HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Voi ei, Manna ja Kadak. Toivottavasti mä en kuljettanut sitä flunssaa Elsalle ja Tikrulle, kun nähtiin tiistaina. Mä en ole kyllä sairastunut ja pesin silloin käsiä.. :ashamed: :/
:hug: Jaksakaahan pienten potilaiden kanssa.

Onnea myös Tikrun seisomataidoista ja muillekin uusista tempuista.

Käytiin muuten ostamassa Lastentarvikkeesta sellainen kuivahöyrystin, jonka eukalyptus/mentol-tuoksun pitäisi auttaa flunssapotilaan nenää pysymään auki. Meillä se oli vaan kahtena yönä käytössä, kun flunssa meni ohi jo. Tuntui kuitenkin ihan tehokkaalta, haju oli aika tuhti.

Meillä on yöt tosi raskaita edelleen, Silja valvoo yleensä yhteen tai kahteen otteeseen 1-2 h keskellä yötä ja vaatii seuraa/hoivausta. Lisäksi paaljon lyhyempiä itkuheräilyjä. Aika väsynyt sitä alkaa olla, vaikka nyt yritänkin ottaa päiväunia itse. Joulun aikaan ajateltiin yrittää unikoulua, jonka tarkoituksena olis totuttaa S siihen, että aina ei pääse omasta sängystä pois kun herää. Mä syötän yleensä vain kerran per yö, eikä se ole sinänsä ongelma.

Täällä taas kaksin lapsen kanssa iltaa viettämässä, mies lähti äsken töihin. Huoh. :(

Tilia ja Silja 7 1/2 kk
 
tilia tuskinpa meidän flunssa teidä perheestä tuli, kun siljakin oli kotona ja sä pysynyt terveenä. me liikutaan niin paljon että ihan mistä vaan voinut tulla. ja kiitos vinkeistä flunnsan hoitoon! :flower: tosin meillä niin lievänä että selvitty nenä-fridalla, pahempaa yskää sit tullutkaan, onneks.

kadak onnittelut tikrulle seisomaan nousemisesta ja nyt äkkiä se pinniksen pohja alas! :D jaahassulla ihana kiipeilijä myös :D

laskin muuten että olen itse nyt neljättä kertaa kipeenä sitten elsan syntymän. mä en aiemmin sairastellut juuri ollenkaan, en raskausaikanakaa, joten ihmetyttää et veikö se synnytys nyt koko mun vastustutuskyvyn?? :eek:

talvisin terveisin,
manna + elsukka n 8,5kk :heart:
 
manna8 Mä olen itse ollut viimeksi kuumeessa ennen pojan syntymää joskus ala-asteella eli n 90-luvun puolessa välissä. Ja kun poika syntyi niin mä sain kuumeen, joka vissiin kyllä oli rintatulehdus.. Ja meidän perhe, joka yleensä on terve, minä ja esikoinen oltu vaan syksyisin pitkähköön nuhissa, niin vietti niin kamalan alkutaipaleen kun Sammo syntyi sairauksien kanssa, että ukko sanoi, jos joku miettii toisen lapsen hankkimista hän sanoo, että ei kannata jos tää on tällaista :|
Kun kotiuduttiin Sammon kanssa, niin sinä iltana nousi ukolla korkea kuume. Sammon ollessa 6pv esikoinen tuli kuumeessa, 8pv minä sain kuumeen joka taisi olla rintatulehdus.
Sammo 2 vko, esikoinen oksensi yhtenä päivänä kaksi kertaa
Sammo 3vko, esikoisella nousi tunnissa neljäänkymppiin kuume, joka ei laskenut lääkkeellä ja päivystyksessä todettiin korvatulehdus, pari päivää tämän jälkeen Sammon kanssa sairalaan päivystykseen, jossa todettiin pojan saaneen RSV:n ja kun Sammo täytti 4vko 1pv päästiin pois.
Ja meidän esikoinen, joka oli melkein 4v kun Sammo syntyi, on sairastanut elämänsä aikana 1 vatsataudin ja enintään 1 lievän kuumeen per vuosi ja vesirokon ja yksi todettu korvatulehdus ollut ennen veljen syntymää. Joku ihme juttu tossa keväällä oli, kun sitten ykskaks kaikki sairastuu ties mihin, ihme kun selvittiin järjissään siitä, ei kyllä päässyt täysillä nauttimaan ensimmäisistä vauvaviikoista pojan kanssa :(

