HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

Teppana se on kyllä totta, ihan mieletön rakkauden tunne se mitä voi omaa lastaan kohtaan tuntea! :heart: Ja siis mun mielestä elämän parhaita hetkiä on ne, kun pieni on tissillä ja tuijottaa niitä koko maailman viisautta sisällä pitävillä silmillään äitiä suoraan silmiin ja käsi hamuaa sitä rintaa... :heart: :heart: :heart: Niinä hetkinä annetaan anteeksi kaikki yövalvotukset ja känkkäilyt.


...joista puheenollen Aura aloitti tänään aamunsa klo 5. Ja mä olin saanu unenpäästä kiinni vasta kahden jälkeen. |O Joten olin aika rikki aamulla... Mut kannatti herätä, typykkä meni aamutuimaan ite istumaan ekaa kertaa lattialla, ja teki sen pariin otteeseen tossa päivänki aikana. :) Nyt meidän toukka on parin viikon sisällä oppinu sekä konttaamisen, ylös nousemisen, että istumisen. :D On sitä seuraavassa neuvolassa neuvolantädille kerrottavaa. :LOL: Kovasti vielä harjoittelee pinsettiotetta, mut se ei sentään viel onnistu. :LOL:

Aura on alkanu nyt osoittaa kiinnostusta hirveesti meidän syömisiä kohtaan. Yrittää ryöstää mun ruokia lautaselta ja lusikasta ja kädestä. Ihan hyvä ajoitus, meinattiin, että ens sunnuntaina maistetaan bataattia ekan kerran (4pv ennen puolvuotispäivää), kun nyt ollaan sitä ennen matkoilla vähäsen ja ei viitsi arkipäivänä antaa ekoja kiinteitä, jos kuitenki tulee jotain oireita ja känkkäilyjä. :) Ajateltiin, että ens viikon aikana haetaan sit se syöttötuolikin, kun kerran nyt alko istumaan, niin kai sitä voi sit tuoliinki laittaa, saa aloittaa tuolissa kiinteät. ;)

Ai niin, mitä mieltä ootte valjaista? Mä saan valjaat Auralle odottamaan. Ajattelin aina että ne on kauheen jotenki "rajoittavat" tai jotain, mut tuo läskipää on koko ajan menossa jo nyt, en usko että vauhti ainakaan hidastuu kunhan oppii kävelee, joten meinasin, että ihan oman turvallisuutensa takia vois olla hyvät. Katotaan sit miltä vaikuttaa (jos ne ahistaa sitä hirveesti, en tietty käytä).. :p


Laala ja Aura 5kk 2vk 5pv
 
Säde Ei meilläkään ole vielä hampaita..tai siis muilla on paitsi nooalla :D :xmas:

Siis ette voi uskoa...Nooa on nyt koko viikon herännyt 06.00-07.00 aikaa ja eilen kun sanoin miehelle että herää nooan kanssa että mä nukun viikonloppuna pitkään niin pikku-ukko veti sikeitä yhteentoista saakka!!! :kieh: siis ei voi olla totta!!!

Rokotteista Me ei aiota ottaa sikaflunssarokotetta just sen takia koska mulla ei oo minkään näköistä luottoa suomen terveydenhuoltoa kohtaan..

.. |O Kai sitä pitäs lähtee nukkumaan..huomenna on taas mun vuoro herätä niin eiköhän se nooa oo taas kukkumassa jos kuuden aikaan tai kellojen siirron johdosta jo viiden aikaan.. |O :headwall:
 
Jee, muitakin hampaattomia! Niin ja siis eihän tässä kiire ole.. pysyypähän nännit ehjinä :).

Kadak,
toihan kuulostaa jo hyvältä. Varmaan outoa, ku toinen ei enää koko ajan roiku siinä rinnalla.

Tilia, kiitos vinkeistä :). Mua ei niin haittais vaikka Luukas heräis syömään kerran tai kaks, mut jos niistä neljästä päästäis eroon. Kiinteitä meillä menee nyt kolme kertaa päivässä tosin noi kasvikset ei meijän johtajalle maistu.

Meillä kans Luukas tykkää paiskoa tavaroita ja kuulostella ääniä. Se tykkää hirveesti musiikista. Erityisesti scatmanin skipidapupöpöduuduu laulu on lemppari. Hyppii sen tahtiin ihan älyttömästi. Kerran ku olin lähemmäs tunnin yrittäny saada unille, mutta oli niin känkkis niin laitoin red hot chili peppersin kännykästä soimaan niin sehän rauhottu ja nukahti sen sointuihin.

