HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Moikka! Mun issias vaan pahenee, liikkuminen on ihan tuskaa! Ja närästys on kans aivan mahdotonta, tuntuu, että syön mä mitä vaan, niin iltasin aina närästää. Ja muutamia supistuksia on ollut, onneksi ei kivuliaita.

Nyt on menny viikko siitä, kun äippäraha päätös tuli, eikä pakkausta oo ainakaan vielä tullut.
 
Iltoja :wave:

Ihana olo, oltiin muksujen kanssa 2 tuntia pihalla, ja tultiin äskön sisälle kuumalle kaakaolle :p
Kyllä tuo ulkoilma piristää kummasti :)

Meiltä puuttuu vielä se turvakaukalo.
Kun vaan jaksais kauppaan lähteä vertailemaan :/ Samaten meinasin sen kylpytuen hommata, muuten kaikki tarvittava taitaakin olla.
Mitä nyt sitteri, hoitoalusta ja pinnasängynsuojat on haettava miehen sisaruksilta pois.
Niin ja ilmeisesti päädytään nyt kuitenkin tuo 2v pitämään myös pinnasängyssä, eli kamulta pitäisi vielä toinen pinnis saada.
Tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta, ei jaksa aloittaa sitä rumbaa vielä, kun toinen karkaa sängystä :/ :whistle:

Nyt eilen ja tänään on tullut tosi napakoita supistuksia, pitkiä ja myös tuonne selän puolelle.
Jos olisi enemmän viikkoja, lähtisin jo synnyttämään, mutta vielä täytyy vähän jaksaa himmata :whistle:
Mutta ihan selvästi jo semmoisia valmistelevia.

Nytpä lähden soffalle hetkeksi, mieskin sopivasti kotiutui :wave:

A0205 & Oikku 33+4 ;)
 
hippu76 harmaana
Kiitos sairaalakassi -vinkeistä!!

Olikin hyvä kun joku mainitsi tuon raskauspäiväkirjan, olisin varmaan unohtanut sen kotiin. Kiva siihen on kirjoitella myös jatkossa synnytyksen fiiliksiä ym.

Lenkkeilystä joku kysäisi; lenkkeilen n. puolen tunnin kävelylenkin aamuisun ( pidempi on "kielletty" supisteluherkkyyden vuoksi). Joskus saatan tehdä vielä toisen happihyppelyn illalla. Vähän kyllä huolestuttaa, josko tuo kunto pääsee kovin paljon huonommaksi ennen synnytystä - olo kun luonnollisestikin käy raskaammaksi koko ajan...

Täytyypi alkaa imuroida vielä, kun on huomenna tulossa kavereita ystävänpäiväkahville :heart:

huomiseen!

hippu ja pikku 32+1
 
Heips

Pikaseltaan olen koneella vierailemassa, kun meillä muutto kesken vielä netin osalta, ja muutaman muunkin asian.

Sairaalakassiin edellä mainittujen lisäksi pakkaan suihkusandaalit ja omat tossut ja sukkia, kun viimeksi toin sairaalasta tuliaisina jalkasienen, enkä todellakaan toista kertaa halua.

Vauvan tavaroita olen nyt laitellut vauvan huoneeseen (ihanaa hommaa =) ). Pinnasänky patjoineen ja katoksineen on paikallaan samoten hoitopöytä ja vauvan vaatteet ym:t hoitotarvikkeet, sitteriinkin laitoin pehmusteen kiinni. Kaukalo on vielä vanhassa kodissa kuin myös rattaat ja vaunut. Kehto tuodaan vasta myöhemmin, kun se on lasten serkulla vielä käytössä. Ja aikomuksena olis vielä ostaa uus pienempi vanna. Vaatteita oli aivan liikaa, on tullut osteltua. :ashamed:

Mulla on nyt muuton yhteydessä alkanu aivan julmetusti juiliin tuonne alas. Häpyluu on aivan sikakipeä. Jalkoja ei voi levittää, mut ei voi kävellä jalat yhdessäkään. Lisäksi hirveet liitoskivut. Mut supistuksia ei oo nyt ollu. Ilmeisesti se rauhotti, kun äitiysloma alko.

Äitiyspäivärahapäätös tuli eilen, ja olin oikein tyytyväinen.

heppuli ja emma eikä hajuakaan viikoista.
 
