Huhtitaaperot 2009 *Huhtikuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
jaahas.. En mää ole sitten vieläkään saanut aikaiseksi vieroittaa poikaa tissistä, enkä tutista.. Viime yön perusteella tissinvieroitus onnistuu vain kun mä lähden jonnekin reissuun. En mä koe imettämistä mitenkään vastenmielisenä, mutta toisaalta ajattelen, että poika on jo vuoden, että voisi jo lopettaa tisuttelun. Muut saa imettää kuinka pitkään tahtoo, en mä sitä pahalla kato ( ellei imetetä viis vuotiaita, se on musta luonnotonta) mutmut.. Yritin pojalle antaa aamumaitoa 7 nokkamukista, istuin lattialla poika sylissä. Vähän se suostui ottamaan sitten valahti lattialle mahallee, kasvot muhun päin ja itki, nousi polviseisontaa itki ja EKAA kertaa repi mun paitaani alaspäin ja itki. Se jos mikä oli selvästi merkki, että "äitiiiiii mä HALUUUUUUUUUNNNN aamumaidot tissusta", imetän enää 3 krt päivässä, muuten juodaan lehmänmaitoo nokkamukista, mutta toi aamumaito voi olla tahtojen taistelu, ei välttämättä päikkäri- ja iltamaitoja ees kaipaa tissistä..
Mulla on aika samanlaiset ajatukset imettämisestä, siis että E alkaa olla jo niin iso että vois lopettaa. Vaikka kyllä se on musta niin kivaa vieläkin kun se on ihan meidän kahden juttu. Jahka tuo iskän työurakka helpottaa niin ehkä sit lopetellaan. Tai ei mitään ehkä vaan lopetellaan, sellasen päätöksen oon jo tehnyt :ashamed: Vaikka tippa meinaa tulla linssiin jo pelkästä ajatuksesta.
 
Heips! :wave: Olen täällä taustalla lueskellut teidän juttuja, mutta en ole sitten ehtinyt kirjoitella mitään...

Onnittelut täältäkin uusille 1-vuotiaille! :flower:

Jaahassu ja AAM pohdiskelivat tuolla aikaisemmin imetyksestä. Meillä Toni lopetti itse imemisen tuossa 7 kk jälkeen. Hänelle tuli suuhun sammas ja sitä parannellessa Toni päätti, että nyt riittää. Useamman päivän yritin vielä jälkeen tarjota (jostain olin lukenut, että saattaisi tulla tauko imetyksestä), mutta ei kelvannut sitten millään. Eli sinäänsä vieroitus meni meidän osalta varsin helposti! :D Nyt viimeisen kuukauden aikana Toni on tehnyt niin, että jos hänellä on kova jano, niin hän käy raiveleihin kiinni. :LOL:

Happy79 kirjoitteli
Kyselisin sellasta,et onko muilla samaa ongelmaa kun meillä. Neiti heräs toissayönä 0.30 huutaen ja sylissä huuto muuttui ihan hysteerikseksi.
Meillä kanssa on käynyt muutaman kerran noin. Yleensä silloin, kun ollaan oltu kylässä esim. isovanhempien luona. Siellä tietenkin on vieraat hajut, "vieraammat ihmiset" jne. Se on kyllä kauhean kurjaa, kun ei millään meinaa saada kontaktia ja toinen vain on ihan hysteerinen. Sain Tonin rauhoittumaan niin, että laitettiin valot päälle, otin Tonin oikein tiukasti syliin ja aloin laulamaan tuttuja unilauluja. Paljon tsemppiä noihin "unihuutoihin", sympatiat täältä sinne! :hug:

Aloin myös pohdiskelemaan tuota sisarusten ikäeroa.. Mulla ja vanhemmalla pikkuveljellä on ikäeroa 1v 10kk ja mulla ja nuorimmalla veljellä ikäeroa 9v. Molempien kanssa olen ihan hyvin tullut juttuun, mutta... Miehellä ja hänen siskolla on n. 3v ikäeroa ja he ovat aivan ylimmät ystävykset! :heart: Siksi olen itsekin vähän kallistunut tähän 3v ikäeroon. Toivotaan tietenkin, että kaikki menee kuin pitää ja pikkukakkonen putkahtaa maailmaan sopivasti, ei kuitenkaan mitään minuuttiaikataulua tarvita. ;)

