HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Moikka. Ihan tallanen nopea kyssäri niille jotka noista lasten sairausvakuutuksista tietää. Konstalla siis on vakuutus pohjantähdessä. En nyt tähän hätään löydä vakuutuskirjoja, niin ajattelin kysyä täältä, kun joku kuitenkin tietää. Eli: Muistaakseni meillä vakuutuskirjoissa lukee, että omavastuu on 70?/sairaus. Tarkoittaako tämä siis sitä, että nyt kun meillä on kerran ollu korvatulehdus (lekuriin lääkkeineen meni meilkein 100?), niin seuraavista korvatulehdukseen liittyvistä käynneistä meidän ei tartte maksaa omavastuuta? Vai joudutaanko joka kerta maksamaan toi 70?, jos seuraava korvatulehdus on vaikka puolen vuoden päästä? Sori laiskuus, en jaksa itse selvitellä noista papereista :ashamed:

nappi mä selvittelin vuos sitte noita vakuutusjuttuja ja soitin just pohjantähteen niitten lapsivakuutuksesta (meillä oli siellä vakuutukset niin harkittiin niitten vauvavakuutusta). no, se täti sanoi että laskevat yhdeksi sairaudeksi esim semmoset korvatulehdukset, joiden välillä on max 3kk. missään papereissa ei kylläkään lue aikarajaa, että riippunee kai vähän korvauksia käsittelevästä henkilöstä, mutta noin se täti kenen kaa puhuin vakuutteli heidän korvauskäytäntöjen menevän.

meidän vakuutus on ollut kyllä niin turha... mikä tietysti on oikeasti tosi hyvä juttu.

Juu meilläkin on pohjantähdessä ja todellakin, jos on korvatulehduksissa väliä se parikin kk niin sit on jo "eri sairaus". Eli mä sain sen kuvan, et jo parin kk tauko ei kerro kierteestä, jotenka sillon pitää sit maksaa aina uudestaan se omavastuu :(

Jei, täällä loska-Helsingissäkin on pakkasta ja lunta. :eek: Joskin helpompi olisi liikuskella vauvan kanssa ulkona, jos tuosta muutaman asteen laskisi.

Onnea SuukkoSuulle! Täälläkin aika ajoin vauvakuume läikähtää, mutta aion kanavoida sen sisarenpoikaani, joka syntyy seuraavan 2 viikon sisällä.

Lilja on yhtäkkiä ruvennut liikkumaan hetkittäin kuin sähköjänis. Ajoitus on kyllä usein pyllystä... riehuntakohtauksia tulee mm. juuri nukkumaan mennessä ja aamuyöstä herätessä. Siellä se pyörii kuin väkkärä pinniksen pohjalla ja nousee konttaamaan. Mekin laskettiin pinniksen pohja alas, mikä ei kyllä ole selkäystävällinen vaihtoehto, siis äidille. Viime yönä piti taputella akkaa noin 1,5 tuntia sinne sängyn pohjalle. Alaselkää alkoi viuhoa tosi ikävästi. Mies lupasi viritellä sänkyyn uuden "keskitason", ettei mun tarvitse niin pahasti pers pitkällä roikkua.

Ruttana ja muut valvojat, :hug: . Toivottavasti Beaniella on vaan jokin vaihe, joka menee nopeesti ohi.

Pikaista paranemista Konstalle! Toivotaan, että tropit tepsivät nopeesti.

Meillä oli viime viikonloppuna vähän kinaa -- yllätys yllätys -- työnjaosta kotona ja lapsenhoidossa. Miehellä on meneillään töissä tosi kiireinen loppuvuosi, ja se oli ajatellut, että hänpä tekee koko viikonlopun töitä kotona. Ja mä olin kieli pitkällä odottanut vloppua, että saisin vähän asioita hoidettua ja ehkä jopa vähän rauhassa Hesaria luettua, kun mies voi katsoa Liljaa. Marttyyrinä hän sitten työnsi läppärin takaisin laukkuun ja alkoi imuroida. :| Tunsin kyllä heti huonoa omatuntoa, mutta eihän pitäisi. Kun ollaan yhdessä lapsi hankittu, niin yhdessä kans hoidetaan -- etenkin iltaisin ja viikonloppuisin. Mutta kun niin inhottaa nalkuttaa...

