Huhtitaaperot 2009 *Huhtikuussa*

Pikaista paranemista Laalan Auralle. :hug:
Ei kuulosta kivalta.

Vaavelille rentouttavaa kylpyläreissua. :)

Tein sitten eilen teppanat ja kopioin melkein kaikki vauva-ajan kirjoitukset. Nyt on sitten jäljellä enää tämän vuoden juttustelut kopioimatta päiväkirjaan. :saint:

Tänään neiti sitten innostui jälleen ruoasta ja söi hyvällä halulla kermaperunoita, uunissa haudutettua porkkanaa ja lammasta. :whistle:
Jaksaa kyllä ihmetyttää ja huvittaa nuo neidin syömiset. Mutta totta se on vaan myönnettävä, että ei nuo vauvapöperöt alas mene ja "kunnon" ruokaa se olla pitää. :D
Ja tuntuu että kaikkea mitä muut syö niin pitää saada maistaa. Vaatii kyllä osansa eikä jää epäselväksi mitä neiti haluaa. :xmas:

Ja kyllä mä olen sitten antanutkin maistaa yleensä. Esim. kun tein pitsaa (jauheliha, ananas, parsa) ja neiti sitten vaati osansa, mutta olin ottanut sen jo huomioon tekovaiheessa ja oli tosi vähän suolaa jauhelihassa ja taikinassa ei ollenkaan, niin sinne sitäkin upposi. =)
Onneksi ei noita allergioita ole ilmaantunut, joten huoletta on saanut maistella.

Ja jos jotain "vauvaa" niin lemppari aamu/-iltapalaksi on tullut muksun valmis myslivelli. Sitä tykkää pillillä juoda. Tosin ei sitä paljon mene kun yksi tetra riittää aamuksi ja illaksi.

Mutta ei ole tisumaidon voittanutta. Se kelpaa aina, milloin tahansa. :D


Ruttana & Beanie 11kk 20pv :heart:
 
Ruttana, täälläkin tissi on pop. :heart:

Nyt masutaudissa tissimaito on pop myös ihan siksi, että sitä on koko ajan saatavilla ja se on hygieenisesti pakattu ja ilmeisesti vielä parempaa mahapöpöläiselle kuin nuo ripulijuomat. :) Ainoo että Aura on nyt oksentanu lähemmäs 20 kertaa tänään, ellei ylikin. :/ Mietin jo päivystykseen soittamista, mut nyt tuo on nukkunu pari tuntia kaikes rauhas, niin ehkä soitan sitte kun herää, jos tissittelyn jälkeen taas alkaa oksentamaan (en mä nukkuvana sitä päivystykseen kumminkaa vie). Me aikuiset ollaan vielä terveitä, mut vähän hirvittää, että varmaan me ollaan ite kohta perässä tuossa kunnossa.

Vauvan kylvettämisestä ym. Aiemmin olin kans "huono äiti" ja kylvetin Auraa välil vaan kerranki viikossa, mutta ku se kylpeminen on maailman kivointa pienen mielestä ja suihkuki kelpaa paremman puutteessa, niin nykyään meillä tyttö pääsee kylpyyn melkeen joka päivä, ihan siks että muuten tulee niin kova huuto. Hups. :D
 
Laalan Auralle pikaista paranemista!! kamalan kuuloista :( ja toivottavasti ette itse sairastu!!

Säde, Kadak ja Vaaveli, toivottavasti oli/on rentouttava kylpyläreissu! :) ainahan ne kyllä on :D

kylpypäivä on meillä 2-3 kertaa viikossa.. Joskus on useamminkin kun menee kylppärin eteen istumaan ja paukuttamaan ovea ja tekee käsillä niinkuin vettä loiskuttais.. eihän siinä auta kun päästää poika kylpyyn :) ja monesti tekee ton iltapuuron jälkeen.. kai se jotenkin ajattelee että nyt on kylpyaika :D

Ruttanan Beanie syö kunnon herkkuruokaa :D meidänkin pitäis vaan rohkeemmin ruveta maistattaa samaa ruokaa mitä mekin syödään.. jotenkin aina vaan ajattelen uskaltaako vielä antaa, vaikka kyllähän sitä jo hyvin vois.. sai tuo eilen täytekakkua maistaa :D

