Huhtitaaperot 2009 *Huhtikuussa*

millipilli, kyllä muistetaan sut :)

kovasti paranemishaleja kaikille räkäilijöille ja kurkkukipuisille ja oksutautisille.

Asha, noooh, hyvinhän täällä nyt menee, kun oon lomalla ja mies on hoitovapaalla. Mutta pahoinvointi alkoi tossa pari päivää sitten ja on 24/7, en kyllä tajuu, miten voin mennä töihin ensi viikolla...en joudu pönttöä halailemaan, mutta jatkuva kuvotuksen tunne piinaa. Joudun hieman löhöilemään sohvalla ja patistamaan miestä :( Tikru on kyllä ihana vipeltäjä :) kävi eilen halaamassakin mua, kun olin sohvalla pötköllään, kesken leikin tuli mun luokse, halas ja jatkoi matkaansa :heart:
 
Kyllä mä muistan millipillin :wave:. Hyvä, että alun draamasta huolimatta oot osannu nauttia tästä vauvavuodesta :)

Kadak, oliks sulla tikrusta noin huono olo? Nyt voidaan alottaa sukupuolispekulaatiot :D. Onks sulla muuten todennäkönen laskettuaika tiedossa? Mäki haluun!

 
Heips vaan kaikille! :wave:
Uskaltaudutaanko me tänne foorumille mukaan, vaikka ei olla aiemmin oltu? ;)

Eli täällä olisi äiti, melkein 30-vee, ja poika, juuri eilen täyttänyt 1-vee. Jotenkaan en ole ehtinyt aiemmin foorumeja juurikaan katselemaan vauvavuoden saati sitten raskausajan aikana. (Ensin oli muka niin paljon töitä ja sitten vauvavuosi yllätti melkoisesti kiireellisyydellään vaikkakin paljon lapsia olin ennen omaa hoitanut. :p)

Hauskaa kevättä kaikille! :wave:
 
Pikainen kurkkaus tänne kun hulivilit leikkii suht rauhassa. Omien kolmen lisäksi kaksi kaverusta mukana puuhissa niin vilskettä riittää. Mutta mie tykkään tästä.

Tervetuloa mukaan uudet kirjoittajat ja mukava kuulla vanhoista tutuista.

Ukko tulee kotio tunnin päästä ja samalla lähtee hoidokit. Sen jälkeen meikä karkaa ihan yksin kaupungissa käymään. Oi että, sai laittaa päällensä vaatteet joissa ei tartte miettiä imetystä, ottaa oman käsilaukun mukaan jossa on vain lompakko, kännykkä yms. Ei tartte roudata vaippoja, vaihtovaatteita yms yms...
Shoppailu rauhaa. Oih, tätä mie olen kaivannut.

iltanukutuksille sitten kotiin. Kerkiää varmasti tulla ikävä jo noita murusia.


 
SädeI: Mukava juttu! :)

Huomasin, että täällä oli ollut kasallinen kysymyksiä. Niitä oli niin kiva lukea, että pitäähän sitä munkin vastata noihin. :D

Kuinka teillä pottaillaan? Meillä pottaillaan aina vaipanvaihdon yhteydessä. Yleensä sinne pisut tulee, mutta kakka on onnistuttu saamaan pottaan vain 2 kertaa.

Kuinka karkeaa ruokaa teillä syödään? Pääruokana meillä syödään ihan sitä 4-5kk purkkiruokia, mutta ohessa mutustellaan mm. leipiä, maissinaksuja, riisikakkuja, porkkanaa, kurkkua ja äidin ja isin lautaselta välillä jotain "aikuisten ruokaa". Ne 8kk purkkiruuat eivät maistu meillä sitten millään. Poitsu ei tykkää ollenkaan niistä perunakuutioista, kun ne ovat kovia könttejä..

Kuinka teillä puhutaan? Kovasti jo pölistään ja matkitaan muita. Sanoja tulee mm. anna, haluu, hyvä, ei, juu, ormuh = sormus, ovava (tai ova) = orava, hei-hei, äällä = päällä, uih = pois, amme... Oho! Olipa pitkä lista! :heart:

Kuinka teillä liikutaan? Kontataan, kävellään pöydän reunoja pitkin tai avustettuna niin, että poitsu pitää taluttajan sormista hieman kiinni. Heh! Kohta juostaan sellaista tahtia, että alta pois! :LOL:

Onko siellä oltu terveinä? Pääasiassa kyllä. Onneksi! Yksi silmätulehdus oli muutaman kuukauden ikäisenä ja sitten kaksi pikkuista flunssaa, joissa ei ole ollut kuumetta. (Toinen on parhaillaan päällä... :snotty: )

Joko vauvakuume on iskenyt? Pari kertaa on tullut sellainen pieni "pistos", mutta ei varsinaisesti. Laskelmoidusti kyllä haluan poitsulle sisaruksen tässä lähivuosina. Toivotaan, että sellainen onnistuu! ;)

Millon aloitat työt? Elokuussa... :/

Miten siirryitte tavalliseen maitoon? Ei olla vielä siirrytty, mutta hapanmaitotuotteita ollaan maisteltu ja kohta aloitetaan sekoittamaan maitoa korvikkeen joukkoon.

