Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Kiitos AuroraB tsempityksistä!

Vau, onnea Luukakselle ensi askelista! Kyllä hän seisoskelikin niin hienosti meillä torstaina, että ei ihme, kun askellus alkoi jo sujua.

Kadak, ihana kuulla, että Tikrun putkitus sujui hyvin.

Hyvä hyvä Manna, eiks ole kiva kuulla, että olisi vielä tarpeellinen muuallakin kuin kotona?

Ahdistuin kyllä perjantaina pahanpäiväsesti, kun aloin selvitellä päivähoitoasioita. Jos aion viedä Liljan hoitoon elokuussa, niin huhtikuun alusta pitäisi olla hakemus vetämässä. Olenkin järkkäämässä tutustumiskäyntiä yhteen lähitienoon tarhaan. En vaan ole vielä laisinkaan kypsä edes ajattelemaan sitä, että joudun olemaan tytöstä erossa monta tuntia päivittäin. Voi kääk. Onneksi on vielä mahkuja siirtää töihinpaluuta, ja siitä pitää päättää viimeistään kesäkuussa.

Sen verran vielä omaa napaa, että käytiin koko perhe koeajamassa uutta autoehdokasta lauantaina. Lilja kyllä nukkui huolettomana takapenkillä, kun äitinsä ajoin ekan kerran automaattivaihteisella autolla. Ei tullut onneksi kolaria. B)

Leppoisaa sunnuntaita!
Hemuli & Lilja

Hemuli, me ollaan kanssa kateltu uutta autoa ;) tänään viimeksi koeajettiin. Kyllä noi autokaupat on .... ja päivähoitopaikasta, sähän voit hakea näppärästi netin kautta hoitopaikkaa ja sinne voi laittaa 5 toivetta. Mulle soitettiin 2vrk sisällä hakemuksen näpyttelystä ja juttelin päiväkoulujohtajan kanssa vielä pitkään vaihtoehdoista puhelimitse ja hän pystyi siinä vielä muuttamaan helposti sitä mun hakemusta :)

MUOKS Säde, onnea lupun kävelystä!!!!

kadak, hemuli meillä kanssa autonvaihto aikeissa tai pikemminkin toteutumassa :) Mehän käytiin jo tammikuussa koeajamassa Skoda Yetiä, mutta semmosta meille ei nyt sit tulekaan. Kävi nimittäin niin hassusti, että mun isä halusi vaihtaa oman autonsa uudempaan ja mä saan sitten sen iskän vanhan auton. Se tuleva auto on Vectra ja siinä on tilaa rutkasti takakontissa, nythän mein koira joutuu istua takapenkillä jos rattaat on mukana.. Vectraan mahtuu kärrit pitkittäin ja koira viela siihen viereen. Vuokattiin mennään vielä tällä vanhalla kokoonpanolla, siitä tulee mielenkiintoista :)

autoista me hankittiin vuos sitten golf variant (se farkkumalli) ja oltu tosi tyytyväisiä. onneks ei tarvi enää autokaupoilla käydä! mut kovasti onnea autokaupoille hemuli ja kadak, ja teppanalle uudesta autosta joka järjestyi huippunäppärästi =)

asuntokaupat sen sijaan alkanu kiinnostaa kun mä olen lopen kyllästynyt tähän hissittömään taloon ja muutaman vuoden sisään tulossa putkiremontti => pakko myydä tää ihan just ennenku se on päällä. mutta kun mitään mitä haluttas edes ajatella ei ole tarjolla jollei oteta taas paljo lainaa :( ei oikein edes kolmioita, prkules tätä helsinkiä!! me haluttas max 20v vanha koti (niissä on hissit, remppa-asiat, vaunuvarastot jne kunnossa), kivalta alueelta, hyvien kulkuyhteyksien varrelta ja edes pikkasen enempi neliöitä kuin nykyisessä. niitten hinnat onki sitte ihan älyttömiä jos edes on tarjolla mitään.

muutaki ku omaa napaa sitten :whistle: niin kadakin tkrulle kunnon halitukset putkituksesta paranemiseen ja napin konstalle tulevaan koitokseen :hug: voi teidän pieniä!

säteen luukakselle ONNEA ensi askelista :flower: kyllä lupu onkin niin jämäkästi seisonut jo pitempään etten ihmettele kävelemään lähtemistä! ehkä silja, dali ja elsa sitten antoi viimeisen sysäyksen lähteä liikkeelle..? =)

muakin mietityttää hemulin tavoin noi päivähoitoasiat. huhtikuussa pitäs olla tosiaan hakemus vetämässä jos haluaa varmistua paikasta lähipäiväkotiin syksyllä, näin meille sanottiin täällä idässä. parempi kai siis laittaa hakemus vaikken yhtään tiedä haluanko töihin vielä lokakuussa. vaikka toisaalta eilen viimeks selailin vähä hesarin työpaikkasivuja sillä silmällä... :whistle: se puhelu ex-pomolta sai mut kiinnostuun oikeesti taas töistä ilmeisesti? :eek: nykyinen työni sen sijaan ei kauheasti kiinnosta monestaki syystä...