MisStar,
me ollaan herätty viime viikolla samoihin aikoihin |O. Yritetään nyt vähän myöhäistää tota nukkumaanmenoa jos vaikka sais edes puol kasiin nukkua.

Meen nyt poikien kanssa leikkimään!

Säde ja Luukas tänään 6 kk :heart:
 
Olo on kuin jyrän alle jääneellä.Mulle tuli yöllä rintatulehdus.En nukkunu koko yönä,kuume valvottaa mua aina.Ja Alinassa taas nuha...mistä se imuroi aina nuo pöpöt itseensä.Meillä on lähete mennyt lastenpolille että selvitellään vähän tuota Alinan tilannetta.Että onko sillä refluksia,allergiaa vai onko mitään vialla.Sitten aloitetaan unikoulu kun saadaan terveen paperit.Viime yönä hyvin sain seurattua sitä nukkumista kun valvoin.Ei tuntia pitempää unijaksoa koko yönä.
Nyt ei jaksa muuta.

mamma ja allu
 
mamma67 :hug:

Helmi on taas nuhassa :/ Viime yönä ollaan tytön kanssa nukuttu n. 3,5 tuntia. Mä pelkään että Helmille tulee taas keuhkoputkentulehdus, se on yleensä jokaisen isomman nuhan yhteydessä :| Ei tuo raukka jaksa oikeen mitään tehdäkkään, koko ajan kitisee eikä mitkään tunnu auttavan, hereillä ollessa haluaa olla vaan sylissä koko ajan. Mä oon ite ihan rättiväsyny, eikä silmät meinaa pysyä auki. Onneks mies on kotona ja hoitaa isompia lapsia. Saas vaan nähdä miten huominen menee lasten kanssa kun mies on töissä ja lapset sairaina. Esikoisella on ollut koko päivän vähän lämpöä ja keskimmäinen ei suostu syömään kun on kurkku niin kipeä :/ Toivottavasti tuo tauti ei vaan mulle pukkaa päälle, nyt jo oon niin väsyny ja kaikki puhti poissa. Nyt on talo hiljainen, kaikki muut nukkuu jopa mieskin :D Mä taidan tästä lähteä tuonne lämpimien vällyjen alle.

hekla & Hemppu 6,5kk
 
mamma67, kurja juttu. :hug:
hekla, toivottavasti Helmi selviää ilman keuhkoputkentulehdusta. :hug:

Mites on nyt talviaikaan siirtyminen vaikuttanut rytmeihin?
Meillä neiti meni ennen klo 19 nukkumaan ja heräsi klo 6 pintaan. Ja yöllä tietty herätyksiä pariin otteeseen eli se normi. Hippasen väsyttää.

Kyllähän toi kesäaikaan muutettuna on ihan suht. normaali aikataulu, mutta kun näkee että kello on 6 niin jo siitä tulee se väsy. :snotty:

Ja ai niin, on tää neiti vaan ihana kun istuu sylissä ja haluaa maitoa niin painaa kasvot tissin kohdalle ja ottaa paidasta kiinni. :heart: :heart:


Ruttana & Beanie 6kk 1vko 4pv :heart:

 
No tulihan se keuhkoputkentulehdus taas :/ Onneks me ei miehen kanssa oltu vielä keretty nukkumaan kun tuo tyttö alkoi rohisemaan. Kotikonstein siitä sitte selvittiin, onneks ei tullu niin pahana kuin viimeksi.

hekla & Helmi 6,5kk :heart:
 
Nyt alkaa jo hävettää,kun en muista millon mä vimeks oon tänne kirjotellu,mut on mulla yks puolustus tässä kattokaas kun me on tehty nyt muuttoa,ostettiin asunto täältä maaseudun rauhasta Läyliäisistä..on kuulkaa ollu itkua,huutoa,verta,hikeä,ties mitä kaikkea tän muuton aikana..ei ihan heti uudestaan,vaikka haaveillaankin siit kesämöksästä,mut..ei!Ja vieläkin on kesken..maalaukset on nyt maalattu,mut kaikkee muuta ärsyttävää pikkuniperrystä tuntuu löytyvän..huoh..

