HUHTIKUUN MASUJEN PINO

PIRKKIS: Mietit normaalia pienempää palkkaasi. Meillä ainakin on semmoinen systeemi, että pitipä sitä lomaa mihin aikaan vuodesta tahansa, niin lomarahat maksetaan aina kaikille samaan aikaan, oliskohan heinäkuun palkkojen yhteydessä. Mut tää varmasti vaihtelee työpaikkojen välillä.. Toivotaan että saat selvyyden asiaan pian!

Täällä hyvin jaksellaan, neuvolassa kävin tänään, painoa tullut viikossa puolisen kiloa, SF-mitta 29, vauvan syke vaihteli 130-160 välillä, hb 122, pissa puhdas ja paineet hyvät. Vauveli edelleen raivotarjonnassa, joten toivon mukaan ei enää käänny.. Vaikka liikkuukin kyllä jatkuvasti ja möyrii kovasti! Meidän terkkari halus treenata ultraamista, joten kattoi sitten ultrallakin vielä missä asennossa masussa köllötellään. Kerrankin oli kiva olla koekaniinina kun sai katella omaa pikkuista tavallaan ylimääräisessä ultrassa..

Eli oikein kiva ystävänpäivä on ollut kaikin puolin!
Nyt nukkumaan, öitä mammat!
Epuli 33+4
 
Epuli: Ei pelkästään ne lomarahat (ne kun ei niin suuret ole talvilomalta), mut muutenkin oli niin ihmeellisiä lukuja. Ja aiempina vuosina lomarahat on maksettu etukäteen. Olis voinu infota, jos käytäntö on muuttunu. Meidän esimieheltä on ihan turha kysellä, se kun ei niistä mitään ymmärrä. Enkä oo kuulemma ollut ainut, jolla jotain epäselvyyttä (taas kerran). Ollaankin puhuttu, että aina kun tilinauha saapuu, menee tunti vähintään, kun tarkistetaan kaikki. Tilinauhalotto= kuka saa kaikki lisät oikein B)
No, onneks rupee tulemaan Kelan rahat, niin tietää millon ja minkä verran =)

Anteeksi, että täällä napisen.

t. Pirkkis
 
ihan vaan uuden viikon kunniaksi kirjoittelen..
oisko mulla pientä turvotusta jaloissa..ei oo ikinä ennen ollu mut nyt,nimenomaan jaloissa,tuntuu iho jotenkin kireeltä ja semmosseelta omituiselta ja uimahallissa tänään kattelin et näytti ihmeen leveeltä nuo jalkapöydät jne,,vai onko mulla vaan jotain näköharhoja :whistle:
alapää on kipeä..ihan kun vauvan pää ois jo puoliks matkalla :/ onko kellään muulla..koko ajan särkee ja kauhea paineen tunne..
tänään oon kyllä kävelly muutaman km työntäen sisarusrattaita ylämäkeen puolet matkasta ja kyllä noi kaks muksua jonkun verran painaa niissä,isompi onneksi aika hyvin kävelikin et välillä pääsi niinkin helpolla et tota 1,5v vaan sai lykkiä..musta tuntuu masu niiiiiin isolta ja kyljet ym niin arat jo et ihmettelen kuinka tämä tästä viel ees voi kasvaa..pystynkö kuukauden päästä tekeen muuta kun makaan niin et joku kääntelee mua kyljeltä toiselle :LOL:
mitäs kyselyjä täällä oli..
ikäeroista ainakin:mulla on kakkosen ja kolmosen ikäero vaivaiset 1v 3 viikkoo eli meillä oli se tilanne et kakkonen ei edes kävelly viel kun kolmas syntyi,kolmas sattui olemaan vielä melko vaativa ,söi 1,5h.n välein yötkin ja sylissä piti olla koko ajan mutta en silti kovin vaikeaksi kokenut,mies auttoi sen minkä pystyi ja ite yritin lepäillä sillon kun mahollista..esikoinen oli tuolloin 4 v.nyt kolmosen ja nelosen ikäeroksi tulee n 1v9kk eli ei suuri ikäero tämäkään,kakkonen ei kerkeä ihan kolmea täyttämään ja esikoinen on 6v ja täytyy kyllä sanoa et välillä mietityttää jaksaminen ja kuinka pystyy huomioimaan kaikki (mies mukaan lukien :D )tarpeeksi?!mutta toivon/luotan että eiköhän kaikki nytkin järjesty!!ja kun en ole moneen vuoteen saanu öitäni nukkua rauhassa tms.niin ehkäpä jopa kovin suurta muutosta ei ole havaittavaissa :LOL: mutta sen näkee sitten..nyt meen nukkuun..että jaksaa taas kolmen tunnin päästä herätä kun tuo poika ei viäkään tosiaan ole tajunnu et yöt vois nukkua rauhassa,herää aina noin kello 2 ja sitten aamuyöllä viäl toisen kerran :kieh:
ädä ja hippula 32+0 :heart:
 
