+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullapa on uutisia! Poliaika oli tänään, kun kontrolliultrattiin pistosten vaikutusta ja hymy huulilla reseptit kourassa pääsin sieltä lähtemään. :) Yksi 13mm folli löytyi vasemmalta puolelta eli pahemmasta helminauhamaisuudestaan huolimatta vasen puoli vaikuttaisi olevan aktiivisempi. Fostimon-pistoksia jatketaan vielä pari iltaa ja keskiviikkona on sitten Pregnyl-pistoksen vuoro. Sain ohjeeksi tikutella lh-huippua ja testin näyttäessä plussaa Pregnylin voisi jättää pistämättä, mutta varmistan kyllä mieluummin. Dpo-päiville on sitten Lugesteron tueksi, mutta aloituspäivä ja kuurin kesto täytyy vielä varmistaa. Lääkäri toivotti munarikasta pääsiäistä ja tokihan sellaista kehoitusta noudatetaan. :D Ostin Cittarista ovisliuskoja ja pari puikkotestiä raskauden testailuun, joten dippailuvälineetkin ovat nyt valmiina. Melkein jo ajattelen olevani raskaana. :D

Kommentointi jää nyt huomiseen. Hyvää yötä! :wave:

Hienoa, hienoa mg!!! Onnittelut hienosta follista! Nyt juttu sitten etenee, vihdoinkin :) Varmasti antaa uutta puhtia makuukammarinkin puolelle ;) Kerrankin voi odottaa oikeaa tulosta. Paljon tsemppiä!

Hitto, kun tekstit jää edelliselle sivulle, enkä jaksa nyt ruveta pelamaan copy pasten kaa.

Dpo 4, nännit vähän arat (varsinkin kun niitä nipistelee), mahassa pistelee, menkkakipujakin olevinaan. Ihanaa, kun on pääsiäinen tulossa ja lyhyt työviikko! :)

viola 30: annan vinkin jonka vast ikään itse tajusin...eli aloita kirjoittamaan paina sittn tuo muotoile&esikatsele silloin näät viimeisimmät kirjoitukset samalla sivulla ja on helpppo kommentoida ym. eikä unohdu kun voi palata tekstiin aina takasin....vaikea selittää mut kokeilemalla ymmärrät miun pointin =)

Viola30 > Kiitos! :) Kyllähän tuo kutkuttaa, kun tietää oviksen varmasti tapahtuvan. En millään malttaisi odottaa miehen kotiutumista, mutta onneksi tällä viikolla ei tarvitse kauaa odotaakaan. Lääkäri veikkasi H-hetkeä perjantaille, mutta eiköhän me oteta kaikki ilo irti tallettelemalla. :D

mg Aivan mahtavaa! :D Peukut pystyssä! Millä tavalla lugesteron auttaa loppukierrossa? Osaatko kertoa?

sunflower Odottelemme...:popcorn:

Tuuska Toivottavasti piinailusi päättyy hyvin :) Mulla dpo5, ei oireita, paitsi arat rinnat. Oireet puuttuu kai vain siksi, että päätin olla tarkkailematta. Tuolla Iloksin aloittamassa piinailijoitten ketjussa kirjoitin kaksi kiertoa kaikki oireeni ylös-nollatulos. Pettymys oli viimeksi niin kova, että en voi enää tarkkailla itseäni.

).( dpo5 ja ainut oire on arat rinnat, sen huomaa väkisinkin. Tässä kierrossa en kyttää oireitani. En tiedä, miten kestän taas seuraava pettymyksen. Tuntuu, että ne on kerta toisensa jälkeen vain pahempia ja pahempia.

mg Hieno homma! :)

Tässähän on vielä monella piinapäiviä, josko niitä plussiakin saatais? :D

(.) Tää ei ole todellista, seitsemäs päivä ja aina vaan tiputtelee! :O Onkohan mun kroppani sittenkin mennyt jotenkin sekasin...Jossei tää tiputtelu kohta lopu, jää munarikkaat pääsiäiset haaveeks vaan.. :kieh: Mulla ei sitten teinivuosien ole ollut tällästä "ollakko vaiko eikö menkat" meininkiä..

