Huhtimammat-Mahtihummat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anskuli79

Vieras
Aloitan nyt uuden ketjun kun tuolla vanhassa se sata täyttyi jo jokin aika sitten :)

Mukavaa ystävänpäivää kaikille

Ystävyys on niinkuin pikkuinen ukko,
jolla on taskussaan avain ja lukko.
Niillä se sitoo ystävät yhteen
niinkuin maanmies pellollaan lyhteen.

Mulla meni kyllä viime yö taas niin harakoille kun vaan voi mennä :( eilen illalla aloitti niin kauheet supparit et ei oikeen tienny taas miten päin olla... jotenki nyt on niin viimisen päälle väsy olo kun uni velkaa on jo monelta yöltä ja pitää vaan jaksaa... koht pitää lähtee saattamaan neitiä edes osan matkaa kouluun, mut taidan kyllä tulla takas kotiin sen jälkeen enkä lähe ees yrittään tappaa aikaa minnekää muuanne... pitää vaan sit iltapäivällä lähtee uudelleen tarpomaan neitiä vastaan...

mut pitää varmaan lähtee pukeutuun ku pikku ukko tos laittaa itelleen jo housuja jalkaan ja äiti on viel yö puvus ;) onneks lapset on ees reippaalla päällä niin ei tartte äidin pukee :)viel on parikyt minsaa armon aikaa saatille lähöön...

Mukavaa päivää Toivottaa
Anskuli ja TahvoTiinuli 33+6

Ystävänpäivää kaikille!

Eilen olin neuvolassa minäkin, kaikki hyvin, paino oli pudonnut 1,8kg, kiitos ilmeisesti tämän sokerienseuraamisdieetin. Tänäänkin aamulla kävin vaa'alla, ja yhä oli paino pudonnut. Neuvolantäti oli mielissään, ylipainoa kun on. Toisaalta ihmettelen, eihän raskausaikana saisi laihtua...?
Katselin aamulla vanhoja äitiyskortteja ja vaikka tuo mitta viuhuukin yläkäyrällä, niin on se nyt pienempi kuin missään muussa raskaudessa tähän asti.
Meillä ei vielä ole tehty tulokkaan eteen mitään, paitsi ajatustyötä. Kaksi valkoista bodya ostin, muuta en vielä. Meillä on vielä vähän vaiheessa, mihin vauva edes laitetaan nukkumaan...mutta onhan tässä vielä aikaa.
Töitä jäljellä tämä viikko, sitten talviloma ja vielä pariksi päiväksi töihin...ja siinäpä tuo sitten on.
Nyt kahvinkeittoon. Mukavaa päivää kaikille.

28.3.2008 anskuli79, 28v, neljäs lapsi, K-SKS
29.3.2008 Riikka, 28v, esikoinen, K-SKS
31.3.2008 maruska, 29v, pikkukakkonen,
31.3.2008 ellastiina, 26v, esikoinen, K-HKS
4.4.2008 iceage, 33v, viides, TYKS
6.4 2008 Loviisa-74, 33v, esikoinen, P-KKS
6.4.2008 Boogie74, 33v, esikoinen, kättäri
7.4.2008 *marianne78, 29v, pikkukakkonen, VKS
7.4.2008 Tohippi, 26v, esikoinen, VKS
7.4.2008, lucia1, 26v esikoinen,
7.4.2008 Sannanen, 22v, esikoiset, kättäri
8.4.2008 Jepa1, 24v, pikkukakkonen, TAYS
8.4.2008 Tiivi,
9.4.2008 lotta80, 26v. ensimmäinen, HUS
14.4.2008 Liisa_pien 28v., toinen
15.4.2008 Alisa, kolmas,
16.4.2008 Piikkisiili, ensimmäinen
18.4.2008 hupsista,
20.4.2008 siida-74, kolmas
26.4.2008 senora, ensimmäinen, OYS
27.4.2008 TiuViu, 27v., esikoinen, PSHK
29.4.2008 Anna:), 31v., ensimmäinen tulossa