Ja vielä tähän loppuun hehkutus. :D Toni alkoi tänään kovasti harjoitella itsekseen seisomista! :D Hän meni kyykkyyn ja siitä sitten ponnisti seisomaan. Äiti kovasti tuuletteli! :heart: (Tosin paikka oli vähän huono sinäänsä, sillä oltiin Tonin mummin hautajaisten jälkeisillä muistokahveilla... :ashamed: )
 
AAM
aamuyötä :D on mullakin kiva ajankohta surffailla.. joo hammassärky on persiistä :kieh: AU !! ens viikolla ois aika lekurilla, nyt jo sheisset housuissa :xmas:

asiasta viidenteen http://www.huuto.net/kohteet/dora-seikkailija--syotava-kakkukuva---oma-teksti/127942842 tommoi tuli tilattua kakkuun kun en keksiny mitä laittaisin siihen päälle :D ajattelin että nyt on hyvä aika testata.. ylipäätäänkin kun tuo poika ja tytteli tuosta vain kasvaa ja on kiva ko kakut ois erilaisia jatkossa..

tonaattori.. mut niinhän se on elämä jatkuu ja vanha painuu kultaisina muistoina mieleen :heart: ansku on syntynyt mun isoäidin synttäreitä päivä ennen.. eli mummo kuukahti jo v. 2004 mut faija ja mun broidi jaksaa muistuttaa mua aina siitä :)

Teppanan eeva harjoittelee pukemista meillä kans ihmeteltiin sukkien pukemismetodia tässä taannoin ja kun ei ne liimaantunut niin helpolla siihen paljaalle iholle ? kummat sukat ;)
ne ilmeet on korvaamattomia.. :LOL:
Tällä hetkellä on kyllä pukeminen ja kaik vaatteisiin liittyvä neitille jotenkin mieltä jakava juttu. Joskus on ihan kivaa (itsetehtynä ) mut lisääntymissä määrin se on hänestä hyvin epämiellyttävää :| kun siis paikalla pitää olla (ja kun minä tai ukko pukee) :) mut aikas äkkiä tuo on pieni murhe kuite.

jos nyt unia taas.. :)

Aam & ansku
 
teppana meillä kans päivän kohokohta ku isi tulee töistä :D yleensä kerkee tulla enne ku Nanna herää päikkäreiltä ja ai että sitä hymyä ku isi hakee sängystä!!! :D Joskus jos sattuu heräämää ennen ku iskä on tullu kotia, seisoo sängyssä ja osottaa portaisiin, iti... sillo tulee vähä suru puseroo äitillä ku toine odottaa nii kovin et se isi sieltä tulis, sit tullaan alakertaan ja etsitään joka paikasta..

kadakilla siellä on pikku murunen jouluna sylissä!!!! :heart: onnea vielä!!

ei miulla oikeestaan nyt taas muuta, äitiä huudetaan yläkerrassa, lähen hakemaan paketin rakkautta kera aamusuukkojen ja halien!! :heart:

IHANAA PÄIVÄÄ KAIKILLE!!!
 
Pottailu on sujunut mallikkaasti.Reippaana istuu potalla.

Ruuan karkeus ei tuota ongelmaa,syö samaa ruokaa kuin vanhemmat,en muussaa vaan paloittelen pieneksi.

Puhuminen Ei nyt varsinaisesti,mitä nyt höpöttää kaken aikaa,äitiinsä tullut.

Liikkuu kontaten ja tukia pitkin kävellen,ja näemmä osaa kiievetä raput.

Maitoa ei suoraan,mut viilit ja jogurtit kyllä menee.Joskus kyläillessä oon tarjonnut maitoakin.

Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa opiskelut(ns. osa-aikasesti eli vaan 25t/vko) ja loput ajat vietän sitten oman yrityksen remmissä jonka perustan ihan tässä nyt ;)

Kipeenä ei pahemmin olla olut,yksi vatsatauti sairastettiin joskus alkuvuonna.





 
Onnea Siiri :D Niin ne vaan kasvaa, meidän pienet :heart:

Huomenna suuntamme laineille ja jännitetään kuinka käy kun Sammo on sellainen touhusetä, onneksi sentään yleensä viihtyy rattaissa jos on ihmeteltävää, joten toivottavasti poikaa ei koko ajan tarvitse olla pitämässä laivan lattioilla.
 
Onnea Siiri 1v :flower:

Sit vaan omaa napaa. Kaikki aiemmat luettu on, mutta energia ei nyt riitä kommentointiin, sorry!

Meillä Dali tekee poskihampaita. Huutaa taas kuin hinaajaa ja yöt on ihan yhtä imetystä :headwall: Muutenkin mulla ollut kädet täynnä töitä... taas niitä vapaaehtoisia B) eli stressiä pukkaa ja näitä hommia tehdään oikeasti yötä päivää. No viikonlopun jälkeen onneksi helpottaa, ja sit puolentoista viikon päästä alkaakin oikeat työt. huhuhuh Kyl tää aika on mennyt nopeasti. :ashamed: Jotenkin vähän surku, kun tietää ettei enää koskaan minulle vauvoja ja äitiyslomia. :ashamed: Mun esikoinen muuten sano, että äiti pääsee lepäämään töihin. :LOL: se on siis hoksannut, että vauvan/taaperon hoito on tosi rankkaa. :headwall:

Meillä Dali on oppinut tanssimaan. =) Jos musa soi, se alkaa pyöriä (siis seisaallaan) niin että pää menee sekaisin. Sit se hoipertelee kuin humalainen täällä pitkin pirttiä. Tää on nyt ihan popjuttu ja saattaa ilman musaakin näin tehdä. Niin ja edelleenkään ei osaa itse tulla alas, vaikka tätä on treenattu. Eli silmät pitää olla selässäkin. Fysioterapeutti sanoikin, että tän ikäisen opastaminen on aika haastavaa. Pientä edistystä toki on huomattavissa ja nyt itsekin jotenkin paremmin hoksaan, että mistä ongelma johtuu. Dalin oikea jalka kun jäykistyy ihan lukkoon myös kävellessä eli polvitaive on ihan suorana pohkeen pyöristyessä kovin taakse. Tää sitten vaikuttaa tasapainoon niin, että helposti kaatuu, kun oikea polvi tolleen lukkiutuu. :| Vasen polvi onkin sitten paljon joustavampi.

Nyt taas muihin puuhiin

Asha ja tanssija-Dali

 
Onnittelut Siirille :flower: Ja hyvää synttäriä muillekin, joilla synttärit just päällä tai tulossa! Arvatenkin en nimittäin ihan joka päivä ehdi tänne onnittelemaan ihania pikku synttärisankareita :heart:

tuosta ikäerosta, niin mulla ja pikkusiskollani on tasan 1,5v ikäeroa ja ollu mielestäni just sopiva niin pitkältä ajalta kuin itse muistan :D eli sanotaanko että ihan alkuaikoina olin kuulemma ollut aika mustasukkainen, mutta kun vähän kasvettiin, niin oltiin parhaat leikkikaverit ja teininäkin lähes bestikset. mutta kyllä me tapeltiinkin, eikä aina ihan vähääkään, pakko myöntää :whistle:

).( elsukka on oppinut juomaan maitoa, jee! =) ja luulen että myös korvatulehdus hellittänyt, ainakin ruokaa menee taas pitkästä aikaa hyvin. on myös nyt useampana iltana/päivänä syönyt samaa ruokaa kuin me. jotenkin niin herttaista kun saa kattaa kolme lautasta ja neitille vielä sen maitomukin, kyllä kelpaa syödä yhdessä koko perhe :heart:

pk-seutulaiset :attn: :attn: ensi maanantaina suunnitteilla meillä treffit ja samalla sädeI:n ja lupun läksiäiset (nyyh). kurkatkaas täältä tarkemmin http://kaksplus.fi/keskustelu/t1696497

jaahassulle hyvää risteilyä!!

t. manna + elsukka 1v ja n 3vkoa :heart:
 
Heissan. Elli tänään tasan 1v1kk Miten ihmeessä tämä aika voikaan mennä näin nopeaan.