No niin se on vuosi sitten mennyt ja meidän pieni Joona-poika tänään 1-vuotias!! =) :heart: Eilen oli tosiaan synttäreiden ensimmäinen osa ja tänään jatkuu.. Hyvin meni ja lelukasa lisääntyi :D jotenkin hassua kun sai jo niin isojen poikien leluja..sellasen päällä istuttavan Plaston auton, jolla se varmaan menee pian täällä pitkin seiniä :LOL: Mutta aivan kertakaikkisen ihana ja ikimuistettava vauvavuosi on takana ja taaperovuosi alkaa :) :heart:

Nojoo, kai se on ruvettava kakun täyttöön ja koristeluun :wave:

Sannismami ja Joona tänään 1v. :heart:
 
AAM
:wave: huomenta.. tokan kerran.

pojat lähti messariin autonäyttelyyn ja me tytöt nukuttiin 11 asti :eek: no ei liene vaikeeta kun tuo neitikkä herili yöllä muutamaan otteeseen kurkunpääntulehduksen takia, yski pellolle pienet keuhkonsa ja räkä lensi ja kuume helotti niin että tyttö ois käynnyt majakasta :(
Muuten pääsiäiset meni hyvin, karitsan paahtopaistia valkosipulipotuilla :p likkakin söi kernaasti mitä syö pystyi ja mämmiä ja vaniljakastiketta päälle.. sit suklaamunia iltapäivällä munaetsinnän jälkeen :) kaikilla kauheuksilla ollaan lasta kiusattu :whistle: :xmas: ajatella !
Joo suihkussa käydään pari kertaa viikossa ja paljussa istuu siellä läträämässä, ja kylppäri lainehtii.. joka päivä ei ole tarvis kun ei tuota tartti rasvailla niin ahkerasti. . . onneks ei ole nuita ihottumiakaan ilmestynyt.

Töihin ke sitten, huominen menee kurkkista parannellessa. . . saas nähdä jos pieni edes tervehtyy tarhakuntoiseksi :| taas tykkää pomo ko oon poissa mutta mua taitaa toi poissaolo häiritä enempi ko sitä :D :LOL: tuntuu et se on tottunut siihen et mä soitan joka viikon alussa että joo pois taas. Joka toisen viikon olen kokonaisuudessa ätysin töissä ja joka toinen en :xmas:

Laala ja aura :hug:

Ruttana teillä on kans tää no ota nyt sitten kun siinä noi kerjäät :D

hyvää maanantaita.. harvemmin saa sitäkin toivottaa hyvänä :D

aam & ansku
 
Kylvettämisestä, öö...en taida kehdata kertoa kuinka harvoin Dalia kylvetetään. :ashamed: 1-2 krt/viikko voidaan parhaassa viikossa ehtiä ja sit joskus menee yli viikko ilman kylpyä. Toki lavuaarissa pesasen kaikki kriittiset paikat monta kertaa päivässä, ja sekin kuivattaa ihoa. Dali kyllä viihtyisi itse noissa lotrauspuuhissa, mutta kun me vanhemmat ollaan niin laiskoja. :/ Sit kun on nää isot sisarukset, jotka treeniensä jälkeen suihkutellessa lorottaa kaiken lämpimän veden, eivätkä muista panna ajoissa lämminvesivaraajaa päälle. :headwall: Meillä nää pesupuuhatkin on siis aikamoista aikatauluttamista. Otollisin hetki olisi käydä aamulla, kun sillä lämmintä vettä on aina tarpeeksi. Pitää varmaan ottaa Dalille tavaksi sellainen aamukylpy vaikka joka toinen päivä.

