HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Mekin päästiin pitkästä aikaa neuvolankäynnille 8 kk kunniaksi. Tässä Liljan mitat (suluissa 6 kk vastaavat)
- paino 8 350 g (7 345)
- pituus 68,5 (64,5)
- pää 45,5 (43,5)

Ilmeisesti normivauva, tai neuvolan tädin sanoja lainaten "sopivan pullea". Lääkärikin totesi kaiken normaaliksi. Tosin puolen tunnin käynnin aikana lääkäri tutki Liljaa/puhui Liljasta 12 min ja loput 18 min se horisi sijoitusjuttuja mun työhön liittyen. :eek: Rupesi Liljakin jo hermostumaan.

Unipussi kiinnostaisi. Miten sitä käytetään; ts. mitä sinne alle puetaan? Tuleeko liian kuuma, jos on pitkähihainen ja -lahkeinen yökkäri? Onko jotain merkkisuosituksia?

Säde, älä välitä, ihan ekoja perunakokeiluja lukuun ottamatta Lilja ei koskaan oppinut arvostaan mun pöperöjä. Pilttipurkit onneksi kelpaavat. Pääseepä helpommalla...

Ostin Liljalle sellaisen Brion köpöttelykärryn. Sitä se tuettuna lykkii ihan innoissaan.

Kiva oli lukea taas kaikkien juttuja, vaikkei kommentteja nyt tän enempää kirpoakaan. Lisää sitten kasvokkain pk-deiteillä huomenna! :wave:

Hemuli ja Liljanen
 
Tää mamma nukkui viime yönä huonosti kärsien lihassäryistä ja kylmyydestä ja heräsi aamulla kl 6 toteamaan, että juu-u kuumetta on :kieh: perkuleeenperkule jos tää on jotain mikä käy meitit kaikki läpi.. Hyvää joulua vaan meillekin :( Toinen kerta pojan syntymän jälkeen oon kuumeessa, sitä ennen olenkin ollut kipeänä joskus 1990-luvun puolessa välissä..
 
Hemuli9 Meillä on ollut unipussi käytössä nyt reilut 2kk ja mä tykkään, Eevakaan ei valita ;) Eeva ei pääse ollenkaan niin levottomasti liikkumaan pussissa ollessaan ja nukahtaa helpommin. En tiedä miten sitten käy kun alkaa oikeesti nousta sängyssään seisomaan, miten pussi sitä touhua rajoittaa. Ehkä hyvä jos rajoittaa? :saint: Meillä on tossa linkissä oleva pussi käytössä ja oon siellä alla pitänyt pitkähihasta bodya pelkästään. Ja sit Eevalla on myös välillä peitto päällä vaik ohjeissa sanotaan ettei tartte.. Jalat on aina ihan hikiset ja nihkeet (etenki jos ehtii potkia ennen nukahtamista ja aamulla herättyään), siis jalkapohjat, reidet voi sit olla jopa vähä viileät. Eeva tuntuu muutenkin olevan semmonen hikikäsi, kädetki on usein ihan tahmaset vaikkei ole niitä imeksiny. Mä oon jo kauan hautonu semmosta unipussibody ideaa, pitäis olla semmonen body jossa olis hihat pikkasen paksumpaa kangasta, ainaki siis meillä kun huonelämpö on mitä on.. Oon jo kauan meinannu Ruskovillalta kysyä josko niillä olis ideaa tai toteutusmahdollisuutta semmoseen.
Tuos linkki mimmonen meillä on; saatiin lahjaksi niin en ole vertaillu muiden kanssa.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=441
 
Kadak, juu bataattia oon käyttäny tosi paljon ja nyt jostain syystä sekin alko tökkimään. Mun soseet on just sellasia vetisiä. Aiemmin uponnu tosi hyvin, mutta nyt jostain syystä ne on pojasta ihan yöks yöks. Makaronia laitoin pari viikkoa sitte ja söi hyvällä ruokahalulla, mut sillon uppos vielä ne muutki äitin tekemät soseet. Ajattelin kokeilla seuraavaks sellasta "rakeisempaa" mössöä jos vaikka oliski koostumuksesta kiinni. Jaksamisia teille öihin. Teille on kyllä suotu erityisen raskas vauva-arki.

Hemuli, ikeassa on ihan hyvännäkösiä ja kohtuu hintaisia unipusseja. Ei oo ainakaan maksanu itseensä kipeeks jos sitte ei olekaan Liljan juttu.

Jaahassulle ja AAM:lle toivotan pikaista paranemista :hug:

AAM, meillä muuten toi kana-couscous on saavuttanut suuren suosion. Niin ne vauvat vaan tykkää eri jutuista.