Solina, on jo pitkään pitänyt kysyä, että tuliko teille talokaupat?

Jahas, pitäskö pukeutua tälle päivälle.

Hemuli ja Lilja 8,5 kk

Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
Niin ja usvis,tervetuoloa kerhoon. B) Aiheesta löytyy aika paljon tästä meidän ketjusta jos jaksat selailla.

:ashamed: en tullut ajatelleeksikaan selata taaksepäin.. oon ollu niin kauan pois täältä ja kirjoitusta tullut siinä välissä ihan sikana...! Ku aina kun olin netissä niin olin joko big brother -sivuilla tai facebookissa...... Nyt käyn sen bb:n sijasta taas täällä. :D Menen lueskelemaan kokemuksianne nyt kun tiedän että niitä on. Minä oon yrittäny nukuttaa Jimiä omaan sänkyyn ja ilman tissiä ja tassutellu jne mutta en oo ikinä jaksanu kolmea iltaa pitempään sitä huutoa.. tai siis en raski huudattaa vauvaa ja se ei rauhoitu muuten kuin tissillä. :( Yks ilta oikeasti huusi niin lujaa että näytti et se alkoi hyperventiloimaan jo.. ja tunnin ainaski huutaa. Muuten on niin kultainen ja ihana ja rauhallinen lapsi mutta ne yöt. Mies on vaan todennut että hänelle se kyllä sopii että minä nukun tissit paljaana! :LOL:

(.( varoitus: Kiukuttaaaa, on flunssa, päätä särkee, väsyttää jne. Eilen laskettiin pinnasängyn pohja ja siitähän seurasi sitten tikrulla ihan kamala huuto - itki ja huusi suoraa huutoa klo 2-4 ja otettiin syliin monta kertaa ja laulettiin ja annettiin Panadolia ja vaikka mitä. On nukkunut ihan kiltisti (heräilyistä huolimatta) omassa sängyssä ja ilman tissiä ja saatu yleensä tassuttelulla rauhoittumaan suurin osa heräämiskerroista, mutta nyt ei sitten auttanut ei mikään. Ei olla edes jouduttu nostamaan poikaa ylös sängystä kesken yötä enää moneen viikkoon. Tassuttelukin on huomattavasti vaikeampaa nyt, kun pitää kurotella sinne alas - ei kyllä montaa tuntia jaksa omakaan fysiikka sellaista asentoa, kun käsikään ei mahdu pinnojen välistä. Oon tottunut tyynnyttelemään molemmilla käsillä ja joskus suukottelemalla otsaa jne ja nyt sitä ei ylety pohja alhaalla millään tekemään. Ja sama juttu nyt päiväunille menon aikaan. En viitsinyt lähteä ulos pakkaseen ja ajattelin koittaa pinnasänkyä -> ihan kamala huutoitkuraivarihan siitä seurasi ja sitten taas tyynnyttelemään. No, vein poitsun takas alakertaan ja annoin lounaan - se sitten nukahti siihen syöttötuoliin lusikka suussa ja kannoin sen pinnikseen. Saas nähdä millaisella huudolla sieltä herää. Poitsu on tosin vielä vähän kipeä ja eilen puhkesi ylös se puuttuva toinen etuhammas. Nyt hampaita jo seitsemän! Mikä neuvoksi näihin öihin?????? En kyllä enää kauan jaksa, johan tässä on kohta yhdeksän kuukautta menty käytännössä ilman yli 3 tunnin omaa unipätkää. Pitäis varmaan katsoa se "väsymys tappaa" dokkari, joka tuli eilen. Tallensin sen. Ja meillä siis edelleen ennätys vauvan syntymästä asti on kolme heräämistä klo 22-09 välillä ja sellaisia öitä ei ole todellakaan ollut monta. ja sitten jotkut valittaa siitä, että 8 kuinen vauva ei vieläkään nuku täysiä öitä, että pitää herätä kerran yössä laittamaan hyväntuulista vauvaa uudelleen makuulleen, kun se tanssii sängyssä.

