HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riikkaa: mainitsiko lääkäri sitä mahdollisuutta että teidän poitsulla olis atooppinen iho?
Aika usein siihen liittyy kyllä joku allergia, mutta ei aina.
Ceralanin lisäksi voin suositella Lipolania (tosi rasvainen) ja Repairia.
Toivottavasti tuo rasvaaminen auttaa!!

Marianne: Minkä ikäinen sun esikoinen on? Ihan hyvin voit viedä päiväkotiin niin saa siellä leikkiä kavereiden kanssa. Ja ihan totta, täytyyhän sun saada nukkua, jotta jaksat huolehtia kodista ja lapsista. Älä ainakaan tuosta kanna huonoa omaatuntoa.
Täällä meilläpäin ainakin kävi hoitopäivien lisääminen helposti, kun menin osa-aikatyöstä kokopäiväiseen, mutta tuo on täysin paikkakuntakohtaista.

Olettekos muuten jo ajatelleet töihinpaluuta?? Jäättekö hoitovapaalle vai kuinka?
Mä en mene heti töihin vaan jään ainakin joksikin aikaa hoitovapaalle.
Aion opiskella ja vaihtaa näin ollen "uraa" =)

Piikkisiili: mä kans joskus ikävöin raskaana oloa.... Ihan vielä ei ole vauvakuume, mutta olemme molemmat sitä mieltä, että ainakin yksi lapsi saa tulla jos on tullakseen.
Eikä siitä vauvan kääntyilystä pidä stressiä ottaa!=) Minusta täällä on vauvat kääntyillyt kovin aikaisin, mahtaa olla kohta oikeita vauhtimatoja=)

Tietääkö kukaan suositella sellaista rintareppua, johon menisi vauva noin vuoden ikään asti??
Meillä on nyt rintareppu, mutta mietittiin tuossa juuri, että kun lähdetään reissuun 2 kk päästä, niin tyttö ei taida enää mahtua reppuun...

Kahvihammasta kolottaa, säkällä voisin ehtiä nauttia kupin kahvetta ennenkuin neiti heräilee ekoilta päikkäreiltä=)

Päivänjatkoja=)

Heissan, pitkästä aikaa..mulla kans kirjoittelu jäänyt vaikka väliin olen kyllä lueskellut.
Pitää heti kysyä mariannelta noista teidän tytön mitoista? Kun meillä myös pienikokoinen tyttö, mitat syntyessään 3160g ja pituus 49cm ja 3kk.n mitat 5105g ja 58,5..huomenna on 4kk:n neuvola..rintamaidolla on täälläkin menty, mutta neuvolassa eivät ole olleet huolissaan..ite vaan aina välillä miettii että onkohan kasvu ok.

Tyttö tuli kovaan kuumeeseen viime viikolla ja sitä kesti 2vrk, ei ollut muita oireita..käytin lääkärissä ja otettiin pissanäyte ja tulehdusarvo, joka oli hiukan koholla..niin ja samoihin aikoihin olin aloittanut korvikkeen ja suunnittelin jo lopettavani imetyksen, kun tyttö on niin tarkka rinnan kans..pitää olla oikeasti nälkä että syö ja siltikin saattaa olla vaikeaa keskittyä tai sitten raivoaa sitä, että maito ei ala herumaan riittävän nopeasti. No, kuiteski säikähdin tuota kuumetta sen verran, että kaduin tuota korviketta..(siis olin ollut jo vuorokauden imettämättäkin) että käynnistin maidontuloa pumppaamalla päivän..ja onnistuin siinä!!! Nyt taas mennään pelkällä rintamaidolla :)

Meillä on esikoinen suhtautunut erittäin hyvin pikkusiskoonsa..ikäeroa on 1v ja 6kk. Olen myös harkinnut esikoiselle osa-aika hoitopaikkaa, mutta en oo tehny ratkaisua vielä. Mää aloitan uudessa työapaikassa helmikuussa, tarkoitus tehdä ehkä 6h kolmena päivänä viikossa..tai kuinka nyt sitten sovin työnantajan kanssa..niin olin työhaastattelussa pikku neiti mukana kun oli 4viikkoa vanha..ja minä olin kuvitellut hoitavani lapsia kotona iät ja ajat..Veilä ei olla päätetty että viedäänkö pikkuinenkin heti hoitoon vai jääkö isä hoitamaan pariksi kuukaudeksi.

