Huhtimammat 06 3

  • Viestiketjun aloittaja hipsu
  • Ensimmäinen viesti
Nonne
Voi Hipsu :) koitas ny relata! Nyt et yhtään testiä enää kyttää ennen maanantaita ja keksit ittelles viikonlopuks hirrrveesti kaikkee tekemistä, ettet ehdi sitä koko ajan vatvomaan mielessäs. Kyllä se tulos sieltä tulee bd.

Olipa Miukulla hurjat uutiset. Toivottavasti saat työpaikan, jos on kerran tosi kiva. Niitä oikeasti kivoja osuu niin harvoin kohdalle. En edes tiedä mitä sanoisin tuosta sinun terveysasiasta :( Toivottavasti saat leikkausajan pian ja pääset sitten taas jatkamaan normaaliin tapaan elämää ja elämöintiä. Jotenkin epätodellista, höh.

Meille ei kai mitään ihmeellistä taas. Voitais mekin ehkä harkita sinne Pääkaupunkiin raahautumista (oon kyllä sikahuono lähtemään ja ihan hirvee stressaamaan :)). Jos nuo unet nyt pysyis vaikka rytmissään, niin... Saisinkos junaseuraa muista manselaisista?

Ei muuta kuin viikonloppuja kaikille!
 
miuku--
Pikaseen vaan rallin keskeltä, että
Mansikkainen: meille treffit käy ja tällä kertaa tosiaan tullaan.

Hipsu: mä testasin taannoin clearbluella negan, vaikka menkat oli selkeästi myöhässä. Tuli kuitenkin kaksoset.. Apteekissa sanoivat, että clearblue rekisteröi kaikkein huonoiten raskaushormonia eli siis sitä pitää olla veressä tosi paljon ennen kuin näyttää. Odottavan aika on pitkä.. Tsemppiä ja toivottavasti kaikki ok!

Nyt on taas mentävä, kiitos kaikille tsempeistä.
 
Mansikkainen
...Joo Hipsu , mä olen kuullut kanssa, että sillä testillä ei välttämäti heti näy.
Ja sitäpaitsi, eihän siihen tulisi yhtikäs yhtään mitään, ellet raskaana olisi. :) Nyt malttia ja mielenrauhaa. Helppohan täällä on sanoa... ;)

Pitäiskö pk-seutulaisten treffata ennen näitä mahdollisia 1 v. "synttäreitä"?
Mulla on selkeesti vähentynyt tekemiset päivisin, kun jotenkin en raaski työnnellä poikaa vaunuissa ja esim. pyöriä kaupoissa, kun on hereillä. (ja sitten taas haluan, että saa nukkua rauhassa...) Mä kyllä uskon, että Lukas viihtyisi ihan vallan mainiosti asioita ja ihmisiä katsellen. Siis toki joskus käydään, mutta huomaan kynnyksen lähtöön nousseen.Tämä kostautuu sillä, että olen sitten kireä ja pahantuulinen, kun"mun elämässä ei oo mitään". ;) Tämän viikon saldo on kaksi tunti poissa kotoa, kun kävin uimassa. Ei riitä ei. (Tässä kirjoittaessa taas alkoi ärsyttää, kun itsestähän se on kiinni, että miten nämä päivät menee, Lukas on varsin mukautuvainen, eikä varmasti panisi äidin ostosteluja tms pahakseen.)

Mies sai viikonlopuksi keikkahommaa, mikä sinänsä on tosi kiva, että saadaan vähän ylimääräistä, mutta samallahan se tarkoittaa sitä, että mä olen myös täystyöllistetty koko viikonlopun. Plääh.

Viimeyö oli aivan painajaismainen, ei mitään hajua, että miksi tuo pieni mies (joka nyt uinuu sikeitään) ei millään nukkunut. Itki, vinkui, kitisi kääntyili, löi päätään milloin mihinkin...Grr...Me oltiin miehen kanssa väsymyksestä soikeina aamulla. Olisinpa siis nähnyt oikeita painajaisia sillä silloin olisin edes tiennyt nukkuneeni. No, tänään olen sitten juonut pannullisen "kotiäidin lattea", eli liian kauan seisonutta suodatinkahvia runsaalla maidolla (hillitsee kärventynyttä aromia).

On kyllä huimaa tämä kehitys edelleen, Lukas tapailee päivittäin sanoja ja matkii sanottua. Puu, kiitti, puuro on prrr... ja mitä eniten hokee on PEPI (meidän koirannimi, jota ei muuten itse ole annettu..) Koira ei jaksa enää totella pikku-ukon rehvakkaita kutsuja kun toistoa on vähän liian usein. ;)

Olen muuten huomannut, että silloin kun meinaa keittää yli ja seinät kaatua päälle tai tiskivuori tuntua mahdottomalta valloittaa, on parasta raivata lattialle vähän tilaa ja oikein keskittyä lapsen kanssa oloon. Otan kirjan tai legot ja rauhoitun itsekin siinä rauhallisen leikin lomassa. Tähän kuuluu myös telkkarin ja tietokoneen sammuttaminen, kun tuntuvat silloin kakofoniallaan vaan lisäävän hermostuneisuuttani.