Pääsiäinen loppusuoralla tässä perheessä. Munia ja lammasta on syöty sekä kavereita nähty. Dali veti ruokaöverit eilen illalla. Söi niin paljon iltapalaa, keksiä jne... että vikalla imetyksellä oksensi kaiken pihalle. Ei siis mitään mahatautia, vaan pelkkää ahneutta. :LOL:

Terkuin,
Asha ja ahne-Dali, joka täyttää perjantaina 1v :heart:
 
teppana ja muut kylpemisestä...meillä saattaa vierähtää helposti yli viikko :ashamed: aiemmin käytiin kerran viikossa vauvauinnissa ja sitten ei välttämättä kylvetetty kertaakaan ja sitten, kun laitettiin putket ja oli pitkä korvatulehdus, uinnit jäi ja ei kyllä muistettu hirveän usein kylvettääkään, kun ei ollut siihen enää rutiinia. Just tässä tänään miehen kanssa puhuttiin, että pitäis yrittää 2 krt / vko pitää kylpy/saunailta. Mutta toisaalta, me pestään aina illalla hampaat, kasvot ja kädet ja jokaisella vaipanvaihdolla pestään hyvin pylly yms (ei koskaan käytetä pyllypyyhkeitä tai no ehkä kerran kahdessa kuukaudessa jossain reissun päällä)

Onnea taas 1v taaperoille :flower:
 
Iltaa!
Voimia oksutaudissa olijoille :hug: se on ihan kamalaa.. :x

Kylvetys 1-2 krt/vko käydään kylpemässä.
Meillä isommat lapset alkoivat jo suihkussa käymään siinä 1v ikäisinä mutta ei todellakaan voi samaa Mirasta uskoa :) sen verran arka vauveli on suihkun suhteen.
Meinaa tuo kylvetys välillä venymään meilläkin mutta joka päivähän ne kasvot, kädet ja vaippa-alue pestään kuitenkin moneen kertaan.

Mianna ja Mira 10kk 28pvää :heart:
 
moi!

täällä palailtu palstalle elsukan synttärihulinoiden ja pääsiäisreissun jälkeen. olipas tullut taas tekstiä muuten =)

ruttana KIITOS ekasta taaperopinosta ja onnea beanien ensiaskelista :flower: voi hurja mä en voi käsittää missä vaiheessa näistä tirppanoista tuli taaperoita...

laalan auralle pikaista paranemista norosta ja aam:n anskulle kurkunpääntulehduksesta :hug: voi pieniä, noi taudit on tosi kurjia.

sannismamin joonalle ja kaikille 1v. täyttäneille hurrrrjasti onnea :flower: kiitokset myös kaikille elsaa onnitelleille =) meillä oli ihanat 4pv(!!) kestäneet juhlat :heart: :D ei ehtinyt edes palstalle kun piti niin leipoa ja yrittää pitää kotia jossain siivossa, kun elsa "vähän järjesteli" uusia leluja ympäriinsä.

teppana testaas jo ja päästä meidät jännityksestä... :whistle:

kylpemisestä kyselty, meillä vaihtelevasti n 1-3 krt/vko joista ainaki kerta suihkussa, muutoin kylvyssä. elsa vaatii usein päästä suihkuun mukaan jos huomaa äitin tai isin sinne menneen.

jännä lukea niin erilaisia vastauksia jj.t:n kysymyksiin. etenkin ihmetyttää kuinka moni pottailee ja syö niin taitavasti, jopa ihan omalla lusikalla ja "aikuisten" ruokaa! meillä ollaan kyllä niiiiin jäljessä molemmissa, pottaa lähinnä heitellään ympäri kylppäriä eikä siihen suostuta ollenkaan istumaan ja ruoka taas, no lähinnä kyllästyttävää elsan mielestä... syö tasan sen verran että pahin nälkä menee ja sit alkaa syöttiksessä huutovenkoilu. eikä myös ole kiinnostunut itse syömisestä, lusikka lentää seinään kun käteen antaa... äiti saa siis syöttää ja pitää myös tuttipullosta kiinni, jotta miss elsa saa omat kätensä vapaaksi pöydän hakkaamiseen ja tavaroiden tutkimiseen (meillä ei syödä ilman sijaisaktiviteetteja vaikka pitäs).

