+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Pikainen kysymys--- eilen tuli ovistestiin plussa, mutta tänään pärähti vielä voimakkaampi plussa, siis paljon vahvempi kuin se aina siinä oleva viiva. Laskenko tästä päivästä nyt sitten oviksen tulon??? No näyttää kroppa jotenkin toimivan, pelottaa vielä tuo lyhyt luteelivaihe..

Mukawaa päivää kaikille! :)
 
tiistai 12.4.2010



inspire........................kp39/31.........................1.lapsi
babar.........................kp35/35..............30v......2.lapsi......yk3
wilkat.........................kp32/35.........................3.lapsi.......yk5
Heathy.......................kp30/26.........................2.lapsi........yk4
Neppi.........................kp28/28-??.........23v......3.lapsi.......yk1
BloodyEnd..................kp25/30...............19v......1.lapsi......yk28
samara88...................kp24/22-27.....................1.lapsi......yk2
Viulu...........................kp20/28-30.....................4.lapsi.......yk2
A-H.............................kp20/28?............22v. .....2.lapsi.......yk2
Sarmiina.....................kp18/25-30.....................3/4.lapsi....yk2?
pia..............................kp18/29..........................5.lapsi.......yk2
MiiJane76...................kp16/26-34.......33v.........4.lapsi........yk25
Jade-.........................kp16/31...........................1.lapsi........yk3
marika 83..................kp16/~30.........................1.lapsi........yk4
Auneliini.....................kp16/29............................2.lapsi........yk2
Nasukka82.................kp13/28-30........27v.......2.lapsi.........yk9
Piupula.......................kp11/30-48.........24v........1.lapsi.........yk8
very important baby...kp8/28-32..........29v.........................yk9
Paha päivä.................kp7/25-28.........25v........2.lapsi.........yk3
Onnellinen x5.............kp7/25............................5.lapsi........yk3
Mukiin menevä...........kp3/27-29.........23v........2.lapsi.........yk2
mamitus.....................kp3/28..............26v.........2.lapsi........yk4
icefairy.......................kp2/28-35.........23v.........2.lapsi........yk2
Jinda..........................kp2/32.............................1.lapsi........yk2
macy gray..................kp1/32-34.........29v.........2. lapsi........yk6
Sophie84...........................................................2.lapsi.........yk1
Milja Sivupolku...................................................4.lapsi
NeliApina


TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone
Coya
Kristen



PIINAILIJAT
babar..........................dpo13
BloodyEnd...................dpo11
Auneliini......................dpo5



PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. ......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. .......kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. ......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. .......kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. .......kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. .......kp34/28
Auroora..............21.1. ......kp28/28-34

HayLina.............1.2. .........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. .........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Minnäi..............23.2. ........kp32/31(32)........30v.....4.lapsi......yk2
Sintsu78...........23.2. .......kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. ........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. ........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ..........kp26/32..........dpo10
piprane ema....3.3. ..........kp27/28..........................................yk8
Sanelma..........9.3. ..........kp28/34?........dpo13
Ezziina............10.3. .........kp22/28...........................................yk2
Tinker Bell.......14.3. .........kp30/33...........................................yk3
miya................25.3. .........kp27/28-30......dpo12......................yk2
AaVee.............26.3. .........pp16/16...........................................yk15

Unelmahöttö...3.4. ...........kp42/36.......................4.lapsi..........yk1?




HAAMUILIJAT
 
huomenta :) eilen sain sitten selvän ovisplussan ja sen jälkeen alkoivatkin kovat mahakivut jotka kestivät koko yön. tänään testi näyttää jo haaleampaa viivaa. eli luulisin että ovis on tänään. onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siitä että keskenmenon jälkeen ovat alkaneet kovat oviskivut? itselläni kemiallinen raskaus ja sen jälkeen alkanut menkkakipujakin kovemmat oviskivut. ennen en ovista tuntenut ollenkaan. no jos näin jatkuu niin eipä tarvitse enää oviksia tikutella :D mukavaa päivää kaikille ! :)
 
Moikka pitkästä aikaa!