No ei kai siinä auta kun kulkee vaan hanakasti rätti housuissa.. :rolleyes:

Mutta mukavaa tiistaita kaikille, meillä miehen "loma" loppui ja palattiin ihanaan rahtari arkeen taas.. :D

Hienoa mg! :)

Mairan menkat kuulostaa samalta kuin mun nää edelliset... : / Mulla tais tiputtelu loppua kokonaan vasta kp 9 tms... :(

Mulla on vähän masispäivä tänään. Jostain syystä tuo kkm mielessä ja siitä sitten vihaa ja katkeruutta takaraivolla... :'( No, kai se tästä taas lähtee.
Ei ovista edelleenkään havaittavissa, nyt siis kp 17...koitin lohduttautua sillä, että poikakin tärppäsi aikanaan pitkästä kierrosta (ovis vasta kp 21 tai sinnepäin). Ei auta muu kuin toivoa parasta. Vaikeaa vain tämmöisenä "aallonpohja" -hetkenä, tiedätte varmaan mitä tarkoitan...

Aurinkoa päiväänne! :flower:

Bla-bla > Lugesteronilla tuetaan keltarauhasen toimintaa ovulaation jälkeen eli sillä on tarkoitus tukea mahdollisesti alkavaa raskautta kiinnittymisen aikana. Aluksi ei ollut tarkoitus Pregnylin jälkeen mitään käyttää, mutta lähtöä tehdessäni lääkäri päättikin vielä yhden reseptin kirjoittaa. Ehkä hyvä niin, kun niitä kemiallisia ja yksi varhainen km on matkan varrella ollut. Aika ärsyttävä paikallishoitohan se on, kun aamuin illoin laitetaan kapseleita emättimeen. Mieluummin olisin ottanut suun kautta otettavana lääkkeenä, mutta viisi päivää menee onneksi nopeasti. :)

macy gray: Ihania uutisia! JEE!!! =) Peitonheilutusintoa! :D

Maira: Onpa inhottava täti siellä teillä kylässä... :( Mutta jospa se viipyy siksi, että ei meinaa tulla sitten ainakaan vuoteen uudestaan kylään :D

Bla-bla: Mä käytän kans noita Lugeja. Ne tukee luteaalivaihetta ja mahdollista alkavaa raskautta vahvistamalla keltarauhasen toimintaa :) Eli pitäs kai sitten olla jotenkin suotuisammat olosuhteet kiinnittymiselle...

SiSa78 > Voiko niitten kapseleitten laittamisen jälken lää ihan normaalisti? Jos siis vaikka laitan nukkumaan mennessä vasta ja sitten intoudutaankin petipuuhiin, niin onko siitä haittaa? Onko sulle tullut jotain sivuvaikutuksia tai muuta harmia? Onko se kuuri aina sen 5 vrk? Anteeksi kysymystulva. :ashamed: En lääkäriltä ehtinyt kysellä, joten olen nyt aika kuutamolla tuon lääkkeen osalta.

Bla-bla: macy gray olikin jo kerennyt vastaamaan sulle... No tulipahan sitten oikeen kahteen kertaan :D

mg: Ne samat kapselit voi ottaa joku suun kautta tai emättimeen. Mulle lääkäri määräsi ne kanssa emättimen kautta, koska ovat tehokkaampia paikallishoitona kuin suun kautta. Lisäksi suun kautta otettuna Lugeista tulee enmmän sivuvaikutuksia... Nehän sitten aiheuttaa kaikenlaisia raskausoireita, mutta ei niin haitta kun sen tiedostaa ja osaa suhtautua oireisiin varauksella :)

mg: Mulla on kuuri määrätty dpo 1 lähtien kierron loppuun saakka. Ja petipuuhia ei kannata kyllä harrastaa pillerien laiton jälkeen, koska sotku on sitten aivan valtaisa :D Sitä valkosta töhnää on joka paikka täynnä... Ja mä oon ajatellut sen niinkin, että vaikuttavatpahan sitten paremmin kun saavat sulaa ja imeytyä rauhassa :) Niin noihin oireisiin taisin jo edellisessä viestissä vastatakin... Mutta niistä tulee siis rintojen arkuutta ja jomottelua, alavatsan tuntemuksia, huimausta, heikotusta ja mielialan vaihteluita. Siis kaikki mahdolliset raskausoireet. Mutta mitäpä sillä väliä, koska sinähän raskaudut nyt tästä kierrosta jokatapauksessa :D

MG Tää on niiiiiin siun kierto nyt! Pakko olla!! :heart: :heart:

