Minkä ikäiset lapset käy lastenlääkärillä?

  • Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti
miten on
Minkä ikäiset käy vielä lastenlääkärin vastaanotolla? Itselläni pienet lapset ja lastenlääkäriasemalla jonottaessani olen joskus pohtinut, että miten pitkän siellä voi/kuuluu käydä. Viimeksikin näiden vaippaikäisten lisäksi jonotti muutama melkein teini-ikäinen poika. Ja mun puolesta saa käydä kuka vaan. En sitä nyt tällä kysymyksellä tarkoittanut, että olisivat mielestäni liian vanhoja nämä isommat potilaat. Mutta missä vaiheessa mun täytyy lapsineni siirtyä normaalin lääkärin vastaanotolle? Ja kyse siis yksityisestä lääkäriasemasta.
 
Iiris
Me ainakin käydään samalla lastenlääkärillä vielä monta vuotta. Pojat nyt 8v ja 10v. Jos on joku krooninen sairaus on hyvä hoidattaa samalla lääkärillä. Eikä meillä 15v tuu olemaan aikuisia. Säälin sun lapsia,björn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
Me ainakin käydään samalla lastenlääkärillä vielä monta vuotta. Pojat nyt 8v ja 10v. Jos on joku krooninen sairaus on hyvä hoidattaa samalla lääkärillä. Eikä meillä 15v tuu olemaan aikuisia. Säälin sun lapsia,björn.
Mikä sua säälittää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
No, jos nyt meinaat, ett sun lastas 15-vuotiaana kohdellaan aikuisena. Toivottavasti heillä ei ole edes sitä aikuisen vartaloa silloin.
Ihan turha laittaa sanoja mun suuhun, mä en ole puhunut psyykkisestä puolesta mitään. Sitä paitsi lapsi ei kyllä ole normaalisti kehittynyt jos on vielä ihan lapsen mitoissa 15-vuotiaanakin.
 
Boogyman
meidän 15v. hoitaa lastenlääkäri niin kauan kuin haluaa vaihtaa, jota tuskin tapahtuu. Itsekkään en halua tytön vaihtavan lääkäriä. On paras erikoislastenlääkäri koko alueella.
Eiköhän se riitä, että muissa asioissa hän käy tavallisessa lääkärissä ja gyniksellä? Hänen rairautensa kontrollit sitten hoitaa ihan sama lääkäri kuin vauvasta asti....
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
No, jos nyt meinaat, ett sun lastas 15-vuotiaana kohdellaan aikuisena. Toivottavasti heillä ei ole edes sitä aikuisen vartaloa silloin.
Ihan turha laittaa sanoja mun suuhun, mä en ole puhunut psyykkisestä puolesta mitään. Sitä paitsi lapsi ei kyllä ole normaalisti kehittynyt jos on vielä ihan lapsen mitoissa 15-vuotiaanakin.
Mikä sitten ikinä onkaan normaalia....kun noita tyttöjä katsoo niin osa on kehittynyt osa ei....itselläni kuukautiset alkoi 9vuotiaana ja 12vuotiaana oli jo aivan nainen....ei sekään ole normaalia....
 

Yhteistyössä