Vilmalle tervetuloa!!!
Mitä rautaa sä syöt? Mulla on ollut myös ongelmia aikaisemmin just noiden kanssa, että menee maha kovaksi, mutta nyt syön Obsidan-nimisiä rautakapseleita ja ne on mulle käynyt hyvin. Maku on tosin aivan hirvee, mutta maha on toiminut kuitenkin hyvin. Olen syönyt niitä jo viikosta 9 eteenpäin...

Pirkkis: Hyvä kun tuli paketti perille! Toivottavasti niistä on iloa!

Näin viime yönä unta, että imettelin ihan tosi pientä vauvaa. Sukupuoli oli kyllälin aivan arvoitus... Niinkuin yleensä mulla unissa...

Nyt reippaana silittämään tuota pyykkivuorta. Puolenpäivän aikaan pääsenkin parturiin!!! Ihanaa!!! Pääsee vähän rentoutumaan!!!

Nasu-Masu 31+5
 
Lisko
Huomenta :)

Pirkkis: minullakin on liikkeet vähentyneet, ehkä tuossa viikon 30 jälkeen enemmän ja kun liikkeet on olleet enemmänkin sellasta muljuamista, siis lähes koko raskaus ajan, mistähän johtuu...(?) :/ Ymmärrän toki, et loppusalla ei mahdu kunnolla liikkuu niin liikkeet muuttuu erilaisiksi, mut kun tuntuu, et koko raskaus ajan on ollut enemmän sitä muljuamista, mut jospa ei olis mitään mistä huolestua.

Meillä on pojan kanssa tänään pyykkipäivä ja pitäisi imuroida, huomenna olisi tarkoitus sinne porukoille lähteä viikoksi, mutta pitää seurata tuota pojan vesirokkoa mihin suuntaan se menee, nyt ei oo ollu kun näppyjä, kuumettakin eilen vaan 37.3, muuten ollut ihan normaali oma ittensä, ei siis väsymystä tai muuta jaksamattomuutta. Eli lähdetään huomenna matkaan jos yleiskunto antaa myöten :) Poika jo kyselee taas "milloin mennään" ja "joko mennään", "mummi ostaa rekka- auton" :whistle: :) Mitä lie mummi taas luvannu puhelimessa :whistle: :)

Kaveri tuossa soitteli tulevansa kohta eli taidan laittaa tuoreen kahvin tippumaan :)

Lisko ja "pikku- neiti" (poikamaha edelleen mun mielestä :whistle: ) rv 32+1
 
Täällä myös liikkeet ollu varmaan 90% sellaista outoa muljuamista..
Oikein kunnon "laakeja" en ole saanut varmaan kertaakaan!!
Tyttö potki niin että kylkiluut raksui..

Muutenkin mietiinyt että on huomattavasti rauhallisempi masussa mitä tyttö oli!
Jos se vain sitten on hiljainen kaveri =)

rv30+5 :wave: <br><br>
 
Mulle äsken neuvolatäti soitti ja sanoi että eilisen sokerirasituskokeen keskimmäinen arvo on koholla. :( Huomenna aamulla haen mittarit ja alan itseäni pistelemään ja mittailemaan niitä arvoja. Hitsin, hitsi!! No eihän toi nyt mikään hirveä juttu ole mut aina pitää jotain hankaluutta matkassa olla! \|O

Meillä vauva kans muljuilee. :) Ja välillä on paljon hiljaisempia päiviä. Eilen istuin siellä sokerirasituskokeessa niin yksi mummeli naureskeli kun maha heilu puolelta toiselle!! :D

Rv 30+0.
 
Huomenta!

Tervetuloa mukaan löpisemään Vilma! :flower:

Kiinnitin huomiota et moni sanoo et liikkeet on hiljentyny....tääl kans, eilen jo piti ruveta masua tökkimään ku tuntu et ei mitään tunnu.
Kyllä sieltä sit muljahdus tuli vastaukseks...toivottavasti kaikki kunnossa!