28.3.2008 anskuli79, 28v, neljäs lapsi, K-SKS
29.3.2008 Riikka, 29v, esikoinen, K-SKS
31.3.2008 maruska, 29v, pikkukakkonen,
31.3.2008 ellastiina, 26v, esikoinen, K-HKS
4.4.2008 iceage, 33v, viides, TYKS
6.4 2008 Loviisa-74, 33v, esikoinen, P-KKS
6.4.2008 Boogie74, 33v, esikoinen, kättäri
7.4.2008 *marianne78, 29v, pikkukakkonen, VKS
7.4.2008 Tohippi, 26v, esikoinen, VKS
7.4.2008, lucia1, 26v esikoinen,
7.4.2008 Sannanen, 22v, esikoiset, kättäri
8.4.2008 Jepa1, 24v, pikkukakkonen, TAYS
8.4.2008 Tiivi,
9.4.2008 lotta80, 26v. ensimmäinen, HUS
14.4.2008 Liisa_pien 28v., toinen
15.4.2008 Alisa, kolmas,
16.4.2008 Piikkisiili, ensimmäinen
18.4.2008 hupsista,
20.4.2008 siida-74, kolmas
26.4.2008 senora, ensimmäinen, OYS
27.4.2008 TiuViu, 27v., esikoinen, PSHK
29.4.2008 Anna:), 31v., ensimmäinen tulossa

Päivitin listaan oman ikäni. Vuosi lisää tuli kyllä jo viime vuoden puolella, mutta nyt vasta tajusin muuttaa sen tuohon. Piti kahteen kertaan laskea että onko se todella jo noin paljon... =)

Sannaselle tsemppiä ja jaksamista. Toivotaan ettei oireet viittaa raskausmyrkytykseen ja että liikkuminen helpottuisi edes vähän.

Ellastiinalle tsemppiä muuttoon. Mun neuvo on, että aloittakaa pakkaaminen mahdollisimman ajoissa. Meillä on joka kerta käynyt niin että vika yö on mennyt vielä pakatessa... Onneksi saatte apuvoimia niin voit hyvällä omallatunnolla toimia työnjohtajana. =)

Tänne ei kovin kummoisia. Yöt menee vaihtelevasti ja yksi tyyny mahan alla on helpottanut nukkumista. Ja se, että käyn pissalla kerarn yössä vaikkei hätä olisikaan. Kävely sujuu vielä ihan hyvin ja ilman liitoskipuja tai supisteluja. Mummot kyllä meinaa painaa ohi, kun oma tahti on hengästymisen takia aika hidas. =)

Vasemman rinnan alla on sellainen kipeä kohta. Ihan kuin siinä olisi mustelma (ei ole). Tuntuu sellaista kirvelevää tai kihelmöivää kipua ja rintsikoiden kaarituki vielä painaa siihen. Ehkä siellä on vaan sisäelimet liikkeessä tai sitten se liittyy siihen kun eräänä yönä kylkeä kääntäessä vihlaisi/repäisi aika rouheasti juuri siitä kohdasta. Täytyy maanantaina kysyä neuvolassa tarkemmin. Ylävatsakivut kun on yksi raskausmyrkytyksen oire, ja mulla oli viimeksi verenpainekin jo vähän koholla... Tässä mahakuva maanantailta, eli 33+2.

1600035.t.jpg

Ulkona on ihana auringonpaiste (joka paljastaa mm. uskomattoman likaiset ikkunat -edellinen asukas ei ole varmaan pessyt niitä vuosiin...) ja pikkupakkanen. Ihanteellinen ulkoilukeli!

Mukavaa päivää kaikille!

Riikka 33+5

Heipä hei ja hyvää ystävänpäivää!

Neuvolakuulumisia heti kärkeen. Vauveli oli nyt RT:ssä, jee jee! :-) Sf-mitta oli 26 cm; alakäyrää mennään ihan tasaisesti. Sykkeet taas 140 pintaan ja mun verenpaine ok (118/70). Mutta sain rautalääkityksen, koska hb oli laskenut 114:sta ja olen ollut viime aikoina tosi väsynyt. Toivottavasti tuo lisärauta auttaa, sillä on tosi inhottavaa kun väsyttää koko ajan...

Saan myös ajan kätilölle äitipolille, jotta voidaan käydä läpi edellistä synnytystä ja mieltä painavia asioita. Ihan kivaa, koska uudelleensynnyttäjille ei järjestetä mitään valmennuksia, niin nyt pääsen vähän purkamaan tuntoja ja valmistautumaan synnytykseen. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten taas lääkärikäynti, jossa saan kuulemma lähetteen synnytystapa-arvioon ja ultraan äitipolille, koska eka synnytys oli imukuppisynnytys.

