HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

Hei ihanaiset.

AAM, Hekla, Gimli, ziki, Solina, lumi-enkeli, misStar, mamma67 ja muut kanssa :hug: :flower:

Toinen yö takana. Nooh, nyt tuli vielä vauvalle kuumekin tähän samaan syssyyn. Yöllä rauhoiteltiin ja laitettiin pari suppoa jne. Hyvä asia on, että nukkuu pidempiä päiväunia ja yöunia kipeänä. Pahin aika yöllä oli 03-07. Ja yhdellä yösyötöllä mentiin! Annoin vikat maidot klo 23, sitten seuraavat vasta klo 06 2dl korviketta ja sitten syötiin puurot ja maidot vasta klo 11. Mutta tosiaan heräili pieni siinä välillä, mutta ei hirveästi itkenyt rintaa. hekla, taitaa tosiaan olla niin, että ottaa äidillä kovemmalle tämä kuin pojalle. Nyt täytyy olla tarkkana nesteen ja pissavaippojen kanssa, ettei pikkuinen potilas kuivu liikaa. Oma olo on ehkä jo vähän parempi, toivon kovasti, että sairaalareissulta välttyisin ja että imetys jatkuisi tän kuurin jälkeen. Lääkekuuri: toinen antibiootti on 5 päivää ja toinen 10 päivää ja pidemmän kanssa saa imettää, 2 varopäivää ekan kuurin jälkeen. Viikon paussi siis minimissään. Maidon väri on muuttunut sinertävän vihreäksi lääkkeiden takia - hassua.

Halit kaikille, nyt taas makuuasentoon :)
 
Kiva kuulla kadak, että siellä kuitenki selvitään. Tikrulle ja sulle pikaiset paranemiset :hug:

Kiitos äideillä ja lapsille tapaamisesta!
Mulla oli kivaa ja varmasti Lupullakin, kunnes herraa alko unettamaan liiaksi. Tuolla se vieläki nukkuu :). Olis muuten ollu kiva vielä jäädäkin. Mä en tajua, miks se nukkuu aina huonosti ennen treffejä. Tänäki aamuna nukku vaan 45 minuuttia ku normaalisti nukkuu lähemmäs kaks tuntia.
 
Kiitos kaikille miittiläisille. :wave:
Oli jälleen tosi kiva tavata. :)

Meillä on sitten tänään neiti ½-vuotias. :heart: Ja ei voi muuta kuin ihmetellä tätä ajan nopeaa kulumista. :eek:
Pitäisikin tehdä kuvakollaasi ekasta puolesta vuodesta ja laittaa kuvat aina syntymästä kuukauden välein tähän päivään.
Ja sopivasti tänään on sitten kontillaan ollessa alettu "nytkyttämään", joten eteenpäin liikkeelle lähtöä odotellessa kun taaksepäin jo mennään. :D


Ruttana & Beanie 6kk :heart:
 
Kiitos myös täältä muille pk-maimmoille. Oli taas kivaa =) Meillä on just täällä iltahulinat alkanu |O Ja yksin oon taas kotona. Voihan kele sanon minä.

Säde: Lupua varmaan jännittää kun sillä ontreffit niin monen tytön kanssa.

AAM Kiitti vielä kyydistä, oli kyllä kiva päästä täältä vähän liikkeelle.

Ja Mannalle kiitos kestityksestä. Ja muillekin kaikesta!

Kiva olis Kadakiakin nähdä pitkästä aikaa. Toivottavasti antibiootit puree ja kohta pääsette taas tissittelyhommiin.

