HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Buddha asennossa oon mäki kaapoo pitäny jo ja hyvin on viihtyny ja nukkunukki.. isompi tykkäs kans aikoinaan kovasti..

Tissimaitoo oon minäki laittanu ekoina viikkoina kahteen otteeseen ku kaapon silmä rähmi.. lähti rähmiminen sillä.. oon laittanu sitä maitoo ton nenäänki ku on ollu nuhaa ku suolatipat ollu loppu.. mies on siitä ihan kauhuissaan.. mut jos silmään niin miks ei nenään.. on se kyl mun mielestä auttanu tukkoseen nenäänki mut ei sen kummemmin ku kaittosuolatkaan..

Nois ikenis on meilläki ollu semmosia pieniä valkosia palloja mut mn mielestä ne vaihtelee vähä paikkoja.. ja esikoisella luulin kans et hampaat niistä, mut tuli vasta 9kk..

Meillä Kaapo viihtyy kans jo onneks hyviä hetkiä lelukaarensa alla ja siinä bumbossa oon jo pitäny pikkusen.. tykkää kyl olla mut ei uskalla kauaa viel pitää..

Eloveena & Kiappooo 3kk 1vko

Heimoi!

Kirjotin tänne viikonloppuna ison pätkän ja kas kummaa ku kone meni juntturaan. En sit jaksanu heti uudestaan kirjottaa samoja juttuja.

Meillä voidaan niin paksusti, että parempi varmaan tarjota pelkkää rintaa niin kauan ku maitoa riittää. Pelottavasti toi poika lähentelee 8 kiloa.

Tuttipulloa poitsu ei vaan osaa käyttää. Tommee tippeetä jaksaa mälvätä ja saa sieltä hitaasti herumaanki maitoa, mut se on todella hidasta eikä todellakaan voida puhua imemisestä. Täytyy jatkaa koulutuksia, koska mä haluisin alottaa syksyllä jonku jumpan tms.

Mäkään en vaan laihdu, enkä oo yrittänytkään. Ajattelin, että syön normaalisti mut alan liikkumaan vähän enemmän. Meillä on himassa stepperi ja nyt saadaan jumppapallokin. Zumba-jutun sain kaverilta :ashamed: :LOL:. Jos nyt 5 kiloa tippuis niin olisin huippu ilonen. Mä luotan siihen, et jos hitaasti paino liikunnan avulla tippuu niin se ei vaikuta tohon maidontuloon...

Ylihuomenna lähetään takas Helsinkiin. Ihanaa! Oma koti ja oma rauha!

Nyt tissihommiin.

Säde ja Luukas (lauantaina 3 kk)

Hehee, se siitä hidastuneesta pituuskasvusta. :LOL: Oltiin siis 2,5kk-neuvolassa pituuskontrollissa kun viimeksi 2kk-neuvolassa oli muka tullut huonosti pituutta..
Mitat nyt (suluissa 2vk sitten)
paino 6700g (6400)
pituus 64,6cm (62,3)

Edelleen sai tyttö ihmettelyä jäntevyydestä jne jne. :p

Laala ja Aura 11vk1pv (eli 2kk 2vk 3pv)

Ventti, mun mielestä (niukkamaitoinen kun olen) paras hetki lypsää on aamulla ja samalla, kun syöttää. Silloin saan parhaiten tulemaan! Eli vauva toiselle tissille ja pumppu toiselle :) Kyllä sitä maitoa sitten tulee taas sen pumpatun tilalle.