Mä oon ollu koko raskauden vähän vauhko ku on toi keskenmeno-kokemus takana reilu vuos sitte....painajaisia nään tän kohalla edelleen, vaik sinänsä kaikki on vauvalla koko ajan ollu ihan hyvin..... :\|

Niin ku eilen jo taisin valitella et maha on ollu kipee, nyt tuntuu siltä et tää kaveri laskee ilmeisesti vähän alemmas...umpisuolen leikkausarpi on sikakipee...kiinnikkeet vissii venyy.

Meil on mies edelleen jatkanu sitä enten tentten leikkiä et tuleeko mukaan synnytykseen, vai ei.....mulla alkaa hermo olla vähissä asian suhteen....
päättäs jo ennenku on lähtöhetki!! :kieh:

Meil on kyse siit et miehellä on sikamainen sairaalakammo...verikammo...piikkikammo ym....

Ymmärränhän mä sen, mut yksin en haluu sitä synnytystä olla.
Viimeksi kun synnytin näitä meidän menehtyneitä pikku enkeleitä ni mies oli mukana avautumisvaiheen, mut joutu lähtee ennen ku ponnistusvaihe alko....nyt en haluu tehä sitä yksin. :ashamed:

No kai se nyt ihan oikeesti koht päättää....menipä oman navan tuijottamiseks, mut on ihanaa et voi jossain kirjottaa et miltä tuntuu!

Nyt puuhellaa tulille et saa lämpöä tupaan!
Päivänjatkoja!!

Kata&"hemmo"
 
Moikka mammat

Onko muilla ilmassa mitään merkkejä pesänrakennusvietistä? Mulla ollut koko viikon älytön siivousvimma ja olen järjestellyt huoneita uuteen uskoon.. Voi tietty johtua osittain tästä kevään tulostakin, se kun on mulla usein muinakin vuosina vaikuttanut vähän samalla tavalla. Kaikkea uutta teksi mieli kotiin hankkia ja jotain pientä tarttuukin aina kaupasta mukaan. Tytön leikkihuonekin sai uuden ilmeen tiistaina kun koko päivän puursin sen kimpussa.
Nyt on siis uskaltanut tehä vaikka mitä kun lääkäri sanoi että ei oo enää ennenaikaisen synnytyksen riskiä.. Ja ei kyllä oo pahemmin supistellut, vaikka oon kaikkea touhunnutkin =)

Mutta nyt on mentävä kauppaan taas, että saa perhe ruokaa tänäänkin. Kivaa päivää teille kaikille!
Epuli 33+5
 
Moi!
Aamulla laitoin neuvolaan sähköpostia ja sain äsken puhelun, että kahdelta olis aika. Saa ainakin varmuuden, että kaikki on hyvin. Liikkeet vaan väheni kuin seinään, niin se tässä eniten huolestuttaa.

Mulla olis kans hinku järjestää kokoajan. Täytyy vaan odotella, että saa tuon makuuhuoneen kuntoon, niin saa Toukan tavarat omille paikoille. En oo viittiny alottaa pesu-urakkaa, ennen ku saan vaatteet suoraan kaappiin.

t. Pirkkis ja Toukka 30+6
 
Aurinkoista torstaita!

Nyt täälläkin alkaa asiat mennä pikkuhiljaa eteenpäin, eilan saatiin tilattua esikolle se lipasto sekä atk-pöytä aulaa, saadaan ne ensviikon perjantaina, sit pääsee laittelee vauvan vaatteita esille ja muutenkin vauvan huonetta laittelemaan :)

Käytii sitten eilen syömässä shoppailun päätteeksi, mie kebabbia ja mies pizzaa. Ja kauhukseni tajusin, että syön ihan älyttömästi!!!! Oma annos meni ihan tosta noin vaan ja mies kun ei pizzaansa jaksa, ni söimpä sitten vielä jämät! Ja puol litraa limukkaa :ashamed: Normaalisti en syö läheskään niin isoja anniksia kun mieheni, mutta nyt kyllä menee, ellei jopa vähän isompikin :D Onko muut huomannu samaa, vai oonko ite vaan suunnaton syöppö??? :eek:

Ulkona olis ihan älyttömän ihana ilma, aurinko paistaa täydeltä terältä ja pakkasta jotai 7 astetta... Harmi ku esikko ottaa just tähän aikaa päikkäreitä :\|