Hienoja neuvolamittoja tytöillä on!

Nyt unille, että jaksaa houstata pk-miittiä huomenna!
 
Iltoja.

UlkoiluMeillä on nukuttu partsilla myös näillä pakkasilla.Meillä on sellanen untuva makuupussi niin siellä tutii lämpöisesti.Ja voi kun on söpö kun herää :heart: pikku silmät tapittaa sieltä pussin sisältä ja nenä ihan punainen :D

syöminen vieraissa Paremmin menee kuin kotona.Vieraskoree.Kotona venkslataa ja vänkslätää ympäri tuolia ja mählätään ja möhlätään ruokaa |O

Unipussi Meil on joku 90 senttinen ollut parvekevaunujen pehmusteena mutta tänään teidän tekstien innoittamana otin sen sieltä ja laitoin pesuun.

ihana Gardenian huijaus :D :heart:

Nauratti toi Nannan lääkäri :LOL: Enemmän toi lääkäri kyllä sanoi kun Nooan lääkäri viime kerralla vaikka olikin ihan suomalainen :whistle:

Omista soseista...Mä oon tehnyt kasvissoseet ite ja ne uppookin hyvin.Tein myös lihasosetta mutta sitä ei suostunut syömään.Katoin eilen jostain piltin lihasosepurkista että síinä oli lihaa kymmenen prosenttia..Siinä mun soseessa oli 50% joten ei ihme ettei kelvannut.Huomenna uus yritys pienemmällä liha määrällä :xmas:

Misstar ja noksupoksu 8kk :heart: iso poika :D
 
Pikainen hei ja merkkaus! :wave:

Kamala, en vielä oo kerenny lukeen kaikkia läpi mitä sitten viime käynnin on ilmaantunut. Yritän palailla lähipäivinä... :ashamed:

Kadak, :hug: Sulla on kyllä ollu koettelemusta, mutta jospa se siitä pikkuhiljaa. Ja mietin kans, että varmaan noi sänkyjärjestelytkin (pohjaa alemmas) vaikuttanee alkuun ja helpottuu nuo yöt, kun tikruliinille valkenee, jottei mikään muu oikeastaan ole muuttunut. Tsemppiä!

Omaa napaa... ).) Ulkoilusta, mäkin oon kyllä melko pakkasilla käyttänyt vauvaa ulkona, mutten sitten näillä paukkuvammilla pakkasilla (kun mittari menee reippaasti yli -20). Enkä olleskaa nii pitkään ku yleensä. Paljon päälle ja kuomun eteen flanelliliina (harso liian ohkanen), jotta hengitysilma ei oo nii raakaa.
En tiedä, mikä lie vaihe menossa täällä neidillä, mutta välillä herätään yöllä useamman kerran kätisemään ja taas välillä on mennyt ihanat 7,5-8h putkeen. Että otapa nyt siitä selvä. Me miehen kanssa kateltiin ylähampeja, mutta ylläri tuliki alaoikealle. Yläoikean kolmas puhjennut myös, vasenta vastaavaa ootellaan. Takimmaiset ylähampit pullottaa myös lupaavasti... Yhteensä hampeja on puhjennut 7, vai oliko se 8... :kieh:
Vieraskoreutta on täällä myös havaittavissa, niin käytöksen kun syönninkin suhteen. Äitille ja isille sitten kotona kätistään helpommin.

Nyt aa tuutilullaa ja öitä ja tsempitystä kaikille täältä pakkasen keskeltä! :)

AuroraB + tyty 7kk ja noin 3vkoa
 
Soseista: Meillä Elli syö pelkästään itsetehtyä. Hedelmät raastan sillä hienoimmalla terällä ja hyvin maistuu. Omena ja banaani tytön herkkua. Banaania ihan lusikalla kuoputellaan suoraan siitä.
Kasvis ja lihasoseet vain keitän ja soseutan. Lihaa laitan soseeseen ihan vähän. Tuskin neiti edes huomaa sitä.
Puuro keitetään ihan tavan hiutaleista ja tissimaitoa sitten joukkoon.

Ulkoilusta. Jätetään kyllä täysin väliin Ellin kanssa näillä pakkasilla. Nytkin -25 saahan sitä vaunuihin topattua lämpimästi, mutta nimenomaan se hengitysilman raakuus. Ei ole mikään pakko ulkoilla jokapäivä ja ulkoillaan sitten taas kun pakkanen vähän hellittää.
Mulla ei itsellänikään keuhkot tykkää pakkasesta niin en halua vauvaakaan siihen pakottaa.
Iskä ulkoiluttaa sitten illalla isompia ja nuo osaavat jo sanoa jos on liian kylmä.