elsa oli muuten eilen hoidossa iltapäivän mummolassa ja me käytiin miehen kaa kaksin uimassa, jee. tällä kertaa hoitoreissu miehen vanhemmilla meni tosi hyvin, elsa ei vierastanut heitä eikä itkenyt minun perään. myönnettävä kai se on, en ole enää elsalle korvaamaton :'( :D

aurinkoista viikon alkua!

t. manna + elsa n. 11½ kk :heart:

AAM
hellou päiviä :wave:

Lupukin käpyttelee vau ! :flower::hug: meillä kans eilen.. mun veikka ja sen vaimo oli käymässä ja toi Australian reissusta tuliaisia niin ansku tassutteli 4 askelta ihan tosta noin vain veikan vaimon syliin mun luota :heart: mun isopieni :heart:
Aika harvakseltaa ilman tukea kävele silti..

Päiväkotipaikkoihin syksyllä alkaviin pitää hakea meillä espoossa ainakin just nyt, oikeastaan on jo KIIRE. Huhtikuussa päättävät elokuun alussa alkavista.. mekin saadaan tietää jos poika pääsee silloin samaan kuin siskonsa x:)x

Loppupeleissä tää lyhennetty työaika mitä mäki teen 9-15 (suosittelen lämpimästi kaikille :D kun työelämään palaatte jos on alle 3v lapsi vielä ) niin menee tosi nopsaan :) kyllähän sitä miettiin toisia tosi paljon päivän aikana mutta onneks tää työ pitää kiireisenä sen verran että liikaa ei jää pohtimaan mitä "menettää" ja mitä ei :/
Onneks noi ensiaskeleet sentään saatiin kokea kotona ekan kerran :D niitä tulikin mieleen että Allu käveli aika lailla samanikäisenä, just kun oli kuukauden-puoltoista ollut tarhassa niin töpötteli kotona sit ekat omat stepsit :)

Autonvaihtopuuhat ja kevät.. oiioiiioii.. :LOL: paha !!

Hyvää viikonalkua kaikille :wave:

Aam & ansku :heart:

Tääl myös Asuntokuumetta, tosin ihan vaan vuokra-asuntokuumetta, ku edelleen oon opiskelija. Mut syitä muuttokuumeeseen tuskin tarvii etsiä meidän olkkarin katonrajaa kauempaa... :kieh: Plus että tietysti kun nyt asutaan 52-neliöisessä kaksiossa, niin yks huone ja parikymmentä lisänelliötä ei yhtään tunnu kurjalta idealta. :D

Onnea uusille kävelijöille! :flower:

Mitäs täällä, me ollaan koko perhe kipeinä. Kävin ite lääkärillä ja mulla on kroonistunu tilanne poskionteloissa. Veikkas aiheuttajaks aika vahvasti meidän asuntoa. :/ Aura on nyt yhdeksättä päivää kipeenä, mut tk:ssa oltiin sitä mieltä että se on varmaan vaan flunssaa, jolle ei tietysti voida mitään tehdä ku odotella vaan että parantuu... No mut onneks Aura on jo paremmassa kunnossa, ei oo enää kuumetta, ja jaksaa hyvin leikkiä. Ruoka ei edelleenkään silti maistu... mut siis jee, omalta tuo tyttö taas vaikuttaa... :)

Mä en oo yhtään ajatustakaan uhrannu hoitoon laittamiselle. Mä koitan jatkaa opiskeluja semmosella rauhallisella, mutta totisella itseopiskelutahdilla syksystä, ja JOS mies jää työttömäksi (Edelleen Turussa telakalla töissä...), niin sit hän saa jäädä kotiin tytön kaa työnhakijaksi ja mä kiihdytän opiskelutahdin täysille ja nostan opintotukee jne, kyl me varmaan vaikka vuos niinki pärjättäis. :)

Hmm, eipä kai tässä muuta...

Laala ja Aura 10kk ja 10 päivää. :)

Tytöt! Nyt vaan omaa napaa, piti tulla teille sanomaan, kun en voi kenenkään muun kanssa jutella :) että sattui viikonloppuna ihmeellisesti mahaan ja ihmettelin, että mikä ihme siellä puristaa ja sitten ajattelin, että varmaan kuukautiset tulossa. Kipu oli kyllä kummallista ja sitten piti ihan huvikseen ,mennä lukemaan meidän pinoa puoltoista vuotta sitten elokuussa ja mulla oli ollut ihan samanlaista kipua, kun olin tullut raskaaksi...heh. No tuskin tällä kertaa on siitä kyse, meillä kun ei juurikaan ole tehty mitään asian eteen ja mun mielestä tässä kuussa oli ihan selkeä ovulaation kohta ja silloin ei todellakaan ollut mitään touhua. Nyt sitten tietty tutkin mun oloa ihan hulluna :) ja tuntuu, että hiki haisee oudolle ja suussa outo maku ja pissakin muka haisi oudolle tänään kerran ja tuntuu ku olis lämpöä. En edes muista, milloin viime kuussa oli menkat, mutta jossain kuun vikan viikon tietämillä, että tuskin tosiaan on nyt siitä kyse. Mutta hauska oli palauttaa mieliin ne ekat fiilikset ja tuntemuksen pikku-tikrun odotuksen alusta.