LiikuntaG mä liikun 1/2 h päivässä.silti kiloja tulee.syön aika reippaasti :D aika hitaasti tulee käveltyä koska muakin vaivaa se iskias..

meilläkin kattelin noita vauvanvaatteita niin ihan liikaa alkaa olla.sitten tietenkin kun saa yleensä vielä niitä lisää lahjaksi..

mua pelottaa miten pärjään kahden pienen kanssa onko muita???

gismo ja kyllikki 29+2

 


mua pelottaa miten pärjään kahden pienen kanssa onko muita???

gismo ja kyllikki 29+2


[/quote]

Täällä :wave:

Six tuota ikääkin kyselin, kun monella tuntuu olevan lapset jo vähän isompia. Minuu kyllä huomattavasti helpottaa se, että mies jää 3kk vuorotteluvapaalle tuossa pääsiäisenä, eli menee takas töihin vasta heinäkuun loppupuolella. Muuten olisin jo ihan paniikissa. Siinä vaiheessa toivottavasti on edes jonkun laista rytmiä päiviin löytyny. Mut onnex on kesä aika ja meilä sukulaiset asuu lähellä, esikkolla on monta isompaa serkkua, joiden kanssa se pärjää kyllä jo muutaman tunnin, jos tuntuu että oma aika ei riitä. Ja meillä molemmat ukot ja mummot asuu myös lähellä, 4 km säteellä, samoin molempien sisarukset, joten sen puoleenkin helpottaa. Ja toinen mummo ja molemmat ukot ovat jo eläkkeellä.
Mutta toivon että vuoden päästä sitten helpottaa, kun ikäeroa tulee vaan se 1v3kk, olis sitten seuraa toisilleen.

Joko muut on miettineet kummeja valmiiksi? Miulla pyörii mielessä, mutta vielä ei ole selvillä.
Mites nimet, joko on valmiina? Meillä olis poitsulle pari, mutta kutsumanimi puuttuu, tytölle yx nimi, mutta sekään ei kutsumanimi ole. Esikoinen meillä on Aada Emma Olivia :heart:

Käytii tänää miun äitillä, kun oli paistanu piiraita. Söin sit vaivaset 8 kpl.. :ashamed: Ei tarttennu enää iltaruokaa.

Tässä muuten yx nettiosote, joka tosin ei liity vauvoihin mitenkään, mutta siellä on miusta tosi kivoja ohjeita, jos joku haluu vilkasta. Siis ruokaohjeita :D

http://www.lintu75-2.vuodatus.net/blog/category/Suolaiset+leivonnaiset

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaa, tänää on jääny päikkärit ottamatta!

Rouva80 ja "sisko" 31+3
 
mua pelottaa miten pärjään kahden pienen kanssa onko muita???

Täällä myös yksi! :ashamed: :wave:
2v tulee ikäeroa, kamala uhma meneillään ja väsyttää jo nyt :whistle:
Saa nähdä, toivotaan ettö tuo mies kokee jonkinmoisen herätyksen tuossa kun vauva syntyy,meinaa nimittäin olla toivomisen varaa kotihommissa ym :kieh: <br><br>
 
Mulla ei itellä oo tietenkään kokemusta lasten pienest ikäerost, esikko jo 7v siis, mut best friendillä on pojilla ikäeroo se 1vja 2kk.Kyllä se pärjäs, mut asiaa helpotti huomattavasti et tää nuorempi poitsu oli ns."helppo" vauva.Nyt pojat on 6 ja 5, kuin paita ja peppu, mut riidelläkin osataan....sisarusrakkautta siis riittää.

Niin hyvää ystävänpäivää vaan kaikille!! :flower: :hug:

Onko kellään muulla ollu ns."verenmaku" suussa?
Kuulostaa hölmöltä, mut mul on koko ajan, kai se liittyy närästykseen tai jotain, inhottavaa! :kieh:

Lisäks mul on maha ollu sekasin neljä päivää....liitoskivut on hirmiät ja valkovuotoa hurjasti....raskauden ihanuuksia kai....vai mitä mieltä ootte?
Tulipas valitusta....sorry!

Neuvola ois ens maanantaina, sit sais taas vähän osviittaa siit et onks kaikki ok...hope so!

Kummi ja nimi asiaan vastauksia....