Komeita neuvolamittoja taas vauvoilla.

Hampaita narskutellaan täälläkin.

Kadak, helpottaa se vielä joskus. Jaksamista. Tee öistä itsellesi mahdollisimman helpot. Kaikki on kädenulottuvilla. Yövalot, sellaiset sinistä valoa loistavat jouluvalot ovat aivan loistavat. Niiden avulla näkee, mutta sininen valo ei herätä. Ei siis niitä kirkkaita valokaapeleita vaan sellaista himmeää sinistä valoa loistavat.
Ja päivällä lepäät aina kun vauvakin lepää.

AAM mie luulen että meidän Ellin oksentaminen oli ihan ylensyöntiä. Kun useamman päivän oli syönyt huonosti ja sitten veti hirveen määrän sapuskaa kerralla ja vielä maidot päälle. Tyttökin oli niin tyytyväisen näköinen kun ylimääräiset tuli ulos.

Jaahas, Menninkäinen alkaa heräillä.
 
Meilläkin isukki käytti Ainoa neuvolalääkärissä (8kk) Hienosti oli pieni kasvanut, pullea ja aika tappihan tuo taitaa olla. Kaikki oli siis kunnossa. Painoa oli 8850g (6kk: 8250g) ja pituutta 67,5cm (6kk: 65,5cm). Py oli 44,1cm.

Flunssaa pukannut täällä taas päälle oikein urakalla. Onneks ei mitään tulehduksia ole ollut korvissa tms. Mullakin on hiukan kurkku kipeenä, jää siis pk-treffit väliin tänään. Isosisko hyppii seinille kun ei oo viittitty puolikuntosena tonne pakkasiin viedä, meinaa hiukan hermoja kiristää välillä. Onneks mulla on koulusta joululoma!!

Soseista Meillä on kierroksessa nyt itsetehty sose jossa on bataattia, kesäkurpitsaa, parsakaalia, riisiä, porkkanaa ja broilerin fileetä. Lihaa tulee ehkä noin 500g 3kg kasviksia kohden ja hyvin maistuu ainolle. Teen yleensä 5litran satsin yhtä sosetta ja laitan sitten pakkaseen sen kokoisiin astioihin, mitä menee päivässä. Helppoa ja kätevää eikä Ainoakaan haittaa syödä montaa päivää putkeen samaa pöperöä :D

Piin ja räkäriitta Aino
 
Kauheesti tullut tekstiä! Lueskelen paremmalla ajalla kaikki...Nyt lyhyesti...
8kk neuvolamitat: (suluissa 6kk-mitat)

-10360g (1008g)
-73,9cm (71,2cm)

Kovin on iso jätkä jo. Ryömii, muttei vielä konttaa. Nukutaan vielä äitin ja isin viekussa tissiä syöden, mutta katsotaas joululomalla jos saatais pikkumies vieroitettua omaan sänkyyn.. :eek:

soseet teen kaikki itse, (hedelmä,marja,kasvis,liha,kala,kana ja liha)eilen meni taas koko ilta niitä soseuttaessa, n.50 litraa meni pakkaseen liha- ja broiskusoseita. Kelpaa taas vähän aikaa :D

Aamupuurot on alkanu jäädä meillä välistä, kun pikkumies herää vasta 10 ja lounas on jo 11..

vieraissa paikoissa syöminen ei kyllä suju ollenkaan niin hyvin kuin kotona... Aina jää puolet syömättä kun on ympärillä liikaa hälinää. Kotona menee paljon paremmin :)

sormiruokailuaei olla muuta kuin maissinaksuilla harrastettu, kaikkeen muuhun (ruisleipä,tomaatti yms) meinaa tukehtua kun ei oo hampaita VIELÄKÄÄN... Meillä on edelleen hampaaton poika vaikka kohta jo 8kk :/ Hammaslääkäriäkään ei olla siis tilattu.

Oltiin ulkona tuossa pari päivää sitten kovilla pakkasilla ja seuraavana päivänä posket helahti punaiseksi ajoittain, taisi posket paleltua pienellä :|

Vähän jänskättää jo töihin meno, kun ei oo vielä ilmoteltu hoitopaikkaa pojalle. Kai ne ensvuoden puolella alkaa ilmottelemaan, kun menen töihin jo helmikuussa.
Jaaha, hän heräsi nyt joten se on moro!!!