Täällä hypättiin yrityskiertoon 5! Aamuyöstä heräsin siihen kun rupes tuntumaan et kohta se täti tulla rymistelee taas, kävin laittaa siteen ja aamulla vessaan mennessä se siellä jo kurkkikin! Ei muuta kun reippain mielin uuteen kiertoon, näitä on kuitenkin vielä niin vähän! Vaikkakin se reilun vuoden yrittäminen exän kanssa sillon joskus kolkuttelee takaraivolla, ja hänelle ja nykyiselle avokilleen kuitenkin jo 2 lasta syntynyt eromme jälkeen! Mutta, me emme tule (vielä) tästä murheellisiksi, paitsi nyt taas ihan vähän, mut eiköhän tää taas huomenna oo jo ihan iloisin mielin menossa mukana! :D Tulipas pirun sekava teksti, mut koittakaa ymmärtää! :D Mahoton tuuli taas, ei sen enää tänää pitäny tuulla noin kovin! : / Jospas se siitä tyyntyis! :)
Sehän piti vielä mainita et, on täs jotain hyvääkin! Kierto alkaa tasaantumaan näköjään ihan oikeesti! :D

Viimeksi muokattu:

tiistai 19.4.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
tattoomam.................kp57/31.............26v....3.lapsi....yk1
PieniTytönTylleröinen..kp54/??.....................3. lapsi
AiraM..........................kp47/~34..............................yk4
*Justiina*...................kp40/30-32.......38v....3. lapsi.....yk3
kissendaal...................kp36/35.............25v.......2.lapsi....yk1
Sunflower11...............kp28/26-31.................3. lapsi....yk4
öttiskä......................kp28/28-30...........22v...1.lapsi.....yk1/10km2
nepari80.....................kp27/29..............31v...2. lapsi.....yk3
Sinderella...............kp26/25-30.........38v...6. lapsi....yk4/6km1
Miimau.......................kp25/27..............31v...1. lapsi....yk10
iloksi..........................kp25/31-33..........28v...1. lapsi......yv5
Camilla31....................kp24/??..........31v.....2.lapsi......yk1
Jul..............................kp23/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Bla-bla........................kp22/34.............34v...2. lapsi......yk12
pikkumy......................kp21/28.............25v...1. lapsi......yk7
Tuuska.......................kp21/28...........25v.....3.lapsi......yk4
Minnarun....................kp20/29-31.........30v...3. lapsi.....yk9
Viola30.......................kp20/27............31v...2. lapsi.....yk11
Lisey..........................kp17/30-32........28v.....2.lapsi...yk2/4kkm1
Zanca.........................kp16/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
MinyMom...................kp16/27-28..........26v....2.lapsi....yk11
Emmuska10...............kp15/34.............28v......2.lapsi.....yk2
macy gray...................kp14/30-35......30v...2. lapsi....yk17
Barbamama35............kp14/23-28........35v...3./4. lapsi...yk8
Jensar.........................kp11/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
Maira...........................kp7/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1
SiSa78........................kp3/28-30.......32v.....2. lapsi....yk6km2
Ansku83......................kp1/30-32.........27v...1. lapsi......yk5
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21

TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Kauniina Päivänä Tuut, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale, Epa_88

PIINAILIJAT
Barbamama35............dpo26
kissendaal...................dpo14
Sinderella....................dpo8
Tuuska........................dpo7
Pänä...........................dpo5
Viola30........................dpo5
Bla-bla.........................dpo5
MinyMom.....................dpo3

PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37
EevaN.............25.3.....kp25/25-26.......26v.....3. lapsi.....yk3
Mariel85...........26.3.....kp34/??...............25v...2. lapsi......yk5km2

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?
Mango86............17.4....kp27/??............24v......2. lapsi.....yk1km1

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse...77104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listan lyhenteiden selitykset ja maaliskuun pinkan linkki etusivulla! =)

Plussarikasta huhtikuuta!

MG:lle tärppionnea!

