Huhtitaaperot 2009 *Huhtikuussa*

hemuli meillä kanssa yöt ihan mahottomia vaikka maitoo ei ole saanut enää aikoihin yöllä.huutaa,känisee, heräilee monta kertaa yössä.rauhoittuu paijailun kanssa ja herää lkun käsi liikahtaa pois,,rasmus nukkuu sivuvaunussa ja ottaisin viereen, jos saisin nukuttua niin,mutta pikku ukko pyörii kuin hyrrä.meillä ei olla vielä nukuttu yhtään kokonaista yötä.kerran nukkui 6 tuntia ilman käninää.neukkutätikään ei osannut opastaa. |O =)

meillä tuli eka sana: PEPPU :D sitä se sitten toistelee heti aamusta kun herää ja viimeyönä herättyään, kuului pimeässä pinniksestä peppu,peppu,peppu :LOL: :LOL:
terkuin,
tutsa ja rasmus

onnittelut 1 vuotiaille :flower: :flower:
ja uudet ja vanhat uudestaan tervetuloa B)
 
tutsa, ihana toi peppu...

AAM, söpö pääsiäiskuva :flower:

happy, nooh, olo on mitä on 24/7 kuvotus ja pöhötys päällä ja väsymys aika mielenkiintoista luokkaa...tikrulainen ollu flunssassa ja eihän se tohottaja muutenkaan nukkuisi hyvin - eli meillä sama yömeininki vaan jatkuu ja jatkuu. Ei tää maidoton viikko ole juurikaan auttanut. Palataan huomenna taas maitotuotteisiin ja katsotaan, onko mitään eroa. Nyt on siis litkitty kauramaitoa. Happy, mikäs oma vointisi närästyksen lisäksi? Ylihuomenna varhaisultra, sittenpä näkee, onko siellä ketään! iiks.

k&tikrulainen (& mahdollinen salamatkustaja
 
Tulin itsekkäästi vain toteamaan että nyt ollaan virallisesti sitten taaperoketjussa :)
Inkkunen täytti ja juhli 1-v synttäreitään ja aloitti juhlapäivän kunniaksi syömään itse :) :)

Kaikki ruoka menee itse eikä juurikaan sotkua tule...moon niiiiin ylpeä pikku (68.7cm) kullastani :heart:


Kadakille :hug: kuvotuksen voi vieläkin tuntea muistossaan ;)

Palaan jälleen paremmalla ajalla...nyt MO!

Superheppuli ja Inkkunen 1v :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Ylihuomenna varhaisultra, sittenpä näkee, onko siellä ketään! iiks.
Thumbs up =)



Kyllästyttää! Mies on niin hitoksen kiireinen töissä että miltei yh:ta leikin päivät, illat ja yöt. Käy se kotona sentään nukkumassa, mutta kommunikointi on aika vähissä, lähinnä kyselen onko toiveita ruoan suhteen ja mitä aikaa menee huomenna töihin. Enemmän tulee puhelimessa puhuttua hänen kanssa kuin sinä hetkenä kun se kotona on. Vappua odotellessa.. :kieh: Nii, se on se seisokki ny, töissä siis. Kotona ei oo näkyny vaikka ehdotinki että tois töitä kotiinki :LOL: nojoo.. Anteeksi mauttomuuteni.

Eevuskasta mun piti jo aikasemmin tällä viikolle kirjotella. Ihan tässä nyt viime päivien aikana on tullut paljon uusia juttuja. Eevalla on semmonen etana jossa on päällä kolme reikää ja niistä reijistä pudotellaan sit oikean muotosia juttuja sinne etanaan. Ihan tässä toissapäivänäköhän se oli kun istuksin lattialla leikkiseurana niin hokasin että yritys on ainakin kova niiden palikoiden etanaan laittamiseks. Ihan selvästi pieni pää ymmärtää mitä tulee tehdä ja mitkä palat sinne etanaan kuuluu. :heart: Söpöä!
Taaperokärryn kanssa uskaltaa jo kävellä, mun piti vaan entisenä insinöörin tyttöystävänä nykyisenä vaimona, keksiä ensi vähä jotain hidastavaa sinne kärryn renkaisiin ja pahvillahan siitä selvittiin! Kävelee kärryn kanssa niinku simpassi jota kävelytetään käsistä, sillai vaaaaaaapppuen jalat toooosi leveästi :heart: Seisoskelee jo joitakin aikoja ilman tukea, mut siinäkin asento on aika semmonen "varautunut" eli jalat on aika leveellä ja polvet vähän taitettuna. Varovainen siis edelleen.
Uutena sanana on nyt auto, se tulee oikein sillai ranskalaisisttain suu supussa.