No joo,meilläkin oli eka neuvola täällä sitte..en ihan kyllä saanu niitä mummon pullarespoja-ainakaan vielä,mutta neitin mitat oli siis: paino 8965,pituus69cm ja nuppi 44.4.

Meilläkin ryömitään,ihan muutama päivä sitte vasta tämä opittu-tai pitäsköhän sanoo että raahataan takaruumista käsillä,mutta kovaa kuitenkin mennään.Kiinteitä ollaan syöty jo pitkän aikaa,kananmuna ja kala otettu nyt käyttöön,sekä rypsiöljyä teelusikallinen kun ei kunnolla nuku öitä,vaijja syö 3-4 kiinteetä ateriaa päivässä..

Ja sitten on nää korvatulehdukset,voi prkl oikeesti.Toissapäivänä loppu antib-kuuri joka on siis jo toinen puolentoista kuukauden sisällä..täytyy tänään varailla jälkitarkastusta noihin korviin,viimeks kun oli varailemassa entisen jäljiltä aikaa niin alko meno äityy sellaseks että jahas,turha mennä tarkistuttaa,kun määrätkää jo seuraava kuuri vaa..hemmetin rasittavaa..

Niin ja mieskin sai uusia töitä..edellisestä paikasta ietisanottiin tuotannollisista syistä,mutta tosiasia oli se et se sai potkut sen takii kun se oli perinyt omiaan takas,kun sen pomo ei ollut maksanu sille pekkasii ja muutenki palkassa oli toisinaan ihmeellisii aukkoja,niin vei asian sitte liittoon..tästäkös sen pomo sit veti herneet ja anto potkut.Nyt tänään siis Laurilla eka duunipäivä siel uudessa paikassa,toivottavasti on mieluinen eikä siellä samanlaista meininkiä,että tyyliin ei duunari tarvii mitään.

Mitähän vielä..jaa ei varmaan mitään,tulipas kevyt olo kun sai tänne hieman "avautua" :kieh:

Jaa,mä lähden nyt tästä soitteleen niitä lekureita,palaillaan!

Heidi ja Vieno 6kk5pv.
 
Huomenta! Ihanaa, kun siirrettiin kelloja, nyt me voitais jopa saada poika nukkumaan klo 22 :) Ja tänään herättiin ennen yhdeksää ja aamupuuro syötiin ennen kymmentä - ennätys kai sekin. Säde, en antanut eilen pullosta enää ollenkaan maitoa ja heräsi 3 tunnin välein tissille ja muutamat yöuniulvahdukset siinä välissä. äh. Eli rikkonaisia öitä edelleen. Mutta siis periaattessa mentiin kahdella yösyötöllä. Iltatissit klo 22 (vähän huutoa ja kiehnäystä unenpöppöröisenä puoleenyöhön asti), yöllä tissittelyt klo 02 ja 05 ja aamupuurot sitten ysin aikaan. Mitenkäs teillä menee?

mammalle iso halaus :hug: ja heklan perheeseen kanssa paranemisia, jos vielä rohinat vaivaa.

teppana hymytyttökuva :flower:

Ja kyllä Laalan Aura on vaan niin jo etevä :) valjaita/kypärää ei olla mietitty täällä. Katsotaan sitten, kun poju alkaa touhuamaan.

heikku, onnea uuteen kotiin ja voi kurjuus noita korvatulehduksia!

Aah, voikun joku päivä ehtisi käymään kaikki pieneksi jääneet vaatteet yms tavarat läpi ja laittaa huutikseen tai kirpparille. Ja siivotakin pitäisi ja saada kämpän remppa loppuun viimeinkin...joka nurkassa on ruuveja ja työkaluja jne ja jos poika tosta kohta lähtee liikkeelle, niin ei hyvää tiedä. Ja pitäisi saada itsensä terveeksi ja ja ja...Mutta sainpa pojan villahousut valmiiksi.