On: Mullakin jotain ihme tiputtelua. menkat oli ohi jo kp 7-8 mutta vieläkin on jotain vaaleanpunaista tuhrua tullut. Ei nyt ihan housuihin asti mutta tutkiva löytää :laugh: Tuli ostettua sitten paketillinen ovistestejäkin jotka toimii jotenkin huonosti, ei anna edes kunnollista kontrolliviivaa, höh. No ei se ovis ihan vielä kolkuttele mutta toivoisin nyt lyhyempää kiertoa kun edellinen oli niinkin pitkä. Jotenki pitkästyttää tää kierron vaihe |O

Macy Gray, liputan sun puolesta ja olisin valmis laittamaan panokset seuraavasta kierrosta sun puolelle =) Kyllä juttu on niin että tämä kierto on MG:n! Toivotattavasti se saa aikaan positiivisen plussa-aallon muillekin. Jippii. Hyvältä kuulostaa :wave:

Kommentteja sekalaisessa järjestyksessä :

Viola30 Ensinnäkin... ei ole kyllä raukkamaista kuvitella joka kerta, että TÄMÄ voisi olla SE kierto. Se ajatus vaan taitaa olla jotenkin ohjelmoitu tuonne aivoihin, kun sen toivomisen aloittaa. Minä ainakin aina kaikesta työstä huolimatta huomaan kierron viimemetreillä lipsahtavani ajattelemaan, että entä sittenkin. Kun kierto alkaa alusta ja kaikki toiveet murskataan, niin vuodon loputtua sitä huomaa vahingossa ja salaa pyörittävänsä ajatusta tärpistä. Niin se vaan menee.. Eli älä huoli, olet normaali.
Ja vuosien pettymysten jälkeenkin jokin pieni asia saattaa laukaista ne suuret toiveet, jotka on työllä ja tuskalla haudannut ja päättänyt, että sitä hautaa ei enää avaa...

Itselleni kävi nimittäin taas niin.
Olen ollut niiiin äärettömän tyytyväinen toivottomaan olotilaan. Ja siihen, että olen pitkästä aikaa ollut sinut sen asian kanssa, että nyt en ole raskaana, enkä ehkä kohtakaan.
Kaikki meni taas "pilalle" lääkärikäynnin myötä. (siitä enemmän tuossa omanapa-osiossa)

Minun mielestä sinun ei pidä missään nimessä luovuttaa tai hyväksyä lapsettomuuta (sekundääristäkään). Eikä sitä sitäpaitsi ihan helposti edes pysty hyväksymään, teki mitä teki, se tulee sitten (kai) ajan kanssa.. (tai vaihtoehtona elinikäinen katkeruus). Älä menetä siis toivoasi. Aikaa on vielä (ja blablabla, tiedän, ei paljoa lohduta).

Ja nuo ajatukset siitä lapsettomuuden "ansaitsemisesta" omilla teoillaan/kommenteillaan yms... Tiedän tunteen. Minä olen käynyt pitkän listan läpi omia syitäni (sanoja, tekoja) lapsettomuuteen. Ihmisellä kun on tarve löytää syy asioille.

No, mutta jokatapauksessa tsemppiä sinulle. Kun kerran teillä on jo yksi lapsi, niin eiköhän se toinenkin joskus vielä tule (tai mistä minä tiedän, mutta toivon tosi paljon :) ). Minä suosittelen kääntymistä ammattiauttajan puoleen ja suuntaa lapsettomuushoitoihin (vai jokos te ootte?). Minua on helpottanut paljon se tieto, että lapsenteko on nyt ammattilaisten käsissä. (okei, on siinä rankatkin puolensa... ) Ja jonottaa saa yleensä vaikka kuinka kauan ja ajan voi sitten käyttää siihen luomulapsen"tekoon".
Tsemppiä ja ei muuta kuin häntä pystyy!
Plussatuulia ja lämpimiä ajatuksia täältä piinapäiville :)

Barbamama35 Kiitos :) Juhannuksesta taitaa nyt tulla tipaton jokatapauksessa, koska raskaustesti tulee olemaan sitten vasta juhannuksen jälkeen (jos siis päästään siirtoon asti). Ihmismielellä on hienot puolustusmekanismit (onneksi), mutta valitettavan helposti niitä saa huijattua (kuten minulle on nyt käynyt).
Nyt on hyvä kuitenkin tietää, että voin myös päästä siihen tilaan, että olen vain onnellinen siitä mitä m inulla on :)

Sisa äääh :/ Pahoittelut menkkapaholaisesta :( Tsemppiä kuitenkin uuteen kiertoon. Eihän sitä olisi edes HALUNNUT nyt tulla raskaaksi, joten parempi näin... (hmm... käänteispsykologiaa...) Onnea kuitenkin uuteen kiertoon :)

Zanca onnea ovismetsästelyyn :) Pidä jousipyssy viritettynä ;) :D Ja kiitos sinulle kannustuksesta ja ymmärryksestä :)