Siis anteeks, mä jatkan myöhemmin, neloselta tulee dokkari siitä 8 lasta synnyttäneestä ja multa katkes ajatus kertakaikkisesti :D
 
Tervetuloa mukaan Tonaattori! :flower:

Yöt meillä menee tosiaan unikoulun myötä paljon paremmin. Nukahtaminen käy helpolla ja heräilyjä on 0-2 kertaa yön aikana. Maitohanat ollu kiinni öisin jo monta kuukautta. Me toteutettiin vähän sovellettuna Anna Wahlgrenin unikoulu ja se kyllä toimi hienosti. Tavoite siinähän on se, että lapsi oppii nukahtamaan itsekseen ilman aikuisen apua, mutta ihan siihen asti me ei olla päästy (paitsi joskus sekin ihme tapahtuu), mutta siis pienellä heijauksella ja hyvän yön -rimssulla saadaan rauhoitettua. Tottakai välillä on niitä huonompiakin öitä, mutta pääsääntöisesti menee ihan mukavasti. Siirrettiin samalla omaan huoneeseen ja jätettiin tutti pois, et nekin on ehkä rahoittaneet sitä yönukkumista.

Ihanaa kun nyt on ollu niin keväisiä ilmoja! Mulla vaan mietityttää toi lapsen pukeutuminen näillä säillä. Mitä ootte laittaneet pikkuisille päälle näillä säillä? Siis jos ulkoilette eikä nukuttamiseen.

Ai niin ja sitä piti kysellä, että onko muiden taaperot huonoja viihtymään itsekseen?
Meillä ei neitiä voi jättää mihinkään itsekseen ilman et alkaa mieletön itku ja hän on aivan surun murtama. Ihan niinku koko maailma olis hylänny hänet, jos meinaan hetkeks poistuu huoneesta tai jättää hänet omiin puuhiinsa. Mun pitää olla jatkuvasti ihan siinä vierellä ja touhuta hänen kanssa jotain. Huoh... välillä olis ihan kiva edes saada käydä rauhassa vessassa.

Jaahas, nyt nukkumaan. Öitä!
 
tuntuuko miusta vain vai onko ihmisten kirjoittelu hiljentynyt kun taaperoiksi päästiin.

Ehkä näistä muruista ei ole enää niin paljon juttua kun ei kehitys ole enää niin huimaa. Ja meillä ainakin eletään niin tasaista arkea ettei aina viitsi sitä samaa kirjoitella.

Elli-neiti oppi kypsässä 12 kuukauden iässä konttaamaan. Sanoja ei vielä tule mutta Ankka on Taa taa (kvaak kvaak ) ja kun saa isoveikan pyssyn :ashamed: käteensä niin ilmoittaa hyvinkin kovaan ääneen TAU TAU (pau pau )

Tyttö on myös mustasukkainen, mie en saa halailla miestä tai isompia lapsia ilman että joku tietty pieni tyttö änkee kitinän kanssa väliin. Äiskän syli on selkeästi varattu vain häntä varten.

Olipahan eilen ulkoilu. Ensin jäätiin lukkojen taa, avaimet olivat kyllä mukana mutta lukko ei vain auennut. Siitä onkelmasta kun selvittiin ja jatkettiin ulkoilua niin pian esikoise pyörä päätyi uimaan. Tyttö luojankiitos ei.
Siinä vaiheessa todettiin paremmaksi lähteä sisälle ennenkuin enempää vahinkoja sattuu.


Lauantaina meillä on vauvauinnissa valokuvaus ja sunnuntaina lähdetään esikoisen kanssa kahdestaan leffateatteriin.

t: Solina ja mustat sukat omaava Menninkäinen 1v 3vko
 
solina meillä on kanssa mustat sukat rasmuksella :D isin ja veljen halaaminen on hänelle liikaa ja joka päiväinen ulos lähtö tulee huuto säestyksellä kun veikka istuu äitin sylissä sen aikaa kun puetaan,rasmuksen joutuu laittamaan siksi aikaa rattaisiin,muuten se yrittää kanssa ängetä väkisin väliin,siellä se sitten huutaa aina lohduttomana mikä vääryys hänelle tapahtuu :D

marines ulkona ollaan käytetty toppapukua, maa kun on vielä kylmä.käydään siis ihan puistoilemassa ja rasmus taapertaa hiekkalaatikolla ja istuskelee maassa.välikausi pukukin on ja sinne alle fleece, mutta toppapuku on meillä nopeampi pukea kun on yhtenäinen :whistle: eikä se vielä ole hikipäässä ole ollut.