Miull alkaa olla jo turvotusta vähän jaloissa ja tänää otin sormuksetkin sitten jo pois, ettei vaan jää sormiin. Oon nyt iltasin pitäny jalkoja vähän koholla ja kylmägeelillä voidellu. Se on laksenukkii turvotusta ja tuntuu ainaskii kivalle, kun viilentää. Naama tuntuu kans paisumeen ;)

Ja jano on nykysin koko ajan, tänääkii oon juonu jo litran vetta, teetä ja mehua aamulla. Ja sit saa veskissä juosta :x

Nyt lähen huilimaa, yöllä tuli valvottua pari tuntia, kun esikolta oli unipuppu keteissa :D Siinä ei kauaa menny, mut sit tietty piti käydä samalla veskissä ja sit vauva alotti kauheen jumpan, jota kesti melkein tunnin. Johan siinä sit virkisty. Ja sit ehin puol tuntia nukkua, kun tyttö alko kuudelta jo huudella tuolla omassa huoneessa :kieh: Et sillee..

rouva80 ja "sisko" 31+5
 
Moikka.

Tervetuloa vilma joukkoomme!! :wave:

Rouva80 , mä oon todennut saman asian, että tällä hetkellä voisin syödä kokoajan. Tuntuu, että on kokoajan nälkä. En tiedä sitten mistä se johtuu, kuuluuko se tähän vaiheeseen raskautta vai onko vain jotain mielitekoa, mutta oikein nälkä kuitenkin on vähän väliä.

Vauva liikkuu masus ihan yhtä paljon, mitä ennemminkin. Sillä erolla vaan, että se on enemmänkin semmoista venyttelyä nyt, eikä kovin kovia potkuja enää tule.

Sormuksia en oo pystynyt enää hetkeen pitämään sormessa, sen verran on turvotusta. Ja jalkoja pidän ylöspäin aina, kun siihen on mahdollisuus. Viilentävä geeli on kyllä iltaisin niihin hierottuna mukavan tuntuista. Onneksi mies hieroo mukisematta. =)

Hyvää torstain jatkoa!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 32+4
 
PIkaisesti, esikoinen kiukkuaa vieressä..

MULJUAVAT MAHAT: Onko vauva kuitenkin rt:ssa? Mulla toinen vauva vaan muljus koko raskauden eikä potkinut - ja syntyi sit yllätysperätilassa toinen jalka edellä. Eli oli ollut perätilasa koko ajan eikä siksi päässyt potkimaan.. Tosin voihan siihen olla miljoona muutakin syytä.

LIIKKEET ei ole vähentyneet.

PIRKKIS, toivottavasti kaikki kunnossa!

NASU-MASU, munkin varmaan pitäis käydä parturissa.. ihan kauhee tää letti tätä nykyä. Mut saattaa kyl jäädä. Eilenkin supisteli koko iltapäivän ja illan 10min välein, joten en kauheesti oo uskaltanut edelleen liikkua..

Huoh, että voi 4-vuotias joskus olla rasittava!!!!!!

Orapihlaja ja sykerö33+1
 
MULJUAVAT MAHAT: Onko vauva kuitenkin rt:ssa? Mulla toinen vauva vaan muljus koko raskauden eikä potkinut - ja syntyi sit yllätysperätilassa toinen jalka edellä. Eli oli ollut perätilasa koko ajan eikä siksi päässyt potkimaan.. Tosin voihan siihen olla miljoona muutakin syytä.

Minulla viime vko lääkäri meinasi että on rt ja kiinnittynyt.
Vaikuttaisiko sitten se etä istukka on tuossa edessä ja ylhäällä, kaikki liikkeet on tuntunut kko ajan oikeastaan tuonne alas, vaimentaa istukka niin paljon.
Mielessä on käynyt että onkohan jotain vikaa jaloissa, mutta kyllä niitä pieniä liikkeitä tuntuu tuonne ylöskin,että ei se ihan liikkumatta siellä ole jalkojensa kanssa :ashamed: :heart:
 
Lisko
orapihlaja: joo perätilassahan meillä taitaa vieläkin olla tuo pikkuinen :/ Ollut koko ajan. Sillä ne varmaan liikkeetkin tuntunut aina muljuamiselta. En tiiä milloin neuvolassa "huolestuvat" tuosta, tähän asti ovat sanoneet, et ei kiinnitettä siihen vielä mitään huomiota, voi kyllä kääntyä.

Joo poika heräs, menen halimaan :heart: Ja sit lasagne uuniin, oottaa tuolla muuten valmiina.

