HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Huomenta.


Nyt on sitten räkis löytänyt tiensä meillekin. :|
Jo nukkumaan mennessä se jotain sinnepäin viittasi kun parin tunnin sisään sai n. 6 kertaa käydä laittamassa tuttia ja rauhoittelemassa.
Aamuyöllä tuli kuumekin mitattua kun tuo neiti hohkasi kuin lämpöpatteri ja 38.8 se näytti kainalosta. Eikä ollu ees peittoja päällä kun ei niistä tykkää.
Ja nokka valuu koko ajan ja oli raukan vaikea syödä kun ei oikein nenän kautta pystynyt hengittämään. :(
Aamulla maistui muutama lusikallinen puuroa, mutta siinä se.
Onneksi neiti vaikuttaa suht pirteältä omalta itseltään ja leikkii tuossa lattialla. :heart:

Onkin kiva kotiin tulo miehellä kun pikkuneiti on kipeänä, mutta onneksi on tulossa. =)


Ruttana & nuhanenä Beanie 8kk 4pv :heart:
 
Tervis. Täällä alkaa onneks mennä räkis jo ohi.. tosin taitaa pienellä olla massu kipeänä ton antibioottikuurin johdosta. Yöllä huutanu taas muutamaan otteeseen ja päästäny kunnon paukun -> tais helpottaa kun sit sen jälkeen nukahti uudestaan. Ja päiväsaikaan useampikin "tuokkosellinen" ollu liejua vaipassa. . Eilen loppu kuuri, toivottavasti mahavaivat helpottaa pian.

Mies lähti taas töihin ihan pöllö-vuoroon. Joutuu jäämään Tampereelle koko illaks ja yöks, että voi sit taas huomenna tulla takasin. itseäänkin kyllä ärsytti, kun on kuulemma hiukka tylsää vaan ölla kun ei edes tunne koko kaupungista ketään eikä tiedä mitä siellä vois lauantai-iltana yksin tehdä. Ja sit me lähdetään Konstan kanssa huomenna joulun viettoon mummilaan.. keretään taas nähdä vaan pari tuntia. Onneks tulkee sit keskiviikkona perässä. Ja tässä mäkin nyt sit mietin että mitähän hiivattia sitä tänään keksis, ilman autoa ja näin paljon pakkasta. Tarviin kohta pyöreetä huonetta minäkin, jos joudun vielä monta päivää olemaan ton riiviön kanssa kaksistaan neljän seinän sisällä.

Konsta on taas oppinu kamalasti uusia juttuja. Konttaamalla menee muutaman askeleen ja nousee seisomaan ihan joka paikkaan. Sohvaa vasten, kirjahyllyä vasten, lelulaatikkoa vasten yms yms. Ja kolinalta ei ole vältytty. On "onneks" ruvennu pelkäämään muutamaa paikkaa, missä on kolissu pahemmin, eikä edes mene niihin enää.

Ja sit hei kysymys vielä niille, jotka on reissannu näiutten pienien kanssa. onks teidän mielestä jotain must juttua, mitä pitää ottaa mukaan pienelle ihan tällaselle perus turistirysä-kanarianmatkalle? Ollaan heti joulun jälkeen lähdössä.. ja en jotenkin osaa yhtään aloittaa pakkaamista. Saa laittaa ihan listaakin :D

hyvää lauantaita ja paranemista kaikille nuhanenille!
 
nappi mä en tiedä miten tän ikäsillä enää toimii mutta aiemmilla reissuilla kantoreppu oli meillä tosi hyvä. samoin kevyet matkarattaat oli aikas ehdottomat. mekin lähdetään kanarialle tapanina ja mukaan lähtee em. juttujen lisäksi mm. ä-pakkauksen makuupussi, muutama lelu, puhallettava kahluuallas (semmonen tosi pieni halpis, voi dumppaa sinne), uimapuku + uimavaippoja, omat lusikat ja soseet/puurot ekoiksi päiviksi ja sit tietty normivaatteet, vaipat ym. myös d-vitamiinit, supot, nenä-friidan ja peruslääkkeet otan elsalle mukaan. ja tavallisia aurinkovoiteitahan ei sais alle 2-vuotiaille laittaa, niin ajattelin käydä hakeen apteekista semmosii vauvarasvoja, vaikka pääasiassa aiotaan pitää pitkähihaisia ja varjossa. jos tuolla nyt edes niin lämmintä/aurinkoista edes on... ja illaksi mä otan elsalle semmosen syyshaalarin, pipon, hanskat, töppöset ja jotain villaista, jos on viileämpää.