Mä unohdin kertoa, että me avattiin myös pari päivää sitten onnettomuustili.
Olin tiskaamassa ja näin, että poika konttaili makuuhuoneeseen. Kävin kurkkaamassa mitä puuhaili ja palasin sorvin ääreen. En muistanut, että olin siirtänyt meidän cd-telineen sinne (juuri siksi, ettei onnettomuuksia kävisi) ja hetken päästä kuului kamala rysähdys ja itku. Lukas oli siis kaatanut painavan umpipuisen telineen päälleen ja pää oli (ehkä onneksi) mennyt siitä välistä, mihin cd:t pujotetaan. Pari kuhmua ja naarmu kaulassa. Itkua tuli loppupeleissä vähemmän, kun äidin kieltäessä syömästä appellsiinia kuorineen.

Imettäjiltä kysyisin vinkkejä hyviin imetysasentoihin, sillä vaikka Lukas kyllä mielellään syö, niin armottomasti pyörii ja röyhkeästi vaihtelee rinnasta toiseen. Sitä voimaakin, kun alkaa olemaan niin voi näitä tissiparkoja. :( Mulle on ollut luonnollista jatkaa imetystä, mutta välillä kyllä kyrsii, kun se täytyy ottaa huomioon omia menoja suunnitellessa ja kaupungillakin täytyy kaivaa meijerit esiin, kun aika on. No, tuskin enää kauaa on tätä "ongelmaa". Huomasin muuten yksi päivä kummallisen asian (vähän pelottaa kirjottaa tätä näin julkisesti), mutta kun olin syöttämässä Lukasta eräässä lastehoitohuoneessa ja viereen tuli toinen äiti valuvine rintoineen, niin tunsin pienen ällötyksen. Olin ihan ihmeissäni, koska imetänhän itsekin. Pystyn nyt kuitenkin jotenkin paremmin ymmärtämään heitä jotka eivät ole mielissään ns julki-imetyksestä. Luonnollista se kuitenkin edelleen mielestäni on.

Meillä syödään tänään taas Saarioisten a`la carte listalta. Tilaisinko tänään keiton? Ja illalla mennään veljen läksiäisiin, joka matkaa Brasiliaan. Kun katsoo ulos, niin on vaikea keksiä syitä miksei sitä piiloutuisi matkatavaroihin.

P.S Romaanin päätteeksi lohdutan kaikkia herkkusuita, että tällä äidillä on herkkupäivä joka päivä, valitettavasti. Elopaino ei vielä ole lähtenyt nousuun, kiitos sen imetyksen, mutta pian on tapahduttava jotain. Aamupalaksi popkornia ja suklaavanukasta ei liene se terveellisin vaihtoehto.
 
hipsu
moik!
täällä taas uskoa löytyy, aamuyöllä iski pahoinvointi ei nyt oksentaa tarvinnu kuitenkaan..Miuku:joo tosiaan, nuo testit on kyllä kummallisia ei ota selkoa.
Onnilla puskee kolmas hammas ylhäältä eestä, joten aamuyö oli aika itkuista. Lankesin jo puoli kuudelta antaan aamumaidon ja sitten nukuttiinkin kasiin. Toivottavasti ei nyt ota tavaksi.
 
Cosmic ja Tomi
No niin, nyt on meilläkin koettu vauvan oksennustauti. Tomi alkoi olemaan kummallisen unelias torstai-iltapäivällä. Illalla mitattiin kuume, kun oli niin lämmin, ni sehän näytti 39C! Iltapuuroa ei oikein meinannut jaksaa syödä eikä maitokaan maistunut. Puolen yön aikaan alkoi sit pulauttelu ja pari tuntia eteenpäin oksennusta tuli oikein kaaressa. Se oli aika kamalaa! Minä siivosin sitä mukaa ja kaikki oksennukseen menneet petivaatteet, yms. laitoin samantien pyykkikoneeseen pyörimään, vaikka olikin keskellä yötä. Ei niitä viitsinyt jättää haisemaankaan ja pöpöjä levittämään. Kaksi koneellista 60C pyykkiä keskellä yötä pestynä, taas uusia kokemuksia lapsiperheen arjesta... Naapurit varmaan tykkäsivät. Onneksi se oksentelu rauhoittui aamuneljään mennessä, me vanhemmat emme tosin nukkuneet sinä yönä kuin pari tuntia, kun Tomi sit heräili normaaliin tapaansa kaheksan aikaan. Huomasi kyllä, että poika oli oikeasti tosi kipeä, kun ei se jaksanut edes nousta sängyssään ylös. Mies joutui lähtemään töihin ja mä jäin Tomia hoitamaan. Lähinnä se oli sylissä kanniskelua ja yritystä saada poika juomaan. Yölläkin annoimme poitsulle tuttipullossa vettä, johon olin sekoittanut hieman suolaa ja sokeria, jotta nestetasapaino pysyisi hyvänä. (Tuo oli ohjeena sairaalasta silloin kesällä, ku Tomilla oli se ripuli, ni sanoivat että jos kotona ei oo Osmosal-juomaa, ni tuo käy korvikkeena). Siinä päivän mittaan mittailin kuumetta ja kun mittari näytti 40,1C, niin soitin miehelle että tulee kotiin ja lähdetään lääkäriin. Tomi oli siinä vaiheessa aivan hehkuvan kuuma ja ihan muissa maailmoissa mun sylissä maatessaan. Se oli pelottavan näköistä. Käytiin terveyskeskuksessa, josta lähete keskussairaalaan lastenlääkärin arviointiin. Siinä odotellesssa poitsu onneksi jaksoi juoda 2dl maitoa ja purkin hedelmäsosetta, joten lääkäri tutkittuaan pojan totesi hänet riittävän pirteäksi kotihoitoon. Nyt hän alkaa olemaan jo terveiden kirjoissa. Ripulia ei siis ollut missään vaiheessa ja toistaiseksi ei meihin kumpaakaan miehen kaa oo tarttunut. Ainoa, mistä keksin Tomin sen taudin saaneen, vois olla jommassa kummassa perhekahvilassa, kun Tomppa tietenkin maisteli kaikkia leluja tai sit siellä elokuvissa käydessä. No eihän näistä voi tietää!

