+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Juu, ei ole mullakaan tuollasta ollut. Mulla ovistikut näytti plussaa kp 3-5, sitten oli kuollutta ja nyt taas vahvistumaan päin. Mahaa nippailut jo monta päivää, aikas kovaa munasarja- ja selkäsärkyä.

En tiedä, miksi veti yhtäkkiä mahan sekasin. En oikein pystynyt tehdä mitään.. :( Lapset ja mies vaan nauroi. Tosin olin valitellut polttavaa mahaa jo alkumatkastakin.. Mutta se, että ei voi tehdä mtn, ei ollut tod.kivaa.. :(

Voihan tämä olla jotain oksutautiakin.. En tiedä. Meille on tulossa viikolla sukulaisia kyläilemään ( viikolla ) ja oon ihan varma, että silloin on ovis, jos ei nyt ole meneillään testeissä huolimatta.. No pakko harjoitella sitä lastentekoa sitten varastoon..

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
macy: Sie oot kyl raskaana :) Testaatko aamulla ?
Todennäköisesti testaan jääräpäisesti vaikka taitaa olla täti saapumassa viimeistään huomenna. En usko, että toivottu plussa tulee tästäkään kierrosta. Tuhrutus on alkanut vähitellen tänään. :( Ensin vaan vähän värillistä valkovuotoa ja nyt tummenevaa tuhrua. Ei kuitenkaan kuivanutta verta, joten hieman tässä on vielä toivoa. Tahmainen olo on ollut monta päivää ja tuntunut kuin vähän väliä pitäisi käydä pesulla. Suklaan himo hyökkäsi myös kimppuuni pari päivää sitten ja tänään on myös pitänyt antaa mieliteolle periksi. Menkkoja ennakoivaa himokkuutta petipuuhiin ei kuitenkaan ole vielä tullut vaan halailutarvetta lukuun ottamatta kaikki halukkuus on poissa (ollut oviksesta lähtien), joten jospa se täti pysyttelisikin poissa. Jos minä raskaana nyt olen (tai ollut) niin varmaan taas kemiallinen. Merkit viittaavat siihen. Senkin takia haluan testata itsepäisesti aamulla, jos vaikka siinä vielä näkyisi. Olisi sitten jotain näyttöä kiinnittymisongelmasta jatkoa ajatellen.

Tosi mukavaa on lukea muiden uskovan mun raskautuneen. Tulee sellainen tunne, ettei omat tuntemukset ole ihan pelkkää mielikuvituksen ja toiveajattelun tuotetta. :) Olette tärkeä tuki ja vertaisryhmä, joten iso kiitos siitä kaikille! :flower:
 
Mut vois siirtää taustailijoihin. Niinkuin eilen kerroin, täytynee pitää hivenen hiljaiseloa tältä saralta, ei muuten tule elämästä mitään. Yritys kuitenkin jatkuu ja infoan kyllä jos jotakin tapahtuu suuntaan tai toiseen.
Jouduin tänään käymään päivystyksessä kovien vatsakipujen vuoksi, ja siellä tehty raskaustesti osoittautui negatiiviseksi, ei tule siism eille jouluvauvaa. Itku kuitenkin tuli, sillä lääkäri luuli ensin masussa näkyvän pienen vauvan alun ja ihmetteli kovasti, oliko testi tosiaan negatiivinen. Sitten kun omin silmin näki, julisti tuon "vauvan" jonkin sortin kystaksi. Ja tämä "kysta" sijaitsee kohdunsuulla, eli eipä mikään ihme, vaikkei raskautuminen onnistu... Kerkesin vain jo innostua, kun lääkäri tosiaan aluksi luuli ultran perusteella vaavin siellä pilkottavan, mutta luulo osoittautui vääräksi, harmi :(

Muoks* Pikku lisäys, eli ent. KS09 On nykyjään Kristen :D
 
MiiJane76 toivottavasti sulla nyt menee pian tuo ohi. Itselläni loppui kyllä samantien. Pitäkäähän hauskaa harjoitellessa. ;)

macy
toivon kyllä todella kovasti, että tuhruttelu ei muuttuisi suuremmaksi, vaan täti pysyisi loitolla.