Hennna & pikkumies jouluaattona tasan 8kk
 
syöminen vieraissa kyllä meidän poika syö kylässäkin yhtä hyvin kuin kotona. Katotaan kuinka käy tänään kun pitäisi mummulaan mennä käymään :)
soseet teen itse. Keittelen kasan kasviksia isoimmassa kattilassa ja soseutan ja pakastan. Lihat keitän ja soseutan sauvasekoittimella ja pakastan jääpalamuoteissa(eli kukkurallinen t-lusikallinen). Ja Sammo syö valtavia annoksia, mutta liikkuhan toi paljon. En tiedä onko sopivasti lihaa kun 1,5prk pieneen pilttipurkilliseen kasvissosetta laitan yhden lihanökäreen ja lämmitän. en kyllä tiedä minkä kokoinen meidän isoin kattila on, mutta aika vähän noita pieni purkillisia tulee siitä. Hedelmä soseita en ole tehnyt, muttei meillä paljoa hedelmäsoseita olla syötykään. Pitäisi kyllä niitäkin varmaan tehdä, kun kerta kaapissa on joku kirjanen missä on ohjeet niillekin.

Ja mä olen ollut terveenä koko päivän!! En tajuu mikä ihme sitten oli eilen :eek: me kyllä käytiin sunnuntaina kummitytön synttäreillä, jossa oli kummityttö ollut maanantaina kuumessa ja hänen veljensä torstaina kuumeessa ja sitten oli jäänyt nuha. Tuntuu ettei mulla oo sitä nuhakaan enää =) Aina parempi tietenkin näin että kipeys kestää vähän aikaa.

jaahassu ja Sammo 8kk 3vko
 
Meilläkin tyttö huijattu varastoon(+ 4 lämmintä ) nukkumaan. :)
Eilen oli Alinalla lastenlääkäri neuvolalääkärin lähetteellä allergiaepäilyn takia.Lähete tuli verikokeisiin vaikka tuskin siinä mitään näkyy.Lääkäri ehdotti myös että lopetan imetyksen ja aletaan kokeilemaan soijamaitoa mutta kieltäydyin kun eihän tuo pullosta edes syö eikä siitä soijamaodista ole mitään apua.Sovittiin että lopetan imetyksen 10 kk iässä ja aloitan lehmänmaidon ja katotaan miten käy.Ei ollu heillä viisasten kiveä millä tyttö saadaan nukkumaan. ;) Luulenpa että se on juuri noin kuin Solinan pojalla että tissi pois kokonaan ennenkuin yöt rauhottuu.Kasvu oli ollut vähän heikkoa,paino oli 8160 g ja pituus 72 cm.Öljyä ruokaan ja silleen.Seikka on saletti. ;)
Mekin yritettiin allun kaa paketoida muttei siitä mitään tullu ku tyttö söi paperit ja sakset ja narut ja kortit.Sitten ku kyllästy äitiin niin lähti kaatuilemaan hyllyjä pitkin. =) Jouluostoksillakin käytiin pari kertaa,vaihtelevalla menestyksellä mutta lahjat on ostettu.Onneksi on postimyynti.
Jos sulla jaahassu yritti rintatulehdusta vai imetitkö sä enää?Mulla muuten nyt ensimmäistä kertaa alkaa tuntua että olisin valmis lopettamaan tuon imetyksen.. :ashamed:
Ahkeria emäntiä olette tuossa soseen keitossa.Meillä menee kumpaakin,omia ja kaupan.Mulla menee niin paljon aikaa kuusihenkisen perheen ruoanlaitossa että en ehdi paneutua vauvan pöperöihin täysillä.
Tympäsee tuo pakkanen,lattiat aivan kylmät tässä talossa.No loppu viikosta vissiin lauhtuu.

mamma ja allu kohta 8 kk
 
Soseista ostan kaupan, ja teen ite noin fifty-fifty. :) Niin paljon ollaan menossa tytön kanssa, että on helpompi pitää kaupan soseita mukana. :) Mut niistäkin pyrin ostamaan vain luomua (no nyt tuli kokeeks ostettua jotain Muksu-puuroa mikä ei oo luomuu, mut muuten). :)

Sormiruokana meillä syödään mustikoita, puolukoita, maissinaksuja, ruisleipää (kuivatettua, kun se tuntuu kivalta ikenissä käsittääkseni) noin ainakin mitä nyt muistan. :)