Anteeksi vuodatus, mutta tekis mieli räjäyttää koko koti :) (En ole räjäyttämässä kuitenkaan)

Olin eilen niin onnellinen, kun saatiin toi sänky fiksattua ja asennettiin kotiteatteri alakertaan ja oli niin upea keli ulkona, mutta nyt on taas tällainen päivä.

Usvis Toiset tytöt tuossa jo kertoikin siitä tassuttelu unikoulusta jota ovat vetäneet omilleen.Meidän Alina heräilee myös triljoona kertaa yössä tissille mutta en ole vielä valmis huudattamaan.Huutoa se nimittäin tulee meilläkin olemaan ja kovasti.Siinä ei tassuttelut paljon auta.Meillä kun on sitten noita murrosikäisiä niin tykkäävät kyttyrää jos vauva huutaa yöllä ja aamulla pitää aikaisin lähteä kouluun.Unet on jääny kyllä tosi vähiin mutta jotenkin sitä vaan jaksaa päivästä toiseen.Varmaan lopettelen sitten koko imetyksen kun 10 kk ikää alkaa olla lähellä.Tsemppiä ja jaksamista kuitenkin sullekin !
KadakTsemppiä ja halia sinnekin!Tikru näkyy reagoivan voimakkaasti muutoksiin.Nyt menee varmaan joku aika ennenkuin tottuu siihen että pohja on alhaalla.Ootko huomannu että muut muutokset vaikuttaa häneen noin voimakkaasti?
Mutta nyt joulupullaa leipomaan!

Mamma, kiitos, pojalla on selvästi ollut aina oma tahto ja osaa ilmaista sen. Alunperin, kun aloitettiin unikoulu, tikru protestoi omaa sänkyä huutamalla ainoastaan ensimmäisen yön ekan tunnin ja sen jälkeen nukkumaan laitto on mennyt aika kivuttomasti. Heräilyjen vaatima huomio vaihtelee hirveästi. Joinain öinä nukahtaa aina heti uudelleen ja joskus valvoo pari tuntia keskellä yötä, mutta ei sekään ole suoraa huutoa, jos vaan jaksaa tassutella ja laulella pojalle. Eilen oli siis selvästi paljon rajumpi reaktio. Toivottavasti johtuu edes osaksi siitä hampaasta, ettei jotain turvattomuutta itke. Äidin sydäntä täällä jo muutenkin raastaa, kun poika ei olekaan enää kainalossa tuhisemassa. Ja nyt kun pohja alhaalla, niin entistäkin kauempana. Mutta turvallisuutta tässä ajateltiin ensi sijaisesti ja toisena tulee se, että oppisi nukkumaan itsenäisesti. Ei pojankaan kehitykselle tee hyvää liian katkonaiset yöt.

kadak ensinnäki :hug: ja sitten yritän herättää toivoa että josko tikru olisi tosiaan ekan yön nyt protestoinut voimakkaasti ja seuraava olisi helpompi? kun myös elsa on protestoinu muuttuneita nukkumisjärjestelyjä. kun laskettiin pinniksen pohjaa alemmas ja kun nukkunut matkasängyssä (pohja alhaalla, vieras paikka) tai ylipäätään vieraassa paikassa, niin on heräillyt liki 10 krt yön aikana. seuraava yö on ollut vähän helpompi, kolmas jo lähes normaali (=2 tissitankkausheräämistä ). ja mä luulen että heräilyt oli vähän turvattomuuttakin, mutta kun oppii luottamaan ettei vanhemmat minnekään ole kadonneet ja välillä yöllä syliteltiin ja tissiteltiin aluksi, niin tosiaan seuraavat yöt olivat helpompia. mutta en mä oikeasti osaa muuta kuin vielä kerran lähettää sulle halin :hug:

Nyt meillä ollaan hoksattu konttaaminen. Osaa hienosti konttia, mutta suurimman osan liikkumisestaan tekee kuitenkin ryömien ja ryömii pirun nopeeta. Tänään hokasi että jos avaa laatikon niin sieltähän voi ottaa tavaroita käteen ja levitellä :) ettei äidillä vaan kävisi aika pitkäksi kun saa koko ajan olla kattomassa missä toinen touhuilee. Eilen imuroin ja siltikin sen jälkeen taisi ehtiä jotain nielaisemaan.

