HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nostelen ntoisen sivun alareunasta.
Viime viikolla oli 5kk neunola. Pituutta 66.5 cm, painoa 7400 g, py 43 cm. Toissailtana sitterissä neiti löysi varpaansa! Aamulla syödään vähän kaurapuuroa ja marjasosetta. Päivällä perunaa/kasvis+lihaa/kalaa, illalla peruna+maissi/kukkakaali. Ehä puoli purkkia ja lisäks tissiä. välipaloina tissiä aika monta kertaa. Yöllä muutama syöttökerta. nukutaan perhepedissä, neiti keskessä. Päikkärit tyttö nukkuu pinniksessä.

senora ja N 5kk

Neuvolaterveisiä! 6kk: 9680g ja 70 cm. Pipo 46 (jos oikein muistan). Kasvu on tasoittunut, kuukaudessa oli tullut vain 600g ja 1 cm. Ihan hyvä koska jos entinen tahti jatkuisi niin yksivuotiaana kaveri painaisi 15 kg ja olisi metrin pituinen. =) Seuraava käynti onkin vasta 8 kk lääkäri.

Tässä viikolla on tullut ylös kulmahampaat läpi. On niistä kyllä paljon kiukkuisempi kuin edellisistä. Alhaalla siis jo etuhampaat ennestään.

Soseita syödään kerran tai pari päivässä. Lounasaikaan kasvista ja iltapäivästä vähän hedelmää, joiden päälle vielä rintamaitoa. Kerralla menee ehkä 1/3 purkki. Kaupan mössöt uppoaa paremmin kuin omatekemät. Peruna-kukkakaali on uusi suosikki. Seuraavaksi otetaan kuvioihin mukaan lihat (ja kasvissose siirtyy päivällisaikaan) ja iltapuuro. Nokkamukista voi kuulemma tarjota vettä, ei enää kannata pullolle opettaa.

Omaa tahtoakin on alkanut löytyä. Jos joku asia ei miellytä (esim. otan jonkun tavaran käsistä pois), se tuodaan kyllä julki. Varsinkin nyt hampaita tehdessä on ollut välillä melkoinen känkkäränkkä.

Yöt menee kuten ennenkin, välillä poika herää kääntyilemään vatsalleen yms. Mutta syö vain kerran aamusta/aamuyöstä. Yhtneä yönä tässä hiljattain nukkui 21-07.

Mukavia syyspäiviä!

Riikka ja E

Huh huh, kovaa vauhtia kasvaa varsinkin riikan vauva.
Meillä oli 5 kk neuvolamitat 64 cm ja 7110 g.
Tänään oltiin vauvamaalauksessa. Siellä oli hauskaa. Muiden vauvojen siinä maalaillessa meidän tyttö keskittyi maalien, eli mangososeen ja karpalomössön syömiseen. Taidetaan siis siirtyä kiinteisiin. Ensimmäinen maalaus jäi sinne kuivumaan, seuraavalla kerralla saadaan se kotiin. Pitäiskö laittaa kehyksiin. ;)

heipä hei täältäkin

Meillä vielä edelleen pääasiassa rintaruokinnakka... muutamana päivänä kokeiltu soseita ja nyt ne menee hyvin alas asti... eli pikku hiljaa siirrytään kiinteisiin :)

meil seur nla vast 6,5kk. eli viel aikaa viimeks oli 5 kk nla siel ne mitat oli sen 7940g ja 68.5cm pipo 43.8cm.

Lucia mitä on toi vauva maalaus????? en oo koskaan kuullu (ja minä 4:n lapsen äiti ;o) hih)

en muista mitä oon viimeks kirjottanu enkä viiti palata toiselle sivulle joten pahoittelen jos toistan itteeni... meil öhmötti nousee jo nätisti konttaus asentoon, nytkyttämäl koettaa päästä liikkeelle... ryömien menee mahotonta vauhtii ei kerkee ku selän kääntää ni se on jo jumis jossai penkin, sohvan tms alla :) pientä tukee vaste nousee seisomaan, eli siis jos on tuki mihin varaten pääsee polvilleen niin nousee siit seisomaa... pitää aivan liian kovaa kiirettä... ;o)

mut ny mentävä juoksuttaa perheen uutta tulokasta, meil on tollanen 2,5kk ikänen kani neiti :)

Syys terveisin Anskuli

Hellou pitkästä aikaa..
Meillä neuvolassa 5kk mitat (ikää kyllä jo 5,5kktta)
69cm, 10,7kg. Rintamaidolla mennään + kerran päivässä saa jotain kasvis/hedelmäsörsseliä max n. 0,5dl.
Tuo vauvamaalaus kyllä kuulostaa ihanalta. Vois vaikka kotona koettaa, ko nuo maalit on kerran tuollaisia marjaisia:D

Meillä ei vielä ryömitä, mutta yritystä löytyy:) Yöt on menneet ihmeen risaisiksi, johtuuko sitten lie tuosta pyörimisien ja ryömimisien harjoitteluista..