ruttanan beanielle ja muille pienille kovasti paranemisia! samoin jaksuja aam:lle ja muille lyhyemmän/pidemmän ajan "yh:ille" :hug:

t. manna + elsa n. 8,5kk :heart:
 
Reissu survival kit:

Toi kantoreppu/liina on kyllä aikas ehdoton ollut kentällä. Tosin nythän nää on jo niin isoja, että voi niihin kärryihin laittaa istumaan.
Meillä koneessa tuo äp:n makuupussi oli tosi hyvä. Sai neidin siihen nukkumaan lennolla eikä tullut vilu.

Noita apteekinkaan rasvoja ei kai suositella alle 1-vuotiaille, joten itse en ole niitä ostellut enkä edes harkinnut.

Lempilelut vissiin on ihan hyvä ottaa mukaan ja nyt lennolle miksei jotain uutta lelua niin ehkä saa pysymään paremmin aloillaan. :saint:

Voisin kuvitella ainakin meillä pelastukseksi tulevan maissinaksut, joten niitä ainakin meinaan meidän helmikuun reissulle ottaa mukaan. :D
 
haa, noi maissinaksut oli tosi hyvä vinkki, kiitos :flower: ja uudet lelut, niitä vois elsaki jaksaa pitempään tutkia. tota ä-pakkauksen makuupussia mekin on siis käytetty nukuttamiseen koneessa/matkapinniksessä/matkarattaissa. on tuttu tuoksu ja saa kiedottua naperon vähä "tiiviimpään pakettiin", niin ehkä malttaa nukkuakin ;)
 
Täälläkin menossa tosi nuukahtanut päivä, jonka valopilkku on silti se ilouutinen, että mun pikkusisko sai viime yönä terveen 3,6-kiloisen poikavauvan. :heart: On serkkupoika vähän toista kaliiberia kuin Liljanen syntyessään. Ihanaa, pääsen joulun tienoossa hellimään vastasyntynyttä. Jos se vaikka kävisi lääkkeeksi vauvakuumeeseen. Ja mua & miestä ehdittiin jo pyytää kummeiksi.

Ruttanan Beanielle ja muille nuhanenille pikaista paranemista! Ja voimia AAM:lle ja Napille viikonloppuleskeyteen.

Lilja oli valvottanut miesparkaa viime yönä 2,5 tuntia huutaen. Ilmeisesti sieltä on hampaita tulossa, kun vauva kuolaa litratolkulla. Saa nähdä, miten hirveä ensi yöstä tulee.

t. Hemuli-täti & Liljanen
 
Onnea tuoreelle tädille. :flower:

Tsemppiä AAMlle ja Napille viikonloppuyh:na oloon. :hug:
I know all about it ja se ei oo kivaa.

Nyt on Beanie sitten kähisevä vauva ja niin reppana. Oikein sydäntä särkee kun toinen surkeana kähisee itkua. Mutta on myös todella reipas ja yrittää touhuta. :heart:
Onneksi tuo isukki tulee ens yönä niin ei tartte yksin olla jos joutuu lähteä näytille päivystykseen kun kuulostaa tuo kähinä ja yskä niin kumealta. :/
 
AAM
kiitokset "osanotoista" :D joo
Ruttis :hug: ei pitäis turhasta valittaa :ashamed: ja Beanielle paranemishaleja sinne..

Hemulille siskonvauvauutisesta onskulit :flower:
ihanaa mä jänskättelen veljen vaimon puolesta kohta tietää onko niitten ivf onnistunut x:)x kaikki sormet ja varpaat ristiin, ne on niin toivonut vauvaa jo toista vuotta.. :|

Tänään kuusi/lahjaostoksilla aamusta alkaen, oltiin ulos talosta jo 9.30 ja kuusi mukana ennen kymmentä. Mä en ole mikään nirso mutta mitä tahansa karahkaa en talooni huoli :whistle: yksilö jonka nimesimme "Irmaksi" pääsi tiukasta syynistä läpi, kahden tuijottavat pariskunnan silmien alla baukkarissa :D ne kyttäs niitä kolmea muuta kuusta jotka oli valintavaihtiksina mulla ja ukolla.. ei ollut mitään turhia puita alle kahdella kympillä :LOL:
sitä syynistä ois kyllä voinnut luulla että oisin satsannut enemmänkin shillinkejä mutta en ja sen 10eur:n lahjakortinkin saatiin päälle siihen :)
Anskua ja allua oli just kattelemassa mun broidi ja sen vaimo. Molemmat oli überkiltisti olleet.. käsittämätöntä :) kovin vieraskoreita.. ja neitikin suostui nukkumaan vakiopäikkärit ilman kitinöitä :heart: ihme jos tuommoinen mötkäle ei vauvakuumetta herätä :D
Iltapäivällä vielä käytiin Sellossa hakemassa piparimuotit joita oli vain siellä jäljellä.. olarin ja ompun prismasta ne olikin jo loppunut ja sokoksessa ei edes ollutkaan myynnissä vaikka lehti niin mainosti. . .
Jeps jos lähtis koristelemaan niitä pipskuja :)