Ei muuta tällä kertaa.
Nyt nukuttamaan pientä mölisijää!

kadak miten sä voit olla testaamatta???? äkkiä apteekkiin ennenku menee jännätessä yöunet täälläki :D

sit kyssäri et mimmosen välikausihaalarin te aiotte ostaa? tajusin tänään kauppoja kiertäessä et nehän onkin ihan yyperkalliita ja ilmeisen välttämättömiä jos/kun napero jo kävelee ja haluaa tutkia kaikki lätäkön pohjat, möyriä napaa myöten hiekkalaatikossa jne. et mikähän ois hyvä merkki, reimatec...? ja varmaan 1-osainen asu ois hyvä näin pienelle, liikkuvaiselle ja villille naperolle?

elsa sai tänään vikan satsin pneumokokki tutkimusohjelman rokotetta ja ai että suuttui kun eka otettiin nenänäyte ja sitte vielä pistettiin!! neiti tärisi raivosta ja huusi suoraa huutoa hyvin loukkaantuneena hyvin pitkään. vielä tunnin parin päästä pisti väliin pari nyyhkäisyä ja katsoi mua syyttävästi... eikä se voinut niin paljo sattua koskapa pienempänä samat toimenpiteet aiheutti 5s itkun. mut elsa nyt ei vaan yhtään kestä jos tehdään jotain vastoin hänen tahtoaan puhumattakaan että se jokin sattuu. ja nyt pikku reppana sai vielä rokotteesta kuumetta, eli oli varmasti neitin rankin päivä so far. voi pientä.

juu, piti kommentoida vaan kadakille lyhyesti mut tulihan tälle jutulle taas pituutta....

missäs muuten ventti, vuffi ja muut joista ei ole aikoihin kuulunut? kirjoitelkaahan edes vaikka lyhyesti joskus :wave:

Täällä huhtimammojen joukossa tuntuu olevan liikkeellä niin auto-, asunto- kuin vauvakuumettakin. Outoa kyllä, itse en pode näistä mitään. B) Kaikki on saatu ja nyt vaan nautin olostani...eli siis maksan kaikista noista saavutetuista jutuista TOOOSIII isoja laskuja.

Kadakin masussa kuplii, ei kun testiä peliin. :D Miten muuten Tikru toipuu putkituksesta? Onko jo ihan normimenoa? Toivottavasti nyt tulehdukset jättää teidät rauhaan.

Tsemppiä myös Konstan putkitukseen! Liimakorvaan putkituksen pitäisi tehota ok ja tosi hyvä että pääsette pian leikkaukseen. Hyvin se menee.

Onnea ensiaskeleista Luukakselle! :flower: ! Luukas tosiaan näytti jo torstaina siltä, että kohta mennään. Meillä Dali köpöttelee jo kovaa vauhtia myös talvikengillä.

Päiväkotipuuhista sen verran, että Dalinkin pitäisi aloittaa hoitoura syksyllä. Olisi tosi kiva pitää tyttö kotihoidossa pitempään, mutta talous ei vaan kestä sitä. Viittaan tässä noihin aiemmin mainitsemiini asioihin: uusi auto, oma talo, vauva ja kaksi isosisarusta. Mutta elämähän on!

Juu torstaina oli mukavaa muiden huhtimammojen kanssa pk-treffeillä. =) Jännää miten tärkeää on nähdä samassa tilanteessa olevia ihmisiä ja ylipäätään muitakin kuin omaa perhettä. Ne päivät, kun vaan kökkii kotona kotihommia tehden on kyllä aika kolkkoja. Teppanakin pääkaupunkireissulle miitteihin mukaan vaan! :wave:

Voi home, Laala. Mulla oli ihan sama tilanne joskus vajaa 10v sitten. Meidän vuokrakämpän lattiamaton alta löytyi hometta. Mulla oli tajuton poskiontelotulehduskierre ja isoilla (silloin olivat pieniä) lapsilla korvatulehduskierteet. Edelleen oon tosi altis ontelotulehduksille. Toivottavasti löydätte uuden kämpän jostain ja pian. :hug:

Kun nuo 1v kemut lähestyy, aloin pohtia, että mitä sitä Dalille tarjoisi tuona päivänä. Tekiskö ihan oman kakun. Kysymys siis kuuluu: Mitä kaikkea namia olette pikkuisillenne jo antanut? Meillä on tähän mennessä maisteltu vain muumikeksejä, piparkakkuja (niitähän ei kait saisi antaa paljoa näin pienille, kun niissä sitä kanelia) marie-keksejä ja pullaa. Suolaisista epäterveellisistä jutuista Dali on testannut vain ranskalaisia perunoita - tosin ilman suolaa - sekä nugetteja. Isot kun syö sipsejä, niin ne huijaa Dalia, että ottavat mukamas maissinaksuja Dalille niiden sipsipussista. Juksaus menee vielä läpi, mutta ei varmaan kovin kauaa. Mammakos se oli pillimehuja kokeillut Alinalle, muistanko oikein? Mitä merkkiä? Dali ei ole vielä maistanut juomista muuta kuin vettä ja äidinmaitoa. Tavismaito/korvike on siis edelleen korkkaamatta, kun yöt ja päivät litkitään äidinmaitoa. Syö rintaa varmaan jotain 10-20 kertaa vuorokaudessa.

