HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Nopsa merkkaus täältä sekamelskan keskeltä.. pakkaillaan parhaillaan tavaroita huomista kanarialle lähtöä varten. On muuten ihan uskomaton tää tavaramäärä, kun vauvaperhe lähtee lomalle. Kaukana on ne ajat, kun pytyi lähtemään lomalle tyyliin ex tempore ja yhdellä kassilla. :ashamed:

Hyvää Uutta vuotta kaikille ja komppaan Tutsaa tossa henkireikä -jutussa. Olette kaikki ihania :heart:
 
Moikka

Jouluaatto sitte surahti tosi äkkiä tultii kottii tänään, just vähä aikaa sitten, huomenna ois tarkotus lähtee alennusmyynteihen tai no murrosikää aloittava tytär haluaa mennä shoppailemaan. Lapsille ei tänä jouluna tullut krääsää niin paljoa kuin yleensä.
Julius sai kummitädiltä&kummisedält pienet reinot, marimekon sinisen pallo bodyn ja helistimen:) Toiselta kummitädiltä aktiivi lelun ja toiselta kummisedältä vaatepaketin(body.potkarit,fleecehaalari,myssy ja tossut) ei mtn:)
Nappi1984 hauskaa matkaa, tiedän mitä on matkustaa 3 lapsen kanssa ja ensi vuonna lähdetään johonki suuntaa ulkomaata niin 4 lasta mukana.

Iltainen ja Julius 8kk1vk
 
Teppana :hug: . Eipä noita munkaan juttuja niin usein kommentoida, mut luotan siihen että ne luetaan siinä missä muidenkin :).

Niin ne vauvat vaan kehittyy omaan tahtiinsa! Onnittelut uusista taidoista ainakin anskulle, ainolle, liljalle ja ellille B). Jos oli muita niin pahoittelen.

Joulu meni oikein kivasti ja Luukas sai ihan liikaa leluja. Ei ne mahdu meillä mihinkään :D. Vielä ollaan täällä mun vanhemmilla.. Kauhulla odotan sitä päivää, kun pitää pakata auto ja vielä purkaa se. Ainoo ikävä juttu on se, että Luukaksella on nyt ekaa kertaa kunnon nuha. Raukka yskii ja kröhii :(. Friida ja nakkelitipat on kyllä ollu korvaamattomia. Nyt sängynpäädyssä roikkuu silputtua sipulia sukkahousuissa. Tuolla huoneessa haisee aika järkyttävältä :x .

Kadak, me ei saada tota itkuhälyttimen aikuiselle jäävää osaa toimimaan verkkovirrassa. Pattereiden kanssa toimii ihan normaalisti. Oliskohan muuntajassa jotain häikkää?

Iitaiselle vielä :wave:
Niin ja matkailijoille hyvää ja turvallista matkaa!

Säde ja Luukas 8 kk 1 päivä
 
Helou! Meidän nassikalle tuli sitten VESIROKKO. toinen on ihan surkeena kun kutittaa koko ajan. kuumettakin nousi :| mutta tuo on kuulemma hyvä sairastaa alta pois. Ei tuota ole vielä esikoisellakaan ollut, sitä odotellessa...mahtaa olla seuraavan viikon ajan yöt aikamoista meininkiä.
 
Ajattelin tännekkin kirjoittaa, meille syntyi 23.12 pienen pieni tyttö, 1850g ja 40cm.
Laskettu oli vasta maaliskuussa mutta tyttösellä oli jo kiire maailmaan, syntyi siis rv 32.
Nyt pieni vielä sairaalassa voimistumassa, tämän aamun punnituksessa oli jo 1940g painava.
Helmin ja vauvan ikäeroksi tuli nyt vain n. 8,5kk melkein 9kk. Meillä on nyt kaksi vauvaa :) Menevät aikanaan samana vuonna kouluunkin :D

 
Onnittelut vauvoille uusista taidoista :flower:
ja Kaprikselle pikaista paranemista vesirokosta. :hug:

Meillä opittiin antamaan lentosuukko tässä joulun aikaan ja isukki sai kunnian olla ensimmäisenä kohteena. :heart:
On se niin suloista. :heart:

Ja siinä missä opittiin juuri nousemaan seisomaan niin nyt myös pidetään enää vain yhdellä kädellä kiinni tai sitten jos äiti on lähellä niin päästetään irti kokonaan. :eek:
Täytyy yrittää aina ehtiä nappaamaan kiinni. :xmas:

Yh elämä jatkuu taas.. eilen saateltiin isukki kentälle ja nyt sitten odotellaan sen 1½ kuukautta seuraavaa family reunionia.
Oli kyllä ihana viikko yhdessä. =)
 
AAM
herranjestas hekla :D :flower: tuhannesti onnea ja voimistumista pienelle siskolle :heart: :heart: :flower: en mä ois ainakaan henkisesti ollut noin valmis kuin sinä :hug: koko perheelle iso halitus ja hih aikas hauska mun isosisko ja mä ollaan samalla luokalla :D :LOL: voi pikkusisko sit sanoa.. ihana !

Joo lahjoja tuli paljon täälläkin, karkasi pojalla niin lapasesta kuten todettua täälläkin.. plus kummilahjat vielä ja sediltä ja tädeiltä.. tsiisus

 
OOh, Heklalle valtavasti onnea! Uskomaton ikäero täytyy sanoa. Tsemppiä teille vielä raskaaseen sairaala-aikaan.

Onnea myös kaikille uusista taidoista! Ja Kaprikselle paranemisia.

Meilläkin on kotona kamala kaaos, lahjakrääsää (pahvilaatikoita, leluja, roskiakin..) ajelehtii kaikkialla. Silja konttailee onnessaan kaiken keskellä ja syö lahjapaperinauhoja ja leivänmuruja pöydän alla. Työntelee myös tyytyväisenä kähisten taaperokärryä edestakaisin (kyydissä on painona iso perunasäkki). Kävely kärryn kanssa sujuu jo aika hyvin. Meilläkin päästetään seistessä irti kaikista tuista, jos äiti tai isi on lähistöllä, niin kuin Ruttanallakin.

Takana on nyt ensimmäinen yö ilman yöimetystä (jos ei lasketa niitä muutamia öitä neljän kuukauden iässä, kun Silja vapaaehtoisesti nukkui koko yön syömättä). Silja itki kaksi tuntia, klo 2-4 ja heräili tyypilliseen tapaansa muutaman kerran muutenkin, mutta muuten ei ollut hätää. Aamulla heräsi yhdeksän aikaan ihan hyväntuulisena ja söi tissiä vasta pitkälti aamupuuron jälkeen. Mua vähän kyllä väsyttää, koska en sanut edes silloin neljältä sitten unta.

Alennusmyynteihin vielä tänään turvaistuinta katsomaan.

Tervetuloa Iltainen.

Tilia ja Silja, kohta 8 kk
 
Suuret onnittelut Heklalle :heart:
Jahassulle onko susta ne kengät söpöt? Musta ne on tosi ihanat, ku ne on nii pienet, miehellä ja pojalla on nyt samallaiset tossut
Tänään tuli postista miehen siskolta ja veljeltä joululahja, yllätyin hieman he olivat ostaneet meille BABY JOGGER CITY MINI, rattaat siis, käyttöön tulee, mutta vähän ihmetytti. :whistle:
Tänään kun oltiin esikoisen kanssa alennusmyynneissä, niin meinas hermot mennnä ihmiset tunki ja veuhkos kaupassa ja eteen päin ei vaunujen kans tahtonu päästä.
Tavaraa/vaatteita kyllä lähti mukaan

Iltainen ja Julius 8kk1vk1pv
 
Pikaista merkkausta täältä pakkasen (-27) keskeltä. :wave:

Hekla, valtavasti onnea pienen prinsessan johdosta!!! :heart: Ja tsempitystä samalla pienelle ja perheelle sairaala-ajan ajaksi! :hug:

SuukkoSulle, onnea seuraavan tulokkaan johdosta! :flower: (mikäli täällä palstoja oikein olen lukenut)

Iltainen, teretulemast mukaan vaan! :wave:

Uusia taitoja tuntuu kaikille tulevan koko ajan, ihanaa!!! Oon aiemmissa viesteissä unohtanu meiän tylleröisestä, mutta lyhyesti: konttaus sujuu vauhdilla ja sitten pyritään seisomaan ja seisotaan kaikkea mahdollista vasten. Tuo liikekannallepano haittaa jo vähä yöuniakin, möyrästää välillä unissaan petissä niin, että pää on jossain vaiheessa päätypinnoja vasten eikä sitten voi vaihtaa kunnolla asentoa, alkaa kätisemään ja heti saman tien pyrkii seisomaan puolinukuksissa sängynlaitoja vasten. :kieh:

Mutta nyt syöpöttelemään. Palailen myöhemmin ja vähän enempi kommenttien kanssa. (toivottavasti ;) )

Illanjatkoja ja tsempitystä sekä matkalaisille hyvää matkaa!!! :flower:


AuroraB + tyty päivää vajaa 8kk
 
Onnea Heklalle pikku tytöstä!Ihan vähän aikaa sitten ajattelinkin että mitä teille kuuluu.Paljon voimia kaikille ison perheen pyörittämiseen.Toivottavasti vauva kasvaa nopeasti niin saatte kullan kotiin.Mikähän mahtoi käynnistää synnytyksen noin aikaisin?
Kaikkien vauvat tuntuu kehittyvän nyt nopeaan tahtiin ja eihän ne kohta enää vauvoja olekaan.Meidän Alinallekin ostettiin alennusmyynistä kengät että päästään ulkoilemaan pulkkamäkeen. =)
Kaikille entistä parempaa Uutta Vuotta ja lapsille siunausta ja enkeleitä vierelle kulkemaan! :heart:

mamma ja alina 8 kk
 
Iltainen mä sanoin miehelle, että tuota kenkälaatikkoa ei saa missään nimessä heittää menemään! pakko säästää pojalle kengät laatikkoineen. On kyllä makeet kengät :) Voisi hankkia ne pinkit siskolle :LOL: reinot vaan on niin paljon makeemmat kuin ainot, en yhtään ihmettele että reinoja tehdään myös pinkkeinä.

 
:flower: joulunjatkoja, vai pitääkös sitä jo toivottaa hyvää Uutta Vuotta kun joulu meni jo..:)

Älkää huoliko ja kiitos kaikille, ette te musta niin helposti eroon pääse.. Niinku Tutsa sano, mullekin tää palsta on suuren suuri henkireikä, mä kun muuten en juurikaan muita mammoja näe.

(.) Selvisi järkevä syykin sille miks oon ollu kuin myrskyn merkki tässä viime aikoina. Muistan kyllä, että pari päivää sit mietin et mikä hitto nyt on kun kaikki ottaa niin pannuun ja toisaalta itkettää herkästi jne. Eilen alko ekat kuukautiset (jos 10.7 yhden päivän vuotoa ei lasketa) synnytyksen jälkeen. En ole kyllä yhtään kaivannu tätä tunnetta :( ja tuntuu et menkat on aika paljo voimakkaammat kuin ennen raskautta, regular tampaxia saa olla tiuhaan vaihtamassa. Voikohan menkat vaikuttaa myös maidon määrään? Musta tuntuu, et jotenki sitä nyt taas tulis enemmän, useammin tuntuu et kohta on paita märkänä, vaikkei niin ole moneen kuukauteen enää käynytkään :eek:

Eevanen oli kans 8kk jouluaattona ja Eevalla siihen vielä kaupanpäälle nimpparit :) Eevan etu- ja sukunimi kaima (miehen mummo) oli kans anoppilassa aattona ja mielellään pikkuEevaa sylissään piti. Eeva sai mukavia lahjoja. Olin etukäteen kieltänyt ettei saa ostella paljon kun muuten ollaan ihan pulassa eikä niitä nyt ihan älyttömästi tullukaan. Brion taaperokärryn sai ja jo aatto iltana nousi sitä vasten polvilleen pystyyn :eek: ja siinä ylpeenä kieku. Pysyis maassa vaan vielä :)
Joulupäivänä käytiin pikastopilla tässä kotona lämmittämässä ja sit jatkettiin mun vanhemmille. Siellä oltiin pari yötä ja tänään tultiin kotiin. Täällä olikin 13,4c lämmintä. kalikali.. Eeva pörräsi koko illan villatakissa ja villasukissa tuossa lattialla. Vielä saunaan kohta ja sit piikkimatolle (joo, ei niitä timantteja tai muitakaan semmosia tullut tänäkään vuonna :kieh: ). Siin on kyllä jotain taikaa siina matossa, nimittäin alkaa väsyttää ihan pimeesti kun hetken pötköttää sen päällä.

Heklalle isot onnittelut pienestä tyttösestä :) Aika hurja tuo ikäero kyllä. Voimia ja jaksamista!