Meillä tyttö nukkuu yöt hyvin, syö 1-2 välillä ja sitte 6-7 ja vielä nukutaan n. 8 asti ja illalla nukahtaa omaan sänkyynsä, josta otan viereeni eka syötltä ja siihen sitten jääkin. Tää on mulle kyllä ihan luksusta, kun esikoinen oli aivan toisenlainen.

Jopas tässä nyt tuli vuodatettua..

maruska ja neiti 4kk + isoveli 1v10kk

Hupsista: lääkri kyllä sanoi että iho vaikuttaa atooppiselta. Meillä on suvussa äidin puolella atooppista ihoa. Siskollani on, mutta mulla ei. Oma ihonikin on kyllä kuiva ja herkkä. Katsotaan nyt miten tuo rasvaaminen tepsii.

Rintareppuja ei taida olla sellaisia, joihin mahtuisi isompi lapsi. Omasta puolesta voin suositella kantoreppua nimeltä Manduca. Siinä (tai muissakaan ergonomisissa repuissa) lasta ei kyllä voi kantaa kasvot menosuuntaan, mutta meidän poika viihtyy hyvin etupuolella kasvot kantajaan päin. kun poika kasvaa vielä vähän, voi alkaa kantaa selässä tai lonkalla. Ergo taitaa olla melkein samanlainen. Netistä löytyy lisää tietoa.

Jaaha, ja taas on joku asia huonosti. Meillä on ihme kitinäpäivä. Johtuisiko eilisestä rotavirusrokotteesta....

Riikka

Hupsista, meidän esikoispoika on 2,5 v. Täytyy vaan ajatella, että olen parempi äiti kun saan välillä hengähtää. Ehkä pian taas totun siihen, että poika on tarhassa, mutta nyt kesän jälkeen se tuntuu vaikealta...

Menen luultavasti vuoden päästä töihin jos vain rahat riittää kotona olemiseen. Meillä on uusi omakotitalo ja iso laina, joten saa nähdä. Jos on tiukkaa, niin menen takaisin töihin sitten kun tyttö on noin vuoden ikäinen.

Maruska: meidän tyttö oli syntyessään 3620g / 50,5 cm eli ihan normaali kokoinen. Mutta nyt sitten painoa ei ole vissiin tullut tarpeeksi neuvolan mielestä. Viime painokontrollikäynnillä 3,5 kk iässä tyttö painoi 5450g ja oli 61 cm pitkä. Eli painoa tulee liian vähän per kuukausi...No, saa nähdä mitä ne ensi viikolla sanoo, kun on 4 kk neuvola.

Kiitos Riikaa noista kantoreppu vinkeistä! Mä en ole noihin perehtynyt, mutta juuri nuo sinun mainitsemat kiinnostaa. Meillä mies on käyttänyt rintareppua, mä en kokenut sitä mieleiseksi, mutta tuollaista kantoreppua mäkin voisin käyttää. Meidän rintarepussa ei ole sellaisia säätöjä, että olisin saanut sen mulle sopimaan.

Marianne, tuossa iässä kun teidänkin esikoinen on, niin tarhassa oleminen on mun mielestä vaan hyväksi. Tuon ikäinen tarvitsee ikäistään seuraa ja niin paljon virikkeitä, ettei kukaan pysty tarjoamaan vauva kainalossa väsyneenä.

Nukkumatti kutsuu kohta, öitä!=)

Manducan reppua suosittelen minäkin :) on meinaan loistava ja aion sen itsekin hankkia...