Joo-o. tää taitaa painua pehkuihin kans, jos vaikka sais nää alkuillan pari tuntia nukuttua. Lupaava huuto kuuluu kyllä makkarista.
 
misStar ja ruttana onnea teidän puolivuotiaille :flower: ja muillekin keitä en nyt muista... :ashamed:

misStar meillä myös mies tykkää syöttää elsaa. ja mä olen enempi ku tyytyväinen tilanteeseen. saan vähän omaa aikaa meidän pikku tissitakiaisesta ja miehen ja elsan suhde lähenee. tänäänki pääsin jo uimaan itekseen ilman kiirettä kun mies pystyi antamaan elsalle vadelma-ruusunmarjasosetta :heart: se menee meillä nyt hyvin alas, mikään muu ei juurikaan.

veden juonti eipä oo edes huomattu kokeilla elsalle kun ei tuo syö tuttipulloa :/ pitäs varmaan nokkamuki vähitellen hankkia.

gimli hyvä että neuvolan kuulokoe siellä sujunut hyvin. peukut ja varpaat pystyssä että tulee hyviä tuloksia marraskuun the testistä myös.

meillä mies sai äsken elsan nukkumaan :heart: toinen kyllä huusi kurkku suorana vartin sitä ennen mutta kuitenkin, rauhoittui sitten isin kanssa, jee! yleensä vaatii minut rauhoittuakseen, nukahtaa siis sitten itsekseen.

ai että mä herkuttelen täällä aam:n ja emmien ihanilla leipomuksilla :p ja kaikkee muutakin ihanaa jäi, miittien emännöinnissä on kyllä puolensa... :D no ei vaan, kyllä äitien ja vauvojen seura on tapaamisissa parasta, kiitokset kaikille että pääsitte tulemaan!!

ainiin, tosta herkuttelusta, niin mä myös olen vihdoin alkanut laihtua, jipii! kuukaudessa lähti 2kg kun jätin iltakarkit pois :eek: eikä tarvinnut edes pullasta ja jätskistä luopua. lisäksi oon liikkunu aika paljon, mutta oon kyllä aina ollu himoliikkuja ettei siinä kai silti ollu muutosta. no, nyt vielä toinen kuukausi ilman karkkia niin oon jo alle lähtöpainon ja voin taas jouluna lihottaa itteeni kunnolla :p :saint:

hyviä öitä kaikille, erityisesti napille, kadakille, mamma67:lle ja kaikille joilla univajetta ehtinyt kertymään.

*muoks* meille jäi jonkun lusikkasysteemi, ilmoitelkaahan kenelle voin palauttaa :wave:

t. manna + elsukka n 6,5kk :heart:
 
iltaa!
Kylläpäs on muksut kasvaneet ja kehittyneet!! =) Janna pyörii ympyrää,muttei sen kummemmin liiku.
ziki mitä toi zumbaaminen on? rupes kiinnostamaan,ku kaikennäköstä kotijumppaversióita harrastan,mutta tuommosesta en oo kuullukkaa... :ashamed:

moni on sairastellu,teille jaksamisia :hug:

varmasti se imetyksen lopettaminen ois inhotavaa jonkun sairauden takia,mutta onhan niitä korvikkeita onneksi keksitty,että maodon ku vauva saa niin se on pääasia. ainahan sitä toivoo että sais imettää mahdollisimman pitkään omaa lasta.

meillä on alettu nukkumaan paljon paremmin nyt kun kiinteät on alkanu maistumaan.mietin jo että pitäskö lisätä sitä määrää.nyt menee vajaa purkki päivässä pottupilttiä ja lautasellinen puuroa.välipalaksi jogurttia. maitoa hotkitaan edelleen joka väli... unta riittää ilta klo.20.30-06 sitte aamumaidolle.joskus ku isoveli herättää pikkusen,(pikku uhmaa..) niin sillon saattaa Janna syödä yöläki usiamman kerran...

se on niinku syysloma ensviikolla.lähetään perhe mummulaan.lapset ihan onnessaan ku kerranki mennään oikein yöksi... :D ei me näin isolla perheellä olla kovin usein missää kylässä yötä. millasia lomasuunnitelmia muilla?=)

Janna kävi neuvolassa,6kk:n paino 6300g ja pituus 63.5cm. pieni,mutta omalla käyrällä tasasesti kasvaa.

muuut jo nukkuu.oiskait se itelläki paras mennä,ku ekaluokkalainen pitää herättää klo.7

öitä! "JANNA JA PAI"
 
AAM
manna kiitos järjestämisestä :)
jos siellä "lusikkasysteemissä" on naksuja sekä mustikkasose mukana niin on meitin. Ja ainakin Hemuli ja Ruttanako syöttivät omat nuppunsa... tähän hätään en muista muista syöjiä ainiin Konsta söi kans..