yksin jääminen hetkeksi huoneeseen edes vessa reissun ajaksi ei onnistu,metelihän siitä nousee ja puntissa roikutaan koko ajan.tää on mulle ihan uutta veli kun paineli omiaan ja vähät noteeras missä äiti oli :D
terkuin,
tutsa ja rasmus

..ihanan kuulonen tyyli taapertaa teppanan eevalla =)
 
moi pitkästä aikaa =)

solina mulla ainakin kirjoittelu jäänyt vähemmälle... neitin touhujen seuraaminen vie niin paljon aikaa ettei yksinkertaisesti enää ehdi istahtaa pitkiä aioja koneelle. käyn kyllä usein lukemassa josko joku olisi ehtinyt kuulumisia kirjoitella, niitä on aina tosi mukava lukea =)

millipilli oli ihana kun kävit kertomassa mitä teille kuuluu ja ihana kuva aamusta :heart: kuulostit aivan upean positiiviselta vaikka vauvavuosi ei varmasti ollut sellainen kuin olit ajatellut. tsemppiä sinulle!

tonaattori tervetuloa mukaan :flower: tänne mahtuu hyvin!

superheppulin pikku-inkulle ja kaikille 1 vuotta täyttäneille sylin täydeltä onnea :flower: anteeksi en nyt muista kaikkia, kun en ole yli viikkoon ehtinyt kirjoitella enkä poikkeuksellisesti käydä täällä lukemassakaan päiväkausiin (oltu reissussa ja menossa) :ashamed:

kadak voi miten jännää!! onnea ultraan ihan hirmuisesti. tulehan sitten kertomaan uutiset. samoin happyn ja muiden odottajien kuulumisia odotan aina erityisen kovasti =) se raskausaika oli niiiiiin ihanaa (paitsi epävarmuus, huoli, pahoinvointi, närästys, selkäkivut jne... => aika taitaa kullata muistot :LOL: )

).( täällä oltu tosiaan taas reissussa, ihan kotimaassa ja sitten ruotsin laivalla, ja vkl tehtiin jotain käsittämätöntä, nimittäin jonotettiin 2yötä ja päivää uutta hitas-asuntoa (hintasäännöstelty kämppä helsingissä ) taivasalla :LOL: voi elämä!!! mutta tälleen me siis saatiin aivan unelma-asunto n 150.000-200.000(!!!!) euroa halvemmalla kuin vapailta markkinoilta. uusi koti sijaitsee lähellä keskustaa ja hyviä kouluja, siinä on 4h+k+s (eli voidaan asua loppuelämämme siinä ) ja bonuksena vielä elsukalle mummola naapuritalossa :D ainiin, ja lintsillekin on kävelymatka, että siinä on kesähuvit taattu neitille! mä olen niiiiiin onnellinen että meidän asunto-ongelmat ratkes nyt tässä, te maakunnissa asuvat ette voi uskoa miten älyttömät nää helsingin asuntomarkkinat on... meidän mielestä tuo yksi vkl jonotusta oli pieni uhraus sen asunnon eteen, vaikka sekopäiseltä kuulostaakin =)

mitäs muuta... elsa on taas vähän yskässä ja nuhassa :( neitillä on kyllä koko tämä vuosi ollut yhtä sairastelua. vien huomenna taas lääkärille, kun on muutenkin korvatulehduksen jälkitarkastus. saa nähdä milloin saadaan elsa taas kasvu-urille, mulla alkaa jo oleen tosi huono äiti -fiilis kun toinen vaan sairastelee ja paino tippuu :(

mä käytän elsalla ulkona joko fleece-asua jos nukkuu vaunuissa ja on tämmöset +10 ja aurinkoista, kuten viime päivinä. sitten jos on vähänki kylmempää tai toinen enempi kipeenä, niin äitiyspakkauksen haalari.

elsa viihtyy mainiosti itsekseen. se on semmoinen touhukas pikku taapero, ettei äitiä paljon kaipaile kunhan lähistöllä pysyttelen. hirmuinen pulputus ja pikkujalkojen tepsutus vaan kuuluu, kun toinen painelee menemään. mutta kyllä äitiä silti tarvitaan, jos muksahtaa pahemmin tai tulee akuutti (yleensä max. 10 sekuntia kestävä ) sylin tarve :heart: sitte taas menoks. samoin illalla/väsyneenä äitin täytyy olla lähellä, muuten ei uni tule.

nyt neiti heräs, että se on aamutoimille ja moido :wave: aurinkoista kevättä B)

t. manna + elsukka 1v ja 2 vkoa :heart:
 
Heippa!
Olen itse myös huomannut kirjoitelun vähentyneen...Johtuu varmaan siitä että päivällä neiti ei enää anna äipän istuu koneella ja sitten kun neiti nukkuu niin nukkuu äitikin...Eli väsymystä on edelleenkin!Millonkohan tää helpottaa!