Meillä on yks kummipariskunta jo kysytty ja varattu, toista mietitään, ku ehdokkaita kyl olis, mut mä oon saanu päähänpinttymän et neljä kummia eikä enempää...saaks niit ees olla enemmän...kuka tietää?
Mies haluis viel sen siskon viidenneks....

Nimistä mulla on valmis kaava molemmille....
Yhes ku mietittiin ni mies hyväksy kyl pojan nimen, mut tytöstä jatketaan keskustelua!!

Meillä vaan tökkii toi sukunimi asia...ei olla naimisissa ja tää esikko on biologisesti vaan mun, joten sil on mun sukunimi ja mä haluisin et lapsil ois samat sukunimet...... :ashamed:

Eipä tuo mies oo ottanu sitä sillee puheeks, mut tiiän et se haluis tälle tulokkaalle oman sukunimensä.....
mut ei oo kuitenkaan mua kosassu....sillähän tuosta pääsis! :p

No mietitään.....päivänjatkoja!!!!

Kata&"hemmo"30+1
 
Lisko
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart:

Eilen oli päättöjuhla, ihanaa nyt se on tältä ainakin ohi :) Poika oli perjantain, maanantain ja tiistain hoidossa ja sai vesirokon :\| Nooh, ei se nyt kauheesti haittaa onpahan yksi vesirokko sitten vähempänä tässä perheessä ja ei ole paha, muutama näppy on puhjennut, vähän kutiaa, muttei onneksi paljon.

Ja paljon oli tullut juttuja vastailen niihin:

Vauvan rytmi: aamulla 8-9 aikaan alkaa mylläys, sitä jatkuu yleensä niin kauan et nousen, illalla ja päivällä on vähentynyt, mut jossain vaiheessa muljuaa ja aamuyöllä herään monesti siinä 4-5 kun vauva jumppailee, valvon n. ½-1 tunnin. Välillä huolestun kun liikkeet ovat tosiaan olleet sellaisia muljuamisia, ei kunnon potkuja, mut liikkuu kuitenkin, kai se sit on sellaisessa asennossa, ettei kunnon monotukset tunnu.

Synttäreistä: Minulla on ens kuussa ja miehellä viikko ennen laskettua :) Teen meille ehkä yhteisen kakun tuossa maaliskuun loppusalla, saa aiheen herkutella :p Pojalla on vasta 1.8.

Puudutuksista en laittanut, siihen "toive" lappuun mitään, mutta epiduraalin sain viimeksi ja se toimi, nytkin otan sen jos kerkeen. Ilokaasun oksensin, sitä en enää ota :x Ja aqua- rakkuloita kokeiltiin, mut ei auttanut.

Tukivyötä ei ole, enkä taida hankkia, niin vähän olis sen tarve.

Mihin esikko synnytyksen ajaksi: Molempien vanhemmat asuu 180km päässä, samoin kummit ja muut sukulaiset :/ Yksi kaveri on sellainen jonka olen pyytänyt tulemaan jos hän ei satu pääsemään töihin nyt, on lupautunut, päiväkotiin pojan voi viedä päiväksi, mutta sekin on auki klo. 7-17 eli jos yöllä tulee lähtö niin saa mies tulla perässä aamulla jos ei kaveria saada tänne.

Isyysloma: mies pitää putkeen sen 3 viikkoa :) Talviloma siirrettiin häneltä kesäksi kesäloman jatkoksi eli on sit kesällä 5 viikkoa kotona =)

Mutzi81: Hyvä nyt on yksi etappi takana, jospa vauva vielä pysyisi masussa jonkin aikaa :)

Närästysstä ei ole nyt ollut muutamaan päivää, hyvä :)

Eilen kävelin 2 kertaa sellasen 1km matkan kun mentiin yhteen ravintolaan luokan kans syömään, supisteli ja piti kesken matkan pysähtyä ja sit kun pääsin perille, piti ½ tuntia istua ravintolassa puolimakuu asennossa, oli niin inhottava tunne masussa :/ Ja se turvotus illalla, mieskin kauhisteli :/ Eli kävelylenkit jää minimiin.

Kummit ollaan mietitty, tulee yht. 3, minun sisko ja yks kaveri pariskunta, jotka muuttaa tänne ouluun nyt :) Jos siis suostuvat.

