HUHTIKUUN MASUJEN PINO

A0205 , onnittelut 2-vuotiaalle pirpanalle!! =)

Närästystä on mullakin, ja rennietä tulee tosiaan popsittua urakalla. Onneksi todellakin niitä saa huoletta ottaa... olis tuskaa, jos olis joku rajoitus päiväannoksesta. Mutta silti kyllä aina mietin, että onko pakko ottaa, etten nyt ihan kokoajan niitä syö.

Tukivöistä ajattelin kysäistä nyt, kun ollaan jo pidemmällä odotuksissa, että kuinka moni on ottanut sen käyttöön ja todennut tarpeelliseksi? Mulla on käytössä aina lenkkeillessä ja tarpeellinen on!! :D

-Häjyt taas
 
Huomenia mammat! :wave:

Kirjoittelin eilen tänne pitkän tarinan,mutta sitten nojasin näppäimistöön jotenkin kummallisesti,ja joka teksti katosi... :ashamed:

Galluppeja en kaikkia muista,mutta jotain...
Äippärahahakemuksen jätin 25.1.,mitään ei ole vielä kuulunut.
Vauvalle tehtiin painoarvio,kun nyt käyn polilla niissä ylim.tarkastuksissa supistuksien(jotka nyt on rauhoittuneet!),eli vkolla 29 oli 1500g.
Painoa mulle on tullut yht. n.8kg.
Laskiaispullia tekee mieli!! :LOL:


Eilen oli neuvola:
rv 30+0
painonmuutos +923g/vko :whistle: (52kg->60,8kg)
RR 110/60
hemppa 112 (aloitan nyt raudan syönnin)
sf 29cm
vauva rt,syke 150,liikkeet ++

Nyt alkaakin neuvolat olla jo kahden viikon välein,polikäyntiin tulee nyt myös kahden viikon väli(viimeksi oli 10 pv:n väli),ilmeisesti väliä vielä pidennetään,jos kaikki ok.

Mitäpä tässä muuta,kauppaan pitäisi lähteä kaffepullaa hakemaan(+ruokaakin!).Ajattelin lohduttautua kunnon pullalla,kun isäntä lähti työmatkalle ja jäin yksin..
Pakkasta oli aamulla -23,onneksi koira on niin mukavuudenhaluinen,että sitä on vaikea saada edes pika-asioille ulos.Nytkin makaa sohvallaan,takan edessä ja kuorsaus kuuluu! :LOL:

Pikasso & Poikanen 30+1 :heart: <br><br>
 
minä en huutanu eilen tuli 5v kun ensimmäisen kerran vierailin synnytys salisa. Ja Pikkumiehen sain...Tuntuu että vuoden vieriimutta ite ei vanhene.. :whistle: . Meillä päästään tänään oikeen kanssa rytmiin kun mies lähti töihin. On tuo ollukin kakspäivää kotona kun on näitä pakkasia pitäny.

Poikien kanssa pitäis ruveta pukemaan ja tekemään kotihommia. =)
 
heipsan taas..

A0205 onnea taaperolle.. :flower: =)

tuli tuossa taas ajateltua kaiken laista kun aikaa kerta on.. niin mitäs te muut olette sitä mieltä jos kerrotaan synnytyskokemukset sitten näistä huhtikuisista? vai kammoksuuko joku niitä..

munkin tekee mieli laskiaispullaa!! iltapäivällä sitten kaupoille ja pitää hamstratakkin kaappi täyteen herkkuja.. ja ehkä jotain ruokaakin.. :whistle:

nukkumisesta on ollut puhetta. nukun pääosin jommalla kummalla kyljellä. mielummin oikean kyljen päällä. sitten herään kun alkaa lonkkaan painaan ja pitää äheltää uusi asento.. tätä tapahtuu noin 100 kertaa yössä ja joka kerta hereillä kun vaihtaa asentoa ja sitten menee tovi että saa taas unenpäästä kiinni.

närästystä on aina välillä. rennietä on kyllä aina kaapissa mutta ottaa tarvii ehkä 3 krt viikossa ja just sitten sellasina päivinä ku on istunut enempi.. onko sillä sitten vaikutusta asiaan? en tiedä.. toivottavasti ei se närästys lisäänny! on meinaan ihan hirveetä.

mutta taas jatkaa hommia..

jalava ja smurffi..
 