Niin, tokihan sitä yrjöä lensi sitten pitkin mattoja ja lattioitakin. No onneksi meillä oli pyykkitupa jo valmiina varattuna eiliselle eli lauantaille. Mä vein Tomin mummolaan lauantaiksi hoitoon, jotta saatiin miehen kanssa pyykätä ja siivota rauhassa. Siinä sitten päivän aikana pestiin neljä mattoa, 10 koneellista pyykkiä, mankeloitiin lakanoita, imuroitiin, pestiin lattiat, pestiin vessa, yms. pientä järjestelyä. Voin sanoa, että siivous ja pyykkääminen voivat olla tosi rankkaa tuossa mittakaavassa tehtyinä! Toivottavasti ei tartte ihan pian tehdä uudestaan! =)

Nyt täytyy taas mennä!
 
hipsu
moi!
ei sitten tule meille varmaankaan kakkosta tänään alkoi vuoto, joka on nyt kestänyt koko päivän :(
vahvasti epäilen keskenmenoa taii menkkoja huomenna tulee vasta se verikokeen tulos, että olinko ees "oikeesti" raskaana. vähän kyllä masistaa, mutta uutta yritystä kehiin.
 
Niina ja Linnea
Hei!

Aika rajulta kuulostaa kyllä tuo Tomin vatsatauti. Linneakin oksenteli pari kertaa tuossa pari viikkoa sitten, kun oli niin kova yskä että sen mukana tuli ruoatkin ylös. Onneksi Linnea ei ole sairastanut kuin vain kerran, hirveää katsoa kun pieni lapsi sairastaa.

Sympatiat Hipsulle, epistä! Jotenkin tulee ihan huono omatunto, kun en oo itse osannut niin nauttia tästä raskaudesta ja sitten kun vielä muistan että oot puhunutkin jo siitä pikkukakkosen mahdollisuudesta niillä Sello-tapaamisilla. Jännä että näkyi kuitenkin viiva... voisko olla että nää on vaan jotkut valemenkat? Onneksi saat mielenrauhan asiasta huomenna.

Miuku, oot ollut ajatuksissa. Hurjalta kuulostaa sydänleikkaus. Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Meille ei kuulu juurikaan mitään uutta. Eilen täytin 30v., joten uudella vuosikymmenellä mennään. Linnealle on tullut ainakin yksi hammas lisää jälleen. Tänään on ollut joku pusuttelupäivä - mulla on molemmat posket ihan tahmeina Linnean kuolasta. Sulosta! 1-vuotissynttäreitä suunnitellaan kolmen viikon päähän, kutsut jo kirjotettu.

Niin joo, ja ollaan mielellämme tulossa siihen 1v. tapaamiseen!
 
Mansikkainen
...huoh...Nukkumaanmenot ovat viivästyneet ja vasta äsken pyöräytin ukkelin uinumaan.

Mua ei pussailla, purraan vaan. ;)

Sellaista lähdin kirjoittamaan, että menin Niina sekaisin niissä sun numeroissa, joten laita vaikka joku päivä viestiä niin saan varmuuden, jotta kumpi niistä on oikea (Tyhmänä en poistanut vanhaa.) Panin kyllä sulle silloin viestiä takaisin. (jos et sitä siis saanut)

Untamoisia!
 
Molly&poju
Voi, onpa täällä ollut ikäviä uutisia! Tosi kauheelta kuulosti Cosmic toi teidän Tomin vatsatauti:( Nää on varmaan näitä tauteja joilta ei voi lasten kanssa välttyä.....Tosin ei vielä ihan näin pienelle tarvis tulla.

Meillä on oltu kans kipeenä, tosin (onneksi) me aikuiset eikä poju. Mä olin itse viime alkuviikon kuumeessa ja nyt lauantaista lähtien mies on ollut kuumeessa. Mulla meni nopeeta ohi mutta mies on nyt ollut aika sippi. Sippi oon mäkin kun yksinäni pojua hoitelen ja tottakai yötkin on taas menneet tosi huonosti. Tänä aamuna olin ihan kuollut väsymyksestä.

Muuten ei meille mitään uutta. Kovasti on pojulla jo ilmennyt omaa tahtoa. Jos kiellän esim. astianpesukoneen napin vääntämisen, heittäytyy lattialle ja alkaa itkemään krokotiilinkyyneleitä. "Kukka"-sanaa harjoitellaan kovasti.