Sammo taas tuntui olevan nuhassa ennen kesää ja kesällä koko ajan. juuri kun laitoin kosteuttajan takaisin kaappiin niin parin päivän päästä poika oli taas röhäinen ja sai kaivaa sen uudestaan esille. Nyt ollaan oltu sitten muuten terveitä *koputtaa puuta*
 
Manna:Mulla sama juttu.Olin ennen aina kerran syksyllä ja kerran keväällä pienessä flunssassa mutta yleensä ei joutunut edes olemaan töistä pois.Raskausaikana en ollut ollenkaan kipee paitsi just ennen synnytystä.Ja nyt 8kk aikana oon ollut kolme tai neljä kertaa kipee ja joka kerta ihan niin kipee et oon ollut sänkypotilaana(<-onks toi ees mikään sana,kuulostaa oudolle :D )

Täällä liikenteessä taas kunnon täystuho.Tuli epäilyttävän hiljaista niin oli sitten hyllystä ottanut miehen tytön liidut ja piirtänyt tohon lattiaan.Noh onneks on ees kaunista violettia :xmas: Sitten annoin jotain puupalikoita sille että leikkis niillä niin iski sellasen tollasesta paperivalaisimesta läpi.Kun olin menossa hakemaan sitä pois sieltä niin äkkiä vielä iski toisen kerran |O Mutta niin ihanasti nauro vaan ääneen kun toruin sitä että voiko tollaselle olla vihainen :D

Ihanan paljon tullut lunta.Tai ainakin näin etelä-suomen mittapuussa :whistle: Ostin kirpparilta vauvapulkan eurolla (siinä on tosi hyvä se istuin,varmaan yhtä vanha kuin minäkin se pulkka)Tänään vois lähtee vähän kokeilee :)

 
Mä taas en oo ollu kertaakaan kipeenä, eikä poikakaan.. mutta voihan siinä jotain perääkin olla. Onhan toi raskaus aika taakka keholle.

Meillä muuten ryömittiin viis päivää ja sit päätettiin lähteä konttamaan :heart:

Hei peekoolaiset, käykää kattoo meidän pino!
 
Sunnuntai päivää ja ihanaa joulunodotusta kaikille.

Me ollaan anoppilassa jouluvierailulla. Paketteja tuotiin ja saatiin.
Vielä pari yötä täällä, sitten käymään kotona ja sen jälkeen miun äitille.
Jouluksi sitten tullaan takas kotiin ja joulu vietetään oman perheen kesken.

Säteen Luukakselle onnittelut konttaamisesta. Meillä ei edes vielä ryömitä, kellitään vaan.

Paranemisia kovasti pienille sairastelijoille. Meillä onneksi pysytty nyt terveenä *koputtaa puuta*

Aivan ihania tonttukuvia olette laittaneet pikkuistanne. Suloisia palleroita.

Mannan ja Ruttanan pienet kuuluu samaan käppänäliigaan Ellin kanssa, 8kk 7,2kg 67cm

Taitavia vauvoja täällä kyllä, jo vilkutellaan ja taputellaan ja joku oli sanonut äitikin. Wau, hienoa.

Aivan ihanaa kun sataa lunta, toivottavasti nyt pysyisi maassa ja olisi valkea joulu.

Huomenna kuusen hakuun. Tai jos on -18 mitä tänne on luvattu niin taitaa isäntä saada kuusen etsiä
isompien lasten kera ja me jäädään Ellin kanssa tuvan lämpöön.