Huomenta
Äippärahappäätöstä täälläkin vielä odotellaan. Hakemus on ollut Kelassa sisällä 12.12. Eilen sit soittelin, että mikä on kun ei kuulu, niin sanoivat, että palkanlaskija ei ole vieläkään toimittanut kaikkia tarvittavia tietoja ja kun vielä hain rahaa 6kk tulojen perusteella niin kestää kauemmin.. Sanoi sit lopuksi että saan kuitenkin saman päivärahan äippälomalla kuin nyt on sairaspäiväraha, joten määrää ei kuulemma enää tarvii jännittää.. Ihan hyvä raha siis tulossa, ja työnantajahan maksaa mulle äippäloman aluksi palkkaa kolmen kuukauden ajan.
Täällä taas tänä aamuna pakkasta -27 eli sisällä saa pysytellä ja takassa polttaa tulta ettei palellu...
Tein muuten maanantaina Runebergin torttuja ja niitä on nyt tullut syötyä muutama päivä ihan urakalla, ettei vaan painonnousu pysähtyisi :LOL:
Mukavaa päivää kaikille!
Epuli 32+5
 
Huomenia/aamupäiviä mammoille!

Pakkaslukemat on taas ihan kiitettävät...20 tasan viel tähänkin aikaan!
koiran kanssa kävin vetäseen lenkit aamulla ku esikoinen oli lähteny eskariin ni tuntu et posket ja nenä jäätyy...koira ei oo moksiskaan, vauhti on ihan samanlainen ku muutenkin...puol vuotias labradori kysees.

Siitä tulikin mieleen et ku teil muillakin on koiria, niin miten tota pitäs ruveta valmisteleen siihen vaavin tuloon?
Tää ku on melkonen höhhelö viel itekin, vähän hirvittää toi yhtälö suoraan sanoen!Kertokaa hyviä vinkkejä pliis...

Nukkumisesta sen verran et kyljellään tyyny polvien välissä sitä koitetaan täälläkin horteessa maata...ei sitä oikeen voi nukkumiseks sanoo.

Mulla vaivaa kans toi närästys, refluksitauti todettu et se kans vaikuttaa ja kuulun näihin tyyppeihin et renniet ei auta vaik niit veteleekin!

Mullekaan ei oo tota kokoarvioo tehty, mut kuvittelis et tekisivät ees jonkunlaisen ennen synnytystä...sf-mitta on mulla ainakin huom. suurempi ku esikoisest...

Suonenvedot on kans täs raskaudes ihan omaa luokkaa...öisin varsinkin...
:kieh: Alkaa ainakin mulla painaa toi univaje....viel ois matkaa, et ei ku etiäpäin!!!

Kata&"hemmo" 29+2
 
:wave:

Täällä onkin ollut keskustelua vaikka mistä, muistankohan enää hetken päästä mitä aioin kirjottaa? :whistle:

Nukkuminen on täällä vähän mitä sattuu, viimeyönä sain vasta neljän jälkeen unen päästä kiinni. Lonkat tosiaan reistailee, mahaan vihloo jos yrittää liikkua ja mulla on levottomat jalat :kieh: :kieh: Kyljellään minäki yritän nukkua mutta auta armias jos siitä pitäs kääntyä toiseen asentoon...huooh, tarttis laittaa katosta roikkuun semmonen tuki josta vois aina kääntyessä ottaa kiinni :D Mulla on vielä oikeen kiva kun vasen lonkka on todella kipeä eli sillä kyljellä ei oikein kärsi nukkua, mut sit oikea olkapää on kahta kauheampi (kalkkia kertynyt johonkin väliin loukkaantumisen seurauksena) joten silleenkään ei kärsi olla. Näin ollen täällä ähelletään pitkin ja poikin, kontallaan, selällään ja joskus jopa istuallaan pitkin yötä :headwall: Luulen, että jos en olisi nyt sairaslomalla supistusten vuoksi niin joutusin ihan oikeesti unettomuuden vuoksi jäämään pois.

Äippärahapäätöstä ei ole meillekään vielä tullut.

Painoarvio meillä tehty nyt kahteen otteeseen, eka kerran rakenneultrassa jolloin oli 700g. Toisen kerran tehtiin kun jouduin säännöllisten supistusten vuoksi osastolle rv 28, sillon pirpana painoi vaivaset 900g. Ensi viikolla tarkistetaan kasvu uudestaan koska pieni lapsi on tulossa ja ennenaikaisen synnytyksen riski on olemassa.