Mannalle onnittelut hyvästä flaksista työmarkkinoilla. Eikö olekin kiva, että oot jäänyt noin hyvin mieleen, että hoitovapaaltakin soittelevat perään. :) Kyllä se työelämä minuakin jo houkuttaa. Eli ajatus töistä sitten toukokuussa on ihan kiva, vaikka tietty oma jaksaminen jännittää.

Pitäisi varmaan mennä uinailemaan oman kalliin pirpanan viereen. Vaikka se paljon ottaa niin vielä enemmän antaa. :heart:

Asha ja Dali (joka sai tänään kaksi rokotusta rokotetutkimuksessa)

manna, no en mä viitsi testata, kun ihan varmasti on vaan jotain kuukautiskipuja tai vatsahaavan alkua työstressistä :) ja AAM, mähän teen ihan normipäivää, ihanaa varmaan ois tehdä lyhennettyä...

Välikausihaalarista, ostettiin huutiksesta H&M toppahaalari, jossa vähän säätä kestävä pinta, sisällä fleeceä ja polvissa lisäkankaat. Tuskin me ulkona kumminkaan ihan hulluna möyritään. Ostin sen verran reilun, että menee syksylläkin. Sit varmaan hankitaan jotkut ihan peruskuravaatteet lisäksi.

Asha, pari päivää meni hyvin, mutta nyt on rauhaton ja kipuisen oloinen poika. Luulin, et olis kuumettakin, muttei ollut, kun mitattiin. Korvat ei ole yhtään vuotaneet tai mitään sellaista putkituksen jälkeen. Ei kai auta, ku mennä uudelleen lääkärille, jos toi rauhattomuus jatkuu. Voihan sieltä olla tulossa lisää hampaitakin (mitään en ole nähnyt), mutta pahaa pelkään, että ne korvat edelleen vaivaa nyt kun ei ole enää antibiootit päällä. Hö :( Niin ja nameista, irvistää vaan, jos yrittää antaa suklaata tai pullaa tai kakkua yms :) heh.

Isot halit pienille rokotetuille!

Kertokaahan sit heti, jos joku auto-, asunto- tai vauvakuumeesta on tärpännyt :) :heart: Me ehkä tehdään huomenna autokaupat ja asuntoon rakennetaan kesällä uusi terassi.

Kauniita unia!

MANNA: joo meillä oli myös tuo viimenen rokotuskerta viime viikolla, ja aivan sama homma että huuto oli niin maksimaalista että meinas korvat hajota. Kapris alkoi itkeen jo siitä kun näki sen topsupuikon jolla nenänielunäyte otetaan... Ja sit se kai se hirveintä oli kun äiti piti paikoillaan sen piikin laittamisen ajan! noh, sitten sai ihan oikeaa Grandimehua palkinnoksi, vetikin neito koko purkin siltä istumalta ja koko ajan vilkuili mua kulmien alta että " nyt et kyllä ota pois tätä multa!" :D

Meillä on myös suht. uudest asunto ja auto ja kaksi lastakin jo siunaantunut :heart: Kolmannesta mä joskus salaa haaveilen mutta toisaalta, elämä on tällasenaan kyllä niin lähellä täydellistä että ei me taideta enää kolmatta jaksaa...Vaan kattoopi nyt sitten joskus, ikäähän tässä vielä olis. Että eipä kiirehditä sen suhteen! =)

ps. kävin ostamassa testejä, mutta odottelen vielä muutaman päivän, kun en usko yyyhtään tähän juttuun :)

bindi the jungle girl..jee-e-ee-e-eeeee :)

MUOKS. Ei tullu viivaa, en sit malttanu olla testaamatta. Kyl se varmaan olis edes jonkun haamun näyttänyt, jos olisin raskautunut 10 päivää sitten.

AAM
Voi Elsukka ja Kapris :heart: oikein sydäntä särkee.. meillä kans edessä 26.3. samat tökinnät ja pistelyt.. :|

Kadak =) *kuiskailee* testiiiiiiiii....

Asha pohti maitotuotejuttuja yms..
mä olen likalle antanut ihan reilusti jo samaa ruokaa mitä me syödään varmaan kuukauden päivät ? koska syöhän se tarhassakin melkein samoja sössöjä mitä ne vajaa kolmevuotiaat vetää.. suklaatia ja jätskiäkin on saanut ja lisää ois ottanut.. :whistle: :ashamed: :D oli kyllä ilme näkemisen arvoinen kun ekan kerran kermavaahtoakin sormella lautaselta pyyhki. itkua melkein väänsi kun otin lautasen pois, pieni... :heart:

Voi homeloukko, Laala !! Toivottavasti pääsisitte muuttamaan ja äkkiä pois..