Tässä on tosiaan kierukan poisottamisesta vierähtänyt jo useampi viikko, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ei ole kuulunut vuotoa ja viikko sitten tein raskaustestin, ja negaa näytti sekin. Saapi nähdä kuinka kauan menee, että elimistö oppii taas tähän "luomuna" olemiseen.. Odottavan aika on vaan niin pitkä kun kuume on kova ;) Itseäni on jäänyt mietityttää vaan semmoinen, että mulla kun tuo kierukka oli jo tulossa kovaa vauhtia pihalle, niin olisko se voinut vaikuttaa hedelmällisyyteen ja raskaaksi tulemiseen jotenkin? Ts. rikkoa jotain? :/

Tilasin just netistä 5 raskautestiä hintaan 5,5e. Ei ollenkaan paha hinta :) Mutta nyt vaan niitä plussatuulia tarvittaisiin...

Hyvää ja aurinkoista viikkoa kaikille! :)
 
Sellaisesta paikasta kun www.pretest.fi. Ei toimitusmaksuja myöskään, ei siihen nähden aika edullista =) Ja nopea toimitus myös..

Just kun pääsin puhumasta että ei oo menkkoja kuulunu niin kappas, alkoivat tänään. Saapahan nyt jotain rytmiä tähän hommaan. Harmillista, mutta toisaalta hyvä. Saapahan ottaa viiniä ensi viikonloppuna kun on juhlat, jos jotain hyvää haetaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jade--:
onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siitä että keskenmenon jälkeen ovat alkaneet kovat oviskivut? itselläni kemiallinen raskaus ja sen jälkeen alkanut menkkakipujakin kovemmat oviskivut. ennen en ovista tuntenut ollenkaan.
Mulla ei ole alkaneet keskenmenon jälkeen vaan ekan raskauden jälkeen. Ja tosiaan ei tarvitse paljon miettiä, että koska ovis on, kun sitä ei voi olla tuntematta. Mulla on niin kipeä, että joudun ottaa särkylääkettä välillä ja kivut kestää vähintään pari-kolme päivää :/

Sitä mä nyt tässä olen vaan miettinyt, että missä vaiheessa kipuja ja limoja se ovis oikein on? Sellaiset semi-kivut alkoi torstaina ja limat olivat lisääntyneet muutaman päivän. Limat ja kivut jatkuivat lauantai-iltana vielä ja sunnuntaiaamuna molemmat oli pois. Ajattelin, et ovis ois ollut lauantaina, mut periaatteessa se on tietty voinut kai olla jo päivää aikaisemminkin?

Ovulaation syvimpiä saloja pohtiva Marble kp 17/28-34
 
macy gray Kiitos päivityksestä. :)


MiiJane76 Minä laskisin oviksen tästä päivästä jos kerran tosi voimakas on. Ja yleensä mulla viel sillee että se päivä ku ovis tulee vahvana tikkuu, ni seuraava päivä on vasta dpo1 olisi. :)

Sophie84 Oo kiitos tiedosta. Voisipas tilata tuolta!


Hitto että oli kyll kauheet menkkakivut eilen! Ja vatsa ku ilmapallo! Tänää ei mitää kipuja enää. Oli pojan 1v 6kk lääkäri/neuvola 12kg 84cm. (on aika lyhyt meiä poika, musta ainaki tuntuu vaikka menee ihan keskikäyräl ylhäällä) Oli tosi reipas, ei itkeny yhtää taaska ku rokotettii, ei oo ikinä ees vauvana.
Musta tuntuu taas siltä et pakko vaan jatkaa yritystä, ku aattelin et antaa olla etten ostais ovistikkuja, mut kylmä taidan. :p
 