Ikiliikkujia tais olla tässä pinossa muutamalla :D Meillä tämä matkustaja vaikuttaa aika rauhalliselta edellisiin verrattuna. Edelliset tosiaan liikku koko ajan eikä todella tarvinnu kuullostella, että onko siellä mahassa elämää :whistle: Ja vauhtia riittää molemmilla vielä tänäpäivänäkin, ovat molemmat siis e.r.i.t.t.ä.i.n vilkkaita olleet vauvasta asti. Vanhin menee syksyllä kouluun ja nyt alkaa näkyä pientä rauhottumisen merkkiä.

Minä taijan tästä ruveta selaamaan josko löytäisin jostain vauvalle kietaisubodeja.... kahvia ja laskiaispullaakin tekis niiiiiin mieli!

t. hömppö rv 30+2
 
Lisko
Huomenna jo perjantai :)

A0205 ja pillipulla: onnea teitin lapsosille :) :flower:

Närästystä ollut, mutta rennietä menee ehkä 2/ päivä, päivällä ja nukkumaan mennessä.

Neuvola on nyt n. 2 viikon välein.

Synnytykokemuksien kertomisesta kyseltiin, siis täälläkö pinossa kertoa? Voin minä toki kertoa, eihän tuossa mitään, mut jos joku ei halua niin ei tietenkään ole pakko.

Olikohan muuta, en ainakaan muista, menen pojan kanssa leikkii, taaskaan ei ole ulos asiaa, aamulla oli -31 :eek: Nyt varmaan muutaman asteen lauhempi, mut ei paljoa lohduta, ME HALUTAAN ULOS :headwall:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 31+1
 
huomenta!
itse odotan innolla kun 27.1 on taas ultra tosta painoarviosta, kun sitä alettiin seuraamaan ku tosiaan oli rv29+4 se 1900g..että jos tämä kasvaa tätä vauhtia tosa kolmessa viikossa lisee, niin ne varmaan alkaavat käynistää sitten ku tulee rv36 täyteen jos on sopivan kokoinen silloin..ainakin tajusin sen puheet silleen, eli enää olis kuus viikkoa aikaa.. jotenkin toivoisin vaan että ei olis noin nopeaan kasvanut.. koska mitään ei ole vielä pistetty valmiiks..jne..

heitukka & jättikäinen 29+6
 
moikka!!

meillä ei poika vieläkään ole nukahtanut päikyille vaikka yleensä ei ole ongelmaa.johtuu varmaankin siitä kun ei päästä ulos niin ei väsytäkkään..sama siis oli eilen toisille päikyille mentäessä.vitsi kun itteäkin väsyttäis ja tahtoisi nukkumaan.

mun mielestä oli synnytyksen jälkeen hyvä kertoa synnytyksestä.siis kun mulla ei se eka kovin hyvin mennyt niin oli helpottavaa saada muille äiti-ihmisille siitä puhua.monelta riitti myötätuntoa ja ymmärrystä.ehkä tää seuraava olisi ihan normaalisynnytys?mä ainakin mielelläni luen kaikkien synnytyskokemuksia :D

Onnea AO205 pikku nassikalle!!!

no niin nyt kuului pojan huoneesta hiljaisuus :D toivon mukaan sille pikku riiviölle lensi unihiekkaa simmuun :heart: tänään saadaankin hänen huoneeseen uudet verhot laittaa.
oltiin pojan kanssa aamulla kaupassa ostamassa miehelle synttärilahjaa(hänellä siis synttärit maanantaina).ostettiin paita ja sukat kun ei muuta keksitty.vitsi kun mä en millään keksi tolle ukolle mitään lahjoja.kun häneltä kysyy hän toivoo crossipyörää :eek:

mitäs muuta mun pitikään kommentoida..ei kait mitään ihmeellistä joten heippa taas :wave:

gismo ja kyllikki 28+5

 
Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!!!

painoarviosta: Mulle ei myöskään ole tehty minkäänlaista arviota. Ensi tiistaina on neuvola ja siellä käytössä ultra, että josko se täti jonkinmoisen arvion voisi tehdä. Kiva olis tietää mitä tää vauveli painaa...
Viimeistään sit rv 35 se tehdään, kun on se synnytystavan arviointi äitipolilla.