Mä olen kotona ainakin kesään asti. Katotaan sit vähän miehen työtilanteen mukaan, että miten jatkossa. :) Jos mies jää työttömäks, niin jatkan opiskelua täysillä ja mies saa hoitaa tyttöä kotona. Mutta jos miehellä jatkuu työt niin koitan jatkaa opiskeluja niin, ettei tarttis laittaa tyttöä hoitoon ollenkaan. :)

Eipä nyt tuu mieleen kummempia. Ens viikoks karataan mökille. :)
 
mamma sitä mä vähän mietin kanssa. Mulla on ollut toinen rinta kipeänä pari päivää, muttei mitään ainakaan erityisen isoa "klönttiä" tuntunut. Ja muutaman kerran aikaisemminkin on rinnat olleet muutaman päivän kipeänä, muttei ole tullut kuumetta tms. Olen vain ajatellut, että jos on joku lihas tai joku venähtänyt, en tiedä onko sellainen rinnoissa edes mahdollista :whistle:

mutta sitten asiaan mitä tulin hehkuttamaan.. Iltapotalla saalistettiin ekat kakat :heart: Nyt poika on puoli-ilmakylvyssä siskon vanhat pikkuhousut jalassa ja paita päällä. Ihan sopivat pökät on, vaikka sisko käytti niitä n. 3 vuotiaana :eek:

 
iltoja =)

pitkästä aikaa rauhassa kirjoittelen... on tää joulunalus semmosta menoa, lahjojen jakelua ja perinteisiä kavereiden joulutapaamisia. oon päässy jopa itekseni pari kertaa illalla ulos, tosin ihan vaan muutaman tunnin ennen elsan nukkumaanmenoa, mut silti =)

jaahassulla taitava pottailija! mä luulen et meil alotellaan vasta joskus ekojen synttäreiden jälkeen pottailua, aikasintaan.

laala toivotaan et turun telakka saa tilauksia ja sä vielä yhden välivuoden opiskeluista =)

mamma67 minkälaisia allergiaoireita allulla on? ja onko tietyt ruoat mistä tulee? meille nlan lääkäri sanoi että usein alle 1-vuotiailla on allergioita jotka katoaa sitten myöhemmin, jo heti 1v-synttärien jälkeen. meilläkin elsalla on punasta ryyhää poskissa ja käsissä, mutta vaikea kyllä sanoa mistä tulee :/ toivotaan et häviää iän myötä.

hienoja neuvolamittoja monella! hennnan pikkumies kasvaa vauhdilla, piin ja hemulin neitit vähä hitaammin. ja siinä väliltä vissiin vaavelin, zikin ja sussen:n naperot

aurorab tuota yökukkumista on tosiaan tässä(kin) iässä taas monella keskimäärin hyvin nukkuvallakin... kaikki kehitysvaiheet tuntuu aiheuttavan enempi vähempi katkoksia uneen. ja hrrrr, miten kylmää siellä pohjoisessa!!!

suukkosulle miten teidän ultra meni? toivottavasti oli kaikki parhaiten päin!

unipussi ois varmaan just hyvä elsalle kun liikkuu niin kovasti myös unissaan mut toisaalta neiti saa monesti raivarit myös siitä jos ei pääse liikkumaan, joten taidan säästää rahani ja olla testaamatta. ja nukkuuhan tuo jo nyt siis hyvin... *koputtaa puuta*

soseet me tehdään ite vihannes- ja lihasoseet mut hedelmä-/marjasoseet ostetaan kaupasta. toki välillä itsekin raaputetaan jotain banaania, päärynää tmv mutta puuron sekaan kaupan soseita. puurossa me on siirrytty 8kk täysjyväpuuroon mutta muuten ollaan edelleen ihan "alkeislinjalla" eli tosi sileää ja perusmakuja. niitäki vaikee saada alas... :/ niin, ja noi vaikeemmin syötävät vihannes-lihajutut tehdään itse senkin takia, että lypsän sekaan runsaasti äidinmaitoa. on sitten tutumpi maku ja varmempi menekki. kaupan vihannesoseita ei oo menny lusikallista enempää, kokeiltu on viikoittain. niin, ja vieraissa paikoissa syödään paremmin. enempi ihmeteltävää, niin unohtuu kuinka tylsää on vain istua paikallaan ja syödä :D me syödään kotonakin usein lelu suussa tai hesaria "lukien" (=silputen), pysyy mielenkiinto paikallaan olemiseen hiukka pitempään ;)

me on ulkoiltu nyt pakkasillakin (-10 - -13) max 30min pätkiä, elsa tiiviisti topattuna vaunuissa ja hengityssuojana jotain liinaa. lasitetulla partsilla elsa on nukkunut jopa 3h, mut siellä onkin "vain" n -5, vaunuissa varmaan lähellä nollaa. sisälläkin nukkuu yöt paremmin kun on makuuhuone viileämpi. meillä on n +19 nyt. voimia muuten vaan teppanalle talon lämmitykseen, ei tod kuulostanu kivalta...