Menkat alkoivat. :D En olisi uskonut iloitsevanio, mutta heti tuli helpottunut olo. Stressi helpotti ja olen ollut vuodon alkamisesta lähtien paljon paremmalla tuulella. Itkuvaihe ja pettymyksen käsittely tulee sekin jossain vaiheessa. Kyllä ne kyyneleet välillä jo yrittää silmiin ja pala nousee kurkkuun, mutta vielä en voi päästää ulos. Illalla toivottavasti sitten, kun lapsi on nukahtanut ja saan hetken olla yksin. Mies näki negatestin ennen töihin lähtöä, joten hänelle tämä tuskin tulee yllätyksenä.

Viikonloppuna on juhlat ja voinkin nyt sitten ottaa rennosti. Vapaalle vaihtaminen tekeekin hyvää, varsinkin kun saan viettää iltaa rakkaiden ihmisten seurassa. On lohdullista tietää, että tarvittaessa voin purkaa mieltäni sellaiselle joka tietää täysin miltä minusta nyt tuntuu.

Kommentoimiseen en nyt malta keskittyä, mutta kurkkailen välillä muiden kuulumisia ja jossain vaiheessa sitten varmaan kommentoinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
samara: miulla oli kans viime yönä kipuja, ei tällä kertaa kovin pahoja, mut ei pystyny nukkuu. Eikä ole saatu selville syytä et mistä ne johtuu, ei hitto et pelottaa kun menkat alkaa, sit se on piru irti. Kystia epäiltiin miullakin, mut ei löytyny!!! Entäs jos siulla olis ollu kiinnittyminen mikä teki sen kivun? Ei se nyt ihan välttämättä viel näkyis edes veressä??!!??

Kiitos haleista :hug:
Ihmeellisiä mahakipuja meillä.. Pääasia ettei, Sone, susta löydetty kystia! :heart:


Mä kysyin siltä lääkäriltä, voisko kiinnittyminen olla mahdollista. Yleislääkäri (mies) sanoi, ettei kiinnittymisen pitäisi sattua.. Ainakaan noin kovasti. Mä mietin kans sitä, et mistä sitäkään tietää jos kiinnittyminen oli menossa mutta sen kivun aiheutti vaikka...suolistovaivat tms aiheeseen liittymätön? ja siksi sei näkyny vielä.. Koska sillon oli tasan viikko siitä kun limojen perusteella diagnosoin mahd oviksen..

ja tänään kp 24/22-27. TIEDÄ SITTEN :D Uskon kyl et menkat alkaa pian, eilen illalla tuntu ihan siltä, sanoin miehellekin että alkaa varmasti aamuun mennessä. Mut ei, eikä enää tänää ole tuntunu miltään... Ja enää ei sitä kipuiluakaan, kuumetta en ole jaksanut mittailla muttei siltä ainakaan tunnu :)

Kaikille :hug: ja malttia piinaajille :heart:
 
Itsellä siis vahva plussa tänään, eilisen jatkeeksi ja lasken tämän mahasärkyjen kanssa siis varsinaiseksi plussapäiväksi.

Tää kierto eroaa muutenkin jo viime kierrosta, nyt on jo tissit kipeenä, viime kierrossa vasta oviksen jälkeen.

Samoin maha on niin kipeä, käveleminenkin tekee kipeetä. Limat ei tässä talossa kulje oppikirjojen mukaan. Nyt jo kuivempaa ( ei kuivaa ), mutta koostumus ei ihan sellaista valkuaismaista.. :D

Nyt on kaikki tehty, peitonheiluttelutauko ja nyt sitten vaan odotetaan ja jännätään. Meille onneksi tulee torstaina sukulaisia kylään, joten ajatukset lähtee ainakin hetkeksi pois tästä yrittämisestä. Ens kierrossa jo mukana clomit, jos nyt ei onnistu.. Joskos saisin viskata ne roskiin tuolta hyllystä, en pistäis pahaksi..