äippärahasta: Mulle se on jo tullut tammikuun puolella. Paperit laitoin jo marraskuun lopussa. Jouduin soittamaan kelaan, kun mitään ei alkanut kuulumaan. Muutama päivä siitä soitosta se päätöskin sitten tuli.

piikityksestä: Mulle ei myöskään ole annettu mitään rokotusta sen rh- veriryhmän takia. Keskenmenon jälkeen sain sen rokotuksen, ettei myöhemmissä raskauksissa tule mitään ongelmia.

nukkuminen: Kyljellään olen pääosin nukkunut. Välillä aina kuitenkin herään siihen, että olen unissaan mennyt selälleen, enkä saa kunnolla henkeä... Kait tää maha painaa keuhkoja sen verran, että on vaikea hengittää...

Tulikohan nyt vastattua kaikkiin mihin piti...

Nyt pakkasta on enää 17, joten vois olla mahdollista tareta käydä vähän ulkona tänään tässä iltapäivällä. Pojan kanssa ollaan oltu ihan vaan sisällä ja tekeminen alkaa loppua...

Nyt pitää lähteä syömään!!!

Nasu-Masu 30+5
 
Minä taas täällä :wave:
Nyt nukahti meidän "vauveli" eli seuraavan tunnin saankin vaan olla.
Kiitoksia onnitteluista, välitetään eteenpäin :D

Jalava, tosiaan se närästyshän johtuu siitä että kohtu painaa ruokatorvea, eli ainakin mulla tuo istuminen, ja selällään makaaminen saa pahimmat närästykset aikaan. Ja just kumartelu yms, millon menee sisukset lyttyyn :/
Välillä jopa jonkun ruoan ajattelu saa hirviät poltot aikaan :/
Eli jos tästä vedän omat johtopäätökset, pitäis meidän oikulla olla tukkaa polviin asti :D

Äitiysrahapäätöstä mä en saa vasta kun maaliskuun puolella, vaikka ä-lomakin on jo silloin alkanut.
Haen sitä puolen vuoden tulojen mukaan, ja maaliskuun 7 tulee vika liksa, josta saadaan sitten se laskettua.

Eilen sitten hammaslääkäri soitteli, että ensi viikolla kolahtaa lasku postiin.
Vain vaivaset 1064E!!!!! \|O
Siitä saan hakea sairauskassasta korvauksia 300e.
Eli mukava omavastuu \|O \|O
Olihan siinä hoitojakin, mutta silti, kiva repii tollaset rahat, kun ei muutakaan rahareikää olis :/

Mutta nyt lähen surffailee :wave:
 
Moi!
Onnittelut synttärisankareille :flower:

Jalava: Mun synnäri on K-SKS. Harmi, ettei nähdä sairaalassa.
Olin pari kuukautta sairaslomalla kans ja mulla aika meni tosi nopeasti. Tänään on iltavuoro töissä, joten tietää että on kidutusta. Onneks on tullu uudet juorulehdet tänään, niin voi lukee niitä :D

Joku kyseli, kuinka tehdään koirien kanssa, kun vauva tulee. Meillä on kolme nelijalkaista, joista nuorin siinä vaiheessa 11kk. Saksanpaimenkoira, jolla on vauhtia enemmän, kuin aivokapasiteetille olis suotavaa :D Meillä onneks koirat on ollu paljon lasten kanssa, joten en usko, että ongelmia tulee. Eikä koirat ole koskaan olleet "lastenkorvikkeita". Nytkin ollaan koko talvi pidetty tiukat rajat, missä saavat olla sisällä. Ihan sen vuoksi, ettei sit tartte alkaa rajoittamaan liikkumista. Ja uskoisin, että noiden vanhempien koirien (12 ja 8 v)kohdalla rajoja hieman muokataan, kun arki saadaan sujumaan.