joo, 1v-neuvolassakin ehdittiin käydä ja painoa oli pikku keijukaisellamme 7905g ja pituutta ehkä n 71-72cm. pituus oli vaikea mitata kun neiti kiemurteli ja vastusteli ja lisäksi mitan otti th-harjoittelija joka sai väliin todella mielenkiintoisia lukemia... mutta käymme muutaman kuukauden kuluttua taas kasvukontrollissa koska paino oli niin alhainen (otettiin vähän takapakkia) joten ehkä siellä saa pituudestakin sitten oikean lukeman. huolissaan en ole, kyllä tuolla tytöllä energiaa riittää.

t. manna + elsukka 1v ja 6pv :heart:
 
Huomenta, apua hetki vierähtänyt kun tänne kerennyt kirjoittaa.
Ollut sen verran puuhakasta ettei vain ole ennättänyt koneella olla.


Mutta jospa tämä tästä.

Mannakohan se kyseli silloin Ellin 1v neuvolan jälkeen että oliko tytön kasvukäyrät uusien vai vanhojen mukaan ja vanhoilla vielä meidän neuvolassa mennään.
1v3kk käydään sitten kasvukontrollissa.

Hurjasti onnea raskautuneille.

Ja ihan yhtäpaljon onnea kaikille 1vuotialle murusille synttäripäivien johdosta.

oi että, nytkö hypätään uuteen ketjuun ja taaperoiden puolelle. Tämä on jotenkin niin haikeaa. Vaikka meillä ainakin on Ellinkäinen äiskän vauva vielä pitkään.

Pottailu, ei olla edes kokeiltu.

Ruuankarkeus. Syö mitä vain. Samaa ruokaa muun perheen kanssa, paloiteltuna toki. Puolikkaat viinirypäleet ovat neidin suurinta herkkua.
Ja itse tahtoo neiti syödä, sotkuista puuhaa on.

Puhuminen, ei tule vielä sanoja, Jokeltelee ja Ellin lempilelu ankka kirvoittaa VAA VAA VAA eli kvaak kvaak kvaak

Liikkuminen, ryömii ja tukea vasten kävelee, pieniä matkoja konttaa.

Vauvakuume, on ja lujana. Mutta raskautta ei jaksaisi nyt joten haaveet haudattava pariksivuodeksi. ( eikä mulla ole kiertokaan vielä käynistynyt, olenkohan ainoa?)

Työt, hoitovapaalla ainakin siihen kun Elli tulee 3v. Sen jälkeen katsottava tilannetta uusiksi.

Tavan maito. Pieniä määriä puuro kanssa maisteltu ja hyvin mennyt ilman oireita.

Yösyönnit, juu ei olla vielä eroon päästy, tai edes yritetty.

Vauvan pesusta, pylly pestään joka aamu ja kakan jälkeen. Suihkussa ehkä jokatoinen päivä. Neiti rakastaa siellä oloa. Voisi käyttää useamminki, ja välillä käytetäänkin.


Mitäpäs muuta, koetan päästä juttuihin kärryille taas ja opetella tulemaan tänne taaperopuolelle.

Ai niin, sitähän miun piti kysyä että millaisista leikeistä teidän taaperot (!!!) tykkää?
Meillä Elli rakastaa keinuhepalla kiikkumista, vesileikkejä, ja kirjojen lukua sekä piirtämistä.
Sekä tietty ihan lelujen tutkimista ja isompien kanssa touhuilua. Myös kutitus ja piiloleikit ovat pop. Samoin koirein silittelyt ja paijaamiset.
Elli on luonteeltaa hyvin omapäinen, mutta rauhallisempi kuin isommat sisarukset. Harkitsevainen kuvaa ehkä Elliä hyvin.