Kristen voi ei. Tosi ikävä kuulla, että tuli vähemmän hyviä uutisia. Toivottavasti homma kuitenkin selkiää ja ongelmat saadaan korjattua. Pidähän huoli itsestäsi. :hug:

Tuossa tovi sitten leffaa katsoessa tuntui sellaista venyvää kipua alavatsan keskipaikkeilla. Tuntui kipuna ja sitten jonkin asteen paineena häpyluuta vasten. Oli tosi kummaa, mutta meni kyllä nopeasti ohi. Sen jälkeen oli pieniä vihlaisuja, jotka vieläkin jatkuvat. Iski myös voimakas närästys/ellotus, vaikka hörppäsin vain vettä pullosta. :O

Kiitos kaikille kuumeilijoille. Olette loistava tukiverkosto! :hug: :flower:
 

Pikainen kysymys ennen töihin lähtöä..
Onko kellään ollut viikon jatkuneita menkkakipuja, siis ilman menkkoja? Polttaa vatsa ja selkä vuorotellen... kiertopäiviä nyt 31 /35? Javälillä vatsa sekaisin mutta ei kuitenkaan mitään vatsatautia. Eilen tein halpistestin ja nega, tosin keskellä päivää..
 
Eli kierto tulenee olemaan taasen sen 26. Jee jee! Jos siellä sitten tapahtuu se ovis, viime kierrosta en oo varma.
Eilisen ripulikohtauksen seuraksena/jälkeen hävis kaikki nippailut ja juilimiset.. Outoa. Ennen olin varma, että ne juilimiset oli merkki oviksesta, mutta näköjään se tulee niiden jälkeen. Oiskos sitten jotain kypsymystä, en tiiä. :)
Iloinen mieli tuosta plussasta, ihana ilma ja vapaata. Mulla on epäsäännöllisen säännöllinen työ ja ihania piiitkiä vapaita. Aattelin hieman reippailla ulkona ja siivoilla.

Miehelle huikkasin, että viikko ollaan harjoiteltu ja nyt on sitten loppukirin vuoro. :D Keskiviikkona tulee sukulaisia, joten siihen mennessä, sitten on kaikki tehty. :D Jotenkin sitä vielä yrittää, vaikka tavallaan toivo luomuvauvasta on mennyt ja odottelen jo ens kiertoa. Nyt la oisi 1.1.2011, seuraava osuisi loppukuulle, tosin aina on raskaudet venyneet enempi ja vähempi yli lasketun.

Mukawaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Heippa

Wilkat, mulla on vähän samat oireet kun sulla ja testi tänäaamuna niin nega kun olla ja voi eli mitään kyytiläistä ei siis täällä ole tarttunut matkaan vaan oireet on ollu mielikuvituksen tuotetta vähän niinku pelkäsinkin :ashamed:
alkais nyt vaan se vuoto et pääsis laittaan uutta matoa koukkuun! Mua pelottaa ihan mielettömästi et tää kierto venyy ja venyy ja venyy..ja asian stressaaminenhan auttaa ihan varmasti hommaa :headwall:
 
Niin kauan on toivoa, kun ei oo menkat alkaneet! :hug:

Itellä keskimmäisen kanssa jopa tuli yhdet menkat.. Söin pillereitä ja soitin ehkäsyneuvolaan, että nämä uudet ( olin just synnyttänyt 6kk sitten ) pillerit eivät oikein sovi, kun tekee niin maan mahottoman pahan olon koko ajan. Nainen tiukkas raskaustestiä, sanoin, että tein ennen menkkoja ja negaa oli.. Käski tehdä uuden ja oli oikeesti aikas shokki, kun kaksi viivaa pärähti. Mulla eka oli hätäsektio, joten en ois ees raskaaksi saanut tulla. Mutta tulin ja lääkärit sitten näytti vihreetä valoa. Tosin menkat oli tullleet jo raskaana ollessa, joten oli aikas outoa huomata olevansa raskaana jo 16 viikolla, kun lääkäriin menin 10-12 viikon tarkastukseen, en tarkalleen muista.. :D Mutta niin vaan syntyi terve poju sitten alle puolessa vuodessa tuosta lääkärireissusta.. :D Olkoon tämä kaikille osoituksena, että ne menkat voi tulla vaikka oisikin raskaana..