Lypsäjille vinkki.. kokeilkaa hieroo toista nännii samalla ku pumppaatte toista.. ja syväänhengitystä (rentouttaa).. saa sen herumisrefleksin käyntiin (toivottavasti) ja sillon pitäs maitooki saada lypsettyy vähä paremmin.. ainaki itellä toimii..

hupsistakeikkaa!merkkaus tähän, jos vaikka päivällä kerkeis lukemaa :D mite mie en kestä kärryillä nyt yhtää :D
Nansku oppiki viime perjantaina kääntymisen ihanan taidon ja nyt ei sit lattialla muuta teekkää ku kääntyy masullee.. siinä ku tarpeeks kauan niskoja väsyttää ni huuto tulee ja pitää kääntää selällee takas mut ei ku taas pitää pyörähtää vaik kuinka väsyttää.. itsepäinen pikkuakka :D no maanantaina se sit keksi et sitterissähä pystys ponnaa istumaa :eek: pari kertaa kaksikerroin ittesä väänti siihe ja sit aattelin et parempi ottaa pois :D bumbossa tykkää istuksia.. :)

no mutta nyt lenkille, miulla 5 kiloo vielä jälellä perhana... :( koitan päivällä palata lukemaa tein kuulumiset!!:)

ziki ja nanna 3,5kk

Heippa hei. :D

Buddha: Mä en oo neitiä vielä siihen kokeillutkaan ja kuulostaa äkkiä monimutkaiselta, mutta pitää kaivaa kuvalliset ohjeet esiin ja kokeilla, kun tuo neiti tykkää eteenpäin maailmaa katsella. :)

Istumaan pungetaan täälläkin ja jos vähän pitää makuulla sylissä niin heti "komennetaan" ja kun pystyynpäin pistetään niin sitten on hyvä. :D
Turvakaukalossakin yritetään myös ylöspäin. :xmas:

Meillä muuten neiti otti tutin tasan 3kk päivänä käyttöön, sitä ennen oli sormia lussuttanut muutaman päivän ja nyt sitten harvakseltaan sitä tuttia. Eli 3 kuukautta siihen sitten meni. :saint: Mutta eipä sitä nyt niin aktiivisesti tarjota ja ilmankin pärjää.

Hyvä vinkki tuo tissimaito, täytyykin kokeilla kun neidin silmä vähän rähmii, josko auttais. :flower:

Bumboa oon ajatellut kokeilla kunhan kotiudutaan ja pääsee sellaista metsästämään. Täällä myydään jotain Bumbon näköistä kopiota, mutta en kyllä siihen arvaa laittaa. Maksaa 19.90.

Aurinkoisia terkkuja
Ruttana & Beanie 3kk 1vko :heart:

Moikkis.

Mua on kanssa neuvottu pistämään sitä äidinmaitoa lähes joka paikkaan jos jossain on jotain "vikaa" :)

Kadak Sul on kyllä rankkaa...nyt oikeen hävettää kun valitin siitä nukuttamisesta :ashamed: Toivottavasti teilläkin nyt alkais helpottaa :hug:

Ventti Mä pumppaan aamulla toisesta tissistä ja toisesta syötän,pidempien päiväunien aikaan pumppaan ja sitten vielä illalla ennen kun meen nukkuu niin pumppaan.Tietty varmaan vähän riippuu millanen päivärytmi on mutta siis periatteessa pumppaan sillon kun on pidemmät tauot syömisessä.Ja jossain sanottiin että rinnat ei ole koskaan tyhjät että lapsi sieltä saa imettyä vaikka pumpaamalla ei tulisikaan enää eli vaikka vauvan pitäs heti pumppauksen jälkeen syödä niin ei haittaa.

Säde"Let`s Zumbaaa!!" Eiiiiiii...!!!! :LOL: Paitsi jos sillä pääsee samaan kuntoon kun ne tyypit siinä mainoksessa niin mäki tilaan sen :whistle: :D

Kilot Sillon kun tulin synnäriltä niin oli tippunut 10 kiloa mutta sen jälkeen se oli pari kuukautta sen 56 kiloa mutta nyt olin lihonut 2 kiloa mutta silti kaikki sanoo mulle et oon laihtunut.. :whistle: ..ei ymmärrä.Muuten oon ihan tyytyväinen tähän nykyiseen "bodyyn" kuhan toi pläski lähtis tosta mahasta..tai kai se lähtis jos asialle tekis jotain :whistle: eli "let´s zumbaaa!!" :D

Meillä on esikon aikainen Liberokukka vielä tallessa, varmaan sillon 2006 tehty eikä ole tullut kyllä mitään. Voisithan soittaa Liberolle tai laittaa viestiä johonkin asiakaspalvelumeiliin, ne varmaan tahtois tarkistaa ettei siinä ole mitään myrkkyjä.

