HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

Solinalle suurkiitos jumppavinkeistä! Lilja syntyi viikolla 36 eli melkein kuukauden etuajassa. Nyt se on viikkoa vaille 7 kk. Se tykkää kyllä makoilla sekä selällään että masullaan ja istuu ilman tukea, mutta liikkumishaluja ei vaan ole ilmaantunut. Varmaan muutaman kuukauden päästä valitan ihan päinvastaista! Tsemppiä muuten teidän talokauppaan! Meillä yhä etsinnät jatkuvat.

Meillä unikuviot heittelevät häränpyllyä... kiinteiden aloittamisen jälkeen alkoi heräily parin tunnin välein, ja unikoulua pidettiin pari yötä. Nyt kun Lilja on kipeä, on koulutuksessa tullut takapakkia, koska en pysty pitämään sairasta lasta sängyssä huutamassa. Viime yönä se taisi herätä 4-5 kertaa. Lilja menee yleensä nukkumaan klo 21 maissa. Uusin piirre rytmissä on, että se nukkuu aamulla jopa 8.30 asti. Ihanaa! Päikkäreitä se vetää parisen tuntia, ja sen lisäksi ottaa 3-4 puolen tunnin torkkuset.

Ruttanan Beanielle tsemppiä kasvutalkoisiin. =) Ihan hyvä, ettet turhaan panikoi. Meilläkin 56:sia käyteltiin monen monta kuukautta.

Manna, sulla tulee varmaan pian ravitsemusvinkkejä korvistakin, mutta ootko kokeillu antaa Elsalle velliä/puuroa (esim. riisijauheesta tehtyä)? Meillä ainakin se on suurinta herkkua, varsinkin kun sekaan on laitettu vähän marja- tai hedelmäsosetta. On sileetä koostumukseltaan ja uppoaa hyvin. Kipeenä ollessaan Lilja ei ole suostunut perunamössöjä syömään, mutta puuro uppoaa aina.

Kadak, sun mies on sissi. Ihana kuulla, että yöt alkavat sujua.

).( Meillä alkaa Liljan flunssa antautua. Kuumetta ei ole ollut eilisillan jälkeen, eikä nenäkään valu niin kovasti enää. Olen ollut vauvan kanssa sisätiloissa nyt pian 48 tuntia putkeen, ja voitte kuvitella, että näytän myös siltä. :eek: Torstain tärskyt tulevat kyllä tarpeeseen!

Jahas, pomo kutsuu lattialta.

Hemuli ja Lilja 6 kk 3 vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Onnea Solinan ja heklan vauvoille uusista taidoista. :flower:

[

Manna, kyllä tosiaan tuo vesijuttu on nyt todistettu. :saint: Selvästi jotain on "vialla" täälläpäin. :LOL:
Mutta on siitä jotain etuakin, ei nimittäin tartte ostella vaatteita niin usein kun mahtuu pitkään samoihin. nimim. vieläkin joitain 56cm bodeja käytössä. :xmas:

Solina, meillä käytetään välikausihaalaria, jonka alla on body, sukkikset ja pitkät housut. Hattu toki ja sitten jaloissa joko villasukat/paksummat töppöset. Käsissä äp:n tumput. Rattaissa on makuupussi, mutta lähinnä pehmusteena ja nukkuessa peittona. Siltikin tuntuu, että tuo setti on liikaa välillä on pää märkänä hiestä tuolla neidillä. Ja ihan hukassa oon kyllä välillä mitä päälle laittaa tuolle neidille. :/


Ruttana & Beanie 6kk 5pv :heart:


Siis sehän on ehdottomasti pienikoisten lasten hyvä puoli... Mie olenkin aina sanonut että halvaksi nämä tulee kun kasvavat sen verran hitaasti että samat vaatteet menee ties kuinka kauan. Meijän nyt 5v täyttävä tyttö käyttää samaa toppista nyt tämän talven kuin viime talven. Pojalla meni toppis kaksi edellistä talvea jne.

Ja myönnettävä on, Ellin kanssa ollaan vasta nyt siirrytty 62cm vaatteisiin. 56cm löytyy kaapista vielä reilusti.

Ei siis mitään kiirettä.....

Ellin lampaantalja töppöset tulivat tänään, ja ah ovat ihanat, niin pehmoiset ja luulisi että noissa pysyy lämpinä varpaat. Ulkopuoli siis nahkaa ja sisältä lampaan villaa.
Ja uudet rattaatkin on näköjään lähetetty, jospa ne huomenna jo tulisi.



muoks: Ja kiitos Ruttana, on tämä lasten pukeminen tosiaan aina vähän arpapeliä....
t: Solina
 
Hemuli, aika samoissa sitten tytöt menee. Meidän neiti syntyi rv 36+1 ja tulee nyt perjantaina 7kk
Oleppa hyvä vain. Ei niistä jumpista nyt haittaakaan ole, ja meillä oli selkeesti hyötyä.
Hyvältä teillä kuulostaa, eiköhän se kääntyminen ja liikkuminenkin tule sitten ajan kanssa. Näillä pienillä ei vain ole kiire.
Elli ei istu yksikseen ollenkaan, vain sylissä. Selällään viihtyy jonnkun verran, masullaan ehkä puolisen minuuttia.

Ja kiitos. Kyllä meistä nyt vähän siltä tuntuu että jos vain saadaan talo laina+remppa laina niin tarjous jätetään tuosta talosta mitä eilen käytiin katsomassa. Luulisi että laina saadaan vaikka minä kotona olenkin. Miehellä kuitenkin vakipaikka ja lainaa ollaan hakemassa 80 tonnia. Eli mistään valtavasta summasta ole kyse. Sitten on vain toivottava että tarjous menisi lävitse. Pitäkää peukkuja.

