HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Kävelytuoli vinkkejä joku kaipasi.Tilaa se vempain tosiaan tarvii että jos on kovin ahtaat huoneet niin en suosittele.Ja kannattaa katsoa kaupassa niitä renkaita että ne on kunnolliset.Itse huomattiin vasta käytössä että renkaat tosi surkeat ja pienet ja jäävät usein "jurraamaan" paikolleen.Lattiassa onkin jo komeat naarmut.Tyttö kyllä viihtyy siinä hyvin ja osaa ihan oikeasti mennä sillä minne haluaa eikä vain vahingossa ajaudu paikkoihin.Niin ja matot piti keriä pois kun ne surkeat renkaat ei nouse maton päälle.
Syömisistä.Alinalle on yllättäen alkanut ruoka maistua. =) Menee puurot ja hedelmäsoseet,jopa äidin tekemät sörsselit kelpaa.Mukista juominen on edelleen heikkoa kun mikään ei oikein maistu.Rintaa edelleen syö.Alina on myös oppinut kerjäämään kuin koiranpentu aikuisten lautasilta makupaloja.Ja ollaan kyllä annettukin,kaakaosta ja jogurtista lähtien.Makarooni on myös herkkua sekä murot.
Liikkumaan on Alina myös alkanut kovasti,se varmaan lisää tuota ruokahalua.Konttaa joka paikkaan,nousee seisomaan mistä vain kiinni saa ja pikku matkoja kulkee ns. puita pitkin.Kaiken repii mitä käsiinsä saa ja käyttää repimiseen myös hampaita.Alhaalla kaksi ja ylös juuri puhkeamassa kaksi.Kuinkahan meidän joulukuusen käy,meinataan se kuitenkin laittaa..
Yöt edelleen nukkuu tissillä.Päiväunia yleensä kahdet,yhteensä n. 3 h.Ei osaa muualla päikkäreitä nukkua kuin vaunuissa.
Alina myös pissaa pottaan.Tai oikeammin pönttöön kun en viitsi pottaa kaivella niin istutan tytön aamulla ja joka vaipan vaihdon yhteydessä pöntölle niin sinne se pissata lirauttaa.Kakkaa niin harvoin että se jää saalistamatta.

mamma ja alina 7,5 kk

Laala, oon mäki monesti teitä miettinyt ja ihmetelly et mikset kirjottele mitään, en vaa oo "ääneen" tänne kirjottanu :ashamed: Oon nimittäin yrittäny Eevalle opettaa taputtamista mut ei.. no, kaikki ajallaan. Aura tais sen oppia jo aikaa sit.. enookade:whistle: Eikä osaa Eeva vilkuttaakaan joten.. ;) No kaikki ajallaan..

Pottailua täälläkin jossakin määrin, tai lähinnä vaipanvaihdon yhteydessä istutan ja metsästetään. Monesti tulee pissat, joskus ei niitäkään. Kakat tulee ihan tosi harvoin, niin kiinni siitä ajotuksesta.. En vissii osaa lukea tarpeeks hyvin kun siinä vaiheessa ähellyksestä huomaan ja sit on jo myöhästä. Turha turista ku kurat on jo housussa niin sanotusti. :D Baby björnin pottatuoli on hyvä, siin viihtyy ;)

moi!

tässä muutama kuva pk-pikkujouluista :xmas: pistän sähköpostiin muutaman lisää asianomaisille, ei viitsi tukkia koko palstaa fotoilla :D

kuvissa vasemmalta konsta, elsukka, ansku, tikru, aino, mr lupu ja lilja

kuvassa elsa, beanie ja ansku

joo, laittakaas muutkin kuvia maililla tmv :wave:

t. manna

Ei meillä mitään taputeta, nyt menee vauvat sekasin. :D Vilkuttaminen sen sijaan onnistuu välillä, mutta sekin on viel vähän tuurista kiinni tajuaako. :LOL:

Mä oon muuten jostain lukenu, että esim kävelytuolia ja hyppykeinua ei suositella huonon ergonomian takia. Mies olis hyppykeinun halunnu Auralle, mutta sanoin ettei hommata kun se ainakin tekee huonoa selän kehitykselle. Kävelytuolissa tais olla joku että se opettaa kävelyä jotenki väärin. Korjatkaa jos oon väärässä. :p

Meillä muuten Aura myös soittaa pianoa. :D Konttaa ite pianon luo, nousee seisomaan, ja ihan varpailleen nousee, jotta yltää. :D Sit jos mä oon lähellä, se saattaa pyytää että pääsis pianotuolille (taputtaa toisella kädellä tuolii ja tapittaa mua). Sit nostan sen tuolille ja se soittaa ihan innoissaan. Pysähtyy välillä kuuntelee ja sit jatkaa ja hihkuu riemusta! :D Ihana tyyppi kyllä! :heart:

Tässä viel muutaman päivän vanha kuva mun pianistista:

^^klikkaamalla päässee katsomaan isona. :)

Mä oon ihan ihmeissäni teidän pottailuista! Me ei olla edes ajateltu moista. Pitää varmaan hankkia potta :) Meidän melkein 11 kg jössikkää alkaa olla aika raskas riiputtaa lavuaarin yllä pyllypesulla.

Meillä osataan vähän taputtaa. Ja vilkuttelee välillä. mutta kumpaakaan ei kyllä tee käskystä/matkimalla. :LOL:

Täältä on kyllä moni sellainen kadonnut, jotka ennen kirjoitteli usein. Olisi kiva kuulla kuulumisia!

Poitsu nukahti 21.20 ja ekat tassuttelut jo tehty...montakohan heräämimstä tähän yöhön taas mahtuu. Bläh.

hauskoja lahjoja teppana ja usvis :) Mun mies on aika onnistuneesti kyllä keksinyt, jos vaan sattuu muistamaan merkkipäivän.

t. kadak & painava tiikeri

MUOKS. Laala, härregyy teidän pianistia! Ja mannalle kiitos kuvista, kyllä yoi meidän poikakin on aika isäntä noissa kuvissa...

Manna kiitos, että laitoit fotoja. Hyvännäköinen juhlaväki. =) Erityishymyt irtosi, kun näin Anskun. Voi mikä ihanainen pallero! Mites se meni AAM, "jos posket ei näy takaapäin, niin...".

Minäkin yritän huomenna ehtiä laittaa kuvia julki.

Valitettavasti meistä ei Mannan kanssa tulekaan naapureita, ei ainakaan ihan vielä. Ei se Pyllymuron asunto ollut hyvä. Plääh. Se oli niin vanha talo, että olisi pitänyt räjäyttää ja rakentaa uusi. Muuten ollaan valmiita remontoimaan, mutta kun (tiivistämättä jätetyistä!) ikkunoista vetää niin, että tukka hulmuaa... Ja yhtiövastike kipuaa yli 400 euron... Alue oli kyllä viihtyisä.

Kiva kuulla Laalan ja Aurankin uutisia. Onpa taitava pieni pianisti.

Hehee, tänä yönä on mies tassutteluvuorossa. Meikäläinen vetäytyy peltoreineen sohvalle.

Öitä!

Hemuli ja jo tunnin hirsiä vedellyt Lilja

AAM
Joo kyllä mä olen sitä mieltä että siinä itä-hesan ja turun juoma/tissi:Dvedessä on sitä jotain.. :whistle:

hemuli niin posket posket milloin ne lähtisi pooooooiiiis.. posket posket :D kyllä noista poskista saa lauluja..
Sanoi muuten siitä vierailija vauva Jasminin ja meitin Anskun yhdennäköisyydestä toinen mun frendikin tänään että ovatpas tytöt samannäköisiä kun käytiin kylässä että..? :D

Tosiaan pai, usvis, kesis, amalia, Laala :wave:
Elkee jääkö turhaan taustalle vaan höliskää täytteeks tänne jotai ihan diipadaapaakin jos siis aika riittää ;) :) täällä alkaa käymään kaikkien jutut liian tutuiks :LOL:

Manna kiitus vielä :heart:

kyllä noita kuvia ainakin ihmiset käy huvikseen katselemassa kun siellä on käyntikertojakin 20 ainakin ekassa.. varmaan käy "oman"listan ulkopuolisetkin ihan uteliaisuuttaan :)
Kuvista vielä että kyllä toi mun pallinaama on niin perusvauvan näköinen että jos stereotyyppiä hakee niin tuo on kyllä täysi napakymppi :D ei oo niinko mtn erikoista ulkonäössä.. hmm :xmas: taidan minäkin olla aika taviksen näköinen siis :D ei pitäiyömyöhällä pohtia näin syvällistä.. sou diip :LOL:

Kadak tikru on kyllä aika äijä keskikuvassa.

Vilkutus joskus harvemmin, kakkiminen pottaan joskus treenataan myöhemmin, kun tuo esikoinen saataisiin ensin kuivaksi :) ja taputus sujuu hänen halutessa, tietää kyllä miten toimii.
Ei muuta tällä kertaa
öitä :wave:

Laala ou, sori :ashamed: miten mä ihan oon koko ajan ajatellu et aura on niin taitava taputtelija.. no.. muisti pätkii, eikä tuo niin vakavaa vaikka sekoileekin.

Voi jestanpookeli, hyvä etten tippunu tuolilta kun niin nauratti tuo tonttujoukko :LOL: Ja Tikru on kyllä tooosi isäntä :) Ihania vauvoja kaikki :heart: :heart:

Niin ja piti vielä lisätä että nuo Beanien silmät :heart: übersuloset.

Hah, ihania kuvia pikkujouluista Manna! Erityisesti mua rupes naurattamaan toi toka kuva, kun Tikrulla on niin ihana asento/ilme :D Enempi taas kunhan kerkiää.

Meillä noustiin tänään eka kertaa seisomaan tukea vasten.. ja heti kolisi vähän pää lattiaan. Ihan ei vielä tasapaino pidä..

mieletön kuva pikku tontuista :D naurut irtosi täälläkin kadakin tikrulle :LOL: niin reteesti istuu.jätkä osaa ottaa tilan haltuun B) :D

laalan pikku pianistista myös upea fiilis kuva siitä mistä riemu repeää :D

meillä ei vilkuteta eikä taputeta eikä kakita/pissitä pottaan/pönttöön.
onnittelut Ruttanan beanille ja muille vilkuttajille/taputtelijoille :flower: ja tietysti pottaan/pöntyöön saaliin saajille :flower:

aam kyllä teidän ansku on ihan teijän anskun näkönen :D eikai streotyyppistä vauvaa edes ole? =)

nyt oon taas kahminu liikaan omaa aikaa, täytyy mennä ennen kun seinät kaatuu :D

terkuin,
tutsa ja pattu

IHANIA KUVIA!!!!!! :heart:

Laala kiva kuulla teistäkin!! :) Kyllä Aura on iha isin näkönen tyttö!! Tai siis mitä kuvia nähny siellä galleriassa :D

pottailu pukki tuo Nannalle oman potan, ekaa kertaa tehtii pisut pottaan tiistaina sairaalassa ku tulivat pissapussin kanssa uudestaan et pitää ottaa toinen näyte, sanoin et ette kiusaa enää miun pientä ku just oli rauhottunu ja heränny! Sanoin et tuokaa potta mie laitan sen tekemää siihe, pieni itku tuli ku siihe istutin (no huone täynnä hoitajia, luuli pieni et taas rääkätää) sanoin sit hoitajille et poistutteko hetkeks ja halasin Nannaa ku istu siinä ni kävi kuulumaa liriliri :D ihana! :heart:

Joo ei ollu possulunssaa ONNEKS!!!!!! soitin tänää kokeitten tuloksia :) pitää kuitenki tuo kuuri syödä loppuu ku on alotettu (vaik se on Nannasta yökyök!!) kiltisti se pieni silti sen ottaa :heart: Tänää aamulla oli onneks laskenu vähä kuume vaik en yöllä antanu ees lääkettä 38.8 oli. Ku eile aamulla oli siin 40 hujakoilla. mie veikkaan kyl sitä vauvarokkoa tai sit se vaa on joku muu virus. Että jos alettas olee voiton puolella kohta täällä! :) Mie veikkaan et ku tuosta paranee ni voipi olla et ei mee kaua ku ottaa ensiaskelia, eileki käveli miun vieressä ja piti vaa toisella kädellä housunpuntista kii :D ihme mite noi pienet jaksaa kuitenki vaik ois kui korkee kuume, mie oisin iha kuollu ja sängynpohjalla tollasessa kuumeessa :D

ziki hyvä että nanna paranemassa ja ettei possulunssaa. pelottavan korkea kuume oli pienellä. ja jännä tosiaan miten nää pienet jaksaa kipeinäki touhuta, itse on ihan vuoteen oma jo pikkukuumeessa.

aam:ä peesailen että tosiaan kiva jos useammat tänne kirjoittelis :wave: =) käy vähä tylsäks jos vaan tää vakkariporukan saa lukee (erityisesti näitä omia jorinoita) :D ja aam:lle vielä että eihän teidän ansku mitenkään normivauvan näköinen ole vaan just anskun näköinen ihanine pyöreine poskineen :heart:

hemuli tylsää että taas kämppä tuotti pettymyksen :( mutta ei kannata tosiaan pommikohdetta ostaa. on tää asunnon osto helsingistä kyllä ihan yyber rasittavaa, mitään järkevällä hinnalla koskaan tarjolla.

mä oon kans tosta pottailusta ihan ihmeissäni!! :eek: meillä elsa lähinnä pelkää potalla istumista joten eipä toista siinä oo juuri kiusattu. ja neitin masu toimii sitä tahtia, että kun ottaa "kakkailmeen", niin siitä 5s kuluttua on jo turauttanu kaiken vaippaan. kakat tulee 2-3 krt päivässä, että mielelläni niitä pottaankin yrittäisin saalistaa, jos neiti niitä yhtään pitempään tekisi.

laalan aurasta ihana kuva :heart: taitaa olla musikaalinen, kun tykkää jo pienestä musisoida =)

meillä ei taputeta eikä vilkuteta, vaikka oon nyt yrittäny opettaaki... ei ton touhon mielenkiinto kestä kuitenkaan mitään vilkutusopetuksia, kun voi kiipeilläkin ja tehdä tutkimusmatkoja ympäri kotia. tänään neiti on löydetty mm lehtikorista, hoitolaukusta (oli saanu sen auki, lompsan sieltä ja kuitteja oli mutustelemassa) ja vaatekaapista. kaapin ovien availut on tosi pop nyt.

napin konstalle vielä onnittelut pystyyn nousemisen jalosta taidosta =) kohta teillä ei muuta tehdäkään kuin nousta ylös!!

nyt elsukka kitisee/kirkuu siihen malliin, ettei taida enää kiinnostaa lehtikori vaan lähdetään vaunuttelemaan ja päikkäreille. moido :wave:

t. manna + elsa :heart:

Ihania kuvia :LOL: Ansku alimmassa kuvassa kunnon emäntä... Ja tikru tuleva räppäri,sen verran maailmanomistajan elkeet :D

Tosta beanin vilkuttelusta tuli mieleen että sunnuntaina kun katottiin mäkihyppyä ja yksi hyppääjä vilkutti kameralle niin nooa vilkutti sille takasin :LOL: Ihana toinen kun oli ihan tosissaan :heart:

Auralla leikattu jo hiuksia...Nooalta ei tarvii varmaan ikinä leikata hiuksia :whistle: kaljupää 4-ever :D

Pottailu..jooh vähän sama meininki ku elsalla:ilme naamalle->kakat housussa..siinä ei paljon kerkee.Mutta aattelin silti kaivaa potan esille niin tuleepahan ainakin tutuks jos ei muuta.

Täällähän on ihan himobilettäjiä :D. Kävin pikkujouluissa lauantaina ja kahden aikaa yöllä kävin pissattamassa koiran niin johan tervehdin nurmikkoa :x . Nyt en vähään aikaan lähde mihinkään. Krapula ja vauvanhoito ei oo kauheen kivaa. Onneks on toi miehen koltiainen :heart:

Huimasti vauvat kehittyy. Taputuksia ja vilkutuksia! Hienoa!