Mä ihmettelin Niina että kuinka aikaisin te niitä synttäreitä vietätte kunnes tajusin että eihän tässä montaa viikkoa huhtikuuhun ole. Oma lapsenikin täyttää vuoden ens kuussa, en vaan ollut tajunnut sitä! ;D

No, nyt täytyy mennä syöttämään poikaa. Tsemppiä teille kummallekin Hipsu ja Miuku!
 
mammahuhtikuu & Milla
heippa hei!

Sympatiat hipsulle epävarmuus ei mukavaa!!!

Jaksamista miukulle leikkaus varmasti jännittää sillä vaikka se on niille rutiinia niin sulle se on silti uusi ja iso asia. Toivotaan että saat sen työpaikan!
meillä viime viikko meni sairastellessa. Milla oksensi ja ripuloi. Siinä samalla sai kaksi ekaa hammasta alas. Itse ei tarvinu onneksi kuin oksentaa kerran, mutta mies oli sitten kunnolla vattataudis.
Vatsataudin jälkeen milla on ollu vähän rauhallisempi eikä ole edes enää niin innoissaan kävelykärrystä.
 
hipsu
masennus, verikokeen tulos oli positiivinen eli kesken meni..
tosin kai parempi nyt, kun myöhemmin. Terkka vielä yritti, että jos se vaan on jotai vuotoa ja olisit vielä raskaana..no en oo, maha on ihan erilainen, tuntee et siellä ei oo mitää :(
no, uutta yritystä kehiin kun jaksaa ja tästä toivutaan.
 
Nonne
Hipsulle *hali*.

Onpa ollut ikävän kuuloisia tauteja teillä liikkeellä. Kauhulla olen ollut ip:stä alkaen, kun on pojalla ollut vähän maha löysällä... toivottavasti ei ylly. Ei ole kyllä pariin päivään syönyt kauhean hyvin ja kaikkea jyrsii ihan hirveästi. Ehkä sieltä vihdoin tulisi hammaslisäystä.

On sitten alkanut uudelleen se kiukuttelu. Luulin sen jo loppuneen, kun ei ole pahemmin vähään aikaan niskojaan nakellut mutta eiiiiiiii. Pari viime päivää on taas ollut jatkuvaa loukkaantumista ja niitä kämmenen kokoisia kyyneleitä. Itsellä ei meinaa välillä millään pokka pitää, kun toinen loukkaantuu _niin_ verisesti. Esim. jos ottaa jotain kädestä/suusta pois, niin saattaa alkaa huutamaan, lyö pari kertaa kämmenellä lattiaan, kääntyy pois päin ja konttaa pari metriä mennäkseen johonkin itkeä tihrustamaan ja huutamaan... noin viideksi sekunniksi. Sitten tullaan taas ihan muina miehinä takaisin. Mitäköhän tää oikein on :) ? Appiukkoakin oli taas vierastanut viikonloppuna nähdessään. Ehkä se vaan on sitä eroahdistusta vielä.

Jaaha, miesväki tulee iltapesulta. Lähden tästä maitotarjoiluun.

Ainiin Mansikkainen, mulla ei ole kyllä imetysasentovinkkejä. Paitsi se yks. Sylissä istualtaan, niin kuin alusta asti. Mä en edes enää osaa ajatella mitään muuta asentoa :) Onko sulla paikat kipeenä vai vaihtelunhaluko nostaa päätä?
 
miuku'''
Hipsulle kovasti sympatiaa ja iso hali.

Mäkin luulin eilen, että pojat on sairastuneet kovaan vatsatautiin, mutta ilmeisesti housuvaippa vaan falskasi varsinkin Topiaksella - ja pahasti. Näkymää sängyssä olisi voinut kuvailla miinaräjähdykseksi. Pehmolelu, 2 tuttia, sängyn pinnat ja Topias itse olivat kuorrutetut kakalla. Puhumattakaan liinavaatteista. Odoteltiin koko iltapäivä jännityksellä uutta pöräytystä, mutta onneksi sitä ei kuulunut.

Joo ja toi loukkaantuminen ja kiukuttelu. Pojat välillä puivat nyrkkejään ja kanssa lyövät lattiaan käsillä, kun vien jonkin tavaran kädestä tai käsken olemaan kiskomatta johtoja, lamppua tai mitä milloinkin.
Toinen, mistä olen jo ennenkin jauhanut on nää meidän ruokailut. Ne menee nykyään aivan sikailuksi, kun pojat hauskuuttavat ja matkivat toisiaan. Pärisyttäminen ja ihmeelliset ilmeet, joissa ruoka pursuaa suusta ympäriinsä ovat oikeita viihdytyksen valttikortteja. Mä en ihan oikeasti tiedä mitä tolle voi tehdä, kun eivät ota kuuleviin korviin kieltoja ja toisaalta olen oikein panostanut siihen, etten anna hymyn väreenkään käydä naamallani, kun porsastelu alkaa. Ehdotuksia otetaan vastaan ilomielin.