Nyt töitä taas.. :wave:

Aam & anskuliini ensi viikolla vasta 11kk :D

kadak, onpa jännää! ja toivottavasti Tikru toipuu nopeesti!

Piti vielä tuosta autokuumeesta sanoa, että oikeasti me ei edes tarvittaisi uutta autoa, koska nykyinen on vain vuoden vanha ja todella tilava Honda-farkku. Mies vaan sai päähänsä, että voisi ottaa yrittäjyydestä kaiken irti ja hankkia firman piikkiin uuden auton. Joten nyt on vaatimattomasti Audi A6 harkinnassa. ;)

Jos me oltaisiin järkeviä, niin keskitettäisiin energiaa ja rahulia pikemminkin asunnon etsintään. I hear you Manna, perheasunnot ovat törkeän hintaisia eikä kunnollisia tule edes riittävästi myyntiin. Ollaan pian puolisen vuotta etsitty puoliaktiivisesti kolmiota/neliöitä hyvien kulkuyhteyksien päästä. Viimeksi sunnuntaina käytiin Latokaskessa tutkimassa yhtä ehdokasta... se vaan tuntui olevan niiiiiin kaukana kaikesta, kun lähikauppaankin on puoli kilsaa. Sen siitä saa, kun asuu täällä kantakaupungissa lähikauppaa vastapäätä, bussipysäkin yläpuolella. Mutta pakko meidänkin on lähitulevaisuudessa muuttaa isompaan asuntoon. Tosin nyt hoitovapaalla jaksaa kyllä arvostaa sitä, että ei ole velkaa mihinkään suuntaan. Ja toisaalta taas menee hermo siihen, että joutuu joka sunnuntai kiertää Lilja takapenkillä asuntonäyttöjä.

Olen ajatellut ostaa välikaudeksi sellaisen vuorettoman vettäpitävän Reima-haalarin/kaksiosaisen setin. Alakerran kirpparilla saa sellaisia puoleen hintaan, vinkvink. Tosin ei Liljakaan vielä kävele, joten vesilätäköt jäävät toistaiseksi tutkimatta.

Asha, Lilja on saanut maistaa jäätelöä, Dominokeksiä, piparia, suklaata ja vahingossa sipsejä.

Ai niin, fanfaareita: Lilja nukkui viime yönä kokonaisen yön eli 9 tuntia putkeen heräämättä. :eek: Aamukuudelta otin sen viereen aamumaidolle, minkä jälkeen nukuttiin vielä klo 7.30 asti. Voi kun tästä tulisi tapa!

Aurinkoista tiistaita kaikille!
Hemuli ja Lilja, pian 1 v.

Mä jossain vaiheessa kuvittelin olevani kauhee tiukkis kaikenlaisen terveellisen ruuan puolesta, mut oikeesti Aura ainaki on maistanu jo ties mitä herkkuja... Osaa vähän luvattakin tosin.. Mutta... Aura on maistanu ranskiksia, nachoja (se salsa, se salsa!!! :p ), popcornia (niitä tosin ilman suolaa), pizzaa.... Jäätelöä, kermavaahtoa, karkkeja, mehua (mut vaan sokeroimatonta tuoremehua)... Eihän noi siis oikeesti todellakaan kuulu Auran ruokavalioon, mut kun joskus jotain herkutellaan, niin ollaan annettu maistaa ihan pikkaisen ensin. Aika harvoin itekään mitään ihmeellistä tulee syötyä, mut sit ku isällä ja äidillä on vähän juhlahetkee (jolloin siis lähinnä edes on herkkuja), niin täytyyhän pienen päästä myös osalliseksi. ;)

Välikaudeksi Auralla on Reiman Minitecin vaaleanpunainen haalari, kokoa 80. Ei välttämättä mene siis enää syksyllä. Mut nyt on ihan hyvä ja käytössä ollut jo lämpimämmillä keleillä (villahaalari alla). :) Mut siis meil on se ku ostin sen käytettynä, mutta uudenveroisena, siskolta ihan naurettavaan, nimelliseen hintaan.

Moikka! Kauheesti taas juttua tullu..

Kiitos kaikille tsempityksistä korvatulehduskierteen ja putkituksen kanssa. Kiva oli kuulla miten hyvin tikrun putkitus oli menny.. Jospa men vaikka kohta alettais nukkua kokonaisiä öitä. Toivossa on hyvä elää (sanoi lapamato).

kadakin testailua täälläkin on jännätty, eihän se vielä välttämättä näkyis ainakaan normitestissä. Eli jännäys jatkuu :D

Meillä täällä menee vaihtelevasti, nyt ollaan oltu terveinä JO yli viikko *koputtaa puuta*, mutta yöt on kyllä edelleen ihan yhtä pelleilyä. nukahtaa kyllä uudelleen ihan kivasti, mutta heräilee edelleen neljästä kymmeneen kertaa yössä.

