Ruttis, mä en sun lapsistasi tiiä , mut mun siskonpoika 13v kyllä rakastaa ruuanlaittoa, on lapsesta asti osallistunu. Ekan kerran tais ite leipoa 5-vuotiaana, ku äiti sanoi että lue ohje ja noudata sitä. Nyt se on kuulemma luokkansa kotitalousguru ku on ainoo ku on kotona kokannu. Niin ja muutenki osallistuu: hoitaa pikkusiskoaan (1v10kk) ja käy kaupassa hoitamassa ostoksia. Mut se onki ihan epänormaalin kilttiluonteinen poika.Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:Haluutko, että näin 13-vuotiaan oinaan äitinä kerron sulle "totuuden" vai haluatko säilyttää tuon ihanan ajatuksen. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Laala:kuvittelen että se sit kokee osallistuvansa, ja haluaa ehkä isompanakin osallistua.
Eiku vakavasti ottaen, en tarkoittanu että osallistuu välttämättä kauheen innoissaan teini-iässä, vaan että ehkä saan siitä pikkuapulaisen nyt ku se on vielä pieni. Yleensä nuo pienet, alle kouluikäiset, tykkää kun voi auttaa, jos ne on opetettu niin.
Ja siis pitää viel sanoo, että en mä ottanu mitenkään pahalla sitä toppaamisjuttua, mut iiiih mä inhoon niitä konttauskypäriä. Plus että me oikeesti vahditaan Auran juttuja aika epänormaalin huolellisesti. Se ei oo ikinä yksin eri huoneessa muuta ku enintään nukkuessaan (nyt se on makkarissa nukkumassa, mä olkkarissa).
).( Oli muuten kiva päivä! Ensin tosin piti aloittaa sillä et vietiin auto renkaidenvaihtoon! Sit käytiin IKEAssa, ostettiin yks lipasto makuuhuoneeseen, ja katottiin yhtä kirjahyllyä, mies ehkä hakee sen lähitulevaisuudessa (ei pysty kuljettaa meidän autolla jos Aura on kyydissä). Ja sit käytiin viel ostaa vahakangas keittiön ruokapöydälle ja nyt meidän keittiön tein sellaseks että siel voi syödä! Kun me ollaan pitkä aika syöty vaan olkkarissa esim sohvapöydän ääressä, mut nyt ku parin viikon päästä aletaan Aural antaa kiinteitä, niin pitää meidän syömistavat inhimillistää, meidän esimerkistä se kuitenki oppii että missä huonees syödään jne.
Ai niin ja sit viel vähän tein meidän vaunukopasta talvisemman, otin patjan pois ja laitoin lampaantaljan tilalle, on muuten huomattavasti mukavamman oloinen Auralle! Talja pitää sen lämpimämpänä.
Niin ja sit sain viel vihdoinki pitkään toivomani uunipadan. Meil on ollu vaan sellasia matalampia uunivuokia, mut ei pataa ollenkaan, nyt on Pyrexin lasinen.
Sit leikittiin vanhanaikaisia, syötii keittiös, ruokana oli keitettyjä perunoita (kuorineen keitetty), jauhelihakastiketta ja mies otti puolukkahilloa ja mä punajuurta. Okei, kuulostaa kauheen tylsältä, mut kun me tehdään melkeen aina jotain riisiä ja itämaistyylisiä kastikkeita ja muutenki mausteista ruokaa, niin kyllä maistu normaali kotiruoka hyvälle! Vähän huvittavaa, että mä osaan tehdä vaikka mitä hienoja ruokalajeja, mut sit soitan äidille että "hei miten tehdään ruskee lihakastike".
Voi meitä nykyajan nuoria. Huomenna syödään kinkkukiusausta, sitä mä osaan sentään ilman äitiäkin tehdä.
Kyl on oikeesti niin hyvä päivä. Oltiin sit viel saunassaki, ja Aura rakastaa saunomista ihan hulluna. Paras leikki sen mielestä oli siellä, ku laitoin sen suihkun alle ja otin pois, ja se oli naama vettävaluvana ja nauro suu auki! Ihana, miten voi ihminen olla aurinkoinen! :heart:
ai niin ja ps. mentiin alunperin siis ikeaan siks että ostettais niitä sellasia kulmansuojia meidän pariin huonekaluun ettei Aura kolhase itseään, niin tietty me löydettiin siis vaikka mitä muuta, mut ei muistettu niitä kulmia.