AAM
ok kiitos ilmosta ventti.. :/ huolestuttavaa tuo jos kukka on noi oksuilut aiheuttanut.. ehdottomasti lähettäisin infoa sinne Liberolle !!
taidan ottaa aikasemman liberokukkasemme minäkin käyttöön taas...aattelin ko oli niin lussutettu että ei kehtais antaa enää mutta taidankin antaa nyt kuite. :whistle:

juu ei ne pallerot ikenissä ole aftoja ainakaan.mulla itelläni on niitä usein ja ne on erilaisia.käytin tänään tyttöä lekurissa, tohtori oli tosi nuori kiva miehen kloppi.ei löytänyt tytöstä mitään vikaa, on vain viruksen aih. lentsu.lohdutteli että jospa se yöheräily menee ohi..mumisi että on se varmaan tosi ärsyttävää kun kerroin että herää n. 12 krt yössä.ei ollu pojalla itellä kuulemma lapsia...en sitten edes kysyny niistä palleroista.

AAM
mä olin uhkanrohkea ja ostin uudet bikinit jo hm:ltä alesta... kun kerran tuon röllykkä asian toitte julki.. :| saas nähdä kehtaako missään kuite enään pitää julkisesti :whistle: eihän tuo rölly mikään hirmuinen ole mutta itseäni häiritsee luonnollisesti, muut ei varmaan arvais että kaksi lasta on väännetty. . .
uikkareista puheen ollen.. vauvauinti ? anyone menossa ? mietin vielä asiaa mutta joudun neitille ostamaan varmaan suoraan 70 kokoisen simppapuvun jos mennään, on meinaan fetmaa sen verta rintressalla, tuntuu nuo 62 käyvän pieneks, kuten Laalaan Aurallekin on käymässä.. joten 60 ois selkeesti liian kittana jo:/

Meidän eukko ei vieläkään yritä edes kääntyä sillei ko pitäis.. :( pitäisköhän olla huolissaan ? pyllyä nostaa silloi tällöi ja välillä kääntyy vaakatasossasen 45-90 astetta, siis nostaa takapuolta ja liikuttaa sitä oik/vasempaan mutta ei niin kyljillekään yritä kääntyä taikka masulta kierähtää seljälleen.. no ehkä hätäilen luonnolliseen tapaani..

Silmätulehdus yrittää täälläkin takaisin ängetä. Kokeilenpas minäkin maitotippaa silmään :D eikai sitä turhaan kehuta ?

Juu ja ainiin tervetuloa vaan mukaan mamiliini :wave: ?!!

nyt tää mamma huitelee katsomaan diiliä ja seurustelemaan neitin kanssa ennenkö tuo simahtaa.. hyvät yöt kaikille !

Aam & Anskubansku 3kk syntsät pe :LOL:

Huomenta, taas meni yö valvoessa sappikipujen takia.... Jo kahdeksas paha kohtaus vauvan syntymän jälkeen. Ja lisäksi se sappirakon tulehdus. Rupee pikkuhiljaa väsyttämään nämä... siis sekä henkisesti että fyysisesti.

Jonotellan, jonotellaan, siihen pirun leikkaukseen, ja kärsitään sitä odotellessa.

Jotain hyvää sentään näissä. Tulevat aina yö aikaan niin eivät lapset joudu näkemään äitiä siinä kunnossa.... vaikka onpa aamulla sitten äitillä aika hakauttu olo sen takia. Mutta sentäs pystyy lapsista huolehtimaan.

Mutta se oman olon valituksesta. Muuten sentäs elämä hymyilee ja lapset voivat hyvin.