Vieläkö yöllä herätään/syödään? Hyvin harvoin, pääasiassa ei.

Ja joku kyseli tuosta kylvyssä käymisestä... Meillä käydään pääasiassa kerran viikossa kylvyssä ja kerran viikossa suihkussa. Ja pepun pesut tarvittaessa siihen päälle. Ihan vaavina, kun poitsu kakki useita kertoja päivässä, pestiin peppua tietenkin hirveän usein. Se aiheutti reisiin ja polvitaipeisiin ihottumaa ja siksi poitsu ei useammin käy nyt pesulla. (Täytyy seurata tilannetta, että tohtiiko / tarviiko useammin käydä. ;))
 
Jospa mäkin nyt kerkeisin vastaamaan näihin. On kyllä sellasta menoa meillä tää elämä että huh huh. Pikkasen liikaa virtaa on tuossa pienessä pojassa. Yksi ylimääräinen patteri epäilemme.

Kuinka teillä pottaillaan? Kerran on saalista saatu pottaan.. liian harvoin muistetaan/jaksetaan kokeillakaan. Pitäis vissiin ottaa itseään niskasta kiinni.

Kuinka karkeaa ruokaa teillä syödään? Syö ihan kaikkea ja tosi isoja palasiakin. Käytännössä dsamaa ruokaa kun me mutkin ja purkkiruoista 1v-ruokia. osaa hyvin jauhaa ruuan takahampaillaan.

Kuinka teillä puhutaan? Ei oikeistaan puhuta vielä. Äittä tuleeja ammpppu (lamppu). tajuaa kyllä paljon. ja osaa osoittaa kaiken tarvittavan (vesi, äitin napa, oma napa, isin napa, nenä ja mikä tärkeintä: oma pippeli)

Kuinka teillä liikutaan? Juostaan lähinnä. Hirveä kiire joka paikkaan ja siinä sitten sattuu ja tapahtuu, koko ajan on mustelmilla ja naama ruvella. tänään lohkesi etuhampaasta pala.

Onko siellä oltu terveinä?
Korvat on putkitettu ja monta räkätautia sairastettu.

Joko vauvakuume on iskenyt? Vähän, tuntuu että kaikki kaverit on raskaana, mutta en tiedä miten jaksaisin tätä menoa jos olisin raskaana. Konstaa odottaessa on tosi paha pahoinvointi tonne rv20 asti.

Millon aloitat työt? Syksyllä aloitetaan päiväkodissa ja mä lähden urakoimaan viimeiset työharjoittelut (noin kahdeksan viikkoa) pois. Toivottavasti siitä sit töihin.

Miten siirryitte tavalliseen maitoon? Pikkuhiljaa laitettiin korvikkeen sekaan aina vaan enemmän tavallista maitoa. Nyt juodaan koko porukka samaa kamaa.

Vieläkö yöllä herätään/syödään? Ei syödä, mjutta heräillään paljon ja usein.

Kylvyssä käymisestä... Päivittäin kylvetään. Poika rakastaa kylpemistä. Tänäänkin oli ammeessa mun aamusuihkun ajan ja sit vielä illalla saunottiin. Iho kuivuu liikaa, mutta sit rasvaillaan.

Onnea Säteelle miehen työpaikan johdosta! Mites nyt, pääsettekö muuttamaan kotiseudulle? Voitko jatkaa koulun siellä loppuun vai joudutko käymään täältä? Hieno homma! Mäkin haluisin takasin tonne savon mualle. olis se vaan niin ihanaa kun olis isovanhemmatkin ihan hollilla.
 