Huomenia kaikille=)

Ajattelin vähän kirjoitella, vaikkei oikein ole mitään kummempaa kirjoiteltavaa.
Hampaita ei ole, vielä ei ryömitä, mutta meno on kova silti=)
6kk neuvola on 2vkon päästä.
Ja sitten onkin tiedossa neidin ensimmäinen ulkomaanmatka, kun lähdetään käymään miehen kotimaassa, Keski-Euroopassa.

Meilläkin on yöt olleet tosi risaisia jo kohta 2 vkoa.... Äiti alkaa oleen aika väsy.
Tyttö herää aamuyöstä ja valvoo pitkälti toista tuntia. Ei itke, mutta kitisee, jokeltaa, nauraa jne. Sit kun tulee tuttia ikävä, niin menee itkuksi vähäsen.
Olen aika usein antanut periksi ja ottanut tissille, johon sitten nukahtaa, mutta ei ole varsinaiseti nälkäinen.
Täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa yösyöpöttely, kun se ei tarpeen enää. Tassuttelua tarttis kai koittaa, jos se auttaisi. Ja joku sanoi, että ostakaa unipussi. Onko siinä jotain taikaa? Tietääkö kukaan?

Olen yrittänyt epätoivoisesti metsästää sellaista manduca kantoreppua, mutta loppu mikä loppu. Huutiksessakin ne menee heti, ja aika kovaan hintaan.
Ergokin on kuulemma hyvä, kai se on sellainen hankittava.

Lucia1, ilman muuta ensimmäinen teos kehyksiin!!=) Aivan ihanalta kuulostaa tuollainen harrastus.

Me päästiin vauvauinti ryhmään ja ollaan missattu 2 ekaa kertaa näiden vilkkaiden öiden takia. Tyttö simahtaa aamusta ja arvatkaa raaskinko herättää kesken makeiden unien... Saas nähä päästäänkö sinne ollenkaan...

Anskulin öhmötti on kyllä jo kova menijä=) Sillä on kiire isompien perään=D

Riikkaa, meillä kans ilmoitetaan oma mielipide aikas lujaakin kun otan esim syöttötuolissa lelun pois=) Hauskaa mesoamista välillä. Tyttö kirkuu ihan ilman mitään syytä, rakastaa vaan omaa ääntään =D

Kiva lukea Senorastakin sekä myös piikkisiilistä! Aktivoitukaahan muutkin=)
On monta joista ei ole kuultu mitään aikoihin.

Mukavaa päivänjatkoa ja ihania, kirpeitä syyspäiviä kaikille=)

Hupsista mä oon kans manducaa yrittäny metsästää... huonolla menestyksellä ja ihan periaattees en rupee huutiksen hintoja maksamaan kun siel ollu parhaillaan osta heti hinta 115e + postarit 8e, ku sit jos liikkeest saa tilattuu ni se ois sen 89.90e + postarin 5e... pitää alkaa miettii ergoo tai patapumii... neki näyttää aikas kivalle... ja patapumin hintakin n. 65e.

Tost luonteesta piti minunkin samomani... meil öhmiksel on tosi lepponen luonne... se vaan on ja öllöttää, mut sit ku se suuttuu ni se suuttuu oikeesti :) hih... kehen lie tullu :D Öhmötti on tosi seuran kipee ja se hakeutuukin jo paljon isompien mukaan... varsinkin ison pikku ukon lelut kiinnostaa :D

mut nyt pitää mennä laittamaan neiti nöttönen koulu kuntoon... saa viimeisenkin koulukkaan kouluun...

Mut nyt hei ja tosiaan oli tosi kivaa kuulla senorasta ja piikkisiilestäkin pitkästä aikaa... nii ja hupsista ja kaik muutkin :) kiva kuulla kuulumisia...

Anskuli

Hyvä kun ketju on taas vähän aktivoitunut! Kiva kuulla muidenkin vauva-arjesta.