Jensar ja Maira kiitos teille vielä sanoistanne... Joskus huomaa pystyvänsä laittamaan ajatukset ojennukseen ja järjestykseen ja käsittelemään asioita järkevästi ja ilman viiltävää lapsettomuuden tuskaa. Joskus ei pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä menetystä, jota ei edes oikeasti ole kokenut. Syli on ollut aina tyhjä.
Joskus pystyn kirjoittamaan ajatukseni ulos sellaisina, kuin ne ajattelen ja tunnen. Joskus en. Ja varmasti tässä jos seuraa juttujani, niin eron huomaa.. Joskus vain on liikaa sekaisin ahdistuksesta ja surusta ja epätoivosta joskus täynnä (perusteetonta?) optimismia ja uskoa onnistumiseen.
Mutta sitä elämä on. Kiitos teille kannustuksesta ja kannustavista ajatuksista. :flower: Ja molemmille onnea omille teillenne.
Jensar olen iloinen, että minusta on ollut jonkinlaista apua. Jokaisen on tietysti kuljettava se oma kivinen polkunsa, mutta jos yhtään pystyy matkaa auttamaan, niin se on hyvä asia. Toivottavasti teidän lapsettomuuden tienne loppuu pian. Kaikkea hyvää sinulle :)

Minnarun meillä on myös ollut dilemmana suhteessa miehen alkoholinkäyttö. Asiasta käytiin monen monta keskustelua ja riitaa ja alkuun tuntui, että kaikki kaikuu vain kuuroille korville.
Lopulta kuitenkin huomaan, että pikkuhiljaa ne asiat ovat tavoittaneet myös miehen. Puhuin hänelle omista tunteistani ja peloistani, asioista joiden vuoksi minun mielestä hänen tulisi vähentää juomista. Perustelin taloudellisilla ja terveydellisillä seikoilla sekä tietysti vuolaasti kertoen omasta surusta ja pettymyksestä, jonka miehen juominen aiheuttaa. Tänäpäivänä siitä tarvitsee enää harvoin riidellä ja mies pitääkin tipattomia kuukausia oma-alotteisesti aika usein. Muutoinkin juominen on vähentynyt huomattavasti ja juhliminen samaa tahtia. Tätä nykyä hän käy noin kerran vuodessa kavereiden kanssa tuulettumassa. Muutoin sitten tyytyy kotona muutamaan saunakaljaan.
Eli haluan vain sanoa, että kampanjointi saattaa kannattaa. Tsemppiä sinulle :) Ja tsemppiä myös IRL:n kiireisiin!

MinyMom Kiitoksia sanoistasi ja kannustuksesta ja mukava tutustua sinuun :) Minä olen palstaillut täällä vauvakuumepuolella (vaikka lapsettomuuspuolelle tilanteeni puolesta kuulun... mutta viihdyn täällä paremmin) satunnaisen aktiivisesti. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nyt olen juuri palannut tauolta lapsettomuushoitojen alkamisen vuoksi.
Teilläkin on jo pitkä pätkä takana kakkosen yritystä ja minä toivon, että se pätkä loppuu pian. Minä olen helposti taipuvainen ajattelemaan sekundäärilapsettomien kohdalla, että "ei hätää, heillä on sentään yksi lapsi", mutta tässä ajan saatossa olen huomannut sen lapsettomuuden ja kaipauksen olevan hyvin lähellä primäärilapsettoman läpikäyviä tunteita. Vaikka tilanne on erilainen, niin suru saattaa silti olla suunnatonta.
Itse pelkään jo valmiiksi sitä, että jos saan yhden lapsen mutten toista.. kuinka sen sitten kestää? Onko samanlainen tuska edessä vai voiko se jopa olla pahempi? Pitäisi nyt vain tietysti ensin saada se ensimmäinen, että siihen toiseen tuskaan sitten pääsisi...
Jokatapauksessa toivotan sinulle onnea matkaan :) Toivottavasti tarina saa pian onnellisen käänteen :)

Sinderella tsemppiä torstaille! Toivottavasti sieltä kurkkaisi vaikka sitten pieni haamu :)

Sunflower11 Toivottavasti sinulla on pian iloisia uutisia kerrottavana :)* pitää peukkuja pystyssä*

macy gray huippuja uutisia sinulla ultrasta! Nyt vain onnea oviksenmetsästykseen ja paljon plussatuulia matkaan! Eiköhän se nyt onnistu!!!