Nukkumisesta...Jos oisin eilen kirjottanut aiheesta olisin kirjoittanut ,että neiti menee klo 19.15 nukkumaan ja joskus herää 21-22 välillä ja sen jälkeen nukkuu aamuun 7.30 asti heräämättä.Näin siis yleensä mennyt....Noooh eilen illalla nukkumaan kaameen kiukun kanssa,ekä herätys klo 20.30 ja toka 21.30.Nukkumaan ei sitten millään!Sylissä oli ihan ok mutta kun laitto sänkyyn alkoi kauhee huuto,ihan kuin henkeä oltas viety!!En ymmärrä....NO sain sen jotenkin rauhoteltua ja 22.15 LUULIN onnistuneeni...Kunnes olin kömpimässä omaan sänkyyn ,toinen jalka jo sängyssä kuuluu TÄTÄÄTÄÄÄÄ ja tyttö pinniksessä seisomassa pupu toisessa kädessä!Huijas mua!
Äiti kaipas jo siinä vaiheessa unta ja iskä otti neidin seuraks...Hyvin ne viihty klo 2 asti täällä,kunnes nuoremmalta lopppui virta...Sen jälkeen herätyksia 3.40 -6.30 5kpl..että sellanen yö...
Aamulla ihan kun ei mitään....

Nyt huomasin että räkä valuu ja paita on ihan märkä etumuksesta...Taitaa likka tehdä hampaita vai johtuukohan tää unettomuus jostain kehitysvaiheesta??Tiedä sit...

Mannalle isot onnittelut asunnosta!!Oli varmasti jonottamisen arvoista!!!
Tutsan peppumiehelle :wave:
Kadakille onnea ultraan!Mua ei siis VIELÄ närästä,mutta sitä ootellessa.Mitään raskausoireita ei ole,paitsi väsymys....eli taidan päästä tässäkin odotuksessa helpolla.,
Superheppulin Inkulle onnittelut ja onnittelut ruokailiusta!!Meillä ei vielä puhettakaan että söis ite...
Teppanan Eeva alkaa jo päästä leluista jyvälle!!Meillä on kans vastaava laatikko mihin laitetaan palikoita.Kun peittää kaikki muut kohdat ,menee oikea palikka oikeasta kolosta sisään!!

Sit viel tosta yksinolosta...Enää ei viihdy lattialla yksinään.Tietokonneella olo on ihan nounou juttu!Mut sit kun istut lattialla neidin seurana viihtyy oikein hyvin,sohvallakaan ei oikein sais olla....Ruuanlaitossa toki avustaa,eli tyhjää kaikki laatikot ja on muutenkin kokoajan tiellä...

Tästähän tuli oikee romaani....Mut nyt jos vaihtas kukkiin mullat ja sit pienet unet päälle jotta jaksaa taasen!!

Aurinkoista päivää kaikille!!
 
Heips vaan täältäkin! :wave:

Vähän sitä ehtii kirjoitella,ulkona ollaan nyt enemmän kun nuo kelit parani.ja meidänkään tytsy ei viihdy yhtään yksin,onneksi on noita isompia jotka on illalla apuna.Jos nyt jonku rivin ehtis kun alina on päikkäreillä.

Raskaana oleville halit kaikkien oksetus-olojen kanssa.Se ei ollu kivaa.Mutta hädin tuskin sitä enää muistaa.Tosi mukava lukea aina teidän kuulumisia.

Toppapukua ja kuriksia on pidetty ulkona vielä.Ja löysin vintiltä n. 25 vuotta vanhat nokian kumpparit tytölle jalkaan. =)

Omia kuulumisia. Yöt menee kuten ennenkin,huonolla menestyksellä yritän pihtailla tissin kanssa kun en halua huudattaa.Eilen oli 1-v. neuvola pikkasen etuajassa ja sanoivat rintamaidon jo olevan aika köyhää jotan alan antamaan oikiaa maitoa kävi miten kävi.tarkotan siis että jos on allerginen.Alina oli edelleen hoikka ja pitkä,mitat oli 77,3 cm ja 9100 g.Lääkäri sanoi kuitenkin ettei painosta tarvi olla huolissaan jos lapsi on kerran tyytyväinen.Eikä allu näytä laihalta.Äitin kulta oli neuvolassa oikein hyväntuulinen eikä itkenyt edes kun rokotettiin.Lääkärin antoi kuunnella sydämen ja kehkot nätisti ja korvat katsoa.