Meidän esikoisella, pian 5vuotiaallahan on epäilyt adhd:ta ja tämän takia käynyt toimintaterapiassa jo vuoden verran.
Eilen tehtiin tytölle testejä kehityksestä ja selvää edistystä on huomattavassa ja suurimmassa osassa aloja on kehitys täysin ikätasoistaan. Helpottavaa kuulla....
Nyt terapeutin mielestä ei välttämättä olisikaan adhd:ta sillä tytön keskittymiskyky on parantunut huomattavasti.
Vaan tämän hetkinen "diagnoosi" on ylivilkkaus ja motoristista levottomuutta.
Ja tyttö onkin äärettömän viisas ja lempeä lapsi. Hän ei vaan osaa olla nätisti paikallaan vaan seilaa ja touhuaa kokoajan jotain ajattelematta asioita nenäänsä pidemmälle.

Laala, niinpä nämä kullanmurut ovat kaikki omansa kokoisia. Ja kaikilla näillä on erigeenit ja kasvavat omansa lailla.
Ja tosiaan voi painokontrolliin joutua isompikin vauveli. Eihän sillä ole suuremmin merkitystä, tai ei ainakaan pitäisi olla. Millä pituus, ja painokäyrällä vauva kasvaa. Vaan sillä että se käyrä menee tasaisesti. Sehän se on tärkeeää että kasvu on suurinpiirtein tasaista. Vaikka pieniä heittoja saa toki olla siinäkin.

Mutta tosi hienostihan Laala teidän Aura oli nyt kasvanut, sekä painoa että pituutta. Neiti vissiin totesi että kerran viimeksi valitetaan niin näytetään nyt.

Meillä Elli on tosiaan aika mini vauva.... Tulee halvemmaksi kun ei tartte ostaa niin usein uusia vaatteita kun lapset kasvaa hitaasti ;)

Painon pudotuksesta. Mie olen nyt samassa kuin ennen raskautta. Olisi siitäkin haaveena muutama kilo saada vielä pois. Mutta en tosiaan minäkään nyt imetysaikana yritä sen kummemmin laihduttaa. Kaikkia se imetys ei vain laihduta vaikka kuinka söisi oikein ja kuntoilisi. Eikä sille voi vain mitään.
Minä keskimmäistä imettäessäni jopa lihoin vaikka kuntoilin ja söin terveellisesti. Vasta kun imetysloppui kokonaan pojan ollessa 1.5v niin aloin laihtumaan. Täysin samoilla elämäntottumuksilla...

Laala, neulomisesta. Mie tilasin just siskoltani, joka tykkää neuvolomisesta, Ellille syksyksi tosi pitkävartiset villasukat. Että saa kantoliinassa missä jalat jäävät roikkumaan niin sitten kokojalan sinne sukan sisälle lämpimään. Ja pipon samaa sävyä =)

Kadak, jaksamista sinne vaativan vauvan kanssa. Koeta jaksaa luottaa siihen että kyllä se elämä siitä vielä helpottaa....

Ja kiitos kadak vinkistä, pitääpä tutustua tuohon buddha sidontaan.

Hehee, ilmankos meidän neidin silmät ovat olleet niin hyvässä kunnossa kun sinne mamman suihkutissien takia säännöllisten väliajoin päätyy maitoa ;)

hui, kuulostaapa ventin Ronjalla hurjalta tuon kukkalelun kanssa... ettei se olisi sen mallinen että vauva saa jonkun kukan lehden tungettua liian syvälle kurkkuun?

Mutta ei ole meillä samaa, toisaalta Elli ei todellakaan vielä ota leluja käteensä saati laita suuhunsa. Joten kukkalelua on vain ihastellut kun sitää hänelle näytetään.

zikizikin Nannalle onnittelut kääntymisen taidosta.
Meillä mennään kyljelleen, mutta siihen se sitten jääkin....

AAM vauvauintiin mennään me heti kun toi uimahalli vaan aukee, on nyt vaan remontissa että toivossa eletään... kaksi isompaakin siellä käynyt ja kovasti haluaisin tämän pienenkin viedä.

Mutta nyt alkaa menninkäinen ähistä tuossa vieressä joten taidan kellahtaa siihen neidin kaveriksi..... jos vaikka saisi vähän levättyä kerran isommatkin leikkii tuolla nätisti keskenään.