Niin ja piti vielä laittaa että Elli sai synttärilahjaksi mahtavan autoilu pakkauksen. Siinä oli huopa, uninalle ja tälläinen nukkumistuki/tyyny sydeemi. Ihanan vaalenpunaista ja pehmeää. Sopii meidän turvaistuimen sävyihin Pitää viedä autoon, me kuitenkin reissataa kevät-syksy välillä aika paljon niin voi olla mukavat matkakaverit.
Mietinnässä että hommaisi Ellille oman dvd soittimen autoon. Isommillakin on. Jos se vähän viihdyttäisi pisemmillä matkoilla.
Vaikka ei Elli kyllä vielä ole telkkarista tippaakaan kiinostunut. Mutta voisihan tuo mieli muuttua autossa istuessa. Turvaistuimessa tyttö kyllä viihtyy paljon paremmin kuin kaukalossa. On paremmat näkymät ulos.


t: Solina ja Ihana Elli 1v 2vko
 
Hoooooh täällä on sekä isukki että tämä äiti oksentanu/ripuloinu koko viime yön. Tyttö edelleen vähän ripuloi, mutta oksentelun on lopettanut. Ainoo, että mun tissimaidon oksentaa! Aura viettikin sitte viime yön ekaa kertaa ilman tissiä ja hyvin meni Auran puolesta. Oon nyt koittanu pumppailla maitoo pois, ku en uskalla antaa sitä Auralle, mut en halua että maidontulo ja imetys loppuisi tähän mahatautiin. :'(
Nyt oon myös ite ollu noin tunnin oksentamatta...
 
Kai minäkin tänne taaperoihin tuun vaikka ei vois millään yhväksyä tätä tosiasiaa, että nää pikkuiset on tosiaan jo taaperoita :'(
Toisaalta ihanaa kun arki helpottuu kun lapsi kasvaa...

Kaikille 1 v läisille ONNITTELUT :flower: perässä tullaan ...

Sairastupa on auennut täälläkin...kaikki kolme lasta sairastui lähes yht aikaa ja nyt Inkkunen on kovassa kuumeessa ja valittelee sängyssään...oi oi oi uiii uiii :'(

Eli kipuileville pikaista paranemista...Laala tais ainakin olla NOROLOROSSA....ei kiva :hug:

tällä viikolla pitäis jaksaa leipoa ja väsätä synttäreitä varten kun sunnuntaina pidetään

:D vaikka virallinen päivä on ensi maanantai ;)

Ruokailusta sen verran että meillä ei mene kuin ihan hieno sose ja mielellään mummon syöttämänä :LOL: Eihän INkkusellakaan ole kuin kaksi hammasta alhaalla...ni milläs jauhat ;)

Pottailu on IN ja hampaiden harjaus

Vauvakuume....ON :LOL: mutta on sitä muistakin kuumetiloista toivuttu :LOL:

Maitoa ei juo allergioiden vuoksi, mutta Riisimaito menee ja on ok. Lääkäri antoi ohjeeksi juoda väh. 6dl/vrk niin saa kalciumtarpeen/vrk

Tollanen vilkas, touhuileva, kikattava, iloinen, kaiken kiskova ja repivä, rakastettava, pikkumenijähän tuo on :)
Nyt onneksi nukahti ja mä alan siivoamaan lastenhuoneita kun oli remppakin viim.viikolla.

Voiikaatte hyvin jokainen ja palaan taas asiaan kunhan taas ehdin ;)
Superheppuli ja Inkkunen 6pv vaille 1veee
 
Pikaista paranemista Laalan perheelle ja muille sairastaville! Oksu/ripulitauti on niin kurja kun se vie totaalisesti voimat. Toivotaan, ettei imetys lopu nyt tämän takia.

Kylvettämisestä oli juttua: meillä pestään joka aamu peppu ja jos tulee kakat vaippaan ni sit kans. Joka ilta ollaan nyt käyty suihkussa sillä neiti rakastaa sitä! Kylpy ei niinkään innosta, mutta se suihku. Voi sitä riemua kun sinne pääsee tepsuttelemaan ja taputtamaan suihkuavaa vettä! :)

Pottailu aloitettiin jo muutama kuukausi sitten ja hyvin on sujunut. Otetaan muutama lelu mukaan niin hyvin viihtyy ja melkein aina saada kakat jo pottaan ja pisutki tosi usein.

Tavalliseen maitoon ei olla vielä siirrytty. Hapanmaitotuotteita saanut ja aamupuuroa olen pariin otteeseen keittänyt rasvattomaan luomumaitoon. Varovasti edetään.