Mutta palaillaan taas. Ei varmastikkaan nyt joulun alla ennätä kovin paljoa koneella
olla niin kirjoiteltava sitten joulun jälkeen taas enemmän ja aktiivisemmin.



t: Solina ja Ihana Elli 8.5kk
 
:attn: Varoitus, seuraa omaa napaa.. :attn:

[valitus alkaa]Siis meidän nukkumaanmeno/yöt on muuttunut ihan helvetiksi. |O
Karjutaan naamapunaisena ja kauan. On syötetty ja kun sänkyyn viedään niin huuto alkaa. :/
Välillä oon sitten tuonut karjuvan vauvan olkkarin lattialle istumaan ja antanut olla.
Tää oikeestaan alko kun pinniksen pohja laskettiin alas, mutta mä epäilen noita hampaita jos ne saisi tän kaiken aikaan. Mutta nyt alan kyllä itse olemaan näiden iltojen takia kohta vailla pehmeää huonetta.
Väsylle ei tietenkään myös voi antaa periksi. |O
Päivällä on mitä iloisin ja nauravaisin ihana rakas vauva, mutta nukkumaanmeno muuttaa kaiken. Tuntuu, että on kun meillä asuis joku Gremlins. Hellyttävä ja suloinen päivällä, mutta illan tullen hirviö. :saint:
Ja nyt nukahti ja jo saa pelätä koska alkaa taas karjumaan. :| Viime yönä karjuttiin vissiin 5-6 kertaa ja ei todellakaan ollut puhettakaan, että olisi rahoittunut tutilla tai tassuttelemalla.
Huoh..[/valitus päättyy]


Ruttana & Grem.. eiku Beanie 7kk 4vko :heart:
 
Helou.. Ihan pikaisesti tulee tääläkin omaa napaa. Samaistun täysin Ruttanaan.. Meillä meno on ollu tollasta jo pari kuukautta (tai varmaan paljon pidempääkin. En enää muista kun oon niin väsynyt koko ajan). Ja nyt vielä sen lisäks sitten korvatulehdus molemmissa korvissa. Voin sanoa, että tällasta huutoa meillä ei vielä koskaan ennen ole ollutkaan.. vaikka luulin että tiedän millasta se on kun vauva huutaa.

Pari viime yötä on huutanu huutamistaan ja eilen sit alkoi kaivella korviaan ja ravistella päätään oudosti.. Onneks sit saatiin tänään aika korvalääkärille ja nyt siis antibiootit ja särkylääkkeet käytössä. Sängynpääkin on korotettu niin korkeelle kun sen vaan voi, mutta silti ei pieni reppana oikein saa nukuttua. Ja mies on ollu taas monta yötä töissä.. pehmustettua huonetta siis tarvitaan pian täälläkin. mitään muuta ei paljon mielessä pyöri kun ajatus siitä jos vaikka joskus taas sais nukkua |O

Nyt nukkumaan, mutta kaikille muillekin pikku sairastelijoille (niitä taitaa olla paljon, hemmetin talvi ja sen mukanaan tuoma sairastelu) jaksuja!

Nappi ja korvatulehdushirviökonsta.
 
Ruttana ja Nappi :hug: ilmoitelkaa sitte mulle, missä se paras pehmustettu huone :) Tikrulla kuumetta ja nuha ja yskä, mutta ei meidän yöt ole pahemmiksi tulleet, ehkä jopa nukkunut kipeänä paremmin, mutta kun tiedätte meidän normiyöt...

Solinalle ihanaa jouluilua!