Anskulin öhmötillä on kyllä kova kiire liikkeelle!

Vauvamaalaus kuulostaa tosi kivalta, harmi että täällä meilläpäin ei sellaisia järjestetä. Tietysti ensimmäinen taideteos pitää kehystää!

Hupsista, jaksamista risaisiin öihin. En tiedä auttaako niihin muu kuin aika, mutta unipussia voisi kokeilla. Jos se vähän hillitsisi pyörimistä. H&M:llä on halpoja pusseja (15 €). Ikeassakin oli, mutta vetivät ne kai markkinoilta jonkun turvallisuusjutun takia.

Pistetäänpä pikku pikakysely. Kuinka monella on jo syöttötuoli käytössä? Entä onko joku jo siirtynyt kaukalosta turvaistuimeen?

Meillä syödään vielä sitterissä, mutta siinä(kin) poika yrittää puskea pystympään asentoon. Syöttötuoli pitänee ostaa lähiaikoina. Olen miettinyt TrippTrappia, mutta se on kyllä aika arvokas...

Automatkat sujuu edeleen kaukalossa, mutta sielläkin on vähän sama ongelma eli yritetään puskea pystyyn. Kaukaloa käytetään kyllä niin pitkään kun vaan mahdollista, onhan se kaiketi turvallisin vaihtoehto. Meillä taitaa kyllä vyöt jäädä lyhyiksi ennen kuin kaukalo jää pieneksi. Varsinkin jos pitää toppahaalarissa saada mahtumaan...

Ei täällä sen kummempia. Soseita uppoaa jo aika hyvin, nyt kelpaa taas äidin omatekemät mössöt. Ja menipä pieni annos ihan tavallisista hiutaleista tehtyä kaurapuuroakin alas ilman kakomista. Meillä syödään nyt lounaaksi kasvista, iltapäivästä (päiväunien jälkeen) hedelmää ja sitten iltapuuro (+hedelmää). Päivällinen ei oikein mahdu mukaan, kun poika käy yöunille klo 20 ja iltapuuro on klo 19 ja sitä rintamaitoakin pitäisi saada menemään. Sitä menee aamusta ja aina soseiden ja puuron päälle sekä yksi ateria välipalan ja iltapuuron välissä. Kohta ruvetaan lisäämään lounaalle lihaa. =)

Jaaha, itkuhälytin pauhaa...

Hihii mun on pakko tulla kehuu... mä löysin manducan reppui... tääl lastentarvikkees on niit, tosin nyt vaan kuosilla jolle sanoin ei kiitos kun oli kelt jossa kukkia, mut ens kuun aikaan tulee muitakin värejä... jippiii... pääsen sit ostaan sen :D

Galluppiin: Meil ne harvat kerrat kun on syöty muutakin kun tissiä on istuttu vara kaukalos, mut ei toimi kun kääntyy polvilleen ja seisomaan siihen... eli syöttikseen pakko siirtyy :D Autos on viel kaukalo käytös, mut siinäkin ponkaa istumaan epämääräseen asentoon niin pitää varmaan jo isolle pikku ukolle ostaa uus istuin niin saadaan sen entinen öhmötille... tosin en mielellään siirry kaukalosta istuimeen ennen kun istuu tuetta...

Mut nyt kuuntelee neidin lukuläksy :D

Anskuli

Juu jos ei omalla paikkakunnalla järjestetä vauvamaalausta, niin vauvamaalailemaan kotona vain. ;)
Ensin maalauksessa vauvat meni rinkiin mahalleen, ja ohjaaja sekoitti vesivärejä vesikulhoon. Vauvoja tosin kiinnosti enemmän katsella toisiaan. Sitten ne saivat lattialle oman ison paperin, jonka päälle laitettiin kökkäreet hedelmäsoseita. Ja vauvat mahalleen paperille sotkemaan niillä hedelmämössöillä. Myös jalkoja käytettiin. Jotkut oli ihan innoissaan ja tosiaan levittivät mössöjä niin että koko paperi oli värikäs, mutta meidän tyttö tosiaan herkutteli enemmänkin.

Kannattaa laittaa esim. joku huonompi body päälle sitten. ;)

Mjöh, täällä on tunne, että tulisin flunssaan. Toivottavasti en tule. Minä haaveilen taas kantoliinojen Rols Roycesta, Didymos-liinasta. Meillä on pari liinaa kotona, mutta haluan lisää!