Hmm...olen kyllä lukenut teidän kuulumisianne, mutta taaskaan en muista mitä piti kommentoida. Riikka oli ainakin päivittänyt ikänsä listaan. :-)

Nyt kyllä väsyttää niin, että menen nukkumaan, että jaksan sitten iltapäivällä touhuta esikoisen kanssa...

-marianne rv32+3

Mukavaa ystävänpäivää kaikille!

Myös mulla on taas takana huonosti nukuttu yö...en löytänyt millään mukavaa asentoa kolmen tyynynkään avulla ja pyöriskelyksi meni. :/ Mun on pakko pitää yhtä tyynyä vatsan alla kun se kipeytyy muuten ja tuntuu tosi kurjalta kun yrittää yöllä kääntyä. Nukuin tuossa tunnin päikkärit ja tuntui että olisin vieläkin voinut nukkua pari tuntia. :) Edelliset yöt oon onneksi nukkunut ihmeen hyvin, mutta paremminkin olen nukkunut...
Mulla on ollut supisteluja nyt muutamana päivänä, joukkoon mahtui muutama kipeäkin...taitavat olla kyllä enemmänkin harjoitus suppareita. =)
Riikka: mukavasti on massusi kasvanut! =) En oo sitten vieläkään saanut kuvaa aikaiseksi tästä omastani, mutta mahtaiskohan enää mahtuakaan kuvaan ;D
Juu, me aloitetaan pakkaamiset jo varhain että päästään sitten ajoissa muuttamaan sinne. :) Muutenkin odotan malttamattomana sinne pääsyä ja nyt kun on jo vauvan vaatteetkin pestynä niin saan rauhassa keskittyä ihan pelkkään pakkaamiseen =) ja aion käyttää tuota miestä tarvittaessa apuna. ;) Saa vaan nähdä miten tämän vatsan kanssa onnistuu tuo pakkaaminen, kun tahtoo olla jo niin iso että on tiellä :D jo kenkienkin sitominen aiheuttaa ähkimisreaktion! ;D
Niin ja mulla myös on ollut tuollaista "kipua" vasemmalla puolella mutta oon laittanut sen närästyksen piikkiin, kun on sellaista polttavaa ja pistelevää...taidan kysäistä huomenna sitäkin neuvolassa kun on muutakin kysyttävää. Täytyy varmaan kirjoittaa kaikki ylös lapulle kun pää on niin laho että kaikki unohtuu :D

Nyt syömään kun iski kova nälkä...

ellastiina 33+3

Ei oo toi kävely mun juttu enään ihan oikeesti :( tämän aamuisen kävelyn jäljeltä olin jo kipee vaik en kävelly ku pari kilometriä, muttä päivällä sit kun hain tytön koulusta ja kävelin n 4 km niin kotiin päästessä olin ihan rikki... tuntu kun häpyluu ois ollu sirpaleina ja alaselkä olisi ollut poikki... alaselkä on vieläkin kipee ja niin istuminen kun pitkällään olokin on hankalaa ja kivuliasta :(

Mut jotain ihanaa ja positiivistakin päivään... Minun toinen sisareni (se jonka kanssa olen väleissä) laittoi ihanan ystävänpäivä viestin jossa kertoi että niille tulee pienokainen :) ihanaa... lapset saavat syksyllä uuden serkun...

mut nyt mentävä saunaan jos vaikka lämmin helpottaisi vähän näitä kipuja...

Anskuli 33+6

Sannanen!

Enpä ollut huomannut ennen kuin tänään, että olit vieraillut meidän ketjussa. Sorry! Onko sulla sähköpostiosoitetta johon voisin kirjoitella vaikka?

Alkuperäinen kirjoittaja rikkaa.:
Vasemman rinnan alla on sellainen kipeä kohta. Ihan kuin siinä olisi mustelma (ei ole). Tuntuu sellaista kirvelevää tai kihelmöivää kipua ja rintsikoiden kaarituki vielä painaa siihen. Ehkä siellä on vaan sisäelimet liikkeessä tai sitten se liittyy siihen kun eräänä yönä kylkeä kääntäessä vihlaisi/repäisi aika rouheasti juuri siitä kohdasta. Täytyy maanantaina kysyä neuvolassa tarkemmin. Ylävatsakivut kun on yksi raskausmyrkytyksen oire, ja mulla oli viimeksi verenpainekin jo vähän koholla...