Töihin menen toukokuun alusta alkaen, mutta teen 3pv/viikko. Neiti pääsee mummulle hoitoon siksi aikaa, mikä on ihan kiva ratkaisu meidän mielestä. Ei tarvitse vielä laittaa ulkopuoliselle hoitoon ja sit kuitenkin saa jo vähän jotain muutakin tekemistä päivisin kuin pelkästään äidin kanssa touhuaminen.

Meillä oltu onnekkaita ton sairastamisen suhteen. Tyttö nyt 11kk ja meillä ei olla sairastettu ollenkaan. Muutaman kerran nenu vähän tukossa, mutta nenäfriidalla ja suolatipoilla menny ohi ja thats it.

Pitikin kysyä sitä, että mitä rasvaa käytätte lapsosillenne ruoassa? Eli annatteko rypsiöljyä, voita tms? Meillä käytetty nyt ihan Keijun rypsiöljyä, mut puuron joukkoon tekis mieli laittaa ihan aito voisilmä :) Tulis paljon maukkaampaa ja siin ei ainakaan oo mitään lisä- tai säilöntäaineita. Onko joku muu käyttäny ihan voita?

Nyt pyykkivuoren kimppuun.
 
ja vain yksi viiva siihen jäi. Enkä nyt sit tiedä että olikse kuitenki "onneks". Toisaalta vähän tuntuu surulliselta, sitä ehtii niin kaikkea jo miettiä et jos kuitenkin olis raskaana. No, ehdinpä nyt ainakin hakea sen kirveen tuonne sängyn alle :whistle: ihmettelen vaan että missä ne menkat viipyy. Tyhmää jos ne nyt alkaa sekoilla kun kolme kertaa kuitenki tulivat jo melko säännöllisesti.

Kiitos peseytymisvastauksistanne, taas turhaan huonoäitiä fiilistä siitä otin. Ja tokihan meilläkin aina kakan jälkeen pestään oli se kaakeli sit vaipassa tai potassa. Samoin pestään ennen nukkumaan menoa.

Nojuu, tälläistä tänään. Mieli on yhtä harmaa kuin sää :|
 
Väliaikatiedotusta... Olo on jo parempi meillä kaikilla kolmella. :) Aurakin sai iltapäivästä taas tissiä eikä nyt oksentanu enää. Pelästyin jo, että jos imetys loppuu tähän, kun tissittely on niin rakasta Auralle (ja vähän äidillekin ;) ). Mut nyt vähän niinkuin "pakosta" Aura oli viime yön ilman tissiä, ja hyvin meni, ihan tyytyväinen oli koko yön, joten ens yönäkään en anna tissiä, jos tää yöimetys siis kuitenki loppuis hiljaksiin, ihan jo typyn hampaidenki takia. Muuten haluan kyl imetystä jatkaa vielä!

Me ollaan tääl kotona nyt vaan sit niinku "karanteenissa", lääkäri antoi miehelle koko viikon sairaslomaa siks että tää noro tarttuu niin innokkaasti viel oireiden loppumisenki jälkeen muutaman päivän ajan.
 
AAM
hey hous :D

Laalan poppoolle noroplörötautiin tervemenotoivotukset pois turun suunnalta.. :hug: kävikö pikalaikkarista ? =) meillä se jätti jälkeen n. -6 kiloa.. (mies minä ja poika siis yhteensä)

jasså se on sit fruitaliteetti normitilassa taas.. omatulva löysi tiensä mun luokse.. jo sai sitä kauan ollakin rättipolitiikkatta :kieh: |O ukkokin ihmetteli ko eilen maistui ruoka niin helkkarin hyvin että oli jääkaapilla jatkuvasti. Selvis aamulla sit tosiaan syykin. Yök !

Huoh... hankkiutuiskohan sitä raskaaks niin ei tartti pelailla noitten pimpponien ja siteitten kanssa :xmas: ? tai sit se taitaa tulla helpommaks käyttää niitä ja kärsiä kuin vempauttaa yks muksu taas odotukseen.. ja kuka sanoi että kertalaakista lähtis.. niinko neitseellisesti :whistle: joo..