Lisko
 
Vielä MULJUMAHOIHIN ;), eli ei siitä nyt toki huolestua kannata, kaikki varmasti ok! Perätila siis yksi vaihtoehto tai sit esim. mun äidin odottaessa pikkuveljeä minulle ei vauva potkinut, koska oli napanuora jalkojen ympärillä..

LIIKUNTAGALLUP: en liiku. KUn takana se 1,5kk makaamista ja nyt pelkkä pieni liikunta mitä väkisin tulee kahden pienen lapsen äitinä saa mut supistelemaan ja kohdunsuuta vihloo iltapäivästä alkaen. Eilen supisteli koko illan 10min välein ja ei tuon vauvan kyl ihan vielä tarvitsisi syntyä.. joten nyt makoilen ja synnytyksen jälkeen toivottavasti sit reippaasti liikuskelen! Ihanahan se on, jos pystytte tekemään pitkiä lenkkejä!! Mäkin oon edellisissä raskauksissa tehnyt ihan loppuun asti koirien kaa sellaisia 1h lenkkejä. Tällä kertaa vaan nyt sit en. Mulla oikein ikävä sellaista pakkasessa hiotun liikuntarupeaman jälkeistä auvoista tunnelmaa kun juo jotain kuumaa ja syö jotain hyvää ja on niiiiiiin mahtava fiilis.. Ensi talvena sit!

MAHALLA ympärysmittaa nyt n.109-110cm ja kaikki äippähousut vetää viimeisiään.. toivottavasti nyt mahtuvat loppuun asti, kun ei enää viitsisi ostaakaan..

HUOMENNA koko päivä yksin lasten kaa kun miehellä iltakin menoja.. Saa nähdä kuinka HERMOT KESTÄÄ, kun on ollut vähän vaikeuksia ton mun pinnan kaa viime aikoina..

orapihlaja

ps. joku mietti sitä rintareppua. Mulla edelleen myynnissä sellainen tosi hyväkuntoinen, hinnasta varmaan päästään sopuun.
 
Moi!

pirkkis ei mitään paniikkia!

rouva80 täällä kans syödään järettömiä annoksia :p ennen mies söi mun jämät nykyään minä syön koirankin eväät..

maha muljuaa ja vauva liikkuu tosi paljon, ei mitään vähenemisen merkkejä. ei taida vielä olla rt:ssä ku potkut tuntuu aika alhaalla oikeella.

mies pitää isyysloman heti ku vauva syntyy ja kesäloman toivottavasti heti perään.

janottaa myös täällä koko ajan, mistä lie johtuu jano ei lähde vaikka kuinka juo vettä! silti ei tarvi pissalla juosta, mihinkähän katoaa?

olikohan vielä jotain? dementtia on...

Triine 30+1
 
Moi taas!
Lähettivät neuvolasta sairaalaan, ihan varmuuden vuoksi. Sydänäänet oli ok. Ultrasivat vielä. Hyvin liikkui, mut jostain syystä liikkeet ei tuntunu, paria potkua lukuunottamatta. Sukupuolta ei saatu vieläkään selville. Tultiin siihen tulokseen, että varmaan pitää syntyessäänkin kädet edessä :LOL: Painoa Toukalle on kertyny 1509g. Kuulemma ihan normaali koko näille viikoille. Ai niin, pää alaspäin siellä edellään kelluu.


Mulle iski hirvee ompeluvimma :D Kummallista, koska en todellakaan ole mikään käsityöihminen. Oon ommellu koirille patjan päällisiä ja yhdestä Marimekon laukusta muokkasin hoitolaukun :D Mietin, että ostan, mutta sit päädyin tohon ratkasuun (laukkuja on niin tuhottomasti).

t. Pirkkis ja Toukka (huomenna 31 viikkoa täynnä)
 
jalava harmailee
heippa!

tulin vain oikeastaan lukemaan teidän kirjoitukset.. pariin päivään ei oo kyenny koneelle kun ollu hirvee vattatauti :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x meinasin joutua jo nesteytykseekin mutta onneksi lähti sitten helpottumaan. tulen vaikka huomenna sitten kirjoittelemaan enempi jos jaksan.

jalava ja smurffi 30+6 huomenna jo 31.. =)
 
jalava koita parantua!!!

