HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Heippa. Kamalan kiireistä tää lomalla olo.. ei kerkee edes netissä pyöriä :LOL:

Konsta nukahti äsken omaan sänkyyn ihan pienen väsykiukuttelun jälkeen, jeee! Jos ei enää tarttis hyssytellä sitä sylissä uneen.. noh, katotaan nyt kuinka kauan tätä iloa kestää.

Toivottavasti Kadakilla alkaa helpottaa pian tikrun kanssa. Meillä yöunet on pidentyny puolella, kun alotettiin vellin syöminen iltasin. Ja kakkakin on alkanu kulkee paremmin (oltiin lauantaina häissä, niin meidän harvakaikkainen poitsu väänsi kolmet tortut juhlien aikana.. ja siellä ei tietenkään ollu minkäänlaista vaipanvaihtopaikkaa) Konsta nukkuu nyt yleensä noin 21-06 ja sit vielä parin tunnin pätkän syömisen jälkeen.

Mistä muuten AAM tilasit sillon ristiäisiin ne lautasliinat? Ajattelin, että josko tilais sellaset sinne meidän häihin. Alkaa pikkaset stressi pukata niistäkin.. enää reilu kuukaus aikaa. Apuva!

Huomentapäivää. Kerkeisiköhän sitä muutaman rivin kirjoittaa kun vauva nukkuu ja isommat katsoo lastenohjelmia.

Ihan ensiksi heitän teillekkin linkin miun ongelmaani johon kaipaisin mielipiteitä. Koko vuodatusta en tänne viitsi laittaa teidän vaivoiksi, varsinkin kun ei liity vauvoihin mitenkään.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1474319

Ja kiitos kaikille, kyllähän näitä sappivaivoja kestää kun on pakko. Kyllä niiden on pakko vielä joskus leikata ja sitten toivonmukaan helpottaa.

Manna, juu samaa tahtia meidän Elli kasvaa nyt kuin isommatkin sisaruksensa ovat kasvaneet. Joten ei mie huolissani osaa asiasta olla. Meillä on pieniä lapsia ja sillä hyvä.

Kadak:ko se oli laskenut monta kertaa pieni syö päivässä? Niin hänen innoittamanaan ja lääkärin kehotuksesta laskin itseksin. Ja 14 kertaa tuli tissiä tarjottua vuorokauden aikana.
Tai muutaman noista voi kyllä laskea yhdeksi syötöksi melkein kun iltaisin Elli tankkaa yötä varten ja tekee niin että syö puolisen tuntia, sitten laskee irti ja ehkä vartin päästä haluaa taas syödä pitkän pätkän. Ja sen jälkeen taas samajuttu. ( pari. kolme tuntia saa silloin varata imetyksiin)

Lääkäri sanoi että jos imetysvälit ovat vähintään tunnin niin sitten oma maito riittäisi. Mutta jos alkaa ympärivuorokauden syödä tiheämmin niin sitten voi olla niin ettei maito riitä.

Vauvauinti, oi että, mie haluan myös sinne Ellin kanssa. Mutta kun toi turkasen uimalli on edelleen remontissa...

Vaavimasu: mie olen kanssa vähän miettinyt adoptiota. Meilläkään mies ei ole suostunut, mutta ei ole kieltänytkään. Joten voi kai sanoa että hän mietiskelee asiaa yssikseen, Että eihän sitä tiedä jos joskus....

Onnea kovasti murusille uusista taidoista ja hienoja neuvolakuulumisia taas tullut.

Kadakille kovasti jaksuja tiheisiin yösyöttöihin. Mä tiedän liiankin hyvin millaista tuo on. Ellihän nyt nukkuu yöt suht hyvin. Mutta Akseli söi rintaa 1.5vuotiaaksi asti YÖLLÄKIN n. 0.5-1 tunnin välein. Illalla veti parintunnin tissimaratoneja jne. Pulloa ei huolinut. Mä näin lopulta jopa unia nukkumisesta. Poika siis kun heräsi niin raivosin miehelle että miksi sinä et hoida vauvaa. Koska olin nähnyt unta että mies lupasi tehdä niin. Vaikka molemmat tiedettiin ettei poika kelpuuta isäänsä yöllä ja huuto olisi vain pahentunut jos mies olisi ottanut pojan syliinsä. Mutta onneksi nuo ajat ovat nyt takanapäin ja nykyään jätkä herättää iskän jos on tarvis yöllä.

Ihana kuva Teppanan Eevistä, tosi hienosti pitää jo itseään ylhäällä. Meillä just ja just kannatellaan päätää kun on tyttö mahallaan...

Ja sammoin säteen Luukkaasta on niin suloinen kuva.