Kivaa alkavaa viikkoa,

kadak&pikku-tiikeri (joka syö jo 5 pilttipurkillisen kokoista ateriaa päivässä ja painaa varmaan 10kg)
 
AAM
mamma, superheppuli & heikku & hekla.. :hug: :|

hampaiden odottelijoille b:)d kyllä ne kohta jos ei niin jossain vaiheessa anyway, luulen että meidän toka hammas puhkeaa kans parin viikon sisään toisen kaveriks tuohon alas.. :xmas: neiti kekkas kun tuota juomista ollaan treenattu muutaman päivää aina ruokailun päätteeks niin alkaa narskuttamaan sitä nukin nokkaosaa ja ai että sitä onnen päivää kun hoksas että tästähän lähtee ihana ääni :heart: (puhuttiin nuista herkistä hetkistä ).. voi elämä sitä autuasta keskittymistä kun ikenet narisee kivasti siinä :D

korvatulehdukset on kyllä vihoviimeisimpiä vitsauksia... muistan joskus että isommille lapsille sitten kun purkkaa oppii syömään niin auttais kun se korvakäytäviin vaikuttaa jauhaminen ja ksylitoli ja niitten yhteisvaikutus mut mene ja tiiä.. en muista tarkkaan mikä siinä oli se key kuite :D oli mukamas asiaa mut ei.. :whistle:

Sit meillä on maisteltu myös kananmunaa sekä kalaa eilen ja tänään ois kans menuussa. Siis muna perunan kanssa ja kala juuressoseen joukkoon, fisu kun pelkälteen tuntui niin vahvalta (bonan siis lohiherkku).. hyvin meni molemmat pienen epäluulon kera alas :D
Mä tein empiiristä tutkimusta noista kertisvaipoista halpis siis (lidl toujours ja xtra lähinnä vrt Liberot).. kyllä se on vaan sanottava että paras on tuo libero vaik ei oo sillei halpis. Muut: niis oli vikana et joko ei pidä riittävän kauan kuivana esim koko yö läpi ja on sit yöasu nihkeä sivusta aamulla ko vaihtaa tai muuta vastaava bliikkas jostain kannikan nurkasta vaikka vaipassa ollut kun parit pissat, oli siis jostain luirahtanut ulos ja puolet kuivana muuten :kieh: liberon kanssa meillä ei lähes koskaan noin käynyt.. jos ei ota niskapaskakokemuksia lukuun, joita meillä tiettyyn aikaan riitti :LOL:
Eteenpäin liikkuminen, no tuo jotenkin menee, taaksepäin :D tuskaa ja parahduksia kuuluu kun ei pääse vielä eteenpäin tai jos menee niin todella hitaasti. Kääntyily on kuiten napansa ympäri pop ja veljen palapelin tai junaradan rikkominen :)

Oma napa: kilppariarvoja oisin käynyt aamulla tsekkauttamassa labrassa, joo ei ollut jonoa mistä mä olin ihmeissäni b =)d ja likka oli nätisti kantoliinassa.. mutta tätipä kysyi että onko lääke otettu aamulla ja minä ylpeenä kun muistin ottaa niin onon :)
täti siihen: no ei ois saanut
minä: |O :eek: :kieh: kukaan mulle sitä ollut sanonut, ei se lääkäri eikä täti ed kerralla enkä mie voinnut tietää pjerkele ! no ei muuta kun to uudelleen, toivottavasti ei oo aamulla kauheet jonot..

että tälläisiä meille.. ainiin tampereen kylpylään ollaan menossa ti-ke yöks jeis :D

:wave:

aam & ansku 6kk :heart:
 
noniin, saimpas neitin unille :)

:hug: KAIKILLE sitä tarvitseville!!!!

Laala mie oon myös tullu siihe tuloksee katteltuani tuota neitin menoa, et hommaan varmaan myös ne valjaat :D

piti käydä viime viikolla ostamassa sohvapöytä Nannaa varten..... ei tarvi roikkua syöttötuolissa tai tv tasossa repimässä telkkaria alas :D saa siihe luvan kanssa nousta ja köpöttää sitä ympäri :D taaperokärrillä menee jo pari askelta, mut sit kaatuaa selällee ja kärrin vetää päällensä... sängyssä tykkää vähä liikaakin steppailla reunoja pitkin :kieh: ja just tietenki sillo ku nukkuu pitäs käydä... niin ja istumaankin osaa jo itse nousta,kontatessa vauhti on ihan kauheen kova!! :) koittaa äkkiä aina keretä pahan tekoo ettei äiti huomaa :D täs onkii ollu tällänen aika kehityskuukausi, vaikka tuota flunssaa sillä on ollukki :(