Ikäero: meillä tulee 2v 8-9kk

Nimiä on muutama, mutta tulee aina lisää hyviä mieleen, mutta muutamia on mitkä mielessä pyörii :)

Nyt menen kakkapyllyn pesuun :whistle:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 32+0 :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää!!

Meillä on ekan ja tokan lapsen ikäero 1v5kk ja hyvin on pärjätty. Vielä kun kolmas syntyi niin, että ensimmäinen oli iältään 3v4kk, niin olihan siinä vilinää kun kolme lasta melkein kolmen vuoden sisällä syntyi, mutta silti hyvin sujui arki. Äkkiä se rytmi kehittyy sopivaksi. Muutamat alkuviikot vauvankanssa on semmosta opettelua, ja onkin hyvä, että isyysloma on olemassa!!!!!! =)

Kummeja ollaan mietitty ja päätettykin, jos he vaan suostuvat. Kysytty siis ei olla vielä, vaan kysymme vasta sitten, kun vauva on maailmassa. Neljä kummia on meidän jokaisella muksulla, niin tällä tulevallakin tulee olemaan.

Nimiasia on aivan auki. Senkin päätämme vasta sitten lopullisesti, kun vauva on syntynyt.

Pikkusella on hikka taas parasta aikaa. Pauke tuntuu edelleen tuolla alhaalla, taitaa olla siis pysyvästi raivotarjonnassa tuo vaaveli.

Eilen illalla supisteli tunnin ajan säännöllisesti... tuntui kunnolla tuolla kohdunsuulla ja alavatsalla. Ei mitään vatsan kovettumisia ollut, vaan kunnollisia supistuksia. Paikat taitaa pikkuhiljaa valmistautua koitokseen. Syntyis nyt tämä vauveli vaan jonkin verran etuajassa, ettei tarttis käynnistellä taas... mut sen näkee sitten.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 32+3
 
heippa!

Kummeja ollaan mietitty pitkin raskautta. Yhtä ollaan jo pyydetty, joka on mun paras kaveri. Lisäksi ois tarkotus pyytää miehen hyvää ystävää ja mahdollisesti mun veljeä. Jotenkin kuitenkin vaivaa tuo asia hirveesti. Eilen oli ihan stressissä siitä. Oon miettinyt jos tulee tyttö ni pitäisi olla toinenkin naispuolinen kummi. Miehen siskoa olen miettinyt, mutta en sitten siitäkään tiedä... :/ meillä on niin kamalan vähän ihmisiä joita pyytää kummiksi.

Nimet on päätetty. Pojan nimihän on ollut tiedossa jo ihan alusta asti. Tytön on hiukan muuttunut. Tietty se riippuu tuleeko nämä nimet vauvalle siitä sopiiko nimi vauvalle sitten kun näkee hänet.

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!! :heart: :heart:

miranda + masuli 31+2 :heart: <br><br>
 
iiiik kun ottaa pannuun.pojalla tulossa hampaita ja just kun mäkin pääsin päikyille niin hän sitten alkoi sängyssään itkeä ja ilmeisesti jatkaa uniaa.sain just ite unta.sama oli eilen kerkesin nukkua 5min.aamulla ennen seittemää herättiin ja kauhea huuto.supoilla sitten selvittiin.eilen illalla myös karmea huuto ja sitä ennen koko päivä kitisty..alkaa ottaa voimille kun itteä väsyttää.siis tollanen kitinä ja kiukuttelu.siksi mä sitä kyselin että pelottaako muita sitten kun kaksi pientä..kun tuntuu että voimat välillä ihan loppu vaikka meijän poika onkin tosi helppo ja kiltti tapaus.

pitäisi kai kokeilla uudestaan nukkua.tällasista pikku torkuista tulee vaan niin huonolle tuulelle. :kieh:

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart: :heart: <br><br>
 
Mukavaa Ystävänpäivää täältäkin :wave:

Sain ihanan yllätyksen äskön, kun mies kävi tuomassa ruokatunnilla ihanan suklaaleivoksen mulle :heart:

Meillä esikoinen tarhassa, ja kuopuksella on epämääräistä lämpöä :/
Ei siis mitään muuta, kuin vähän lämpöä.
Ärsyttävää kun ei ole kunnolla kipeä, mutta ei tarpeeksi tervekkään, että voisi vaikka ulos mennä :/

Isyyslomaa mies pitää kaksi viikkoa, heti kun vauva syntyy.

