Joo hikka on kans tuolla pikkuhäjyllä vähän väliä!!! Se tuntuu mulla tuolla alhaalla, ja on vissiin sitten sen merkki, että pää on alaspäin.Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 14:04 Blue Rush kirjoitti:Tuo asukki vissiin harjottelee jotain hengitysliikkeitä aina välillä, kun masus tuntuu semmosia rytmikkäitä juttuja... Ja sen näkee vatsanpäällekkin kun se nousee ja laskee.
Täällä kans hikka vauvalla monesti päivässä
Mä katoinkin, että kirjottelit olevas jossain täälläpäin. Lapualla asustelen. Missäs sun sisko?Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 14:07 jalava kirjoitti:syntymähäjy: missäs päin eteläpohjanmaata asustelet.. ? ihan uteliaisuudesta.. oleilin sielä meinaan juuri viime viikon siskon luona.. =)
ootkohan saanu varmasti kohdunkaulan puudutuksen etkä pudendaalipuudutusta?nimittäin parakervikaali ei kyllä vie tuntoa pois alapäästä vaan supistuskipuun vaikuttaa ihan hyvin jos onnistuu laitto,ei sen kuulemma edes kuuluisi vielä tuntoa pois(veiskin )vaan nimen omaan supistuskipuja lievittää.-mutta enhän tiedä jos sinulla se sitten vaikutti niin =) itellä synnytys pyörii koko ajan päässä ja musta tuntuu et tää vauva on jättiläinen tai sitten et se on toooosiiii korkealla...mulla on kylkiluut ja keuhkot koko ajan ihan kasassa :/ ja taas se kauhea paineen tunne alapäässä,varsinkin jos on erehtynyt harrastaan jotain sänkyjuttuja niin tuntuu ihan kuin ois joku ponnistusvaihe alkamassa meillä oli eilen esikoisen 6 v synttärit ja oli kyllä mukavat kemut =) vieraita kävi paljon ja leipomiset onnistu hyvin jne.ainut et pois lähtiessään anopille tuli poikansa eli mun miehen kanssa riitaa ja tuossa eteisessä se sitten lasten kuulleen kiros ja haukku poikansa pystyyn asiasta joka ei ees sille kuulu..no sanoin siihen sitten et nyt lopetatte,en halua tuollasta käytöstä lapsen synttäreille ja lasten kuullen! anoppi sitten hieman hiiltyneenä lähti meneen sanomatta mitään ja hieman jäi muakin vaivaamaan tollanen et tulee mun kotiin huutaan ja kiroon tollasia ja viel ihan typerästä syystä \|O mutta se siitä..ei ollu eka kerta..Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 14:02 Blue Rush kirjoitti:\kyllähän tutista on helpompi päästä eroon,sen voi leikata ja heittää roskiinAlkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 13:55 jalava kirjoitti:blue rush: kiitos. elikäs epiduraali on sitten vissiin se yleisin ja mikä laitetaan tuonne selänpuolelle siinä kyyryasennossa?
mikäs se kohdunkauluan puudutus sitten on? pitänee ihan jostain kattella linkkejä tms. noista kaikista jutuista.
mutta se pisti silmään että miksi ei tuttia vastasyntyneelle? ite olen nähnyt siskon likan joka ei tuttia huoli mutta imee peukkua ja ite sitä mieltä että tutista kyllä helpompi päästä eroon kun peukusta... ?? olenko oikeassa.
Eli se kohdunkaulanpuudutus laitettiin sinne kohdunkaulan seinämään molemmin puolin ja koko alapäästä (eli suomeksi p*llusta) lähti ihanasti kaikki tunto pois! :heart:
Se mikä oli mun mielestä tässä hyvä oli että tunsin täysin kuitenkin supistukset joten tiesin milloin ponnistaa!
Monet sanovat epiduraalista ja spinaalista että ei tuntenut yhtään supistuksia ja joutui itse käyrää seuraamaan milloin supistus tulee->ponnistus. tai sitten hoitaja jouti sanomaan milloin ponnistaa
Vaunut on tilattu,vaatetta on kokoa 50-56cm,mutta ei oikeastaan muita kokoja ollenkaan.Aloin tylsistyä siihen keltasten,vihreiden ja valkoisten ostamiseen-kunhan tiedossa on sukupuoli,niin ostellaan lisää! =)Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 20:47 gismo kirjoitti:alkaakos kaikilla vauvatarvikkeet olla valmiina?siis onkos vaunut ostettu jne???