mun piti olla ostamatta elsalle joululahjoja kun kuitenkin saa niitä joka paikasta... mut kuinka kävikään, homma lähti ns täysin lapasesta :saint: :D nyt on 4 isoa muovipussia täynnä roinaa, mm taaperokärryä, vauvanukkea, puupalikoita, vaatteita, pehmoleluja :whistle: mä en ymmärrä miten sitä tavaraa tarttui niin mukaan. joo, ja sitten löysin vielä kaikkea syksyn varrella jouluksi ostettua, mitkä olin unohtanu täysin. voi elämä!!! me tarvitaan elsan joululahjojen takia isompi kämppä!!! :LOL: mitä teidän kullannuput muuten saa lahjaksi?

liikkumisesta niin elsukan tahti vaan kiihtyy =) ylös noustaan kovasti, kontataan vauhdilla ja ekat muutamat haparoivat askeleetkin on otettu, siis puita pitkin. myös kiipeily on kivaa ja alas tullaan millloin mistäkin niin että pää vaan kolisee. äitiä ja isiä hirvittää mutta elsa oikeastaan niitä harvemmin itkee, päivittäin jotain haveria nyt kuitenki...

ohhoi, tulipa romaani ja vieläki ois ollu asiaa, mut sänky kutsuu... KOVASTI PARANEMISIA kaikille todella monille sairastelijoille ja jaksamista huonosti nukkuvien ihanuuksien äideille!!! pk-treffitkin muuten kutistui kovasti sairastelijoiden vuoksi, mutta arvatkaas mitä, koettiin semmoinen ihme et saatiin kaikki naperot yhtä aikaa päikkäreille ja sit saatiin juoda rauhassa glögit ja jutella, mikä oli aivan ihanaa =) ja treffitki venyi niin et tajuttiin lähtee vasta ku tuli pimee...

hyvää joulun odotusta pienille ja isoille tontuille :xmas:

t. manna + elsa n 8,5kk :heart:
 
mannalle pikaisesti, ei ajateltu ostaa tikrulle mitään :eek: kun ei se kumminkaan ymmärrä vielä lahjojen päälle ja ajateltiin, että saa sukulaisilta kumminkin lahjoja, tai on mulla yksi palapeli - kai se pitää laittaa pakettiin :) kamalat vanhemmat
 
AAM
pk-treffit kuulosti kivalta.. välillä siellä se melutaso nousee jotenkin iiihan yltiökovaksi kun on paljon vaaveja ja mammoilla paljon asiaa, tai sen vierestä.. :whistle: vaikka ei ole tarkoitus varmasti :D vauvat huutaa kilpaa muuten vaan :LOL:

Meillä tukkoillaan paljon :( jos voi omaa tukkoista olo sanoa huonoksi niin anskulla on varmaan sata kertaa pehempi vaikka räkäimurilla nuuskutan nenää inhotukseen ja rääkynään asti. kunnon satsit sieltä irtoaakin lähes joka kerta joten voi vain päätellä mitä siellä on vielä jäljellä.. ressukka parka ! keittistippoja uppoaa ja sängynpääty on koholla niin että meinaa kieriä alas nukkuessaan :) saa sitten nostella tyttöä ylöspäin sieltä välillä. . .

Soseita teen jos jaksan en ressaa... muusia olen syöttänyt vaikka onkin kussanmaitoon tehty eikä mtn tullut päinvastoin hyvällä ruokahalulla vetänyt nassuun :) mamman possu.

Kipuitku :( teki mulle tosi pahan mielen kun tyttö sitä ensimmäisiä kertoja koko elinaikanaan eiliyönä huusi niin että hoksasin että sitähän se on... :headwall:
kauheeta luulin ensin että sillä on jotain kovaa vatsaa ja istutin potalle yömyöhällä ko hereillä oli no mitäs se siinä repi veljensä lelukuvastoa :saint: kuten kunnon pikkusiskon kuuluu ja änkkäs pikkupissat pottaan :) mutta kakkaan ei saatu.. dammit ! no se oli varmaan se tukkoisuus mitä karjui, oli meinaan niin yhtäkkiä alkavaa se huuto ja loppui kuin seinään välillä ? että mäkin olin siinä ihan varpaillani. Koskaan ennen en tytön aikana sitä ollut vielä kokenut. Kamalaa kertakaikkisuudessaan !