k&tigger
 
AAM
sairastelijoille :hug: meillä ei kyllä mtn tavallista nokkaräkää kummempaa ole näkynyt.. :/ *kopkop*
samaan henkoseen paljon voimia "yh:ille" miesten töiden tai "maantieteellisten poissaolojen" kanssa.
Mietin kans sitä samaa miksi noitten kaikkien särkyjen on aina tultava yöaikaan.. :headwall: no ei kai mkn aika oo niille hyväksi. huoh
Nukkuminen on meillä sujunut välillä taas hyvin, herää itkeä tihrustamaan ehkä kerran yössä kuuluvammin mutta nukahtaa parin min-5min sisään siihen.. joskus tarvinut hyssyttää tyyllin " hyyshyyys" semmoi toosi matalalla rauhoittavalla äänellä.. pari kertaa kun olen hyssyillyt liian hätäsesti on itku yltynyt oikein semmoisella, "tu ku tohon äänensävyyn hyssytit niin huudan kahta kauheemmin"-äänellä :D
Jei täälläkin vihdoin lunta :) B) huomenna pulkka ulkovintistä ja pojalle tekis mieli lähteä suksia katsomaan mut saas nähdä..
:wave: jos nyt telkun pariin hetkoksi ja juulioita popsimaan.. :p ennenkö ukko syö ne puis :)

aam & ansku 7½ kk :heart:
 
Minen oo täällä kirjoitellu piiiitkään piiitkään aikaan.. on vaa jääny :ashamed: Enkä ehi ny kirjotellakaan, mut ilmoittelisin sen verta, että meille ois tulossa pikkukakkonen ens kesänä :heart: Ei siis ollu ehkäsyä ku annettiin toisen tulla jos ois tullakseen. Joskaan ei uskottu, et kovin helposti tärppäis ku imetän edelleen. Poikahan on nyt rapiat 8kk, 8.4. syntyi. Menkkoja ei täs välissä oo tullu, jotenka en LA:ta voi laskea, mut arvioisin olevani jossain rv7 paikkeilla! :heart: :heart:
 
Onnea suukkosuulle! Upea juttu!! Iik!! Mullakaan ei vielä menkkoja alkanut.. ehkäisyä ei oo kyllä käytetty.. toka sai alkunsa heti ku imetys lopui ekasta ja yhden menkat oli välissä. Mutta kyllä mulle sopisi että pari vuotta olis nyt taukoa.. siis että parin vuoden päästä vois ajatella sen kolmannen tulevan, mutta ei se mikään huono uutinen olisi vaikka tuli aiemminkin.

Mulla pakko vielä teppanalle kirjoittaa kun isännälle luin viestisi ääneen (niistä lahjoista) niin ukko sanoi että "sen mies on varmaan minun kaksoisolento" :D

Meillä on vähä ongelmana tuo yö sen puoleen kun Jimmy haluais olla lähes koko ajan tississä kiinni.. siis oikeasti. olen laskenut, että 7-8 kertaa saan tissiä kaivaa esille!! Ja neuvolassa sanoi jo ajat sitten että yösyötöt pitäis jäädä jo pois.. Mutta kun jos en anna tissiä niin se alkaa huutaa niin että herättää esikoisen ja sekin sitten vaatii äidin luokseen... Jimmy syö illalla ison puuroannoksen ja hedelmäsosettakin menee kylkiäisenä purkillinen että en jaksa uskoa et nälkäänsä itkisi. Tuttia, riepua tms ei hyväksy unikaveriksi. Onko vastaavaa tilannetta ollu kellään? Miten mie selvitän tämän?

Usvis ja Jimmy 7,5kk
 
Oikein isot onnittelut SuukkoSuulle. :flower: :)

Vauvakuume tosiaan on krooninen tauti täälläkin, mutta nyt ei kyllä järjellä ajateltuna tässä tilanteessa oo mitään järkeä. Ja ukkokin saa mut hiiltymään niin helposti tällä hetkellä. :headwall:
Ja musta on tullut ihan hirviö. :saint:
 
suukkosulle isot onnittelut!! :flower: voi miten ihanaa :heart: aiotko käydä varhaisultrassa selvittämässä raskauviikot? vaikka kyllähän se pian nt-ultrassakin selviää =)

mulla myös krooninen vauvakuume :wave: eikä miestäkään haittaisi, jos elsa sais pian pikkusisaruksen, joten meillä alkanee yritys, kunhan tää imetysvaihe on ohi ja saa kierron taas käyntiin.