Äippäraha: mulle päätös tuli 3viikossa (välissä joulu ja uusi vuosi). Jotain hyötyä vissiin pienestä paikkakunnasta :)

Orapihlaja: Pitäiskö yrittää tavata jossain? Oliko täällä muita Jyväskylän seudulta?

t. Pirkkis ja Toukka 29+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 12:08 A0205 kirjoitti:
Eilen sitten hammaslääkäri soitteli, että ensi viikolla kolahtaa lasku postiin.
Vain vaivaset 1064E!!!!! \|O
Siitä saan hakea sairauskassasta korvauksia 300e.
Eli mukava omavastuu \|O \|O
Olihan siinä hoitojakin, mutta silti, kiva repii tollaset rahat, kun ei muutakaan rahareikää olis :/

Mutta nyt lähen surffailee :wave:

:eek: :eek: :eek: Voi kauhia! Onpas hampailla nykyään arvoa :whistle: :D :kieh: Meillekin on siis tiedossa mojovat laskut kun mies otti vihdoin ja viimein itteään niskasta kiinni ja marssi hammaslääkäriin paikkailtavaksi.........
 
Pikaseen vaan vastaan galluppeihin

Äippärahasta: AAARRGGGHHHHHHHH!!!! Jouduin jo hermostuun työpaikan palkanlaskijalle, kun ei osannu oikeanlaista lappua kirjottaa, eikä ainakaan lähettää sitä. Lopulta 6.2. palkanlaskija faksasi lapun suoraan kelaan, kun äippäloma alkoi 7.2. Tarkistin sitten vielä kelasta et kaikki kunnossa. Päätöstä en siis tietty vielä ole saanu, kun paperitkin perillä vasta tällä viikolla.

Nukkumisesta: Nukun aina vasemmalla kyljellä, tyttö kun kömpii yöllä toisinaan viereen, niin pakkokin olla selittäin, kun on melkonen ikiliikkuja, ja aika kovasti jo potkasee. Eikä jotenkin uni onnistu selällään tai toisella kyljellä. Joskus tosi harvoin nukun hetken oikealla kyljellä. Normaalisti nukun vatsallani, ja sitä kaipaan. Harmi vaan kun sitä ei voi harjottaa vielä pitkään aikaan synnytyksen jälkeenkään, kun maitovarastit tiellä. Yks yö heräsin siihen useamman kerran et toisessa kädessä sormet aivan turrat ja tunnottomat, piti toisella kädellä puristella niitä et alko tunto palautuun. Onkos jollakulla muulla ollut samoja ongelmia?

Painoarvio mulle tehty viimeks sillon kun kävin sen vauvan päästä löytyneen kystan takia ylimääräsessä ultrassa. Kysta oli sillon kadonnut, eli kaikki ok. Painoarvio viikolla 28+2 1200g.

Ihanaa kun tuo muutto lähenee. Oon nyt parina päivänä käyny siivoileen. Sähkömies on siellä nyt töissä, sitten onkin valmista. Saas nähdä päästäänkö viikonloppuna muutopuuhiin vai vasta ens viikolla. Olis kiva päästä jo viikonloppuna, kun muuttoapua paljon helpompi saada silloin kuin viikolla. Toisaalta jos menee ens viikkoon, niin on pidempi aika pakkailla ja siivoilla. Ja meillehän siis tuli valmis koti, eli itse ei olla rakennettu.

heppuli ja emma 31+5
 
Heips.

KOIRISTA: meillä kaksi koiraa ja molemmat on aina ottaneet vauvat itsestäänselvinä ja moitteetta kotiin. Käyvät nuuhkimassa ja ovat sitten olleet ihan tyytyväisiä. Varsinkin isompi koira selkeesti jo raskausaikoina vaistonnut tulevan vauvan, eikä siksi kai ole uutta ihmistä kovasti hämmästellyt. Tosin vieraiden pitää aina kysyä koiralta lupa katsoa vauvaa eli antaa koiralla eka huomiota. Ulkoillessa ei tuntemattomat välttämättä saa koiran mielestä vaunuihin kurkistaa..

NUKKUMISESTA: kyljellään olen nyt nukkunut, vaihdan puolta useamman kerran yössä ja herään aina. Varovaisesti ja hitaasti on käännyttävä. Yleensä nukun vatsallaan, joten sitä kaipailen.. Selällään en osaa nukkua yhtään.

NÄRÄSTYS: täällä myös!! Just ostin kolmannen RENNIEN 96kpl paketin, joten kaksi niitä on jo kulunut.. Varmaan kuukauden päivät jo kurkku ollut jatkuvassa tulessa ja arka.. Karvainen lapsi taas tulossa ;).

