iltoja =)
pitkästä aikaa rauhassa kirjoittelen... on tää joulunalus semmosta menoa, lahjojen jakelua ja perinteisiä kavereiden joulutapaamisia. oon päässy jopa itekseni pari kertaa illalla ulos, tosin ihan vaan muutaman tunnin ennen elsan nukkumaanmenoa, mut silti =)
jaahassulla taitava pottailija! mä luulen et meil alotellaan vasta joskus ekojen synttäreiden jälkeen pottailua, aikasintaan.
laala toivotaan et turun telakka saa tilauksia ja sä vielä yhden välivuoden opiskeluista =)
mamma67 minkälaisia allergiaoireita allulla on? ja onko tietyt ruoat mistä tulee? meille nlan lääkäri sanoi että usein alle 1-vuotiailla on allergioita jotka katoaa sitten myöhemmin, jo heti 1v-synttärien jälkeen. meilläkin elsalla on punasta ryyhää poskissa ja käsissä, mutta vaikea kyllä sanoa mistä tulee :/ toivotaan et häviää iän myötä.
hienoja neuvolamittoja monella! hennnan pikkumies kasvaa vauhdilla, piin ja hemulin neitit vähä hitaammin. ja siinä väliltä vissiin vaavelin, zikin ja sussen:n naperot
aurorab tuota yökukkumista on tosiaan tässä(kin) iässä taas monella keskimäärin hyvin nukkuvallakin... kaikki kehitysvaiheet tuntuu aiheuttavan enempi vähempi katkoksia uneen. ja hrrrr, miten kylmää siellä pohjoisessa!!!
suukkosulle miten teidän ultra meni? toivottavasti oli kaikki parhaiten päin!
unipussi ois varmaan just hyvä elsalle kun liikkuu niin kovasti myös unissaan mut toisaalta neiti saa monesti raivarit myös siitä jos ei pääse liikkumaan, joten taidan säästää rahani ja olla testaamatta. ja nukkuuhan tuo jo nyt siis hyvin... *koputtaa puuta*
soseet me tehdään ite vihannes- ja lihasoseet mut hedelmä-/marjasoseet ostetaan kaupasta. toki välillä itsekin raaputetaan jotain banaania, päärynää tmv mutta puuron sekaan kaupan soseita. puurossa me on siirrytty 8kk täysjyväpuuroon mutta muuten ollaan edelleen ihan "alkeislinjalla" eli tosi sileää ja perusmakuja. niitäki vaikee saada alas... :/ niin, ja noi vaikeemmin syötävät vihannes-lihajutut tehdään itse senkin takia, että lypsän sekaan runsaasti äidinmaitoa. on sitten tutumpi maku ja varmempi menekki. kaupan vihannesoseita ei oo menny lusikallista enempää, kokeiltu on viikoittain. niin, ja
vieraissa paikoissa syödään paremmin. enempi ihmeteltävää, niin unohtuu kuinka tylsää on vain istua paikallaan ja syödä
me syödään kotonakin usein lelu suussa tai hesaria "lukien" (=silputen), pysyy mielenkiinto paikallaan olemiseen hiukka pitempään
me on
ulkoiltu nyt pakkasillakin (-10 - -13) max 30min pätkiä, elsa tiiviisti topattuna vaunuissa ja hengityssuojana jotain liinaa. lasitetulla partsilla elsa on nukkunut jopa 3h, mut siellä onkin "vain" n -5, vaunuissa varmaan lähellä nollaa. sisälläkin nukkuu yöt paremmin kun on makuuhuone viileämpi. meillä on n +19 nyt. voimia muuten vaan
teppanalle talon lämmitykseen, ei tod kuulostanu kivalta...
mun piti olla ostamatta elsalle
joululahjoja kun kuitenkin saa niitä joka paikasta... mut kuinka kävikään, homma lähti ns täysin lapasesta :saint:
nyt on 4 isoa muovipussia täynnä roinaa, mm taaperokärryä, vauvanukkea, puupalikoita, vaatteita, pehmoleluja
mä en ymmärrä miten sitä tavaraa tarttui niin mukaan. joo, ja sitten löysin vielä kaikkea syksyn varrella jouluksi ostettua, mitkä olin unohtanu täysin. voi elämä!!! me tarvitaan elsan joululahjojen takia isompi kämppä!!!
mitä teidän kullannuput muuten saa lahjaksi?
liikkumisesta niin elsukan tahti vaan kiihtyy =) ylös noustaan kovasti, kontataan vauhdilla ja ekat muutamat haparoivat askeleetkin on otettu, siis puita pitkin. myös kiipeily on kivaa ja alas tullaan millloin mistäkin niin että pää vaan kolisee. äitiä ja isiä hirvittää mutta elsa oikeastaan niitä harvemmin itkee, päivittäin jotain haveria nyt kuitenki...
ohhoi, tulipa romaani ja vieläki ois ollu asiaa, mut sänky kutsuu... KOVASTI PARANEMISIA kaikille todella monille sairastelijoille ja jaksamista huonosti nukkuvien ihanuuksien äideille!!! pk-treffitkin muuten kutistui kovasti sairastelijoiden vuoksi, mutta arvatkaas mitä, koettiin semmoinen ihme et saatiin kaikki naperot yhtä aikaa päikkäreille ja sit saatiin juoda rauhassa glögit ja jutella, mikä oli aivan ihanaa =) ja treffitki venyi niin et tajuttiin lähtee vasta ku tuli pimee...
hyvää joulun odotusta pienille ja isoille tontuille :xmas:
t. manna + elsa n 8,5kk :heart: