HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Taaperotx4 kiitos linkistä, mä kävin sitä jo lukemassa ja parkumassa. :heart: Voi mieletön niitä alun fiiliksiä! Nyt tuo "haamuviiva" tuolla isin sylissä oleskelee. :D Tein silloin lopulta ehkä seitsemän positiivista testiä ku en voinu uskoa että oon raskaana... :LOL: Ja nyt mä välillä haaveilen jo leikkikaveria tuolle, mutta taidetaan ihan suosiolla jättää sen teko tuonne valmistumisen jälkeiseen aikaan, parin kolmen vuoden päähän. :)

Hoidosta aikaisin ajankohta milloin edes harkitsen hoitoon laittoa on syksy 2010 (1v4kk iässä) mut toivottavasti ei tarvitsis laittaa hoitoon, tavoite olis että voisin tehdä opiskeluja lapsen kanssa. Nyt tänä syksynä jo aion kysyä parilta yo:n luennoitsijalta jos sopis että otan muksun mukaan luennolle. :whistle: Mut joo, katsotaan miten käy. :D

Laala ja Aura 12vk1pv

Meidän mini sai tänään rokotuksen 2kk ja 3vkon iässä.
Ja painoa hurjat 7000g ja pituutta 64,5cm(3680/54).Kasvaa huimasti mutta käyrillään,on tyytyväinen ja iloinen poikavauva.

Enkä hoitoon taho kovin pian antaa.Ideaali että toinen lapsonen tulisi ennen ko Juho täyttää sen 3,mutta kattoopi nyt.

Paska päivä takana. Mutta oli siitä jotain hyötyäkin.

Sappikivet alkoivat kipuilee yhdeltätoista. Lopulta oli pakko lähteä päivystykseen. Kohtaus kesti yhteensä 7 tuntia ja lopulta vasta laukesi kun laittoivat voltarenia ja petidiniä suoraan kankkuun.
Hyperventiloin jo niin pahasti että oli taju lähteä. Lääkäri istui mun vieressä ja piti paperipussia ja käski hengittelee siihen.

Nyt kotona ja kaikki hyvin. Tohtori oli keskussairaalan kirurkiin yhteyksissä joka lupasi että kahden viikon sisään leikataan. Toivottavasti tosiaan käy niin....

Soittelin äippäpolille noista lääkkeistä että saako imettää ja ovat kuulema lähes samoja kuin mitä sektiossa käytetään joten Ellinkäinen on tyytyväinen kun saa tissiä.

Huoh, nyt onneksi kotona ja kivut ohitse ja leikkauslupaus olemassa joten tyytyväisenä vauvelin kanssa löhötään ny sängyn pohjalla

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Meidän mini sai tänään rokotuksen 2kk ja 3vkon iässä.
Ja painoa hurjat 7000g ja pituutta 64,5cm(3680/54).Kasvaa huimasti mutta käyrillään,on tyytyväinen ja iloinen poikavauva.
Meillä kans on 3kk-rokote annettu tänään ja niin kiukkunen pikku akka on nyt sylissä ettei tosi ! siis jos pois lasken niin kauhee karjuminen alkaa.. ilmeisimmin sylikipeä tai sit on joku ärtyneisyys juttu .. :(

mitat oli 7020gr ja pituus 63,5 ja py 40,6cm

Ettehän ole antaneet panadolia sitä 60 vauvalle suppoina siis, miein et josko pitäis hakea 24h apteekista..?

Solina :hug: nyt toimintaa sairaalan taholta ja äkkiä roivotaan niin..

solina voi hurja ja kurja mikä päivä :( toivottavasti pääset pian leikkaukseen, voimia siihen asti :hug:

elsakin sai tänään rokotteita (rota vahviste + tutkimusrokote) kun osallistutaan siihen pneumokokkitutkimukseen. ei tullut taaskaan oireita, päinvastoin elsukka paremmalla tuulella kuin viime iltoina. toisaalta, nukkui viime yönä 14h ja parit päikkärit päälle, joten se selittänee hyväntuulisuuden. meidän neiti tarttee jotain 16-17h päivässä unta, muutoin alkaa kränäily väsymyksestä... ja iteki nukun joku 10-11h päivässä. taitaa imettäminen tosiaan viedä energiaa, mitä hemulikin pohti.

aam meil on kaapis just sitä panadol 60 suppoina. ostin ku viimeks saatiin rokotteita varalle, sitä suositeltiin just niin rokoteklinikalla kuin apteekissa. sanoivat että herkästi antaa jos vauva itkuinen tai kipeän tuntuinen. toivottavasti pikku-anskun olo paranee pian! ja aika upeasti kasvaa muuten pikkuinen teilläkin, kuten myös milkyn napero :heart:

elsa on löytäny nyt varpaansa :D kuten myös peukkunsa, joka suussa vähän väliä... mutta huvittavan ja söpön näköistä kun toinen käsi on suussa ja toisella pitää määrätietoisesti varpaista kiinni ja kauhee peukun imutus päällä :D

jes, nyt nukuttaan naperoa... ei oo iltauninen tapaus vaikka nukkuuki puol päivää (tai yli!).

ainiin, vähänkö oon fiilistelly kans noitten alkuaikojen odotuskirjoitusten kanssa... oih, miten jännittävää aikaa oli :heart: ja olisipa todella mukava kuulla kaikkien alkuperäisten huhtiodottajien kuulumisia!

t. manna + elsa tunnin päästä tasan 4kk :heart:

Huomenta ja kiitoksia.

Nyt alkaa jo pikkuhiljaa toipumaan eilisestä.

Että mä olen iloinen nyt siitä leikkaukseen pääsystä. Olisi vihdoinkin sitten nämä tuskat ohitse. Nyt vahtaan puhelinta koko päivän kun tänään lupasivat soittaa aikaa. En kyllä usko että ajan saan ennenkuin soittavaat tosiaan.

Mutta mitenköhän mie pärjään erossa Ellistä. Jo se eilinen 3 tuntia mitkä jouduin olee erossa vauvasta olivat niin tuskaa ja kun kotiudun niin Elli hermostu muhun kun tyhmä mamma vaan halii ja pussailee.
Kun nyt olen asiaa miettinyt niin varmaan parempi että mies ei tule lasten kanssa ollenkaan sinne sairaalaan kun on näitä tauteja ny liikenteessä....
Pitää nyt lypsää maitoa ahkeraan ja tarjota Ellinkäiselle pulloa päivittäin että varmasti pärjäävät sitten leikkauksen ajan.

Hienoa ettei Mannan Elsalle tullut rokotuksesta oireita.
Ja hienoa varpaiden löytämisestä. Oi että nää pienet on suloisia....

Suppoja meil ei ole ollenkaan kaapissa. En tottapuhuen muistanut ostaa, ja eipä noita olisi tarvinnutkaan.

Vinkki muuten. Kannattaa siirtyä nestemäiseen heti kun vauva vaan osaa sellaista ottaa. Siinä kun saa annosteltua paljon tarkemmin painon mukaan kuin supoilla.

AAM voi harmi että teillä pieni tuli rokotteesta kiukkuiseksi. Mutta komiat 3kk
mitat teillä.

Milkysterninkin minikin tuntuu kasvavan hyvin.

SädeI hienoa ettei teilläkään tullut rokotteista suurempaa kiukkusuutta. Paranemisia pienelle flunssaan.
Höyryhengitystä nyt kylppärissä vain ja sipulia sängyn viereen.
Ja jee, onnea allien katoamisesta.

Ihana kuva Napin Konstasta, tuleva leijonan kesyttäjä vissiin ;)
Ja onnea kovasti hää järjestelyihin. Milloinkas se suuripäivä nyt olikaan?
Kyllä siihen uuteen sukunimeen vähitelleen tottuu... vaikka outoahan se on alussa.

Jaahas, nyt alkaa viimosetkin kullanmurut heräillä joten mamman on parempi lopettaa nettailu

t. Solina ja Ellinkäinen

Voi apua papua. nyt iskee paniikki. Lääkäri soitti just mulle ja pääsen leikkaukseen jo HUOMENNA!!!! Siis tosi ihanahan siihen on vihdoinkin päästä ja ompahan sitten nämä kivut ohitse.
Eikä mua se leikkaus niinkään jännitä, niihin on valitettavasti tottunut. Mutta mitenköhän toi meidän menninkäinen pärjää iskän kanssa ilman tissiä.

Pakkohan siitä on selvitä. Onneksi on pakkanen täynnä pumpattua maitoa.

Ja jos leikkaus menee hyvin pääsen jo samana iltana kotiin. Miehellä on vielä viikko isyyslomaa käyttämättä niin pitää sen nyt pois niin saan toipua rauhassa.

huh huh. Pitäkää peukkuja mulle leikkaukseen ja Ellinkäiselle.

Mekin saatiin eilen tutkimusrokote, rota ja mpr. Hitto että toi pikkuakka kiukkus illalla. No ei edes paljon, mutta kuitenkin tuplasti enemmän ja kauemmin kuin mitä koko elämänsä aikana yhteensä. Annettiin tunnin raivoomisen jälkeen vajaa 4ml 24mg panadolin oraaliliuosta ja johan helpotti.. Musta toi suunkautta annettava on helppo, suppoja en ole kokeillukaan. Se on aika makeeta ja hyvänmakuista että molemmat neidit on sitä ihan kiltisti ottaneet :) Pistän kyllä ton kiukkuumisen yms. 3kk rokotteen piikkiin kun viimeks ei tullu mitään kun saatiin vaan tutkimusrokote ja rota..

Solinalle peukut, johan alkoi toimimaan vihdoin. Tsempit. :hug:

Solinalle tsemppiä huomiseen leikkaukseen.

Manna: Meillä kanssa peukku löytänyt tiensä suuhun ja sitä lussutetaan välillä niin nautinnollisesti. :saint:
Tuttikin jo kelpaa ja välillä on suussa niin tutti kuin peukkukin. :xmas:
Varpaat löytyi kerran sylissä ollessa kun pääsi itsensä laittamaan etukenoon ja niitä sitten ihmeteltiinkin ja kauan. :D

Ruttana & Beanie 3kk 2vko 1pv :heart:

Me annettiin illalla yötä vasten "varoiksi" sellainen panadol 60 suppo,vaikka tosiaan ollaan jo se 7kg tasan!
Th sanoi että kannattaa illalla antaa vaikkei ihmeempiä oireita tulisikaan,eikä niitä kyllä tullutkaan.Aika senkun vierii ja leikkaus lähestyy.On jo 2,5vkon kuluttua,kyllä äitiä jänskättää toooosi paljon.

Tänään ja huomenna onkin vähänb omaa aikaa;nyt lähen siskon kaa pelaa sulkapalloa ja syömään ja huomenna näen kaveria ilman lapsia ;)
Osaankohan ees olla,vaikka ei kyllä oo eka kerta ko meen,mutta täytyy nää miehen vikat lomaviikot hyötykäyttää.

Tämä mature päätti viime yönä hakea jostain apua tähän vauvan jatkuvaan yöheräilyyn joka on nyt kestänyt neljä viikkoa.Huomenna on aika vyöhyketerapeutille.Liekö siitä apua,sanoi ensin hoitavansa äitiä tunnin ja vauvaa 15 min.Puhui jostain uudesta näkökannasta.Jos se vaan alkaa löpistä "liian herkästä vauvan viesteihin vastaamisesta" tai muusta vauva-lehti-paska-höpinöistä niin kankkulan kaivoon meni nekin 60 e mitä se maksaa...Niin ja vikahan on tietysti äidissä kun lapsi ei nuku..Sori nyt tämä vuodatus mutta alkaa jo olla puhti pois ja laihtunutkin olen niin paljon että kohta häviän olemasta...Kyllähän minä sen tiedän että kyllä se vielä joskus nukkuu jne.Pitää sitten raportoida kokemuksia.

Noniin, 4kk neuvola takana uudessa paikassa ja ihan mukava th ja lekuri oli =) Konstan strategiset mitat nyt 7200g ja 67cm. Eli painon kanssa mennään miinuskäyrällä ja pituuden kanssa vähän plussalla, mutta liian laiha ei kuulemma poitsu ole. Ruumiinrakenteltaan vaan hoikka. Ei ole ainakaan äitiinsä tullu.. Mulla oli vauvanakin jo ihan hirmu michelinit reisissä :LOL: Isukki taas on kuulemma ollu aina pienenä laiheliini.. 4v neuvolassakin oli epäilty kuulemma että saako poika tarpeeks ruokaa.

Meillä ei oo varpaita vielä löydetty, sitä odotellessa. Hauskan näköistä puuhaa =)

Voi mamma67 miten rankalta teilläkin kuullostaa.. toivottavasti vuöhyketerapia auttaa eikä rahat mee ihan kankkulan kaivoon. Oon ainakin kuullu, että siitä vois olla hyötyäkin.

Pitää vissiin lähtee siivoileen.. hirvee kaaos taas :kieh:

Milky, varmasti jännittää mutta varmasti kaikki menee hienosti! Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu ku oma pikkunen nukutetaan.. mutta niinku sanoin varmasti menee hienosti :)

Nappi, komiasti pituutta herralla! Pojat kai kasvaa useimmiten samaa tahtia ku isänsä.

Luukas teki temput ja käänty masulta selälleen. JEE! Kova yritys oli päästä selältä masulleen mut ei ihan vielä onnistunu.

Mä en tiedä, mikä viime yönä poikaa vaivas mutta se heräs syömään 2 tunnin välein ja ekan kerran jo kello 12. Aamulla nukku tosi levottomasti ja tissiä sai antaa puolentunnin välein. Voiko mun herkkulakko vaikuttaa siihen, että maito olis vähemmän ravitsevaa? Vai tilaisko vaan maitoa lisää? Kunhan ei vaan jatku joka yö niin oon tyytyväinen sen verran rankalta on kuulostanu kadakin ja nyt mamma67:n yöt.

Luukas 3kk ja 5 päivää

Helou pitkästä aikaa B)

Kotiuduttu reissusta ja päästy rauhoittumaan.

Ekaksi solinalle hurjasti tsemppiä huomiselle!! Kyllä se ellinkäinen hyvin iskän kanssa pärjää =)

kadakille ja mammalle jaksuja huonosti nukkuvien vauvojen kanssa :hug: :hug:

Pinon luin pikaisesti läpi, mut paljoa ei mieleen jäänyt enkä nyt kamalasti jaksa kommentoida. Jotain kuitenkin =)

Huomenna olis Jeren 3kk neukku ja tänäänhän herra sen 3kk tuli :D Tosi nopeaa tämä aika menee!!
Mä en uskalla mennä kurkistelemaan tuonne uusiin huhtikuisten odottajiin, tulee aivan varmasti vauvakuume taas ;) Se on vissiin joku krooninen laatuaan..

Oltiin tosiaan viikko siellä Bulgarian lämmössä ja mukavasti matka meni! JEre nyt tietty normaaliin tapaan kiukkuili väsymystä kun nukkuin päivisin huonosti, mut eipä siinä mittän uutta itselle ollu. Kyllähän siellä ihmiset ihmetteli ja katseli meitä pitkään kun monta pientä muksua oli ;)
Isommat tykkäs uimisesta ja ne olis kyllä ollui aamusta iltaan altaalla mut eihän se tietty ollu mahdollista. Lennot meni hyvin, Jere ja siskonsa nukkui meno ja tulomatkalla ihan mukavia pätkiä niin ei sit menny ihan huudoksi.
Jere nukkui siellä yöt tosi hyvin, mut nyt ku ollaan kotiin tultu niin on heräilly öisin monesti... MEinaa siis vähän äitiä väsyttää kun päivisinkin nukkuu lyhyitä pätkiä..

Tässä Jere ottaa rennosti lomalla!

Mut nyt nukkumaan. Huomenna sit tuoreita mittoja :)

Ooti ja Jere tasan 3kk :heart:

hellou...

ensimmäisenä tsempit solinalle...