Aam & ansku pian 8kk :heart:
 
Ruttanan pienelle ja muille räkänokille ja kähisijöille pikaista paranemista.

Mekin suunnataan kanarialle tammikuussa, kiitos vaan matkatavaravinkeistä manna ym :)

Onnea tädille hemuli!

Unikoulu täällä vaan jatkuu ja jatkuu, nukutin just puol tuntia, nukahti ja alle 10 min kuluttua huuto alkoi uudelleen ja nyt vuorostaan mies meni, kun mun jalat ja selkä ihan hapoilla tosta pinnikseen kurottelusta. Ei olla vielä porattu niitä lisäreikiä.

Kivaa viikonlopun jatkoa!

AAM ja Nappi - kyllähän sitä jaksaa hetken ilman ukkoakin :) Ruttanalle viihtyisää jouluviikkoa vihdoin miehen kanssa :)

-k&t :heart:
 
hemuli-tädille onnittelut :flower: ja enpä muuten usko että vauvakuumetta parantaa vastasyntyneen paijailu :whistle: :D on ne niiiin ihania :heart:

kadak voi teitä, kuulostaa hurjan rankalta pikku-tikrun nukuttaminen ja nukkuminen... mä en ymmärrä oikeasti miten sä jaksat :|

mäkin jäin yksikseen illaksi kun mies lähti tohon kadun toiselle puolelle kaverilleen viski-iltaan. huoh. siis muisti mainita asiasta 5min ennen lähtöä |O miehet!!

meidän pitäs huomenna ajella elsukan kanssa 500km pohjoseen kaksisteen... saas nähdä kuinka älyttömän kauan kestää. lähdetään heti uinnin jälkeen joten toivon et neiti nukkus hyvin ainakin alkumatkan. mut rankkaa tulee silti, kun lumisateita ja pakkasta luvassa ja pimeessä ajellaan iso osa matkaa. mies tulee sit junalla myöhemmin ku vapautuu töistä. sit meillä alkaaki loma!! miehellä isäkk ja mulla kesäloma =) ihana saada kunnon palkka ennen hoitovapaata.

jes, jospa menis jatkaan pakkauksia joulun ja kanarian reissuja varten, ei kyl jaksais...
 
Jaahassu, meillä ainakin niiiin selvä äidin tyttö että oksat pois. Iskä ei kelpaa nukuttajaksi ollenkaan ja syöttämäänkin vain satunnaisesti.

Lilja sai tänään tosissaan nelivedon alle; se tajusi, että käsiä liikutelemalla konttaus on hieman helpompaa kuin pelkkiä jalkoja käytellen. Saas nähdä, miten tuo kurjistaa jo ennestään huonoja yöunia... meillä on viimeinen viikko mennyt ihan kätöseen. Vauva herää klo 1-4 aikana noin 10 kertaa. Lisäksi noin kolmen aikaan se vääntää kaakelit ja piristyy pyllypesulla niin, ettei meinaa enää nukahtaa uudestaan. Hohhoijaa, toivottavasti tää on vain jokin nopeesti ohimenevä vaihe.

 
Hemuli, sama homma!!! Meillä on klo 2-4 aina huonompaa unta, joskus valvoo putkeen, joskus mennään 10 min unipätkissä...ja konttausta haetaan täälläkin, ellei ole liian liukas lattia ja polvet luista :) Mutta kakat tulee vasta aamulla :)
 
Hemuli ja Kadak,täällä myös.Minä nimitänkin sitä kello-kahden -kriisiksi.Se alkaa siinä kahden jälkeen ja loppuu joskus kolmelta,joskus neljältä.Sisältää 10 min. pätkissä nukkumista-tissittelyä-pyörimistä-ähkimistä.Meilläkään ei onneksi kakata.

muoks.mistä perskuleesta nuo merkit tuli?
 