Oikein jo odottaa sitä leveää hymyä minkä tietää saavansa neidiltä kun menee viekkuun
:D

t: Solina ja Elli tänään tasan 4kk

ainiin, hiusten lähdöstä täällä on tainnut olla jotain puhetta. Miulta ei hiuksia ole mitenkään älyttömästi lähteneet. Mutta päänahksa on alkanut kutiamaan ja tullut tosi herkästi.

Ostinkin just rauhoittavaa ja kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta. Eilen käytin ekan kerran niin toivottava nyt että jospa niistä oli ajan kanssa apua.

plääh, meidän keittiössä haisee pahalle. Kukahan jaksaisi siivota sen. Ukko varmaan kunhan kotiutuu töistä :LOL:

Solina kiitti muuten vinkistä, sit jos tosta mun neulomuksesta tulee jotain, niin voisin tehdä kans ihanan sukat+myssy-yhdistelmän kantoliinailua ajatellen. :D Meillä siis oikeesti aina mun äiti neuloo kaikkea ihanaa Auralle, mut kiva se on välillä itsekin testata vieläkö osaa jotain tehdä. :D

AAM kannattaa suosiolla ostaa isompaa kokoa uikkari. ;)

).( Meillä on Aura ilmoitettu sitten ekaan harrastukseen! :D Syksyllä aloitetaan muskari Turun konservatoriossa. :LOL: Halvemmalla varmaan olis päässy minkä tahansa muun tahon muskariin, mutta kun mä oon ite konsalla roikkunu viimeiset 10 vuotta (tai siis konsalla 9v ja vuoden nyt amk:n musiikkipedagogilinjalla), niin mielellään vien tytön samaan taloon. :D
Sit tämä turhamainen äiti osti itselleen ja tyttärelle samanlaiset korut, sellaset Nomination-rannekorut, tällä hetkellä meil on molemmilla vielä pelkkää terästä koru, mutta ajan kanssa kerään omaan koruun niitä juttuja ja kasvatan Auran korua. :)

Pitäis itsekin siivota, tulee vieraita lauantaina. :D Samoin pitäis tutustua myös noihin sidontoihin... Mitä vois käyttää isommanki kanssa, ku mun siskontyttö on 1½-vuotias ja aina ku sitä nään, niin se haluaa mun syliin jos Aura on vaunuissa (siis esim eilen ku oltiin kaupungil shoppailemassa)... Olis vähän helpompi työntää vaunuja jos sen ison flikankin sais sidottua syliin. :p

Laala ja Aura 11vk2pv

Solina, ei oo siitä kyse et menis kurkkuun, koska oksennus tulee vasta noin tunnin sisällä sen jälkeen kun kukka on ollut käsissä ja suussa. Pari kertaa on oksentanut joka kerta, ja nyt tosiaan ei enää kukkasta saa.

Ja jaksamista sappivaivojen kanssa, toivottavasti pääsisit pian hoitoon!

Ja mulla lähtee hiuksia... koskakohan tää loppuu, tai siis muuttuu taas normaaliksi?! Täytyykö leikata koko tukka pois kun ei jaksais olla koko aikaa onkimassa hiuksia tyttelin suusta ja käsistä ja joka paikasta.

ventti ja ronsku n. 16 viikkoa

vauvauinti Mä ajattelin et mentäis mutta tääl meillä on ihan hirveet jonot ja sitte mies haluu mennä muskariin pojan kanssa ja sinne on jo ilmottauduttu niin mennään sitte varmaan vaan sinne...tai tulee muuten vähän kalliiks.
Niin ja laala

..taas painoin vahingossa väärää "nappia"..eli..
laala me ilmottauduttiin kanssa konservatorion muskariin ja täällä ainaskin se oli vaan 5euroa kalliimpi kuin muut..eli kaikki ne on yhtä kalliita :D ;)

liberokukka ei oo meillä aiheuttanut mitään mut toisaalta meillä se on in vaunuissa niin että sitä voi katsoa ja näpeltää...