meillä oli tänään 3kk neuvola..pituutta siirillä "huimat" 59cm ja painoa (en kehtaa edes sanoa)..........7105g :eek: rokotukset saadaan maanantaina kun on se lääkäri neuvola...saatiin lupa aloittaa vellit, kun maitoa menee päivässä yli litra :) siiri oli ensin hiukan kummissaan kun tuttipullosta tuli jotain oudon makuista litkua... laitoin puolet maitoa ja puolet maissivelliä...jä tyttö tykkäs :D syöttövälikin piteni tunnilla ja tyttö oli paljon tyytyväisempi... siiri on myös maistanut hiukan luumua...ihan kunnolla aletaan maistelemaan kun ikää tulee 4kk täyteen =)
mutta on taas mentävä...aika ei vaan riitä kun kaikkea pitäs vielä keretä tekeen että pääsee maate.. taustailen täällä joka päivä :D

meitsi muuten teki positiivisen testin 16.8.08 eli muutaman viikon päästä jo vuosi sitten... oli se jännää aikaa :D

mutta palaillaan

lumi-enkeli & siiri :heart:

AAM
Solinalle :hug: ihanaa että aika leikkuriin järjestyikin noi äkkiä...
Elsukan varpaille :wave: ja oliko Ruttiksen beaniekin oli tuijotellut omiaan jo :D

Eilisen mökkireissu jälkeen tuloksena 10 litraa viinimarjoja (mustia ja punaisia ja hiven valkoisiakin :D ), yksi L vadelmia, 2L mustikoita, useita kourallisia metsämanskoita jotka hävis sit pojan suuhun.. :eek: oli tyyliin tuon näköisenä vieressä kun pyllistelin maassa.. ja jalat huutaa hoosiannaa tänään kun vauva oli liinassa koko marjastusretken ajan ja sitä voi vain kuvitella kun mustikoita siellä keräsi, ylös alas ylös alas....!!! AU !! reidet ja pohkeet ihan velliä.. kun ois pahemmassakin pumpissa käynyt juu ja takapuoli ihan särkee.. :whistle:

aam & ansku 15vkoa

Eli meillä oli tuossa aamuisella se 3kk neukku ja uudet mitat on:

Pituus 60cm (56cm)
Paino 5500g (4950g)

Tasaisesti Jere kasvaa. Piikki aiheutti kiukkua ja meinasi se tarkastus muutenkin, kun täti pyöritteli. Piti sit välissä tissiä antaa kun huuto yltyi niin kamalaksi!!!

AAM, sulla siellä ollu tehokasta treeniä ;)

Saa nähdä mitä tästä illasta tulee kun piikki tietysti kiukuttaa JEreä entisestään ja mies lähtee kahden isomman kanssa katsomaan peliä Jyväskylään!! On sillä hinku päästä peliin kun pitää sitä varten ajaa 250km yhteen suuntaan!! Hullu mikä hullu.
Ja sit tuo kolmonen ollu pikkusen kuumeessa niin voi olla aikas paljon kitinää tässä huushollissa ;)

Ei kait sitä muuta. Jere nukkunu nyt yllättävän pitkään ja ilman välihuutoja! Yleensä sen pisin uni on ehkä 2 tuntia, mut siinä välillä sitä pitää käydä vispaamassa monta kertaa. Jospa se olis sit paremmalla tuulella =)

PAlataan taas :wave:

Ooti ja Jere 3kk 1pvä :heart:

Moi mamat,

Solinalla toivottavasti kaikki sujunut hyvin! :hug:

Ooti, kiva kuulla, että reissu meni mukavasti. T'äällähän moni on jo jonkun verran reissannut, meillä vasta edessä ensi kuussa.

Sunnuntain vauvauinti vähän jänskättää. manna, lintsattiin info eilen, kun oltiin maalla, mutta hienot raitauikkarit on ostettu.

mamma67:lle voimia! Vähän huvittaa, kun haaveilin niistä 3 tunnin unipätkistä tossa vielä pari viikkoa sitten ja nyt olen siirtynyt haaveilemaan edes 2 tunnin unipätkistä :) Viime yö taisi olla vähän helpompi, ei ollut maalla tosin kelloa sängyn vieressä ja menin vähän sekaisin, monta kertaa yöllä imetin. Mutta poika nukkui hyvät päikkärit ja oli syömättä 4h putkeen päivällä tänään! Voi kun jatkuisi samanlainen pidempäänkin. Ehkä poitsu syö kerralla aina niin vähän, ettei masu ole kauan täynnä. No, toivottavasti on saanut tilattua nyt maitoa sen verran, että tulisi kerralla aina enemmän ja saisin vähän levätä. Toivotaan Säde, ettei teille tule noi heräämiset tavaksi.

nappi ja ooti, kiva nähdä taas uusia kuvia!