Manna, tuo antaa kyllä toivoa :) Kiitos, kun kerroit teidän unijärjestelykokemukset. Ja kiitos hemuli! :heart: Onneksi mieskin on tänään kysellyt pitkin päivää vointeja ja tsempannut kanssa. Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu.

Jaahassun pienelle onnittelut konttaustaidoista. Meillä melkein jo menee muutaman konttausliikkeen, mutta sitten rojahtaakin mahalleen ja jatkaa ryömimällä.

t. kadak & 7-hampainen hiipivä tiikeri (hermokahvilla vaarin luona)

Kiitos kaikille haleista. Eilen illalla oli suht normaali nukkumaanmeno, mutta päikkäreillä taasen veti hulinaksi. Ja oon nyt yötä vasten antanut panadolia kun selvästi tuntuu, että noita hampaita kipuilee. :/
Ja kova pala on ollut myös näköjään tuo pinniksen pohjan laskeminen.

Kadakille iso :hug: En mä osaa oikein mitään sanoa (ainakaan mitään järkevää ), joten halin annan.

Se sittten Hemuli käveli tänään meidän ohi tänään Stockalla. B)
En mitään ehtinyt sanoakaan kun olit jo mennyt. :D Olin siinä lahjapakkaamon luona odottamassa tätini ja kummipoikani kanssa, joka oli Ruotsista tullut risteilylle.
Siellä tytsy oli vissiin kiitollinen kun sai lätkämailan paketoida. :whistle: Mutta hienon paketin teki. :)

Ai niin täytyy jakaa tän meidän neidin oivallukset.. Nyt kun tuo taputus on opittu niin aina kun tulee jotain (rytmikästä ) musiikkia niin alkaa heilutus ja käsien taputus. :D Ihana pieni rakas. :heart:

Ruttana & Beanie 8kk :heart: (aika menee ihan hirveää vauhtia :eek: )

kadak :hug:

Noin yleisesti, meilläkin pinniksen pohja laskettu ja nyt ongelmana on se hiton kylmyys.. Ettei muutkin pipanat reagoi myös siihen? Meillä on aina ollut suht viileetä sisällä ja makkarissa noin 18 astetta. Nyt kun sängyn pohja on laskettu, oon kattonu mittarilla niin siellä miltei lattiatasolla on reilut 15 astetta.. Eeva kyllä nukkuu hyvin, itseä vaan huolettaa ettei pieni vilustu. Ja nyt kun on nää pakkaset niin tuntuu ettei tässä talossa pysy edes lämpö, takkaa sais polttaa 24h/vrk. mul on muutaki tekemistä :kieh:

Kadak, piti vielä vinkata, että meillä mies aikoo porata ylimääräiset reiät pinnikseen, jotta saadaan ainakin hetkeksi käyttöön "välitaso". Onnistuiskohan teilläkin? Toi pohjataso on ihan liian matalalla, mulla sattuu vieläkin selkään viime yön jäljiltä. Liljaa pitää yöstä riippuen olla hytkyttämässä 1-8 kertaan.

Teppana, huomasin saman: alatasolla on kylmää!

Ruttana, kappas, en yhtään ole huomannut sua Stokkalla. Paahdoin kauheeta vauhtia vaan eteenpäin, kun Lilja nukkui. =)

Olin illalla jumpassa ja saunassa, ja oi kun teki terää. Ens yönä on miehen partiovuoro, joten pääsen vielä kunnon unillekin. Luksusta.

