HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 17:47 heitukka kirjoitti:
#&%?$!*... minäkin sitä ihmettelin todella.. koska ei se oli parissa viikossa tullut paljon.. ja tuntuu ku kaikkien kanssa juttelee niin ei todellakaan kenelläkään ole ollut noin paljoa..
ja sitku en oikeen oo mihin verrata koska tämä on esikoinen..
no kolmen viikon päästä uus ultra..ja painonarvio uus!

heitukka 30+2
äläs ny hermostu...Mulle ei koskaan oon kahden ensimmäisen aikana tehty minkään valtakunnan arviota muuta kun siinä vaiheessa kun oon menny synnyttämään.

Onko sun vauva oikeen päin?? paljonko sulle on tullu painoa? Noh onneksi käyt seurannassa että ei sitä liian isoksi päästetä.

Tuossa söin unelmarahkatorttua ja pitäis tässä illan aikana vielä pizza vääntää.... :p että ei puntari vaan pääse näyttämään liian vähää ;) Mulla on nyt kokonaispainoa tullu 10kg ja esikolta tuli 9 ja toiselta 11kg että kaikki on suhteellista....

ps...ootko kirjautunut? pystyykö sulle heitukka lähettämään yv:tä???

loppuviikon olin saikulla kun tiistaina kävelin töissä kuin mammutti... nyt pitäis huomenna mennä kokeilee miltä tuntuu ja soittaa neuvolaan soittoajalla.... kun vaan toi mielen lujuus voitais ton järjen.... tänään oltiin viettää paloasemalla 112 päivää ja olin rolpillani sellaset 4-5 tuntii kun myytiin laskiais pullia ja kahvia..... olin niin rikki.... vatsa oli ihan kova kikkara tossa eessä ja lonkkaa särki.....

eli ei ihan työ kuntoinen varmaan olisi .... mutta kun tekee niin pahaa jäädä liian aikaisin saikulle.... mulla taitaa olla aika korkee työ moraali...
nimittäin mieskin tossa sanoi että ajattele nyt ... mitä hyötyy susta on töissä 8tuntia jos toi tän päivänenkin veti ihan naatiksi ja kuitenkin "löysää" puuhaa.... et ota järki käteen ja ajattele kerrankin itseäsi älä työkamujasi joitten niskaan ne työt kaatuu....

:'( tuntuu siltä kuin pettäis ne kun joutuu jäämään pois aikaisemmin...tosin työkamu sanoi pewrjantaina saunaillassa että jos tuntuu vielä pahalta ei oo pakko tulla töihin maanantaina et hällä ei oo suunnitelmia et voi peruttaa ylityö vapaansa...

sitkeys voittaa osittain järjen ja masukki taitaa tanssia sambaa taas kun stressin määrä nousee taas... on ollu töissä stressiä liiankin kanssa tossa viimeisen kk:n ja oli vissiin vauvan keino pysäyttää meikäläinen ennen kuin olisin henkisesti burn out.... koitan uskotella itelle että se saikku olisi parempi nyt kun sitte pakosta kun yksinkertaisesti tapahtuu jotain ja ajaa esim. työ matkalla ulos kun meinaa nu8kahtaa ihan väkisin rattiin.... ikävä kyllä se on ollu jo muutaman kerran vaarana ja on kyl pistäny miettii et koitanko nyt polttaa kynttilää molemmista päistä ja keskeltä' myös....

kiitos että sain purkaa sydäntäni ja fiiliksiä kun viime viikot oon kotona ollessa lähes joka asiasta varpaillani pojalle ja itken jatkuvasti...

tinni ja mölli 29+6 pojan mukaan tyttö josta tulee pikkuveli :D :LOL:

Heippa!

Painoa on täälläkin tullu ihan kiitettävästi, 12kg :whistle: En oo jaksanu ottaa paineita, kyllä ne siitä lähtee, kun kesällä pääsee tuonne ulos kunnon lenkille vaunujen kanssa!

Gismo: Minkä ikänen lapsi siulla on?