Manna, kiitti kuvista!! Harmi, ku toi meijän Lupunder sai tollasen paskahalvauksen just kuvanotto hetkellä :LOL: . Aino reppana sai näköjään tikrulta turpaan :D.
Ihana kuva Laalalta. Me soitetaan aina mummulassa pianoa ja nyt ostettiin oma syntikka pojalle joululahjaks. Jos vaikka saatais pojasta muusikko :whistle: .

Potan ostaminen on ollu listalla jo muutaman viikon. Ei oo vaan saatu aikaseks vaikka joka päivä käy mielessä. Luukaksesta huomaa nimittäin heti kun se vääntää kakkaa. En mä silti tiedä ehtisinkö mä sitä sinne potalle siirtämään. Täytyy ainaki kokeilla.

Meillä oli tänään 8 kk lääkärineuvola ja tuoreet mitat on 10195 kg, 70,5 cm ja py 47. Paino alkaa tasaantumaan. Jesh. Lääkärissä kaikki hienosti. Olin niin ylpee pojasta :heart: . Kävin hakee itelleni siinä samassa possulenssurokotteen ja toistaseks oon välttyny sivuvaikutuksilta. Illan ja yön aikana ne varmaan vasta ilmeneeki jos on tullakseen.

Olis vaikka mitä kommentoitavaa, mut mä käyn nyt partsilla kattoo että pojalla on kaikki hyvin! HEIHEI :wave:

Täällä on myös neuvolassa nyt sitten käyty. Lääkäriaikaa soittelen sitten vuoden vaihteessa josko saa ajan, muutoin on seuraava käynti sitten 10kk tarkastus.

Seuraavat mitat sai meidän käppänä :heart: (suluissa 7kk mitat).
Paino: 7425g (7300g)
Pituus: 66.8cm (65.7cm)
Pipo: 43.3 (42.9)

Helmen poimii näppärästi ja kuulo tarkistettiin. Oikealta kuuli tiu'un heti, mutta vasemmalta puolelta ei tuntunut reagoivan ollenkaan. Käden läpsäyksestä säpsähti. Vaan ei oo kuulemma syytä huoleen, koska tuntuu kuitenkin kuulevan noin kokonaisuudessaan.
Muutenkin kaikki on oikein mallikkaasti. :)

Pottailua ei olla yhtä kertaa enempää kokeiltu ja silloinkin se päätyi itkuun, joten mitä sitä vielä toista suotta kiusaamaan. Ja BB:n pottatuoli on meillä odottamassa ja eihän tuolla pienellä ne jalat yllä maahan niin varmaan kipeää tekee eikä ole ollenkaan mukava istua siinä.

Ihana kuva on Laalan Aurasta. :D

Ja nyt jos lähtis ruoan laittoon. :wave:
*muoks* eikun näköjään tuon miekkosen kanssa ensin juttusille..

Ruttana & Beanie 7kk 3vko+ :heart:

Heippa!!
Ihania kuvia ootte taasen laittaneet ja tosi taitavia vauvoja usealla!¨
Me tultiin itä-helsinkiin Kirpun kanssa viettämään joulua.Vietetään se täällä vähän etukäteen kun tää oli kaikilla vapaa viikonloppu.JOulukuusi jo koristeltu ja piirakat leivottu,eiköhän sitä kohta ala päästä joulutunnelmaan.Just tossa mietin koristellessani kuusta kuin iso maha mulla oli vuos sitten,nyt ylti vähän paremmin ylimmille oksille.
Ihanaa kun on päässy ilman lasta itikseen ostoksille ja lapsi on ollu mummon hoidossa sen aikaa.En oo noin pitkään ollutkaan erossa 5h....Ihan ikävä kerkesi jo sillä aikaa tulla. :heart:

Täällä mummolassa neiti on keksinyt kuin kivaa on kiiveä.Kiipeää kenkälaatikon päälle mahalleen ja toiselta puolelta alas tai sitten siihen nojaillaan sillai että jalat on suorana....Eli ei varmaan mene kauaa kun nousee muuallekkin.Muutaman hassun konttaus askeleen ottaa.
Taputuksia ja vilkutuksia tarviis alkaa opettelemaan.Pottakin pitäs ostaa ja samoin uusi turvaistuin autoon.Noh kuhan tää joulu on ohi niin sitten..