Tervetuloa Tonaattori :D

Pikainen merkkaus, että huomisesta treffistä ei tuu mitään meidän puolesta :(
Korvatulehdus molemmissa korvissa sekä kurkunpääntulehdus...
Mä oon NIIN täynnä tätä kipuilua ja kuumeiluaMRRRMRR MURRR

Mutta nyt jäätelön kimppuun ja moiks

Superheppuli ja Inkkunen 4pv vaille 1veee
 
Neuvolassa käyty. Dalin mitat 9660 ja 76.6. Kotivaaka meillä jo näyttikin 10kg, mutta ei Dali sitten ollutkaan vielä ihan niin painava. Pituuskasvu hieman hidastunut ja paino menee ihan nollalla. Kaikki kuitenkin hyvin. Juteltiin pitkät pätkät näistä yösyötöistä, jotka pitäis saada aisoihin, kun mun kroppa ei enää kestä valvomista. Ja todistukseksi tästä sainkin hirveen migreenikohtauksen, joka alkoi jo neuvolassa. Himassa oksentelin, ja olo on vieläkin ihan väsy. :(

Huomenna Dali täyttää 1v. :heart:
Vuosi sitten kävin vikan kerran äitiysneuvolassa ja ihmettelin vaaleanpunaista vuotoa - joka neuvolatädin mielestä ei ollut lapsivettä. Väärässä oli. Ja tänään sitten käytiin saman tädin luona 1v neuvolassa näyttämässä, että kävely ja pallon potkiminen sujuu. Näin se aika rientää. :heart:

Nyt nukkumatin luokse yökylään matkaa Asha. Huomenna taaperoituva Dali jo onkin siellä ;)
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :)

Kun laitoin tuonne aikaisempaan viestiin...
Onko siellä oltu terveinä? Pääasiassa kyllä. Onneksi! Yksi silmätulehdus oli muutaman kuukauden ikäisenä ja sitten kaksi pikkuista flunssaa, joissa ei ole ollut kuumetta. (Toinen on parhaillaan päällä... :snotty: )
...niin nythän poitsu sairastui sitten ekaa kertaa niin, että on ihan kuumetta. :( Kurja katsoa, kun pikkuinen on ihan töttöröö ja niiskuttaa sekä köhii kuin viimeistä päivää. Toivotaan kovasti, ettei tule korvatulehduksia saati sitten valekuristustautia! :snotty:

Kurja hetki sinäänsä sairastua, kun huomenna pitäisi olla Tonilla syntymäpäiväjuhlat. :headwall:
 
AAM
Tornaattorille :wave:.. hauska nikki. Tulee ihan mieleen joku vanha höyrylaiva vai mistä ne lauloi joskus muinoin ? :xmas:

Nanna :heart:

Onnea taas täyttäneille ykkösille :)

Aam & anskuliini, tasan kaks viikkoa täysiin päiviin :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Tonaattori:
AAM: Heh! :D Tornaattorista se lähti liikenteeseen, mutta Tonaattoriksi se muuttui, kun pojan nimi on Toni. ;)
tsiis mulla on sit kunnon multilukihäirö.. ;) joka kerta olen ollut lukevinani tornaattori :LOL: ois vissiin aika hankkia ne KUNNON lasit.. :whistle: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonaattori:
AAM: Heh! :D Tornaattorista se lähti liikenteeseen, mutta Tonaattoriksi se muuttui, kun pojan nimi on Toni. ;)
tsiis mulla on sit kunnon multilukihäirö.. ;) joka kerta olen ollut lukevinani tornaattori :LOL: ois vissiin aika hankkia ne KUNNON lasit.. :whistle: :ashamed:
Sama vika!! Oon koko ajan lukenu että siellä on ärräkin matkassa :LOL:
Teretulemast vaan miunki puolesta, kiva että uusia tulee mukaan.

Meilläkin tasan kaksi viikkoa synttäreihin. Ihan haikeeta on.. :ashamed: Etenkin kun justiinsa naamiksesta luin yhden kaverin tilapäivityksen ja ihan itkut tirautin. Heillä oli 15.4 laskettu, poika syntyi eilen muttei selvinnyt :snotty: Pahinta mitä voi ajatellakaan.
Hyvä etten mennyt heti hakemaan Eevaa vaunuista halittavaksi. Jaahas, nythän hää heräsikin ihan itsenäisesti, nyt pääse halihommiin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
Etenkin kun justiinsa naamiksesta luin yhden kaverin tilapäivityksen ja ihan itkut tirautin. Heillä oli 15.4 laskettu, poika syntyi eilen muttei selvinnyt :snotty: Pahinta mitä voi ajatellakaan.
Tää on niin surullista. :(

Taidan tietää tämän toisaalta..
Ja tuli kyllä omaa neitiä halattua heti herättyään.
 
Kääks, merkkausta pikaiseen. :D Saunomisen jäljiltä alkoi nyt viimostaan ramaseen, joten melko pikaiseen kommenttia.

Tonaattori, tervetuloa! :wave:

Kaikille jo 1-v täyttäneille hirmuisesti onnitteluja ja haleja!
:flower: :heart:

*muoks* ihania kuvia taas täällä! :heart: voi että.