Huomenta vainen=)

Nopsaan pari riviä kirjoittelen ennekuin herätän esikon.
JEEEEEEE, meillä nukuttiin pitkästä aikaa koko yö!!!=) Oma analyysi on, että voisi hyvinkin johtua siitä, etten antanut nukahtaa tissille (mihin olen vähän sortunut...) vaan nukahti omaan sänkyyn itekseen. Oli mikä syy tahansa niin äiti on kuin uudestisyntynyt=)

Voi vitsi, Anskuli, kylläpä sulla kävi tsägä!=) Mä haluaisin sen repun jo ennen reissua, joten ergoon lienee "tyydyttävä". Mä en ole ikinä nähnyt kumpaakaan livenä, mutta sitä manducaa on niin monet hehkuttanut, että kyllä se varmaan hyvä on.
Kantoliinojakin katselin, mutta mies sanoi jyrkän ein, hän on meillä tähänkin asti käyttänyt rintareppua enemmän kuin minä joten täytyy huomioida tuo mielipide =D

G: meillä on jo syöttis käytössä. Ollut ehkä kolmisen viikkoa. Ostettiin sellanen minkä selkänoja menee kolmeen asentoon, joten siinä saa lepoasentoonkin hyvin. Neuvolasta saatiin lupa vähän jo istuttaa niin ollaan pidetty siinä keskiasennossa ruokailun ajan. Ja tyttö tykkää siinä istua ja tarkkailla mitä kotona tapahtuu.
Sitteristä meidän tyttö ei ole tykännyt oikein koskaan joten aluksi ruokailut oli iskän jalkojen päällä (mies on tosi pitkä) ja kaukalossa.

Ja meillä on jo turvaistuinkin käytössä. Lähdettiin autolla Kuusmoon (asutaan etelä suomessa) niin lastentarvikeliikkeen mies sanoi, kun kysyttiin, että ilman muuta turvaistuin noin pitkälle matkalle vaikka kilot ei täyty. Ostettiin Gracon cosmic comfort kun se menee aika kivasti lepoasentoon.

Mutta, nyt käy lattialta käsky, joten pitää mennä =)

Hupsista ei siel ois mitää Lastentarvikeliikettä tms minkä kautta sais manducaa tilattua??? täälläki se menee aika tilaus tavarana ku eivät pie ku yksittäisiä paikalla...

Meidän on kans aika siirtyä syöttikseen... öhmötti nous eilen itsenäisesti istumaan ekaa kertaa ja ny se sit istuskelee jo omin avuin :D eli ei sitä enää piätellä maan tasalla mitenkää :D

mut ny käy kutsu lattialla... joten mentävä on...

Anskuli

Anskuli, onhan täällä, mutta toinen ei ole innokas tilaamaan kun ei kuulu valikoimiin ja toinen myy koko ajan eioota, kun on niin hankala saada. Ja ne vähät mitä tulee menee saman tien.

Ai niin, mut irtisanottiin eilen tuotannollis-taloudellisista syistä. Nyt pääsen sitten toteuttamaan sen kauan kaivatun uravaihdoksen=) Ensin tämä äippäloma ja sitten vähän opiskelua.

Mä olen alkanut oikein urakalla pudottamaan jämähtäneitä vauvakiloja! Ahistaa kun ei mene vaatteet päälle ja samoissa rytkyissä pitää kulkea koko ajan. En oo viitsinyt kauheesti ostaa näille kiloille sopivia vaatteita, ettei sitten käy niin että tottuu ja jää kilot lopullisesti. Saas nähä miten nyt käy, 10kg sais lähteä ainakin=)

Hei vaan,

terkkuja ulkomaan reissulta! Palattiin eilen Kyprokselta ja voin suositella vauvan kanssa reissaamista todella. Lennot menivät tosi hyvin, mennessä neiti söi rintaa nousun aikana ja laskeutuessa annoin aika ajoin vesihörppyjä. Lento kesti neljä tuntia, josta hän nukkui noin tunnin. Paluumatka sama juttu. Ei ollut mitään ongelmia.

Lämpötila keikkui kolmessa kympissä ja vauveli oli poikkeuksetta huoneessa kuumimman ajan noin 12-15. Nautti kyllä tosi paljon lämmöstä ja että sai olla varpaisillaan eikä tarvinnut pukea haalareita ja pipoja.

