Heippa vaan kaikille mammoille ja erittäin hyvät uudet vuodet!!
Mun oli pakko tulla kertomaan teille kokemukseni sokerirasituskokeesta joka oli tänään eli:
Menin aamulla kello 8 terveyskeskuksen labraan, otettiin paastokoe ja join litkun, joka ei ollut mitään hirveätä, colan makuista ja hiilihappoista.
Menin istuskelemaan neuvolan odotustilaan, joka oli siinä labran vieressä ja aloin lueskelemaan vauvalehtiä. No, siinä olin istuskellu noin 45 minuuttia, alkoi yht`äkkiä pyörryttään aivan kauheasti... Onneksi yksi neuvolatäti osui paikalle ja auttoi mut pitkäkseen. En meinannut päästä sit edes siihen 1 tunnin verikokeeseen, kun huimas aivan älyttömästi. No, kaikki kokeet saatiin kyllä onnistuneesti otettua, labratäti sanoi vaan, että kyllä hän on nähnyt että heikottaa alkaa, mutta tälläistä ei ole nähnyt
Tulokset saan huomenna, pahaa pelkään, että niissä taitaapi olla heittoa... Sokerirasituskokeeseen jouduin sen takia, kun oli BMI 27 kun aloin odottaan, suvussa ei ole kellään diabetestä, joten ajattelin että läpihuutojuttu, istutaan pari tuntia siellä ja sillä siisti! Vielä mitä, nytkin on vielä sellanen omituinen olo! :/
No, sit mulla oli tunti sen jälkeen lääkäri noitten supistelujen takia, olin jo onneksi silloin suhteellisen "normaali", mutta silti lääkäri kysyi heti, että onko kaikki hyvin, kun oot niin kalpea!
Sairasloma sitten jatkuu edelleen, nyt tammikuun 20. päivään asti ja sitten taas lääkäriin ja sitten laitetaan saikku äitiysloman alkuun asti. Oli taas vähän muutoksia kohdunsuulla, sanoi että pitää ottaa iisisti ja lepäillä.
Oli jotenkin noloa taas soitella pomolle,että eipä tuu tää tyttö töihin sit taaskaan, on toi luonne sellainen, että periksi ei sais antaa, mutta kun tässä ei ole kysymys vaan musta vaan myös vaavista, niin kai se on pakko antaa nyt periksi! Onneksi mulla on tosi ymmärtäväinen pomo!
Onko muuten kellään ollut tuollaista kokemusta sokerirasituskokeessa tai jollain tutulla käynyt noin?
Alkoi meinaan vaivaamaan asia tosi paljon, kun nyt jaksais oottaa huomiseen!
Että tällälailla tämä vuosi alkoi... mitähän vielä!
Maarit73 ja vaavi 26+2 (kai...)