Säde Siitä zumbasta vielä..löysin sattumalta tuolta yhen ketjun siitä ja siellä ihmiset kehu sitä tosi paljon...niin aattelin nyt itekin että jos vaikka netistä löytyis jostain niin vois iteki testata :p :D

Eiiii!!! Mä unohdin kattoo diilin...tällänen välihuomautus..ja ilneisesti merkki siitä ettei oo enää mitään järkevää sanottavaa.. :whistle:

:wave:

moikka mammat :)

täällä kotiuduttu budapestistä :wave: ja harkitaan just välittömästi loman jatkoa saimaalle tuttujen mökille... mies ei osaa olla yhtään kotona lomalla. no, kivempi reissaa kun elsakin on hyvä matkaaja, nukkuu tosi sikeesti autossa ja koneessa (ja muutenkin on unikeko!) :D koneessa lentoemot taas ihmettelivät kun kysyivät että onko eka lento vauvan kanssa (vauvan turvavyötä tuodessa ja esitellessä ), niin mies sanoi että kuudes on ja turvavyö hyvinki tuttu jo... :whistle: :D mut nyt saa reissut vähäks aikaa riittää, kun alkaa oleen tota sikainfluenssaa sen verta liikenteessä ja pikkusille kuulemma erityisen vaarallinen.

solinalle voimia ja :hug: kipukohtauksista selviämiseen. ja ellin kasvusta en olisi huolissaan minäkään. eikös hän kasva lähes samaa tahtia kuin isosisaruksensa ja ollut kuitenkin keskonen? meillähän meni sikiöaikana kasvu lopulta -3 käyrälle ja sen jälkeenkin elsa kasvanut -1 (aluksi -2) käyrällä ja silti voi ja kehittyy oikein hyvin :heart: ja me miehen kaa ollaan tosiaan ihan keskimittaisia, että voisi elsa olla sen puoleen isompikin. painoakaan ei meillä ole tullut kuin 500g/kk eikä siitä silti valittamista.

vauvauinti me aloitellaan elokuun alussa ja taidettiin osua (ihan sattumalta!) samaan ryhmään kuin kadak =) muita harrastuksia ei taida heti vauvalle ottaa, on sen verran utelias tapaus että kiinnostaa ihan kaikki "virikkeetön" muutoinkin.

meillä kääntyillään kyljeltä toiselle reippaasti ja väliin masulleenkin, mutta ei mitenkään joka kerta. tarttuminen esineisiin on kehittynyt hurjasti parissa viikossa ja nyt elsa ottaa jo oma-aloitteisesti esineitä käsiinsä ja imuttaessaankin pitää koko aika hipeltää äitin paitaa ja rintsikoita. ja ihan kaikki menee suuhun :p erityisesti harsot ja omat paidat on suosikkeja.

paino on tuskin tällä mammalla laskenut viime aikoina kun oon herkutellu niin reissussa... :ashamed: mut masu on kiinteytyny itekseen (mä oon semmonen peppu-reisi-pläskiintyjä ) ja bikineillä oon kehdannut lliikkua paksuista reisistä huolimatta. piti vaan ostaa uudet biksut, ku oli tissit vähä kasvanu ;) mut joo, kunhan lomailu kohta loppuu, niin alkaa taas vaunulenkit ja terve elämä, kai... :whistle:

joku kyseli vauvan unirytmistä ja aikaeroista mehän ei oo varsinaisesti aikavyöhykkeitä vaihdeltu mutta kyllähän reissussa aina unirytmit menee sekaisin, jos on iltalentoja ym. ja niistä elsukka ainakin selviytyi hyvin. eli ei haitannut vaikka meni nukkumaan 2-4h tavallista myöhemmin, kunhan vaan oli seuraavana aamuna varattu hyvin aikaa nukkumiseen. elsahan nukkuu 12-13h yössä, joten aikaa nukkumiseen pitää tosiaan varata. ja meillä on muuten kokonaan loppunut yösyötyöt, yleensä eka unipätkä on 8-11h ja toka välittömästi siihen perään n 1,5-3h. ihanteellinen vauveli tällaiselle unikekoäidille :heart: nukun nimittäin yleensä nyt itsekin 10-12h yössä... ja joskus päikkärit päälle jos jää alle 10h yöunet :whistle: eipä siinä paljo päivällä kyllä sit ehdi :/

jes, eikö taas pakkaamaan mökkikamppeita, koneesta lähtee taas märät pyykit matkaan. ja koti on kuin sikala mut siivoo sit vaikka ens vkolla ku miehen loma loppuu.