Muuten täällä viihdytään erinäisten pallopelien parissa ja taaperokärryillään ahkerasti. Topias on lisäksi oppinut viheltämään. Huulet vihellysasennossa vetää ilma sisäänpäin ja siis vihellellen pötkii kärrynsä kanssa tai tuhoaa lehtikorin sisältöä. Aika huvittava näky, kun naama on niin pyöreä. Itse muistelen, että opin viheltämään vasta joskus kouluiässä..
Kumpikin poika nousee välillä kesken leikin ilman tukea seisomaan, mutta laskeutuvat kiireen vilkkaa takaisin kyykkyyn, kun tajuavat seisovansa ilman tukea. Taidot kävelyyn varmasti riittäisi, mutta rohkeus ei.

Mulla on tiedossa pitkä viikonloppu Levillä kavereiden kanssa nyt tulevana viikonloppuna. Mies on talvilomalla eli hoitaa poikia kokopäiväisesti kotona. Se odottaa lomaansa poikien kanssa ihan innoissaan ("poikien viikonloppu") ja musta on ihanaa lähteä rentoutumaan ja syömään ja laskemaan ihan itsekseen. Joskaan en ole suoraan sanottuna edes uskaltanut ajatella miltä mahtaa ikävä ja ero pojista sitten tosi asiassa tuntua.. Huih.

Joo ja siis toi mun pumppu on tutkimusten perusteella reistannut ihan syntymästä saakka, sitä ei ole vain aiemmin huomattu. Meinaavat kuitenkin leikata, koska ei osata ennustaa miten mä kestän parinkymmenen vuoden kuluttua ja riskit leikata on nyt niin pienet. Tuntuu niin utopistiselta koko asia, etten ole paljon ehtinyt päätäni sillä vaivata. Toisaalta mua on erinäisistä syistä leikelty joskus ennenkin, joten ihan turvallisin mielin leikkuriin menen sitten kun se päivä koittaa.

Nyt katsomaan telkkaa kunnes uni tulee. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)
 
miukulle...
Anteeksi, että tunkeilen ketjuunne, mutta miukulle olisi ehdotus noihin ruokailuhin (ellet jo ole kokeillut) eli, kun teillä pojat alkavat pelleillä syömisten kanssa, niin nosta pojat kylmänviileästi pois pöydästä ja toista tämä aina kun syöminen menee pelleilyksi. Ehkä pojat näin oppivat, että ruokailut ovat syömistä varten eikä muuta ja kun on tarpeeksi nälkä, niin varmasti syödään. Tällaista tuli mieleen...
 
Anne ja Tiuku
Maanantai-iltaa vaan kaikille.
Ja voimia niille, joita elämä nyt koettelee!
Minä pääsin viikonloppuna minilomalle yksikseni :) Olin ihan kuulkaas Helsingissä asti kaveria moikkaamassa ja oli siis ensimmäinen yö erossa Tiukusta. Ihan kivasti meni kaikin puolin, mitä nyt etsin yöllä unissani Tiukua kaverini alta ettei vaan nuku vauvan päällä...hihhii. Oli ihana palata kotiin, mutta vaikutti siltä ettei mua oltu suuremmin kaivattu - iskän kans oli ollut hurjan hauskaa pulkkamäessä jne. Ja oli nukuttu yht. 5h päiväunia ja syöty suuret satsit mukisematta (miksi ei koskaan äidin kanssa tuollasta käytöstä???) No, joka tapauksessa oli vaihtelurikas vloppu, ja itseasiassa me lähdetään koko perhe reissuun pohjoisen suuntaan keskiviikkona mun kotiapajille ja tullaan vasta maanantaina takas. Eli vaihtelua arkeen tiedossa! Jipii!
Tutulta taas kuulostaa nuo teidän kuvailut lasten käytöksestä... Täällä kans tyttö hermostuu suunnattomasti jos kielletään tai ei esim.pääse sohvalle omin avuin (kiipeää itse ison pehmokoiran päältä, mutta raivostui kun otin koiran pois). Onko teidän muiden lapsosilla sellaista järkeä että korkealta voi tippua? Ei Tiukulla vaan ole, ihan suuna päänä aina tulossa alas sohvalta/sängyltä, onneks ollaan aina ehditty napata jalasta kiinni :)
Siitä 1v tapaamisesta vielä; olisi kyllä huisin kivaa tulla, täytyy katsoa sitä ajankohtaa lähemmin. Mietin vaan noita käytännön asioita, että mitenkä sitä junat ja kaikki :D Nooh, kattellaan!
 
Miuku'''
Kiitos vierailijalle kommentista ja neuvosta. Konstia on kokeiltukin, tosin ei ehkä tarpeeksi pontevasti useimmiten. Pojat ovat muutenkin huonoja syömään, päivässä menee yhteensä yksi iso purkillinen ruokaa, tietty puurot ja maidot päälle. Tuntuu, että heti kun pahin nälkä on saatu muutaman lusikallisen jälkeen taltutettua, niin pojille on se ja sama vaikka joutuvatkin pöydästä pois.
Jotenkin sitä itse stressaa tuota vähäistä syömistä ja yrittää ujuttaa edes jotain keinolla millä hyvänsä.
 
hipsu
tere!
olikos treffaamiseen sovittu jo joku pvä? tää viikko on ollu vähä tällästä sattuneesta syystä, yritän taas palautua raiteilleni vähitellen..
oltais kyllä tulossa onnin kanssa.
ei täällä kummempia, yöt menee (kop kop) hyvin tänään heräsi vasta ysiltä ja aattelin kokeilla jos pärjäisi vaan yksillä unilla..
 