Hyvää yötä & pitkäkestoisia unia,
Hemuli ja Lilja

kadak voimia yöheräämisten kanssa...
Mun sisko muuten selitti mulle joskus, että jonkun määritelmän mukaan yöheräämisiksi ja -syömisiksi lasketaan vain välillä 00-06 tapahtuvat heräämiset, ja niitä meillä tapahtuu vähintään 2-3 myös joka yö. Plus että seitsemältä se viimeistään alkaa jo herää kunnolla (kun ysiltä alan illal nukuttaa ja nukahtaa lähempänä kymmentä ja herää ainaki kerran ennen kahtatoista viel siin välissä). Sen lisäks useana yönä Aura on nyt heränny kahdentoista jälkeen ja touhunnu toista tuntia hereillä....
Et kyllä täälläkin osataan valvoa

Pakko mennä, kutsu kuuluu jälleen (johan se puol tuntia nukku).

Huomenta, enää 8 yötä jouluun. Meikä tonttuilee ihan joulufiiliksissä, tänään paistellaan joululaatikot pakkaseen valmiiksi.
Meidän ihanan Ellin ensimmäinen joulu =)

Miten teidän pienet syövät kylässä? Mie olen huomannut että jos ollaan josssain kylässä niin Elli syö siellä tosi huonosti ja kun kotiudutaan niin johan on nälkä. Nyt kun oltiin 3 yötä mummilassa tajusin sen tosissani. Elli söi siellä tosi vähän ja tosi huonosti. Eilen sitten kun kotiuduttiin ja tarjottiin lämmin sose söi tosi ison annoksen ja oli kuin pieni linnunpoikanen ruokaa vaatien. Pari tuntia siitä kun oltiin menossa nukkumaan, mie olin suihkussa ja iskä oli syöttänyt sillä välin melkein koko banaanin. En tiennyt että söi niin paljon ja aloin imettämään. Ahnaasti söi rintaakin. Mutta sen jälkeen pikkuinen oksensi.
Sitä banaani maito seosta (btw, jus olin vaihtanut puhtaat lakanat ) sängyn täydeltä. Ja sen jälkeen oli tyttö yhtä hymyä. Kipeä ei ole joten veikkaan että söi vain itsensä ähkyyn.

Ja viikonloppuna pitäisi lähteä toisen mummun luo. Saas nähdä mitä siitä tulee Ellin syömisten suhteen. Pitää olla ny tarkkana. Vinkkejä?

Nyt ollaan tosiaan kolme yötä kotosalla, pestään pyykkiä ja laitellaan joulua. Sen jälkeen mummilaan ja jouluksi takaisin kotiin.

Oletteko muut ulkoilleet miten nyt pakkasella? Täällä se on pyörinyt nyt kahdenkymmenen pakkasasteen pintaan joten ollaan Ellin kanssa jätetty ulkoilut väliin.

Jaahassun pienelle onnittelut konttaamisesta, ja Ruttanan Beania taputteli suloisesti.

Kadakille halauksia, ja hurjasti jaksamista. Mie siis niin tiedän miltä susta tuntuu. Ellihän nukkuu hyvin, vain parilla heräämisellä. Mutta toi nyt 3v poika herätti minut, nimenomaan minut, iskä vain pahensi huutoa. 1.5vuotta, joka ainoa yö 0.5-1 tunnin välein. Mitkään unikoulut eivät auttaneet. Mie olin aivan uskomattoman väsynyt. Mutta jotenkin siitä selvisi hengissä. Vasta sen jälkeen alkoivat yötkin paranemaan kun lopetin imetykse kokonaan. Toisille tuo nukkuminen on vain vaikeampaa.
En siis vinkkejä osaa antaa. mutta tukeni että ovat muutkin kokeneet saman. Et ole yksin.

Mitenkäs teillä muilla nukutaan päiväunia? Meillä Elli nukkuu yöt ihan ok mutta päivällä nukkuu tosi huonosti. 10-30minsan pätkiä sylissä tai vieressä. Tai liikkuvissa vaunuissa. Yhtään ei siis ole päivällä sitä kuuluisaa omaa aikaa vaan Elli on tosiaan kaikessa mukana. Ja unet ovat tuollaisia lyhyitä pätkiä.