Lahjat jooo :ashamed: sitä rahaa mitä ei oikeasti ole niin joo se selittääkin ne on pojan lahjoissa!! en ymmärrä miksi niitä on noin paljon :D kuten mannakin sanoi karkas lapasesta.
anskulle on joku kuppanen viltti ja vaatetta ja tyyliin yks lelu.. :whistle: :ashamed: awhän leikkii muutenkin pojan leluilla lähes kokoajan joten voidaan unohtaa kaikki järkevät ja kalliimmat ostot.. :LOL: koska ne on turhia.
Kirppikseltä löysin yhden ihanan 3numeroisen puupalapelieläimen 50 centillä.. niitä joita markkinoilla myydään joissa on elukan muoto ja sit numeroidut ne osaset ja sit oikeaan numerojärjestykseen laitetaan. Oli herttainen niin ajattelin että siinä sille pureskeltavaksi tommoinen :D pitänee käyttää fairin kautta
:whistle:

Jaah jos sitä punkkaan lähtis itsekkin kun on räkiksessä.. kuumetta ei sentäs. Hiljasta viikonloppua odotellaan mutta sitäkin kiireisempää varsinkin jos miehelle pukkaa ylityötä ja poika sit jää mun hoiteille. Kiva se on ainoa joka on kunnossa kaikin osin, miehelläkin jotai kremppaa.. saas nähdä mitä tulee. Ja ensi viikolla on tiistaina lekurineuvola :)

:wave:

aam & ansku kohta 8kk :heart:
 
unipussiin laitoin pojan piiitkästä aikaa viime yönä. En tiedä johtuiko pussista, vai siitä, että sisko ei ollut kotona vai oliko vain väsynyt. Mutta n 21 laitoin sänkyyn 3krt itki nukahtamisen jälkeen sillälailla, ettei tarvinnut edes mennä kun heti loppui kun vähän inahti. Kerran mies meni antamaan tuttia. Mentiin miehen kanssa nukkumaan n 01 jonka jälkeen heräsin pojan itkuun 0610, imetin ja kun toisen kerran imetin ihmettelin miksi olo on niin pirteä, eikä poika ole herättänyt, no kello olikin 10 :D Ja yleensä meillä esikoinen herää 8-9 ja siitä riippuu miten Sammo nukkuu.. Nyt voi sanoa, että olipahan makoisat unet =)
 
manna8, kiitos. :) En mä kyl tosin oo tähänkään asti ihan kokonaan välivuotta pitäny. Ruotsinkurssi meni just läpi. :D Jee. :D Neljä opintopistettä siis syksyn aikana. :LOL: Sen lisäks koitan vähän tehdä yhtä seminaarityötä ja lukea yhteen tammikuiseen kirjatenttiin ja keväällä aion ottaa yhden kurssin per periodi (eli yht. 2 kurssia). :D Luennoille aion siis ottaa tytön keväällä mukaan, kun on sellasessa isossa luentosalissa ja toistasataa opiskelijaa, niin ei tuo tyttö haittaa kuulemma (nyt syksyllä ei ollu mukana ku ruotsintunneilla on pakko osallistua,siis keskustella jne). :D Toivottavasti ei ainakaan siis. ;) Mut jos miehen työt jatkuu niin tällainen samanlainen rauhallinen tahti vois jatkua syksylläkin. Jos taas työt loppuu niin on pakko kiristää tahtia niin että sais mahd. nopeesti itteni ulos ja töihin.

Sellasta. Mies soitti että pyys tälle päivälle viel puolpekkasen, joten tulee lomaa aloittelemaan kotiin ihan kohta! :heart:
 
Ihanaa perjantaita!
Viime yö oli ihan kauhea, ku poika päätti kiukutella 3-5 välisen ajan. Luulen, että hampaat kutkutti ikävästi. Annettiin liian myöhään panadolia, koska oli jo siinä vaiheessa niin yliväsynyt ettei uni meinannut tulla. Eipä ihan tollasta yötä ole meillä ollutkaan eli aika helpolla sit kuitenki ollaan päästy. Ei edes kehtaa valittaa. Anyway, ajattelin että tästä päivästä tulee ihan hirveä ku väsyttää niin paljon mutta sitte sainki iloisen tekstiviestin että ystävä oli synnyttänyt aamulla terveen poikavauvan :heart:. Sain kummasti energiaa tähän päivään.

Pk-treffit tosiaan kärsi osallistujakadosta, mutta toimi se noinkin :). Oli kyllä ihanan rauhalllinen hetki, kun pennut nukku ja äidit sai rupatella omiaan.