AAM, hieno saldo! Meillä 3 litraa mustaviinimarjója ja oon jo niistäkin täpinöissäni!

Voimia ja iloisia hetkiä vauveleiden kanssa, kadak & pikku-tikru 4kk ja 3 pv

AAM
mulla tuli mieleen tuosta kadakin mainitsemasta maidon vähäisyydestä se että huomaan ainakin itselläni jos en juo riittävästi niin se vaikuttaa heti siihen, tarkoitan siis sitä kun on/ei ole tissit pinkeenä aamulla...
tyhmä kysyä/"muistuttaa" näin helteillä edes mutta muistattehan juoda tarpeeksi ?!!
ja sit joillakin se vaikka kuinka paljon juo niin ei vaikuta siihen että maitoa erittyis jotenkin enempi..
mä siis kuulun siihen joukkoon että kun juon enempi nesteitä niin maitoa tulee kans enempi. Poikaa imettäessä oli sama juttu..
onko muut huomanneet samaa itsellään?

Hei kaikki huhtikuiset pitkästä aikaa! :)

Kävinpä lueskelemassa ja huomasin, että tänne oli linkitetty meidän odotusajan keskusteluja - olipa ihanaa fiilistellä, etenkin kun omasta plussasta tuli eilen tasan vuosi! :)
Vieläkin muistan sen vuodentakaisen aamuyön, kun tärisevin käsin tuijotin testiin piirtyvää vaaleansinistä, haaleaa viivaa :eek: :D :heart: Mieletöntä, että se plussatulos on nyt kasvanut ihanaksi pieneksi tyttövauvaksi. :)

Mahtavia kuvia olette laittaneet vauvoistanne =)

Solinalle tosi paljon tsemppiä leikkaukseen! :hug:

AAM mulla sama juttu tuon maidontulon ja juomisen kanssa, eli juoda pitää paljon etenkin näin helteillä, samoin syödä jotain n. 2 tunnin välein :whistle:

SädeI mun villi arvaus on, että teidän poika vain tilaili lisää maitoa tuolla parin tunnin välein heräilyllään. :) Meillä oli just parin yön ajan tuollaista, sitten tyttö palasi jälleen kerta per yö syöttöihin. Noina päivinä rinnat tuntuivat myös päivällä ihan tyhjiltä, ja tuntui että typy olis koko ajan ollut syömässä.

Rokotteista (3 kk + rota) en huomannut mitään vaikutuksia olevan, esikoisella muistaakseni nosti vähän lämpöä.

Kotona ajattelin hoitaa lapsia vielä ainakin pari vuotta, ellei ihan sitten täydet 3 vuotta kuopuksen syntymästä. :)

Mamma67 toivottavasti vyöhyketerapiasta on apua teille! :hug:

{.} <- kuvastaako tuo tarpeeksi hyvin taikinamaista mahaa? :D
Meille kuuluu hyvää, tuntuu että kahden lapsen arki on alkanut sujumaan omalla painollaan. :) Tyttö kasvaa hyvin, 3 kk neuvolassa mitat olivat 5880 g ja 60,5 cm (synt. 3418 g ja 50 cm), oma maito on riittänyt vielä tähän asti. Täysimetystä voisin jatkaa sinne lähemmäs 6 kk:n ikää, mikäli maito yhä riittää. Öisin neitokainen herättelee tavallisesti kerran, nukahtaa n. 20.00 aikoihin ja sitten joskus 4.00 aikoihin alkaa suu napsumaan pinniksessä. :D Siitä seuraava syöttö joskus klo 7 aikoihin, ja usein sen jälkeen posottelee unta vielä n. 8.30-9.00 asti. Masuvaivoja oli meillä ekat 2,5 kk, mutta näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu, että se meni aika pian ohi. Edelleen saattaa neitokaista kiukuttaa jos pieru on hukassa (ketäpä ei harmittaisi :D ) mutta hyvin saa itse jumpattua enimmät kaasut pois. Kovasti hymyilee ja jokeltelee, ja tarkkailee isoveljensä tekemisiä. Toivottavasti ovat jonain päivänä vielä hyvät leikkikaverit =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Yhteistyössä