Misstar murehtinut laihtumisesta. aineenvaihduntahan normalisoituu kyllä synnytyksestä kun on kulunut aikaa, toisilla enempi toisilla vähempi. . . mutta jos tuntuu että laihtuu liian nopsaan niin ja syöt kuite kunnolla niin lekuriin (min en taho hermostuttaa seuraavalla). Mulla on noi kilpirauhasarvot koholla ja löydettiin kun miehen sisko vaan kiinnitti siihen huomiota kun mun kaulassa oli turvonnut noi rauhaset. Emmä itte ois tajunnut oireista ollenkaan tai huomannut edes et ne on turvonneet :| *oireina siis turvotus, tässä keississä lievä lekurin mukaan ja sit olen aika "aktiivinen" aloitan paljon juttuja ja samalla voin hoitaakin mutta myös unohdan paljon aloittamistani.. ns "yli-vilkas"... :/ mut mulla on luonteenpiirrekin että voin monta asiaa hoitaa samalla eikä se normisti haittaakaan et mene sit sanomaan mikä on oire ja mikä ei.. :( no mut arvot on koholla ja lääkitys siihen :)
Toivotaan että sulla ei mitään semmoista ole :hug: (eipä ollut kauheen rauhoittavaa sanomista mulla kuite :ashamed: ) ... *sori*

Hyvä kun tuosta vedenjuonnistakin juttelette :D sitä unohtuu kaikenlaista vaikka tuo ykkösversio juoksenteleekin nurkissa ja suht eläväisenä. Täytyypi munkin kipittää ostamaan oma nokkis tuolle.. on tuolla kaksikin vähän käytettyä mulla mutta ne jotenkin falskas esikolla tälle en jaksa kokeillakaan. Ostan suoraan vaan semmoisen mikä ykkösellekin kävi parhaiten..
Pinsettiotettakin meillä kans yrittää harjoittaa ja maissinaksuja niitä pieniä se popsii välillä tuolta lattialta keittiössä koko ajan tarkkaotteisemmin..

Joo tänä yönä taas likka heräsi tissinnälkään, huudon kera, kipitin äkkiä luuraamaan sängyn viereen ja siellähän tuo vehtas niin hereillä ettei ilman maitoa nukkunut ois uudelleen.. |O juuri kun meni miitissäkin siitä kalikasta ettei ois kalahtanut omaan päähän niin kävihän tuo. Ei pitäis mennä sanomaan mtn missään milloinkaan.. *mutinaa* :D :xmas:

Manna vielä onnittelut karkkilakon pitävyydestä, meillä mahdotonta :kieh: mies kantaa tuota melliä niska vääränä ja jättää sitä lojumaan tuonne jääkaappiin niin.. No ehkäpä sitä on hyvä syödä ettei tuu paaino mlla pääse uudelle kymmenluvulla (alaspäin siis :( )

No tästä unille jälleen.. tai yrittämään ottamaan niitä.. neiti herkutteli sit pariinkin kertaan välillä 22.30 - 02 ja rapiat, viekussa (otti mini nokoset ja aina kun yritin siirtää niin änisemäänhän se alkoi ja kauhia imutus sitten). Äsken vasta palautin punkkaan "turvotettuna" kunnolla eikä herännyt siirtoon.

:wave: Huomiseen, poika onkin kotona taas ja mihin se viikko katosi ?

Aam & neitikkä :heart:
 
Huomenta!

Ihanaa, perjantai! Muutenkin elämä taas vaihteeksi hymyilee, kun sain nukkua kunnon yön. Lilja heräsi vain kerran syömään, uskomatonta. Ilmeisesti tahti on sellainen, että joka toinen yö heräillään ja joka toinen nukutaan. Siitä puheen ollen tsemppiä ja virtaa kaikille muille valvojille. Toivotaan AAM ettei Ansku ota tavaksi yömaidotteluja. Heh, olen huomannut saman ilmiön, että heti kun pääsee toista kehumasta hyväksi nukkujaksi, niin seuraavana yönä valvotaan koko porukka. Meille on käynyt just niin.