Sain yks ilta hyvät naurut ku Nanna oli sitterissä vöissä kiinni ni päätti sit kipata naamallee siitä sitteri selässä ja kikatellen konttas ympäri olohuonetta raahaten sitteriä mukana, sonnat housussa tietenkin, mut kivaa näytti olevan :D

ziki ja Nanna 2vk kuluttua 7kk :eek:
 
AAM
zikin nannan tempaus kirvoitti täällä makeat naurut voin vain kuvitella miltä meno sitteri selässä näytti :LOL: ja vielä kaiken "kukkuroiksi" ravat liimattuna pöksyissä, meno oli varmasti sitäkin "liukkaampaa" ja mammaa pakoon meininki.. hih eikä ! :LOL:
 
Heh,Nanna,tuleva koomikko. :D
AAMMulle kävi kans noin ku menin eka kokeisiin.Ja sitten pitää mennä ennen kymmentä.Ja olin jo hyvän aikaa syönyt lääkkeitä ku mulla selvisi että ne pitää ottaa aamulla tyhjään mahaan puoli tuntia ennen aamupalaa... :eek: Ite pitää kaikesta ottaa selvä,ei ne lääkärit mitään kerro_Onko siellä teillä sähköinen ajanvaraus käytössä?Täällä meidän pökköperällä on edes sellainen niin on ollu helppo tytönkin kans käydä ku ei ole tervinnu jonottaa.
Toinenkin rinta sitten turposi ja tulehtui.Sain päikkäpolilta puhelinresetin mutta kuume ei ole vieläkään laskenu.Ja piru ku nuo on kipeät.En oo monasti ollu näin sairas.Koululainen jäi pois koulusta auttelemaan alinan hoidossa.Eilen olin niin puhki että olisin voinu koko perheen myydä mustalaisille...Varsinkin tuon isännän.Se valopää tulee kyselemään multa puolen päivän aikaa että millon laitat ruokaa :kieh: Prkle kuolkaa nälkään minun puolesta luki varmaan puhekuplassa ku makasin peiton alla.No haki se sitten pitkin hampain mulle ne lääkkeet.Sairastan niin harvoin että se ei ymmärrä sitä ollenkaan.. :kieh:
Tämä lähtee nyt pötköttämään,Alina nukkuu ulkona ja iso tyttö vahtii sitä. :)

mature ja kipeät utareet
 
Ziki :LOL: ...Mä oon mielessän kuvitellut meille ton saman tilanteen...
Siivoilin perjantaina ja päätin pestä ja laittaa pois puuhamaton ja sitterin odottamaan seuraavaa käyttäjää :whistle: . JA samana iltana laitoin tytön olkkarin matolle ja neitipä päätti lähteä ryömimään!Eli nyt sitten hilaa itteensä aika kovaakin vauhtia jo eteenpäin!Ihanaa että lähti liikkeelle mutta toisaalta hirvittää että nyt se todellinen vahtiminen alkaa...

Sanokaahan mitä järkeä on ostaa lapselle kalliita leluja???Lelut lattialla ei kiinnosta vaan takan edustan peltiä on kiva nuolla...Suuttu kun ottaa siitä pois ja ei mee kun hetki niin on hilannut taas ittensä siihen...Johtoja on kiva pureskella,pesumerkintälaput on pop ...

Jaksuja kaikille kipeiden lasten vanhemmille!

happy + Hampaaton neiti tasan 7kk!!
 
AAM
:LOL: oi elämä ja takanpelti.. tänään on aamusta huolimatta jotenkin hauska lukea kaikkien kirjoituksia.
Mamma :hug: joo noi valopääukot voi lähettää sinne maata kiertävälle kaikki samassa raketissa välillä paitti kadakin ukko, semmoisen asenteen voisi ottaa omakin mies jostain lahjapaketista tänä jouluna, mut siellä raketissa vois miehet laukoo siellä mojovia kommenttejaan sitten toisilleen..
 
Voi Nannaa :LOL:

Heklan pienelle paranemisia :hug:.
Kiva kuulla heikusta. Onneks selvisitte kaikesta sit kuitenki ehjin nahoin. Missä muuten läyliäinen sijaitsee? EI millään jaksais laittaa googleen :D.

AAM,
täälläki peruutellaan mut ei mennä eteenpäin :wave:
Kadak, meil menee aika vaihtelevasti. Välillä syö ekan kerran vasta kolmen maissa, mut sen jälkeen syökin tunnin-kahen välein kunnes herää kunnolla.
Toisinaan koko yö menee noilla väleillä. Nyt kuitenki tuntuu, että pääasias heräily alkaa aamuyöllä. JES. Meillä onneks nukkumaanmeno on helppoa.