Ja kävelemään täällä on lähdetty kans.. köpöttelee jo pitkiäkin matkoja ihan sujuvasti, äitin pieni vauva :heart:

Onnittelut Hemulille ja Liljalle kokonaan nukutusta yöstä, mahtaa olla hyvä fiilis tollasesta työvoitosta kaikkien niiden unikouluhässäköiden jälkeen.

Konsta on kyllä maistanut jo vaikka mitä herkkuja. Melkein kaikkea mitä mekin.. paitsi mitään suolaisia juttuja en ole antanut. Mut pullaa, jätskiä, suklaata, kermavaahtoa yms yms. Ja hyvin on uponnut :)

Konsta on saamassa mummilta synttärilahjaksi P.O.P:n vedenpitävän välikausihaalarin. Talvihaalarinkin sai mummilta ja sekin oli Polarn o pyretistä.. siitä kovasti tykättiin, niin mummi päätti jatkaa samalla linjalla. 86cm oli ostanut, luulis että mahtuis vielä syksylläkin. Itse en raaski ostaa mitään tuokta kaupasta, mutta tykkään kyllä kovasti niitten vaatteista (sellasia pirteitä ja yksinkertaisia perus käyttövaatteita).

nyt nukkumaan kun vielä saa nukkua hetken ennen kun yörumba taas luultavsti alkaa. heipsan!

Huomenta pitkästä aikaa.

Koetetaas muutama rivi kirjoitella kun Menninkäinen nukkuu.

Meidän Elli on oppinut herään hurjan tärkeän taidon.

Tyttö puree käskystä. Meidän hassun hauska pikku tyttö.

Nojoo, ehkä tämä kielii siitä että neiti ymmärtää puhetta ja osaa toimia ohjeiden mukaan.

Elli on muutenkin selkeästi luonteeltaan sellainen että häneltä on kysyttävä lupa. Tuletko syliin, mennäänkö syömään, mennäänkö pyllynpesulle. Jos ilman lupaa alkaa juttuja tekemään niin neiti vetää pahemman luokan slaagin. Jos muistaa kysä ja tyttö tulee itse syliin niin kaikki sujuu hyvin.

Enää viikkko, 6 yötä. Niin meidän pieni 2,6kg vauvan rääpäleemme täyttää vuoden. Miten tämä aika onkaan voinut mennä näin nopeaan. Vastahan tyttö oli mahassa. Äiskällä on nyt haikee olo...

Lauantaina aloitellaan juhliminen appivanhempien muodossa.
Maanantaina 1v neuvola ja tiistaina 1v kuvaus, ja se virallinen synttäripäivä.
Sitten 27.pvä ovat varsinaiset juhlat.

Hienoa että Tikrun korvien putkitus oli mennyt hyvin. Ja tsemppiä Napin konstalle tulevaan putkitukseen.

Kevätvaatteista, en ole edes miettinyt. Eiköhän tuolta jotain löydy kun kaivaa isompienn vanhoja. Jeps, tuli just mieleen että on siellä ainakin lassien suprafill koossa 68cm Eli passelin kokoinen ja pitää vettä.

Miun tekisi mieli kaivaa Ellille 62cm housut taas esille. Noissa 68cm housuissa on auttamatta pitkät lahkeet ja kun tyttö on nyt alkanut kävellä tukia vastan niin ei kiva kun lahkeet roikkuu. Mutta taidan olla laiska äiti ja noilla nyt mennään kun en jaksa kaivaa pienempiä taas esille.

Herkuista, Elli on saanut palan pitsan reunaa ja muutaman ranskalaisen. Siinäpä ne.
Meillä ollut perinteisesti että se oma synttärikakku on sitten ollut ensimmäinen herkku ja näin tehdään Ellinkin kanssa.
Tuskin muuta tulee samaan kun ei vielä osaa vaatia.

Muutenhan meillä on Elli syönyt samaa ruokaa 9kuisesta asti kuin muu perhe. Maidon ja ne tujummat mausteet vain jätän pois. ( ja soseetkin tehnyt täysin itse )

Onnea kaikille asunto ja autokuumesta kärsiville. Tällää myös talo kuume, mutta markkinat tosi tosi hiljaiset joten kärsivällisiksi ollaan opittu.
Vauvakuumettakin pukkaa, mutta se onkin mulla krooninen tauti joka syrjäytetään nyt totaalisesti koska miun terveys ei kestäisi raskautta tässävaiheessa.

Manna, yksiosaisen ulkopuvun puolesta mie liputan. Meillä käytetään myös pääsääntöisesti teccejä, mie tykkään niistä.
Mutta toinen vaihtoehtohan on ihan peruspuku ja päälle kurikset.

Mutta jospa nyt koettaisin olla kirjottematta kauheaa romaania. Kaikki kyllä luettu ja näin tasapuolisesti kovasti paranemisia ja jaksamista sairastelijoille sekä onnea murujen uusista taidoista.

t: Solina ja ihanainen Elli 11kk

Aurinkoista huomenta mammat,

Solina, ihana toi lupajuttu Ellillä :) näillä on niin omat luonteensa jo heti alkuunsa. Ihania :heart:

Napille tsemppiä perjantaille. Kyllä se Konsta hienosti pärjää. Meillä ei tosin vaikuttanut nukkumiseen. Tikrulainen on sitkeä sissi valvomaan :) Ja voi siellä silti olla vielä tulehdus meillä ja ehkä ne hampaat tulossa jne. Mutta toivottavasti ainakin kierre katkeasi ja helpottaisi oloa ja painetta korvissa.