lisää myöhemmin, nyt lähdetään jouluostoksille ja joulutervehdyksiä viemään :xmas: ja ulkonakin niiiin kaunista :heart:

ainiin, saako näitä meidän naperoita ulkoiluttaa tämmösillä pakkasilla kuinka pitkään?? kyllä me nyt ainakin ostarille kävellään mutta en muista niitä pakkasrajoja pitemmistä ulkoiluista. täällä jotain -12.

t. manna + elsa 8,5 kk :heart:
 
SSOnnea vauva uutisista!
RuttanaSamaa ilmassa täälläkin,kuuluu varmaan tähän ikään että ei malta mennä nukkumaan ennenkuin suorastaan lähtee taju.Koetetaan jaksaa,vaikka voisin minäkin ängetä sinne samaan huoneeseen. =)
Ihania kuvia pk-vauvoista.Miten saitte kersat pysymään siinä sohvalla? =) Nuo kuvat on ihania muistoja,kannattaa tallentaa hyvin.
Pakkanen täälläkin,-18 astetta.Laitoin alinan vaunuissa meidän kylmään varastoon nukkumaan. :D Siellä oli +5 astetta.Saa nähdä nukkuuko siellä yhtä hyvin kuin ulkona.Kannoin pakasteet ulos ja sulatan pakastimen.Jos saisi sitten joululeivonnaiset paremmin mahtumaan,pulla vielä pitäisi leipoa ja karjalanpiirakat leipasta.
Mukavaa joulun odotusta väsystä ja sairauksista huolimatta kaikille!
Niin ja usvis,tervetuoloa kerhoon. B) Aiheesta löytyy aika paljon tästä meidän ketjusta jos jaksat selailla.


mamma ja alina 7,5 kk
 
Onnea SS :flower:

Usvis, juuri tuon tissittelyn takia täällä moni aloitti n. kuukausi sitten unikoulun ja ovat onnistuneet vaihtelevalla menestyksellä. Tassuttelua tissin sijaan ja pois vierestä nukkumasta. Meillä ei syötetä enää öisin kuin kerran aamuyöstä, mutta poika heräilee silti usein. Toisaalta saadaan rauhoitettua ilman tissiä usein nopeastikin jatkamaan uniaan. mm. MLL sivuilla ohjeet.

Aah, lunta, aurinkoa ja pakkasta - UPEETA!

Manna, mä kanssa noita pakkasrajoja mietin, mutta en muista :(

k&pt
 
SS ONNEA!!!!! :heart:

pienet pipit :hug: :hug:

yövalvojille :hug:


Nopsasti merkkailen, meillä aletaan olla jo terveenä! :) Lääkäri soitti että viljelyssä paljastu Adenovirus, vaimikäseoli.. no mut enivei, onneks parantu muru jo! :)

mie myös mietin noita pakkasrajoja täällä -16 astetta.. mut kyl mie oon sellane vilukissa et sisällä pysytää ainaki tänää! :D paitsi et huomiseks luvannu viel kylmempää, yöllä -25!!! HYYYIIII!!!! käytii pulkkailemassa lauantaina, Nanna ei oikee tienny pitäskö nauraa vai itkee :LOL: ihana! :D oli kyl jo pimeetä et varmaa sen takii pelotti..
keskiviikkona ois 8kk neuvola :eek: hui ku aika menee..
joutu siirtää alkuperästä aikaa joka oli 8.30 :eek: iha ku tuo unikeko ois toho aikaa hereillä! :D sain onneks klo 10 et vähä myöhempää, kerkee vetästä aamupuurot napaa ni näyttää vaaka viel parempia lukuja :D

ziki ja Nanna jolla nyt 4 hammasta, ihanan näköset nököset nuo uudet tuossa ylhäällä edessä!!!! :D
 
Onnea SS:lle :flower: !