Ja onnea kovasti teillekkin talon etsintään. Pidetään peukkuja että se oikea osuisi kohdalle ja saisitte sen.

Hienoa jos Lilja alkaa voida paremmin.


t. Solina ja Elliskäinen vielä muutaman päivän 6kk
 
Onnea asuntokauppoihin ja etsintään Solina ja Hemuli! Joo on mun mies aika reipas (oon oikein ylpee siitä, olihan se synnytyksessäkin hääräämässä siellä mukana jalkojen välissä ) :) Viime yönä sain nukkua 5 tuntia putkeen - uskomatonta!!! Toivottavasti meillä jatkuisi tämä suunta. ja saan kai kokeilla imetystäkin huomenna, eilen otin vikan 'pahan' antibiootin.
 
Huh miten paljon tekstiä taas! Kaikki olen kyllä lukenut.
[tästä tulikin tämmönen tylsä omanapa päiväkirjakirjotus. teitä on varoitettu.]
Kerron ensin vähän meidän viime viikosta, kun viimeksi kirjottelin oltiin menossa polttopuita hakemaan.
Viikko sitten sunnuntaina oltiin menossa hakemaan polttopuita mun mummolasta noin 70km päästä. Koska mun autossa on koukku yleensä minä ajan peräkärryn kanssa. Menomatkalla alettiin kuuntelemaan että peräkärrystä kuuluu kumma ääni, mies sitten osasi heti epäillä kärryn laakereita. Joo,. ihan tuusan pskana toinen puoli. Onni onnettomuudessa, se meni menomatkalla eikä kotia päin tullessa kuorman kanssa! Mies purkasi kärryn sunnuntaina, vaihdettiin kuiytenki mulle vielä talvirenkaat kun maanantaiksi lupasivat huonoa keliä, mitä ei sit kuitenkaan tullut. Ajeltiin sit vaan takas kotiin ja tarkotus oli maanantaina kun mies on saanut haettua uuden laakerin, korjaa kärry, kasaa kuorma ja ajaa se kotiin. Lisäks vaihtaa miehen autoon talvikumit alle. Siinä sunnuntai iltana huomattiin että kiva, lämminvesivaraajakin on sanonut sopimuksen irti ja se vuotaa. 1976 vuodelta se onkin joten ehkä se olikin sen aika jo hajota? Mies meinasi että käy saunassa kuitenkin ja alkaa sit hakea netistä uutta tilalle. Ja yöksi menee vedet poikki ettei varaaja vuoda enempää. 'ehdotin sit et eikö vaan varaajan voi sulkea tarviiks koko vesi laittaa poikki. Hyvä minä. Mies meni vääntää varaajan pois, niin se hana siitä innostu vuotaa niin apljon että oli pakko sulkea koko vesi yöksi.
Maanantai aamuna mies lähti töihin 6 maissa, keli oli vielä ok. Seitsemältä soitti mulle, että kyl teidänkin nyt täytyy lähteä kun keli tulee huononemaan ja vesikin on poikki. Olipas rivakka lähtö, en edes vessassa kotona käynyt. penskat autoon, eli koira ja Eeva ja kohti miehen töitä. Kävin sitä kautta vaihtaa auton, se sai talvirenkaallisen ja mä uskalsin (=takaveto+huonokeli+kesärenkaat) vielä siinä vaiheessa ajaa miehen auton mun porukoille. Oltiin jo puol ysin aikaan aamulla mun vanhemmilla. Koiran kanssa elämää hankaloittaa vielä se, että sillä on juoksut, mun siskon koirat myös mun vanhemmilla ja ne on tietty uroksia. Nice. Kata sai sit olla vaan yhdessä huoneessa..
Mitään huonoa keliä koskaan tullutkaan! Saatiin kärry korjattua ja tehtyä puukuorma. Miehelle talvirenkaat ja lähdettiin ajaa kuormaa meille kotiin. Eeva ja Kata jäi mun vanhemmille, mun pikkusisarukset tuli purkuavuksi. Kuorma oli pakko purkaa jos peräkärryn tarvii uuden varaajan hakuun. Kauhee ikävä oli Eevaa sen koko 3h kun oltiin pois, syötin sen just ennen ja äiti oli sit antanu sosetta sillä aikaa kun olin pois. Ja oli nukahtanut pienellä itkulla äitin syliin. Mein oli Eevan kans helpompi olla sen vedettömyyden takia mummolassa yötä.
Tiistaina tultiin, mies oli jo paikallistanu vuodon ja se olikin joku älytön muoviletku jolle ikä oli tullut vastaan. Äitin putkimiesserkku tuli korjaa vuodon ja saatiin taas normi vesi käyttöön.
Tiistaina loppu myös miehen yt-neuvottelut töissä. Sillä jatkuu työt kyllä mutta se otti yhden toiset potkut aika vakavasti. Oli tosi pahoillaan. Vielä kun se asia hoidettiin niin ihmeellisesti. Ei taida olla ihan normi käytäntö et kerrotaan että sä saat lähteä, sulla on 5 min aikaa kerätä kamat ja saatetaan ulos. Ymmärrän et noin tehdään vaik jos työntekijä jää kiinni varastamisesta tms. mut en tommosessa isossa yhtiössä ja ylemmälle toimihenkilölle.
Mies oli lähdössä töiden puolesta keskiviikko aamuna Naantaliin ja se ottikin meidät mukaan! Oltiin siis ke-to yö Naantalin kylpylässä yötä. Kävin yksin väähn kylpemässä illalla, ei uskallettu Eevaa viedä sinne ja mies oli niin väsynytkin että sai jäädä vahtii likkaa. Sitäpaitsi, minust vesi oli kylmää! Mies alko nukkuu illalla 20.45, Eeva 21.05. Kävin sit vielä itekseni illalla kahvilla ja kattelin töllöä rauhassa. Aamulla käytiin aamupalalla ja sit puolen päivän aikaan lähdettiin jo ajelee takas kotia kohti. Mies oli aamupäivän töissä.
Perjantai meni ihan vaan kotosalla. Mies meni illalla käymään Eeva mukanansa mökillä, anopin ja appiukon luona. Mä en jaksa sitä anoppia aina, se vouhottaa Eevasta niin et mua ärsyttää. Ne oli ehkä 2,5 h pois ja mulla oli heti kauhee ikävä Eevaa.. Vaik tiesin et se pärjää kyllä. Ja hyvinhän niillä oli mennyt.
Lauantaina menin Eevan kanssa Helsinkiin siskon luokse. Miehellä oli tarkotus dokailla illalla niin sanoin etten jää semmosta kattelee vaan meen evakkoon. Käytiin sit Eevan ja pikkusiskon kans kaupungilla vähän kaupoissa ja ajeltiin ratikalla saitsarikierros kun mä en tajuu niiden ratikoiden päälle mitään. Joo, oon vähä dorka.
Sunnuntaina tultiin kotiin. Semmonen menoviikko että oksat pois. Jospa tän viikon ihan rauhottuis?