A0205: Löytykö kirppikseltä mitä kivaa? Ja oliko siullakin vielä suht pikkanen lapsi ennestään?

Tässä vaan utelen, kun oma esikko on vasta 1v 3kk, kun toinen jo syntyy..

RHW: Mie oon ostanu Lindexiltä vaatteita ja on miusta hintaansa nähden olleet hyvälaatusia. Varsinkin FIX-vaatteet on kestäneen hyvin.

Miulla on närästys jo helpottanu, alkuun oli enemmän, nyt en m,uista millon viimeksi olis ollu... Ja tosi epäterveellisesti oo syönykii, välillä tulee ihan huono omatunto, kun ei saa itteään pidettyä kurissa, mutta ei kai se pikkanen vielä siitä hirveesti kärsi, toivottavasti :'(

Aika tosiaan menee kun siivillä, kohta kaikilla alkaa olla jo 30 viikkoa täynnä. Ja hyvä ettei yhtään vauvelia vielä oo syntyny, vaan ovat pysyneet matkassa mukana!

Nyt pitää vielä lähtee iltapisulle :) Veskissä saa kyllä ravata alvariinsa, mutta yöllä ei onnex tarttee käydä.
Onko tuohon suonenvetoon muuten mitään ennaltaehkäsyä, jalkoja ylöspäin tai jotain muuta? Se alkaa olla jo jokaöinen vaiva ja tänää veti tuossa illallakii.

heippa!

niin se viikonloppu taas meni menojaan ja tosi nopeestihan se meni! me ei tehty mitään ihmeellistä. sunnuntaina oli ne kaverin syntsät sekä äiti että poika täytti. oli ihanat muumiaiheiset juhlat.. =)

rouva80 mä olen käsittänyt että suonenvetoon auttaisi jos juo paljon vettä ja syö magnesiumia?? olenko oikeassa?

RHW minä ainakin olen tykännyt niistä lindexin vaatteista. tosin ei ole mitään kokemusta onko hyvän laatuisia tms. mutta kivan näköisiä ainakin! =) ja ite olen sieltä kyllä ostellut niitä..

hmm. mulla tullut outoo vaivaa. tai en tiedä. mutta ei ole tälläsenä vielä kertaakaan ilmennyt. selkää särkee/jomottaa menkkaimaisesti ja supistusta ei näy ei kuulu. sitten hetken päästä alkaa kova paineen tuntu tuolla alapäässä.. mitäköhän se lienee???
torstaina on lääkärineuvola ja sieltä pitää sitten muistaa kysellä. pitää taas visiin ihan listaa kirjoitella mitä pitää siellä kysellä ja kuullostella.

no mutta ei tässä tällä kertaa enempiä.
kaikille hyvää viikonalkua!!

jalava ja smurffi 30+3

Äitiyspakkauksesta:
Kävin kurkkimassa tilannetta Kelan sivuilla,ja siellä sanottiin,että äitiysavustus myönnetty 8.2. ja tilattu 9.2.
Ja että,
Äitiyspakkaus toimitetaan postitse kahden viikon kuluessa tilauspäivästä.
Siis apua,täytyykö mun vielä odottaa sitä mahdollisesti noin kauan?!

...Mulle on nyt jäänyt se laskiaispullahimo päälle... :ashamed:
En tosin ole syönyt vasta kuin kaksi koko talven aikana! :saint:
Mies lähti työmatkalle viikoksi,joten täytyy taas palkita/lohduttautua/keksiä "tekemistä" itselle,ja hakea vaikka pulla tai kaksi.

Painoa mulle tullut yht.8kg,viimeksi +923g/vko. :x

Pikasso & Poikanen 30+5 <br><br>

Huomenta mammat!

Niin se viikonloppu vierähti....meillä esikoinen kipeenä koko viikonlopun, kuumetta oli parhaimmillaan 39.5 ja sit viel oksennustauti päälle!No nyt se on lusittu sekin tauti, itellä ei ainakaan viel oireita siihen suuntaan.