Mummi on lupautunut tulla vaikka keskellä yötä katsomaan poikia, kun lähtö tulee.
Ja on ottanut maaliskuun viimeisen viikon lomaa, että voi olla apuna jos vauva onkin vaikka jo syntynyt :)
Niin ihana ihminen :heart:

Rytmi on vauvalla selvä täälläkin.
Ryminä alkaa viimeistään aamu seitsemältä, kun lapset herää.
Ja sitä jatkuukin kutakuinkin koko päivän, välillä tosin taitaa jopa nukkuakkin :D
Yöt onneksi antaa mun olla suhteellisen rauhassa, paitsi kyllä siellä aina vähän venytellään kun esim. vessaan nousen. (Noin sata kertaa yössä \|O )

Ja ei oikeastaan enää mahdu potkimaan, venytyksiä ja muljahteluja enimmäkseen.

Täälläkin jännittää oma jaksaminen, meillä kun nuo pojat ei mitään kovin rauhallisia tapauksia ole... :/
Esikko on varmasti jo suuri apu, mutta tuo 2v on luultavasti aika mustasukkainen, ja muutenkin äkkipikainen luonne, niin voi olla että suurin aika menee sitä vahtiessa.
Toivotaan parasta :D

Mutta nyt lepäämään :wave:
A0205 & Oikku 33+5 ;)
 
Onnex täällä muitakin "pelokkaita" etten ainoa ole näiden tuntojeni kanssa :heart: esikoinen tulee varmasti olemaan mustis.hän yleensä niin reipas ja kiltti poika mutta tosi äkkipikainen.reppana kun suu täynnä noita hampaita jo muutenkin ja koko ajan niitä sinne lisää pukkaa. :eek: onneksi mies aika paljon osallistuu pojan hoitoon ja kodinkin tosin siitä joutuu aina ensin sanomaan.ei mitenkään omatoimisesti kyllä ala pyykkiä pestä.varsinkaan nyt kun olen aina kotona.

mun täytyy kans kaupasta ostaa mulle ja miehelle jotkut ystävänpäiväherkut :) poika saa uuden isomman hammasharjan :LOL:

no niin mä tästä lähen pojan kanssa leikkimään :wave:

gismo ja kyllikki 29+3
 
nyt sitte rapsahti loppu aika saikkua eli en enää töihin mee.... jotenkin on helpottunut jotenkin haikee fiilis....

meillä ikäeroksi tulee nyt 3v4kk ja poika on edelleen sitä mieltä että tyttö tulee..... puhuttiin tosta esitieto kaavakkeesta miehen kanssa ja sanoi vitsinä että voisitko laittaa siihen että amme olis hällä toiveena kivun lievitykseen :D :D :D :D :D
lisäksi nimivahtiksia tyrkytin että nyt pitäis ruveta päättää nimiä "möllille" totes että siinähän se jos kirkoitetaan punaisella tytön nimi ja jos sinisellä pojan nimi :D :D :D :D eli oikein huumorin kukka kukki meillä eilen illalla.....

TARVIKKEISTA: pinnasängyn/patjan ostin käytettynä (41e) vielä häkkivarastossa, hoitopöytä ikean halpismallia esikolta jäämistöä... en tiä kokoonko ollenkaan. gragon turvakaukalo ostettu käytettynä tutulta (30e),
teutonian yhistelmät ostettu käytettynä (250e), vaatteita saatu läjäpäin ite ostanut muutamat haalarit kirppikseltä (yht.alle10e) ja niin vauvan vaatteille tähän kämppään "senkki" (99e) (muuttaa omakotitalossa meidän omaksi vaate säilytys tilaks)

viel tarttettais teutonian seisomalauta, haluisin rintarepun tai rengasliinan, rintpumppuu viel kans himoitsen.... eli tässäpä ne noppiemmat mieleen tulevat jutut....
 
:heart: Täältä myös hyvät ystävänpäivät kaikille! :heart: !

Niin paljon oli taas kyselyitä, etten edes kaikkia muista...

Meillä mummi on tulossa synnytyksen ajaksi lasten kanssa. Matkaa on tosin se 110 km, mutta edellinen synnytyskin kesti n. 22 tuntia, joten kiire meille ei ainakaan tule, jos nyt alatiesynnytykseen "saan" luvan... Mummi kyllä vielä työelämässä, mutta on aina pystynyt lähtemään, kun on sen etukäteen sopinut työpaikallaan.