Mansikkainen
Hyvää naistenpäivää!

Hienoa Hipsu, että yö(t) on menneet hyvin! Täällä ei. Mulla on niin äärettömän lyhyt pinna yöllä, eikä hermot meinaa kestää heräilyjä. Olen tässä naama mutrulla vedellyt pari päivää ja hamstrannut lisää univelkaa. Sattuneesta syystä myös miehen kanssa on nyt hankalaa, saapa nähdä kuinka kauan tällä kertaa jaksan olla aikuismaiseen tyyliin puhumatta eli mykkäkoulussa. Hiiteen kaikki keskustelut ja sopimiset, en jaksa nyt panostaa. Aaargh...

Lukaskin sai sitten jonkin sortin nuhan ja niiskuttaa vähän, mutta on muuten ihan oma itsensä. (Paitsi johtuiskohan nuo heräilyt sitten tästä...)

Hupsua, että miten samanikäiset lapset voikin syödä niin yksilöllisiä määriä. Lukas ei edes ole mikään pullea mutta syö päivässä kaksi isoa satsia puuroa hedelmäsoseella tms. kaksi isoa ruokapurkkia, välipalana jotain hedelmää ja imetystä n. 6 k. Usein sitten vielä haluaa mutustaa leipää. Itsekin välillä mietin, että miten siihen voi mahtua niin paljon ruokaa... Mun mies on ollut pullea pienenä ja itsellekin ruoka aina maistunut...pitääkö tässä alkaa jo vahtaamaan, että montas rusinaa herra on syönyt?! ;)

Kirjat on alkaneet kiinnostaa enenevässä määrin. Tutkii itsekseen pitkiä aikoja tai sitten kipuaa kirjan kanssa syliin, jolloin ihmetellään niitä yhdessä. Osaa osoittaa auton ja muutamia muita juttuja tietyistä kirjoista. (Ei varmaan kyllä osaisi, jos en joka päivä kysyisi samaa kysymystä.) Sanoo autoa tosin "am":ksi.

Tapaamista ei liene sovittuna millekään päivälle, siis ei tätä pk-päätyläisten ttreffaamista, saati sitten 1v. kokoontumista. Kaikki käy. Lähes. :)

Miuku, ihanaa, että saat paon arjesta. Jotenkin saattaa paistaa rivien välistä, että täällä olisi myös yksi miniloman tarpeessa. Itse sitä on asettanut tässäkin asiassa esteen mikä toistaiseksi pitää mut pojan luona. Imetys. Turha valittaa, koska itse olen osani valinnut. Hmmm...kesällä sitten.

Mukavaa päivää kaikille! Mä olen täällä kärttyisenä, enkä pääse edes suihkuun, kun lämmin vesi on taas poikki. *prkl*
 
Molly&poju
Heippa vaan!
Meillä täällä sairastelu on jatkunut, nyt onneks jo alkaa elämä voittaa. Meidän poitsullakin nousi korkea kuume ma-ti yönä, oli 39,5 astetta. Korkea kuume jatkui koko tiistain, eikä poju suostunut juomaankaan. Käytettiin lääkärissä, ei ollut korvissa tms mitään. Lääkäri vannotti että nestettä pitää saada menemään vähintään 8dl tai joutuu osastolle. Me sitten vaan pakotettiin se juomaan ja onneksi sitten imikin hitaasti mutta varmasti maitoa. Poju oli tulikuuma, veltto ja nuokkui vaan sylissä eikä suostunut nukkumaan sängyssä ollenkaan. Mullakin sitten tiistai-iltapäivänä alkoi kurkkukipu ja kuume nousta. Onneksi mies alkoi olla jo toipumaan päin niin jaksoi hoitaa enemmän. Äitinikin tuli onneksi apuun.

Sitten yhtäkkiä ti-ke yönä kuumetta ei ollutkaan pojulla enää ollenkaan ja ke-aamuna leikki normaalisti lattialla! Siis en ymmärrä mitä se oli....:-S Samanlainen kuumevuorokausi oli kuin kerran tammikuussakin. Nyt sillä tosin on nuhaakin. En tiedä puskisko sieltä toista ylähammasta nyt.....? Mullakin kuume laski eilen ja nyt on vaan h***tillinen yskä.

Siis on tää sairastelu hirveetä. Me ollaan tosi harvoin kipeenä niin sit kun yhtäkkiä kaikki sairastutaan niin se tuntuu karseelta. Mulla on kai viimeks ollut kuumetta 2 vuotta sitten. Kämppä on kaaosmainen kun ei oo jaksettu siivota ja pojun päiväunirytmit on ihan sekasin. Vähän taitaa vielä se kuumeilu vaikuttaa kun on itkuisempi ja väsyneempi. Sylitellä pitää vähän väliä.

Mäkin oon sopinut Helsingin-viikonlopun ihan yksinäni kaverin luokse maalis-huhtikuun vaihteeseen. Siis todellakin odotan sitä! Tää järkyttävä väsymys alkaa ottaa koville ja lisäksi pojun narinakitinävinkunavaihe ottaa hermoon.