Mie olen jo ihan tippalinssissä täällä kun ilmoitin meidän esikoisen just eskariin. Miten tuo äidin just ja just 2 kilinen rääpäle onkaan voinut noin kasvaa.

Vauva+isi. Meillä iskä ei kerkiä edes työvaatteita heittää pois kun Elli jo roikkuu lahkeessa ja vaatii syliin. Ihan isin tyttö, ja neiti kietonut iskän pikkusormensa ympärille.

Imetyksestä, vähän suunnitelmissa jos joskus syksyllä lopettelisi. Ei siis vielä hetkeen suunnitelmissa. Katsellaan nyt kesän yli....

Täällä ollaan vähän kurjissa tunnelmissa. Meidän toiselta koiralta löytyi kasvain, syöpä se mitä todennäköisemmin on. Vähän pelottaa että tämä on koiran viimeinen kevät.
Isommille lapsille tulee olemaan kova paikka.


Kohtapuolin anoppilaan lähdössä, lunta satelee onneksi on auton alla kitkat.


t. Solina ja Elli 1v1kk
 
AAM
Solinan hauvasta :hug:

Voi dali :) tanssityttö, muistan kans tuota pyörimistä esiintyneen mein esikoisella.. hauskannäköistä mutta dangerous juuri se jälkeen tapahtuva huippaustila..

jaahassulle ja sammolle tupvalliset botsiretket

onnittelut ykkösille taas :flower:

Aam & ansku huomenna 1v iso tyttö :heart: :)
 
Halit kaikille mammoille ja pikku-taaperoille!!!! :flower:

Täällä taas kipeänä koko poppoo, ehkä rs-virus...käytiin vähän Lastenkliniklla hengittelemässä avaavia ja koitetaan pärjäillä kotihoidossa. Nyt tikrulainen jo vähän parempi. Tulehtuneet korvat aika hurjan näköiset, kun putkista vaan vuotaa töhnää täysillä...

En oo oikein jaksanut lueskella ajatuksen kanssa, kun päivät menee itsekin sairastaessa (+kivapienipahoinvointi), mutta kivoja kuulumisia monella :)
 
Meillä oli viime yö suoraan helvetistä.. |O
Neiti huusi/rääkyi/karjui 4 tuntia. :headwall:
Ja nyt voisi sanoa, että hippasen väsyttää.. eikä niin vähänkään. |O

En tiedä mikä otti niin koville, tai siis olisihan se neiti tissille rauhoittunut, mutta tää äiti oli julma, kun oli kuitenkin sitä tissiä saanut juuri hetkeä aiemmin. :snotty:
Ei ole kyllä vierottaminen vielä meidän juttu ei. Odotellaan aikoja parempia.

Hampaita toi neiti on tehnyt urakalla ja nyt niitä on kokonaiset 5 kappaletta jo suussa ja nro 6 puhkeamassa lähiaikoina. Kaksi tuli ihan päivän parin sisällä.

Isukkikin lähtee tänään kotiin. Saatiin sentäs ekstraviikko josta olen tosi onnellinen ja eikä tässä ole kuin 1,5kk kun nähdään seuraavan kerran. =)


Väsy Ruttana & karjuva Beanie 1v 9pv :heart:


*muoks* Ei ole neiti vielä kauan kävellyt, mutta jo eilen otti ensimmäiset juoksuaskeleet. :D
On sillä kova kiire. :heart:
 
Heips pitkästä aikaa!

Olen kyllä tavannut tarkkaan kaikkien jutut, mutta en ole ehtinyt kirjoitella/kommentoida. Lilja on yhä hysteerinen, jos ei pääse tietokoneelle silloin kun äiti sen ääressä istuu.