Laala, voi mikä herkuttelija siellä. Mekin tästä innostuneina annettiin pojalle eilen ranskanperuna. Irvisteli ja söi, mutta on ruvennut sylkemään ulos kaiken liian kuivan / palaisen ruoan. Ja sitten keräillään paloja ympäri mattoa ja pöytää ja tuolia. Mutta edistystä, että suostui laittamaan suuhunsa. Ennen ei nirsoillut yhtään, mutta nyt on ruvennut irvistelemään kaikelle uudelle ja vähän vanhallekin.

Hemulille ja mannalle onnea asuntojuttuihin. Koittakaahan nyt muuttaa täne meidän suunnalle :) Autosta, me ostettiin käytännössä uusi Rellu-farkku (esittelyauto)! Saadaan viikon kuluttua!

Halit, uraäiti kadak&pikku-tikru 11kk2vko

Mammakin laittaa merkkiä väliin ja lyhyttä kommenttia.

kadak kai sie nyt vielä toisen kerran testaat? =) Jos kuitenki... Mulla ei ole menkat alkaneet vieläkään,liekö alkanu vaihdevuodet suoraan synnytyksen jälkeen. :)
Ja konstalle onnea opetaatioihin.

Kaikille väsyneille jaksamista,ainakin Asha on jäänyt mieleen. meillä tuntuu aika lailla samanlaisia olevan yöt.Alina kehitteli itselleen jostain kuumeen kun aloin vähentää yösyöttöjä.No nyt ollaan taas alkutilanteessa ja yritetään uudestaan.

Ja meidänkin pikkuinen lähti viikonloppuna kävelemään.Sellaista robottikävelyähän se vielä on ja pitkät matkat mennään nelivedolla.

Ja herkuista. Alina on varmaan maistanut jo kaiken mahdollisen karkeista lähtien.Mielellään syö palasina ruoan.
Välikausihaalarin huusin huutonetistä.Siellä muuten paljon poikien välikausipukuja myynnissä.

Nyt ei ehdi enempää.

mamma ja allu

KAdak Mulle ainaki passaa joku pikkukakkospino :)
Mulla on se "itsetutkiskelu" vaihe menossa, yritän vasta opiskella limoista ovulaation tunnistamisen ja sitten kesämmällä(?) alkaa yrittää, kun se olis se iskän poika haaveena.. Arvaatte varmaan koluanko kaikki ajotukseen yms. liittyvät keskustelut tarkkaan läpi. Aijuu, se kirves vielä sinne sängyn alle :D
Testaamisesta piti Kadak sulle kysellä, että olitko pettynyt haamuun? Mä nyt en ole montaa kertaa elämässäni testannut, ihan satunnaisia mutta silti, ne kerrat kun viivaa ei olekaan tullut oon kyllä salaa ollut vähän pettynyt ja surullinen :snotty:
Nii joo, mun munaton maaliskuu meni persiilleen :whistle:

Mä olen kyllä joka päivä täällä monta kertaa ja luen kaikkien jutut läpi mutten koskaan viitsi kommentoida erikseen.. pitäis vissiin niin ei olis huonoaomaatuntoa. Nytkään en sit muista että mitä mun pitikään kommentoida..

Välikausi vaatetuksesta oli puhetta, anoppi ostaa Eevalle synttärilahjaksi jonku puvun, Lassieta oli jo katsellut. Meinasin et 80 on sopiva, vai onkse kuitenki ens syksyä ajatellen liian pieni?! Kikkare.. Ainaki se mitä katsoin kaupassa, siis lassien 80cm puku, niin näytti kyllä niin isolta, että vaikea kuvitella, että se ei mahtuis syksylläkin.
Tähän samaan aiheeseen liittyen kerron kun ostin Eevalle lastenvaatekirpparilta kengät, kokoa 19 :heart: onneniinpienet Ne on jotku Kavat merkiltään ja niissä on kumia alaosat, ei kumisaappaat kuitenkaan. Niissä on kanski vähän vuorta,linkissä aika saamannäköiset. Näissä Eevan on vaan punanen yläosa ja lumihiutale tarraosassa.
http://www.minityyli.fi/wp-content/2009/08/kavat1.gif Maksovat oikeen 2 euroa :eek: Ostin ihan sitä Vuokatin reissua silmällä pitäen, jos haluaa Eevan laittaa hetkeksi konttailee maahan. Ne äippäpakkauksen tossukat kastuu aika helposti eikä ne taida loppujen lopuks kovin lämpimätkään olla ihan pelkästään. Ja noi Kavat taitaa mennä keväämmälläkin ohuemmalla sukalla, jos nyt sattuis niin että Eevakin jossain vaiheessa uskaltaa kävellä :D

Herkuista ja muusta syömisestä. Eeva on kyllä saanu maistaa lähestulkoon kaikkea mitä mekin syödään. Tumma suklaa oli vähän hapanta ja silmä meni väkiste kiinni. Varmaan saa sit kakkuakin vähän kun synttäriaika koittaa.