Tänään maistetaan ekaa kertaa broiskua ja katsotaan miten uppoaa. Nyt ollaan reilu kuukausi syöty kiinteitä ja valikoimaan on kuulunut aamu- ja iltapuurojen lisäksi hedelmäsose ja kasvissose. Ikää on nyt 6.5kk ja ruoka maistuu erittäin hyvin, joten nyt sitten otetaan nuo lihat kuvioihin.

Torstaina puolivuotisneuvola ja katsotaan mitä on tapahtunut viime kertaan nähden. Joko muiden puolivuotiaat ryömii? Meillä ei vielä. Selältä pyörähtää masulleen, oikeastaan vaan vasemmalta puolelta ja kauheesti kiljuu ja kujertaa ja pärryttää.

Syöttötuoleista: Me ostetaan tällä viikolla Tripp Trapp. Olen ymmärtänyt, että se ei esimerkiksi kaadu ja taitaa olla ainoa syöttötuoleista, joka kasvaa vauvan mukana.

Iloista oloa kaikille!

Heippa!

Oo, kuulostipa teidän reissu ihanalta, RouvaHoo! Täytyy tunnustaa että minä en kyllä olisi uskaltanut lähteä vauvan kanssa matkalle. Olen sellainen stressaaja ja murehtija. =) Mutta heinoa että reissu meni hyvin. Helpompaa reissaaminen kai kuitenkin on pienen vauvan kuin vähän isompien lapsien kanssa...

Annoin meidän pojalle eilen ekaa kertaa lihaa. Keitin broilerin jauhelihaa ja soseutin. Pakastin vielä erikseen jääpalarasiassa. Olen pakastanut kaikki kasviksetkin erikseen jääpaloina, niistä on mun mielestä kätevä koota eri makuja yhteen.

Poika sai viikonloppuna Tripp Trapin. Ja on niin innoissaan siitä. Istuu tomerana pöydän ääressä, yhdessä muiden kanssa. =) Eihän tuo vielä osaa ilman tukea istua, joten pitkiä aikoja en uskalla vielä tuolissa pitää. Hintava penkkihän tripp trapp on ja siihen vielä pehmusteet ja babysetti päälle... Mutta lyhyen käyttökokemuksen jälkeen kyllä ihan hintansa väärti.

Hupsista suunnittelee uranvaihtoa. Ihan täysin eri alalleko meinaat? Itse olen ajatellut vähän samaa, vaikken ole valmistumisen jälkeen tehnyt lainkaan koulutustani vastaavaa työtä. Jotain olisi kiva opiskella, mutta pitäisi vaan ensin keksiä mitä se olisi. =)

Meillä on öisin ollut taas vähän levotonta. Poika kääntyy unissaan mahalleen ja herää sitten kiekumaan eikä meinaa nukahtaa uudestaan. Nyt reppana on vielä nuhainenkin. Nenä vuotaa jatkuvasti ja rohina kuuluu.

Meillä ei vielä ryömitä. Mahalla ollessaan työntää itseään taaksepäin, vaikka yrittää päästä eteenpäin. =D

Mukavia syyspäiviä!

Riikka ja E

RouvaHoo tervetuloa takaisin kylmään suomeen :)

Tripp trappille on olemassa joku vastaavan tyylinen halvempi versio...

Meillä ryömitään jo... tai no mennään sellasella mittarimato tyylillä... se on aika koomista... eli vois sanoo et öhmötti sekä konttaa että ryömii samanaikasesti ;o) Istues ei tartte minkään laista tukee enään, leikkiikin pääasiassa istuiltaan... Mites muilla??? joko istutaan tuetta niin et itse nousee istumaan???

mut nyt lasten ruokintaan :D

Anskuli ja öhmötti

Herttinen, oltiinpa pudottu alas....

Syöttiksistä vielä... Me ostettiin huutiksesta aivan huippu Fisher price istuin. Kertakaikkiaan loistava! Halusin muovisen, kun esikoisen jäljiltä on muistissa miten puisista sai aina raaputella sitä kuivunutta vauvanruokaa vaikka olit pyyhkivinäs heti kaiken pois=)

Jestas tuota öhmötin tahtia!=) Meillä ryömitään taaksepäin vaikka kova yritys on eteenpäin. Tyttö istuu sylissä ja syöttiksessä muttei itekseen.
Ens tiistaina ois puolvuotisneuvola. Ja viikon päästä lähetään "anoppilaan" eli viikonlopuksi tuonne Keski-Eurooppaan. Saas nähdä miten lento menee. Esikoisellekin eka lentomatka.