Tasapuolisesti onnea kaikille 1 vuoden merkkipylvään saavuttaneille! :flower:

Ollaan Liljan kanssa vietetty viikko mummulassa ja samaa rataa jatketaan. Miehen Kiinan-työmatka lykkääntyi viikolla tuhkien takia ja hän palaa vasta vapun jälkeen. En viitsi lähteä Helsinkiin viettämään yh-elämää vaan jään mieluummin tänne maalle hengaamaan vanhempieni kanssa. Kumpikin on jo eläkkeellä, joten meillä on Liljan kanssa koko päivän seuraa & hoitoapua. Oon itse ollut kauheassa räkätaudissa, joten siinäkin mielessä mummun ja papan apu on ollut korvaamatonta.

Varmaan ihan näillä näppäimillä Lilja lähtee kävelemään. Pari askelta on jo ottanut ilman tukea. Yöt on menneet vaihtelevasti... välillä heräillään vähän väliä, mutta onneksi esim. viime yönä nukkui putkeen melkein aamuun asti. Ruuan kanssa taas on tullut ihan hirveetä taistelua. Lilja haluaisi syödä vain omin käsin. Onko muilla vastaavia vaikeuksia ja löytyykö jotain vinkkejä? Olisi kiva pitää menussa aamu- ja iltapuurot, mutta niitä ei kyllä pikkukätöset saa itse suuhun...

Muuten on kyllä ihanaa seuraa tuo pikkuakkanen. Se saattaa jopa tunnin ajan istuskella lattialla ja selailla kirjoja. Ihmeen rauhallinen tapaus kyllä. Ja mummu saa pitää kukka-astiat lattialla, ei Lilja mene multaa tonkimaan. Jopa kissaa osaa taputtaa kiltisti, samoin kuin 4 kk vanhaa serkkupoikaa.

Me ei valitettavasti päästä Lupun läksiäisiin mukaan, kun ollaan out of town. Olisi jo kova kiire tavata tuttuja! Järjestän kokoontumisen, kunhan palataan Hkiin.

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Hemuli ja Lilja 1 v ja melkein 1 kk
 
Jospa vaikka jaksais jotain kijoitellakin pitkästä aikaa. Tuntuu tosiaan, että pino on tainnu vähän hiljentyä kun siirryttiin tänne taaperopuolelle.. En kyllä yhtään ihmettele, meillä ei nimittäin ainakaan saa olla sekuntiakaan rauhassa koneella sillon kun toi pikku riiviö on hereillä.

Elämä alkaa onneks palata normaaleihin uomiinsa pikkuhiljaa. Mies on taas omissa töissään.. aika raskas viikko oli, kun mies teki keikkahommaa toisessa paikassa ton "tuhkakaaoksen" takia ja oli töissä ihan ympäripyöreitä päiviä tyyliin 8-21.

Onnittelut kaikille 1v täyttäneille taas, kyllä nää muruset vaan kasvaa kovaa vauhtia. Niisk. Vauva-aikoja tulee välillä ihan ikävä.

Meillä täällä on taas tapahtunu ihan huikeita muutoksia liikkumisessa ja kaikessa muussakin kehityksessa. Käveltyhän täällä on jo pitkään, mutta nyt liikutaan pääasiassa juoksemalla ja ihan hirveä vauhti on päällä koko ajan, lähinnä sotkemaan ja tuhoamaan paikkoja. Kämppä on kun pommin jäljilta koko ajan. Kävelykärrykin pitäis vielä varastoon kun sillä nykyään skeitataan eikä työnnellä.. Seisoo siis kärryssä, pitää työntökahvasta kiinni ja potkii välillä vauhtia toisella jalalla. Huoh. Suurinta huvia kuitenkin on imurointi ja muukin siivoaminen, saiirtelee tavaroita paikasta toiseen (mm. kenkiä vie tuulikaappiin ja sulkee oven huolellisesti perässään) ja puhuu puhelimeen. Kävelee siis kännykkä tai kaukosäädin korvalla ympäri kämppää ja hokee "Haoo". Mistä lie oppinut tällaiset jutut? :LOL:

Ruokana menee melkeimpä kaikki mitä muutkin syö ja esim. makaronilaatikkoa ei tartte yhtään pienentää.. ja tavallinen maitokin on mennyt jo kuukauden verran. Niin ja nyt ttehdään viimeisiä maitohampaita eli kulmuritkin näkyy jo. Ihan hullua kun on niin paljon hampaita ja harjata ei tietenkään anna (edes väkisin). Jos jollain on hyviä vcinkkejä siihen, niin täällä otetaan vastaan kiitollisena.. ei jaksais joka ilta huudattaa toista ihan hirveesti. aamuharjauksesta on jo luistettu.. Ksylitolipastilleja vaan suuhun joka aterian jälkeen, niin jospa ne hampaat sit pysyis suussa (ilman hirveitä reikiä) siihen asti kun niitä tarvitaan.

Ikäeroista sen verran, että mä haluisin mahdolliselle tulevalle/tuleville lapsille ja Konstalle pienemmän ikäeron mitä mulla on mun sisaruksiin (6v ja 11v kun mä synnyin). Sellanen 2,5v kuullostais aika optimille.. Nyt on vaan hoidettava koulu loppuun ja työpaikka ennen sitä. En enää jaksais kituuttaa tolla minimi äippärahalla toista kertaa. Eli jos kerkeis olla sen puoli vuotta töissä ennen kun toinen vauva syntyy niin se olis kyllä loistava juttu.

Kadakilla sairastellaan taas, mä en tajua miten sä jaksat. Ootte kyllä melko sissejä, vaikka rankkaa onkin niin sä et juuri valita.

Ja säteelle vielä onnea muuttoon!

Nappi ja Konsta 1v ja 1kk
 
onnittelut lupulle, eevikselle, anskulle ja muille 1v täyttäneille :flower: kohta onkin jo kaikki huhtikuiset 1-vuotiaita, ihanaa mutta niin haikeaa. tämä vuosi on mennyt liian nopeaa.

ois kerranki aikaa kirjoitella enempiki mut nyt ei ajatus kulje kun olin eilen kaverini häissä ja meni myöhään juhliessa, ja nyt kaamee väsymys päällä |O oon torkkunu puoli päivää ja taidanki kohta jo hipsiä tonne elsukan viereen. niin ihana muuten ettei tarvi huomenna(kaan) töihin mennä, mä tykkään olla kotona.
 
kotona ollaan :) Hyvin meni reissu, Sammo viihtyi vallan mainiosti, kiitos ihanan leikkihuoneen, missä sai vapaasti purkaa energiaa. Mitä nyt eilen paluumatkalla poika aivan selvästi ajatteli, että lelut on nähty ja äiti joutui hakemaan pojan pois käytävästä ehkä kaksisataa kertaa :LOL: Esikoinen muisti välillä kiukutella, mutta Sammo oli tyytyväinen itsensä. Eilen mentiin buffetissa 1,5 tuntia, tyttö kyllästyi ehkä 30 minuutissa, onneksi sieltä sai ostaa värityskirjan niin tuli muille ruokarauha. Sammo taasen oli tyytyväinen kunhan lautasella oli tavaraa mitä syödä TAI kädessä oli teelusikka. Lusikoita hain ainakin kolmeen kertaan lisää ja samalla ihmettelin KUINKA PALJON tuo pieni mies SYÖ :eek: :eek: Ainakin viisi lihapullaa, kolme perunaa, vähän kalaa, 2dl maitoa. Ihan hyvä, että edes toinen meidän lapsista syö hyvin. Esikoinen ei paljoa edes ranskiksia syönyt.