aurinkoista kesän jatkoa taasen =) ens kerralla kommentoin sit taas enempi ku pääsen taas kärryille jutuista :wave:

t. manna + elsa n. 3kk ja 3 vkoa :heart:

Heissan kaikille..
eipäs ole joutanut kirjotteleen kun nää kolme muksua ja työt ja kaikki pitää kiireisenä..
En nyt jaksanut lueskellakkaan kummemmin kun on niin kauan ku olen käyny lueskeleenkaan viimeks..
Mutta meiltä kuulumisia..
Leevi kasvaa hyvin ja on iloinen ja kiltti pikku mies!!! Tuntuu kyllä välillä että pääsenkö liiankin helpolla näiden vaavien kaa ku kaikki on ollu niin hiivatin kilttejä!!!
Minä oon yrittäny miehelle sanoa että adoptoitas nyt seuraava lapsi,mutta ei se oikein ole innostunu adoptiosta..Mulla se taas on olluihan pienestä asti haaveena..
Mutta kai se täytyy unohtaa..
Nyt ois töidenkin puolesta tullu sellanen olo että haluisin olla kotona lasten kaa ku vielä ovat pieniä ja enemmän tarttisivat äitiä..Ajattelinki että en alota ainakaan täyspäiväsesti vielä äippäloman jälkeenkään töitä..Esikoinenkin menee eskariin ens vuonna niin ois ihana olla enemmän kotona kun se alkaa..

Niin..Täällä ollaan oltu terveitä, mitä nyt yhden yön oli kuumeessa ja vähän nenä räkänen mutta meni ohi ihan parissa päivässä..
Leevi saa edelleen vain tissimaitoa eli korikkeita ei olla tarvittu vaikka töissäkin olen käyny..
Kiinteitä aloteltiin jo kun täytti 3kk eli kk päivät nyt syöty.. alotettiin banskulla ja sitten nyt on jo syöty banskua,ruusunmarjaa ja vadelmaa, kuningatar ja luumusosetta..Kerran olen yrittäny pottuaki,mut ei tainnu olla pelkkä pottu kovin herkkua..Seuraavaksi ajattelin kokeilla pottuun laittaa kurkkua vähän sekaan niin vois maistua paremmni =D
Itsellä painoa on enää alle 3kg entiseen joten ihan hyvin on imetys vienyt kiloja..Röllykkä vielä löytyy kyllä,mutta jospa se nahka siitä pikkuhiljaa palautus.Eipä tässä kiirusta..

Rytmistä..
Meillä yöllä herätään ehkä kerran ja sitten aamusella n 6 aikaan syö ja sitten nukkuu tunteroisen ja herätään ylös ja valvoo pari tuntia ja syö ja nukahtaa ja mennään pihalle jossa nukkuu sen pari tuntia ja sitten syö sosetta ja maitoa ja nukahtaa tunniks ja sitten herää ja valvoskelee ja ennekuin lähen töihin niin syö sosetta ja maitoa ja sitten valvoskelee yleensä sen aikaa kun olen töissä (jos on siis työpäivä olen siis ke ja to iltapäivät töissä) sitten onki jo nälkä kun äiti tulee töistä joskus 7aikaan ja valvoskelee edelleen ja nukkumaan mennään siiän 9 aikaan ja siitä tosiaan sitten nukkuu niin että ehkä joskus 3 aikaan syö(en edelleenkään tiedä mitään syötöstä )
Pulauttelu on edelleen meillä välillä aika reilua vaikka vaihdoin devitol tippoihin...
Välillä tosin pulauttelee vähemmän ja välillä taas enemmän..
Täällä ollaan kovia kiljahtelemaan ja kyljelleenjo käännytään,mutta ei kuitenkaan ympäri asti..Kovin on tiitterä poika ja pystyssä pitäis saaha vain olla...Kantoliinaa ollaan käytetty aina aika ajoin ja kestovaipat on käytössä muulloin paitsi öisin ja silloin ku mies hoitaa....
Hmm.. Olikohan mulla muuta... :LOL:
Niin no sitten tartutaan ihan esineisiin ja kaikille juttelee kamalasti =D
mutta nyt taas pitää lopetella...
vaavimasu ja leevi