Hei Riikka, mulla on just samanlaista kipua ollut n. raskauden puolivälistä asti, tosin aivan oikean rinnan alla.. En tiedä onko tuo sun samanlaista, mutta mulla se oli todella kauheaa, onneksi nyt rv 35 alkaa jo todellakin helpottamaan. Olen huomannut, että jos oikein paljon lepäilen päivällä, se helpottaa ja on parempana. Mutta jos kerrankaan tulee valvottua myöhään tms. se on niin kipeä ettei oikein voi olla.. Tuntui että kaarituki painoi siihen todella pahasti, mutta sitten kun koitin olla ilman rintsikoita täällä kotosalla, tuli se silloinkin kipeäksi. Iltaisin otin monesti rintsikat pois (kotona siis) kun kipu oli niin kova, ja hetkeksi se helpottikin mutta ei kauaa.. Pari kertaa jouduin ihan ottamaan 1g Panadolin kun oli niin kipeä. Ja se oli just sen tuntoinen kuin sitä pitäisi hieroa tai painella kevyesti, mutta ei oikein kuitenkaan kärsinyt koskea kun oli niin arka ja tuntui "mustelmaiselta", vaikka ei siinä todellakaan näkynyt mitään. Mulla ei tullut mieleenkään mitkään raskausmyrkytykset, se ei tuntunut ns. normaalilta vatsakivulta, vaan jotenkin se oli erilaista, vaikea selittää.. :D Ja on mulla tosin suht. matalat verenpaineet ollutkin koko raskausajan. Mietin myös nuita sisäelimiä, että jos siellä joku on puristuksissa, esim sappi, mutta en tiedä. Saattoi se myös olla kun kohtu kasvoi että se niin kovasti painoi tuonne ylös, en osaa sanoa.. Kerran jopa ajattelin että nyt on varmaan kylkiluu murtunut siitä kohtaa, kun sattui niin.. :D
Yritin kysellä tuosta kivusta neuvolassa, mutta eipä terkka osannut siihen mitään sanoa. Ei sanonut kyllä juutai eikä jaata, olin vähän pettynyt, mutta jospa sulla ois parempi neuvolantäti. :D Kysy ihmeessä siitä neuvolasta, kun muakin kiinnostaa tietää mikä tuo on, ja tuleeko se sitten mahdollisissa seuraavissakin raskauksissa..

Heips!

Tulin pikaisesti kommentoimaan tuota ylävatsakipua. Mulla on kans just tuollaista kipua niinkuin kuvailitte, mutta oikealla puolella. Sama juttu oli ekassa raskaudessa. Mulla se pahenee jos joutuu istumaan kauan; maha on varmaan niin ylhäällä että se painaa just siihen kohtaan....en tiedä. Tai sitten selkäkipu heijastelee siihen, sillä mulla on selkä kipeä just samalta korkeudelta...

Nyt ei ehdi kirjoittaa enempää...

-marianne rv32+4

Täällä myös yksi odottaja, jolla oikean rinnan alapuolella välillä tosi kovaa kipua! Ei mitään jälkiä tms. mutta selvästi rasituksesta tulee tuo kipu. Kun istun pitkän työpäivän, niin saattaa olla tosi arka ja jomottava, yritän höllätä rintaliivejä muttei se auta mitään. Olen ihmetellyt mistä johtuu, varmaan juuri kohdun kasvusta ja painamisesta, mutta miksi aina vaan oikealla puolella? Sama oli kun olimme shoppailemassa kotiin juttuja, tuo kipu tuli kauppakeskuksessa rasittumisen takia.
Rv 33 täynnä nyt.