Kurkkua parannellaan, tuskin vielä huomennakaan eksyn töihin asti ehkä torstaina jo.. ? we`ll see neitikkä on aikas surkia ko sille päälle sattuu mut pääosin reipas. nukkuminen on hankalaa ko silloi alkaa yskittää vaikka kohoasennossa yritän pitää toista :|

Inkkuliini & sheppuli :) paranemisia teidänkin suuntaan koko jengille

Teppana :) kyl se sieltä jossainvaiheessa sit tulleepi :whistle: se on se yrittänyttä ei laiteta..

:flower: ykkösistä tasapuolisesti kaikille pienille :) :heart:

Aam & anskuliini :heart:
 
Hei!

Sairastelijoille :hug: . Noro on ihan kauhea tauti ja vie voimat nopeasti. Toivottavasti Anskun kurkunpääntulehdus alkaa jo helpottaa.

Me ollaan oltu ihan über räkäsiä lupun kanssa. Nukkunu kylläkin hyvin. Mies selvisi ilman tautia, mutta mullekki nousi lämpö ja kauhee räkis. Kylpylässä oltiin, mutta uimaan ei menty yskän ja räkätaudin takia :(. No ens kerralla sit. Lähdettiin liikenteeseen ihan vaan siks, että mun mummon 80v juhlat pidettiin siellä.

Kirjottelen myöhemmin lisää. Välillä tää arki on niin hektistä vaikka lapsiaki on vain yks :)
 
millipilli
Heippa kaikki! Muistaakohan kukaan meitä enää... siitä on kuukausia kun oon tänne mitään kirjoittanut, mutta kummasti näin 1v-synttäreiden aikaan palaili tämäkin palsta mieleen ;)

Meillä siis eilen Aamu vietti 1v-synttäreitä. Kirjoittelu tänne jäi jossain vaiheessa kun meillähän vauvavuosi sitten menikin ihan toisenlaiseksi kuin oli ajatukset ollut... eli pikakertaus :D Aamu syntyi vuosi sitten 6.4. ja perheeseen kuuluu myös isoveikka joka täyttää kohta 4v. Silloin viime keväänä puolitoista VIIKKOA Aamun syntymän jälkeen koko paletti levähti käsiin kun varmistui se mitä olin epäillyt... eli lasten isällä oli suhde. Aamu oli alle kuukauden ikäinen kun lasten kanssa muutin lähes tyhjin käsin vanhasta kodista pois ihmettelemään ja opettelemaan uutta elämää. Vuosi tässä nyt jo melkein sitten ollaan kolmistaan asuttu. Lasten isän kanssa hyvissä väleissä ollaan ja lapsia paljon näkee. Esikoinen on isän luona puolet kuukaudesta ja Aamukin on nyt ollut kaksi yötä viikossa isällä siten että välissä tulee päiväksi isän työpäivän ajaksi kotiin. Hyvin siis siinä suhteessa menee. Isän kotona on myös sitten tää uusi nainen, samainen joka alusta asti siis oli... mutta senkin suhteen kaikki ok.

Aamu on kasvanut hienosti ja on tosi reipas pikkuneiti :) Liikkuminen tapahtuu lähes juosten :D ja vauhti on päätä huumaava... pottailua hiljaksiin reenaillaan, ruoat alkaa olla karkeita ja maito vaihdettiin jo ihan tavalliseen maitoon. Sanoja ei vielä juurikaan tule, jotain pientä yritystä vasta. Ja lempileluthan on tietysti isoveljen pikkuautot :D :D :D

Hurja vuosi on ollut, mutta samalla ihana vauvavuosi kaikesta huolimatta... ja nyt kevään starttaillessa on muutenkin elämä taas alkanut hymyillä... vannoin vielä jokin aika sitten, että uutta miestä en kaipaa varmaan vielä piiiiiitkään aikaan kunnes yhtenä kauniina päivänä multa tempaistiin jalat alta :D ja se olikin sitten menoo... uudet tuulet puhaltaa ja toivottavasti tämä vuosi on rutkasti edellistä parempi.