Meillä pikkuisesta tullut iltaisin ihan mahdoton tissi hiiri... mikään muu ei kelpaa... hetken luputtaa ja sammuu siihen... ja sit kyl nukkuuki ihan hyvin... yö tissin jälken vaan meinaa heräillä vähän tiuhempaan... ite alkaa olla jo aika vasy kun sit iso pikku mies herää aamulla 7-8 aikaan... sillo on pakko nousta, mut sillonpa öhmötti päättääkin jatkaa uniaan... reilu peli...

mut nyt pakko lähtä harkitseen nukkumista kun tiiän et öhmötti herää viin puol 1 syömään... kerkeis vähän nukkuu...

Hyvää yötä kaikille

Anskuli ja öhmötti

Heippa!

Meillä on yöt olleet viime aikoina ihan mahdottomia. Isäkin pakeni toiseen huoneeseen nukkumaan... Poika ährää ja vääntelehtii jatkuvasti, rauhoittuu vain tissi suussa. Ja siitä johtuen on nukkunut vieressä. Itse en saa nukuttua kunnolla siinä ähinässä ja selkäkin tulee kipeäksi.

Epäilin että levottomuus johtuisi ihottumasta, mutta tänään aamulla tuntui pojan suussa ihan selvä hampaan alku. Ensi yöksi annan panadolia, jospa se rauhoittaisi vähän.

Huoh, toivottavasti joka hampaan kanssa ei ole yhtä vaikeaa. Päivälläkin poika on kärttyinen eikä mikään kelpaa. Kuinkahan kauan muuten kestää että hammas tulee ihan kokonaan esille?

Juupa juu, ei täällä sen ihmeempiä. Äiti on vähän väsynyt...

Riikka ja E

Täällä toinen väsyny äiti... Hampaiden takia meilläkin kiukkuisuutta varsinkin yöllä enempi... joten yö menee tissillä... Univelkaa olisi vaikka kuinka, mutta sitä ei pääse kuittaamaan kun pitää huolehtia koulukkaat koulutielle... mutta onneksi viikonloppuna siihen on mahdollisuus... jos ei iso pikku ukko päätä silloinkin herätä ennen kun kerkee aurinkokaa nousta... kaverista tullu vähän aamu virkku ja sit ku päivänki menee jo ilman päivä unia niin alkaa olla aikas raskasta...

mutta huomenna on miehen vp niin tämä äiti nauttii edes tunnin pidemmistä unista :D

Anskuli

Täällä on kohta kalju äiti... Lauantaina nimittäin hiuksia pestessä huomasin että niitä lähtee ihan hulluna. Koko ajan saa muutenkin poimia irtohiuksia vaatteista ja harjalla kun sipaisee pari kertaa niin johan lähtee. Ja eilen alkoi sitten vielä kuukautisetkin. En tiedä onko näillä joku yhteys vai sattumaltako vain osui samaan aikaan...

Miten muuten kiinteitä maistelleet, oletteko tehneet itse soseet vai aloittaneet kaupan soseilla? Meinasin tänään ostaa maissisosetta mutta aloin sitten miettiä että hyväksyykö poika omatekemiä mössöjä kaupan soseiden jälkeen?

Riikka

Tervehdys..

Vihdoinki sain tytön päikkäreille... Aamupäivällä nukkui puolituntisen. Sen jälkeen on ollu hereillä ja syöny tunnin välein... Syliin kyllä nukahtaa ja nukkuiski, mutta kun siirrän vaunuihin, niin herää ja huuto alkaa... Ekaa hammasta täälläki tehdään. Alaleuassa tuntuu selvä piikki. Tosi kivan tuntuinen kun imee täysillä leuat yhdessä ja sit yhtäkkiä kääntää päätään... (auts...) Samaa kuin Riikkaki oon miettiny, että kauankohan toi hampaan kasvu kestää... Ei ihan yhdessä tai kahdessa yössä ilmesty. Hammasharjaanki ollaan tutustuttu... Kun hammas alkoi kuultaa, niin aloitín harjailut. Sormi/ sormet ovat jatkuvasti suussa ja kuola valuu... väliin ottaa mun sormet ja pureskelee niitä... Tuttia neiti ei syö, joten jotai muuta purtavaa on kehiteltävä. On mulla niitä jäädytettäviä purulelujakin. Hirvittää vain antaa jäinen kapine tytölle.