Meillä nuo muksut on jo sen verran isoja (6 ja 4), että varmasti pääsen vähän helpommalla, kun on noinkin iso ikäero. Molemmat on jo niin omatoimisia, että helpottaa kummasti arkea. Ja apua noista varmasti on, kun tuntuvat niin innokkailta nyt jo.

Häpyluukivut on täällä myös ihan hirveet. Välillä käveleminenkin tuottaa tuskaa. Tukivyötä mulla ei ole, enkä ole ajatellut sitä ostaakaan, kun enää on niin vähän aikaa. Neuvolassa on jonkinlainen, mutta se on tällä hetkellä lainassa... Saa nähdä ehdinkö sitä saamaan käyttöön.

Kummeja meillä ei ole. Ei kuuluta kirkkoon, joten ei ole tullut sitten pyydettyä. Nyt jälkeen päin ajateltuna olis kyllä voinut pyytää "siviilikummit". Mutta kun ei isommillakaan lapsilla ole, niin ei nyt sitten tällekään aiota pyytää.

Nimiasiaa: Nimi ollaan mietitty välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän. Tytölle ja pojalle on kyllä molemmille jonkun verran ehdotuksia, mutta mitään ei ole vielä päätetty. Täytyy nähdä vauva ensin, ennenkun voi nimen päättää...

Neuvola oli eilen. Hb oli 127, sf-mitta 28, turvotus +/-, verenpaineet ok ja pissa puhdas. Kaikki oli siis ihan kunnossa. Ultralla kurkattiin asento ja lapsiveden määrä. Vauva oli raivotarjonnassa ja vettä oli normaalisti. Mies ja kuopus oli mukana ja poika ihmeissään katseli sitä ruutua, kun ultrattiin. Vauva oli jo melkoisessa mykkyrässä, polvet melkein suussa.

Nyt pitää mennä päikkäreille!!!

Nasu-Masu 31+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 14:11 tinni kirjoitti:
viel tarttettais teutonian seisomalauta, haluisin rintarepun tai rengasliinan, rintpumppuu viel kans himoitsen.... eli tässäpä ne noppiemmat mieleen tulevat jutut....
Moikka. Minkalaista rengasliinaa oot ajatellut? Kun mulla olis tuo kangareppu ylimääräisenä tuolla...
 
Lisko
Niin tuosta vielä, et kuka on esikon kanssa, niin miehen äiti on kyllä kans luvannut tulla jos sattuu syntymään maaliskuun viimeillä viikolla eli hänkin oli ottanut silloin talviloman ja se oli viimeinen talviloma viikko heillä, joten oli ottanut sen kuulema ajatellen meitä :) :heart: Mutta en oikein jaksa uskoa, et kävis niin hyvä mäihä, et just sillä viikolla syntyisi. Mutta ajatushan on tärkein :) Minun äiti olis kyllä kans tulossa mielellään, mutta työt mahdollisesti estää, eiköhän se sit kuitenkin mene omalla painollaan se asia, katotaan miten käy.

Ja tosiaan minulla alkoi tänään sitten virallinen äippäloma :)

Lisko
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!! :heart: :)

Sokerirasituskokeessa käyty, kyllä siitä litkusta tulee sit paha olo!!! Mut en joutunut juomaan kuin sen yhden pullon! :whistle: Viimeks kun tehtiin niin join ainakin kaksi pulloa! Mitenkähän noin, vai onko se jotenkin muuttunut.. Poika oli sen aikaa hoidossa serkun luona eikä ois halunnut lähteä sieltä pois! :D Niillä poika 2v. Eka kerran oli hieman vieraammassa paikassa hoidossa, hyvä että kerkes heippa sanoa kun lähdin!! :D

Meillä ei oo kummeista vielä mitään tietoa! Mulla kun ei ole sisaruksia ja miehen sisko ja sen mies on jo pojalle sylikummeina. Serkkuja on mulla paljon mutta niistäkin suurin osa on jo monen lapsen kummeja.. Hankala juttu!