Riikkaa: Ihan eri alaa meinaan. Asiakaspalvelusta taloushallintoon. Olen taloushallinnon töitä tehnyt sivutoimisesti jo useamman vuoden ja se kiinnostaa koko ajan enemmän ja enemmän.

Meillä on ollut kertakaikkisen levotonta viime aikoina. Ensin oli yöheräämisiä, noh, niistä päästiin niin sitten nousi tytölle kuume ja pieni nukkui vain äitin kaikussa eli kainalossa. Kuume osoittautui vauvarokoksi. Josko nämä yöt tästä tasoittuisi. Alkaa jo väsy painaa molempia....

Päästiin vihdoin sinne vauvauintiin ja voi jestas se on mukavaa!!=)

Mutta, nyt unille. Lupasin mennä huomenna töihin avuksi vaikka olen älomalla ja vielä irtisanottukin....

Öitä Mammat!=)

Ps.Haloo muutkin!! Missä luuraa esim Ellastiina ja Sannanen, sekä Iceage, Maruska, Loviisa ja kaikki muutkin. Kertokaa kuuluumisia!!=)

Lopultakin täällä!!! Tuntuu ikuisuudelta, kun olen viimeksi lukenut kuulumisia, saati itse kirjoitellut... Huimaa tuntuu olevan huhtiksien kasvu ja kehitys. Ihan kaikkee en ees saanut luetuksi, mutta paljon on tapahtunut...

Meillä ollut aikamoista säätämistä, kun atooppiseksi luokitellulle iholle ja kaikelle muulle itkulle ja valvomiselle alkoi löytyä syitä.. Kotimaiset viljat, muna, soija ainakin allergisoi ja se maito. Lopetin imettämisen n. kk sitten (olin siis siihen asti tiukalla dieetillä kaikki em. aineet pois mutta sekään ei auttanut) iho alkoi paranemaan, maito-altistuksessa maito ei antanut reaktiota, siirryttiin takaisin Nanniin ja parin viikon sisään tilanne taas paheni. Poitsu tuskissaan kutinasta, rikkinäisestä ihosta ja vatsavaivoista. Nyt taas 2 vkoa Neocate:lla ja jo kolmantena päivänä iho parani, mutta taas syhertää posket (jalkojen iho meni niin pahaksi, että ne on kuin norsun nahkaa ja kutiaavat aina vaan). Uusi altistus ensi torstaina, pelottaa saadaanko vieläkään lausuntoa kelalle (tuo purkki maksaa lähes 60 e ja siitä saa vajaan kolmen päivän maidot). Mutta selkeet merkit on ollut ettei maito käy, mutta kun sen reaktion pitäis tulla heti sairaalassa, mitä se ei tee... Huoh, ollaan miehen kans mietitty, että miten ihmeessä jaksaa ne vanhemmat, joiden lapset on todella sairaita, kun mekin ollaan oltu aivan rikkipuhki välillä (tai siis viime ajat lähes koko ajan). Mitään kiinteitä ei olla vielä voitu aloittaa, vähän kerettiin kokeilla riisihiutalepuuroa, perunaa ja päärynää ennen sairaalarumbaa. Nyt siis kaikki pannassa seuraavaan keikkaan asti.

Mutta viime yö oli jo ihmeellinen, maidottomuus tosiaan vaikuttaa siten, ettei O heräile parin tunnin välein hurjaan itkuun :-) nukuttiin yhtä pötköä puolesta yöstä aamu seitsemään :-D!

No joo, nyt valitukset sikseen, poitsu on muuten maailman valloittavin veitikka, uskomatonta on noiden vauvojen elämänasenne, naurattaa vaan vaik kuin ois vaikeeta!

Ensi viikolla ollaan aateltu kuopioon lähtä kyläilemään, lopultakin veljen perheen uutta kotia katsastamaan (anskulille vaan tiedoksi)!

Lauantai-ehtoota kaikille vaan, toivottavasti taas ehtis olla enemmän täälläkin...

loviisa ja O ensi viikolla 6kk

Ps. 5kk rokote piti kahdesti perua tuon ihottuman takia...

Voih loviisan perhettä koetellaan... noi allergiat ei oo mitenkää kivoja... Meillä kans aika kökkö homma ku on yks viljaton ja yks maidoton, mut jotenki se jo helpompaa ku maidoton jo 8vee ja viljaton 3vee...