Ite sain vihdoin alotettua pillerit...kauan siinä kestikin että sain tungettua sen ensimmäisen pillerin naamaan :D :whistle:

Joo..täysin vois olla munkin kirjoittama toi ruttanan juttu... :/
Viime yönä sitten romahdinkin ihan totaalisesti.En vaan jaksanut enää.Meillä mies on kotona mutta ihan sama se mulle on kun herään kuiteski kaikkeen.Ja nyt mulla on mennyt sellaseks etten enää saa ite unta kun ootan vaan ihan paniikissa että millon nooa taas herää :(
Viime yönäkin nooa nukahti vasta puol 12.Sitten menin ite nukkumaan myös mutten saanut unta kun ootin vaan että millon herää.Nooa heräs puol 2,valvoi yli kolmeen.Kerkesin nukkua pari tuntia ja nooa heräs kammottavaan itkuun mikä ei loppunut millään.Ite aloin myös itkee kun olin niin väsynyt ja huusin vaan miehelle jotain.Mies sai Nooan rauhoittumaan mutten ite enää saanut unta :( Nyt sain onneks aamupäivällä vähän nukuttua mutten jaksa enää kovin kauaa tällee |O

Huoh.Toivottavasti pian helpottais.

Pipareita leipomaan.Niistä tulee aina hyvä mieli :D
 
MisStar, Ruttana, Nappi, Usvis ja muut väsyneet, kyllä kuulostaa niin tutulta. :hug: Meillä on kyllä välillä niin samanlaista. Tuntuu ettei itse ehdi nukkua ollenkaan kun ei ehdi nukahtaa itse ennen kuin vauva taas herää. Illat on meillä nyt ollu sellaisia että kun saan Siljan uneen (mä nukutan, koska miehellä ollut jo jonkin aikaa sellainen yskä että Silja aina herää siihen), laittaudun itse nopeasti yökuntoon, koska puolen tunnin kuluttua alkaa sama show ja sen jaksaa paremmin, kun on itsekin jo ikäänkuin nukkumassa. Ei mulla mitään keinoja ole antaa, toivotan tsemppiä ja voimia vain.

Mä laitoin Siljan muuten ihan parvekkeelle nukkumaan, meillä -10. Enemmän vaan vaatetta päälle, mutta hyvin se ainakin nyt tuntuu pärjäävän. Vähän mietin poskien jäätymistä ja kylmän ilman hengittämistä, mutta katsotaan nyt. Tän pitäisi kai olla kylmin päivä tässä pakkasjaksossa.

 
:wave:
Täällä ollaan vaikka en saa aikaseksi kirjotella....


Ja sit kun kirjotan tulee omaa napaa (luen kyllä kaikkien kirjotukset, mut kun ei heti kommentoi, ni sit unohtaa mitä piti sanoman):

Meillä kans alotettiin Hemulin esimerkkiä noudattaen unikoulu ja täytyy sanoo, et kahden viikon jälkeen olin valmis luovuttamaan! Mutta sitten yhtäkkiä pikku mies totesikin, et itku ei taida enää auttaa ja rupes nukkuun!!!!!!!!!!!! Sitkeä tapaus meillä :) Tosin siis vieläkin herää 1-4 kertaa yössä, mutta nukahtaa heti kun laittaa tutin suuhun ja kääntää kyljelleen :) Seitsemän kuukauden pätkäöiden jälkeen tuntuu IHANALLE! Ja siis samalla rytinällä lopetettiin yöimetys kun tuntu et olis vaan halunnut lutkutella pitkin yötä. Ja meillä oli kans käytös tuo MLL:n tassuttelu metodi.

En sit tiedä vaikuttiko tuo yöimetyksen lopetus, mutta 8kk neuvolas ei ollu paino juurikaan noussut :-( tuossa mitat (suluissa 6,5kk)
8115g (8035g)
70cm (68,2)
47,3 pipo (46,6)

