HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Kotiuduttiin eilen hesan risteilyltä,pörrättiin se pv tukhokmassa jne.J avoin kyllä sanoa että tuo mini on rattoisa matkustelija.
Nukkui laivallakin 8t yöunet ja tukholmassa tiiraili kantorepussa tyytyväisenä maailmaa.

Ensi viikolla sitten jo "3kk"-neuvola vaikka ikää silloin vasta 2kk plus 3vkoa.Mutta rokotus saadaan(pakko sen leikkauyksen takia aikaistaa ko muuten menee liian päällekkäin)ja aivan varmaan ylitetty 7kilon rajapyykki.Ja pituutta on taatusti tullut kun 62cm vaatteet on jo historiaa ;)

Iloinen ja juttelevainen kaveri on!
 
Kuis moni osallistuu johonki rokotetutkimukseen?
Me osallistutaan siihen GlaxoSmithKlinen tutkimukseen mistä saa sen Rota-rokoitteen ilmaiseksi. Vähänkö on epistä, kun ainakin täällä Turussa se Rota on tulossa rokotusohjelmaan, mutta vasta 1.7. alkaen syntyneille. Eli me oltais muuten jouduttu maksaa se ite, ja se on aika kallis... Mut nyt saatiin eka osa jo tuon tutkimuksen piiristä.
Siitä tutkimusrokotteesta piti seurata tuleeko jotain oireita, mutta Aura ei saanut mitään oireita! Ei edes mitään punoitusta tms pistoskohtaan. Olin aika yllättyny miten hyvin otti! :)

Meille on tulos vieraita, oon tehny kanasalaattia, leiponu pullaa ja sen sellaista. :) Kämpäkin on vaihteeks siisti. ;) Jee. :D

Aura on vihdoinki ihan varmasti löytäny kätensä. Tai siis pitkäänhän se on niitä jo syöny, mutta toi tarttuminen on ollu vähän hakusessa. :) Se on ihana, ottaa nykyään kaiken vastaantulevan käteensä ja koittaa viedä suuhun. :p Olkoon sitte äidin tukka, vaippapaketin reuna tai ihan lelu. :D

Nyt se tuolla heräilee, pitää mennä viihdyttämään. :p

Laala ja Aura 11vk5v
 
Terveisiä helteestä. B)
Näyttää terassin mittari meillä varjossa +40,5. Onneksi on ilmastointi. :saint:
Äiti ollut vierailulla ja kohta suunnistetaan kohti Ateenaa viemään hänet kentälle. Ja meillä jatkuu loma vielä jonkin aikaa. :xmas:
Vaan kyllä sitä pikku hiljaa aletaan paluuta suunnittelemaan. :)
 
Hei,

teppana ja milky, voi teidän vauvoja...ehkä meilläkin joskus noin helppoa - tiedä sitten, milloin. Kaksi yötä nyt mennyt tosi lyhyin imetysvälein - imetin eilen yhteensä 18 krt / vrk. Siitä voi sitten laskea, paljon on tullut tehtyä mitään muuta esim. nukuttua - pesin kumminkin pyykit ja vaipanvaihtoja tulee useita ja oltiin neuvolassa jne. Neuvolasta silti kehoitettiin jaksamaan ja jatkamaan täysimetystä. Sissinä täällä yritän :(

Ruttana, mikä helle ja paahde - huh huh - mä oon jo näissä Suomen keleissä ihan helisemässä. :)

t. väsynyt minimeijeri ja minitiikeri
 
Iltaa mammat.

Meidän vauva on taas kakkalakossa. Pian tulee viikko täyteen, ja täällä äiti odottaa kauhulla, millainen lasti on luvassa. Varmasti ajoitus on taas täydellinen, eli mieluiten juuri silloin, kun ei olla kotona vaan esim. babybiossa tai kahvilassa. =)

Liljasta on tullut todella äänekäs. Se ihan selvästi harjoittelee äänenkäyttöänsä ja kimittää tuolla parhaillaan sitterin lelukaarelleen. Siis ei itke vaan juttelee. Mannan Elsa on kyllä vauvaunien Suomen mestari... ei meillä ole vielä tietoakaan läpi yön nukkumisesta. Tai no pari kertaa ollaan päästy 7-8 tuntiin, mutta yleensä vauva herää ainakin kerran yöpalalle. Mutta sen olen kanssa huomannut, että oma unentarve on todella paljon isompi kuin entisessä elämässä. Nyt tulee vedettyä 10-11 tunnin yöunia, kun työelämässä ollessa unet jäivät lähes aina johonkin 7 tuntiin, usein sen alle. Vaatiikohan imetys sen verran enemmän energiaa? Ottaisin varmaan vielä päikkäritkin, ellen olisi Liljan unien aikaan yleensä liikkeellä tai ulkona.

Luulenpa, ettei meillä vielä tänä vuonna aloiteta mitään erityisiä vauvaharrastuksia. Uintia harkittiin, mutta lopuksi luovuttiin, kun ei se oikein tuntunut meidän jutulta. Eikä taida muskarikaan meitä kutsua, sillä mies "joutui" aikoinaan käyttämään kummityttöänsä vastentahtoisesti sellaisessa ja taisi saada traumoja. Se vauvajumppa kuulosti enemmän mun jutulta -- saiskos Tutsa lisätietoja?

Ruttanalla on kuumat oltavat Kreikassa, huh. Ei varmasti tee mieli näyttää nenäänsä ulkona päiväsaikaan. Lohduttaudu sillä, että täällä Suomessa odottaa taatusti raikas ja viileä ilmanala, ellei tästä nyt mitään ihmeellistä intiaanikesää kehkeydy.

Laala, me aiotaan osallistua rokotetutkimukseen, mutta se on erilainen, sillä siinä tutkitaan pneumokokkia tai hepatiitti a -rokotetta. Eikä siinä saa ilmaiseksi rotaa, joten me otettiin se ihan omakustanteena. Saas muuten nähdä, aletaanko vauvoja rokottaa syksyllä sikainfluenssaa vastaan.

Viikonlopun jatkoja!
Hemuli ja Lilja 4 kk

muoks. Kadak, toivottavasti pikkutiikeri rupeaisi ottamaan vähän pitempiä torkkuja. En kyllä tajua, miten jaksat päivästä toiseen tollaisella pätkänukkumisella. Tsemppiä. :hug:
 
Heips!

Laala, meki osallistutaan siihen tutkimukseen. Rota ja tutkimusrokote on jo saatu. Kuukauden päästä uusiks.

Toivottavasti Lilja tekee kunnon niskapaskat jo huomenna niin mamma pääsee odottamaan taas uusia kakkoja :D

Voi Kadak... ootko ajatellu, et koittaisit välillä antaa korviketta? Sehän pitää pienen masun pidempään kylläisenä. MUOKS. nyt huomasin, et neuvolas oltiin neuvottu jatkamaan. MUT SILTI!? Kuulostaa niin raskaalta.

Ruttanalla hikiset oltavat. Huh, tällä kertaa ei käy kateeks :).

Meillä täytettiin tänään kolme kuukautta. Luukas vaatii tissiä parin tunni välein, mut yöt on menny aika hyvin yhdellä tai kahdella syötöllä. Nykyään nukutaan n. ysistä ysiin. Luukas tekee välillä kääntymisharjotuksia, mut käsi on herran tiellä (ja maha). Lelut ei tartu ku vahingossa käsiin, mut kaikki vaatteet, puklurätit yms. on jatkuvasti nyrkissä. Meillä myös pärisytetään paljon. Mitäs muuta... miehen loma päättyy niin me ollaan taas päivät kaksin maanantaista lähtien :|. Ajattelin myös karkkilakkoon (eli syömään karkkia lauantaisin :D ) ja zumbaamaan ( :LOL: )



Siinä kuvaa 3 kk kunniaks

Säde ja Luukas 3kk :heart:
 
AAM
:wave:
nopsaan vaan...
kadak koeta jaksaa jatkaa imetystä mutta aloita ne soseiden maistelut vaikka ? :)

Ruttis huh hellettä voi jo sanoa.. :D :whistle: |O mä en kyllä noi pitkiä yhtäjaksoisesti jaksais... kattelin uutisia niin koko Kreikka tyyliin 36 astetta.. luoja !!

Hemulin liljalle kivoja kakkaorgioita :D

Laala täällä meillä kans se jossa saa ilmaiseks sen rotarokotteen, ei tullut anskullekaan lähes mtn punoitusta ja lievä turvotus ei muuta...

meille tuli Espoon työväenopiston esite niin siinä oli Afro beibe tanssi ja sinne ajateltiin mennä kaverin kanssa vauvoinemme alkaa 1.9. jos mahdutaan ryhmään, siellä oli myös joku toinenkin vauvajumppa olikohan molemmissa syyslukukausi apaut 25 eur hintainen ja kevät toinen samanlainen...

me käytiin pojan kanssa vauvauinnissa mutta nyt jouduttais menemään sisaruintiin ja kellonaika siinä ois tosi huono meille..


Aam + ansku 13 vkoa
 
heips,
odottajissa alkaa olemaan jo uusia huhtikuisia :eek: ,aika menee niin nopsasti.

hemuli lady linella on ainakin vauvajumppa (herttoniemessä ja lauttasaaressa),mun käsittääkseni ei tarvitse jäsenyyttä jos tahtoo vaan vauva jumpassa käydä (hintaa en silloin tiedä), myös vauva jumppaa on Motivuksella Stockmannilla ja sitten työnväenopistolla, kuten AAM jo mainitsi.

kadak mä otin suosiolla korvikkeen käyttöön, kun rasmus roikkui koko ajan tississä kiinni ja tuntui tyytymättömältä(nälkäiseltä), kuten säde mainitsi,korvike pitää nälän poissa pitempään ja meillä ainakin vauvan tyytyväisempänä.ja äiti jaksaa paremmin.mutta jaksuja sinne kovasti ,oot kyllä aika sissi kun tolla tahdilla jaksat imettää =) :hug:

tutsa ja rasmus
 
Pakko tulla kertomaan ja kiittämään kantoliinan Buddha sidonta vinkistä. Vaikka jo kolmatta lasta kannan liinassa niin silti toi sidonta oli mulle uusi.

Mutta eilen kokeiltiin sitä ekan kerran ja tykättiin molemmat tytön kanssa. Neiti naureskeli siinä vain tyytyväisenä.

Tänään käytiin markkinoilla ja tyttö oli liinassa buddhana ja tyytyväisenä katseli markkinameininkä.

Mutta hidasti matkanteko huomattavasti kun mummot kävivät vuoronperään ihastelemassa pientä nyyttiä joka niin tyytyväisen näköisenä siinä matkustaa.

Jossainvaiheessa sitten käänsin Ellin toistepäin ja syötin ja tyttö otti siinä sitten päikkärit.



plääh, miehen piti lähteä töihin. Toivottavasti ei reppana kokoyötä joudu olemaan....


Mutta nyt nukkumaan ja pitää tulla huomenna koettamaan kirjoittelemaan enemmän.


t: Solina ja Elliskä 4kk
 
Moikka taas, Henri nukkuu niin äipällä on aikaa istahtaa koneelle..

Rotat tosiaan ostettiin itse ja ekan annoksen jälkeen tuli hieman vatsanväänteitä ja itkuisuutta, mutta onneksi olivat nopeasti ohi.
Onko täällä muuten ketään kuka ei halua rokotuttaa vauvaa ollenkaan tai antaa rokotteet vasta myöhemmin? Tutustuin "luomuiluun" eläinpuolella ja siellä keskusteluissa välähteli myös vauvojen rokotteet.. Neuvolantäti kertoi et jokin osa vanhemmista jättää lapsensa rokottamatta ja jotkin haluavat että lapset rokotetaan isompana.
Itse kyllä haluan että Henri saa kaikki suositellut rokotukset, mutta mielestäni on myös ihan perusteltua kieltäytyä tutkimuksista juuri rokotteiden määrän takia.

Teppanan vauva on kyllä terhakkaan näköinen ja suloinen ja ihanakin (sitä on liikkellä täälläkin päin ;) ) ja Säteen Luukas :heart:

Kadakille taas voimia, täytyy sanoa että sitkeältä mimmiltä kuulostat! Itse voin myöntää että olisin nakannut pyyhkeen kehään jo tuossa tilanteessa. Toivottavasti teillä helpottaa pian, onneksi vauva-aika on kaikessa ihanuudessaan ja rankuudessaan ohimenevää. :flower:

Huh mikä hellepäivä takana, onneksi poitsu nukahti kuitenki nyt illalla, koko päivän on sinnitellyt hereillä. Aika on mennytkin tissillä hikoillessa ja silti musta tuntuu et vois juoda vielä enemmän näin kuumalla. Mut täytyy nyt nauttia, kun eessä taas väsyttävän pimeä syksy ja talvi. |O

Ens viikonloppuna ois kaason tehtävät kaverin häissä, saapa nähdä miten pikkuherra viihtyy kirkossa.. Jänskättää vähän kun itse täytyy viel seistä siellä edessä eikä pysty mitään tekeen.. Täytyy antaa kunnon tissitainnutus ennen lähtöä. ;)
Vaikkakin Henri on onnistunut yllättämään mut jo kärsivällisyydellään, eilen jaksoi olla vaatekauppakierroksella oikein tyytyväisenä vaikkei uni tullutkaan silmään. Taidan vaan itse tehdä vauvan kanssa liikkumisesta numeron, onneksi poitsu itse ottaa lunkisti.

Nyt tääkin rientää pojan perässä unten maille, niin huomenna jaksaa!

Terveisin, Minna ja Henri 11 vkoa
 
AAM
niin tuo vauva kanssa liikuttava afrotanssi oli tosi edukas musta vain sen apaut 50 eur koko kausi syys ja kevät.. mutta musta tuntuu että ilmoittaudun vain siihen syyskauteen kun tuo töihinmeno on sitten edessä helmikuussa :| :( . . .
toi tanssi on sen 1krt viikossa en muihin ole tutustunut edes..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Ruttana, mikä helle ja paahde - huh huh - mä oon jo näissä Suomen keleissä ihan helisemässä. :)
Lohdutukseksi voin sanoa, että itse asiassa täällä se kuumuus on ihan erilaista kuin Suomessa. Jos Suomessa on yli +25 on se riittävä ja kuuma, mutta täällä kun mittari näyttää yli +30 tuntuu se paljon sopivammalta. Toki nyt tähän on toisella tavalla jo tottunutkin näin pitkän ajan jälkeen, joten iltaisin kun mittari näyttää +29 alkaa tulla jo vilu. :saint: :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
Ruttanalla on kuumat oltavat Kreikassa, huh. Ei varmasti tee mieli näyttää nenäänsä ulkona päiväsaikaan. Lohduttaudu sillä, että täällä Suomessa odottaa taatusti raikas ja viileä ilmanala, ellei tästä nyt mitään ihmeellistä intiaanikesää kehkeydy.

Käytiin me tuossa vuorilla torstaina vähän haistelemassa raikasta ja todella viileää ilmaa, josta tuli ihan Suomi mieleen. :D
Lämpöasteita ei varmaan siellä ylhäällä ollut kuin +15. :whistle:
 
*reaaliaikainen tiedotus*

Täällä muuten neiti tekee nyt sellaisia kääntymisharjoituksia parhaillaan, että näyttää olevan hetkestä kiinni milloin menee ympäri. :D
Peppu on jo kokonaan kääntyneenä ja jalalla yrittää punkea. Ja itseasiassa se jalkakin on jo oikein kääntynyt, mutta pää ei vielä oikein oo seurannut mukana. :xmas:


Ruttana & kääntyvä Beanie 3kk 1vko 4pv :heart:
 
Kadak voisiko olla että pikkuisella on nyt tiheän imun kausi? Eli "tilaa" sitä maitoa lisää? Silloin ei missään nimessä kannata antaa korviketta jos haluaa että imetys jatkuu, korvikehan just sekottaa sitä "maitotilauksen" tekoa.


).( Meillä on tytöllä nyt toista viikkoa nuhaa. Mietin että a) onko allergiaa, b) onks se kipee, c) onko meillä liian kuiva huoneilma vai d) meneeks vaan maitoa nenään ja aiheuttaa tukkoisuutta...? Mitä veikkaisitte? En haluais viedä vielä ainakaan "turhan takia" lääkäriin, kun kuitenki viikon puolivälissä oltiin siel rokotetutkimuksessa, lääkäri tutki eikä sanonu nuhasta mitään, vaikka tytöltä kuuluikin koko ajan räkärutinaa nenästä (ja siis kipeälle lapsellehan ei anneta niitä rokotteita)... Muuten tyttö kyllä siis tyytyväinen ja lämpöäkään ei ole.