Hyvä tietää etten ole ainoa kipuileva... Mulla se kipu on vasemmalla, en tiedä mitä sisäelimiä sillä kohtaa on (on tuo ihmisen anatomia vähän hakusessa...). Tai ehkä se johtuu vaan kohdun kasvamisesta tai siitä että maha "roikkuu" ja venyttää jotain kudoksia tms. Mutta samaa ihmettelen minäkin että miksi aina vain sillä toisella puolella? Mulla siihen ei juurikaan vaikuta mitä teen, tänään aamullakin herätessä jo pisteli. Äsken sen sijaan siivosin eikä silloin tuntunut lainkaan, nyt taas istuessa pistelee. Kipu ei ole kovaa, mutta jotenkin tosi ärsyttävän tuntuista. Tuntuu tuossa ihan "pinnassa", joten tuskin on raskausmyrkytykseenkään liittyvää. Koko ajan tekee mieli nykiä rintsikoita ylemmäs tai oikaista ryhtiä. Katsotaan kommentoiko neuvola asiaa jotenkin...

mullakin on sellaista puutumisen tunnetta ja pistelyä kylkikaaressa. ei ole jokapäiväistä, mun mielestä useimmin silloin,jos istun "lintassa" koneen ääressä töissä koko päivän....

Mullakaan siihen ei kovin paljon vaikuttanut se, että mitä tein. Huomasin vain että mitä pitempään valvoin ja vaikka vain istuin kavereiden kanssa iltaa, niin illan kuluessa koko ajan kipu vain lisääntyi. Nyt on onneksi jo lähes loppunut, joskus harvoin saattaa vielä pikkusen olla sitä kipua. Niin, ja mulla oli myös selässä sellainen "patti", tai siis just samalta korkeudelta ja samalta puolelta kipeä, aivan jumissa, mutta se oli vain lihaskipua, ainakin niin luulen kun siihen helpotti tosi hyvin kun hieroi.. Mietin että olisiko nuilla ollut joku yhteys mutta eipä tuo oo selvinnyt.. :)

heippa pitkästäaikaa

mies omii koneen jokapäivä itselleen niin etten pääse välillä moneen päivään lukemaankaan kirjoituksia :)
etsii meille autoa...
pitäis vaihtaa nykynen vähän perheystävällisempään malliin.. ja mieluusti myös hiukka taloudellisempaan, varsinkin kun tuo uusi verosysteemi tuli, niin tuo bemari ei ole oikein hyvä vaihtoehto..

tänne ei juuri uutta, noistä ylävatsakivousta, niin mullakin on niitä, juuri tuolla oikealla puolella, mutta oon jotenkin ajatellu että se tulee siitä kun poitsulla on tapana potkia sinne, ja useinmiten ihan samaan kohtaan, tuntuu niinkuin olis "mustelmilla" sisäpuolelta ;)
mutta istuminen mullakin lisää sitä kipua. en sitä oo kauheesti kuitenkanaa ajatellu, oon vaan ollu niin onnellinen kun nyt ei taas pariinpäivään ole kovin kauheasti supistellut. oon voinu olla jopa hiukan pystyssä ja liikkumaan kotoakin kunhan vaan en oo seissy/kävelly kuin sohvalta/sängyltä autoon ja autosta seuraavalle sohvalle ;)

hitsi vaikeeta tajuta että loppusuora alkaa jo häämöttämään ;D kaheesti olis vielä tekemistä. keittiö olis kyllä ihana saada kuntoon ennen poitsun maailmaan tuloa, mutta katsotaan nyt..vielä on niin kauheesti työtä siinä, ja työmiehiä ei näy mailla halmeilla..

alkaako muilla olla jo valmista vauvaa varten?

