roskaa eikä tartte tämmösiä miettiä.

AinaHarmaa
Kyllä ap osaa homman hoitaa. Ei lasta ihan oikeesti tarvi lääkäriin viedä, ellei palovamma sitten vaikka viikon päästä tulehdu. Mun pojalla oli paljon pahempi vamma, oli keskeltä valkoinen ja kovat kivut, silti lääkäri ei tehnyt mitään. Parani itsekseen hyvin.
Lääkettä osaa jokainen antaa jos siihen sattuu näin myös ap...

Nella
Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Jos lapsi ei ap:n arvion mukaan tarvi rasvasidettä, niin miksi se isä sinne apteekkiin sitten sellaista hakemaan laitetaan?

Jos lapsi ap:n arvion mukaan tarvii sen siteen, niin mitä helvettiä tässä vielä odotellaan? Palovammojen hoidossa kun ei ihan keskeisintä oo kuitenkaan venyttää sitä hoidon alkamista mahdollisimman pitkään.
No jos siihen on laitettu vaikka jotain muuta rasvaa!?

78
Mitä se lääkäri sitten vois tuolle tehdä? Käskeä sen hoitajan laittaa ne rasvalaput. Toki, onhan se ihan kiva jos saa ne laput yms. ilmaiseksi, mutta pitääkö sen takia kuormittaa tk:ta, rasittaa ja ehkä pelästyttää lasta entisestään ja kuluttaa äitienpäivä sillälailla?

mm
Alkuperäinen kirjoittaja 78:
Mitä se lääkäri sitten vois tuolle tehdä? Käskeä sen hoitajan laittaa ne rasvalaput. Toki, onhan se ihan kiva jos saa ne laput yms. ilmaiseksi, mutta pitääkö sen takia kuormittaa tk:ta, rasittaa ja ehkä pelästyttää lasta entisestään ja kuluttaa äitienpäivä sillälailla?
niin, voihan sen äitienpäivän kuluttaa palstailemallakin. jos lähtisi lääkäriin niin saattaisi mennä pari hyvää avausta ihan ohi..

Siiri
EIhän tuossa välttämättä tarvittu lääkäriä mutta sairaanhoitajan vastaanotolla olis voinu käydä. Niin kuin jo aikaisemmin joku kirjoitti noi rasvalaput ja rasvat on todella kalliita itse maksella. Pääasia kai on että ap itse tietää miten lasta hoitaa!!

vieras
Mä poltin täs joku aika sitten itseltä koko mahan. Ja lääkärissä ei tehty muutako annettiin suolavettä ja laitettiin rasvalappuja. Joita ostin sit itsekkin IHAN ILMAN mitään reseptiä apteekista!
Ja mikä paransi sen haavan kaikkein parhaite niin oli Aloegeeli ja bepatteeni rasva. Et ostakaan niitä myös. Ja ilmakylpyä mahdollisimman usein.

Kysyy
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Soitin tossa siskolle joka on just valmistuva sairaanhoitaja ja näytin myös kuvan. Sanoi ettei vaadi lääkärinhoitoo, näyttää ihan pinnalliselta 1. asteen vammalta.
Tässä kohti on ihan pakko kysyä, millä aikajanalla on tuo "just valmistuva"?

Ja onko tietoa palovammoista muutenkin kuin kirjasta lukien?

Soitin tossa siskolle joka on just valmistuva sairaanhoitaja ja näytin myös kuvan. Sanoi ettei vaadi lääkärinhoitoo, näyttää ihan pinnalliselta 1. asteen vammalta.
No mä en ny hänen ihan tarkkaa valmistumispäiväänsä osaa sanoo mutta ihan on loppusuoralla opinnot.

Ja hän olisi kyllä heti sanonut jos on yhtään epävarmaa tilanne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
EIhän tuossa välttämättä tarvittu lääkäriä mutta sairaanhoitajan vastaanotolla olis voinu käydä. Niin kuin jo aikaisemmin joku kirjoitti noi rasvalaput ja rasvat on todella kalliita itse maksella. Pääasia kai on että ap itse tietää miten lasta hoitaa!!
Vaikka mä kävin lääkärissä niin ihan kuule itse sain ne maksaa ja ostaa. Ei niitä tk.sta minulle annettu :eek:
Ja minulla oli paljon isopmi ja pahempi haava ko ap.n tytöllä.
Kipee se on että anna kunnolla särkylääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyy:

Jos ei oo muuta kommentoitavaa, ku tarttua sivuseikkoihin, ni voi ne kommentit jättää tekemättä.

vieras

Mä olen hoitanu paljon palovammoja vaikka en ole edes kirjasta lukenu ja hyvin on parantuneet ;)

Ja muuten ap. tuohan on tapaturma et sen takia jos haluatte saada vakuutuksista jotain niin silloin kannattaa käydä näytillä.

Vaikka mä kävin lääkärissä niin ihan kuule itse sain ne maksaa ja ostaa. Ei niitä tk.sta minulle annettu :eek:
Mä oletan että sä oot aikuinen, ja aikuisen palovammat on AINA täysin eri juttu kuin lapsen!

Wide
Kauheeta hysteriaa aina täällä palstalla.
Aina sairaalaan ja lääkäriin sama mistä asiasta kysymys!
Yks supistus on tullut niin heti tottakai sairaalaan ettei synny kotiin ja haava lapsella kädessä niin taas sinne lääkäriin ettei heti vaan tule verenmyrkytystä.
Miten ihmiset uskaltaa edes elää?

Sori ihan aiheen vierestä..

niinpä niin
Ja mä kysyisin, et kuvienko kautta nykyään diagnoosit tehdään?

Jos ei oo muuta kommentoitavaa, ku tarttua sivuseikkoihin, ni voi ne kommentit jättää tekemättä.
Niinpä. Mutta mun mielestä ei ole ollenkaan sivuseikka, jos "juuri valmistuva" sh sanoo että tuo on ekan asteen palovamma eikä tartte lasta lähteä lääkärille näyttää. Mut ihan miten vaan.

vieras
Mä oletan että sä oot aikuinen, ja aikuisen palovammat on AINA täysin eri juttu kuin lapsen!
Olen. Mutta minulla palo koko maha :/ Raskaana vielä.
Takerruin tohon että saa helpommin ilmaseksi tai reseptillä jos käy lääkärissä. Ei ole saanu tuntemani lapsetkaan. Itse ne on joutunu maksaan.Vakuutuksista ovat sit saaneet jotain.
Ja vielä se että ei se et onko aikuinen vai lapsi niin ole AINA täysin eri asia...

Yhteistyössä