kävelytuoli ja hyppykiikku, molemmista oli puhetta fysioterapeutin kanssa heti silloin synnärillä, se oli siis pitämässä meille harjotuksen noista lihaksista ja samalla sit puhu näistäkin. Mulle ainaki jäi semmonen käsitys, et tää täti oli aikalailla niitä vastaan ja vetosi just siihen että tulee niin paljon virheitä askellukseen ja selkään voi vaikuttaa. Meillä ei kumpaakaan ole, enkä koe tarvitsevani. Toisaalta, Eeva kyllä VARMAAN tykkäis kun ei tarttis olla ihan maantasolla ja pääsis menee mihin haluaa..
Ymmärtääkseni se on kuitenki tärkeetä esim tossa kävelytuolissa, et vauva askeltaa oikein, mun nähdäkseni niin, että koko jalkaterä osuu lattiaan. Sama hyppykiikussa, se fysioterapeutti sano, että sen jäljiltä tulee paljon varvastajia, eli kävelee varpaillaan. Mut jos nyt vartin kerrallaan pitää noissa niin ei kai siitä nyt niin suurta vaaraa ole. Eriasia varmaan jos tuntitolkulla.. Mun äiti nimittäin taasen kerto, että joku mun ikätoveri käveli jalat tosi levällään silloin pikkusena kun sitä oli vissiin kiikutettu vähän liikaa.. :|
Ou, ja sanoohan ne ettei syöttötuolissakaan sais istuttaa ennen kuin osaa itse istua joten..
Puolenvuoden hulinat on nyt meilläki sit.
Mäkun kuvittelin pääseväni helpolla, tässäkin.. Ei ihan joka yö, mut melkolailla joka toinen yö. Yhtenä yönä heräsi ennen kahta, eikä nukahtanu niin olin sit olkkarissa taas pari tuntia seuralaisena. Mummolassa kun oltiin yökylässä niin heräsi 5.30 ja tunnin päästä nukahti takas. Viime yön nukkui kylläkin sit 21.10-7.15 heräämättä/syömättä ja sit vielä kainalossa 8.30-9.30. Vauva kainalossa on niin ihana nukkua, oon vasta oppinut :heart: Mä vaan vissiin odotan jo sitä E:n heräämistä ja ite heräilin vähä väliä yöllä. |O
Zikiziki Tokihan mä nyt Nasun muistan, se on vielä semmonen ihana pikkunen valkonen lelukoiran näkönen, bichon frise varmaan. Kiva kuulla et Nasukin tykkää Nannasta.
Possurokote oon nyt taas sitä mieltä, että Eevan rokotutan. Ja ottaisin sen itsekin, mutten taida enää olla riskiryhmää kun oon jo 25.
( Mulla on muuten Kauhee Ikäkriisi JO 25!)
Eilen olin mun mummolassa ja siellä sitten pikkasen sivuutettiin tätä rokotusasiaa. Mun isän täti, reilusti yli 70v siinä sitten mietti mummoni kanssa, et miksei he kuulu H1N1-riskiryhmään. Joku oli sanonut tädille, että ovat vissiin päättäneet etteivät laita vanhuksia siihen, niin pääsevät sitten rokottamattomista eroon.
Mä olin vähän et WTF, mut en sit alkanu selvittää sitä faktaa et tää sikahan on nimenomaa vakavempi nuorille kuin vanhoille. Oon nyt huomannut, et etenki täällä netissä on kyllä kaikenlaista huuhaata liikkeellä asiasta. Kai se vaan on luotettava ammattilaisiin. Ja ainakin kaikki ne, ketä mä tunnen, siis terveydenhuoltohenkilökuntaa on sen ottanut, et uskoisin niitäkin olevan enemmän, jotka ottaa kuin jättää ottamatta. Niistä kieltäytyjista vaan julistetetaan kovaan ääneen.
Mulle tulee Lidlin uutiskirje sähköpostiin ja siellä on ens maanantaina vauvan toppahaalari, 14.99 muistaakseni. Melkein täytyy semmonenki tähän hätään hakea kun se äippäpakkauksen on jotenki.. outo? Ois niin näpsäkkä kun vauvauintiin ja sen jälkeen ei tarttis pukea niin hitosti päälle, siin tulee niin kuuma
. Toppahaalari vaan ja se riittäis lyhyelle kotimatkalle (autolla 5min). Toisaalta, mä näin stokkamannilla maailman söpöimmän haalarin, eikä sekään ollu hirmu kallis. JA niin söpö ja tosi paksukin.. Nyt Eevis kyllä on pihalla siinä äippäpakkauksen haalarissa.. katotaan..