Koitanpa skarppailla tännekin taas kirjoittelemaan =) Kiva oli teidän kuulumisia pitkästä aikaa lueskella. Niin ne meidän pikkunyytit vaan kasvoivat taaperoiksi =) Hurjaa

Tässä vielä Aamun 1v-kuva joka eilen Aamun kanssa säädettiin kaksin täällä :D
 
anteeksi etten nyt taaskaan mitään muuta kuin omaa napaa mutta...

Mä en voi kuin nauraa. :LOL: :LOL: :LOL: Niagara falls on täällä! Olikse kuitenkin ihan puhdasta spykologiaa, että piti oikein testata että menkatkin voivat sitten alkaa. Jos näin niin.. Notta kirveenhakuun joutuin :D :LOL:
 
Mamma puts merkkiä on.

Laala Maito ei varmaan ihan ykköseväs joka pysyis sisällä ykätaudin jälkeen.Mulla ei ainakaan tee yhtään mieli ainakaan lämmintä maitoa jos olen bölenny pari päivää. :)

Millipilli :hug: Niin se elämä kuljettaa.Kaikkea hyvää eteenpäin. :) Ja ihana kuva Aamusta.

).( Hillopäiviä ei ole täälläkään näkynyt vielä kertaakaan.Raskaana en ole,liekö vaihdevuodet alkanu.Ensi viikolla on Alinan 1-vuotisnla niin pitää kysästä lääkäriltä jotta onko tää ihan normaalia.

mamma ja alina kohta 1-v.
 
Mukava kuulla, että Millipillin elämä hymyilee ja Aamu voi hyvin. Söpö kuva :)

Laalaalle ja Säteelle toipumisia :hug:

Voi Teppana, lisää harjoitusta niin kyllä se onnaa.

Mamma, sä et oo ainoo, jonka menkat on muilla mailla. Täälläkään ei mitään näy ei kuulu ja raskaana en todellakaan ole. :LOL: Ilmeisesti mulla syynä nää ikuisesti jatkuvat yösyötöt. No mutta hyvä vaan, että saan olla ilman hillopäiviä. Ei oo ikävä, ei. B)

Mitä Kadakin raskauteen kuuluu? Jaksatko hyvin, vaikka sulla työt ja Tikru?

).( Meillä onkin tällä viikolla kiitettävästi ohjelmaa. Huomenna neuvola ja perjantaina fysioterapia sekä Dalin virallinen 1v syntymäpäivä. Fysioterapiaan siis mennään, kun ei tuo laps osaa vieläkään tulla alas seisomasta/kävelemästä, vaikka kävellyt tuetta nyt melkein pari kuukautta. Tänään sentään muutaman kerran itse yritti laskeutua alas pitäen lelulaatikon reunasta. :heart: Toivoa siis tämänkin peppuedelläpuuhun -vauvan kanssa on.
:D

Mites on, kutristaako teidän taaperot kovasti kulmiaan? Meidän Dali kun katselee nykyisin tosi paljon sellaisella vihaisella pikkumyyilmeellä meitä kaikkia. Ja meidän muitten mielestä ihan ilman kunnon syytä. :saint: Sitten sen mielipuuhaa on pään pudistaminen. Mitä tahansa siltä kysyy, niin pää vaan pyörii, ja tähän sitten yleensä kajahtaa isot naurut päälle. Halvat on huvit toisella. :LOL:

Asha ja Dali, joka on vielä tänään ja huomenna vauva, mutta perjantaina se onkin sit jo taapero :heart:
 
Sairastelijoille voimia :hug:

Mä kyllä nyt sanon, että kyllä toi poika kävelee :heart: muutamia askelia tulee sitten pyllähdetään ja taas noustaan ja pyllähdetään jne. Käytiin äsken ottamassa 1v ja pneumokokkitutkimusrokotus, kun ei 1v neuvolassa otettu kun oli poika niin räkäinen. Leikattiin sitten takatukkakin äkkiä saksilla nipsnaps. Ja hiukset oli laitettava minigrip pussiin :D
 

Yhteistyössä