Plussaonnea ihan kaikille.. :)

p.s tosi outoo, just otin lämmön, se on pompannut asteen (!!!) ylös normilämmöstä eilisestä... Ja mitäs tää nyt sitten meinaa???
 
Mulle vois kyl laittaa yhden tädin tuleen tännepäin et pääsis yrittään uudestaan!! Oireita on, menkkajomotusta on, muniksien vihlontaa on, kosteeta on mutta se eilinen nega oli kyllä niin selkee että mulle ei jäänyt mitään epäselvää. Ilmeisesti täs käy taas niin et elimistö jotenkin osaa saada aikaiseksi ne yhdet menkat mut ei sit niitä seuraavia vaikka raskautta ei kuitenkaan oo..Nyt pitäis siis sit löytää joku lääkäri joka suostuis kirjoittaan mulle sen terokuurin koska MÄ HALUUN VAUVAN!!!!!!!!!
 
Oma napastelua; tänään mielenkiintoisena yllätyksenä aamulla huomasin ettei työhousut menneet enää kunnolla kiinni??? Eilen ne menivät kuitenkin edes kiinni ja tänään päivän edetessä oli pakko vaihtaa tuulihousuihin kun niin kiristi. Eli turvotustakin löytyy ihan tosissaan...
 
Sone
Samara: No nyt miulla on endo epäily... Mielumin oisin ottanu ne kystatki, hehe.. No toivotaan ettei oo endoo, syksyllä tutkitaan jos en oo paksuna!! :)Mut toisaalta jos se diagnoosi tulee niin tietääpähän sit et näille kivuille on syy..

JA kivuista puheenollen,gyne oli määränny miulle kovin kipuihin lääkettä minkä tuoteselostuksessa luki ettei suositella jos yrittää raskautua ja voi tehdä sikiö vaurioita javoi hankaloittaa raskautumista!! Soitin heti terkalle että mitä helv!!! No sano että eiköhän se gyne tiedä mitä on määränny, että noissa on pakko lukee selostuksissa jos on vaik minimaalinen mahis et on haittaa. Lupas tarkistaa gyneltä viel. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Kiitos macy gray ku olet lisänny mut listaan. Kiertopäiviä en edelleenkään tiedä ku sitä tätiä ei oo näkyny!! Harmi et se täti tuli sinne :hug:

Tietääkö muuten kukaan voiko ovis tulla, vaikka menkkoja ei tulisikaan. Lopetin siis pillerit (cerazette) tossa vajaa kuukausi sitten ja sen jälkeen ei täti ole tullut. Mulla on ollut pari kertaa ihan ovisolo mutta en tiedä voiko se olla mahdollista.

Kyllä tää odottelu on aika tuskaa.
:hug: kaikille ketkä ovat joutuneet kohtaamaan tädin... lähettäkää se tänne :D
Greippimehu oli mulla käytössä jo silloin ku kolmosesta haaveiltiin. 2 ensimmäistä yrityskiertoa oli ilman mehua ja kolmannella otin mehun käyttöön ja siitä tärppäs... no en usko, että se siitä pelkästä mehusta johtui mut mene ja tiedä ;) Pakko oli nytkin mehu hakea :D
Tota punaviini juttua en oo tiennyt mutta onneksi sitäkin on tullut hieman maisteltua :p
Voi apua, nyt iltapala puuhiin... toi aurinko sotkee mun ajantajun B)

Heips :wave:

Milja
 
Heiiiiips kaikille! :)

Mulla oli vahva ovisplussa jo kp8... ja nyt taas vahvistumaan päin ovisviiva ja nyt siis kp 13... outoa...enkai mä nyt sataa kertaa kuussa ovuloi... huoh! :eek:

MUUTEN kaikille kovista oviskivuista kärsiville tiedoksi, että kipulääkitystä ei pitäisi ottaa noihin kipuihin... :(
Meille lapsettomuusklinikan lääkäri ainakin sanoi, että kipulääkettä saa ottaa menkkakipuihin, mutta EI oviskipuihin...kuulema saattavat vahingoittaa munasolua!!! :eek:

Eli mä en ainakaan enää oviskipuihin ota lääkettä vaikka kuinka sattuis... mielummin sit puren hammasta, ku pilaan mahdollisen oviksen...

