Huomenna 2v neuvola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutistunut

Vieras
Mitäs siellä nyt katsotaan? Tietysti ne normaalit pituus ja paino, mutta onko siellä jotain mihin erityisesti kiinnitetään huomiota?

Mä punnasin ton tytön justiinsa kotona, ja näyttäis siltä että puolessa vuodessa paino on noussut kilon. Onkohan se liian vähän?
Tai no, kai siitä huomenna sitten jutellaan.

=)

Meillä näytti, ainakin minusta, olevan aika paljon olevan sellaista lapsen vuorovaikutustaitojen selvittämistä, eli ottaako vastaan ohjeita, miten vastaa terveydenhoitajalle ja minulle, millä tavalla juttelee, miten toimii vieraassa tilassa, miten rakentaa tornia ja palapeliä.

Mekaanisempaa oli ne millaisen otteen ottaa kynästä kun alkaa piirtämään, kuulo uikulla, päänympärykset sun muut pituudet ja painot.

Meilläkin kesän aikana poika on kerrassa lihonut. Mutta syytä onkin, sillä välillä 12-18 kk paino nousi kokonaista 250 grammaa kun sairasteli vähän väliä koko talven...

Torni valmistuu hetkessä, kynä pysyy kivasti kädessä, piirrustukset on vaan suttua :D
Puhua tuo ei vieläkään oikein osaa, sanoja kyllä tulee hitaasti mutta varmasti lisää. Olisko nyt 15 sanaa mitkä tulee (melkein) oikein.
Mutta ei puhettakaan, että lauseita tulis.
Hyvin myös ymmärtää, mitä hälle puhutaan =)

Mä en tykkää kun meidän neuvoloihin oli tullut jotkut uudet testi jutut, tosin kyse oli 3-vuotiaasta. 1½-tuntia meni siihen hommaan. Sikäli hyvä että alkaa tulemaan yhtenäinen linja, mutta nyt täytyy mennä uudestaan kun lapsi ei suostunut puhumaan ääneen kunnolla tädin kuullen. Eipä kai noihin voi valmistautua :D

Ei voi joo valmistautua =)
Mukavaa vaan kysellä, miten muilla on mennyt ja mitä tarkkailtu.

Ei haittaisi yhtään vaikka yli tunninkin kestäis tuo käynti. Viimeks tosiaan oli 1,5v neuvola-lääkäri, ja mä en kerinny edes kyselemään mitään, kun uusi asiakas jo otettiin sisälle. Jäi vähän paha maku suuhun tosta kerrasta :/

Yhteistyössä