HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Lisäystä juomapulmaan...Kirppu on "juonut" mukeista vettä ruokailun jälkeen jo kolmisen kuukautta...Ei se suju vieläkään...
Viime yä oli taasen yhtä huutoa.En saanut rauhoittumaan sitten millään.Aamulla huomasin että eka ylähammas on puhjennut!Josko seuraava yö olisi parempi...

Ja sitten joulukoristeiden kimppuun!
 
ei alinallakaan ollut korkeimmillaan kun 38.5.mutta hirmu kiukkuinen se oli.ihottuma tuli vasta neljä päivää kuumeen alkamisen jälkeen.sori pienet alkukirjaimet,vasurissa on mokkapala. =)

muoks. Niin ja allulla oli silmäluomet punaiset ja vähän turvoksissa ja se hankasi niitä.Jostain sitten luinkin että se kuuluu vauvarokkoon.Tämä siis jo kuumeen aikana.Ja nyt mokkapala syöty. =)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Ja kiitti muuten lusikkavinkistä, nyt on meilläkin sellainen. :xmas:
tiedoksi muillekin jotka olette omistajia HOK siis äs bonusta keräätte !! ne jakaa kummilusikoita pienille vauvoille.
Prisman infoon ja sinne rykäistä että saako kummilusikan niin pyytävät kaavakkeen täyttämään ja henkkarit vanhemmalta ni saa semmoi hopeisen lutikan joko siitä mukaan tai myöhemmin postin(?) kautta. Lusikassa on kädenjälki varren päässä ja taakke saa kaiverruttaa itte. Ihan kiva :)
 
Paranemisia kuumeilijoille ja hammaskipukiukuille! Meillä varmaan pojalla etuhampaiden ikenet kipeät, kun rupeaa heti itkemään, jos kolauttaa suuhun lelulla ja aika valkoista paistaa ikenen läpi. :flower:

Unikoulu....prkkkrppr....no jatketaan silti, onhan se edistystä, että poika on omassa pinniksessä ja en imetä yöllä, mutta ne heräämiset...viime yönä ainakin 8 kertaa ja jos lasketaan mukaan vielä ne minuutiksi nukahtamiset ja uudelleen heräämiset niin aika paljon enemmän. Milloinkohan tää helpottaa? Pitäisiköhän meidän siirtää poitsu vielä eri huoneeseenkin? Millään ei raaskis, kun toinen niin pieni vauveli vielä ja helpompi itse tassutella, kun nukutaan ihan vieressä ja vieläkin toinen laita pois pinniksestä.

Me vietetään jouluaatto mun vanhempien kanssa ja tarttee itse tehdä ainoastaan yksi laatikko ja ehkä joku piimä/taatelikakku, muut ruoat tulee äidin ja tädin voimin. Ja sitten joulupäivä ja tapani anoppilassa. Tein juuri joululahjatoivelistan mun miehelle ja oon vähän suunnitellut, mitä itse pitäis ostaa. Aikuisille niin vaikeeta jotenkin ja lapsia ei suvussa ole kuin tää meidän pikkumies.

Ihana aurinkoinen pakkasilma! :heart:

k&tikru 8kk ja risat
 
Happy Sama juomapulma on meilläkin,en tiedä miten saisi juomaan.
KadakMinä pitäisin vielä pikkuisen samassa huoneessa mutta kuuntele itseäsi miltä sinusta tuntuu ja mikä tuntuu oikealta.Meillä ei aloiteta vielä unikoulua koska en usko että se vielä onnistuu.Ei olla valmiita.

mamma ja allu 7,5 kk kohta
 
Myöskin Osla antaa tuon kummilusikan, siis s-ryhmäläisistä. Ja näköjään Ympyrä. Kannattaa katsoa tuolta S-kanavalta, et antaako oma osuuskauppa. Näköjään osuusmaksu pitää olla kokonaan maksettu että saa. Täytyykin tilata vielä tuolta Ympyrästä, meillä jo Oslan antama onkin :D