Ruttana, me valmistauduttiin tohon talviaikaan siirtymiseen ylimääräsillä päikyillä. Laitettiin poika sit vähän myöhemmin nukkumaan (eikä ollu edes kiukkua :) ). Toimi! Tänään heräs vasta 7:20 ku normaalisti herää jo kuuden maissa. Toivottavasti heräis jatkossaki näin "myöhään".

Siinä meijän ½-vuotias :heart:
 
moi :wave:

me ollaanki elsukan kaa tää vko pohjanmaalla mummulassa. tarkoitus ois käydä näyttään tota pikku söpöliiniä laajemmaltiki suvulle jota muuten täälläpäin riittää...

mamma67 voi kurjuus rintatulehdusta :( miten ihmeessä se tässä vaiheessa pukkas?? ja onnistuuko imettäminen nyt? toivottavasti paranet pian. kuten myös pikku-alina. toivotaan et ois vain huono tuuri ollu flunssien kaa eikä mitään vakavampaa taustalla.

heklan perheelle paranemisia myös! mä en kyllä ymmärrä miten jaksat kun niin monta pientä ja siihen vielä taudit päälle. mutta eipä sitä varmaan voi valita että jaksaako vai ei :|

heikulle onnittelut uuteen kotiin :flower: mäkään en muuten tiedä missä läyliäinen on... :whistle: ja toivottavasti korvatulehduskierteet siellä saadaan kuriin. me muuten osallistuttiin siihen pneumokokkitutkimukseen just siks ku miehellä ollu about 100 korvatulehdusta, toivon mukaan suojais rokote edes vähän tuota tautia vastaan.

laala onnea istumataidosta =) vaikka ei varmaan auran kaikkien uusien taitojen ohessa enää tunnu niiiiin mielettömältä kuin meidän "kuolevaisten" vauvojen vihdoin oppiessa jotain uutta :D

talviaikaan siirtyminen meni täällä ihan mönkään |O oli liikaa vieraita, matkantekoa ja rutiineista poikkeavaa niin eihän se sujunut vaikka viikolla jo harjoiteltiin ja hyvältä näytti. eli elsa heräsi tasan klo 8 (nukkuu tavallisesti klo 21-09) ja oli pirteä kuin peipponen toisin kuin äitinsä. mut tänään oon venyttäny päiväuniaikoja, jospa se siitä...

hyvää tietoa tullu kiinteiden ja yöunien osalta. tai mulle ainaki oli uutta että 5 kiinteää ateriaa pitäs vrk:ssa syödä ennenkuin yöt voisi mennä ilman syöttöjä. meillä on nykyisin syötöt n klo 3 ja 6, ja 3 miniateriaa menee päivässä. uusi hitti on muuten riisipuuro hedelmäsoseella, kiitti hemuli vaan vinkistä!! =) lisäksi bataatti menee vihanneksista (mikään muu ei) ja hedelmistä kaikki :p mitä kirpeempi ja happamampi sitä enempi elsa tykkää :D

aam toi lääkärien ja labrahenkilökunnan kommunikaation puute kuulostaa niin tutulta :( eikö ne oikeesti tiedä vai eiks ne vaan viiti ohjeistaa?? ja vaippatutkimuksesta niin mä myös oon päätymässä siihen et libero on paras nyt kun elsa alkaa olla liian iso pampersin new babyihin. kaikki muut vaipat falskaa reisistä meidän ilmeisesti sitte suht ohutkinttusella neitillä (on sillä silti hyvät reisimakkarat ;) ) mut liberot pitää. samoin kestot.

happy onnea ryömimistaidoista ja onnea matkaan niin tytölle kuin äitille (joka olettaen juoksee perässä :D )!

säde ihana kuva ½-vuotiaasta lupusta :heart: ja onnittelut hänelle!

meilläki elsukka nousi istumaan itekseen tänään :heart: ja ryömii huoneen sisällä hyviä matkoja kun näkee jotain kiinnostavaa mut usein menee hermot kun ei siellä lattialla voi pomppia niin ei kauheesti kuitenkaan ryömi. kivempi pomppia pomppukeinussa tai äitin sylissä :D tai sitten pysähtyä tasojen ja laatikkojen kohdalle ja tyhjentää ne turhasta tavarasta :whistle:

mummu ois näköjään kokannu meille ruuan et eikun täyshoitopalveluiden pariin :D :wave:

t. manna + elsukka 6kk ja n 4 vkoa :heart:
 