PIRKKIS: on täs pinossa muitakin keskisuomalaisia, ainakin mutzi.. Katsotaan tilannetta vaikka parin viikon päästä. Mä kun en edelleenkään uskalla juuri matkustella kun vasta reilu viikko sit päätty 1,5kk:n yhtämittainen lepo, jottei vauva syntyisi liian aikaisin. Varmuuden vuoksi siis hiimailen vieläkin, vaikkei varsinaisesti ennenaikaisen synnytyksen uhkaa enää todettukaan..

Meillä ANOPPI kylässä viihdyttää ja leikkii lasten kaa - ja mä oon kyl tosi itsekkäästi ottanut aikaa itselleni.. kyllä mä ehdin täällä noiden muksujen kaa taas pelmata ku mummu poistuu tänään kotiinsa.

Onko MUITA VÄSYNEITÄ? Mä voisin nukkua vaikka kuinka pitkästi, tuollaiset 9-10h yöunet ja silti tekis päivälläkin päiväunia mieli.. PItää yritää huilata ja nukkua varastoon ;)).

Musta ainakin olisi kiva, jos me huhtikuiset JAKAISIMME HUHTKUISET SYNNYTYSKOKEMUKSEMME joko tässä pinossa tai syntyneet -puolella tai vastaavaa.. Vertaistuki on aina yhtä mielekästä ja muiden kokemuksia on mukava lueskella.

Olen alkanut enemmän ja enemmän miettimään SYNNYTYKSEEN LÄHTÖÄ.. Esim. entä jos synnytys käynnistyy silloin kuin mies on kaupungissa autolla ja mä lasten kaa kotona (sairaalaan 40km).. Meillä huonosti ketään saatavilla hoitamaan, varmin ehkä just anoppi, mut matkaan menee 1-1,5h ja mun on varmuuden vuoksi kyllä päästävä ennen sitä jo lähteen sairaalaan.. Eka synnytys 6,5h, toisessa olin 45min jo 5cm auki ja tuli kiire leikata sen jalkatarjonnan vuoksi.. ei meinanneet ehtiä puuduttaa kun synnytys eteni niin sutjakkaasti..

Orapihlaja ja sykerö32+1
 
tänään soitti neuvolan täti mulle ihan yllättäin..ja sano että varaudu siihen että jo jopa kuuden viikon päästä vois olla käynistys, että se selviää sitten kolmen viikon päästä ultrassa..kun se laskeskeli jos tota vauhtia kasvaa nyt jatkossakin niin sillon kuuden viikon iässä se voi jo painaa neljä kiloa..apuva...
tuntuu että näinkö lähellä tämä synnytys onkin.. ja jotenki siihen on vielä pitkä aika siis aina ajatellut..
jotenki alko jännittämään, että mitä ne sanoo siellä kolmen viikon päästä!
iiikksss....

T: heitukka ja jättiläinen 29+6
 
Heips! Kirpeä pakkaspäivä. :D
Onnea synttäreitä juhlineille! :flower:

Nukkuminen on täälläklin jo jonkin aikaa ollut tosi hankalaa. En meinaa löytää hyvää asentoa, selkään sattuu ja muutenkin vaivainen ja tukala olo. :/ Aikas väsynyt olenkin sitten päivisin. Onneksi työt alkavat olla loppusuoralla ja loma häämöttää mukavasti. :)

Närästystä on vallan kamalasti ja Rennieitä joutuu popsimaan oikein urakalla...välillä niistä on apua ja toisinaan ei.

Painoarviota lapsesta ei ole tehty, eikä mitään puhettakaan sellaisesta tai synnytystapa-arvioinnista ole ollut, vaikka esikoista odottelen. Täytyy varmaan kysellä ensi kerralla neuvolassa, että mikä täällä on käytäntö noiden suhteen.
Ultraa ei ole neuvolassa ja kaupunki tarjoaa vain yhden ultran (np- tai rakenneultra).