Mutta nyt ruoan laittoon.kirjoitelkaa te jotka ehditte ja jaksatte,kiva muiden kuulumisia on aina lukea.

p.s. Joko teidän muksut matkustaa autossa naama menosuuntaan?Kun meidän allu pantiin niin kulkemaan,ja heti loppui se iänikuinen autossa huutaminen.Mutta mulla on sellainen mielikuva että pitäisi olla vielä selkä menosuuntaan..

mamma ja alina kohta 1-v.

niin ja sehän mun piti kertoa että se teetätti mullakin raskaustestin kun ei menkkoja näy ja alamaha on turvoksissa illalla ja nipistelee.No huh oli kuitenkin negatiivinen.Nyt ei isäntä tule metriä likemmäs ennenkuin kierukka on paikallaan..
 
Joo, palsta on selvästi vähän hiljentynyt. Mä käyn kyllä lukemassa aika usein, mutta ei tule itse kirjoitettua.

Ihania kuvia Nannasta ja Anskusta!

Onnea Säteen perheelle työpaikasta!

Kiva kuulla raskautuneiden juttuja. Toivottavasti ollaan kuulolla vielä loppuraskauden ja vauvan syntymänkin aikoihin. Olisi kiva kuulla, miten pienellä ikäerolla saatujen lasten kanssa sujuu. Useamman lapsen äidit voisivatkin kertoa, mikä ikäero on mielestänne hyvä ja mitä hyviä ja huonoja puolia on ollut, kun uutta lasta on perheeseen tullut. (Nimim. aikatauluja tässä pohtimassa... ;) ).

Liljalla ja Happyn perheellä oli ainakin ollut uniongelmia, vaikka yöt ovat aiemmin sujuneet jo aika hyvin (ja anteeksi, tiedän että monella ne eivät ole missään vaiheessa oikein sujuneet). Meillä oli kanssa tässä pari yötä sitten sellainen yö, jolloin Silja pääasiassa valvoi 0.30-05.00. Välillä vähän torkahti, mutta sitten taas kitisi. Nukkui (tai mönki) sitten pitkästä aikaa mun vieressä.
Ajattelin että se johtuisi meillä esimerkiksi tuosta ulkomaailman löytymisestä. Silja haluaisi olla vaan ulkona, kävellä töpötellä sinne tänne, hangata maata tai juoda kuralätäköstä - tai keinua ja laskea liukumäkeä. Kotona vähän väliä hakee haalarin tai kengät ja istuu niiden kanssa lattialle "pukemaan". :heart:

IHanaa tuo Mannan asuntouutinen! Onnea! Mäkin ajattelin uutisia jonotuksesta lukiessani, että oliskohan pitänyt mennä jonoon. Se asuinpaikka olisi kyllä ihan kiva ja 4 h +k olisi mullakin toiveissa ollut.

Onnea myös Ellin konttaustaidosta! Ja :flower: kaikille yksivuotiaille! Meillä on vasta tuossa vapun korvilla kekkerit.

Meillä on muuten siirrytty yksiin päiväuniin. Lyhyen kokemuksen jälkeen voin sanoa, että on tämä uusi rytmi ihana: klo 8 herää, nukkuu noin klo 13-14.30/15.30 ja sitten yöunille käy klo 20 aikaan. Koko ilta aikuisten aikaa! Uskomatonta! Ennen tätä Silja valvoi jopa klo 23 saakka. Hyvin jaksaa varsinkin tuon aamupäivän, kun vaan ollaan ulkona sopivasti. Silja toki heräilee edelleen öisin, mutta nukuttaminen on helpompaa, sekä päiväunille (ei tartte heilutella vaunuja ollenkaan) että yöunille (jo alle puolessa tunnissa yleensä selvitään).

Sanoja ei täältä kyllä tule, paitsi "mää" (mitä lammas sanoo?). Silja viihtyy yksin vaihtelevasti. Nykyään ei enää itke perään, jos huoneesta lähtee, mutta tulee itse kyllä vähän ajan kuluttua perässä. Ei yksityisiä vessakäyntejä täälläkään. Sitä paitsi jos Siljan ottaa mukaan ja laittaa oven kiinni, niin tyttöhän kätevästi avaa oven, jos ei lukkoon ole laittanut. Että lisää julkisuutta vaan!

Onko Ruttanalla miehen kanssa kiireitä, kun ei palstalla näy?

Äh, romaanihan tästä tuli.