 
PUKEMISESTA: sisävaatteet + toppapuku, ja vaunuihin. en enää uskaltais laittaa missään muussa ku toppapuvussa, täällä päin on kuitenkin jo melkeistä koko ajan pakkasta. sitten kun ilmat tuosta vielä kylmenee niin sitten laitan vielä lisäksi makuupussiin. ja mahdollisesti vielä jotain villapukua tms. neitonen taitaa olla aika vilukissa, äitiinsä tullut.
 
pukeminen mieki oon nyt laittanu ku ollu nollaa tai pakkasta ni sisävaatteet ja toppapuvun vaunuihin, ja on siellä jo se makuupussikin.. ettei vaa saa kylmää :( kovemmalla pakkasella aattelin laittaa vielä sit villahaalarin..
 
AAM
teppana no johan riitti äksöniä :D kunnialla selvisit kuite eikö :) puuta ja lämppäri hoidettu, Eeva ja ukon yt:t ja anoppi b:)d ?
Kadak ukkos on kyllä aika tiukka jätkä, kohtahan sille pitää myöntää joku supportiivinen "alapäänhoitotutkinto" :D ?
Solinalle ja Hemulille b:)d kans että oikeat töllit ja asunnot löytyisi perheiden tarpeisiin..
Manna Elsukan tipahtamisesta punkasta :hug: mulla kans kävi esikoisen kanssa ko oli jo joku 8 kk vanha silloi... kuului vain lievä *tumps* ja sit kuuluva byyyääääh ja sit olikin jo mun kainalossa takasin.. kevyt huono äiti fiilis :ashamed:

Pukeminen: neulahaalaria, toppatöppösiä, villasukkia, lapasia, paksumpaa ja kevyempää haalaria, kaikkea löytyy joka lähtöön, käytettynä lähes kaikki kirppikseltä :D tarpeen mukaan vaihtelen mutta vaikia on pukea, menttaliteetillä mielummin liikaa kuin liian vähän varsinkin jos ulkona ollaan. . .
Ainiin säteelle ja Lupulle myöhäiset nimppaonskulit :) :flower: katsoin kalenterista ja piti mutta unohdin oikeanan päivänä onnitella ja nyt kun itsekin mainitsit tovi sitten niin :D
BB töhnä on alkanut telkusta.. *vetäytyy sohvalle yksin, anteeksi fazerin uusien konvehtien kanssa, niitä sitrus/vadelmajugurtti makuisia (mitkä muuten löytyy patukkana mutta noi on jostais syystä parempia ?)*
by the way ihme ( ! ) tyttö nukahti sänkyyn vaihteeks mutta aika työ oli saaha hiljaseksi. Hä ois halunnut jatkaa keskustelua iltasadun jälkeenkin kovinkin kauan varmaan mut tiukasti tissi suuhun ja kops nukahti :D...

:wave: huomisiin !!
AAM & ansku kohta 6 kk :heart:
 
Halaukset kaikille tarvitseville! :) Taitaa olla tosiaankin turun vesijohdossa jotain...Meillä neidillä tuli yhtäkkiä kauhe liikkumisen tarve...viikon ruömi ja nyt kontataan pikkasen. Itse nousee istumaan ja pari kertaa kokeillu nousta seisomaan,mutta ei ole onneksi onnistunut!!! :D Nää kaikki tapahtui ihan perästysten.

Kiinteitä neiti syö oikein mielellään ja aina suu aukeaa ku ruokaa tulee kohti. Jos joutuu odottamaan syöttötuolissa ruokaa niin tulee kauhea huuto! Yöt on mennyt yhdeksi hulinaksi liikkumisen myötä,mutta kai se siitä helpottaa! Onneksi esikoinen on nukkunu yöt hyvin nyt.