Hemuli, ei tullut talokauppoja, valitettavasti. Siinä talossa olikin sitten liikaa huonoja puolia. Tai lähinnä se että olisi hankalasti kolmessa tasossa + tie linjoja tullaan lähivuosina muuttamaan ja talo jäisi käytännössä neljän tien väliin. Joten ei kiitos. Mutta pankissa odottaa lainalupaus ja taloa etsitään.

Napin pienelle kovasti paranemisia korvatulehdukseen.

oi, SuukkoSuulle suuren suuret onnittelut pikkukakkosesta.
Kroonista vauvakuumetta täälläkin, mutta järjen ääni voittaa joten ei meille vielä neljättä.

Hienoa että Zikizikin Nanna paranutnut.

t: Solina ja Ihana Elli Enkeli 8.5kk

hei,
suukkosuulle onnittelut :flower: , teille tulee lähes sama ikäero kuin meijän pojille :D mulla pitää onneksi kaksi vaippa jalkaa tota vauvakuumetta hiukkaloitolla.mies kyllä tahtoisi lisää.

jaahassu onnittelut teillekkin, konttaamisen jalosta taidosta :D ja ruttanan beanista taitaa jo pikku bilettäjän alkeet B)

Voi Nappi hurjalta kuulosti korvatulehdus.onneksi saitte lääkkeet (meillä ollaan molemipien kohdalla ONnneksi vältytty moiselta *puuta koputellen*)

solina meillä syödään ihan hyvin kylässä, kunhan ollaan ensin otettu paikat haltuun niin maltetaan aterioida.

laala mä olen kanssa käsittänyt että yöheräämiset lasketaan 00-06 välillä.tai ainakin itse lasken vain ne yöheräämisiksi.meillä onneksi herätään silloin vain pari kertaa,tosin sen tekee isovelikin useasti vkossa joten mun habitus muistuttaa tummine silmineen välistä pesukarhua.

hemuli turhaan podet huonoa omatuntoa miehelle nalkuttamisesta.mä nostan kovankin metelin jos mies ei ole etukäteen ilmotellut (ajoissa) menoistaan vkonloppuna.oli ne sitten töitä,teenit,peli tai saunailta.mä tarvitsen henkisen valmistautumisen ja aikaa tottua ajatukseen että vkonloppukin menee samaa rataa kuin vkko :D

kadak,kadak teillä on sitten hurja luonne pienellä ja kaikki muutokset tuntuu stressaavan ja pikku tiikeri tekee sen selväksi myös ympäristölleen,mutta jos edes se lohduttaa niin tuskin tulee kenenkään tossun alle tulevaisuudessa jäämään,johtaja ainesta :D B) jaksu :hug:

meilläkin ollaan toipumassa räkätaudista.kuumetta ei onneksi nostanut eikä pahaa yskää.eilen ei nenä enää pahasti vuotanut joten yökin oli rauhallisempi.meillä on pinnasänky alimmalla tasolla ollut pitkään, mutta rasmus ei siihen reagoinut.sänky on kiinni meidän sängyssä (saa myös sivuvaunuksi) ja poika nukkuu meidän sängyn tasolla ja kädet mahtuu hyvin pinnojen välistä taputtelemaan uneen.
oon taas kaivanut unipussin käyttöön ja tuntui viime yö olevan hiukka rauhallisempi.mites teillä muilla onko käytössä?
nyt täytyy mennä vola nousee..
terkuin,
tutsa ja rasmus

UNIPUSSI on meillä kovassa käytössä, jouduin ostaan jo toisenkin että hyvät unet jatkuu vaikka toinen unipussi oliskin pesussa.

VAUVAKUUME häilyypi taustalla, mutta kyllä näissä kahdessa on tekemistä pitkäksi aikaa! järki voittaa siis täälläkin sen :D enkä jaksais uutta raskaus-aikaa näin pian, pelkoineen kaikkineen.