Ja sitten se omanapa
Tänään oli käynti lapsettomuuspolilla. Sovittiin seuraavan hoidon aloitustoimenpiteet ja päivämääriäkin on nyt tiedossa. Hyvillä mielillä lähdin sairaalasta ja hyvillä mielin jatkellaan...
Aika polille oli aamulla ja lähdimmekin suuntaamaan sinne hyvissä ajoin. Polilla ei onneksi tarvinnut kauaa odotella vaan pääsin pian lääkärin puheille. Ensin käytiin läpi tilanne, en ollut raskaana. Kerroin ensimmäisen luomukierron pituuden olleen normaalia (verrattuna clomikiertoon) pidemmän, kun ovis myöhästyi. Lääkäri mietti ja oli hieman huolissaan siitä, että mikä on munasarjojeni tilanne ja miten niiden kanssa toimitaan kun kärsin PCO:sta, ovuloimattomuudesta ja epäsäännöllisistä kierroista sen vuoksi.

Kuten odotinkin, lääkäri kertoi pillereiden aloittamisesta. Seuraavan kierron alettua aloitan ehkäisypillerit.
Juttelun jälkeen seurasi ensin silmämääräinen tarkistus ja sitten ultra. Kohdunsuulla näkyi kysta (joka ei ole vaarallinen vaan aivan normaali). Ultralla havaittiin hyvän näköinen limakalvo. Lääkäri ilahtui kovin huomatessaan limakalvon, joka oli progesteronivaikutteinen, eli ovulaatio oli tapahtunut spontaanisti.
Munasarjasta löytyi myös arpi, joka kertoi mistä munasolu oli poksahtanut.
Ultrakuvaa katsellessaan lääkäri heitti ilmaan kysymyksen "Entä jos tuletkin raskaaksi? "
Alkoi ihan naurattamaan.

Ultratessa lääkäri totesi kohdun olevan kaunis (monet lääkärit ovat sanoneet, että minulla on kaunis kohtu... hmm... jotain se on sekin :D ). Lisäksi se näyttää olevan sellainen, johon olisi helppo laittaa alkio. (eli hyviä uutisia)

Ultrauksessa selvinnyt ovulaatio kirkasti kummasti päivää ja lääkärin mieltä, koska se helpottaa paljonkin hoidon suunnittelua. Ovulaation jälkeen seuraa kuukautiset ja seuraava hoitokierros saa alkaa (noh, ehkäisypillereillä... mutta kuitenkin).

Vaikka tiesin, että ovulaatio on jossain vaiheessa tapahtunut, niin asian kuuleminen ja tilanteen näkeminen ultralaitteen ruudulta paransi mieltä kummasti. PCO:maisuutta oli munarjoissa edelleen, mutta ei niin pahasti.
Olen ollut siinä käsityksessä ja ajatuksessa, että ensiviikolla alkaisi menkat. En laittanut ovista mihinkään ylös vaan unohdin sen aktiivisesti. Samoin olen unohtanut, että olemmeko harrastaneet lempimistä ovulaation aikoihin, joten nyt on sitten ihan sattuman kauppaa että voinko edes jännittää loppukiertoa.
Yritän kyllä olla jännittämättä, jotta aika ei taas pysähdy.

Hyvällä mielellä kuitenkin mennään taas eteenpäin. Lääkäri oli niin kovin optimistinen ja oikeasti tyytyväinen tilanteeseen ja tosiaan kuvitteli, että voisin tulla tästä näin vain raskaaksi. Vähän se optimistisuus tarttui, vaikka yritän silti pitää jalat maassa.
Hoitoa odotellaan ja sitä ennen pääsen pitämään kuukauden tauon toiveista (syöden ehkäisypillereitä) ja saamaan sillä tavalla sitten lisää lomaa toiveista ja pettymyksistä. Niitä on varmasti tulossa taas niitä pettymyksiä ja tämä aika on käytettävä siihen voimien keräämiseen kestää ne pettymykset.

Oikein mukavaa illanjatkoa hyvät kanssatoiveilijat ja onnittelut sille joka on jaksanut tänne asti tätä viestiä lukea ;)

Plussatuulia!

Viimeksi muokattu:
iloksi: Ihanaa, tosi hyviä uutisia :) Toivottavasti nyt kävis luomutärppi eikä seuraavaa kiertoa tule :)

Omaa, nega. Tänään olisi kaiketi dpo 14. Onko täs toivoa enään? Vois ne menkat alkaa jos on alkaakseen.