Unipussi ollut täälläkin jo useamman kuukauden ostoslistalla. Saas nähdä, mitä poika siitä tykkäis, ku on niin kova heilumaan sängyssä.

Lahjat, ostettiin yks yhteinen lahja ja sit ajateltiin et kumpiki ostaa Luukakselle jotain henkilökohtasta. Ihan ku Luukas niistä jotain ymmärtäis, mut me yllätytään ku ei tiedetä mitä toinen on ostanut :).

Luukaksen ikenet kutkuttaa siihen malliin, että saattaa poika saada ihka ensimmäisen hampaan joululahjaksi B). Ihan hyväntuulinen on näin päivällä, mutta sormet on koko ajan suussa eikä uni maita. Veikkaan, että yötä vasten on parempi antaa panadolia.

Nuhanenille parantumisia!
 
AAM
[quote="Säde]

Pk-treffit tosiaan kärsi osallistujakadosta, mutta toimi se noinkin :). Oli kyllä ihanan rauhalllinen hetki, kun pennut nukku ja äidit sai rupatella omiaan. [/quote]

Säde :LOL: tarkoitit varmaan nämä ihanat silmäterämme ja elämämme valot ??? =) ;) eikä suinkaan perskutan mukulat :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
[quote="Säde]

Pk-treffit tosiaan kärsi osallistujakadosta, mutta toimi se noinkin :). Oli kyllä ihanan rauhalllinen hetki, kun pennut nukku ja äidit sai rupatella omiaan.
Säde :LOL: tarkoitit varmaan nämä ihanat silmäterämme ja elämämme valot ??? =) ;) eikä suinkaan perskutan mukulat :D[/quote]

:D Eeva ainaki tietää kuka on perhanan kakara =) *huonoäitihuonoäitihuonoäiti* :LOL:

 
:headwall: Luulin et Eevalla on vaan kuiva iho ja nää pakkaset on tehny sen vähä karheeks selästä ja rinnuksilta. Itse oon atoopikko ja siks päätelly näin. Eilen annoin sitä kanaa ja kuskusta ja illalla vielä maistettiin kananmunaa niin jo on näppylät kummasti lisääntyny. Voi helvata. Ja kun tyhmä antaa vielä kahta eriasiaa samanpäivän aikana niin en nyt sit tiedä, et onkse se kananmuna vai kanakuskus kun ärsyttää. Ite epäilen vahvasti sitä kuskusissa olevaa paprikaa. :( :headwall: :headwall: :headwall: Toissailtana tein korvikkeesta mikrossa mannapuuroa joka ei kyl ollu mikää menestys mut ihan ok, mutten usko et sekään oli nyt se mikä enemmän laitto punottaa. Voihan paska :snotty: Eeva kyllä muuten on ihan oma ilonen itsensä, vaippaa vaihtaessa huomasin et on aika paljon näppyjä. Kai se on palattava tuttuihin ruokiin ja mentävä niillä josko rauhottuu. Tai sit vien ihotautilääkärille, kun meillä on vakuutuskin vielä. *tyhmääitityhmääitityhmääitityhmääitityhmääitityhmääiti*
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
[quote="Säde]

Pk-treffit tosiaan kärsi osallistujakadosta, mutta toimi se noinkin :). Oli kyllä ihanan rauhalllinen hetki, kun pennut nukku ja äidit sai rupatella omiaan.
Säde :LOL: tarkoitit varmaan nämä ihanat silmäterämme ja elämämme valot ??? =) ;) eikä suinkaan perskutan mukulat :D[/quote]

Ei, kyllä mä tarkotin noita perskutan mukuloita :whistle: :LOL:.
 
AAM
viikonloppuleski ilmoittautuu, kaksi päivää ja yötä yksinhuoltajana.. :| no ei pitäis valittaa saahan ukko hyvät rahat isäkuukauden "tienestejä" silmällä pitäen mutta silti. Ja just ko mäkin olen räkiksessä ja tyttö kans..
Poika parka oli tänään kaupassa pikapikaa mun kanssa siinä on sen ulkoilut tälle päivälle.. No eipä valittanut kun pakkasta oli sen mitä oli 15-20 astetta.. :xmas: kauppaankin kun autolla mentiin niin parkkipaikalla vaan sanoi että brrrh ja huiii kun oli liukasta :D

jasså jos sitä painuis punkkaan niin jaksaa aamulla pikakuusiostokset..

aam & neitikkä vajaa 8kk
:heart:
 

Yhteistyössä