Pukemisesta: meillä aamusin päällä toppahaalari ja iltapäivällä kaverinkutoma villahaalari. Aina ollu lämmin tyttö. Iltapäivällä on yleen sä viel peiton alla.

Ensi viikolla meidän pitäisi muuttaa uuteen kotiin. Ihanaa päästä 44 neliön yksiöstä omakotitaloon!!! Kyllä sitä tilaa jo kaipaakin. Ainut vaan,että rakastetaan tätä asuntoa yli kaiken eikä haluutais muuttaa!

kuinka kauan olette ajatellut olla kotona? Tajusin juuri,että mulla loppuu tammikuussa vanheimpainvapaa...apua! Ajattelin olla kotona vielä ens vuoden syksyyn, jos vaan rahallisesti pystyy. Muutetaan Kaarinaan mikä maksaa tällähetkellä kuntalisää niin se auttaa pikkasen tilannetta.

Nyt viikkaamaan kolme korillista pyykkiä!! Mistä tätä pyykkiä tuleekin näin paljon!! :)
 
pukeminen käytetään noita kevyttoppahaalareita...sitten kun on töppöstä,villasukkaa ja paksua pipoa niin mun mielestä hyvin tarkenee.Ruskovillan villapuku ollut tosi hyvä esim kun ulkona nukkuu niin sitten sinne vielä lisäks,on hyvä kun on niin ohut niin mahtuu hyvin noitten kevyttoppisten alle...sitten vaunuissa on vielä sellanen peitto jos sattuu vaikka kovasti tuulemaan.

Apua!Herra alkanut nyt ryömimään kunnolla ja voi ziisus kraist tyyppi pistänyt kunnolla hulinaks..Tässä kolmen tunnin saldo:kaadettu kukka,kaadettu sellanen kori systeemi ja kukkateline,kaadettu vesipiippu (siis sellanen egyptistä tuotu ei mikään pilven poltteluun tarkoitettu :LOL: ) kaikki revitty alas kirjahyllyn alimmalta hyllyltä ja pistetty säpäleiks toi tollanen ikean riisipaperi valaisin..Pitää laittaa koko järjestys uusiks (toisinsanoen ei lattialla eikä alle metrin korkeudella mitään :D ) Pakko laittaa vaihtoon nää olkkarin valkoiset matotkin (tai tätä nykyä mustat :whistle: :xmas: ) Toisesta tollasesta villakarvamatosta maksettiin itsemme kipeeks niin nyt se sitten lähtee koristaa vinttiä :headwall: :LOL: Nooh.. tällästä tää on :D

Misstar ja noksu 6kk
 
AAM
Misstar voi teidän pientä arkin miestä :heart:
luoko hän äitille kenties uuden sisustusvimman =) ? kaikkea pyöreää ja pehmeää kotiin...
meillä oli niitä frettejä aikasemmin ennen kissa ja lasta. No nehän tuhosivat ko kasvit heti kättelyssä että meillä ei noita ongelmia ole :D laatikoita saa tonkin ja ainoa mitä saattais tuhota täällä on ?? no miehen tekniikka :whistle: lue: se on miehen vastuulla järjestää ulottumattomiin kun on aika :LOL: ei mun !
 
AAM
amalia kysyin kotonaolosta. :| mä meen töihin 16.2.2010 ja tarhapaikka pitäis anskulle olla siilloi valmiina toivottavasti samasta tarhasta ko veljelle ois kaikille helpointa mulle ja lapsille. mietin jo että jos ei onnistu niin teen sitten lyhennettyä työaikaa 9-15 ja sen mukaan eletään 20% vähemmällä palkalla. taloudellisesti mä pysty jäämään kotiin kun ne leikkaa tuon kuntalisäkin multa pois kun esikko on hoidossa... :headwall: |O
joo vastustan periaatteessa virikehoitoja mutta itse pidän "pakon" tarpeesta poikaa siellä.. mies on mulla yötyössä ja alle kolmivuotiaasta vaikka toi on hiljainen tapaus niin lähtee elämää väkisin niin ettei ukko pystyis nukkumaan himassa, enempi en jaksa perustella päätöstä, ehkä ymmärrätte ehkä ette :) mä oon sen kanssa okei että töihin, säälittää vähän mutta hyväpäinen pojasta siellä tarhassa on tullut ja kiltti niin miksei likastakin. en ole sillei kokenut menettäväni mtn elintärkeää pojan elämästä vaikka hänet "tuupannut" hoitoon jo 10 kuisena.. vaikka rehellisesti sanottuna pienen piston sydämessä tuntee ja katkeruutta niitä kohtaa joilla on rahaa kuin roskaa ja ei tartti sitä miettiä pitääkö lapset kotona vai ei.. :(
meillä on siis kuten muillakin asuntolainaa ja autolainaa ja omakotitalon laskut :whistle: enempä ei vissiin tartti perustella :LOL: voitte vain kuvitella mitä menee laskuihin jo noissa unohtamatta "ruoka"laskua joka lähentelee vissiin jo pelkästään 600 euroa kempan/ruoka tuotteista..

eli en ota miiiiitäääääään stressiä töihinpaluusta .. jos vähän valehdellaan :LOL: :D
 
Heippa!
KOvin toiuhukkaita ja taitavia vauvoja tuntuu palstalla olevan!Meillä neiti ei vielä rylmi saatikka konttaa.Etenemistä lattialla tapahtuu lähinnä pyörimällä ja jotenkin sivuttain hilaamalla.Eli jos oot jättänyt lapsen paikkaan X ei varmaan löydy siitä enää kun selkäsi käännät.SÄngyssä alkanut kovin pyörimään,joten siihen ei uskalla enää jättää.