Joulu Me ollaan aattona menossa anoppilaan. Viime vuonna tehtiin jo tää diili.. Silloin mun pikkusisarukset halusi mut ehdottomasti aatoksi sinne, nyt ne sanoo et jos Eeva ei ole aattona siellä ne ei vietä joulua ollenkaan, yeah right. :LOL: Viime vuonna tehty diili oli semmottinen, et viime vuonna oltiin siis aatto mun vanhemmilla, tänä vuonna anoppilassa ja ens vuonna ollaan kotona. Siis aattona. Joulupäivänä sit varmaankin kurvataan sinne mun vanhempien luokse. Mies pitää viimeset isyysvapaat pois siinä joulun-uudenvuoden ympärillä.
Lahjastressi meinaa pukkaa päälle.. Tai ei mulle siitä mitä hankin vaan siitä että mä tiedän et anopilla on semmonen ihme tapa ostaa kaikkea turhaa jouluna. Silkasta ostamisen ilosta vissiin. Sanoin jo miehelle et sanoo äidilleen, et ei ostelis hirveesti, ei Eeva vielä ymmärrä. Ja jos haluu ostaa niin kysyis mitä tarvii ja sen mukaa ostais. Tässä noin niinku pari esimerkkiä.. Yks joulu me saatiin miehen kanssa jyskistä semmosia metrin mittasia kostean tilan mattoja, jotka ei ole ollu ku riesaks. Toisena vuonna sohvatyynyjä, nekin on vähä.. noh.. ei niin käytössä. koiran pedillä taitaa olla yks :LOL: Viime vuonna mä sain valkosen peltisen laatikon missä lukee bread, kiitti tämmönenhän mulla jo onkin. :headwall: Pyyhkeitä, joita meillä on jo entuudestaan ihan tarpeeks ja tosi huonolaatusia lakanoita jotka menee pesussa ihan kaameen näkösiks. Kauhee ku mä oon kelpaamaton.. :ashamed: Ajatushan on tärkein, mut kun tuntuu ettei oikeen ajatusta aina oo käytetty..
Ja tuon ihanan lahjanantamis perinteensä se on siirtänyt pojalleen.. Mä oon niin monta kertaa melkein pillahtanut itkuun lahjan avatessani, siis miehen antaman. Joka vuos mä haaveilen jostain ihanasta korusta tai sille puhun aina että timantteja timantteja. Ei oo näkyny. Vuosia sitten pettymys oli suuri, odotin jotain ihq korua niin sain semmosen tyttöjen sauvan :'( No, ei sitä laatikkoon ole hukattu, mut en mä joululahjaks olis moista halunnu. Pari vuotta sitten taas jotku korut mielessä petyin kun sain tietokoneen... Mulla oli jo kone ennestään. Tähän uuteen (siis vanha sekin oli, oli vaan "putsannu" mulle sen) se oli laittanut näytön ympärille punasta karvakangasta ja jotain.. Taas melkein tuli itku. :'( Viime jouluna sain kaksi minikokosta piparimuottia, silikoni siveltimen ja silikonisen patahanskan. :( Se oli varmaan saanu ne töistä.. :snotty:
Kerrottakoon, et kerran synttärilahjaks sain mun autoon matot ja pakoputken koristepään :/ :'( Jooojoooo.. ajatus on tärkein.. käyttäis edes yhden ajatuksen. Saatte vapaasti referoida näitä, jos kerrotte miehillenne toiveitanne ja sanotte et se ja se sai semmosen ja melkein tuli itku. en mäkään kyl semmosesta välitä... Kylläpäs mulla kenkä nyt puristaa
:whistle: Niinko sil oikeesti olis kauheesti väliä mitä saa, vaikka ei sais mitään. Mut jotenki oon vaan onnistunu viime aikoina pettymään kauhiasti. Tänä vuonna jo sanoin viime viikolla, et mitä jos sovittais ettei osteta mitään, ettei sit tuu niitä pettymyksiä. Mies vaan luki sen niin, et mä luulen, et se on joskus pettynyt mun lahjoihin. Se on vähä narsisti. :headwall: :headwall: Anteeksi tämä purkautuminen =)