Tilia ja Silja, jo 11 ja puoli kk
 
Katsotaan, mitä ehdin kirjottamaan tässä pojan päikkäreiden aikana. Voi herätä koska tahansa ja mulla sama "ongelma", että lapsen silmällä pitäminen vie kaiken liikenevän ajan. Koneella ei ehdi kirjotella.

Ihania mustasukkia täällä :). Luukaksest on kauheen hauskaa ku äiti ja iskä pussaa tai halaa. Ei se kyllä mustasukkanen toisista lapsistakaan ole. Hemulin Liljaakin kun leikitin sylissä niin tää nauro.

Onnea vielä Ellin konttaustaidosta. Hyvin se Elli kirii kehityksessä :).

Kadakille onnea ultraan. Jännittää sun puolesta :). Peukut pystyssä täälläkin.

Yöhulinoista kärsiville
:hug:. Meillä herätään 2-3 kertaa yössä, mutta nopeasti nukahtaa uudestaan. Meidän väliin siirtyy aamuyöllä.

Tilia, kuulostaa hyvältä toi teidän rytmi. Tuliko se luonnostaan vai "työstittekö" asiaa jotenki?

Manna, aika HC-touhua :D. Mutta onnea asunnosta? Kehtaako kysyä, paljon kämpälle tuli hintaa :ashamed: ?

).( Luukas kävelee jo joka paikassa. Konttaus on siitä jo ihan out. Ulkonaki pitäis tallustella ja hyvin pysyy tasapaino. Vielä ei sanoja tule, paitsi satunnaisesti. Eräänä aamuna toisti sanaa tissi ja osotti vielä mun tisua ku kysyin missä se on :heart:. Tisusta puheen ollen niin imetys meillä loppu toissa päivänä. Haikeeta... toista lasta odotellessa :heart:. Siis joskus hamassa tulevaisuudessa.

Me mennään perjantaina katsastamaan yhtä asuntoa ja toivotaan, että vastaa odotuksia. Jännittävää!

 
täällä vähä sama juttu, koneella olo on niiiin nounou!!!! :D käyn kyllä usein lukemassa kaikkien kuulumiset :)

Mustis Nanna ei kyl pahemmin oo, välillä kyl jos koiraa rapsuttelen liian kaua ni tunkee väliin, sama juttu jos isin kanssa halailen ni tulee heti nappaa jalasta kiinni "mie kans" ja suukottelua on alkanu hirveesti harrastaa, äiti ja isi saa nykyää iltasuukon aina ku Nanna menee nukkumaan, ja sama aamulla :heart:

Tsempit kaikille raskautuneille!!!! :heart: Mie taidan olla nii mukavuudenhaluinen (onkoha yhdyssana? kauhee sanahirviö :D ) etten uskalla vielä toista :D

Naama menosuuntaan Nanna istuu aina mummin autossa, siin on sellane istuin mitä ei saa ku niin päin, omassa autossa meillä vielä selkä menosuuntaan, mut pakko sekin vissii kohta kääntää ku joutuu muru istumaa vähä jalat koukussa..

Meille ei sen kummempaa mitään ihmeellistä kuulu :D tavallista arkea.. ihanaa sellaista :heart:

Luonteesta sen verran vielä; Oon huomannu et toi mein neiti on niiiiiin luupää!!!! :LOL: ja voi luoja mikä oma tahto löytyy jo nyt! Mitähä se on vuoden kuluttua? en ees uskalla ajatella.. huh.. Tääl ku on kaks Oinas-naista nyt talossa ni se on kuule isi hätää kärsimässä!!! :D

Ziki ja Nannakainen

....niin ja sellane juttu vielä: Jos jotakuta kiinnostaa parantaa parisuhdetta niin suosittelen lukemaan kirjan "Rakkauden kieli" http://rakkaus-seksuaalisuus.blogspot.com/2007/11/rakkauden-kieli.html ;)
 
Heips kaikille! :wave:

Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille yhdessä ja erikseen! :D

MarineS tuossa kyseli:
Mitä ootte laittaneet pikkuisille päälle näillä säillä?
Meillä on alla pitkähihainen body ja sukkikset pohjimmaisena, sitten fleece-haalari ja päällä välikauden haalari. Näillä ollaan ihan hyvin tultu juttuun. :)

Ja
Ai niin ja sitä piti kysellä, että onko muiden taaperot huonoja viihtymään itsekseen?
Useinmiten meillä pärjätään pikkuhetkiä itsekseen, esim. jos käyn veskissä. Välillä sitten taas ollaan niin sylivauvaa, että alta pois! :LOL:

Pakko kertoa... Tänään päästiin PITKÄSTÄ aikaa pihalle! (Sekä Toni että minä ollaan oltu kipeinä...) :) Laitoin Tonille kengät jalkaan ja hän oli aluksi ihan loukkaantunut mulle. :LOL: Kun tultiin pitkältä kävelyltä ja lyhkäseltä puistoreissulta kotiin, niin mentiin takapihalle kokeilemaan uusia kenkiä. :D (Toni ei vielä osaa itse kävellä, mutta tukien on kävellyt jo monta kuukautta.) Ensin käveltiin patio kaksi kertaa ympäri. Sitten tultiin etupihalle ja Toni halusi kävellä sitten vielä "vähän". Käveltiin naapurille asti. Toni olisi kävellyt ties minne, kun oli niin ihanat kengät, mutta mä pistin stopin ja lähdettiin kotiin juomaan maitoa. ;) Hauskaa, miten se kävely oli kuitenkin niin kovin mukavaa kengät jalassa. Kohta varmaan pikkumies uskaltautuu itse kävelemään, kun on niin hauskaa puuhaa! :heart:
 
Jos pari sanaa ehtisi.. Tallinnassa tuli tänään käytyä ja neiti oli niin nätisti, mutta on tulossa näköjään kipeäksi. Kuulostaa ihan kurkunpääntulehduksen alulta kähinöineen. :|

Huomenna olisi sitten 1v. kuvaus ja neuvola. Täytyy siellä ottaa tuo kähinä puheeksi. Kuumetta ei onneksi ainakaan vielä ole.

Me ollaan nautittu isukin seurasta ja neitikin tottui hyvin nopeasti. Kohtahan tää aika taas on tietty ohi, mutta me lähdetään 9.6. reissuun. :D

Lauantaina pitäisi juhlia neitiä (tai siis näitä neitejä ) ja siitäpä tulikin mieleen tuon Tilian kysymys ikäerosta, että tälläinen 13v. on ihan passeli. :LOL:
Vaan täytyy se mahdollinen nro 3 kuitenkin katsoa aiemmin. :whistle:

Nyt täytyy mennä laittamaan neiti nukkumaan ja jatkaa sitten myöhemmin.


Ruttana & Beanie päivää vaille 1v. :heart: (mihin ihmeeseen tää aika oikein on mennyt :'( )
 
Merkkausta puoliunisena. :wave:

Ja enste omaa napaa ).( Käytiin tänään 1v-neuvolassa, tosin pari viikkoa etuajassa mutta ei suuremmin vaikuttane kuitenkaan. Hienosti meni neuvolakäynti, rokotuksista ei paljon hätkähtänyt ja oudon paikan alkuarastelun jälkeen alkoi menojalka vipattamaan huoneessa, osin kontaten ja osin kävellen (tukea vasten vielä pääasiassa) hilppasi huoneessa. :) Mitat siis: paino 10160g ja pituus 76cm eli hyvin kasvaa pieni tyllerö. :heart:

Tutsalle ja hemulille öihin tsemppiä :hug: !

AAMlla ihana kuva!

Kadakin puolesta ultra jännittää. Peukkuja!

Mannalle onnea asunnosta! Oli varmasti vaivan arvoista, sen vähän mitä näin kaukaa pääkaupunkiseudun villiintyneistä asuntomarkkinoista olen ymmärtänyt (muutama kaveri asuu pk-seudulla).

Teppanalla ja mannalla ihanat kuvaukset pikkuisten liikkumisesta ja taidoista, samoin Solinalla - onnea Ellille konttaamisesta!

Mamman Alinalla hienot neuvolamitat. Neiti pitkä ja sutjakka! =)

Ziki, täällä puolestaan pieni härkä(pää) osoittaa jo melkosta omaa tahtoa, saas nähdä mitä on vuoden päästä - ollaan miehen kanssa helisemässä kenties. :kieh: Ite olen jellona, ei ihan helppo tapaus sekään. Miesparka... :LOL: :LOL: Noh, eiköhän sitä selvitä. =)

Sitten edellisen kommentin on tullut lisää 1 vuoden rajapyykin saavuttaneita pieniä taaperoisia. En nyt muista ketkä kaikki, joten yhteisesti kaikille kovasti onnea ja haleja! :heart:

Ruttanalle neuvolaan tsempitykset, toivotaan ettei pikkuneiti ole tulossa kovin kipeäksi.