Mustikkasose oli sitten pop. :D
Ensimaistelulla meni reilu puoli purkkia. :whistle: :saint:

Päikkärit on taasen hukassa, aamulla nukkui sen kolme varttia ja kahdentoista jälkeen vajaa puoli tuntia eikä ole sitten nukkunut sen koommin. :/

ziki :LOL: on varmasti ollut hauska näky. :D

Meillä otettiin tänään sitteristä ritolat. :whistle:
Pakittamalla pois ja lattialle konttamaan. :D
 
Ömm,no jos tiedätte,missä on Loppi,niin tämä kuuluu niinkun eteläiseen loppiin,ei täst oo matkaa kun 10 kilsaa sinne.

Mites ootteko meinannu ottaa influenssa rokotuksen ja sit sikainfluenssarokotusta?mä ajattelin että otetaan,noi korvatulehdukset on jo ihan tarpeeks,ni jos ne rokotteet nyt jtn edes auttaa.Täällä alkais ekat sika-rokotukset ens kuun 23 ja ihan hyvin sain tietoo kyllä neuvolasta,et ei oo mitään pelättävää noissa ainaskaan..miten teillä?
 
heipparallaa...oli heklan perheessä flunssasta porukkaa ja on täälläki.... viimeviikon,siis sen syyslomaviikon lapset sairasti kuume/nuha/kurkkukipu/yskä-tautia.... :snotty:  huhhuh,kylläoli hilijasta porukkaa ku kaikki makas olokkarin lattialla muutaman päivän putkeen... mies on terve niinku aina,epistä,mutta minä oon vielä ainaski ihan suht hyvässä kunnossa,saanähä paheneeko.nyt nuha ja lihakset kipeät.

Janna menee taaksepäin mutta ei konttaa eikä ryömi. no kyllä se ehtii,ei hätää,mutta on se niin paljo kasvanu,äkkiä,siis kehittyny.aivan ihanan reipas ja kiltti tyttö,niin kultanen ku olla voi :heart:  niinku joku täällä ilmasiki kuin paljo voi lasta rakastaa se on njiin uskomaton juttu... =)  :heart: 

aatelkaa nyt ku jouluna osa jo kävelee!! varmastikki.eikä sinne oo ku pikkuhetki!!

mies lähti taas muutamaksi päiväksi töihin.tuntuu että nää viikot menee niin hitaasti,ei tekemistä ja varsinkaa nyt ku ei jaksa mitää tehä...pikapullat tekasin ku niin halutti kahvin kans tuoretta pullaa. on se niin ihanaa,sillon ku mies on kotona... :D

niin ihania kuvia teijän muksuista =) meillä ei ees oo koko digi-kameraa... :eek: :D

ja zikin nanna sai kyllä naurun aikaan täällä :D aivan huumori likka!!!!! =)

paranemisia kaikille!!

-pai ja janna- (6½kk)

...ja sikainfl.rokotetta ei me oo aateltu ottaa
 
manna8 niinku sanoit, eipä siinä paljo voi valita jaksaako vaiko ei, pakko sitä on vaan mukana mennä. Kummasti sitä silti vaan jaksaa vaikka välillä tuntuu että pyykkivuoret kaatuu päälle ja koti on ku myrskyn jäljiltä eikä lapsilla oo yhtään järkeä päässä. Nuo on vielä semmosia ettei pelkää yhtään mitään ja kaikilta tulista tahtoa ja temperamenttia löytyy :D

Onneks on mieskin nyt kipeänä, niin hoiti Helmiä yön että mä sain nukkua. Mä oon ottanu tänään vasta neljät päiväunet :whistle: Tuntuu että tää raskaus vielä pahentaa tätä flunssaa.

Olisko kenelläkään vinkkejä miten sais tukkosen vauvan oloa helpotetuksi? :wave:

hekla & kirppu 6,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
Olisko kenelläkään vinkkejä miten sais tukkosen vauvan oloa helpotetuksi? :wave:
Apteekista saa Nasolin 0,5mg/ml nenätippoja, joita voi antaa yli 3kk ikäiselle vauvalle. Auttoi tosi hyvin!
Olenkohan muistanut onnitella sua..?
No onnea kuitenkin paljon raskaudesta!! :heart:

Rokotteita vielä mietitään, ensin ei meinattu ottaa mut nyt oonkin alkanut miettiä et josko sittenkin?