Saatiin viikonlopun aikana myytyä toi toinen auto pois...hyvä niin, ku ei sitä ny sit tarvita ku en mee enää ennen äippälomaa töihin, mut nyyh nyt on sit vähä jumis ain nää päivät tääl maal... :(
No täytyy lainata aina joskus vanhempien autoa ni ei ihan mökkeydy!

Oon koittanu saada ostettua matkasänkyä, se kun ois ainoo tavara, tutien ja muun tilpehöörin ohella mikä puuttuis enää, eiköhän tuokin löytyne!

Täällä ku käydään paljon tota paino-keskustelua...mullekin on alkanu nyt sitä tulla, tähän mennes oli 5kg, nyt sit pienes ajas 2 lisää...että sillä lailla. :D
Ei mulle kyl ruoka oikeen maistu, mut herkut sitäkin paremmin..tyyliin aloita aamusi pipareilla ja sitä rataa iltaan asti! :LOL:

Jospa nyt menis ja laittelis jotain syömistä tolle pojalle...sais sillekin taas väriä poskiin!

Terv.Kata & "hemmo" 29+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 08:37 pikasso kirjoitti:
Äitiyspakkauksesta:
Kävin kurkkimassa tilannetta Kelan sivuilla,ja siellä sanottiin,että äitiysavustus myönnetty 8.2. ja tilattu 9.2.
Ja että,
Äitiyspakkaus toimitetaan postitse kahden viikon kuluessa tilauspäivästä.
Siis apua,täytyykö mun vielä odottaa sitä mahdollisesti noin kauan?!

mulla ei kestänyt kuin tuosta oisko ollunna pari päivää vain. se tulee kuitenkin suoraan tehtaalta lähimpään postiin sulle..

=) joten uskoisin että saat sen tän viikon aikana! =) ainakin toivon niin.

jalava ja smurffi taas..

No hyvä juttu!
Ihanaa päästä tutkimaan lootan sisältöä! =)

Hih,näin viime yönä "painajaisunen".
Vauva oli syntynyt ja mun piti ekaa kertaa pukea sille omat ostamat vaatteet päälle.
Ja mä en ollut pessy niitä ja hintalaputkin oli paikoillaan!
Kamala pahisäiti... :LOL:

Maanantaita Mammat!

Ihana kun ei ole enää niin paljon pakkasta... Pääsee ulkoileen, kun mahtuu vaatteet päälle... Mua kun ahdistaa ja alkaa supisteleen, jos joutuu ihan kauheesti pukemaan.

Oman puntarin mukaan painoa on nyt tullut se 7 kg. Mullahan oli se pikkunen mahapöpö, joka kesti viikon ja sen aikana paino putosi jonkin verran... Ihan olen tyytyväinen... <kun vaan sais itsensä pidettyä erossa kaiken maailman herkuista...

Huomenna taasen neuvola. Sitten taitaakin jo olla kahden viikon välein noita käyntejä. Huomenna on mies ja kuopus tulossa mukaan neuvolaan. Saavat nähdä vauvan kun ultrataan...

Onkohan joku flunssaviirus iskemässä, kun on pää kipeä ja vähän hutera olo. Eikös nyt ole jotain tauteja liikkeellä...

Nasu-Masu 31+2

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 09:33 Nasu-Masu kirjoitti:
Maanantaita Mammat!

Ihana kun ei ole enää niin paljon pakkasta... Pääsee ulkoileen, kun mahtuu vaatteet päälle... Mua kun ahdistaa ja alkaa supisteleen, jos joutuu ihan kauheesti pukemaan.

Oman puntarin mukaan painoa on nyt tullut se 7 kg. Mullahan oli se pikkunen mahapöpö, joka kesti viikon ja sen aikana paino putosi jonkin verran... Ihan olen tyytyväinen... <kun vaan sais itsensä pidettyä erossa kaiken maailman herkuista...

Huomenna taasen neuvola. Sitten taitaakin jo olla kahden viikon välein noita käyntejä. Huomenna on mies ja kuopus tulossa mukaan neuvolaan. Saavat nähdä vauvan kun ultrataan...