Kiitos vielä Manna eilisestä ja onnittelut painonpudotuksesta! Kyllä tuntuu mukavalta, kun saa oman vanhan ulkomuotonsa suht koht takaisin... ja vanhat vaatteet menevät päälle. Vaikka aina vielä silloin tällöin tulee hakailtua sen vauvamahan perään.

Superheppuli, onko pikkupoika jo parantunut? Myös Kadakille pikaista paranemista!

Oujee, pääsen tänään ulkoilemaan ihan ystäväseurassa. Tämä on järjestyksessään toinen kerta 6,5 kk aikana. Mennään syömään, juoruamaan ja juomaan pari lasia jotain päähän menevää. Mies hoitaa Liljaa, ja mikäs on hoitaessa, kun pakkasessa on maitoa, minkä lisäksi menee jo isot annokset kiinteää sapuskaa. Yöimetykset (tai toivottavasti vain yhden sellaisen) meinaan silti hoitaa.

Omaa napaa vielä sen verran, että ei mennyt läpi meidän ostotarjous espoolaiskodista. Tarjoajia oli meidän lisäksi 3 muuta, ja hinta karkasi liian ylös. Plääh.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Hemuli ja Lilja



 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
veden juonti eipä oo edes huomattu kokeilla elsalle kun ei tuo syö tuttipulloa :/ pitäs varmaan nokkamuki vähitellen hankkia.

gimli hyvä että neuvolan kuulokoe siellä sujunut hyvin. peukut ja varpaat pystyssä että tulee hyviä tuloksia marraskuun the testistä myös.
Kiitos peukutuksista :heart: Vedestä vielä sen verran ettei meilläkään ole tuttipullo käytössä. Ruuan päälle aina annetaan vettä suun huuhtomiseen yleensä hörpytysmukista tai sit ihan tavallisen lasin reunalta. Nokkamukejakin on kyllä kaapissa, kokeillaan kunhan joudetaan.
Innolla tosiaan hörppii vettä meidän vauva, litkii välillä niinkuin pieni kissanpentu :D

Hemulille mukavaa iltaa! harmi että espoolaiskoti jäi saamatta.

Mitenkäs kadakilla menee?
 
Apua täällähän alkaa vauvat vanhenee, puolvuotiaita jo... Sniff, meidän pienet ei oo pienii enää. :'( :D

Meidän typy se jatkaa järjetöntä liikkumistaan. Tänään nousi ekaa kertaa ite seisomaan tukea vasten! :eek: Parina päivänä sitä ennen jo nousi polviseisontaan ja nyt sit jo keksi miten siitä ponnistetaan ylös!

Typy onneks kompensoi tota isotyttömäisyyttään sillä että edelleen syö vaan tissiä. Niinä hetkinä mulla on viel täys vauva täällä. :heart: Toivonki, että vaikka ens kuunvaihteessa aloitetaan kiinteät, että sitten pystyttäis silti jatkaa tissittelyä mahd. pitkään. on se imetys vaan niin ihanaa. :heart:

Niin ja tietääks joku niistä että missä vaiheessa mikäkin kehitysvaihe pitäs oppia? Kun luulin, että ens pitäs oppii istuu itekseen ennen ku voi nousta ylös, ja Aura ei kyllä edelleenkä istu... :LOL:

Kuva viel EILISELTÄ, kun nousi vaan polvilleen. :whistle: (en ehtiny tänään ottaa kuvaa ku tuli kiire mennä ottaa kiinni ennen ku kaatuu)

(kuva suurenee klikkaamalla)

Laala ja Aura 5kk11pv
 
Hurjaa vauhtia tuo Laalan Aura kehittyy. :eek:
Mielenkiintoista onkin seurata koska lähtee kävelemään. :D

Neuvolakortin siellä takakannessa sisäpuolella on annettu jonkinlaiset viitekehykset siitä mitä milloinkin vauva oppii, mutta on tosiaan ihan suuntaa antavia mun mielestä. Jokainenhan se omaa tahtia kasvaa ja kehittyy.