Jaha, tuli näköjään enempi tekstiä kuin se muutama rivi, jotka aioin...
Jaa niin, harvemmin tulee kommentteja vilkkaimpaan kauteen verrattuna, mutta varmaan ainakin yksi syy tosiaan se, että noita taaperoita pitää vahtia enempi kuin ennen. :)

Huaah, nyt oikein hyvää yötä ja mukavaa uutta aamua kaikille! :flower:

AuroraB + tyty 11kk ja 2,5vkoa
 
Ikäerosta, meillä ensimmäisellä ja toisella 1v8kk ja kakkosella ja Ellillä 2v8kk Molemmat kyllä ihan passeleita ikäeroa. Ehkä enemmän se luonne vaikuttaa kuin ikä.
+ Meillä on kyllä käynyt hemmetin moinen tuuri ja isommat ovat jokakerta ottaneet vauvan hyvin vastaan.

Ulkopukeutuminen, Elli ei vielä maassa mönki vaan rattaissa istuu maisemia katselleen. Joten neidillä on nyt ollut body+sukkikset sekä collarit. Ja päällä sitten vähän järeämpi fleec puku. Lisäksi rattaissa vielä lampaantalja ja villapeitto. Sekä tietty ohuet tossut, lapaset ja pipo.

Luonteesta, meidän Elli on harkitsevainen jääräpää. Isompiin kun vertaa nii hehän juoksivat jo tässä iässä ulkona kuin päättömät kanat :D Elli on taas harkitsevaisempi tarkkaavainen tyttö. Hänelle riittää maisemien ja isompien touhuilen katselu. Kädellä aina näyttää ja huutaa täyt täyt Minne seuraavaksi tahtoo päästä.
Myös hyvin jääräpäien pikkuihmeemme. Kotona kun tyttö konttailee niin hän ei kierrä mitään. Jos koirakin makaa neidin edessä niin tyttö menee ylitse. Hän ei väistä.

Mie olen edelleen sitä mieltä että Elli on niin pilalle hemmoteltu tapaus ettei sen takia tee mitään kun kyllähän joku aina passaa.
Isommatkin hemmottelee tyttöä **Kun Elli tahtoi**

Ellin päiväunet ovat nyt vähän sekaisin. Toisena päivänä ottaa edelleen 2-3pikku torkut ja sitten ei illalla nukuta. Välillä taas ottaa yhdet pisemmät unet ja sitten nukuttaa illalla ( tää kyllä passais mulle ) Välillä sitten taas ekat unet ovet puoliltapäivin. Eikä sen jälkeen enää suostu nukkumaan, ennenkuin nukahtaa väkisin seitsämän jälkeen. Nukkuu tunnin eikä sen jälkee enää jaksa yöunille käydä.
Huoh, toivottavasti toi päiväunirytmi alkaisi taas löytymään. Yölläkin heräilee neiti edelleen... että hyvin nukutaan meillä onneksi :kieh:



t: Solina ja Elli
 
Beanielle onnittelut täältäkin!

Säde: Päiväunet siirty tosi helposti. Ruvettiin vaan ulkoilemaan aamupäivästä siihen aikaan, kun ennen käytiin nukkumaan (klo 11) ja tultiin sitten klo 12 aikaan lounaalle ja siitä vähitellen unille. Jaksoi ekasta päivästä alkaen tosi hyvin, ja illalla nukuttaa hienosti. Ainoa hankaluus on, että Siljan unien pituudet vaihtelee edelleen tosi paljon, ja kerran päiväunilta herättyään ei millään nukahda uudelleen. Siten nukkumaanmeno illallakin vaihtelee klo 19.30-22.00 (eilen..).
 
Beanie kiittää onnitteluista. :flower:
Ja nessut tulee tarpeeseen äidille. Sniif. :'( Siis ei tahdo tajuta, että neiti täyttää tänään vuoden.
Sitä niin elävästi elää tänä päivänä vuoden takaisia tunnelmia. :heart:

Neuvolassa käytiin tänään ja mittaa 1v. Beaniellä on 71.5cm ja paino 8100g :heart:
Pikkuinen pieni ihana. Reipas oli kuin mikä vaikka siellä selvisi, että kuumetta on pienellä. Näinpä rokotus jäi saamatta ja se haetaan sitten ensi kuussa. Hemppa oli kuulemma matala (103), joten se myös tarkistetaan ensi kerralla ja jos on vielä alhaalla niin sitten labrassa tarkistetaan. Mutta kasvun suhteen ei huolta.
Hampaita on tulossa myös urakalla.. valkoista kuultaa ylhäällä kolmessa kohtaa. :eek:

Valokuvauksessa käytiin myös aamulla ja koevedoksia pääsee vissiin valitsemaan jo huomenna. Vakavahan tuo neiti siellä oli, mutta jokunen hymykin nähtiin. :)


Ruttana & Beanie 1v. :heart:
 

Yhteistyössä