Ajattelin vaan infota, en parjata ketään!!!
 
oviskivut kestettävä ilman lääkkeitä mielellään..

Itsellä maha on ollut kipeänä ja niin kipeenä, että käveleminenkin tekee kipeetä.. Lämmöt tosiaan pompanneet eilisestä 35.7 jo 36.7.. Outoa sinällänsä, koska se plussa oli aamulla testissä ( eilistä vahvempana), vaiko tarkoittaako, että ovis ehkä oli päivällä kamalien kipukohtauksien aikana??

Laitoin tuonne jo kyselyä siittiöiden laadusta ja määrästä, kun osui sellanen keskustelu silmiin toisella vauvafoorumilla.
Ollaan itse varmaan oltu turhan ahkeria, mutta ens kierrossa sitten höllätään tahtia.. Musta tää kevät on vaan niiiiin ihanaa aikaa ja laittaa hormoonit liikkeelle ihan urakalla. :)

Mukawaa iltaa kaikille! Huomenna ei tartte enää tikutella ja voin ruveta suuntaan katseeni tulevaan.. ;)

Mä niin toivon kaikille plussia-- eka ovistesteihin ja sitten siihen tärkeempään-- raskaustestiin. :)
 
Voi kurjuus, miimii! Olen kamalan pahoillani, tällaisia uutisia ei toivoisi kenellekään. Se, että lapsilla oli toisensa, on hyvin kaunis ajatus :hug: :hug:

Sitten ylläpitäjälle asiaa... Ajattelin jäädä taustalle hillumaan. Kesä tuo tullessaan uusia työmahdollisuuksia ja päätettiin, että yritys on parasta laittaa jäähylle muutamaksi kuukaudeksi. Ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei tule liikaa päällekkäisiä juttuja. Vakityön puolesta voin kyllä odottaa vähän aikaa. Ehkä sillä oli tarkoituksensa, ettei vauvaa saatu vielä alulle...

Plussatuulia teille kaikille :)
 
=)

Täällä ovis ohitettu varmuudella, mutta milloin se sitten oli on hiukan epätietoisuudessa. Mullahan oli eka plussa kp 15, eilen kp 16 super plussa ja tänään löysin vielä yhden testin ja haaleampi kuin ees kp 15. No eilen järkyt mahakivut ja illalla oli lämmöt nousseet asteella edellisillasta, joten eikö tuo sit tarkoita sitä, että ovis oli ja meni. En tiiä, mutta nyt sitten vaan ootellaan..

Onneksi oon taas ihana kevätilma, saa olla ulkosalla ja nauttia olostaan.. :)
Ja nyt niitä plussia kehiin, viimeisiä jouluvaaveja taidetaan kohta jo viedä.. :)
 
MiiJane76 > Minä tulkitsen oviksen olleen sulla eilen. Mun mielestä nuo merkit ovat ihan selvät ja kun se vahva testiplussakin tuli. Ovishan tapahtuu suunnilleen vuorokauden kuluessa ovisplussasta. :) Laitanko tälle päivälle dpo1, niin on joku päivä minkä mukaan jännäillä? :)

Paha päivä > Siirrän sinut taustailijoihin. :) Tervetuloa takaisin kuumeilijoiden puolelle sitten, kun asia on taas ajankohtainen! Mukavaa työkesää ja tulehan kertomaan kuulumisia. :)