Meillä neiti meni tänään ensimmäistä kertaa konttausasennosta istumaan itse. :D
Nyt sitten mielenkiinnolla katson oliko vahinko vai tapahtuuko toistamiseen (oli nimittäin tuolin jalka takana). Mutta viimeiset pari päivää on ollut ihan uskomatonta kehitystä liikkumisessa, joten saattaapi hyvinkin olla pikku hiljaa tuota oppimassa.

Huh, on tää vaan hurjaa aikaa näillä pienillä. :heart:

Öitä mammoille ja vauvoille. :wave:

Ruttana & Beanie 6kk 1pv :heart: :heart:
 
AAM
Laala onnittelut :flower:.. :) toivottavasti kun lähtee kävelemään ois se "pää" jo mukana ettei olisi liian päätöntä menoa sitten liian äkkiä.. :/ *Ja by the way :whistle: suosittelen lämpimästi konttauskypärää Auralle nyt jo hankittavaksi tai miten ois ihan lätkäkypärä ? ja kokovartalo toppaukset, tiäkkö semmoiset sumopainijan hupivarusteet (mitä niissä japanilaisissa hulluissa videoissaj oskus näkee) mutta vauvakoossa, muuten saat olla likan kyljessä vahtaamassa lähes koko ajan ettei itteään kolhi ihan mustaksi ? tai vähintään tyynyt molemmin puolin niinkuin siinä Ifin mainoksessa sille hiiritytölle kun opettelee fillarilla vai skooterilla ajamaan..:heart:*

Mä tykkään että siinä on kivat ja vähemmän kivat puolensa että on vielä meidän likka tuossa "ei nuin kehittyneessä" -tilassa. Mä en ehkä olis henkisesti valmis nuin äkkiä evolvaamaan lapseen kuin Aura :D versus kun vasta meitin Ansku oppi kierähtelemään masullensa ja selällensä :whistle:

Vielä samaan hengenvetoon totean että siellä turun vesijohtovedessä on saletisti jotain ekstraa koska siellä liikutaan ja kehitytään paljon nopsempaa kuin täällä pk-seudulla :D :LOL: ;)

Miss Emäntä täällä alkoi vasta meillä peppuaan nostelemaan pikatahtia tänään, paikallaan viltillä meni ylösalas ylösalas ylösalas :LOL: jokainen voi kuvitella miten huvittavalta se taas näytti sitten kun hetkutti siinä lattialla kauhia hymy päällä, kunnon mittarimato pikakelattuna =) :headwall:
Komppailen Ruttista tuon motorisen kehittymisen suhteen, joka päivä melkein jotain pientä näkee jossain muodossa..

Aam & anskuliini viikon päästä 6kk :eek:
 
Herranjestas naiset, te kirjoitatte paljon :saint: Ei pysy millään perässä jos ei muutamaan päivään käy koneella! no jospa mä tässä lasten nukkuessa lukisin ajatuksella läpi kaikki jutut.

omaa aikaa HUOMENNA :D työpaikan illanvietto naapurikaupungissa, omalla autolla meen, pääsen ainakin nopsaan kotiin jos niin tarve vaatii (15km matka kotiin) tai viime päivien perusteella voisin laittaa puhelimen säppiin ja mennä ihan piruuttani kaverille yöksi.. Niin hermo mennyt ukkoon reissusta palaamisen jälkeen että :kieh:
 
ainiin.. reissussa Sammo päätti sitten ekana aamuna yllättää, oli ilmestynyt kolmas hammas ALHAALLE, hassu poika :) ja kun päästiin kotiin niin poika meni ensitöikseen melkein konttausasentoon. Mä en kestä kun tuo kasvaa niin hurjaa vauhtia :D

vesi olen antanut mukista ruoan yhteydessä ja hyvin on juonut ja nyt menee hieman nokkamukillakin. Tänään kokeilin korviketta ruuan kanssa nokkamukista, hyvä ettei poika suoraan sylkenyt kaikkia pihalle, tissi on parasta :whistle:
 