Onkohan joku flunssaviirus iskemässä, kun on pää kipeä ja vähän hutera olo. Eikös nyt ole jotain tauteja liikkeellä...

Nasu-Masu 31+2
Noh ainakin tällä leveys asteella on. Mä sain ensin sen taudin ja sitten on nuorimmassa ollu ja esikko tänä aamuna köhi. Että eiköhän se sielä suunnallakin riehu. ;)

Neuvolassa kävin tänä aamuna ja vauva on sitten viikonlopun aikana kääntyny oikeen päin. Ja sielä sen naama näky ja liikku kovasti...Hb oli laskenu 116:ta 107 että saan ruveta syömään rautaa oikeen urakalla. Jotta saan sen nousemaan.

Heipsan mammat :wave:

Viikonloppu tosiaan vierähti, ja voi luoja kuinka nuo synttärit voi viedä mehut :/
Siis oon niin poikki kun voi ihminen olla.
Hyvä kun eilen pysy silmät auki viimesien vieraiden aikana :whistle:

Kirpparilta löytyi muutamia pieniä vaatteita (joita en olisi tarvinnut, mutta on vaan niin ihana ostaa), ja se kantoliina.
Trikoista etsin, mutta sain 5 eurolla kudotun liinan. Ajattelin ettei niin paljon harmita jos jää käyttämättä.

Ainut vaan, se liina taitaa olla liian pitkä mulle, pituutta kun löytyy huimat 159cm.

Mutta sain ainakin hyvän mallin, voin pistää mummin ompelemaan sen trikoisen mulle.

Ihana kun päästiin aamulla poikien kanssa ulos, viime viikko menikin kokonaan sisällä :/

Rouva80 Meidän vauva täytti viime viikolla 2v, eli enemmän tulee ikäeroa kuin teidän lapsosilla.
Mutta on se silti niin pieni vielä :)

nyt pötköttelemään :wave:

A0205 & Oikku 33+3 ;)

Heippa!

Eilen meillä oli miehen kanssa vuosipäivä. =) Laitoimme aivan ihanaa ruokaa ja illalla sitten pannukakkua vaniljavaahdon ja mansikoiden kanssa. :p Mitään ihmeellistä emme tehneet. Vietimme yhdessä vain mukavaa aikaa ja oli todella ihana päivä! Tuollaista pitäisi olla useamminkin.

Mulla ovat nuo liitoskivut lantionseudulla vain lisääntyneet. Tuntuu ettei mihinkään suuntaa enää pääse. Yölläkin tekee ihan tuskaa kääntyä kyljeltä toisella. :'( Äkkiäpä nämä alkoivatkin. Tänään kävin ostamassa tukivyön, kun en enää kestänyt näitä ja heti tuntuu paremmalta.

Illalla mennään ensimmäiseen synnytysvalmennukseen. Kaksi kertaa on yhteensä. Saapa nähdä mitä siellä on tiedossa. Ihan mielelläni menen tuonne.

miranda + masuli 31+0 :heart: <br><br>

Heissan vaan täältäkin!

Pikaiseen luin tuossa teidän kuulumisia, puhetta ollut näköjään ainakin painosta..
Mulla oli 2vko sitten nla ja siihen mennessä oli tullut 5.6kg, viikkomäärä ollut kokoajan oikeastaan sen +250g/vko =)

2v syntymäpäivät täälläkin 9.3, saa nähdä kuinka sitä jaksaa sitten juhlia, *huoh*

Nosteleminen on alkanut tuntumaan toooosi ikävältä masussa, tuota tyttöä kun pitää välillä kannella ym niin kyllä on ollut pakko sanoa, että "ei äiti voi nostaa/kantaa" :(

Mitenkäs muilla vauvan rytmit?
Mulla alkanut nyt vauva heräämään yöllä aina jos itse herään vessaan tms :headwall:
Siinä sitten "leikitään" puolisen tuntia ainakin eikä mamma saa unta kun masussa käy sellainen mekkala että :LOL:
Aamulla mies heräsi 5.30 ja itse nukahtdin vasta siinä tunnin päästä uudestaan, oli niin vauva vauhdissa.