Mut rauhaisaa joulun odotusta kaikille!

Ai hauska noi teidän kommentit :LOL: piisti kummasti muuten niin synkkää päivää.
Tikru sai räkätaudin ja on ollut kiukkunen ku ampiainen yöllä -> herätty siis n. 30-60 min välein koko yö ja viideltä annoin sitten lopulta panadolit. Onneksi se tykkää sen liuoksen mausta ja suorastaan imee ne lääkkeet suihinsa :)

Happy, onnittelut uusista liikeradoista! Meillä kanssa poika nousi tänään sohvalla nojaa vasten ja tavoitteli ikkunankahvaa mummolassa. Ja mönki pinniksen puolelta meidän sänkyyn ja melkein alas. Huih. Vielä ei viitsisi laittaa pohjaa alas, kun unikoulu niin pahasti vaiheessa ja joutuu tassuttelemaan n. 10 kertaa yössä.

Kivaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille :flower:

k&gangstatigger

meilläki elsa nuhassa ja yskässä, alko tänä aamuna :| ruoka ei maistu mutta muuten ihan super energinen kuten aina, joten eiköhän se tokene. ja onneksi maitoa riittää. onko muuten vinkkejä miten helpottaa pienen yskää? nuhaan meillä on niistäjät ym.

ruttanan beanie kasvaa lähes samaa tahtia kuin elsa =) meillä oli 8kk mitat 66,7cm ja 7,3kg. 10kk iässä kontrolli kans. ja säteen lupulla komiat mitat, pojat kasvaa vähän eri tahtia =)

t. manna + nuhainen pikku-Elsukka :heart:

Liikkumisesta, hieman huvitti kun oltiin yksi päivä vaarilassa kylässä. Siellä on sellainen sohvapöytä, missä on lehtihylly alhaalla ja sitten pöytä siinä päällä. Sammo se kiipesi sinne lehtihyllylle, oli hetken siellä mahallaan ja ryömi eteenpäin, että pääsi takaisin lattialle, lattialla 90 asteen käännös ja kauheeta vauhtia eteenpäin :LOL: :LOL: Oli jotenkin koomista kun ei tuo pöydän ylitys kestänyt kauaakaan, perkule oli mentävä lävitse kun ei päässyt muka kiertämään..Yksi päivä katselin sen vuorovetoista nopeaa ryömintää, samalla kauhee öhinä kun meni ja jo näin silmissäni Sammon inttivaatteissa ryömimässä mutavellissä ja huutamassa vasen vasen :LOL:

Jaahassu
<Noin meilläkin mennään sen kenkölootan yli...ja juu oon kattellu meidän tyttöö kun ryömii ja tullu ihan sama ajatus mieleen...Tosin toivon että meidän neiti ei armeijaan mene...Nimim pv:llä töissä...

Pikaisesti,

Ruttana, meillä poika ei reagoinut tiukuun ollenkaan, katsoi ja tavoitteli niin kiinnostuneena hänelle näytettyä lelua. Eli kuuloa ei edes sen kummemmin tarkistettu. Täytyy vaan toivoa, että kuulo ok.

Manna, me ollaan käheään kurkkuun ja yskään annettu aina höyryhengitystä, esim. melko kylmässä saunassa heitelty löylyä tai sitten lavuaarin yllä. Muistaakseni, jos kurkunpään tulehdus, niin silloin höyry ei hyvästä, mutta muuten kai ok.

Ja nousipa tikru tänään seisomaan pinniksessä laitaa vasten! Kait se pohja siis pitää laskea huomenna tai sitten pehmustaa sängyn ympärys :)

Yhteistyössä