Että tällasta täällä. :p Neulon neidille, toivottavasti onnistuu neulomukset... :whistle:

Laala ja Aura 11vk5pv
 
kadak meillä taitaa olla samasta puusta veistetyt nuo mukulat.meidän tyttö viettää kans yönsä tississä.Minunkin neuvo on että jatka imetystä mutta ala tarjota kiinteitä.Sinunkin poikasi tuntuu olevan vahva persoona ja voi olla että jos hän pääsee pullon makuun niin kohta ei enää rinta kelpaa..Meidän tytölle on nyt viikon ajan tuputettu perunaa mutta vaikeaa on saada syömään, on niin omapäinen että nipistää suunsa kiinni.
laalaMeillä oli jo eka flunssa,mulla ja tytöllä.Oli hirmu kipeä kurkku ja tytössä myös kuumetta.Oli tosi rankka tauti kun tyttö ei nukkunu ei yöllä eikä päivällä.Nyt alkaa olla parempi mutta tauti kesti varmaan kaks viikkoa.

mature ja tyttö 3 kk
 
Kiitos tytöt vinkeistä :) Yritän täällä jaksaa juuri siksi, ettei maidontuotanto pääsisi hidastumaan, ylimääräistä kun ei tule yhtään. Ollaan kuukauden päästä lähdössä ulkomaille ja siellä olisi kätevää olla vielä täysimetyksellä! Nyt tänään päivällä on ollut 2-3 tunnin imetysvälit. Toivottavasti jatkuisi myös illalla ja yöllä samalla tavalla. Yöllä oli taas tunnin välein vauva hereillä. Eli kolmas yö putkeen aika kamalaa tahtia. Heh. No jaksan vielä hymyilläkin :)

Laala, meillä mennyt joskus maitoa/puklua nenään ja räkää vähän tullut siinä yhteydessä. Muuten ei nuhaa ole ollut. Rohinoita kylläkin, mutta oon laittanut ton maidon piikkiin.

Ai nyt pitääkin mennä...
 
LaalaKun Nooa oli kipeänä niin sitä nuhaa jatku varmaan melkein kuukauden...mutta mitään muuta ei ollut ja poika ihan iloinen eikä nuha haitannut sitä (enemmän haittas se kun äiti putsasa nenää aina pumpulipuikoilla)niin en sen kummemmin sitten huolestunut enkä käyttänyt lääkärissä.Siitä se sitten itekseen lähti pois.
 
Iltaa mammat!! :)

Taas on päässyt tovi vierähtämään siitä kun viimex tuli kirjotettua :eek: en tiiä mihin tuo aika katoaa :LOL:

Käytiin Juuson kans 3kk neuvolassa ja tuhti jätkä täälä kasvaa 7510g painoo ja 62,8cm pituutta. Tuttelin lisukkeeksi oon jo kiinteitä alotellu, peruna-porkkana ja hedelmäsoseita maisteltu ja hyvin tuntuu maistuvan =) =)

Röhönauruja kuuluu aika usein ja vänkää itteensä kyljelle mutta ei vielä oo masulle pyörähtäny :whistle: ehkäpä tota elopainoo on niin paljon ettei jaksa pungertaa :LOL: :LOL:

Jonkin sortin flunssaa on Juusolle pukannu, ääni on ihanasti käheenä ja yskittää välillä. Onneksi ei kuitenkaan oo kuumetta pukannu kun toi eka rokotekki saatiin.

Yöt nukkuu kiltisti 22-06 sit syöpötellään ja jatketaan ysiin unosia =)

Meidän neitillä 3,5v on pissatulehdus :( Pissa tuli aina lattialle, muuta vaivaa ei ollu. No kyllästyin tohon siivoomiseen ja vietiin näyte labraan ja lekurille saatiin aika samantie, kuurihan sieltä tuli, onnex alko heti puremaan.