Nasukka82 > Kiitos tiedosta! En ollut tuollaista kuullutkaan, mutta kyllähän se ihan järkeen käy. Alkukierrosta kun ei muutenkaan suositella vahvoja särkylääkkeitä, koska ne saattavat estää ovuloimisen tai ainakin viivästyttää sitä. Itse käytän yleensä vain Panadolia juurikin tuosta syystä ja sitäkin vain pakon edessä. Migreeniin on pakko ottaa oikeat lääkkeet, mutta onneksi tarvitsen niitä todella harvoin. Pään hieronta, rentoutuminen ja lepo riittää yleensä pysäyttämään kohtauksen tulon ainakin sen verran, ettei kovaa kipua tule. Buranaa otan kyllä kuukautiskipuihin ja otin kyllä siihen yölliseen kovaan kipukohtaukseenkin. Taisin siis huonontaa sen kierron mahdollisuutta entisestään ihan tietämättäni. :(

Kuukautiskivuista puheen ollen täytyykin taas ihmetellä. Normaalisti mulla on runsaammat vuotopäivät tosi kivuliaita ja nyt alkoi ihan reilulla vuodolla. Eilen kipu alkoi hiipiä alavatsalle tuttuun tyyliinsä vähitellen voimistuen, mutta tuntui vain oikealla. Normaalisti koko alavatsa kouristaa ja 600mg Burana vie vain pahimman kivun pois. Eilen en tarvinnut lääkettä, koska kipu meni pois lähes kokonaan päivän edetessä ja illalla vasta alkoi vähän jomotella. Yöksi otin lääkkeen ja sainkin sen avulla nukuttua ihanan levollisesti. Nyt en ole lääkettä tarvinnut vaikka vuoto on minun vuotojeni mittakaavassa runsasta. toki olen iloinen tästä, mutta on tämä myös hämmentävää. Viimeksi oli näin kivutonta kierron jäädessä 23 päivään ja silloin vaan tuhrutteli.

Milja Sivupolku > Menkat voi tulla ilman ovulaatiota, mutta ovulaatio ei ilman menkkoja. Poikkeuksena tietysti se, jos raskautuu siitä oviksesta. :D Pillereiden lopetus varmaan sotkee vielä kehosi toimintaa. Jos tunnistat oviksen, niin siitä voit sitten laskea milloin kuukautisten pitäisi alkaa. Toivotaan kuitenkin, että heti tärppäisi.

Neppi > Menkkatuulia! taitaakin olla eka kerta, kun tällaista toivottelen. :D Ymmärrän kyllä tunteesi. Juuri tuosta syystä itsekin menkoista iloitsin, vaikka pettymys maistuikin yhtä karvaalta kuin ennenkin.

Sone > Piinapäivät taitaa tosiaan olla niitä pahimpia. Uuden kierron alkaessa alkaa uusi mahdollisuus, mutta piinapäivinä voi vaan odottaa ja toivoa. Pahin stressi on siis siinä, varsinkin kun on voimakkaat pms-oireet. :|
 
Itsekin aattelin, että tänään on pakko olla dpo 1. Oviksen ajankohdan minäkin tosiaan ajattelin olleen päivällä-- huisaa! :D Tosin mielen veti hieman matalaksi nuo kirjallisuuden tutkimukset rakastelutiheydestä.. Ois pitänyt vaan höllätä tahtia ja aukaista kaikki patoutumat hieman ennen ovista ja jatkaa siitä sitten tuolla menolla.. ;) No ei voi sitten mittään ja kaikesta oppii.. Oli siellä ainakin simpoja munista odottelemassa, mutta laadusta ja määrästä en uskalla ees sanoa. Laadukkaita joo, mutta oliko sitten niin vähän kuin pelkään, on eri asia.. Ei pitäis vaan miettiä tätä asiaa, mutta minkäs teet.. :D
Ihanaa kevätpäivää kaikille, itse nautin siitä pihalla.. B)
 

Yhteistyössä