Huoh.. Jospa Eevalle vähän pöperöä ja sit ulkoilemaan, me taas valosan aikaan mihkää päästykään.. Mieki nukuin Eevan kans päikkärit :heart: niin ja Kataki oli sängys mein kanssa.
 
jouluna piipahdetaan mun vanhemmilla syömässä ja saunassa, mutta kotiin tullaan illaksi/yöksi.miehen äitillä käydään sitten joulupäivänä (tosin hänkin asuu helsingissä eli ei paljoa matkustella :D )

teppana :hug: ihanan tökeröitä lahjoja :LOL: :LOL: meillä mies onnistuu joskus ja toisinaan menee ihan metsään.viimeksi antoi mulle synttäri lahjaksi puukengät (joissa ei sellaisenaan ole vikaa), mutta ne oli semmoset desing liikeestä ostetut lehmänkarvalla päällystetyt (ja mä olin vege yli kymmenen vuotta ja nyt ruvennut syömään kalaa ja kanaa viimesen vuoden aikana, ja suhtaudun henkh. koht tosi nihkeesti kaiken näköiseen eläinkarvaan jos ei ole kantajansa päällä).onneksi oli ostanut ne ystävänsä liikkeestä joten palautus onnistui.mä oon sanonut sille että tuo kukkia jos tahtoo antaa jotain :D

rasmus ei muuten vieläkään istu sillai oikea oppisesti vaan niin että on jalat takana (polvet edessä) ja usein heiluu polviseisonnassa ilman tukea :eek: ja eilen kiipesi tuolille(tosi matalalle tosin)
eip. muuta.ainakaan järkevää.

terkuin
tutsa ja pattu joka roikkuu lahkeessa
 
just, Nannalla laskiki kuume iha yhtäkkii just ku oltii lääkärii lähössä! Mentii sit kuitenki, et no täs o mein Nanna mut ei se kipee enää oo :D kurkku vähän punotti mut korvat ym kunnossa.. pitää seurailla alkaako ihottumaa tulee jos oliki vauvarokkoa. ruoka ei maistu edelleenkää,ei ees helemät :( En saa nykyää juotettuu ku ehkä 3-4dl maito päivässä ja vähenee kokoajan se määrä.. pitäs vissii alkaa jogurttei syöttää ja tehä puurot maitoon et sais tarpeeks mölöä..mut ku nanna syö noita piltin jauhepuuroja ja niissä itessään on jo maitojauhe, et voidaaks se laskea maidoksi????
 
Teppana, en tiennyt itkeäkö vai nauraa miehesi ostostaidoille. Oli pakko nauraa, kun timanttien sijasta tuli jotain surisevaa. :kieh: Toivottavasti hän ylittää itsensä tänä vuonna. Tutsan lehmännahkapuukkarit oli myös hupaisat. Hierrän nyt veistä haavassa kertomalla, että mun mies osaa ostaa tosi kauniita koruja lahjaksi.

Mulle iski tänään elämäni ensimmäisen kerran oikea vauvakuume. Onneksi pikkusisko saa vauvan ihan näinä päivinä, ettei tarvii omaa ruveta vääntämään...

Pikaista paranemista tautisille & hyviä unia huonounisille ja muillekin! Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

Hemuli ja Liljanen 8 kk ja risat
 
Voi teppana :hug:
Siis todella helmiä niin mieheltä kuin anopiltakin. :kieh:

Mä haluaisin myös mieheltä jotain korua tai jotain muuta pysyvää ja mukana kannettavaa (tänä vuonna mun uuteen Nominationiin vois haluta palan :whistle: ), mutta en kyllä mitään pyydä, koska paras lahja on se, että tulee tänne. :heart:
Mutta eipä tuo yleensä mitään enää muista eikä ostele. Ihanahan se olisi joku lahja saada synttärinä ja jouluna, mutta ei parane liikoja odotella.
Ja tosiaan joulun paras lahja on se, että on täällä. =)