Iltaiselle tervetuloa, kyllähän tänne mahtuu! Mistä päin olet vai kerroitko sen jo (mä täällä tasasin väliajoin urputan et mun juttuja ei kukaan kommentoi ja sit itse en muista mitä oon lukenu :ashamed: ..) Meilläkin on Eevalle pienet punaiset Reinot, ne on semmosessa ensimmäiset tohvelit laatikossa. Niin söpöt, että ne on ollu jo pitkään kirjahyllyn päällä "esillä" :) http://tinyurl.com/yej8s6u Kääks, nehän on kokoa 20, mahtuukohan ne edes ensiaskeleihin asti :D Eeva kun vaikuttaa siltä, ettei sillä ole kiire mihinkään..
 
Teppana: kohtalotoveri.. Mulla alkoi myös menkat nyt jouluna ja jo kolmatta päivää vuotaa siihen malliin, että super tampax pitää vaihtaa 2 tunnin välein ja silloin tulee jo yli. :kieh:
Onneksi synnytyksen jälkeen oli sairaalasta tullut mukaan niitä "halkoja", jotta pärjää yön sillä siteellä.
Mullahan tosin oli kahdet menkat tässä jo synnytyksen jälkeen, ekat joskus kesällä ja toiset elokuussa. Mutta näitä en tosiaan tajua. On niin runsaat.
 
teppana mulla oli kanssa viime viikolla ensimmäiset kuukautiset sitten heinäkuun 08. Mutta mulla oli kyllä ihan normaalit tai sitten jopa niukemmat. Iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, että nyt sitä on johonkin taas alettava raapustamaan veripäivät :kieh: onneksi kun menkat alkoi sattui olemaan hoitokassi mukana, kun kassissa on siteitä, aika usein olen ollut jossain ilman siteen sidettä.. Jotenkin unohtanut, että ne menkatkin varmaan alkavat jossain vaiheessa :LOL:
reinoista noi meidän reinotkin on kokoa 20, mutta on kyllä tosi suuret numeroon nähden. Kokeiltiin meinaan piruuttaan Sammolle 20koon kuomia kaupassa, kun oli niin ihanan pienet kengät :LOL: ja todettiin, että niitä ei ainakaan pitäisi ostaa pienempiä, mutta noi reinot on kyllä aivan suuret vielä

jospa tää mamma menisi nyt pukemaan, että pääsee etsimään esikoisen kanssa lapsosille sukkahousuja..
 
hekla oikein paljon onnea koko perheelle pienestä prinsessasta :flower:

siiri oli 8kk neuvolassa tänään 11 290 ja 71,5cm aika mukavan kokoinen tyttö meillä :) ja mihinkään ei vielä liikuta, paitsi pyöritään navan ympäri ja pakitetaan ryömimällä...

mutta kaikille tasapuolisesti hyvää loppuvuotta =)

nyt lukeen teijän kirjotuksia hetkeksi ennen kuin siiri herää =)

lumi-enkeli&siiri :heart:
 
Moikka

Siis iha hirbittävä ilma.
Olin kävelyllä, siellä on niin petollinen ilma, loskaa, asteita +2 ja vettä sataa:/
Teppanalle, vaikea selittää oon täältä Vahdon alueelta, Turusta kotoisin. Rakenettiin tänne omakotitalo n. 4.vuotta sitten =)
Mulki oli viime viikolla kuukautiset, olin kans aika kireel päällä, vuoto oli iha vähä runsaampaa, mutta kyll se siitä. Tsemppia kaikille, kenellä nyt on

Iltainen&Julius
 
heklalle onnittelut!!!! :heart:

pikasesti merkkaan en oikee kerenny lukea juttuja kunnolla... :ashamed:

Nanna otti tänää ensiaskeleet :heart: ikää 8kk ja 2,5vk (noin) :D

koitan paremmalla ajalla lukee kaik jutut!!!!
 
täälläkin lunta putoo koko ajan, ihan mukavaa mutta tuota pakkasta sais olla vähemmän!

Tyttö on ollu tänään aika kipeänä, rakkuloita on aika paljon ja käytiin lääkäristä hakeen sellasta lääkettä jonka pitäis hillitä kutinaa.. esikoinenkin kuumeilee ja saapa nähdä minkälaisena se rokko häneen iskee. onneks tuota ei sairasta kukaan kuin yhden kerran elämässä!

ONNEA HEKLA! ja hatunnosto, rehellisesti voin sanoa etten ite jaksais toista noin perään! toivottavasti neitonen pääsee pian kotiin!

meiän piti viedä jo joulukuusikin pois kun Kapris oli koko ajan nykimässä jouluvaloja, ja koristeita tietenkin... :D Nooooh, ens vuonna sitten!

nyt hoitelemaan potilaita

Gardenia&Kapris
 

Yhteistyössä