Mutta nyt alkaa ulkoa kuulumaan niin jyrinää ja salamoi vaikka aurinko yhä paistaa et taitaa olla turvallisempaa lopettaa :wave:
 
tuli tossa teidän juttuja lukiessa mieleen et, kun aloittaa kiinteät niin ei kannata antaa ensiksi mitään makeaa. me aloitettiin esikon kanssa perunalla ja sit hetken päästä sai porkkanaa ja kukkakaalia yms. aika kauan meni et annettiin makeaa. hänestä on ainakin tullut tosi hyvä syömään kaikkea eikä nirsoile.

Kadak olen kokenut saman mitä käyt nyt läpi. mulla se 1-2 tunnin välein syöttäminen pojan kanssa kesti vuoden! ja siis rintaa sai. jossain 7-8kk tienoilla lopetti tiheän syömisen päivällä mut joka ikinen yö sinne vuoteen saakka söi 1-2 tunnin välein rintaa. eikä siis muun ruoan antaminen vaikuttanut yöuniin. hänellä aloitin jo 4k ikäisenä kiinteiden antamisen pikkupikku hiljaa. tämän tytön kanssa meinaan mennä sinne 6kk asti pelkällä tissillä.

kokeilin äsken ekaa kertaa antaa pullosta maitoa. eikä neidille kelvannut. :LOL: tuijotti vain äitiä silmiin vakana ja just sen näköisenä et et voi olla toissas.

tänään tuli taas tuttu juttu kun kaapista valkkasin tytölle vaatteita. kattelin potkupukuja ja siirtelin syrjään. tää on iso, tää on iso, tää on iso. sit kun päätin yhtä kuitenkin koittaa niin se olikin pieni :LOL: eipä kerenny olla nekään kuteet päällä sitten. esikon kanssa kävin ihan samanlailla katoin vaan et voi kun on vielä isoja.

Hani ja Sara 4kk ja 8päivää
 
Ollaan maisteltu hiukan mustikkaa, mut oli liian hapokasta, nyt porkkanaa muutamana päivänä ja sitä jopa hiukan menee masuun asti. Ilmeet on loistavia kyl. :) Vakavissaan ei siis olla syömässä niitä, mutta maistellaan ja totutellaan ja opetellaan syömistä.

Meillä joi pullosta suht ok kun testattiin, mutta tänään kun äiskä kävi leffassa niin eipä ollut kelvannut. :( Raukka oli täällä itkenyt ja huudellut äitiä, ja etsinyt isiltä tissiä. :ashamed: Nyyh, pientä parkaa. En kyl lähde enää ikinä mihinkään ilman Ronskua. :'( Nyt kuitenkin tyytyväisenä nukkuu sylissä tissittelyn jälkeen.

Laala, meil kans välillä krohisee nenä, vaikkei flunssaa olekaan. Pääasiassa vaikuttais olevan maitoa.

Kuulostaa tosi rankalta 1-2h välein herääminen koko yön, jaksamisia! Ronjalla on kans välillä aamuyöstä semmosia pätkiä, ettei malta herätä syömään ja sit vaan tissuttelee tilkan ja hetken päästä uusiks, ja uusiks, ja ... siihen auttaa kun hiukan annan neidin herätä enemmän, jotta jaksaa hetken kauemmin syödä, sit taas nukkuu pitemmän pätkän.

ventti + ronja, kohta 4kk
 
3kk neuvola oli tänään ja strategiset mitat seraavaa
pituus: 60,5cm
paino: 6450g

Hyvin kasvaa tissimaidolla meidän neiti ja kovasti sai kehuja kun oli niin jämäkkä ja hymyileväinen :heart:

Keskiviikkona saadaan sitten 3kk rokote, kakkos annos tutkimusrokotetta ja toka annos rotaa. Päätettiin ottaa kaikki "kidutukset" samalle kertaa. Rokotukset tulee eri reisiin ja rotahan oli se suunkautta otettava.. Meilläkään ei viimeks tullu mitään oireita, ihan millin kokoista punotusta lukuunottamatta. Jännää kuulla sitte että tuliko meille pneumokokki- vaiko hepatiitti-rokotetta.. Selviää sit joskus vuonna 2011..

Tänne ei mitään kummempaa, hyvin menee..

Piin ja Aino
 

Yhteistyössä