Riikka kyseli kiinteistä. Me ollaan harjoiteltu mango-, ruusunmarja- ja päärynäsoseilla... Myös peruna-maissivelliä ja peruna-porkkanavelliä ollaan maistettu... noi hedelmäsoseet ovat tytölle enemmän mieleen... Kai siksiki että ovat kylmiä ja viilentävät ikeniä (ihan omaa päättelyä)...

Yönsä tyttö nukkuu meijän keskessä... Alkuyöstä on pitempiä unijaksoja, mutta aamua kohti tissittelyt tihenee...

Oon aina välillä käyny lukemassa teijän kuulumisia, mutta ei oo sit ollu aikaa kirjoitella... No nii... äitin puolentunnin hengähdysaika kului jo... vaunuista kuuluu älinää... Torstaina olis sitte neuvola, toinen rota-annos ainakin ohjelmassa. ja tietenki saadaan ne strategiset mitat...

Monikos on käyny odotuspuolella fiilistelemässä huhtikuisten ketjussa??

Iltaa!

Kiva kuulla senorastakin taas pitkästä aikaa! Käyn kyllä kurkkimassa teidän kuulumisia exissä. Ehkä teillä on menossa tiheän imun kausi? Tai sitten se hammas vaan kiukuttaa. Meillä poika myös järsisi äidin sormia kaikkein mieluiten. Niitä jäähdytettäviä puruleluja olen kokeillut tarjota, mutta ne on varmaan jotenkin kömpelön muotoisia eikä niillä saa rouhittua kunnolla. Ei kai niitä pakastimeen saa laittaa, jääkaappiin vaan?

Meillä poika soi viime yönä äidille kunnon unet. Nukahti klo 22 (tosin hirveän huudon jälkeen) ja 5.30 oli herätys. Syötiin, valvottiin hetki ja nukuttiin 9 asti. Nyt on taas levännyt olo, melkein kuin uudestisyntynyt. =)

Tsemppiä ja terkkuja kaikille! Tulkaahan linjoille sieltä...

Riikka ja E

Tervehdys täältäkin!=)

Aikoihin en ole ehtinyt kirjoitella, mutta nyt kun täällä jo kaikki väki nukkuu, niin on aikaa naputella=)

Tyttö täytti juurikin 4kk ja ensi viikolla on neuvola. Veikkaan että painoa on jo ainakin 7 kg. Ei jaksa äiti enää kovin pitkään kantaa...
Me ostettiin tänään uusi (tai siis käytetty mutta meille uusi) auto ja kyllä tuli tarpeeseen!! Ollaan tähän asti ängetty mun vanhaan 3oviseen ja ahdasta on ollut...
Parimetrinen mies, minä, kaksi lasta ja välillä 2 koiraakin =D
Nyt on farmari ja mahdutaan oikein mukavasti=)

Ostettiin saman tien tytölle uusi istuin autoon, vaikka painorajaan onkin vähän matkaa vielä. Sainkin tuolla toisessa ketjussa melkoisen ryöpytyksen, kun kyselin kokemuksia kasvot menosuuntaan istuimista... Vanhaan autoon se olisikin ollut ainoa vaihtoehto, mutta nyt ostimme Gracon cosmic comfortin.
Lähdemme Lappiin ensi viikolla ja on sitten pienelläkin mukavampi matkustaa.