Meillä alkanut vissiin ne kuuluisat ½v hulinat.Viime viikolla neiti jumppasi 1.30 asti ja väsymyksestä ei tietoakaan,kääntyili ja kiljui ilosta!Ennen neiti nukahti tissi tainnutuksella klo 21,nyt herää n.½h nukahtamisen jälkeen kaameen huudon säestämänä.Vinkkejä nukutukseen otetaan vastaan....Pitäisikö lapsi viedä hereillä sänkyyn?säikähtääkö sitä kun onkin yksin sängyssä ja hetki sitten viel äidin tissillä?Toivottavasti on ohimenevää...

Hampaita ei oo vieläkään näkynyt mutta kuolan määrä on ihan järkyttävä...eiköhän ne sieltä kohta pukkaa.Imettäminen on kyllä ihanaa kun ei ole hamppeja.

Musta tuntuu että tosta neidistä tulee isona kleptomaani...Kaikki tarttuu mukaan mika sattuu kohdalle.En edes muista millon ollaan poistuttu hoitopöydältä ilman neidin kädessä olevaa vaippaa,otettu sängsytä ilman tyynyliinaa/rättiä/lelua,pessyt pyllyn ilman että neiti tarttuu tiukasti pöydän kulmaan yms...

Tein tossa äsken broileri-riisi mössöä ja saas nähdä kuin kelpaa,riisiä ei ole siis vielä maistellut.Makarooni sai ainakin kamalat puistatukset aikaan.
Nyt hetkeksi sohvalla ennenkun pihalta alkaa kuulua meteliä!

Hyvää syksyä kaikille!!!

H+K ens viikolla 7kk
 
aam kyllä ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa olla kotona. Eikä sitä päätöstä tartte muille perustella kunhan on ite sinut asian kanssa. :) Katsotaan kuinka pitkään pystyn olemaan kotona. Meillä esikoinen meni päiväkotiin 1v 4kk iässä. Menin töihin esikoisen ollessa 10 kk,mutta oltiin onnellisessa asemassa,kun lasten täti hoisi esikoista meillä!! :)

Me ollaan muuttamassa juuri omakotitaloon ja meillä ei ole oikein käsitystä millaisia laskuja sitä rupeaa postilaatikkoon tippumaan!! Elikkä omakotitalossa asujat millaisia laskuja teil tulee??
 
Omakotitaloasumisesta, tai niistä laskuista. :eek: Mä edes tarkalleen tiedä mitä kaikkee, mut äkkiseltään ja varmaan suurimmat kulut on sähkö ja vesi. Se vedenkulutus konkretisoituu kun joutuu itse maksaa joka litrasta. Enää ei seistä suihkussa muuten vaan (paitsi mies ja ihmettelee suurta kulutusta :kieh: ) eikä pestä hampaita juoksevalla vedellä. Sähköä veikkaisin menevän myös enemmän okt:ssa kun yleensä edes vähän sähköllä lämmitetään. Kiinteistövero, meillä se oli tänä vuonna reilu 120?, siis kerran vuodessa maksetaan, paikkakuntakohtainen. Sit muut, meillä ainakin netti ja kaapeli. Vakuutusmaksut.. onhan noita. Mitähän tuiki tärkeetä unohdan kokonaan? En kyllä osaa antaa mitään summia, kun en meillä laskuja hoida. Lisäys, jätemaksu, siis roskien vienti.

Pukemisesta Eeva nukkuu just nyt ulkona tällasella kokoonpanolla: Kopassa on patja ja villapeitto pohjalla. Eevalla on body, sukkikset, sukat, äippäpakkauksen ruskeat housut, villasukat hupullinen collaritakki, pipo, mun vanha villatakki :), villahanskat, puuvillahanskat. Sit likka on reiman välikausihaalarissa (joka mun mielestä pitää tuulta ja on muuten kokoa 62!!) ja makuupussissa. Päälle on sit vielä tumpattu fleecepeitto. Alkaa olla koppa aika täys :D Nukkuu kuin tukki tollasella varustuksella, eikä pääse kinkeemään kopasta poiskaan kun on niin "jumissa". Meillä on sit kans kylmemmille keleille ne semmoset Solinan tilaamat vauva Uggit, vaikkei ne oikeat uggit olekaan. Siskoni tilasi ne Australiasta saakka ja ne maksoi yli 40?, hää ei tainnu tietää noista edullisemmista :heart: . Ouou, tilasin itsellenikin ausseista ihan oikeat ja aidot Uggit, ne on niin makeet. En vaan tiedä missä ja minkä kanssa niitä pidän :D.
Eevalle sit varmaan vaihdan kylmemmille keleille ihan toppahaalaria ja tarpeen mukaan välikerrastoja. Villa on aina hyvä! Ja peittoo päälle niin eiköhän tarkene. Tuntuu että ulkona nukkuu niin hyvin etten haluais sisälle nukuttaakaan. Ruskovillan tehtaanmyymälä olis täällä aika lähellä, sinne vois tehdä semmosen pyhiinvaelluksen joku päivä :D

Muistanette kun olin aika masis niistä kiinteistä jokunen aika sitten? No, se masis on tipotiessään. En jaksa enää stressata.
Eeva saa 3-4 krt päivässä kiinteitä ja illalla velliä. Velli menee jo ihan kivasti, joskus menee koko desi joskus jää 20ml tjsp. Kiinteitä, soseita menee noin vajaa puoli purkkia kerrallaan ja aina saa myös dissiä päälle. Mitenkään älyinnokas ei kiinteiden suhteen ole, joskus availee jo suutaan sentään. Yks suosikki on bonan kasviksia, se menee hyvin. Samoin hedelmähyvä on namia. Taas kun ajottaa oikein niin sit maistuu, liian väsyneenä tai nälissään ei tuu kuin huuto.