Paranemisia kaikille nuhanenille ja muutenkin sairastaville :hug:

rintatulehduksesta kärsivälle mamma67:lle myös paranemista :hug:

Kaikille muillekin :wave:

Meidän poitsu ei vielä liiku muuta kuin napansa ympärillä kellonviisarityyliin. Kiemurtelemalla pääsee liikkumaan pieniä matkoja. Liukkaalla alustalla saa työnnettyään itseään taaksepäin ja sehän ärsyttää kun lelut karkaa kauemmas. Syo 5krt/pvä ja nukkuu yönsä ihan hyvin. Tuttia tarvii laitella, toisinaan useammin ja toisinaan harvemmin. Unipussin kävin tänään ostamassa, kokeillaan kunhan saan sen pestyä. Eikä ole hampaita.

Ihania kuvia olette laittaneet ja hauskoja tarinoita kerrotte vauvojenne touhuista, mukava niitä lukea =)
 
Moikka! Täällä aletaan pikkuhiljaa toipua ihan vuosisadan räkätaudista.. Konsta selvis onneks helpommalla kun mä tän nuhan kanssa. Tuli taas huomatuks, että miten hankala on ryystää nenää pikkuihmiseltä, joka laittaa vastaan kakilla voimillaan. Ihan kauheelta tuntu kun toinen piti kiinni ja toinen imi räkää nenäfriidalla. Muuten meillä mentiin ihan keittosuolaliuoksen voimin.. pitää varmaan ostaa tota nasolinia kotiin, en tiedä oliks tosta keittosuolasta mitään hyötyä.

Paranemisia kaikille muillekin flunssasta ja muistakin taudeista kärsiville. Mamma67:lla oli rintatulehduskin. Inhottavaa! Toivottavasti paranet pian :flower:

Hauska tyyppi toi zikin Nanna, aika vauhdikas kaveri :D

En tiedä kerroinko mä jo, mutta Konsta sai kaks hammasta lisää yläkertaan ja oppi samana päivänä ryömimään. Lähinnä meno on sellasta ryömimisen ja konttaamisen välimuotoa.. saas nähdä konttaako ollenkaan ennen kävelemään oppimista (mä itse olen kuulemma vetäny just samalla tavalla 9kk asti ja sit jo kävelly. Eli konttaamisvaihe jäi kokonaan välistä)

Saa olla kyllä aika silmä kovana koko ajan ettei mitään kauheen vaarallista tapahdu ja tavarat on pikkuhiljaa alkanu siirtyä ylemmäs vaaravyöhykkeeltä.

Tänään meinasin saada sydärin, kun oltiin lähdössä mun siskon kanssa kauppaan ja laiton ton riiviön turvakaukaloon (mies oli töissä autolla ja omassa autossa meillä on jo toinen istuin).. en sit heti laittanu valjaita kiinni ja käännyin ottamaan avaimia viereiseltä pöydältä, niin Konsta punki itsensä turvakaukalossa seisomaan ja koko kaukalo kippas selälleen (tukijalka ei tietenkään ollu alla) niin että pää kolahti oikein kunnolla lattiaan. Hirvee huuto ja mä tietysti oikein lietsoin sitä kun säikähdin itse niin H****tisti. No onneks mitään ei kuitenkaan käyny ja kohta poika jo naureskeli jollekin ihan muulle. Huuto ei onneks kestäny kun ehkä vajaat puoli minuuttia, sit rauhottui heti kun huomasi ettei ollutkaan mitään hätää. Tais reppana itsekin vaan säikähtää. Ja onneks oli pipo päässä, tais vähän pehmentää iskua.

Vahdin kyllä toista ihan hysteerisesti pari tuntia sen jälkeen, kun olin ihan varma että tollasesta tällistä tulee vähintäänkin aivotärähdys. Mitä tästä opimme: aina vyöt kiinni saman tien kun lapsi menee kaukaloon ja sit mielellään vielä se kaukalon tukijalka siihen alle.

Nyt on pakko mennä syömään kun poitsu nukkuu. Iltoja mamat!
 

Yhteistyössä