ädä mulla on myös tota painontunnetta varsinkin silloin jos työntänyt vaunuja paljon tai nostellut poikaa.musta tuntuu myös samalta kuin jotain olisi ulos jo tulossa.nyt rauhoittunut kun en ole töissä ollut niin pisin aika jonka seison putkeen on 1h ulkoillessa pojan kanssa.

vali,vali täällä taas selkä on kipeä.olen tänään siivoillut ja siitä heti tuli vaikka nukuin päikyt ja kaikkea.

annoskoot on täälläkin suurentuneet varmaan kolminkertaisiksi.. :ashamed: söin äsken niin ison karkkipussin yksin että oikein hävettää.sitten mietin vielä että miksi se paino nousee :eek:

gismo ja kyllikki 29+4
 
ai niin piti vielä lisätä että tosta isyyslomasta..mies piti viimeksi isyyslomaa 2vk kun poika syntyi.vimpan viikon jätti pitämättä.nyt hän aikoo pitää 2vk lomaa kun kyllikki syntyy.viikon joskus myöhemmin.

olikohan muuta vielä??
 
Joku teistä pohti että miten pärjää kun lapset on pienellä ikäerolla.Voin kertoa että hyvin. Meillä poikien ikäero on 1v9kk ja ensin alkuun olin aika kovilla mutta ilman kaksosten rattaita en olisi varmaan jaksanukkaan mutta kun pääsin ulos ja lenkille niin sai pääkin nollausta siinä samalla. Että tekisin uudestaan jos niin ajattelisin toki en nyt enään ;)

Päivä on menny makoillessa ja ollessa kun eilinen meni liikenteessä. Että rauhaisaa ja vauva on monottanu senkin edestä sitten. =)

Lähden seurustelemaan ukon kanssa.
 
heippa huhtikuut!
tulin vain kertomaan että huomenna on vimppa pvä duunissa :wave:
jotenkin ihmeellinen olo,varsinkin kun en tiedä palaanko enää samaan paikkaan....
laukussa oottaa kuitenkin yllärit työkamuille.
ostin niille muisto-esineet ja pienet kortit.eka työpaikka muuten kun olen työkamuilleni jotain hankknut kun olen jäänyt pois =)

huomisiin
:wave:
 
auts,auts,auts!
supistelee ja alapää on kipeä,supistus kipua ei ole pahemmin mahassa(eli ei kait niin kauheaa huolta kun synnyttäessä oli kyllä vatsakin tulessa..)mutta maha menee kovaksi ja painaa alaspäin ja sattuuuuu \|O johkin kohdunsuun tienoolle... :/ pitänee vissiin mennä ihan sänkyyn ja katsoa ettei rupea liian tiuhaan tulemaan,nyt ehkä noin 10 min välein ja tätä kestänyt tunnin,kauheeta jos tietääkin vuodelepoa tms :(
ädä ja hippula 32+1
 
Huomenia,täälä yks aamuvirkku:)millään ei saa nykyisin nukuttua aamulla pitkään.Toivottavasti ei jatku sit ku vauva on talossa:)Täällä oli ainaki nimistä jonkin verran höpisty,juuh minä oon miettiny aika paljonkin ja paperille pistäny ylös miehen kans aina sillon tällön niitä sit tuijoteltu.Tuntuu vaan kovin vaikealta päästä yhteisymmärrykseen :) Kummejakin ollaan jo vähä sillon tällön mietitty ja yksi on melkein jo varma pariskunta. Mitäs onko kellään niitä kivoja runojuttuja millä voi pyytää kummiksi vai kuinka ootte ajatellu homman hoitaa?ja missä vaiheessa ootte ajatellu kysyä?
Mulla viimeksi ku kävin neuvolas oli vauva jo pää meno suuntaan,voiko se vielä kääntyä toisin päin?välillä kun tuntuu aikamoista melskettä:) Eilen kyllä huomasin et ei ryskänny niin paljoa,illallaki jäi ilta jytinät pois.
Isyyslomasta,meillä mies pitää kai viikon eka ja kaks viikkoa sitten myöhemmin.Kuitenkin kesäloma kuulemma alkaa sit piakoin :)Niin ja vielä joku kyseli mitä rautatabletteja syön ne oli kans niitä obsidaneja tai jotain sinne päin.Mutta lopetin niiden syömisen ku veri arvot kuitenkin hyvät.

Tulikohan nyt suurinpiirtein kaikki asiat kommentoitua:)
Pitänee tästä lähteä aamu touhuille ja kevätverhoja ompelemaan :wave:
 

Yhteistyössä