No, olipa siinä taas valitusta. Hyvää naistenpäivää kuitenkin kaikille:)
 
Susan
Hipsu: kaukohali!
Miuku: tsemppiä leikkaukseen!

Olen tääl kyl lukenut juttujanne, mut en itse ole saanut aikaiseksi rustattua sanaakaan. Meil on kans sairasteltu (kuten kaikilla muillakin). Ensin Alissalle nousi yhtäkkiä ja yllättäen LA kuume (39,5), mut sit SU ei kuumeesta tietookaan. Mut jäljelle jäi yskä joka ei näytä hellittävän. Yöt on yhtä yskimistä, samoin päiväunet. Ylhäällä ollessa neiti ei niin kovasti köhi, mut maatessa lima laskee nieluun ja sit yskitään kokoajan ja melki oksennetaan.

No tiistai iltana neiti meni oikein nätisti nukkumaan, mut heräs muutaman tunnin päästä HUUTAMAAN! Ihan selvää kipuitkua oli, mut syytä ei meinannut löytyä. Lopulta Alissa hieroi kovasti silmiään ja niitä sit huuhdeltiin. Ja aamulla ripset oli liimautunut rähmän alle. Haettiin lääkkeet ja neisin silmätulehdus helpottaa, mut mulla on nyt sit se vuorostaan. Ja juuri kun lääkäri eilen varoitti, että tarttuu sit helposti. Nyt sit käytän itekin samoja tippoja ja simät on kuin hiekkapaperilla hinkattu:( Kipeetä ottaa ja vuotaa, joten voin kuvitella miltä tämä Alissasta tuntui. Onneksi tipat auttoi nopeasti ja Alissan silmät näyttää jo nyt paremmilta.

Alissa on nyt alkanut opetella ilman tukea seisomista. Ja ihme kiipeily kausi menossa, kiipeää sohvalle ja olohuoneen pöydälle (on sellaista matalempaa mallia). Kiukuttelua riittää täälläkin ja kaikista kielloista suututaan verisesti ja sehän näytetään. Syöminen pelelilyä, ruoka vain kaivetaan suusta pois. *huokaus* Tänään tein itse neidille kinkkukiusausta, kun tähän saakka on vyönyt vain kaupan soseita. No eipä se maistunut neidille, mut periksi en anna. Olis kiva siirtyä kotiruokiin pikkuhiljaa...

Muuten ei kummempia. Jaksamisia kaikille!
 
Cosmic ja Tomi
Minnekäs kaikki ovat taas kadonneet?

Aika monella teillä muilla on 1v. synttärit tulossa paljon ennen meidän pojan 27.4 olevia synttäreitä. Joten vinkkejä kaivataan, millaiset pirskeet ootte aikonu pitää? Ja millaisia kakkuja tehdä?

Oli aika karu vesijumpan lopetus, ku siellä kuoli eräs vanha nainen. Itse tilannetta en nähnyt, mutta tuollaisen jälkeen tulee sellainen olo, että se on niin lopullista. Kävi sääliksi niitä äitiensä kanssa olleita lapsia, jotka joutuivat menemään pukuhuoneeseen tapahtuman jälkeen. Kauheaa!
 
mammahuhtikuu & Milla
No huh cosmic! En kyllä toivo kohtaavani samaa. Meillä meinaan jumpas kans vanhenpaakin väkeä.

Me olemme uupuneita tästä ikuisesta taudista. Mutta tautiin kyllästyneenä menin jo tarkastuttamaan neitiä oikein korvien, kurkun ja nenän erikoislääkärillä ja kas kummaa kun korvat putsattiin vaikusta niin mitä sieltä löytyikään korvatulehdus ja molemmissa korvissa. Rään väristäkin sanoi jotta jossain on todella tulehdus ja saatiin kahdeksan päivän kuuri ja kyllä se taas jo auttoi. Yskähän neidillä vielä on kova mutta toivotaan että se tästä. Harmittaa vain kun tuli juuri viime viikolla käytyä tk:ssa näyttääs korvia kun niitä välillä kosketteli. Siellä vain sanottiin että joo o vahaa on , mutta korvat terveet. Meinaan ei se spesialistikaan ensin mitään sanonu meinas vain jotta vaha pitää ensin poistaa.

Pottaan on ekan kerran tulleet pissa ja kakka mutta ei sitten toista kertaa. Toki yhdessä ollaan vain aamulla.

Mutta menen nukkumaan niin taas jaksaa valvoa huomisen. Aurinkoa kaikille!!
 
Nonne
Morjens...

Saipahan kaivaa kaukaa taas tätä ketjua :O

Meillä täällä jatkuu äidinkidutusmeininki - kiukuttelua syödessä, kiukuttelua pukiessa, kiukuttelua hampaanpesulla, kiukuttelua päiväunille mentäessä yms. Hehkeetä! Välillä kyllä on huumori ihan kateissa, mutta minkäs tolle voi. Toisinaanhan tuo lapsi on sitten kuin aurinko.

Hampaita odotellaan niiden kolmen aikaansaadun lisäksi yhä, mitään ei näy. Niin paitsi kuolaa, sitä lentää kaaressa kun purulelua heilauttaa.