AAM
jaahassu :hug: kyllä nuo miehet osaa sen syyllistämisen taidon mut ootas jos niitä sit joskus "kehtaa" tilittää jostain niin ai että.. kritiikin sieto on meillä ainakin niin herkkää että :D tuntuu että minä sitä joudun kestämään ja niellä mutta muiden ei ollenkaan ole tarvis. No ehkä mä olen sit paksunahkainen kun ukkooni omaa luonnetta vertaan.

ulkonaolosta ja kotiintulosta: Teet sen vakio mies- "tulen kotiin varmaan ajoissa" - jutun eli soitat siinä puolen yön aikaan että täällä on ihan tylsää ja pjyllystä ja varmaan tuut pian.. ja sit tulet neljältä tai vielä parempi kuudelta ja kauhiassa rytäkässä vielä jäät jatkamaan pileitä ittekses ja pohtimaan syntyjä syviä keittiön pöydän ääreen :D :LOL:
no ei vitsi vitsinä mutta on noitakin nähty ennen lapsia..

Te joidenka lapset sitä vettä juo niin oletteko hanavettä vain antaneet vai keitettyä vettä ? onko ihan pölkky kysymys :) ? kai se ois keitettynä paras ja turvallisin..
mietin kun ei meitin tinttaloora sitä pullosta ota ei mitään taas millään (en oo kyllä vieläkään kokeillut nokkista taikka vettä ) .. :headwall: pitäis ylläpitää muodon vuoksi edes joskus tuttipulloa mut kun ei muista.
 
AAM vedestä... Ei oo kokemusta, mut neuvolan ohjeen mukaan niin kauan ku syö vaan tissiä, annetaan vaan keitettyä vettä jos halutaan antaa... ja sit ku syö jo kiinteitä niin saa antaa ihan hanavettä. :)


Ja siis meidän äiti suositteli sitä konttauskypärää mut HALOO en mä ala Auraa toppaamaan mikskään avaruusolion näköiseks siks että se haluaa liikkua. Mulla on ihan hyvää aikaa vahtia sitä. ;) Mun mielestä niin kauan ku oon äitiyslomalla (tai muuten kotona), niin mun tärkein tehtävä on hoitaa mun lasta. Siihen sisältyy myös sen vahtiminen ku se touhuu juttujaan. ;)

Oon yrittäny etsiä jotain kivan värisiä muovisia keittiökauhoja, joskus ainaki oli jossain pinkkejä ja vihreitä ja mitä lie sellasia isoja ja pienempiä kauhoja... ja nyt haluaisin sellasen pienemmän Auralle, kun se on mun kanssa usein keittiössä ku laitan ruokaa (en voi jättää sitä enää olkkariin siks aikaa niin että vaan kattelisin sinne)... Ja meinasin että olis kiva jos se leikisti vähän osallistuis. nyt se on parina päivänä syöny sellasta "nuolijaa" ja yhden päivän kilkuttanu kattilaa vihreellä paistinlastalla. :p Mut joku kauha olis kiva ja sit ne IKEAn leikkikattilat olis varmaan sopivia. :D Mul on tällainen osallistumisidea tässä, katotaan kuin kauan ja miten toimii. Eli siis Auran leikit "ohjataan" olee sitä mitä äiti tekee. Jos mä soitan, Aura saa marakassin käteensä, jos mä kokkaan, Aura saa just jonkun kauhan jne. :p Jos mä teen käsitöitä niin se EI saa omia sukkapuikkoja... :LOL: En tiiä onks tossa mitään järkee, mut kuvittelen että se sit kokee osallistuvansa, ja haluaa ehkä isompanakin osallistua. :p :LOL:

Pitäisköhän mennä nukkuu ku puhun sekavia. :LOL:
 
AAM
Laala joo en mäkään sitä toppaamista tarkoittanut sillä täböllä, käytin mainosta esimerkkinä vain :LOL: sitä konttauskypärää vaan tarkoitin niinkuin äitisikin :) hyvällä mielellä.. tuli vain mieleen se ifin mainos ekstremenä :D :whistle: <---- ja tuo merkki on mulle semmoi "äläotaliianvakavasti" merkki..