Hassua, että joskus oon noin helposti raskautunut... No elämä on.. Vaikka mitä tekis..
 
Olin suunnitellut, että jos tässä kierrossa ei tärppää niin kävisin gynellä tarkastuttamassa, että kaikki on kunnossa. Tai selvittämässä, että mikä siellä nyt oikein on vikana. Samoin haluaisin miehenkin käyvän spermansa tutkituttamassa, mutta ei halua mennä. Ymmärtää kyllä, että asia minulle tärkeä ja haluaisin mielenrauhan, mutta hän ei vain ole sinut ajatuksen kanssa. Alan kohta kirjaimellisesti tulla hulluksi, jos ei asiat ala pikkuhiljaa selvitä! Niin kamalaa tämä epätietoisuus.
Nyt on alkanut tuntua menkkamaista särkyä alavatsalla, joten ei lupaa hyvää... :'(
 
Huomenta! Valkovuoto on edelleen hieman värillistä eli ei ole muuttunut verisemmäksi tuhruksi. Tädin saapumisesta ei ole sen enempää merkkejä kuin eilenkään. Nippailut ja muut kipuilut ovat aaltomaisia eli välillä ovat kokonaan pois. Sellaisia vihlaisutyyppisiä on alkanut tuntua enemmän. Testin tein eikä se plussaa näyttänyt. Joku hailakka haamu tai viivan paikka siinä näkyy, mutta sekin selkeämmin vasta testiajan jälkeen. En usko muuttuvan plussaksi, koska dpo on jo 20. Testi on mammaksin tavallinen eli se 25 herkkyyksinen.

wilkat > Mulla on usein noita menkkanippailuja jopa viikon verran. Pisimmillään on ollut yli kuukauden putkeen eli menkkojen lähestymisestä seuraavien menkkojen yli. Pco selittänee asian omalla kohdallani.

:hug: tädin kohdanneille! Päivitän listaa vähän myöhemmin. :)
 
Ikävä kuulla monen negatiivisia uutisia :/ Mutta ei lannistuta päättyneestä kierrosta, ja tosiaan - vasta kun täti tosissaan saapuu niin toivoa on! :heart:

Itsellä lämmöt romahti tänä aamuna, ovistesti kuitenkin nega sekä eilen että tänään..eli eikös sitä siis ovuloida lainkaan tässä kierrossa vaikka muut merkit (lämmöt & limat) siitä kertoiskin?! Ovistesti tehty eilen ja tänään negana. Tuossa juuri mittailin niin nyt taas lämmöt nousussa, eli ovis lienee siis tänään. Eilen onneksi harjoiteltiin ja jos vielä tänään varmistelis. Sitten voiskin jo pitää parin päivän paussia treeneissä..töissäkin kiirettä niin paussi sopis jo ihan hyvin. :D

Menossa siis kp 15, kierrosta lienee tulossa aiempaa lyhyempi kun luteaalivaihe näyttäis olevan sen 12 päivää. Tosin pitkään käytetyn hormonaalisen ehkäisyn jälkeen näin yk 4:nä ei vielä hirveesti voikaan olettaa mitään normitilaa. Tarkkaillaan mahdollisia oireita parin viikon ajan.. =)

Btw - tuota greippimehun lipittelyä ei ilmeisesti ole tarkoitus jatkaa enää oviksen jälkeen? Jostain luin että pieni määrä punaviiniä päivittäin oviksen jälkeen vois jotenkin edesauttaa kohdun verenkiertoa. Onko jollain parempaa tietoa?
 