6kk neuvolassa oltiin aamusella ja tytön mitat oli seuraavat: (sulkeissa 5kk) 7890g (7560g) ja 67,5cm (65,5cm). Kasvu on nyt tasaantunut normaalikokoisen tytön käyrälle, niin sanoi täti. Kaikki ihan hyvin taas.

Influenssa rokote ja H1N1-rokottaminen!! Meinaatteko ottaa molemmat? Miehen kanssa jutskattiin ja oltiin vähän sitä mieltä, ettei oteta tota normi influenssaa vaan pelkkä sika. Jos ottaa normaalin, pitää siihen ottaa kuukauden päästä tehoste. Nää on vähän hankalia päätöksiä. En haluais "turhia" pistoksia.

Töihinpalaamisesta Mä en halua ikinä töihin! :D No, ei vaan kyllä mä ajatuksissani haluan olla ens vuoden loppuun kotona. Sit jos pikkukakkosta aletaan miettiä ens kesänä siis että keväällä 2011 syntyis niin en taida ehtiäkään töihin välissä? Ollaan siinä mielessä onnekkaita, että mies on hyvissä töissä, mulla on niin sanotusti hopealusikka hanurissa ja mulla ei ole asuntolainaakaan enää, joten mulla ei sillai ole taloudellista syytä mennä töihin. Jopa mun puhelinlasku menee mun äidille :p (se siirto näet maksaa, siis et jos siirtää mun nimiin :LOL: ).
Anteeksi, tästä tuli taas omanapakertomus. :ashamed:
 
Alinakin kävi eilen neuvolassa.Ja mitat olivat 7800 g ja 70 cm.Kasvu oli ihan hyvä vaikka tuntuu että pelkällä tissillä elää.. :( Soseet maistuu vaihtelevasti.Ja sitten rokotettiin ja yöllä nousi kuume.Nytkin on 39,3.Pistoskohtaa aristaa ja nokka vuotaa ja pahalla päällä on.Jospa tuo ohi menee.Onko muilla kauan kestäny tuo kuume?
Rokotteista päätettiin ettei oteta mitään ylimääräistä,ei edes H1N1 rokotetta.
Töihin meno mietityttää.Parin sadan neliön taloa tässä asustellaan ja kulut on sen mukaiset.Kotiin haluaisin jäädä mutta,mutta...pitää laskeskella.Pph : oon laitetaan jos hoitoon pannaan.Ajatuskin hirvittää.Inhoan sitä hoitoon-töihin-kauppaan-kotiin-rallia.
Mitä kadakille,joko imetät?
Alina oppi eilen muuten istumaan. =)

mamma ja allu 6 kk
 
ROKOTTEET: me ajateltiin näin, että otetaaan molemmille lapsille influenssarokotteet muttei ollenkaan sika-rokotetta. mä oon niin skeptinen, kun on kuullut vaikka mitä juttuja h1n1-rokotteesta ja sen tehosta tai tehottomuudesta. en tiiä mitä uskoa. voiko se olla turvallinen kun on ollut niin vähän aikaa testata sitä? pitänee kysyä neuvolasta jos ne siellä osais sanoa jotain varmaa.
 
Kotona olosta/jäämisestä.. Mun pitäis vissiin ihan näillä näppäimillä käydä töissä ilmoittamassa hoitovapaalle jäämisestä ja suoraan sanottuna pelottaa ihan sikana. Kelan rahoilla ei hurrata ja taloudellisesti ei olisi yhtään vara jäädä (jos järjellä ajattelee), mutta mä en vaan pysty viemään vielä tuota neitiä hoitoon. :ashamed:
Joten pakko luottaa, että jollain keinolla pärjään. En todellakaan tiedä vielä miten, mutta pakko mikä pakko.
Itse ainakin näiden pohdintojen vuoksi ymmärrän helpommin/paremmin niitä joiden todellakin on pakko mennä töihin heti äitiysloman jälkeen. :/
Ja myönnän itsekin aikoinani sitä ihmetelleen, että miten niin on pakko. Mutta nyt todellakin ymmärrän.
Pakko tämä asia on tarkkaan pohtia ja jotain mun täytyy keksiä. :/

Rokotteita, en taida kumpaakaan "uskaltaa" ottaa, äitini on tuosta influenssarokotteesta saanut sen Guillan-Barren syndrooman ja kärsii siitä edelleenkin (mm. ikuinen antibioottikuuri päällä yms. yms.), joten tuo ja muut mitä rokotteesta (sika sellaisesta) oon saanut lukea tekee mut todella varovaiseksi. Mutta kahtellaan ja neuvotellaan neuvolassa. Näillä aatoksilla ainakin tällä hetkellä oon.

Eilen ja tänään neiti on maistellut porkkanaa eikä ollut mikään menestys. :saint:
Ja nyt äsken sitten maistettiin pari teelusikallista maissia ja paremmin uppos vaikkei tuon enempää mennytkään.