Kauhat ja vispilät ja yms musta kans ikeassa löytyy ihanasti noita värikkäitä juttuja kaiken suhteen. ja sit kirppiksiltä löytyy ja puujuttuja mm claes ohlsonista/biltemasta/tarjoustalot yms niitä lasten leipomissettejä vaikka ne onkin vasta 2-3-4 vuotiaille niin miksi ei nyt jo hankkisi ? ei kai niissä kuite mtn tappavia osia ole mitä vauvat ei sais suuhunsa laittaa, vähän kattoo mitä ostaa ?

jos sitä itsekin tästä lähtis punkkaan.. sain just kuulla että olen lasten kanssa kolmin huomenna lähes koko päivän, mies joutuu töihin.. höh. no se saa olla kotona koko ma yön sit :heart: vasta tiistaina iltasella töihin.

*muoks ja se piti sanoa että mä ostan lapsille just noilta kirpuilta lähes kaikkea ihanaa mitä vastaan tulee mistä niille vois olla iloa, en mtn huippukallista kuitenkaan tai vaarallista mutta löytöjä tulee just vastaan usein*

hyv yöt :wave:
 
Vedestä, mulle täällä on taas täälläpäin sanottu, että ei tarvitse keittää vaan voi antaa suoraan hanasta. :wave:
Joten eri puolilla Suomea kyllä näihin ohjeistuksiin varmaan vaikuttaa ihan se vedenlaatukin.
Tosin Kreikassa annoin maistaa myös sitä hanavettä ilman keittämistä eikä siitä hälle mitään tullut.
Ja jonkin verran ollaan kokeiltu nokkamukista kun ostin siihen meidän nukin pulloon sen juomanokan.
Ja maisteleepa tuo neiti suoraan pullon suustakin/mukista sitä vettä kun sille päälle sattuu, mutta ei niin paljon mistään, että sitä juomiseksi voisi sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
kuvittelen että se sit kokee osallistuvansa, ja haluaa ehkä isompanakin osallistua. :p :LOL:
Haluutko, että näin 13-vuotiaan oinaan äitinä kerron sulle "totuuden" vai haluatko säilyttää tuon ihanan ajatuksen. :whistle: :xmas:
Ruttana shhhh...siis näille meidän kullannupuillehan ei tule uhmaa eikä murrosikää,siivoavat omat jälkensä ja muutenkin ovat ihania äidin pikku apureita .. :xmas:
 
Mä en ole vielä antanut vettä... kai sekin tässä tulee kuvioihin ku pääsee kiinteisiin jyvälle niin saa suun huuhdottua. Nyt juo aina kiinteen päälle tissistä ku ei sinne suuhun taida mennä ku muutama hassu lusikallinen. Paitsi puurosta tykkää hirmusti :).

Eilen mies sai nukutettua Lupun, mut nyt vaikuttaa huonolta. Let's see.

Aura on kyllä kovin edellä tossa motorisessa kehityksessä. Ihana kuvakin. Luulen, ettei AAM meinannu ettet vahtis lastas vaan sitä et sekunniks ku kääntää pään niin sen kullannupun pää saattaa olla osunu pöydänkulmaan tms. kun on niin kova liikkumaan :). Mä ainaki myönnän, että vaikka tärkein tehtävä himassa on vahtia ja hoivata lasta niin ei aina voi olla ihan "hereillä". Mäkään en silti aio sellasta kypärää hankkia... paitsi jos vaikuttaa siltä, että tosta tulee yhtä kohno ku meijän koirasta.

Onnea Sammon kolmannesta hampaasta (täällä odotetaan vielä ensimmäistäki).

Hemulille hauskaa iltaa!!

Yöt on ollu taas jotenki tosi rikkonaisia ja Luukas kaipaa tissiä uudelleen nukahtamiseen |O. Päivällä sit nukkuuki enemmän päikkäreitä ku esim. pari viikkoa sitte. Eiköhän nää yötki tästä sit jossain vaiheessa rauhotu :whistle:.

Säde ja Luukas (viikon päästä 6 kk :heart:)

Ps. mies sai pojan unten maille, jei!
 

Yhteistyössä