Tuliaisiksi poika sai nuhan, luultavasti kiitos laivan ilmastoinnin. Taidetaan olla huomenna aamupv sisällä parantamassa JÄLLEEN nuhaa, vaikka on luvannut kaunista keliä. Jos ei kestäisi tällä kertaa kahta viikkoa räkis kun alkuun ollaan sisätiloissa. Paluumatka sujui hyvin pojan nukkuessa. Taisi hieman ramaista vaikka jouduttiin kampissa vaihtamaan bussia, vaikka joutui sylistä syliin ja rattaisiin ja syliin ja penkille. Nukuttiin sitten vielä koko perhe vaivaiset 2,5 tunnin unet kotona :saint:

Kovasti ihmiset kyselivät pojan ikää ja sanoin, että kohta 1v 1kk, ajattelin että ensi viikolla täyttää, mutta sehän täytti jo eilen :whistle:
 
onnea taas kaikille 1 vuotiaille :flower:

meillä huomenna 1v neuvola..saas nähdä kuinka on siirin painon käyny kun on lähtenyt konttaileen ja liikkuun enemmän :D

ikäerosta oli ollut puhetta.. meillä on tytöillä ikäeroa 3v8kk. piti tehdä hiukan pienemmällä ikäerolla, mutta tuli sillon pari keskenmenoa niin ikäero kasvoi aika isoksikin..mutta esikoisesta on ollut kyllä apua siirin hoitamisessa =)

aurinkoista loppupäivää kaikille tasapuolisesti..

lumi-enkeli ja siiri 1v4pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
Ja niin se mammankin Alina tuli yksi-vuotiaaksi!

Lahjaksi sai mm. tuollaisen näpsäkän pop-up-teltan ! :)
Ihana hymytyttö on Alina ja miten pitkän näköiset sormet! =) Tuleekohan hänestä kitaristi vai kuitenkin mielummin pianisti?

Päivittäin olen käynyt lukemassa kyllä, tosi mukava lukea kuulumisia vaikken muistakaan kommentoida.

Eevan ).( Oltiin perjantaina 1 vuotis neuvolassa ja siellä meni oikein hyvin. Eeva touhusi lattialla leikkien ja paikkoja tutkien. Piikinkin otti vastaan ihan nätisti, vakavalla naamalla muttei itkien. Painoa oli tällä kertaa 10kg 315g ja pituutta 74,7cm. Nyt oli tullut pituutta enemmän että ihan menee niinku minäkin pienenä, joka neuvolassa tullut joko pituutta tai painoa, ne ei vaan ihan käsi kädessä kulje. Paino on vähä plussan puolella mut ei syytä huoleen tai mihinkään toimenpiteisiin. Pitäähän sitä olla ettei vallan tuulessa kaadu :D Imetyksestä oli sen verran puhetta sielläkin että lopetellaan sitä sitten kesään mennessä, tai ainakin yritän :whistle:

Synttärijuhlia vieteltiin lauantaina. Paikalla oli 18 henkeä iskää lukuunottamatta :snotty: (se saakelin seisokki[töissä :kieh: ]). Mummit ja papat tietty, lisäksi isomummo ja pappa ja liuta muita sukulaisia ja yks perhe jossa kaksi lasta. Oli kovin hiljaista vielä, noin niinku lasten äänien suhteen. Ensi vuonna varmaan eri juttu. Eeva sai lahjaksi ison läjän hiekkaleluja joita jo käytiin tänään testaamassa. Taisi tykätä istua hiekkalaatikossa mutta hokasin että kurahanskat on kyllä vielä hankittava ASAP. Sormikkaat on hyvät mutta heti märät.. En tiedä mistä yks tuttava oli aikoinaan hankkinu noita :attn: mini sormikkaita, voisin ottaa muutamat lisää jos jollain on tietoa mistä niitä saa?

äh, menee taas ihan jaaritteluksi ja takkahuoneessa mua kutsuu iso läjä puhdasta pyykkiä kaapitusta odotellen.. Operaatio likapyykkikaapin täystyhjennys on melkein suoritettu, kiitos IHANAN aurinkoisen ilman!


 
teppana tarkkasilmäinen tyttö. =) Alinalla tosiaan on pitkät sormet ollu syntymästä asti ja pitkähän se on muutenkin, 77,3 cm vajaa yksivuotiaana.Veikkaisin enemmän tuota basistin hommaa ;)

Mamma ja alina joka kuumeessa.
 

Yhteistyössä