Mulle on painoa tullut noin 10 kg ... tasaisen varmasti on paino noussut kokoajan. :whistle: Saa nähdä mitä puntari näyttää ensi viikon neuvolassa. =)

Mukavaa torstai-illan jatkoa kaikille!
Näpsä & Mini rv 31+4
 
täällä myös väsymystä vaikka nukun yöt tosi hyvin jos esikoinenkin nukkuu niin silti voin päikkyjä nukkua :D

onkos muilla hormoonit heitelleet? olen välillä kyllä niin ihana ihminen ja sitten taas saan kamalia raivareita tai alan pillittää :D
 
mulla on ainakin hormoonit kyllä jyllänny..isäntä just sano pari viikkoa sitten että muutuin todella sillo ku tieretttiin että oon raskaana ja sitten nyt olen sellainen että saatan ruveta helposta itkemään..tai sit just saatan ruveta helposta huutamaankin.. on tämä ihmeellistä tämä raskaus.. ei voi muuta sanoa
 
huomenta mammat!

täällä edelleen pakkasta ihan kiitettävästi. oiskos jotain 20 tienoilla. mutta onneksi ei nyt ainakaan tuullut. joten oli ihan kiva ulkoilla koiruuden kanssa.

koirista oli muutenkin puhetta. meillä koira ehkä hiukan pelkää isoja lapsia jotka jo osaa liikuskella jne. mutta sitten ihan pieniin vauvoihin on vain kiinnostunut. haluaa nuuskuttaa ja olla lähellä. en sitten tiedä miten tulee suhtautumaan kun oman nyytin kanssa kotiudutaan. tosin se on jotain vaistonnut koska se ei hypi enää minun mahaa vasten ei hyppinyt ees alussa ja sitä ennen se hyppi aika lahjaaksti ja paljon. ja en ole sitä oikeastaan kieltänyt hyppimästä.. no sen sitten näkee miten menee.

tänään pitäs hiukan lähteä helsinkiin ostoksille.. mutta ei oikein haluttas lähteä junalla.. mies on jo aamuyöstä asti ollut töissä siellä ja sitten pääsisin kyydissä takas jos innostun lähteen sinne. pinnikseen patja pitäs laittaa ja sitten joku synttärilahja mun kaverille kun täytti 30. mutta kun tietäs mitä sille hankkii!! aina yhtä vaikeaa!

neuvolassa sitten olin eilen kaikki oli hyvin. sydän äänet kuulu vahvasti ja kovin kaveri potki sitä dopperia päin! ja terkka sanoikin että harvoin menee niin päin että verenpaineet parantuu loppuakohden.. eli niistä ei ainakaan toistaiseksi ole mitään huolta. ensi viikolla sitten lekuri joka kattoo tota kohdunsuuntilannetta jne.. en usko että meen enään kyllä töihin.

mitähän vielä piti sanoman..no nyt en sitten enään muistakkaan.

jalava ja smurffi 30 tasan.. iiks.
 
Lisko
Plääh, lopputyön esitys lähstyy, jo maanantaina :eek: Valmiina se on ja hyväksytty, mutta nyt pitäisi alkaa valmistelemaan sitä esitystä \|O Ei kiinnosta pätkääkään :/ Mistähän saisi puhtia moiseen :whistle:

Pojan vein tarhaan ja miehen lentokentälle, kun hällä on työpaikan "kissanristiäiset" helsingissä, tulevat huomenna takasin, ja tietenkin kauheessa kankkusessa :whistle: :x

Vitsi en yhtää muista oliko mitään mihin aioin kommentoida, mutta palialen taas :wave:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 31+2
 
heippa!!

meillä poika oli sitten niin kiukkuinen ja väsynyt että laitoin jo päikyille.ihmettelin kun hänen kanssa lähdettiin mun siskolle lahjaa ostamaan että mikä hänellä nyt on.väsy raukalla.jalava lahjojen ostaminen niin vaikeaa.löysin siskolle jonkun ihon hoitosarjan :whistle: mahtaakohan ottaa nokkiinsa :eek: no ei kait.ite hän elvisteli että tarvitsisi jotain kallista hoitojuttua naamaansa :D

kävin töissä viemässä mun saikkulaput pomolle niin hän ei edes tervehtinyt eikä sanonut yhtään mitään.muistaakseni viimeksi hän osasi puhua.mutta en yhtään ihmettele jos niillä kahdella aivosolulla mitkä hän omistaa niin sekin unohtuisi häneltä :D

ihanaa alkaa viikonloppu.huomenna menossa miehen kanssa keilaamaan.tosin mä en varmaan keilaa mutta seuraksi menen varmaan syömään karkkia sinne :D onneksi sinne tulee meijän kavereita myös niin kivaa sitten juoruilla siellä.

pakkastakin oli äsken vaan -15 astetta elikkäs pojan kanssa päästään ulkoilemaan!ihanaa.

gismo ja kyllikki 28+5<br><br>
 

Yhteistyössä