Kiva lukea senoran kuulumisia!=)
Meillä ei kelpaa purulelu kutinaan, vaan omat ja toisten sormet. Mekin pidetään jääkaapissa sitä kokoajan, niin on mukavan viileä, vaan ei taida olla malliltaan mieluinen.
Olen kanssa kuullut, että pakastimessa ei saisi puruleluja viilentää.

Olen aika kiitollinen meidän tämänhetkisestä yörytmistä, tyttö nukkuu 8-9 tuntia putkeen. Illalla unille 21-22 ja aamusella syöpi ekan kerran.
Viime yönä meni 22-7.30. Piti aamulla tarkastaa, että vieläkö henki kulkee, kun oli niin pitkään nukkunut.

Mä käyn välillä kurkkimassa uutta huhtikuisten ketjua ja fiilistelen =)

Meillä ei tyttö käänny "vieläkään". Välillä yrittää, mutta tämä tuntuu olevan niin pohdiskelevaa mallia, että harkitsee tarkasti ryhtyäkö vaiko eikö=)

Riikkaa: meillä on menty ihan kaupan soseilla. Esikoisen aikaan tein jonkin verran itse, mutta kyllä ne pakastimeen jäi melkein kaikki.
Meillä suurta herkkua on Semperin maissi-peruna. Vaikka hyvin sohvi syö kaikkea.
Porkkanaa en ole uskaltanut vielä antaa, mutta maissia,perunaa,kukkakaalia ja parsakaalia on maisteltu. Ja sekalaisia hedelmäsoseita.

Jaahas, jos veisi koirat vielä ulos ja menisi vaikka saunaan... =)

Kiva lukea senoran kuulumisia kuten tottakai teidän muidenkin.

Meillä arki pyörähti käyntiin, mutta jotenki tähän ei ole vielä kerenny sopeutua :) puuttuu puolet lapsista niin kestää tovin sopeutua.

Öhmötistä on kasvanu tomera pikku mies. Pyörimällä menee "eteenpäin" ja kovasti koettaa jo ryömiä ja pylly nousee konttaus asentoon. Kauhia kiire päästä muiden mukaan :) Täys imetyksel mennään vielä. Kiinteitä en oo pikku maisteluita lukuun ottamatta aloittanu. Katsotaan jääkö allergiat näin vähemmälle vai onko niitä enemmän kuin muilla. Muilla aloitettu vellit ja kiinteet n 3 kk iässä. Tosin esikollakaan ei ole kummosia allergioita.

Himpura mä oon oikeesti ihan naatti... nyt kun vauva antaa nukkuu vaihteeks suht hyvin niin joutuu herään ennen kukon lauluu laittaa muksui koulu kuntoon ja kuitenki öhmötti syö viimeisen kerran yhen mais... Noh pitää opetella nukkuu päivä unii, jos sais ton ison pikku ukonki nukkumaan :D

Mut nyt aamu syötölle

Anskuli ja Öhmötti

Tervehdys taas pitkästä aikaa! =) Enpä tahdo tänne ehtiä kirjoittelemaan, varsinkaan nyt kun olympialaiset tulee niin katselen niitä kun poika nukkuu ;) En oo kuitenkaan mikään urheiluhullu mutta nyt tykkään vaan niitä seurata, jokso suomalaisetkin niissä pärjäisivät :)

Mukavaa on silti ollut lueskella teidän juttujanne, kun oon kerennyt täällä piipahtamaan...tarttis varmaan olla vähän aktiivisempi =) mutta tahtoo tuota tekemistä olla nyt jo enemmän, kun poikakin alkanut kovasti kääntyilemään ja kaipaa paljon äidin seuraa ja hellyyttä. Meillä poika vierastaa vielä kovasti ihmisiä (oli sitten sukua tai ei), mutta hetken aikaa seurattuaan ja tutustuttuaan on taas lähes normaali itsensä, hieman vain hiljaisempi :)