Mutta nyt neiti ihanainen heräsi joten pyllynpesulle, vaipanvaihtoon ja päivävaatteet niskaan. Ja haluu neiti vissiin tissiäkin.
Isommat lapset saivat jo aamupalan ja lastenohjelmatkin loppui joten jos sitä sitten yrittäisi saada päivän käyntiin.

t: Solina ja Ellinkäinen 4kk

Heipä hei!

Mekin oltiin tänään 3kk neuvolassa. Poitsu oli ihan haltioissaan koko ajan. Hymyili vaan ja näytti kaikki temput :). Leluun tarttui ja hienosti itseään kannatteli.
Painoa oli 7900 (+ 25 käyrällä :whistle: )
Pituus 62,5
Py 43,5 (ihan hirmu isopäinen :O )
Soseita tai vellejä ei varmaan viitti antaa viel pitkään aikaan ku rintamaidolla kasvaa näin hyvin. Niin kauan ku maitoa riittää niin se saa kelvata. Mä en halua mitään jättivauvaa :) (vaikkakin rakas olisi jättiläisenäkin :heart: )

Hei onko mitään pk-miittiä suunnitteilla?
Alkaa päivät käymään jossain vaiheessa pitkiksi nyt kun mieskin on taas töissä.

Nuha
vaivaa täälläkin. Perjantaina alko, mutta loppua ei näy. Hyväntuulinen on silti ollu, eikä osota kauheesti mieltään vaikka äiti välillä nenää friidalla rönkkii. Rokotukset sai nuhasta huolimatta.

Käynkin tästä saman tien lukemassa solinan tekstin. Heippa!

Säde ja Luukas 3kk (+ muutama hassu päivä)

moi B)

täälläki käyty tänään 4kk neuvolassa ja tässä meidän mininaperon mitat (suluissa kasvu 3kk nla-mitoista):

- pituutta 59,5cm (+1,5cm)
- painoa 5720g (+550g)
- pipo 40,0cm (+1,1cm)

Hitaasti kasvaa Elsukka siis, mutta tasaisesti omalla käyrälläään eikä nla-täti sanonut taaskaan kuin että "hienosti kasvaa rintamaidolla" =) Eli ihmettelen kyllä vähän esim Solinan ja Ruttanan saamia kommentteja hitaasta kasvusta. Mä nimittäin olen vielä nähnyt ne kasvukäyrät nyt pariin kertaan ja Elsa tosiaan menee nätisti (miinus)käyrillä vaikkei missään nimessä nopeasti kasvakaan. Moni 3-kuinenkin näköjään mennyt jo Elsan edelle, kuten Säteen Luukas. Aivan mahtavaa kasvua teillä :D

ruttis mäkin bongasin ton huhtikuisten 2010 pinon ja olin ihan että :eek: voi elämä miten nopeesti aika menee. huomenna tulee vuosi kun iteki testas plussan (kun oli n vkon myöhässä menkat, mitäs sitä kiirettä pitään :whistle: )

pk-treffailijat :attn: :attn: ensi vkolle piknikiä tai kahvittelua suunniteltu keskiviikolle (tällä hetkellä...). katsokaas tarkemmat koordinaatit tuolta treffiketjusta :wave:

vähä outo olo kun mies meni eilen taas täihin 5vkon lomailun jälkeen :| ei oikein tiedä miten päin olis. vaunulenkit on aloiteltu ja kotia siivoiltu kk tauon jälkeen, treffejä kavereiden kaa sovittu jne mut ei vaan osaa asettua aloilleen, levoton olo... mitenköhän sitä selviää pimeän syksyn ja talven kahestaan vauvan kaa? saattaa olla että töihinki tulee vielä ikävä vaikka olin suunnitellu et oisin kotona 2010 loppuvuoteen asti :whistle: mites muut aikoo?

mut nyt taas pyykkään ja siivoon jotta kehtaa huomenna päästää vieraita tänne. aurinkoisia kelejä ja hyviä loman/kesän jatkoja kaikille!!

t. manna + elsa n 4kk :heart:

AAM
Laala www.nowandforever.fi tai jotain vastaavaa nowand... :)

risteily meni ok: sti.. syöminen oli hippasen vaikeeta joten siihen ei investoitu ihan kauheesti kun oli toi kaksvuotias mukana jonka keskittymiskyky ei ole parhaimpia kun kaikki muu ko ruoka kiinnostaa.. Skanssen oli kiva ja laivalla nähtiin muumit ja myyt :D pelkäsi niitä :LOL: toinen parka ! Anskun kanssa ei mt ongelmia, liinassa tai pussissa oli tyytyväisenä koko illan.. ja minä uskaltauduin parille drinksulle iltamyöhällä, nukuin kun kaveri tuli hakemaan.. :D ja palkinnoksi sain haisevat vaatteet ja tukan sekäkarseen päänsäryn, ei kyllä ollut yhden lonkeron, siiderin ja caipiroskan arvoista :| jääköön humputtelut muille jatkossa ja ottakoot muut munkin osuudet..