Apuva! Ens viikolla lähdetään sinne reissuun. Olen jo aloittanut kirjoittelemaan ylös, mitä kaikkea pikkumiehelle pitää pakata mukaan... Taitaa olla hänelle yksi iso laukku ja meille kahdelle isommalle sitten se toinen jaettuna :/ Kengät pitäisi vielä ostaa ja aurinkolasit ja...

Synttäreitä juhlitaan meillä tosiaan sitten pääsiäisenä. En ole vielä lähettänyt kutsuja, enkä tehnyt yhtään mitään muutakaan juhlien eteen. Paitsi: ollaan maisteltu pakastemansikoita, ihan treenin vuoksi ;) Varmaankin teen ihan tavallisen jonkun mansikkakermakakun ja sitten laitan vielä lapsille jäätelöä, kun tarvii olla munaton vaihtoehtokin olemassa. Voishan sitä tehdä vaikka vaniljajäätelöstä sellaisen auton ja koristella joillain kekseillä ja hedelmillä yms. maistuisi varmaan mukuloille niinkin. Juhlavaatteet sankarille ajattelin ostaa sieltä epsanjasta, sieltä varmaan löytyy jotkut kivat. Samoilla sitten 1 v. kuvaan.

Pottailua meillä ei ole vielä tosiaan aloitettu, taisin jo joskus aiemmin siitä mainita. Sama on itsesyömisen kanssa. Ajattelin, että aloitetaan sitten kun tullaan sieltä reissusta. Ei sitten tule ainakaan mitään vahingollista (?) taukoa treeneihin (joo, seli seli, en oo vaan vielä viitsinyt :p).

Niin, meillä ei ole ollut mitään tauteja (onneksi) sitten joulun jälkeen. Hyvin ollaan säästytty. Nyt tietysti iskee joku, kun tän tänne kirjoitin. Ootteko muuten huomanneet? Usein kun täällä kirjoittaa jotain tyyliin "tosi hyvin mennyt" tms, niin kuin taikaiskusta seuraavana päivänä romahtaa... Noh, ehkä sillä ei todellisuudessa ole mitään yhteyttä mutta vähän spookya?

Mä muuten olen nyt sitten jo hoitovapaalla, lomat on lusittu. Eipä muuttunut arki miksikään... Ilmoitin tuossa myös jo töihin, että teen sitten syksystä lähtien osa-aikaista (eli siis otan vielä osittaista hoitovapaata). Ei ne onneksi hirveätä slaagia saaneet, tosin neuvottelut työajan ja -tehtävien järjestämisistä on vielä edessä. Sittenhän se totuus vasta nähdään.

Sanavarasto on lisääntynyt meillä etäisesti kukkaa ja haukkua sekä anna-sanaa muistuttavilla äännähdyksillä. Kukkia, lamppua, vettä yms. osoitellaan (tai ainakin melkein sormi osoittaa sinne päin) kun kysellään missä tai jos haluaa vettä ruokaillessa. Taaperokärryä lykitään ja välillä seiniä myöten mennessä jo irroitellaan pieniksi hetkiksi käsiä. Vahingoilta enemmän vaikuttaa ehkä kuin tarkoituksenmukaiselta, mutta eipä enää joudu paniikkiin joka kerta kun ote kirpoaa.

Mä en ole juuri irroittautumisia harrastanut viimeaikoina, mutta nyt olen opettanut pojan juomaan tuttelia että pääsen siellä matkalla kaverin kanssa päiväreissuun :) Odotukset on korkealla...

Vielä ruuasta. Jos muistatte, niin kiinteiden alussa olin tosi varovainen ja posket lehahtelikin pojalla toisista ruoka-aineista tosi punaisiksi. Nyt olen saanut todeta onnellisena, että ainakin suurimmalta osalta huoleni on ollut täysin turhaa. Mikään ruoka-aine (mustikkaa lukuunottamatta) ei tunnu varsinaisesti aiheuttavan mitään. Mustikasta menee masu tosi kovalle jo sellaisista vauvanjogurtin puolen purkin määristäkin. Sitä siis välttelemme vielä. Mutta kaiken kaikkiaan olen onnellinen, koska isällään on niitä allergioita ollut ihan tarpeeksi. Eihän ne tutkimustenkaan mukaan välttämättä periydy, mutta...

Mansikka: Tsemppiä taistelutantereelle! Meillä myös ollaan täällä aina silloin tällöin sotapolulla, ei tunnu olevan helppoa ja en välillä lainkaan ihmettele että eroja tulee runsain määrin vauvan ollessa alle yhden. Mulla ei kyllä ole mitään yhtä yleviä periaatteita, kuin sun joskus mainitsemasi kotitöistä riitelemättömyys. Meidän pahimmat riidat näyttävät toistuvan n. kuukauden sykleissä, eiköhän sitä ihminen koskaan opi? Vaikka kuinka koittaisi ajatella järkevästi, niin ei... Olen vähän ihmetellyt näitä muita viilipyttyjä täällä, että onpa teillä seesteistä!

Tulipa taas romaani, varmaan paljon patoutunutta kirjoitusenergiaa kun ei ole vähään aikaan käynyt :D

Pistäkääs muutkin kuulumisia, aurinkon paistetta kaikkialle tasapuolisesti!
 

Yhteistyössä