Kiitos ihanat plussatuulista! :kiss:

Maira > Tätikarkotetta! Tiedän omasta kokemuksesta kuinka turhauttavaa pitkä tihuuttelu on. Toivottavasti loppuu pian ja ovis tulee ajoissa.

Lisey > Tsemppiä ja ovistuulia! :hug:

Ansku83 > Tätipahoittelut ja vauvapölyä tähän kiertoon!

Tuuska > Kiinnittyminen voi tuossa vaiheessa oireilla, joten toivotaan nippailun olevan sitä. :) Plussatuulia!

Epa_88 > :hug: Ikävää, että ei onnistunutkaan. Toivottavasti uusi yritys tuo pian plussan ja saat nyytin syliin asti.

Mango86 > Vauvaliimaiset onnittelut! :flower:

Kiitos myös oireiluani kommentoineille! :flower: olen lukuisia kertoja miettinyt olenko masentunut, mutta aina päädyn kielteiseen vastaukseen. Elämässäni on niin moni asia hyvin ja pystyn niistä iloitsemaan, nautin pienistä iloista, ajatustapa on positiivinen ja tulevaisuuden nään valoisana. Surua olen joutunut kohtaamaan paljon 1½ vuoden aikana ja se tietenkin välillä laskee mielialaa. Myös tämä oireilu kun huolettaa ja haittaa arkea, niin myös sitten harmittaakin kovasti. Mieluummin minä kyllä masennuksesta kärisin kuin kilpirauhasen toimintahäiriöstä, koska se on helpompi hoitaa eikä ole loppuikäinen riesa. Pääasia olisi saada asia tutkittua kunnolla, sillä murehtiminen varmasti vahvistaa oireita eikä ilman syyn selviämistä oireista ole mahdollista päästä eroon.

Erityisen vaikeaa minulla oli syksyllä erään läheisen menetyksen myötä, sillä olin joutunut hyvästelemään rakkaan mummini vain pari kuukautta aikaisemmin. Nuo kaksi menetystä ovat erityisen raskaita monestakin syystä, mutta en ala niitä nyt enemmän perustelemaan. Silloin koin tarvitsevani apua surun käsittelyyn, mutta en varsinaisesti tuntenut olevani masentunut. Sen sijaan Clomifen-kuurin aikana eli meneillään olevan kierron alussa tunsin itseni hyvinkin masentuneeksi. Tunne katosi kuurin loputtua kuten osasin aavistaa eli se oli ihan vain sivuvaikutus. Tuoteselosteessakin mainittiin, että sellaista on havaittu. Itse en siis usko olevani masentunut, mutta kuuntelen toki lääkärin mielipiteenkin sitten, kun vastaanotolle pääsen.

iloksi > Ihanaa, että sinäkin sait iloisia uutisia! =) Toivottavasti hoidoilla tärppää, jos tässä luomukierrossa ei nappaa. Vahvoja plussatuulia ja supervauvaliimaa! Toivottavasti pääset kertomaan plussauutisia mahdollisimman pian!

Iloksi oli todella kiva kuulla sinusta ja todella positiivisista uuutisista. Noin sitä pitää :)

Macy Gray, mitkäs noi sinun kilppariasrvosi olivatkaan? ne kyllä kannattaa tarkastaa tarkasti ja mieluusti endokrinologin tms. kanssa. Itsellänikin oli arvot juuri ennen raskautta tsh 2,5 ja t4v 11. Lääkärin mukaan ne olivat todella hyvät ja viitearvojen sisällä, mutta todellisuudessa, varsinkin nyt kun on plussanut, ne ovat aivan liian matalat. (tai t4v on liian matala ja tsh liian korkea). Olen nyt menossa yksityiselle avoista puhumaan.

Ihanaa kun monelle on tullut iloisia uutisia, onnea :heart:

Täällä 25/27 ja luulen taas tuntevani kaikenlaista: muka väsyttää kauheasti koko ajan, muka hiukset rasvoittuvat nopeammin, muka haistan kaiken vahvasti, muka huimaa välillä, muka masu on turvoksissa, muka tuntuu outo olo masussa silloin tällöin, muka kauhea nälkä koko ajan, muka tekee heikkoa jos en syö, muka on intuitiota......
apua mitä mä teen tän pääni kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????

Yhteistyössä