Millipilli, kiva kuulla susta pitkästä aikaa. On sulla melkoinen vuosi ollut, ja ihanaa kun nyt näyttää noin valoisalta. =)

Teppana, voi luoja miten surullista. :'( Luin yhdestä lehdestä pari päivää sitten sellaisen äidin haastattelun, jolta oli vauva kuollut miltei heti syntymän jälkeen. Tippa tuli linssiin lukiessa. :(

Mutta nyt, hyvää yötä kaikille!

AuroraB + tyty 11kk ja jotain 1,5viikkoa
 
Heipä hei!
Kysyisin et minkälaista pukua kannattas ostaa tolle taaperolle syksylle / talvelle ja mitä kokoa? Siis kurapuku,toppapuku mikä ois hyvä?Reimalla on alemyynnit ens viikolla joten aattelin ostaa jo jemmaan kun halvalla saa.Housut ja takki vai kokopuku???Vinkkejä otetaan vastaan!!

Tänne ei mitään kummosta,kehitystä ei oo oikeestaa tullut,eli ei vieläkään kävelyä.
Aloitin tänään tekee "teppanat" ja kauhistuin et mua närästi jo viikolla 12+3 ja nyt oon 12+1!!Eli sitä ootellessa...Kuis kadak jakselet?

Jahas jos sitä ruuan esivalmistelu puuhiin..
 
AAM

hyvää kevättä :heart: B) ehkä sitä jo uskaltaa toivottaa :xmas:

Kurkkuköhä yskää parannellessa ollaan palattu arkeen.. ylihuomenna saa tietää tarhapaikasta tai ainakin ne sanoivat että tietäisi mut saas nähdä.


Millipilli mä muistan sut kans :) kirjuuttele useammin vain jos jaksat arjen keskellä ja kiva että on lutviintunut elämä uusiin uomiin ja rakkauskin löytänyt taas sun luo :heart:

happy mä ostaisin kokopuvun vielä, ne on olen todennut jopa tuolla kolmivuotiaalla parhaiksi.. ei pääse kylmät välistä ja lumi ja loskat sisään vyötärökohdilta talvisin.. ainakin mäkeälaskiessa on on todella koetuksella noi kaksosaiset talvileikeissä jos ei oo kunnon pitkät haalarit siinä housuosassa. Kaksiosaiset on sit näppärempiä no kun on kaksiosaisia et takkia voi käyttää yksistäänkin sitten mutta harvemminhan sitä tarvii talvisin, kevätpuvun voisin ehkä ostaakin kaksiosaisena mutta isommalle kuin taaperolle.

Aam & ansku 11½kk
 
Pari sanaa pitkästä aikaa. =)

Lilja ei anna mun istua koneella enää ollenkaan, se on oppinut, että Youtubesta löytyy kaikkea taaperokamaa. Niinpä mun on lähes mahdotonta päästä kirjoittamaan, jos L on hereillä. Meillä on kans siirrytty yksien päikkäreiden aikakauteen, ja nekin vietetään ulkona, joten kyllä on vähissä oma aika... läppärillä istumisesta puhumattakaan. Ja kaiken kiireen keskellä pitäisi päättää, tehdäänkö tarjous yhdestä espoolaisrivarista, pitäisi varata asumuksia Espanjan-loman ajaksi ja muuta pientä säätöä.

Teppana, tosi surullinen uutinen.

Kiva kuulla Millipillistä! Vaikeuksien kautta uuteen alkuun.

Tonaattorille tervetulloo.

Kylpemisestä on ollut puhetta. Meillä se on jokailtainen rutiini, koska Lilja rakastaa kylpemistä. Kaikkein kurjinkin päivä kirkastuu sillä seisomalla, kun amme tuodaan esiin.

Lilja ei osaa vielä kävellä, mutta on ruvennut seisoskelemaan ilman tukea. Pian siis varmaan lähdetään. Sillä välin hän kartuttaa ansiokkaasti sanavarastoa. Tänään kuultiin uusia sanoja "nappi" ja "nalle".

Yöt, voi yöt. Kertokaa nyt, miten teillä muilla menee? Meillä on viimeinen viikko mennyt ihan päin prinkkalaa, vaikka maitohanat ovat kiinni. Lilja saattaa herätä noin 5-7 kertaa, ja kaikken kamalinta on se, että esim. viime yönä se ei suostunut nukkumaan ollenkaan klo 2.30-5.00 vaan huusi vain. En yhtään osaa sanoa, mikä oli hätänä. Välillä jo epätoivo valtaa kun tuntuu, että eikö nää yöt missään vaiheessa helpota. Lilja on nukkunut KOLME kokonaista yötä koko elämänsä aikana.

Ainiin, huomenna taas pk-kerho kokoontuu meillä klo 13.

Hemuli ja Lilja 1 vee
 

Yhteistyössä