No nyt kuite ihanasti kotona miehen kanssa vielä pari viikkoa ja sitten arkeen ! :wave:
iltarutiinit kutsuu..

Aam & ansku

Säde, yv:tä pukkas =)

Mäkin haluisin lähtee Ruotsin laivalle, mut enpä tiiä onko mitään mieltä, kun pitäis sitte olla hytissä illalla kasista lähtien kun tytöt menee unille.. No, onhan tässä vielä monta vuotta aikaa risteillä :)

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
AAM tarkoitti varmaan että Nappi1984 www.nowandforever.fi
... ;)
Juu nimenomaan :ashamed: :p tänks :D :LOL:

Piin meidän pikku-ukko jaksoi sinnitellä kyllä hyvin sinne kymppiin ja kaatuikin sänkyyn hammaspesujen ja pyjamavaihtojen jälkeen. . . kunhan päikkärit saa nukkua mut jos ne jää väliin niin sit ei tuu kysymykseenkään niin myöhään hilluminen. Ihan kiva kokemuksen ja ensi vuonna kivempi varmasti.. :)

Vooiih...Mäkin kävin ruttanan innoittamana kurkkimassa huhtikuisten 2010 puolelle...ja nyt elokuussa synnyttävien..oi kun kävi oikein itkettää :'( :)
Ei oikeen itekään tajua että on jo tässä vaiheessa että OMA pikku VAUVA on jo melkein 4kk!!Muistan kun odotusaikana lueskeli joskus näitä vauvapuolen juttuja ja nää tuntu niin oudoilta :D
Mä kärsin täällä jo vauvakuumeesta :p Minä kuka muutama vuos sitten sanoin vielä etten aio koskaan tehdä lapsia..kaveri justiin muistutti tosta kun sille höpötin että tahtoo lisää vauvoja :ashamed: :D

Joo eipä muuta kuhan fiilistelen :D :wave:

onko jollain merkkiä siinä meidän ihan ekassa pinossa? siis sillon ku oltiin kaikki rv 4 =) ois siistiä lukea niitä ekojen kuukausien fiilinkejä, mutta en jaksa alkaa etsimään kun se on varmaan toooosi kaukana tuolla...

Huomenta. Säteen Luukashan kasvaa hienosti. Komiat mitat poijalla. Eipä niillä kiinteiden aloituksella varmastikkaan kenenelläkään ole mikään kiirus jos vain maito riittää. Aloittelee sitten kun itsestä ja vaavista tuntuu siltä että hetki on oikea.

Meilläkin mennään edelleen täysimetyksellä. Katsellaan sitä kiinteiden aloitusta joskus kuukauden, parin päästä.

Mannan Elsakin pieni tyttö mutta hienosti on tosiaan kasvanut. Mie vähän luulen että meidän oma th ei olisi Ellin kasvusta sanonut yhtikäs mitään. Nyt oli vaan eri th ja eri lääkäri niin ne ei tiedä että meidän murut kasvaa hitaasti ja sillä siisti. Ja oikeesti, jos äiti on 155cm ja isä 175cm niin ei kait lapsetkaan voi kovinkaan pitkiä olla!!! Mutta Elli voi muuten oikein hyvin ja kehuja sai neiti niin stressiä ei aio ottaa tuosta neukkulääkärin sanomisista.

Mie en kyllä uskalla mennä edes kuikkimaan tuonne odottajien puolelle. Iskee vielä armoton vauvakuume kun se nyt jo kuikkii tuolla taustalla. Ja miun on yksinkertaisesti pakko välttää sitä. Me ei vaan voida vielä tehdä neljättä kun ei miun terveys sitä kestäisi.
Joten muutama vuosi on välteltävä sitä.

t: Solina ja Menninkäinen 4kk

kiitos taaperotx4! Kävin jo herkistelemässä tuolla ja kattelemassa, mitä siellä päänupissa oikein liikkukaan sillon raskauden ihan alkuvaiheilla. En muistanukaan kuinka paniikissa olin :LOL:
Ja en muistanu myöskään sitä miten paljon meitä sillon oli ja kuinka aktiivisesti kirjoteltiin.. Minnekähän osa porukkaa on kadonnu ja onkohan kaikki menny hyvin (joillakin on kyllä ehkä muutakin tekemistä kun roikkuja palstalla.. ei mulla vaan).