PINNASÄNKY meillä on laita vielä alhaalla, tyttönen kun ei pysty unipussi yllään nousemaan ylös. =) suosittelen kokeilemaan!

PAKKANEN mä oon nyt kovilla pakkasilla huijannut tyttöä niin että laitan hälle toppatöppöset ja tumput+kypärälakin, peitto päälle ja eteiseen nukkumaan---luulee että on ulkona ja nukkuu hyvin kun eteinen on vähän viileämpi kuitenkin. :D

jahas, nyt neuvolaa päin, kausi-influenssarokotteen toinen annos odottaa.

Gardenia ja ihanainen Kapris 8 kk

AAM
:wave: juuri nukahti pikkuinen ja joululahjat paketoitu hänen hereilläolo aikana :eek: olin ihan äimän käkenä kun sain häsäillä lahjoja ihan rauhassa neiti tohotti vieressä lahjanarujen ja sellofaanitollon kimpussa.

meidän perheen on sitten saastuttanut vanha kunnon räkätauti :|
neitillä lisäksi vielä lämpöä aamulla joten pk-deiteille skippaus huomiselle :'(

tulipa tuosta solinan Ellin :hug: banaaniyököttelystä mieleen että meillä samanlaisen tilanteen aiheutti kanacuscous purkkiruoka.. piltinkö se nyt oli. Toisaalta mä en ollut koko purkkia ehtinyt edes syöttää niin alkoi neitillä tökkimään. . . en sit tiä onko "tauti" ihan vai ylensyönti vai pikkuklimpit paprikaa ja porkkanaa mitä oli joukossa mutta ulos tuli mitä sinne oli mennyt. en sit alkanut syöttämään loppuja vaan annoin tissiä vaan päälle tyhjään masuun.. :/ toivotaan että illalla on rauhottunut massu.

Tääl on kylymä !! :xmas:

aam & ansku ens viikolla 8kk ! :heart:

Terveisiä 8 kk neuvolasta! =)

Meidän strategiset mitat oli 9030 g ja 73,5 cm.

Vihdoin ehdin tänne joulukuun pinoon...hieman pitää kiirettä muuttohommien kanssa, muutetaan ensi viikon alkupuolella eli joulusta tulee vähän semmonen ja tämmönen... mutta pääseepähän ikiomaan kotiin.. ollaan tuota vuokraisäntää elätetty riittävän kauan.. =) Se on vähän sama kun naapurin lehmää syöttäis.

Pinniksen pohja on ollut jo jonkin aikaa alhaalla, meidän herra kun nousee seisomaan siellä ja tekee semmosia temppuja että varmaan tulee kohta sen laidankin yli..

Pakkanen on täällä huidellu yli 20 asteen, ei olla pahemmin ulkoiltu. Leevi onneks nukahtaa päikkäreille myös omaan sänkyynsä.

Konttaamaan oppi viikko takaperin, pari viikkoa sitten seisomaan tukea vasten. Kolhuja onkin tullut ihan kiitettävästi, kun ei vielä oikein hallitse miten seisaaltaan pääsee takasin alas muuten kun takaraivo edellä. En tiedä pitäiskö se konttauskypärä kummiskin hommata ennen kun tuolla on kallo halki... :whistle:

Vauvakuume.. juu.. pitäis varmaan keretä joskus tuon isännän kanssa saman peiton alle... ehkä sitten kun meidän remontti on valmis.

Imetystä ruvetaan pikkuhiljaa lopetteleen... nyt oon antanut 2 kertaa päivässä Nannia viikon ajan. Täytyy ruveta vähenteleen tissittelykertoja... vaikka on se kyllä niin ihana kun se siinä tissillä tuhisee. :heart:

Meillä ei ole ollut tuhottoman kalliista vauvavakuutuksesta mitään hyötyä, mutta parempi tietysti niin.