Ruttana & Beanie 6kk 6pv :heart:
 
Tänään tuli meidän upouudet Oran Jovi airit, ulos ei olla niillä vielä selvitty mutta näin sisällä kokeilessa vaikuttaa hyviltä. Mukava on meidän Menninkäisen noissa matkustaa. Aika ihanilta kyllä vaikuttaa.

Ja päätös tehty, talo mitä käytiin maanantaina katsomassa, niin me yritetään ostaa se. Pitäkää peukkuja. Just jätettiin netin kautta lainahakemus pankkiin.....

Kotona olosta, tarkoitus olla siihen asti että Elli täyttää 3 vuotta. Tai, vähän on suunnitelmissa että joskus vuoden päästä voisi hakea ilta/viikonloppua töitä. Mutta Elliä en hoitoon laita. Ukko onneksi samaa mieltä ja tähän pyritään myös näissä meidän talo/laina haaveissa.

Rokotteista, ei oteta kenellekkään meidän perheestä. Ei tavan flunssaa eikä possuflunssaa vastaan. Jos se possuflunssa meinaa levitä kovinkin pahaksi niin sitten vain rajotetaan elämää sen mukaan. Tällä hetkellä se tuntuu pienemmältä pahalta kuin itse rokote. Pitää toivoa oikein paukkupakkasia talvelle niin ei pääset virukset niin leviämään.

Mamman Allulle paranemisia rokote kuumeeseen.

Teppana, mie olenkin luvannut miehelle että kun omaan muutetaan niin säästään vettä jättämällä nuo turhat, ylipitkät kuumat suihkut vähemmälle.

Hienoa että Eeva syö hyvin ja kasvukin korjaantunut. Helpottavaa aina.

Happy79 Meillä myös pieni kleptomaani kotona ja kaikki pitää napata nuppusen käsiinsä.

heh, pieniä täystujoa jo liikenteessä. Helpommalla tosiaan pääsee kun siivoaa kaiken ylimääräisen pois. Voi olla paljon huolettomamminkin kun ei tarvitse peletä että lapset saa käsiinsä mitä voivat rikkoa tai millä voivat satuttaa itsensä.


Mutta nyt iltahommiin ukkelin avuksi.


t: Solina ja Ellinkäinen vielä hetken 6kk
 
Rokotteista: me ei aiota ottaa kumpaakaan. Sika-rokotetta en uskaltais antaa missään nimessä, kun siitä ei mielestäni oo riittävästi tietoa ja varsinkaan kokemusta mahdollisista haitta-vaikutuksista. Oon jutellu monen eri lääkärin kanssa tosta possulenssusta ja jokaiselta saanu kommentin, et ei oo mitenkään erityisen paha tauti vaan ns. normi lenssua. En tiiä, mut rokottaa ei aiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MarineS:
Rokotteista: me ei aiota ottaa kumpaakaan. Sika-rokotetta en uskaltais antaa missään nimessä, kun siitä ei mielestäni oo riittävästi tietoa ja varsinkaan kokemusta mahdollisista haitta-vaikutuksista. Oon jutellu monen eri lääkärin kanssa tosta possulenssusta ja jokaiselta saanu kommentin, et ei oo mitenkään erityisen paha tauti vaan ns. normi lenssua. En tiiä, mut rokottaa ei aiota.
Samoilla linjoilla. Miehelle aion kyllä laitattaa (halus tai ei :D), mut ihan vaan sen takia että se on diabeetikko ja niillä noi taudit saattaa aiheuttaa verensokerin heilahtelua jne.

AAM, mä ainaki ymmärrän ihan täysin että ei tartte puolustella :). Juttelin tänää kaverin kanssa joka synnytti kaks viikkoa sitte.. no hän selitti et täytyy varmaan alkaa menee kohta sunnuntaisin tekee keikkaa (hoitoalalla) ku on niin tiukkaa olla vaan äitiysrahalla. Heilläki asuntolaina, vakuutukset, sähkö jne... Tälläsellä, joka asuu vuokralla kerrostalossa ehkä onki varaa jäädä himaan sillä minimillä. Jotain hyötyy kai siitäki, että ei oo vielä sitä haaveissa olevaa omistusasuntoa.

Teppanalla
ollu kyllä vilinää ja vilskettä.

Luukas on alkanu istuu tosi hienosti. Ilman tukea pärjää lattialla (tosin en mä sitä silti yksin jättäis). Välillä vähän huojuu, mut kuitenki. Syöttötuoli on otettu käyttöön ja siinä viihtyyki mainiosti. Sit tuntuu, et sille on tullu joku ihme imemisvimma. Imeskelly sormiaan ja mun kättä muutamana päivänä hirveesti. Ekaa kertaa sitte 4 kuukauteen söi tuttiakin :O. Merkillistä. Katotaan tuleeko meijän pojasta tutin lussaaja sit kuitenki.