Oon se vaan hassua tosiaan, että nyt on jo hyhtikuisten 2010 pino.. vastahan me saatiin tietää odottavamme näitä nyyttejä :'(

Tilasin tuolta nettisaitilta ne kahviliinat ja ruokaliinat.. tilasin samalla sit vähän muutakin, mm. sukkanauhan :p Nyt on alkanu pikkasen tulla sellanen jänskätys noidsta bileistä. Mitenkähän mä ikinä totun tohon uuteen sukunimeen. Eilen käytin sitä kyllä ekaa kertaa, kun varasin meille hotellihuoneen hääyöks.. Mies meinas hermostua mulle, kun yks ilta väänsin jo etukäteen itkua, kun joudun oleen yhden yön erossa Konstasta. Mun sisko ja vanhemmat hoitaa Konstaa ja varmaan parempaa hoitopaikkaa ja hoitajia ei vois olla.. ihan turhaan siis huolehdin. Ja mä luulen, että mulla on paljon kovempi ikävä Konstaa kun Konstalla mua.

Hyvin on säteen Luukas maidolla kasvanu =) Meillä on huomenna 4kk neuvola ja aika hyvin on färssiä kertyny tonkin kundin reisiin tässä lähiaikoina.. jännä nöhdä kuinka paljon on keränny massaa.. veikkaan painoks tällä hetkellä jotain 7,5kg paikkeilla.

Manna, mä oon kans kotona varmaan tonne 2010 loppuun asti.. en kyllä malta ennen sitä lähtee yhtään mihinkään. Koulussa olis tarkotus sillon tällön käydä, mut poitsua en halua laittaa hoitoon ainakaan vuoteen vielä. En raaski.. haluun nyt nauttia tästä, kun saan olla kotona ton kundin kanssa. Eihän sitä tiedä tuleeko tällasta mahdollisuutta enää toista. Vaikka kyllä mullekin on pikkuhiljaa alkanu vauvakuume taas hiipiä. Omituista, vauvojahan noikin vielä on.. mut ei enää mitään vastasyntyneitä. Melkein kateellisena katson isoja raskausmahoja ja tulee sellanen haikee fiilis, vaikka vasta vähän aikaa sittenhän sitä mahasta halus eroon nopeesti :LOL:

Nyt suihkuun ja siivoomaan kun Konsta nukkuu!

Tässä vielä 4kk kunniaks otettu kuva:

Niin joo, manna kyseli että kuinka kauan meinataan olla kotosalla.

Meillä Elli pysyy kotihoidossa 99% varmuudella siihen asti kun täyttää 3v, mielellään ehkä pisempäänkin.
Mutta ehkä, voisi harkita jos joskus vuoden päästä katselisi jos löytäisi jotain pientä viikonlopputyötä. Mutta sitä katsellaan sitten ja pääasiassa aion pysyä kotona hoitamassa Elliä enkä hoitoon laita ennen 3 ikävuotta.

t: Solina jonka on nyt mentävä vaipanvaihtoon

Piin, me ollaan kans mietitty tota laivalle lähtöä. Mehän voidaan mennä porukalla ja jättää muksut miehille illalla ku mammat menee bilettää :LOL:

Luukas nukku eilen lähes koko päivän niiden rokotusten jälkeen. Ihan hyvällä tuulella oli hereillä ollessa, eikä lämpöäkään tullu mut nukutti pientä hirmusti. Sama juttu rota ja tutkimusrokotteen kanssa.

Kurkku kipeenä ja poika nuhanen. Höh.

Niin joo mäki kävin lukasemassa noita tekstejä ku oltiin ihan alussa. Voi niitä aikoja.. olispa raskaana (aika kultaa muistot). Mul on ihan kauhee vauvakuume, mut pitäis varmaan valmistua ensin. Kouluun palaan vuoden päästä, mut ehkä ens keväänä vois keikkaa tehä sillon tällön.

Ihana kuva nappi! Konsta on taas ihan erinäkönen :). Niin ne vaan kasvaa ja muuttuu.

Manna, hienosti Elsa kasvaa! Luukas kasvaa tosi nopeesti ehkä geenitekijöiden takia. Me oltiin miehen kans molemmat tosi paksuja vauvoja vaikka nyt ollaanki pieniä.

Muuten, mun allit on kadonnu!

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Muuten, mun allit on kadonnu!
heh :LOL: niinpä jotain hyötyä siitäkin kun nostelee näitä jauhosäkkejä...
mun frendillä on se anskua puoltoista kuukautta nuorempi tytär (sai siis sen anskun kastepäivänä ) nii sitä no nappasin olkapäälle niin meinas käydä just niinko aikoinaan sanoin että meinas "lentää" olan yli.. :ashamed: siis ihan konkreettisesti..

Yhteistyössä