Ja kauheasti on mietityttänyt se, että mihin esikoinen synnytyksen käynnistyttyä :whistle:
Jos taas keskellä yötä lähtö tulee,niin ei kai se auta kuin kiireessä herättää,pukea ja ajaa vanhempieni luo tuohon 8km päähän :/

Pelottaa vain että kiirus tulee,täytyy itse varmaan mennä ihan ensiksi sairaalaan!
Edellinen synnytys alkoi vesien menolla tasan klo5.00 (aamulla 8aikaan kuitenkin käynnisteltiin vielä pillerillä) ja kokonaiskesto oli sit 5h03min,tyttö syntyi klo13.50.
Sanoivat vaan että pidähän tyttö kiirettä seuraavalla kerralla jos vedet menee, tulee varmaan nopeasti! :eek:

No, jos nyt sattuu supistuksilla alkamaan niin kerkeän varalta tytön viemään yöhoitoon miljoona kertaa ennen oikeaa h-hetkeä! :D

Eipäs tässä varmaan muuta sitten, pinnasänky saadaan tässä tämän viikon aikana, ihanaa!!
:heart:
Nyt syömään ja sitten kirpputoria kohti,itsellä siellä pöytä varattuna ja omia vaatteita myynnisä.

:wave: 30+2<br><br>

heippa!!

rouva80 poika on nyt 1v4kk.elikkäs uuden tulokkaan syntyessä hän on sitten 1v6kk.ihana pieni ikäero teille tulossa :heart:

täällä saa myös laittaa tyynyn iltaisin haarojen väliin.alkaa niin inhottavaa oll toi unen saaminen.väsyttääkin mukavasti kun pojallakin joku ihme kausi ja tahtoo herätä jo ennen kuutta :eek:
jalava kirjotitko sä siitä painontunteesta?? mullakin siis on sitä.tulee silloin jos kävelen kauan tai nostelen poikaa tai jotain muuta painavaa.ei lähe pois vaan pahenee iltaan mennessä.supistele mua ei onneksi.

tinni ei sinne töihin kannata itteänsä kiusaamaan lähteä.ei siinä kenenkään silmissä varsinkaan ittensä,ole yhtään sen parempi vaikka töitä selkä vääränä ja pää polvien välissä tekisi.mä painiskelin noiden samojen "tuntojen" kanssa kunnes luovutin kun ei siitä mitäään tule niin turhaan väkisin yrittää.

jaahans meille ehkä tulossa tänään vieraita kun miehellä synttärit.täyttää 26v.en ole varautunut tällaiseen kun ei olla ketään edes kutsuttu :p mutta mies ilmoitti että saattaa tulla vieraita.no just tarvii pojan kanssa kehittää pullaa jostain.

me ollaan just herätty päikyiltä ja poika kohta repii pelihousunsa jos ei pääse sängystä raatelemaan jotain tavaraa joten heppa mammat!!!

gismo ja kyllikki 29+1

minä taas täällä.. =)

sain tuolta neuvolasta viimeksi mukaan sellaisen esitietolomakkeen joka mun täytyy täyttää ja palauttaa neuvolaan.. no siinä nyt kysellään jotain sairauksista ja nimiä tms.. mutta sielä oli myös tälläinen kohta. erikoistoiveita synnytyksen hoidosta ja lapsivuodehoidosta. mitä mä siihen laitan??? onko tämä kohta nyt se johon laitettaisiin toivomuksia mitä haluaa ammetta tms. ? mitä siihen kantsis kirjoitella?? kiitos jos kokeneemmat hiukan avittaa...