Hemuli, kadak ja mamma: Kohtalotovereita.. Juuri tuota on meilläkin havaittu ja se on väsyttävää.. |O
Mä oonkin ihmetellyt että mikä tuohon neitiin on mennyt, joten todellakin on lohdullista huomata muilla olevan samaa. :hug:
 
jatkoa..

Manna
kyseli alinan allergiaoireista.Allulla epäillään lähinnä suolistoperäistä maitoallergiaa.Oireita ovat koko iän vaivanneet vatsavaivat,se kuuluisa yölevottomuus,hidas painon nousu ja limaisuus.Ja tosiaan epäillään.Ihottumaa on vain vähän.Tosiaan se paranee iän myötä,meidän nelosella helpotti heti toisella vuodella.
Meillekin rantautui se räkätauti.Vauva on ihan tukossa ja 18-v. poika yskiä röykytti yöllä yläkerrassa niin että seinät tärisi. :/
Joulu saa mun puolesta tulla,äskön sain riisipiirakat uuniin.Liekö emännän mallilla tehty,helvetin rumia niistä ainakin tuli. ;) No tulipa tuosta mieleeni että onko Kadak sun leikkaushaava parantunu ja vaivat poissa?
Mukavaa joulun odotusta viime metreille! =)

mamma ja alina kohta 8 kk
 
Paranemisia räkäilijöille! :hug:

mamma, ei oo vielä kokonaan parantunut, eli ei saa mm. uida. Tylsää, kun en oo päässyt pojan vauvauinneissa altaaseen pitkään aikaan. Hyvää on se, että ei ole tulehdus päällä enää ja ei satu mihinkään, mutta haava vaan ei umpeudu. Kai se on niin hankalassa paikassa hautomassa.

Ihanaa ja Rauhallista Joulun aikaa kaikille. :heart: Meinaa stressiä pukata joulukoristeista, -siivoamisesta ja laatikoiden väsäämisestä, mutta pitäis vaan ottaa lungisti, kun ei kumminkaan kotosalla vietetä joulua vaan molemmissa mummoloissa.

kadak&tikrulainen (viime yönä poika nukkumaan vasta 23.30, kun me oltiin viettämässä hääpäivää ja poika heräsi kotiin vietäessä. Heräsi ekan kerran vasta klo 04 ja huusi tunnin, otin pari kertaa syliin, mutta sitten annoin lopulta huutaa ja olin siinä lähellä kumminkin, viideltä siis simahti. Seiskalta aamutissit ja parit tassuttelut siinä seiskan jälkeen, kun poitsu oli kainalossa. Herättiin koko perhe vasta 10.30. Huutoa lukuunottamatta siis kohtalainen yö. Heh)
 
Siis meillä on ollu ihan samanlaisia nää yöt ku teillä! Se valvominen kestää aina sen pari tuntia just 2-4 välillä. Sit jos meinaa nukahtaa niin kauhee itku. Huoh, no ehkä tää on taas joku muutaman viikon vaihe.
 
Paranemisia pienille räkätautilaisille. :heart:

Kadakilla se tuntuu olevan rankkaa, ei voi muuta sanoa. Hatunnosto ja potku persiille, onnen siis, toivottavasti helpottaa pian.

Kateellisena täällä lueskelen toisten etelänmatkoista, lämpöön halajan.. Kukas sinne nyt olikaan menossa, Manna8, Nappi ainaki... Mulla vaan on semmonen typerä ajatus joka vastustaa kaikin tavoin Kanarian saaria, Egyptikään ei vedä puoleensa. Joten kai se on tyydyttävä vaan tähän arktiseen koto Suomeen..

Hemulille tädittymisen onnittelut :flower: Ei varmaan auta vauvakuumeeseen, ei.. ;)
Ja Liljalle nelivedon löytymisestä myöskin onneva.

Ruttanalle Ihanaa viikkoa miehen kanssa, nautiskelkaa. Eihän miehesi palellu täällä hangessa ja pakkasessa :)

AAM:n osaan niin sielunisilmin kuvitella valikoimassa kuusta :LOL: Liian paksu, liian pitkä, liian lyhyt, liian leveä.. Hyvä että sopiva löytyi ja edullisesti.