heipS,
4kk neuvola takana, painoa kaverilla 6820g ja pituutta 65.5cm.pitkä hoikka mies kasvamassa :D
aika haipakkaa täälläkin pitää,käyn kyllä joka päivä lukemassa teitin kuulumiset :D

liberokukka ei ole täällä aiheuttanut mitään puklailuja, ei vanha ei uusi eikä saatu(meillä siis niitä 3 kipaletta)en ole ainakaan huomannut,täytyy tarkkailla :)

soseista ollaan maistettu peruna/porkkanaa ja ihan hyvin uppos :D tulipa muuten mieleen , että meille suositeltiin soseitten aloittamista ensin noista vähemmän makeista kuten just, perunasta,bataatista yms..kun muuten saattaapi ruveta heti nirsoomaan kun saa suun täydeltä makiaa =)

yösyötöt on jäämässä pikku hiljaa pois,mutta aamulla pitää saada viimeistään kuuden-seitsemän välillä tissiä.ja korvikketta ollaan juotu vkon verran muutamat desit lisänä.(mikä on johtanut siihen että rasmus haluaa nykyään mielummin just pullon kun rinnan mikä aiheuttaa aina välistä niitä ihania tissiraivareita)

paino on tipahtanut samoihin lukemiin kuin ennen raskautta,pieni kengun nahka kuitenkin vielä masussa, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa katoa :D

vauvauinnista en ole vielä varma mennäänkö, mutta vauvajumppaan mennään kun elokuussa alkavat (kävin siellä esikoisenkin kanssa)..

hiustenlähtö tuntuu vaan pahenevan,esikoisesta mulla ei tukka lähtenyt mihinkään, nyt sitten senkin edestä :|

solinalle jaksu :hug:

tutsa ja rasmus 4kk

hei mamat,

täällä yksi ihan väsyläinen...yöllä syötöt taas 1,5 h välein...0.30 nukkumaan ja siitä sitten tosiaan 1,5 h välein tissiä. ei jumatsukkeli. manna ja tutsa, ei siis yösyöttöjen loppumisesta tietoakaan.

Meilläkin 4kk neuvola takana, meillä pieni ja paksu poika :LOL: 7,3 kg ja 62,4 cm. Kasvaa kumminkin tarpeeksi hyvin pituus -1 käyrällä ja lisäruokia ei tarvita - eli tissillä mennään, jos vaan jaksan ja koitan jaksaa.

Solinalle kovasti voimia! :hug:

Vauvauinnit mannan kanssa alkaa tosiaan jo viikon kuluttua!

Kolmen päivän kakkalakko loppui tänään -> vaipoista tuli reunojen yli sekä pissat että kakat äidin syliin ja lattialle - heh.

Onneksi isin kunto jo parempi ja pystyy vaihtamaan taas vaippoja ja sylittelemään jonkun verran.

kadak&pikkuhirmu 16 vko 6 pv melkein 4kk siis

:eek: ajan kulu on ihan järkyttävää.. Eevis on tänään tasan 3kk. JO kolme kokonaista kuukautta.
Maailman helpoin ja ihanin ja söpöin vauva :)
Ollaan oltu jo Ruotsissakin sukuloimassa kun on niin helppoa tämä elo.
En tosiaan ole yhtään käynyt täällä pariin kuukauteen mutta jospa sitä nyt ottaisi itseään niskasta kiinni ja lueskelis edes nämä heinäkuun postaukset.
laitanpa nyt vielä kuvan Eeviksestä, tänään otettu "aamusella".

Yhteistyössä