Solinan ja Menninkäisen innoittamana käskin iskän tuoda Biltemasta Eevallekin piirustustaulun. Eipä se heti alkuun mikään Picasso voikaan olla mut ehkä siitä vielä tulee :LOL: Mikäli malttaa kynän syömiseltä keskittyä niin saa pikkusia viivoja tauluun aikaseks. Bilteman pakkauksessa tauluja oli kaksi, toinen on semmonen kätsy "matkakoko" joka varmaan otetaan Vuokattiinki mukaan. Iskä toi lisäks Eevalle kylpylelut, ihan kokeilumielessä sanoin sille että ostaa ja kiltti iskä osti :heart: Yllätys olikin suuri kun käytiin viime viikolla yks päivä täällä paikallisessa tiimarissa, niin iskä osti Eevalle pienoismalli camaron. Mä vähän kattelin et mites se nyt noin, ei se yleensä ostele Eevalle mitään. Lisäks kun se auto makso 6,95? no,mitä sitä ei pienellensä.. Sano vaan että mielummin tommosen kun sitä iljettävää bilteman muoviroskaa :)

Eevasta sitten. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, Eeva alko eilen taputtamaan :heart: Oon vaan 5kk sille aina iltapuuron jälkeen taputtanut ja kehunut, nyt sen ilmekin oli ihan että "ai näin" ja läpsytti. Tänään on vielä jatkanut että kaipa se nyt sitten hoksasi sen.
Eilen oltiin avoimessa päiväkodissa ja Eeva sai siellä yhdeltä 2v pojalta niin kovan halauksen että tuli ihan itku. Poika jo kerran halasi ihan kivasti, otti kaulasta kiinni ja sillai rauhassa halasi. Sit innostukin ja otti uudesti kaulasta kiinni, mut puristi niin kovaa että Eevalla alko jo naama punottaa ja tokihan pikkunen semmosta säikähtää. Sit itkikin ihan kamalasti, oikee kilju mitä tekee tosi harvoin. Mua vähän suututti se poika kun tollai, vaikka eihän kai 2 vuotias voi oikeasti ymmärtää.. Sen äiti vaan siinä vieressä sano että "niinku mammaa saa niin kovaa halata". MUR! Enkai mä nyt voi alkaa vieraalle sanomaan et opetas poikas tavoille :D
Kääk! Just näitä mä pelkään tuolla muiden kanssa tekemisissä ollessa, että tulee semmonen olo et tekis mieli sanoo mut sit ei voi..
Kuten tossa viime viikolla kirjottelin, niin Eeva on edelleen tosi rauhallinen liikkeissään ja v a r o v a i n e n . Ehkä se 1,5 vuotiaana jo kävelee :) Nyt sillä on kyllä tullu semmonen aika, että konttailee pitkin kämppää enemmän kuin ennen, menee yksinään esim. omaan huoneeseensa eikä kyllä paljo kaipaile meitä sinne. Tutkii paikkoja itsekseen. Ja olohuoneessa menee useasti just siihen hyllyyn johon ei saisi mennä. Ei kyllä kovasti loukkaannu ihan joka kerta kun käy noutamassa pois.
Mut sit jos loukkaantuu tekee semmosen kädet ylös-selkä kaarelle liikkeen, joka tuntuu et likka lipsahtaa käsistä ihan justiinsa. Lisäks on alkanu tekee semmostä öhö öhö ääntä jos komentaa. Osaakin mokoma :)

Joopa, kai se on jotain järkevää edes yritettävä saada aikaseks..

Pikaisesti teppana ei siis tullut mitään haamua ihan tyhjä oli :) ja en tiedä oonko pettynyt vai en, jotenkin tuli sellainen hölmö olo edes testata. Mun mahassa kuplii koko ajan vähän, samanlailla ku olis jo raskauden puolessa välissä, kun ekaa kertaa tunsi potkut. Hassu tunne ja varmaan johtuu siitä, kun pohdin tätä juttua :) Mulla oli samanlaista heti synnytyksen jälkeenkin, että ihan kuin siellä vielä olis joku potkutellut - eli suolistossa vaan kuplii. Mutta siis eiköhän ne kuukautiset ala ihan just. On just sellainen PMS meininki, että itkettää ja suututtaa ja väsyttää.

AAM
kadak äh no ensi kerralla sitten || =)

).( meillä vaihteeks ollaan kipeinä.. pojalla lämpöä ja tytöllä räkää joka tuutista.. :| ehdinhän mä olla töissä yhden kokonaisen viikon jopa :D on kyllä niin fiaskoa toi mun "työntekoni" tälleis keväällä kun kokoajan jotain tautia liikkellä.. sit kun en tiiä onko toi laskemassa yöltä jolloin --> kotiin jäädä vai nousussa --> kotiin anyway

Jeps viihdyttämään lapsukaisia.. :wave:
Aam & kids

Yhteistyössä