Eevan 8kk lääkärineuvolassa käytiin tänään, 68,5cm ja 8845g. Pituuskasvu hidastunut, muttei vielä niin paljoa, että erikseen tarttis käydä mittauttamassa ennen 10kk neuvolaa. Sopusuhtainen kuiva ihoinen tyttö, rasvaresepti kourassa lähdettiin kotiin. Kysyin lääkäriltä, et onko tarpeellista erikseen harjoittaa istumista, kun Eeva ei vielä tuetta istu. Meinasi ettei tarvetta ole. Niinhän olen ajatellutkin, istuminen tulee sit ajallaan kyllä. Nyt jo menee kyljelleen niin, et kun hoksais käsillä vähän auttaa niin pääsis istumaan.


Kiitos kaikille kommentoijille, ou, eihän kukaan ollukaan kommentoinu. :kieh: marttyyri mikä marttyyri. jokunen sivu sitten oli, että harvemmin kirjoittelevat saisvat useammin kirjotella kun samojen jutut alkaa kyllästyttää. Niinpä taitaa käydä ja mun jutut varsinkin on ihan hanurista kun ei niitä noteerata ollenkaan :ashamed:.
Mulla on niin paljon ollu mielessä asioita joista olisin halunnut kirjoittaa mutten enää yksinkertaisesti viitsi.

Ou, ja jos vuittuunnuksissani en enää täällä käy, niin hyvää joulua kaikille.
 
teppana älä nyt oikeasti jätä meille kirjoittelematta.. aina ei muista ja ehdi kaikkea. mäkin luin sitä sun kirjoitusta eevan ihosta ja piti kommentoida ja kysyä lisää, kun elsalla ihan samanlaista. mut eihän mun hatara pää muistanu enää ku kirjoittelin :ashamed: mutta hyvä kun saitte rasvaa eevalle. pitäisi munkin hakea varmaan nlasta resepti kun tuon tytön iho ihan hilseilee poskista eikä perusvoiteet auta.

me ajeltiin 500km eilen hirmuisen lumimyräkän keskeltä tänne pohjoisen mummulaan. jännitin etukäteen miten matka kaksin elsukan kaa menee, mut hyvinhän se meni: neiti nukkui 5h matkalla joka kesti 6h (ajoaikaa)... lisäksi pari pysäystä, joista toinen bussipysäkillä. ja siinä vaihdettiin kakkavaipat ja otettiin vähä tissimaitoa, eihän täällä keskellä-ei-mitään ole edes huoltiksia. pikkasen oli aavemainen tunnelma keskellä kuusimetsää, paukkupakkasessa ja 100%:ssa pimeydessä pysähtyä imettämään. hui, en haluu toiste.

nyt toi pikkuneiti kiljuu väsyään joten pitänee mennä nukuttaan, mummu ei sitä osaa vaikka muuten ihanasti elsukkaa hoitaakin. lisää juttua ja kommentointiaki sit taas myöhemmin :wave:

huonosti nukkujile isot tsempitykset ja kipeille paranemishalit :hug:

t. manna + elsukka 8kk ja 3 vkoa :heart:
 
teppana, komppaan Mannaa; älä lakkaa kirjoittamasta, kyllä mä ainakin luen mielenkiinnolla sun kuulumisia. Oon vaan surkea kommentoimaan enkä muistanut edes kiittää unipussivinkeistä. Ei varmaan kannata sitä istumisasiaa murehtia. Itse murehdin aikoinaan pää vääränä sitä, että Lilja ei osannut liikkua mihkään suuntaan ja sitten ykskas yhden viikon aikana tuli kääntymiset, ryöminnät ja vielä konttaustakin. Varmasti vastaava "naksahdus" tulee Eevallekin, kun hän on siihen kypsä.

Lilja huutaa kuin hinaaja, joten solong tältä erää.
 
teppanalle ihan ekaks, että älä lopeta kirjoittamista. Niinkuin hemuli ja manna tuossa jo edellä on kommentoineet niin ei aina muista kommentoida kenellekään ja itse olen ainakin surkea muistamaan mitään ja kommentoimaan vaikka kirjoitukset luenkin eikä mulla missään nimessä ole tarkoitus ketään sillä loukata. Tää pää nyt vaan sattuu olemaan niin hatara. :ashamed:

Ja sitten..
Ne löytyi, ne löytyi

eli rattaat neidille. :D
Nyt meillä on uudenveroiset Teutonia Mistralit ja niillä kelpaa pakkasilla kärrytellä. :D
Tosin nyt toi mies vähän patistaa myymään noi meidän Peg Peregot ja mä en tiiä haluunko vielä. :xmas:
 

Yhteistyössä