juuri söin makaronilaatikkoa ja nyt kohta aattelin jälkkäriksi jäätelöä ottaa pakkasesta.. siitä on tullu mun yksi paheista.. :whistle: ja varsinkin lakritsi jäätelö on parasta ehkä.. sitte tietty suklaa patukat mutta se onkin jo luku uusi.. :ashamed:

sitten tullut paniikki.. miehen synttärit on parin viikon päästä ja ei mitään hajua mitä ostaisin sille lahjaksi... mies jolla on kaikkea ja vähän myös ylimääräistäkin! joten siinähän sitte täytyy pähkätä sille jotain ihanaa kivaa.. jos siihenkin sattuis löytyy vinkkejä niin otan ilolla vastaan.... =)

jalava ja smurffi taas.. 30+3

Gismo minähän se siitä paineentunnusta juu kirjoittelin. nyt siis ihan parina päivänä ollut sellaista. mitähän lienee?? ja siis tosiaan alkaa ensin menkkajomotuksena selästä ja kestää jonkun tunnin ja sitten laantuu. mutta menkkajomotus tahtoo sitten jäädä päälle.. :\| ei kiva tunne. mutta onneksi ei niin paha että särkylääkettä pitäis ottaa..

lisään vielä tähän että aivan ihana ilma muuten ulkona. 4 astetta pakkasta ja aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja tintit laulelee.. kyllä se kevät sieltä tulee!!!! :heart: :heart: ja myös kauan odotettu huhtikuu.. iiks.. alkaa jännittään!

jalava ja smurffi

jalava
Siihen voit laittaa toiveita esim puudutuksista (jos vaikka ehdottomasti haluaa epiduraalin tms) itse laitoin että tahdon kohdunkaulan puudutuksen, suosittelen!!!.
Perhehuoneen jos haluaa,sen voi varmaan siihen lisätä.ja juuri amme yms.
Noitahan kerkeää sanomaan sitten sielläkin,mutta voihan ne siihenkin laittaa!
Niin ja joillakn äideillä on toivomus että tuttia ei anneta vauvalle,se kannattaa siihenkin jo laittaa.

Itselläni oli doula mukana edellisessä synnytyksessä,niin kirjoitin siihen lappuun että hän tulee mukaan ja tiedot henkilöstä =) <br><br>

Jalava
Mä just kanssa sitä lappusta täyttelin, ja laitoin siihen toivomuksia kipulääkityksestä, ja ammeesta, jota tahtoisin avautumisvaiheessa käyttää.
Ja että haluaisin mahd. kokeilla synnytystä jakkaralla.

Eli kaikki toiveet vaan kehiin :D

blue rush: kiitos. elikäs epiduraali on sitten vissiin se yleisin ja mikä laitetaan tuonne selänpuolelle siinä kyyryasennossa?
mikäs se kohdunkauluan puudutus sitten on? pitänee ihan jostain kattella linkkejä tms. noista kaikista jutuista.

mutta se pisti silmään että miksi ei tuttia vastasyntyneelle? ite olen nähnyt siskon likan joka ei tuttia huoli mutta imee peukkua ja ite sitä mieltä että tutista kyllä helpompi päästä eroon kun peukusta... ?? olenko oikeassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 13:55 jalava kirjoitti:
blue rush: kiitos. elikäs epiduraali on sitten vissiin se yleisin ja mikä laitetaan tuonne selänpuolelle siinä kyyryasennossa?
mikäs se kohdunkauluan puudutus sitten on? pitänee ihan jostain kattella linkkejä tms. noista kaikista jutuista.

mutta se pisti silmään että miksi ei tuttia vastasyntyneelle? ite olen nähnyt siskon likan joka ei tuttia huoli mutta imee peukkua ja ite sitä mieltä että tutista kyllä helpompi päästä eroon kun peukusta... ?? olenko oikeassa.
Mä laitoin kakkosen kohdalla toiveeksi just ton ettei tuttia.
Imetys lähtee paremmin käyntiin, kun vauva saa imettäväksi pelkän tissin.
Mutta olisko ollut toinen yö, kun sitten sorruin tuttiin, kun vauvalla oli niin kova imemistarve, eikä omat "tutit" enää kestänyt sitä jatkuvaa lutkutusta.
Mutta kumpi sitten pienempi paha, meillä ainakin jouduin tuttia pitelemään suussa yöt läpeensä, ennen kuin poitsu hoksasi homman. :whistle:

Eli nyt en tuttia heti tyrkytä, mutta kunnes taas nännit on hajalla, joudun siihen luultavasti taas turvautumaan :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 13:55 jalava kirjoitti:

kyllähän tutista on helpompi päästä eroon,sen voi leikata ja heittää roskiin :D

Eli se kohdunkaulanpuudutus laitettiin sinne kohdunkaulan seinämään molemmin puolin ja koko alapäästä (eli suomeksi p*llusta) lähti ihanasti kaikki tunto pois! :heart:
Se mikä oli mun mielestä tässä hyvä oli että tunsin täysin kuitenkin supistukset joten tiesin milloin ponnistaa!
Monet sanovat epiduraalista ja spinaalista että ei tuntenut yhtään supistuksia ja joutui itse käyrää seuraamaan milloin supistus tulee->ponnistus. tai sitten hoitaja jouti sanomaan milloin ponnistaa

Moi.

Jalava kyseli tuosta lomakkeen täytöstä. Anu jo vastailikin näköjään siihen. Mä itse en muilla kerroilla oo siihen laittanut mitään, kun ei kummemmin ole toiveita ollut. Nyt laitoin ainoastaan sen, että rintakumien käyttöä tahdon opetella. Synnytystä ajatellen en laittanut nytkään mitään. Mutta perhehuoneesta tosiaan maininta siihen, jos semmosen haluaisi ja ammeet sun muut tietenkin. Kohdunkaulanpuudutus mun kohdalla ei ollut herkkua, mutta mutta... se on niin yksilöllistä, eikä noita välttämättä kannata liikaa etukäteen miettiä. Se vaan, että tietää suunnilleen mitä on saatavana, että osaa synnytyksen edetessä mahdollisesti jotain pyytää jos siltä tuntuu. Mä varmaan en tälläkään kertaa ehdi saamaan mitään puudutusta, jos synnytys etenee yhtä vauhdikkaasti, mitä edelliset. Ilokaasun voimalla varmaan mennään. =)

Sokereja oon tänään mittaillut, ja hyviä tuloksia saanut. Onneksi!!

Ulkona on ihana ilma, pakkasta vain 5 astetta. Tein kävellen eskarihakemiset, sai samalla raitista ilmaa ja tietenkin liikuntaa. Pitäis mennä illalla vähän lenkille, tai no, ei sitä vaappumista varmaan voi oikeen lenkilläolemiseksi sanoa, mutta sanotaan nyt sitten että kävelylle. Vauva painaa sen verran tuonne alas, että vihloo vähän väliä kohdunsuulle kun kävelee.

Tuo asukki vissiin harjottelee jotain hengitysliikkeitä aina välillä, kun masus tuntuu semmosia rytmikkäitä juttuja... Ja sen näkee vatsanpäällekkin kun se nousee ja laskee. :D

Viimeyö oli tooooosi pitkä. En oo saanut kunnolla nukuttua ja kellon lyödessä neljä, ajattelin, että vois olla jo aamu. En olis jaksanut enää maata. Vauva möngersi sen verran, että piti mua hereillä.

Tukivöitä ei ilmeisesti kukaan muu oo tarvinnut nyt loppuodotuksestakaan, kukaan ei ainakaan kommentoinut niistä mitään.

Nyt meen kotiaskareitten pariin.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 32+1

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 14:00 jalava kirjoitti:
AO205 no tod.näk ollaan eri aikaan hyvinkäällä joten on mahdollisuus ammeeseen kasvaa.. ;) (ihan kun ei olis muita menossa sinne... ) :whistle:
Juu, oliskin hyvä tuuri jos samaan aikaan sinne osuttais :)
Mutta mun mielestä Hyvinkäällä ei pysty synnyttämään ammeessa.
Synnytyssaleista löytyy pikkuammeet, joissa voi just avautumisvaiheessa lötkötellä.
Viimeksi tuli kyllä niiiiiiin paha olo kylvyn jälkeen, mutta kyllä se kipuun auttoi.

Ja mä suosittelen ehdottomasti Epiduraalia aivan kuin 7 taivas :D :D

Yhteistyössä