Riikka, meidänkin pojalla on atooppista ihottumaa (tämä siis mun oma diagnoosi) ollut jo reilun viikon verran... sitä on varsinkin käsivarsissa ja jaloissa, mutta kuitenkin pieniä punertavia (ei kuitenkaan jatkuvasti punoittavia) läiskiä, joissa iho hilseilee ja on kuivaa. Poskissa on välillä ollut pieniä näppyjä, jotka itsestään katoavat...luulen kyllä että ovat enemmänkin hikinäppyjä kuin mitään allergista ihottumaa. Mennään 4kk-neuvolaan ti niin katsotaan terkan kanssa että mitä tehdään. Rasvaillut olen ihan perusvoiteella ja olen todennut, että sen rinnalla tuo Bepanten- voide on hieman auttanut ja rauhoittanut ihoa (ihmeellinen apu moneen eri vaivaan :) ). Täytyy nyt katsoa josko ihan lääkärillä käytäisiin, mutta iho on kuitenkin ihan hyvässä kunnossa kun ei märkimistä ole ihoalueilla ollut eikä kovaa punoitusta. Suihkussa/kylvyssä käydään pari kertaa viikossa ettei iho kuivu liikaa ja sitten rasvaillaan päivittäin tarpeen mukaan. Noista rasvoista en muuten osaa sanoa mitään, kun ei omaa kokemusta ole enempää, mutta myös 1% kortisonivoidetta suositellaan vaikeampaan ihottumaan, tosin tietysti lääkärin suosituksesta sitä kannattaa vasta alkaa ihottumaan käyttämään.

Meillä ollaan maisteltu mango- ja päärynäsosetta ihan vasta tällä viikolla, mutta peruna-porkkanavelli ja maissivelli ovat olleet ruokalistalla jo useita viikkoja. Hyvin maistuu pojalle nuo kaikki ja nyt pärjäillään näillä ainakin tämä viikko loppuun ja katsellaan sitten muiden soseiden maistelua ensiviikolla.

Poika heräsi joten eipä tässä enempää tällä erää...mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

ellastiina ja J.

Hii-op! Onpa täällä hiljaista...

Pojalle on puhjennut molemmat alaetuhampaat. Ensin tuli toinen ja parin päivän päästä toinen. Nyt ovat ehkä muutaman millin esillä. Pitää alkaa tutustua hammasharjaan. =)

Ihottuma ei ole muuttunut oikein miksikään. Tai välillä se on parempi ja välillä ei. Kasvoissa ihottumaa ei kyllä ole ollut enää ollenkaan. Aloitin tänään maidottoman dieetin. Katsotaan onko sillä mitään vaikutusta. Jatkan rasvailua perusvoiteella 2 krt päivässä edelleen. Kovin ärtyneisiin kohtiin olen laittanut välillä Sibicortia. Sitä suositeltiin neuvolassa jo joskus aikaisemmin.

Yöt on taas rauhoittuneet. Poika nukkuu noin 21-05. Nukkumaanmenoaika vaihtelee jonkin verran, mutta herätys aamulla on melkein minuutilleen tasan klo 5. Silloin siis syödään ja sen jälkeen nukutuaan vielä suunnilleen 7 asti.

Miten olette viihtyneet kotona vauvan kanssa? Mua on ihmeellistä kyllä alkanut vähän tympiä välillä. Tänäänkin tuntui että hoh hoijaa taas yksi päivä edessä. Jotenkin kaikki rutiinit tuntuu tosi puuduttavilta. Ja olin tosiaan ennen äitiyslomaa pitkään kotona, eikä silloin tympinyt yhtään... No onneksi on viikonloput, jolloin on aina vähän eri kuviot ja äitikin saa vaihtelua.

Oletteko ajatelleet mennä vauvauintiin? Meillä olisi tulevana lauantaina info- ja ilmoittautumistilaisuus. Katsotaan nyt mennäänkö. Ja mahdutaanko edes ryhmiin. Taitaa olla aika suosittua touhua.