tohippi 32+4

Heips ja terveisiä neuvolasta! =)
Vauva oli rt:ssa edelleen, mutta nyt oli vaihtanut puolen vasempaan (ilmeisesti yöllä kun eilen vielä oli oikealla puolella ja aikaisemmin ollut aina oikealla puolella). Sykettä mitattaessa terkkari jäi pitkäksi aikaa kuuntelemaan kun oli niin nopea (170-180)...odotteli hetken ja kuunteli uudestaan ja kyseli, että onko kovasti jumppaillut siellä. Sanoin että ei, kun ei oikein ollut mielestäni paljoa liikkunut. Siinä jo vähän ehdin mietiskellä, että onko joku pielessä ja joudunko tarkkailuun! :/ Hetken päästä syke alkoi kuitenkin laskea sinne 160 tienoille ja terkkari totesi, että rytmi on ihan säännöllinen ja hyvin se syke laskee...kaveri siinä jo potkuttelikin ja terkka ei ollut enää moksiskaan. :) Jäi kai siinä aluksi muutama potku huomaamatta, joka sitten nosti sykkeen niin ylös...mutta nyt kuitenkin kaikki on ihan hyvin. :D
Mun RR oli 120/60 (alhaisempi kuin kertaakaan aikaisemmin neuvolassa) ja hb oli 123. Sf-mitta oli 31 ja keskikäyrällä edellään mennään. Pissa puhdas. Mun supisteluista sanoi, että kyllä niitä nyt jo saakin olla mutta ei kipeitä, koska ne eivät kuulu asiaan tässä vaiheessa raskautta... eli jos kipeitä niin tulee seurata ja ottaa yhteyttä jos jatkuvat pidempäänkin. Kyllä tämän tiesinkin, mutta kiinnostuksesta kysäisin. =)
Mulla on ollut tässä iltaisin ja välillä muutenkin lepäillessä myös rytmihäiriöitä (välillä useastikin päivässä). Ei kivan tuntuista yhtään! :( Tästäkin kysyin ja terkka sanoi, että niitä on normaalistikin useilla ihmisillä nukkumaan mennessä eivätkä ole mitään vakavaa... sanoi myös etteivät liity raskaana oloon sinänsä eikä noteerannut sitä sen kummemmin...kyseli vaan kestoa ja sanoin että nopeasti menevät ohi. Ei ole siis mitään ihmeellistä eikä syytä huoleen tässäkään asiassa, huh! :) Paljon oli kaikkea kysyttävää ja tietysti sen kivun vasemmalla ylävatsalla sitten unohdin :/ mutta mulla sitä oli eniten silloin kun närästikin usein ja nytkin se on vielä tullut samaan syssyyn sen kanssa, joten en usko että se on mitään ihmeempää...lisäksi se on pikkuhiljaa vähentynyt ja nyt enää tosi harvoin tuntuu ja loppuu samantien...
Mutta jos Riikka kysyt siitä neuvolassa sitten ma niin tulethan kertomaan tännekin?? Mulla tosin tuon vaivan kanssa ei ole mitään mikä voisi edes viitata raskausmyrkytykseen, joten en ole niinkään siitä huolissani...mutta kiinnostaa kyllä kovasti että mistä johtuu. :)

Olipas siinä juttua kerrakseen =)
Nyt taidan siirtyä sohvalle lepäilemään kun väsyttää niin kovasti...tulen vielä iltasella piipahtamaan jos ehdin.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!

ellastiina 33+4

mä muistin nyt, että mulla oli edellisessä raskaudessa noita rytmihäiriöitä. Oli niin outo juttu mulle, kun ei ollut aiemmin koskaan ollut, että otin siitä silloin selvää, ja neljä vuotta sitten mulle sanottiin, että raskausaikana usein on.

Riikalla on kyl hienosti kasvanu masu... Ei kiva kun noita kipuja. Toivottavasti ne kuuluu asiaan, eikä ole merkki mistään vakavammasta...

Rytmihäiriöt on säikytelly Ellastiinaa.. Toivottavasti ne loppuu ihan itestään... Aika hurjalta kyllä kuulostaa että ne ei ois mitenkää vaarallisia... Ja vauvelillakin ollu syke korkialla... Onneksi sit laski. Toi verenpainejuttu on hyvä... Mulle terkka uhitteli viimeksi, että jos ei laske, niin pannaan vuodelepoon.. Se ei kyl ois yhtää kiva.

Tohipillakin kipuilua... Kyselit, että alkaako olla valmista vauvaa varten. juu- meillä ei oo... No vaatteita ja vaunut ja sitteri on (kiitti Anskullille)... Yhtää ei oo mietitty nukkumisjärjestelyjä, luultavasti äitiyspaketin laatikko saa toimia ensisänkynä tai sitten shoppaillaan sänky tai kokeillaan perhepetiä. Äippäpaketin vaatteet on vielä pesemättä.. Lipasto meillä on, mutta se on viel vintillä ja täynnä tavaraa.. Se pitäis kantaa alakertaan ja pestä / ehkä maalatakkin. Sit pitäis saunakämpästä tai alakerrasta kantaa lipasto vinttiin tilalle. Perhevalmennukseenkin on vielä 3 viikkoa ja muutama päivä... Turvakaukalon saan ostettua siltä, joka tulee mun sijaiseksi töihin...