Oli niin paljon tekstiä, että kaikkeen en ehdi lukea ku päätin mennä ennen puol kymppiä unille. Öitä!
 
moi :wave:

olipa ajakohtainen kysymys toi kotona olo kun just tänään ilmotin töihin et tuun 1.10.2010 takas... aikasintaan :D mulla loppuu vanhempainvapaa 21.12. kun mies pitää isäkuukauden joten tänään oli vika päivä ilmottaa kelalle noi tiedot. ja samalla töihin ilmottelin hoitovapaista. yllättäen jäi vikaan päivään tääkin :whistle: mä voisin periaattees olla kotona pitempäänki mut jos koskaan halutaan isompaan kotiin (tai edes hissilliseen uudempaan kerrostaloon...) niin kaipa sitä töihin tarttee mennä. meillä onneks niin halpa koti ja lainat pitkälti makseltu ettei pakkoa heti töihin. ja tienaahan se mieski jotain onneks.

mä en kyllä tiedä annanko elsukalle antaa sitä rokotetta, oon ihan kahden vaiheilla :/ periaattees on usko suomen lääkärikuntaan niin luja et jos ne sanoo et kannattaa rokottaa, niin silleen sitten. mutta toisaalta taas pelottaa kun tietää et se on tosi nopee tehty rokote. no, kyselen nlan tädiltä mitä mieltä on...

pukemisesta pistän elsalle yleensä bodyn ja sukkisten päälle toppahaalarin (ei kovin paksu) ja sitte töppöset ja pipon. noilla tarkenee vaunuissa köllötellä kopan suojissa. on ainaki elsalle just sopiva, sen verta monta kymmentä tuntia nukkunu vaunuissa viime aikoina tolla setillä =)

solina toivottavasti asuntokaupat siellä onnistuu =) täällä pk-seudulla saa vain haaveilla ok-talosta... :| ainakaan kohtuuhinnalla.

teppana onkos tällä vkolla jo rauhoittunut meno? =)

happy kleptomaani täälläki, heh :D toivottavasti yöt siellä rauhottuu!

misStar ei kun siivoileen alatasoja puhtaaks tavaroista, ei se pikkuisen vauhti siitä ainakaan hiljene :D

mamma67 allulle pikaisia paranemisia :hug:

ohho, jäi vielä kaikkee kommentoimatta, mutta nyt kello sen verta et pesulle ja petiin... mieski sai just nukutettua elsan. ollaan siirtymässä etukäteen talviaikaan elsan nukuttamisessa (klo 21=>22), ettei neiti sit heräile turhan aikasin ;)

t. manna + elsa n 6kk ja 3 vkoa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
moi :wave:

olipa ajakohtainen kysymys toi kotona olo kun just tänään ilmotin töihin et tuun 1.10.2010 takas... aikasintaan :D mulla loppuu vanhempainvapaa 21.12. kun mies pitää isäkuukauden joten tänään oli vika päivä ilmottaa kelalle noi tiedot. ja samalla töihin ilmottelin hoitovapaista. yllättäen jäi vikaan päivään tääkin :whistle: mä voisin periaattees olla kotona pitempäänki mut jos koskaan halutaan isompaan kotiin (tai edes hissilliseen uudempaan kerrostaloon...) niin kaipa sitä töihin tarttee mennä. meillä onneks niin halpa koti ja lainat pitkälti makseltu ettei pakkoa heti töihin. ja tienaahan se mieski jotain onneks.

mä en kyllä tiedä annanko elsukalle antaa sitä rokotetta, oon ihan kahden vaiheilla :/ periaattees on usko suomen lääkärikuntaan niin luja et jos ne sanoo et kannattaa rokottaa, niin silleen sitten. mutta toisaalta taas pelottaa kun tietää et se on tosi nopee tehty rokote. no, kyselen nlan tädiltä mitä mieltä on...

pukemisesta pistän elsalle yleensä bodyn ja sukkisten päälle toppahaalarin (ei kovin paksu) ja sitte töppöset ja pipon. noilla tarkenee vaunuissa köllötellä kopan suojissa. on ainaki elsalle just sopiva, sen verta monta kymmentä tuntia nukkunu vaunuissa viime aikoina tolla setillä =)

solina toivottavasti asuntokaupat siellä onnistuu =) täällä pk-seudulla saa vain haaveilla ok-talosta... :| ainakaan kohtuuhinnalla.

teppana onkos tällä vkolla jo rauhoittunut meno? =)

happy kleptomaani täälläki, heh :D toivottavasti yöt siellä rauhottuu!

misStar ei kun siivoileen alatasoja puhtaaks tavaroista, ei se pikkuisen vauhti siitä ainakaan hiljene :D

mamma67 allulle pikaisia paranemisia :hug:

ohho, jäi vielä kaikkee kommentoimatta, mutta nyt kello sen verta et pesulle ja petiin... mieski sai just nukutettua elsan. ollaan siirtymässä etukäteen talviaikaan elsan nukuttamisessa (klo 21=>22), ettei neiti sit heräile turhan aikasin ;)

t. manna + elsa n 6kk ja 3 vkoa :heart:



Onnea Luukkaalle istumisesta. Wau. Mie just ukolle mietin että pitäiskö syöttötuoli kasata Ellille. Kun jonkun verran sormiruokailua harrastetaan ja Elli tykkää siitä niin olis Ellinkin ehkä helpompi syödä...



Joo, ei mekään ehkä pääkaupunkiseudulla, tai ylipäätänsä kaupungissa edes haaveiltais talosta. Mutta asutaan tosiaan tälläisessä pienessä maalaiskylässä ja hinnat ovat vähän eri luokkaa.
Lainaa haettiin hurjat 85 000 ja sillä saatais ostettua tuo talo mihin ihastuttiin ja rempattuakin... Toki täälläkin on kalliimpia tarjolla... mutta, pitäkää peukkuja. Jospa meidän talounelma toteutuisi vihdoinkin.
 
Solinalle on täällä peukku pystyssä.

On kyllä ihan eri hinnoissa täällä nuo talot kuin siellä teillä päin. :)

Kleptomaani löytyy täältäkin. :saint:
Lähes poikkeuksetta jotain tarttuu mukaan kun esim. lattialta nostaa syliin. :D
 

Yhteistyössä