Tosin meillä voi vaikuttaa sekin kun ilmeisesti on allergioita atooppisen ihon lisäksi... Viime viikolla tehtiin prickit ja vehnä sekä gliadiini (vai mikä nyt olikaan, siis sitä on muis suomalaisis viljois muttei kauras) nousivat. Nyt sit altistus tulos alkuvuodesta. Ja mä aloitin tänään viljattoman imetysdieetin. En tiä sit pitäskö oikeesti ruveta lopetteleen imetystä, mut ku toisaalta ei haluis.... Eilen kokeilin reilun kuukauden jälkeen antaa pullosta maitoo, ni ei mukamas enää osannu?!! Jäysti vaan tuttiosaa... noh, ei tainnut olla nälkä.
Mut on kyllä tosi surkee ja huono äiti fiilis kun omalla pienellä ihanalla on koko ajan ihottumaa ja mä en saa sitä kuntoon vaikka parhaani yritän ja kiikutan lääkäris.... ja kortisonia kuluu... huoh.... mut onneks pikkunen on silti perustyytyväinen ja iloinen kaveri!!

=)
Meillä on muuten jo 4hammasta ja viides jo hieman näkyy!! Kaks alhaalla ja kaks ylhäällä ja ylös pukkaa lisää. Pari kertaa oon antanut panadolia ruiskulla suuhun kun ei ole meinannu millään nukahtaa ja on huutanut ihan järkysti. tykkäää lääkkeen mausta kanssa, ihan maiskuttelee sen suuhunsa ;-) hassu....

Mä oon laittanu partsille nukkuun ja tää kans semmoset -10astetta. Ja tänään on nukkunut superhyvin!! Ilmeisesti tykkää vilpoisesta. On ollu kyllä ihan lämmin kun oon ottanut sisälle.

Ai niin... pakko tulla kertomaan kun toissailtana pelästyin... kylvetin, ja koska meillä osataan jo istuskella ammees käännyin sit ottaan vaipppoja paketista hyllyyn ja ylläri ylläri takaa kuulu molskis ja siä oltiin uppeluksissa..... Huh, et säikähdin!!!! siin sit yski ja köhi ja mä taoin selkää... laitoin sit viä vähäks aikaan ammeeseen ankkojensa kera ettei jäisi mitään traumaa :) ja hyvinhän tuo eilen kylpi, ei tainnu enää muistaa.....

Mä koitan jälleen kerran ryhdistäytyä ja kirjotella useemmin ja kommentoida muidenkin juttuja enkä vain raapustella omaa napaa.....

mukavata illan jatkoo itse kullekin :xmas:


*muoks* Onnittelut SS!!!!!!!
 
SS, ONNEA!! Aivan mahtavaa :heart: . Kuumeilua (vauva sellaista) täälläki, mutta täytyy käydä ensin toi koulu loppuun :/

Manna
, neuvolassa neuvotaan että pakkasraja on -10. Mut kyllä nyt varmaa pikku lenkille voi mennä. Mä ite ajattelin, etten laita Luukasta tänään ulos nukkumaan ku oon niin hermoheikko :D. Eipä silti, mies otti vahingossa mun avaimet mukaan niin ollaan oltu tänään kodin vankeja.
Usvis, meillä oli aika samanlaista ennen unikoulua. Tassuteltiin aina uneen. Ensin rauhotettiin syliin ja heti kun oli rauhottunut niin uudelleen sänkyyn ja käsi vatsan päälle. Hyvin on toiminut :). Teillä tosin toi itkuun heräävä esikoinen varmaan vaikeuttaa unikoulun aloittamista :/. Tässä vielä linkki tohon kadakin mainitsemaan mll:n sivustoon http://vanhemmat.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_tassu.php.
Unenpuutteesta kärsiville :hug:

Toivottavasti Konsta saa korvan nopeasti kuntoon ja muutenki tervehdytte niin pääsette torstaina meille :hug:

Meillä oli noita ihme heräämisiä viikon verran, mut viime yönä heräs kaks kertaa ja kummallakin kerralla nukahti uudelleen helposti. Me siirryttiin isompiin aterioihin ja vaihdettiin iltapuuroksi tollanen "aikuisten" puuro.

Luukas muuten on kieltäytyny mun soseista kokonaan. Ottaa vähän egon päälle :LOL:.
 

Yhteistyössä