Tosin, itse aion juoda tän viikon vielä mehuja..

Kuis noi lämmöt menee kierrossa oviksen aikoihin??? Laskeeko vaiko nouseeko?? En jaksa etsiä vanhaa tietoa.. Sen tiiän, että loppukierrossa pitäis pysyä ylhäällä..
Mulla on normi lämpö 35.8, alle 36 astetta jokatapauksessa, vaikka se tuosta hieman heittelisikin..

Miestä kotiin odottaessa.. :kieh:
 
MiiJane: Eikös monella tule just ennen ovista lämmönlaskua muutama kymmenys ja sitten kun selkeesti lämmöt on ollu koholla muutaman päivän voi sanoo että olis ovuloinut. Sillon ekana lämmönnousupäivänä. Sit lämpöjen pitäis pysyä ylhäällä mielellään siihen positiiviseen testiin asti =) Itsellä oli aamulla 36.2 ja nyt iltapäivästä 36.7. Tuossa haarukassa menee jo pienet mittausepätarkkuudetkin läpi..joten samoin, miehen kotiutumista vartoessa ;)

Ja taidan sitten vaihtaa sen greippimehun pikkumäärään punaviiniä..
 
Neliapina Ei oo enää paljon odottamista!

Täällä kp 1. No, eipä yllättänyt. Mutta enpä ainakaan ollut ahdistunut ja kärttyinen hormonihirviö ennen tädin tuloa tällä kertaa, jos nyt positiivisia puolia haetaan. Ja miksei haettaisi. :)
 
Joo ei oo montaa päivää mut tänään oon laskenu kaikkia mahdollisuuksia et vois alottaa aiemmin :LOL: Ei se vaan onnistu kun menee tollakin jo tiukille.Paitsi jos tulee oikeet menkat heti tyhjennyksen perään kuten viimeks.Sillee ajattelinki et jos vaikka luottais siihen niin vois alkaa jo viikkoo aiemmin...Ja sit mun tuurilla käy niin et ä-loma alkaa 31.12 :headwall: Eli ehkä pitäydyn aiemmassa suunnitelmassa ja odotan ton 21pvää vaan ihan kiltisti.
On tää ihan kummaa kun siit ei oo niin kauaa kun en ollu vielä ihan varma haluanko sitä vikaa lasta vai en mutta kyllä mä haluan.Harmittais sitte myöhemmin vaan kun ei tehny ja kyllä se kuume on tasaseen noussu :D

Hienoa Auneliini kuulostaa mukavalta paitsi tuo :x Jinda kyllä se vielä siitä lähtee se odotus käyntiin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja wilkat:
Mikä ton greippimehun salaisuus on?
Sanotaan, että greippimehu paksuntaa kohdun limakalvoja ja lisää valkovuodon/liman eritystä ovulaation aikaan. Itsellä nyt ensimmäinen greippimehukierto menossa ja myös ensimmäistä kertaa bongasin varmasti oviksen ovislimoilla, joita siis ennen ei ole tullut ollenkaan.
Toisilla tuo greippimehu tuntuu olevan joku taikajuoma. Yhden kierron juovat sitä ja puuuuf plussaa tulee. Jos itsellä ei plussaa pomppaa niin kyllä itken taas ja katkerasti.

 
Tulin piipahtamaan omanapaisesti. On ollut raskas ja hämmentävä päivä. Lapsen kalaruoka ällötti, miehen tupakat haistoin hyllystä nenän ollessa tukossa ja nyt on huono olo. Epäilen huonon olon johtuvan Metuista, koska alkoi iltalääkkeen ottamisen jälkeen ja on ihan tuttu reaktio. Ei tosin pitäisi enää tulla, kun olen melkein kolme viikkoa ottanut kolme tablettia päivässä. Vuotoa on mitättömän vähän ja sen tuhrunkin erotin tuhruksi vain, koska käytin pikkuhousunsuojaa. Ei merkkiä tätistä edes lisääntyvän kipuilun muodossa. Vaikuttaa siltä kuin kehoni ei osaisi päättää.