Öhmötin kans meinaa jo mennä välil hermo... se on tullu niin itepäiseks ku vaan voi tulla (keltä lie periny jääräpäisyytensä) ;o) se ku suuttuu ni on meinaan oksat pois... sit ku se on ny päättäny sen et ylempänä on kaikkee kivaa ja se nousee joka ikistä tavaraa ym vasten seisomaan ja sit se huuta ku hyeena ku ei osaa laskeutuu... oi voi... noh se seuraa edeltäjäsä jalanjälkia ku edeltäjä läks käveleen puita pitki puolen vuoden iässä...

Meil mennään viel pääasias omal maidol, mut on kyl jo alettu välil syödä muutaki... yöllä ei juurikaan enää heräillä tissuttelemaan mut aamulla olen havahtunu siihen pari kertaa et öhmötti on tullu itte ottaa ruokasa :) eli kun nukkuu viekus ni se kömpii ihan viekkuun ja alkaa tissutella oma aloitteisesti :D

Mut nyt kattoo lasten kans töllöö ja herkuttelemaan... mulla ku on taas itsenäinen viikonloppu lasten kera ku mies töis...

Anskuli ja öhmötti 6kk 1vk 2pv

Tervehdys pitkästä aikaa! Enpä oo tänne aikoihin kirjoitellut, mutta lueskellut oon teidän juttujanne aina välillä.
Käytiin just 6kk-neuvolassa ja poika on kasvanut hyvin...73 cm ja 9200 g. Istuu jo lähes itse, mutta tarvitsee pientä tukea vielä. Syöttötuolissa syömistä harjoitellaan parhaillaan ja aika hurja on meno, kun meinaa olla ruoat muualla kuin suussa... eli paidalla ja pöydällä enimmäkseen. :D Vielä ei oo lähtenyt konttaamaan vaan mönkii lattialla ja pyörii napansa ympäri lattialla. Takaperin työntää itseään ja harmittaa kovasti kun ei pääse kunnolla liikkeelle vielä... :) Pojan tempperamentti on alkanut jo näkyä jokin aika sitten...kiukun puuskia tulee jos ei kaikki mene niinkuin haluaisi. =) =) On se huvittavan näköistä!
Atooppinen ihottuma on hävinnyt kokonaan ja iho on todella hyvässä kunnossa. Meillä auttoi kylvyn vaihtaminen suihkutteluihin pariin kertaan viikossa...nyt käydään kerran viikossa kylvyssä, koska poika tykkää polskutella niin kovasti. ;)

Muuten meille kuuluu ihan hyvää ja pojan ensimmäistä joulua odotellaan jo kovasti...

On ollut mukavaa lukea teidän kuulumisianne. Kovasti ovat lapset kehittyneet ja kasvavat huimaa vauhtia :)

Oikein mukavaa syksyn jatkoa kaikille!

ellastiina ja J.

Hei vaan!=)

Puolivuotisneuvolakuulumisia: painoa 7690g (nousua kk:ssa vain alle 300g) ja pituus 68,2cm. Muutkin asiat mallillan. Paino on nyt parin kk:n ajan laskenut, vaikka tälläkin hetkellä kiinteitä aterioita päivässä 5 ja ateriakoko on kohtalaisen suuri. Lisäksi vielä tuttelia ja tissimaitoa. Neuvolantäti ei ollut vielä huolissaan, vaikka mennäänkin painon kanssa nyt keskiarvon alapuolella.

Meillä oli viime viikolla vauvarokko ja neidille puhkesi eka hammas =)
Yöt on edelleen levottomia ja ensi viikonlopun reissun jälkeen aloitetaan unikoulu. Mies on siinä pääosassa hoitajan roolissa, koska tytsy herää yöllä vain saadakseen tissin suuhun. Ehkäpä oppii nukahtamaan paremmin, kun en ole vieressä haisemassa maidolle =)

Mulla on sellainen pieni aavistus, että saattaisin olla taas pieniin päin......
Mun tissit on kutissu ihan hulluna jonkun aikaa, aamupissa kovin vahvaa ja sellaista lievää kuvotusta aina silloin tällöin....
Neuvolantäti kehotti tekemään raskaustestin ja sanoi että voisin hyvinkin olla raskaana noiden tuntemusten perusteella.
Tulis aika pieni ikäero jos niin olisi.
Tarvii varmaan testata =)
Meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä, kun pillerit teki musta aivan kamalan, ja kierukkaa ei täällä laiteta ennenkuin 8kk:n päästä synnytyksestä.