Ai kamala tuli vielä yksi kauheus mieleen noista "turhista lahjoista", eräs ulokkeet omaava, jonka kanssa on joskus tullut oltua ja mielellään moisen unohtaisi kokonaan antoi kaikkea turhakkeita eikä tarvinnut olla mikään synttäri/joulu eikä muukaan (mm. teippiä, kyniä yms. yms.) Tosin mahtui joukkoon harvakseltaan joku onnistunutkin hankinta.
Vaan yksi mikä nauratti ja tästä on aikaa jo ihan hirmuisesti, oli kun ihan alussa olin ostanut meille sellaiset hopeiset sydämenpuolikkaat ketjussa (se ajatus, se ajatus ;)) ja annoin sitten toisen tälle hemmolle. :xmas:
Ja kuinka ollakaan, meni ehkä parisen vuotta niin mä sain lahjaksi sydämenpuolikkaan ketjussa :saint:. Muuten hyvä ja kaunis ajatus, mutta kun oli se sama, jonka itse olin antanut hänelle. :whistle: :LOL:
 
Uskaltaako enään tulla toivottelemaankaan,että Hyvää Joulun Odotusta kaikille!
Sori kun ei ole mua näkynyt,olen siirtyny tonne pikkukakkosta toivovien puolelle,niin en ole tänne sitten panostanut siis ollenkaan :ashamed:

Nyt on pakko muuten laittaa ensimmäistä kertaa meidänkin tylleröisestä tähän kuva,tässä tuloo:

http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs001.snc3/10838_1063435363660 _1759288039_123176_5979902_n.jpg
 
Äkkiä käyn, poika heräilee..
vauvarokko oli meillä pari vk sitten. Monta päivää kärttynen ja itkuinen,luulin että hampaita tulossa. No, kuumetta ei ollut kun alle 38 yhtenä iltana ja sit myöhemmin ilmesty pilkut, niin vauvarokkohan se. Ei vieläkään hampaita!! :( Vauvarokkohan voi olla ilman pilkkujakin ja ilman kuumettakin. Mut meillä se on nyt sairastettu... Alaikenet tosi turvonneet,että ehkä niitä hampuja vielä tulee..(toiveikas) Ei olla vielä hammaslääkäriäkään varattu pojalle. Mutta,täytyypi taas mennä!!!

Hennna & pikkumies 7kk+reilu viikko :heart:
 
AAM
Heikulle onnea kuumeiluun ja olipa söpö likka otoksessa :heart:
Vauvarokko oli pojalla ko oli pikkainen ihmettelin mitä oli silloi ko näppyjä rykäs yhtäkkiä ja lievän kuumeenkin. . . mut se voi olla erilainen voimakkuuksiltaan kaikille joten ei sitä koskaan tiedä. Voi mennä todella lievänäkin ohi ja ihan huomaamatta.
Lahjat voi että :D me ei miehen kanssa harrasteta oikeastaan mitää erikoisia, joskus tulee jotain ihanaa mutta aikalailla tylsissä vakioissa pysytään :) mut mua ei haittaa. Koruja en käytä ja suklaa on varma nakki ja kukat :flower: ja Veikkauksen arvat :LOL: rahaahan ei koskaan oli köyhällä liikaa :whistle:

Kirpakkaa päivänjatkoa kaikille :wave:

Aam & Ansku päältä 7 kk
 
Repesin noille teidän joululahjoille :LOL: Mun mies on kans aina osannut lahjojen oston taidon (juu.. todellakin). On ostanu mulle mm. säärikarvahöylän (ekana yhteisenä jouluna), Pahkasian kootut -kirjan (jota itse luki koko joulun) ja rikkaimurin. Kertaakaan en ole saanut yhtään korua, vaikka olen niistä joka ikinen joulu vihjaillu (tässä on ollu jo kahdeksan yhteistä joulua). Melkein joka joulu on tullu joku kirja tai DVD minkä herra on itse halunnut katsoa tai lukea. Mutta Teppanan mies vie kyllä voiton. Tutsallakin oli aika hyvät lahjat. Puukkarit sinänsä ihan kiva idea, mutta vegelle noi karvalliset.. juu ei :LOL: . Olisin myöskin ehkä vetäny herneen nenään noista puuklapeista ja jätkänkynttilästä (vaikka ihan kivoja asioitahan nekin on niinkun muuten kun lahjana). Ja mä kun olen luullu, että kaikkien muiden miehet osaa ostaa lahjoja.. No, omalla tavallaan ihan suloista kun toiset kuitenkin yrittää :heart:

PK-Pikkujouluja odotellessa täällä vietetään lauantai -iltaa taas kaksistaan K:n kanssa. Tai Konstakin jo nukkuu eli yksin. Niin ja viime yönä meillä herättiin eka kertaa vasta puoli kolmelta! Ennen kuulumatonta. Ja nukkuakin sain puoli kymmeneen kun mies heräs kuudelta viihdyttämään poikaa.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Ja joulun odotusta! :xmas:
 
:LOL: mitä joululahjoja! Luin nitä Teppanan saamia ääneen miehelle ja naurettiin yhdessä. Meillä on tainnu olla ihan ok lahjoja, vaikka en koruja ole tainnutkaan saada (paitsi anopilta).

Voi Nappi, ajattelinkin just eilen illalla sua, kun kärryttelin Siljaa pimeillä kaduilla aikaa kuluttaakseni. Eli mekin oltiin kaksistaan taas, kun mies töissä. Autoa ei kuitenkaan ollut, joten en jaksanut ajatella matkaa sinne teille päin. Lisäksi Silja on nuhassa, jota en viitsi tulla siirtämään kenenkään muun iloksi.

PK-pikkujouluja täälläkin odotellaan, paitsi että tuo räkäpää saattaa estää meidän tulon. Katsellaan nyt kuitenkin vielä. Yöt on aika inhottavia, kun toisella ei nenä pysy auki ja viime yönä tais olla kuumettakin. Silja ei suostunut nukkumaan omassa, kallistetussa sängyssään, joten jouduin kehittelemään tyynyn avulla kaltevan nukkumapaikan mun kainaloon. Nukuin siis "tosi hyvin", kun toinen rohisee, itkeskelee ja pyörähtelee kyljessä. Mä yritän olla liikkumatta (herättämättä) ja samalla pitää toisella silmällä koko ajan silmällä ettei pääse kierimään sängyn reunalle. On tosi freesi olo nyt. :snotty: |O

:hug: kaikille kipuilijoille ja niiden mammoille.

Ihania kuvia olette laittaneet. Kaikki on niin isojen lapsien näköisiä jo. Niin tuo meidänkin, kun seisoo paljon kaikkia tukia vasten ja konttailee pitkin poikin. Lopulta myös jotain jokeltelua tullut rääkymisen sekaan: äglä-äglä, äittä-äittä. Onpa musiikkia äidin korville.

Meillä menee vettä ihan kivasti hörpyttämällä mukista, mutta sitä vastoin tuttipullo ei enää kelpaa. Jouduin tulemaan firman pikkujouluistakin vähän aiemmin kotiin hiljentämään huutokonserttia. (Kun tulin sisään oli ihan hiljaista ja olohuoneesta löytyi perhe; mies istuu sohvalla ja kuuntelee kuulokkeet päässä telkkaria. Silja istuu sylissä ja hyväntuulisena näpertää kuulokkeen johtoa klo 23.30. :heart: Oli ne aika söpöjä, kun huutokin oli tauonnut.)

Nyt vois sulkea silmänsä hetkeksi, kun S on päikkäreillä ja mies vielä nukkuu viime työyön väsymystä.

Tilia ja Silja 7 kk ja 1 vko jo
 

Yhteistyössä