Olo on ollu kyllä sen alun etomisen jälkeen tosi hyvä.. Tänään tuli eka vaiva, eikä sekään kovin vakavaa... Jalat oli tosi kipeenä ja sit veti suonta pikkurillistä... Kerroin tuosta suonenvedosta sille mun sijaiselle, että ny tuli eka raskausvaiva.. Tuumas vaan että vähällä oon päässy. Niin munkin mielestä... Sujuis tää loppuaikakin, pari kuukautta ihan yhtä hyvin..

Päivää. Vihdoinkin Milla rupee tervehtymään, tänään näyttäisi olevan/tulevan ensimmäinen kuumeeton päivä. Jos vaikka tänään päästäisiin käymään koko pesueella jossakin ihmisten ilmoilla!?
Väkkärällä masussa kaikki kunnossa, mutta mulla rupee selkä näköjään olemaan kipeä... Tai voihan se olla, että eilinen sohvaröhnötys sai sen aikaiseksi, mutta joka tapauksessa kipeä on. Katseltiin eilen leffa musta jää. Oli aika hyvä, suosittelen!

Tänään pitäis ehtoolla sitten kaivaa tuolta kaapeista ne tuttipullot ja katsoa mitä tarvitsee lisää siis tuttiosat yms. Taidan varata myös pari tetraa Nan-äidinmaitoa jälleen kaappiin, jos sille on sitten kotiutumisen aikaan tarvetta. Millan kohdalla minulle kesti lähes viikon maidon nousu, joten nan:ia milla joi, kun kotiin tultiin...

- Jepa ja Väkkärä 32+4

kokeillaanpa jälleen tuota kuvalaskuria :)
SRC="http://www.meilletuleevauva.net/due_text.php?tickerid=7c590f01490190db0ed02a5070e20f01&ticker=856" BORDER="0" ALT=""></a>

Jepa sun pitää kopioida se alempi linkki eli PseudoHTML, UBBCode™ tai BBCode Käytettään monissa keskustelu foorumeissa jotka eivät hyväksy HTML koodia. siin on ne kaks laatikkoo eli se alempi laatikko ja se koko teksti... joka alkaa palkissa JA tosta eteenpäin viimeiseen hakaseen... siin on ne kaks laatikkoo eli se alempi laatikko ja se koko teksti...

Mä oon oikeesti alkanu miettimään järkeni köyhyyttä, kun viel lisää lapsia aloin tekeen... noil isommil lapsil on jokin kapina kausi menossa ja niistä ei saa taas kun pään vaivaa ja niiden takia saa hävetä silmät korvat päästään... noh saahan niiltä muutakin mutta se negatiivisuus on sellanen mikä jää pintaan... :( noh ei se mitää ny on molemmil piiiiitkä koti aresti, kummallakaan ei ole mitään asiaa muuanne ku kouluun... julmaa, mutta pakollista kun asiaan liittyy kodin ulkopuolista... tytön kaveri piiri on sellasta mikä vie ties mihin hullutuksiin ja siihen on saatava loppu... ja pojalla on joku esi murkku kokelu vaihe menos et se testaa kaikin puolin rajansa... VOIH... ihana kun ne palkitsee meidät välillä niin maan rakoon vievällä tavalla... tulee niin huono äiti fiilis vaikka kaikkesa tekee ja antaa... ja ei varmasti oo meijän muksut sen huonommal ku muutkaa ikätoverisa... tosin rajat on selkeemmät kun osalla niitä ei tunnu olevan ollenkaan... mä vaan en suosi vapaa kasvatusta vaikka lapset suht vapaasti saa elääkin normaali rajoissa... AAARGH... mutta kai tää on ohi menevää ja toivon et pienemmä ei toistas samoja... Pohjaltahan pääsee vaan ylöspäin...

Masukki ollu tänään hiljasemmal pääl... ei paljoo oo liikekannal ollu... noh kyl se taas illalla minua muistaa kun minä illan juoksen pyykillä... ei kai täs auta kun ruveta lajittelemaan pyykkiä... saa touhottamalla ees vähäks aikaa noi ikävät tapahtumat pois mielestään...

Anskuli ja TahvoTiinuli

[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=620]

ei ku ny se oliki ilmaantunu Jepal ihan oikein.... äsken ei näkyny :D
hih... no tulipaha selitettyä jos joku muuki tarttee joskus ;)

mut nyt hommiin

mukavaa päivää kaikille

Anskuli