Me voidaan viedä poika tuonne mun serkun luo kun synnyttämään lähden, mut koiraa ei voi sinne viedä kun ovat allergisia..täytyy koiralle hommata toinen hoitaja! Hyvin kun mun kaksi läheisintä serkkua odottaa kans vauvaa, toisella LA toukokuussa ja toisella kesäkuussa, ja ovat sisaruksia! Kiva et saadaan lisää pikkuserkkuja, niitä onkin jo aika läjä!

Jes huomenna vaihtuu jo rv 30!!!!!!!! :heart:

Rv 29+6.<br><br>
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille mammoille !

Tänään oli neuvola,meidän oma neuvola täti on nyt palannut, todella ihanaa. On ollut kummatkin aikaisemmat raskaudet meidän neuvola täti.

Mahaa ihasteli ja kysyi että meinaatko että menee raskaus loppuun asti.
Sf 32,paineet hyvät ja muutkin. Laskeutunut alas mutta ei loppuun asti.

Lasten ikäerosta oli puhetta. Meidän ensinmäisillä on 1v 3kk ikäeroa :D
Pikemminkin voisin sanoa että pahin vaihe alkoi silloin kun se nuorinmainen on vuoden. Toisen vauva ikä meni ihan hyvin (meillä ei ole ollut itku/koliikki vauvoja) nukku ja söi ja sitten kun rupes leikkimään ja kaipaamaan seuraa mutta silti suht paikallaan ja tyytyväinen pieniin virikkeisiin. Mustasukkaisuutta ei ole ollut ollenkaan kun tosiaan on niin pieni vielä eikä ole omistushaluinen. Hyvin se menee :wave:
pitää vaan luopua puti puhtaasta koti haaveista ja ylimääräisistä energian viejistä. Toinen hyvä neuvo on että jos ei ole sukulaisapuja niin värvaa pikku hiljaa jotain lastenhoitajaa,kauppoja/lääkärikäyntejä/nukkumista ja miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa varten niitä on muuten vähän harvemmin :D

Luusto on todella kipee :'( varsinkin öisin,liikuminen vaikeeta.
Mahalaukku ei kestä kumartamista vaan meinaa ruoka tulla ylös vaikka ei ole täynnä tai just syönnyt. Pirpana liikkuu paljon ja usein :heart:

No eipä meillä muuta
Rv 32+4 Lilo ja Stitch
 
Vieläkö mahtuu mukaan näin myöhään?? :) lukemassa kyllä olen käynyt ja aina välillä jotain kommenttia laittanut.Täälä olis la huhtikuun lopulla.
Nyt taas aikaa enemmän kirjotella kun alko saikku iskias tääläkin,tuntuu et aika monella sitä vaivaa,meneekö muilla jumiin niin ettei saa maates liikutettua ala ruumista tai jalkoja.Mulla aina välillä menee ja siksi hankala kääntyä.... Supisteluja ei oo vielä tullut,kai? esikoinen kun on kyseessä ei oikein tietoa mitä noi supistukset on,alapäässä usein kyllä paineen tunnetta ja nytten alannut aamuisin aika inhottavat menkkamaiset kivut.
Rautatabletteja oon syönyt ja sen takia maha kovalla,ajattelin kyllä lopettaa niiden syönnin hetkeksi kun hb on noussut.
Viikkoja kasassa nyt 30
 
hippu76 harmaana
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart:

Ja tervetuloa mukaan joukkoon vilma!

Mulla oli vieraana aamupäivällä 2kk ikäinen poika ja 8 kk ikäinen tyttö äiteineen...kyllä nuo vaavit on sitten söpöjä =)

Muuten menee tämä aika hirmu hitaasti, kun mies on siellä ulkomaanreissulla (töissä) ja vaikka kuinka on hyvää aikaa pestä vauvan pyykkiä ja laittaa verhoja huoneeseen ym., tuntuu, että on jo nyt kova ikävä!! Vauvakin on ollut jotenkin "vaisumpi - ehkä siksi kun en paljon täällä yksinäni juttele ( taitaa ihmetellä, mihin isin ja äidin äänet on "kadonneet" ?).

Vauvan rytmistä; meillä remutaan illalla ja kuuden aikaan aamulla, aamupäivät on hiljaisia. Usein joka toinen päivä on vilkkaampi ja joka toinen hiljaisempi...