Olipa kiva lukea Ellastiinankin kuulumisia=)
Hopi hopi, muutkin sieltä taustalta kuulumisia kertomaan!=)
Varsinkin Sannasen kuulumisia elosta poikain kanssa olisi kiva kuulla. Ja muidenkin kuulumisia tietty!=)

Oih... hupsista tulehan kertomaan onko oireilu sitä mitä luulet :) voih... kyl oon kateellinen jos on ;o) ja ihan hyvä ikä ero olisi... minun mielipide on et lapsille pieni ikä ero, niille on sit seuraa toisistaan ym. jos vaan itse jaksaa...
Minulla on ihan mahoton vauva kuume :) mut tähän elämäntilanteeseen en vauvaa halua ja ehkä meidän lapsi luku jääkin tähän neljään... tiedä sitä...

Jahas sisko soitti et olisvat puistoilu valmiita joten pitää varmaan alkaa tehdä lähtöä :D

pitää kirjoitella lisää myöhemmin

Anskuli ja öhmötti

terkut 6kk neuvolasta. painoa 8100g, pituutta 69cm. kasvaa tasaisesti. alhaalla 3 hammasta ja ylhäälle tulossa eka.
hupsista hupsista.... tuuhan kertoilemaan mitä testi näytti.

Heippa!

Ohoh, hupsista! Tulehan kertomaan mitä testi näytti!

Mullakin on ollut ihmeellisiä tuntemuksia. Mahassa kuplii ja nyt on ruvennut närästämäänkin. Seksiä meillä on kyllä ollut tooosi vähän ja ehkäisyä on käytetty, joten en jaksa uskoa että olisin raskaana. Olen aina ihmetellyt niitä naisia, jotka muka ei tajua olleensa raskaana ja menee mahakipujen takia sairaalaan ja palaa kotiin lapsi sylissä.... Noh, jos vielä maha alkaa tuvota niin sitten ehkä on testin paikka. =D

Täytyy kyllä tunnustaa että tein jo tässä taannoin vahhaksi menneen ovistestin, mutta se näytti negaa (ovistestillä voi siis saada plussan jos on raskaana). Oli pakko kun alkoi tuntua siltä että mahassa potkii joku... Ilmavaivoja vaan. Toivottavasti. =)

Hyvähän lapset olisi saada pienellä ikäerolla, mutta tällä hetkellä haaveilen lähinnä siitä että saa oman kropan taas itselleen. Kyllä sitä ikäeroa saisi kuitenkin lähemmäs pari vuotta olla.

Meillä on viimein pojan kanssa jonkinlainen rytmi. Noustaan aamulla 7-7.30. Rintamaitoa ~klo 9 ja sen päälle yleensä 30 min torkut. Sitten lounas (liha-kasvista+rintaa) ~klo 11. Päiväunille ~klo 12. Unien pituus 2-3 h. Unilta herättyä maitoa, sitten klo 16-17 maissa päivällinen (kasvista ja joskus vielä rintaa päälle). Päivällisen jälkeen joskus noin 30 min unet, riippuu miten on päiväunia nukuttu. Iltapuuro noin klo 19, sitten iltapesut ja yöpuku päälle, rintaa ja poika nukahtaa ~klo 20. Aamulla herätys ja imetys noin klo 5, minkä jälkeen hirveä vääntö ja huuto että saa pojan nukahtamaan vielä uudestaan... Tämä äiti kun ei suostu nousemaan sängystä ennen seiskaa. :) Mielenkiinnolla odotamme mitä tapahtuu kun kelloja siirretään.

Poika syö kiltisti kaikkea mitä vaan annetaan. Paitsi kaurapuuro ei oikein uppoa. Olen tehnyt tavallisista hiutaleista, joita vähän hienonnan sormin. No, itsekään en kaurapuurosta piittaa, 4 viljan on paljon parempaa (ei niin liisteriä). Toistaiseksi meillä syödään riisipuuroa (Muksun jauheesta) ja sekaan hedelmä-tai marjasosetta.

Ihossa on edelleen kuivia laikkuja, mutta yleisesti se on ihan hyvässä kunnossa. Meidän poika ei vielä istu itse, eikä suojeluheijasteita vai mitä ne nyt olikaan ole. Siis että istualta kaataessa ottaisi käsillä vastaan. Ryömiminenkään ei vielä onnistu. Mahalta selälle kääntymisen oppi, mutta nyt tuntuu unohtaneen sen taidon.

Mukavia syyspäiviä!

Riikka ja E

Yhteistyössä