Dpo on kuitenkin jo 20 ja kp36/32-34. Tiedän luteaalivaiheen olevan tavallista pitempi, mutta kai mahdollisen raskauden pitäisi jo näkyä? Tilaan kohta lisää testejä odottamaan. Onkohan mahdollista, että tästä kierrosta se plussa vielä tulisi ja kaikki olisi kunnossa? Viikonloppuna on juhlat enkä halua riskeerata, mutta en myöskään turhaan teeskennellä juovani. Muut paikalla olijat ovat sen verran tuttuja, että kiinnittävät kyllä huomiota poikkeavaan käytökseen. Jos siis en juo, he olettavat minun olevan raskaana ja siltä varmasti näytänkin turvonneen mahani kanssa. :ashamed:
 
Hui, kun on kiiirus kokoajan :( ei kerkiä täällä pyörähtämään olleskaan... Täällä on taas tapahtunut vaikka mitä. Ootte olleet niin aktiivisia, että kaikkea en kerennyt lukea tässä työnlomassa :/

:hug: Tädin yllätäneille ja sitä tarvitseville.

mg toivottavasti nyt plussa pärähtää testiin :heart:

greippimehusta, limoista ja lämmöistä:
greippimehusta niinkuin joku tuossa sanoikin, niin greippimehu vahvistaa jollain limakalvoa ja pitää limakalvoja kostempana en tiedä olisiko c-vitamiini tässä se taikatekijä?? :)

lämmöistä itselläni ainakin lämmöt laskee hieman oviksen aikaan ja sitten nousee. Oviksen lämpöjen perusteella voi olettaa tapahtuneen, jos pysyvät ylhäällä kolmepäivää laskusta ja pysyvät ylhäällä. osalla tätä laskua oviksen aikaan ei tapahdu vaan lämmöt vaan nousevat sen 0,2-1,0astetta, jos lä'mmöt laskevat, niin laskevat sen 0,2-0,5astetta ovulaatioinaikaan. Vähän ennen menkkojen alkua tai muutamaa päivää menkkojen alusta lämmöt laskevat taas normaaliksi. Lämmön nousun aiheuttaa progesteroni :)

limoista ovulaatioita ennen limojen pitäisi muuttua vetiseksi, kirkkaaksi, venyväksi, kanamunan valkuaista muistuttavaksi, voi olla jotain kirkkaita klonttejä mukana. Limo voi olla kaikkea tätä tai vain jotain noista. itsellä riippuu kierrosta. ovullation jälkeen voi olla muutaman päivän vielä joksevaa ja sen jälkeen pitäisi tulla ns. kuivakausi, jollain valkkari on muuttunut muutamaa päivää ennen oletettuja menkkoja runsaaksi vetiseksi voideimaisen valkoiseksi tai sitten pysynyt ns.kuivana :)

Tässä jotain, mitä nyt ensimmäisenä mielessä :]

Tänne ei mitään kiirettä ihmeellisempää, ovis kaiketi tuloillaan joskus viikonlopun tienoilla, kun limoja alkanut tulemaan ja halut yllättävän korkeella :LOL: en oo hetkeen ollut näin halukkaalla tuulella :LOL: :LOL: En tiedä johtuuko siitä, että en ole kamalasti nyt kiertopäiviä tuijotellut ja ajoittanut harrastamista niin, että nyt on pakko, meen tän kierron ihan fiilispohjalla :)

Plussatuulia puhaltelen täälltä teille *PuuuuHHHHHH* :whistle:

yritän kommentoida enemmän seuraavalla viikolla, kun saan tätä hullunmyllyä vähän selvitettyä :D

Mukavaa viikonjatkoa kaikille :wave:
 

Yhteistyössä