Taidan lähteä pienelle happihyppelylle - huomiseen

t. hippu ja pikkunen 32+2

 
Hyvää Ystävänpäivää

Vilmalle tervetuloa mukaan!

näin lomalla tää aika menee ku siivillä :D hyvä et ehtii käydä jutut lukemassa!!

tytölle on nimi valmiina ja pojalle ehkä... Mut tyttöhän tää onki :heart:

esikko on vajaa neljä ku tää syntyy ja kovasti jo odottaa et pääsee vauvaa hoitaan. enkä usko et ongelmia tulee ku on niin kiltti ja reipas tyttö( ja puuta äkkiä koputtaa).

ja nyt sohvalle levähteleen.

Triine 30
 
Moi taas!
Hyvää Ystävänpäivää :heart:

Tervetuloa mukaan Vilma!

Mun päivä on menny päin jotain :headwall: :headwall: Oon yrittäny selvittää koko päivän meidän palkanlaskijan numeroa, että saisin jotain tolkkua siihen, miks tulee niin vähän palkkaa. Nyt täytyy sit käyttää säästöjä lainanlyhennykseen. :( Lömarahat puuttu kans ja nyt just oon lomalla.

Monet miettii, kenet saa vanhempia lapsia hoitamaan synnytyjsen ajaksi, niin me ollaan tuskailtu koirien kans samaa hommaa. Ei mitenkään helppoa, kun vanhin ei tykkää kaikista ihmisistä ja saattaa käydä niin, ettei hoitaja pääse ovesta sisään :) Keskimmäinen tykkää kaikista ja nuorin on hirvee höselö, jonka kans tarttee pitkää pinnaa ja huumoria :)
Tänään onneks kävi työkaveri kylässä, jonka pestasin siihen hommaan.

Meillä ei oo kummeista mitään tietoa. Ollaan mietitty paria kaveria. Ei haluttais sisaruksia pyytää. Ennemmin pitkäaikaisia ystäviä.

Meillä mies meinas pitää isyysloman heti, kun päästään sairaalasta kotiin. Tai pitää sillon ainaki pari viikkoa ja kesällä sen viimesen.

Mites teillä muilla, onko vauvan liikkeet vähentyny missä vaiheessa? Täällä on pari päivää ollut hiljaisempaa. Oon miettiny soitanko neuvolaan vai en. Kuitenkin niitä tuntuu jonkin verran.

Nasu-Masu: Paketti tuli. Kiitos!!!

Triine: En oo kerinny postiin. Yritän päästä tän viikon aikana.

t. Pirkkis ja Toukka 30+5

 
Hyvää Ystävänpäivää :heart:

vilma tervetuloa mukaan :wave:

miranda, myöhäiset onnittelut vuosipäivän johdosta, täälläkin oli vuosipäivä 9 päivä joka vasta seuraavana päivänä muistu mieleen...

Äitiyspakkaus tuli mullekin tänään.

Hankkimatta on vielä turvakaukalo, hoitotaso, rintapumppu ja kantoliina.

Kummit ja nimet, kaks kummia ois tarkotus "ottaa" mun isosisko ja toisesta kummista ei oo viä varmaa tietoa.

Nimistä ei olla puhuttu, mulla tosin on jo mielessä, mutta varmaks päätetään sitten kun syntyy..
:D

Isyyslomaa mies ei viimeksi pitänyt, nyt sit kyllä pitää (sanon minä!)

Tää päivä meni taas pyykkejä pestessä, vaatekaappeja siivoillessa, eikä tartte enää pahemmin mitään nostella tekee kyllä jo niin ilkeetä, no selkäni ja hartiat sain tänään kipeeksi. Poikakin painaa jo sen 20 kiloo, niin ei jaksas oikein kanniskella, kun välillä halutaan olla äitinpoikaa ja olla sylissä...

Niin sängynkin toi mies mulle tänään jo kasas, poika ois heti halunnu mennä sinne, mut sanottiin ettei se enään sua kestä niin eipäs siitä tykätty, sano vaan että ei sen vauvan tarvi sieltä mahasta tänne tulla, alkaisko pientä mustasukkaisuutta jo olemaan ilmassa.. :whistle:

Miehen sedällä tänään käytiin kakkukahveella kun hällä oli synttärit..

Nyt jos vähitellen siirtyis tonne makkarin puolelle huhuileen nukkumattia :wave:

Miron äiti ja "Sisu" 30+6 :heart:
 

Yhteistyössä