Ei täällä sen kummempia. Ensi viikon torstaina onkin jo 5 kk neuvola. Samana päivänä alkaa meillä kotona kylppäriremotti. Huh, onneksi päästään edes osaksi aikaa evakkoon.

Riikka ja E 4,5 kk+

Moi!

Terkut täältäkin. Neito alkaa olla kohta 5kk - aika menee kyllä ihan tajuttoman nopeasti! Kävimme juuri bailatinossa ja kyllä oli äidillä hiki! Ihana tunti, aiomme jatkaa siellä. Pikkuneito tosin ihmetteli kovasti, että mitähän touhua tää on.

Hampaita ei ole täällä vielä, mutta kovasti on sormet suussa koko ajan. Kirjoittelinkin siitä kakkapanttauksesta ja nyt on menossa 9. päivä eikä mitään kuulu. Kuukauden ajan on menty kerran viikkoon tahtia. Neitoa ei tunnu asia vaivaavan - ainoastaan minua. :) Olen antanut nyt kahtena päivänä luumusosetta ja annan tänään myös, jospa se siitä sitten.

Vauvauintiin olemme menossa syyskuun alussa. On tuo vesi elementtinä niin kiehtova, että päätimme lähteä kokeilemaan miltä tuntuu isoon altaaseen mennä.

Nyt neiti nukkuu ja kynnet on leikattava, joten hommiin siitä. Iloista mieltä äideille ja vauvoille!

Moi kaikki pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut pahemmin kirjoiteltua, lukemassa käyn satunnaisesti kun on aikaa ja jaksan.

Meidän pimu on reilut 4kk ja kuukaudenpäivät on kääntynyt ja pari viikkoa harjoitellut ryömimistä, pääsee eteenpäin, mutta omasta mielestään liian hitaasti - ja sitten palaa hermot. Hampaista ei ole tietoakaan, en kyllä niitä vielä odottelekaan, meidän lapsille on hampaat tulleet aika myöhään, aikaisintaan puolen vuoden iässä.
Sosetta syödään kerran päivässä, tällä hetkellä kasviksia soseena. Hedelmäsoseet eivät oikein kelvanneet, niinikään meillä syödään velliä iltapalaksi ja jonkunverran tuttelia, maito ei vain riitä.

Riikkaa, kyllä minuakin välillä tympii kotonaolo, viime viikolla sanoinkin miehelleni muutaman kerran, että tahdon töihin...aion kyllä olla kotona ensi syksyyn, sen enempää ei taida talous antaa myöden. On kotonaolossa paljon hyviäkin puolia, mutta kesän aikana huomasin kyllä sen, että meidän isommat lapset eivät kyllä päiväsaikaan kaipaa äitiään yhtään, ja nyt on tietty koulut, joten päivä meneen siellä.

Mutta nyt on pakko lähteä katsomaan tulevaisuuden futistähtien pelejä. Jaksamista kaikille!!

Iceage ja A

Heipä hei tännekin :)

Öhmötillä puhkes su. 2 alaetu hammasta, molemmat täysin yht aikaa... ja kyl niiden tulon huomaski, sellasta huutoo oli pari pv/yötä ja lämpööki nosti... Nyt alkaa onneks helpottaa... ainaki siihe saakka ku seuraaviin hampaisiin päästään...

Meillä alettiin kovasti jo harjoittaa ryömimistä viime viikon to alko todellinen äherrys ja siitä saakka sitä on harjoiteltu... pääsääntöisesti etenee pyörimällä mut pikku matkoja ryömiikin jo ja pylly nousee konttaus asentoon... toinen lapsi meillä joka pitää aivan liian kovaa kiirettä muiden mukaan ;o)

Mua meinaa kans kotona olo alkaa tympäseen vaik nautinki lasten kans olosta... jotenki vaan nyt rutiinit kateissa muuton jäljiltä vielä... mutta jospa sit kun kerhoilun aloittaa niin sais vähä rytmii taas :) toki isompien lasten koulu rytmittää jo vähän...