Yöt on meillä aika vaihtelevia. Nukkui täysiä öitä jo aika aikasin, mutta jokaisen hampaan tullessa on ollut 4-5 kamalaa yötä. Hampaita siis neljä. On aika metkan näkönen, kun on alaetuhampaat sekä ylhäällä sit ne seuraavat.. alahampaat menee hienosti just siihen koloon =)

Jahas, pikku pomo kutsuu...

Onnittelut raskautuneille :flower: ja voimia yövalvojille :hug:

Susse & Leevi 8 kk

Kiitokset taas kaikille, tänään jo parempi mieli :heart: tutsa, vai johtaja....ainakin tämän perheen pomo :)

Pakkanen, en ole varsinaisesti nukuttanut ulkona, mutta ollaan vaunuteltu kauppaan jne n. -15 asteessa.

Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!

Paranemisia räkänokille, meilläkin vielä vähän.

Solinalle piti jotain sanoa, mutta kun ei muista :) ihana kuulla, että se kumminkin sitten jossain vaiheessa helpottaa.

Voi teitä vauvakuumeisia :) kun nyt tästä ekastakin selvittäisiin!

Säde, ootko kokeillut käyttää porkkanaa ja bataattia (makeita juureksia) ja laittaa tarpeeksi keitinvettä mukaan soseutusvaiheessa, että tulee tarpeeksi löysää? Meillä ei uponnut millään liian lihaisa ja tiivis sose. Teen nykyisin erikseen lihat ja kasvikset. Soseutun keitetyn lihan myös keitinveden kanssa, ettei tule liian jämäkkää ja sitten laitan sitä pari ruokalusikallista kasvissoseen sekaan. Ei olla vielä laitettu pastaa tai riisiä sekaan, vaikka kaupan soseissa on niitä jo syönyt. Seuraavaksi sitten omissa mössöissä se suunnitelmissa. Ja en laita öljyä tai mausteitakaan sekaan, kun kuitenkin poika syö myös kaupan purkkeja päivittäin.

Talviterveisin k & t

SusseN, noin meilläkin ne hampaat meni aluksi ja nyt kun on jo seitsemän (4 ylhäällä ja kolme alhaalla) on se ihana hampaiden narskuttelu alkanut.

gardenia, ihana huijausstrategia

Laalalle kanssa voimia öihin! Olen minäkin jostain lukenut, että täysi yö on joidenkin määritelmien mukaan 5 tai 6 tunnin mittainen yhtenäinen unijakso. Mutta ei niitä meillä ole ollut kuin ehkä ihan pari koko aikana, esim. kun poika oli kuumeessa. Nää vauvat vaan on niin erilaisia ja nukkuvat omalla tyylillään syystä tai toisesta. Viime yönä ei ollut onneksi huutomaratonia. Syliin jouduin kyllä nukuttamaan kaksi kertaa.

terkkuja täältäkin 8kk neuvolasta!!! :)

8.830kg 69cm :)

hyvin kasvaa, Lääkäri sano vaa hjyvä,hjyvä,kaikki hjyvä, jatkakaa samaan malliin ( vissii muuta suomeks osaakkaa :D ) no mut tuumas se sen verran et ei varmaa kauaa mee ku ensiaskeleita testailee :D

ONKO TUTTELILLA OLEMASSA 3:sta??? Nannilla kyl on mut mistä iästä asti se on?? Nanna ku ei voi sietää noita korvikkeita, pitäs joku maitojuoma löytää mut muksun maitojuomaaki saa antaa vasta n 10kk iässä..
Neuvolassa anto luvan tehä puuron tuttelii et saa siin menee maitoa, vaikka sitä joutuuki kuumentaa. Onneks 9kk jälkee voi alotella niitä hapanmaitotuotteita, josko Nannaki ois piimätyttöjä niiku äiti ;)

eipä täällä suunnassa taas kummempia, miehen reissuhommat loppuu huomenna ja sit on 3 viikon loma!!!!!!!!!!!! ihanaa!! :D
soriomanapaviesti :ashamed:

ziki ja Nanna 8kk1viikko

Yhteistyössä