Mut nyt mentävä öhmötti ruokkimaan ku meinaa isin käden jo syödä :)

Anskuli

Tervehdys pitkästä aikaa!

Ollaampas tiputtu alas, hetken jo luulin että meidän ketju on tyystin kadonnut ;-).

Meillä teki kone tepposet, eli ulkona ollaan oltu kuin lumi-ukot, mutta nyt uusi mylly ja hyvin toimii.

Atooppista ihoa tuntuu olevan muillakin riesana, meillä myös! Joskus kutina käy vallan sietämättömäksi ja hilseily on mahdotonta. Päänahan karstaakin on riittänyt aivan yllin kyllin, mutta löysin vahingossa toimivan aineen mokomaan riesaan, nimittäin kookosöljyn! Karsta "suli" ihan silmissä ensimmäisen käsittelyn jälkeen ja sitä olen nyt sivellyt koko iholle ja tuntuu toimivan paremmin kuin apteekin rasvat. Iho ei enää hilseile niin. Sitä saa ihan luontaistuotekaupasta.

Poitsu kasvaa ja kääntyilee mahalleen kovalla ähinällä ja riehaantuu kaikista kivoista romppeista missä vaan väriä ja helinää löytyy! 4 kk tuli viime vkl täyteen ja ensi viikolla neuvolalääkäri.

Näin pikaiseen nyt, pakko päästä unille...

Öitä ja kuulumisiin!

loviisa & O

Huomenta!

Meillä sairastetaan. Itse olen flunssassa ja pojalla on (toistaiseksi vain) nuha. Torstain neuvola pitää varmaan perua, eivät kai anna rokotusta nuhaiselle? No, pitää soittaa ja kysyä. Yöt menee aika levottomasti, poika on nyt nukkunut vieressä (ja mies toisessa huoneessa). Välillä kuuluu hirveä rohina, ihan sääliksi käy toista. :(

Muuten täällä ei sen ihmeempiä. Olen ollut nyt viikon maidottomalla dieetillä, eikä pojan ihossa näy merkittävää muutosta. Katsotaan nyt viikko vielä. Ette usko miten tekee mieli kylmää maitoa, jugurttia ja ennenkaikkea juustoa!

Kiinteitä ei olla vielä maisteltu. Olen tehnyt pakastimeen valmiiksi bataattisosetta. Vuoroaan odottavat vielä maissi ja porkkana. Ollaan torstaina lähdössä evakkoon kun meillä alkaa kylppäriremontti, joten maistelun aloittaminen siirtyy ainakin sen yli.

Jaaha, huudosta päätellen meillä on ruoka-aika. =)

Riikka ja E

Heippa!

Missäs kaikki on..?

5 kk neuvolaterveiset. 9075 g ja 69 cm. Paino viuhtoo jossain ihan omilla käyrillään, on oltu ruoka-aikaan kotona. =) Rokotuskin saatiin nuhasta huolimatta, mutta eipä poika sitä tälläkään kertaa edes huomannut. Jatkan maidotonta dieettiä vielä ensi tiistaihin, vaikka terkka olikin sitä mieltä että sen voi jo lopettaa kun kerran ei mitään vaikutusta ole.

Jaaha, taas kutsu kuuluu....

Riikka ja E melkein 5 kk

Muistakaa maidotonta ruokavaliota noudattavat, että maitoproteiinia tungetaan joka paikkaan, karjalanpiirakoihin, keksehin ym.

Täällä menee mukavasti. Hymy on tytöllä herkässä, ja äidillä ja isällä myös. Elämä on ihanaa!

Lucia: muistetaan kyllä. Tuoteselosteet on luettava joka ikisestä elintarvikkeesta. Ja totta tosiaan, maitoa tai sen proteiineja löytyy mitä kummallisemmista tuotteista. Valmistajien nettisivuilta löytyy aika hyvin tietoa maidottomista tuotteista. Yksi moka mulle siitä huolimatta on jo käynyt. =(

Yhteistyössä