HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 14:28 Lisko kirjoitti:
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :wave:

Teinkin jo oman aloituksen tuonne, eli minulla oli eilen illalla tunnin sängyssä makoilun jälkeen lepopulssi 88 :eek: Onko normaalia, onko tuokin joku raskaus oire? :/ Olin hengästynyt kuin olisin pidemmänkin lenkin just vetässyt :eek: Mikä on normaali lepopulssi?

Meille ei uutta, selkää särkee kun päivän seisonu ja väsyttää \|O Mut ei sen kummempaa. Suonenveoa ei ole vielä tullut ja välillä tuntuu tosiaan tuo kyljen kääntäminenkin olevan työn takana :whistle:

Mutta nyt muihin puuhiin.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 26+1
Mulla pulssi oli eilen 86 ja usein muulloinkin on sitä luokkaa. Ihan normaalia että pulssi on korkeampi raskausaikana.
 
Moikkelis!

Tänään oli neuvola, ja kaikki oli hyvin =)
Painoa koko aikana on tullut tasan 2kg :whistle: Vaikka syön ku hevonen enkä paljon oo kyllä liikkunut ku toi oikee jalka on edelleen kipeä :( Hb oli 131 paineet oli normaali luokkaa, pissi puhas. Huomenna ois sokerirasitus ja pitäs tässä alkaa tankkaamaan ruokaa masuun mut hankalaa on ku kävin hammaslääkärissä ja ottivat hampaan pois nii vielki on puutunut puol naamaa ( aika oli 12:00) :'( puremisesta saatikka nielemisestä ei tuu sit yhtään mitään... Ei vieläkään selvinnyt kumpaa sukupuolta vauva on mut jospa se sit ens kerralla :)

Tää menee kiisselin keittoon jos sitä sais vaikka syötyä.

Mh & 26+2 (kait ihan sekasin)
 
Nasu-Masu pikaisesti
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Tosin lääkäriajan sain parin viikon päähän, kun nuo supistukset tuntuu tuolla alaselässä. Pitää tarkastaa tuo kohdunsuun tilanne.

Vauvan syke oli 150, verenpaineet ok, pissa puhdas ja sf-mitta huikeat 27 cm... Se huitelee käyrien yläpuolella, mutta kuulemma ihan ok. Vauva kuulemma kasvanut hyvin...

Eipä tällä kertaa muuta.

Nasu-Masu 25+5
 
Heipä hei kaikille!!
...ja tervetuloa uusille

Vointi on täällä entisellään ja tänään sovin töissä jääväni pois 12.2, eli parisen viikkoa ennen äippäloman alkua. Saapi nähdä jaksanko siihen asti ilman saikkua, kun on tuota nostelua tässä hoitotyössä sen verran. Toisaalta aika hyvin olen tähän asti jaksanut. Kiva tunne kun tietää päivän kun saa jäädä rauhassa kotiin valmistelemaan vauvan tuloa.

Lisko - kyselit pulssista. Mullakin on ollut usein lepopulssi 90-100 ja kyselin siitä neuvolassa, siellä sanoi, ettei ole mitenkään epänormaalia tuo pulssin kohoaminen raskausaikana. Vaikka kyllä tuntuu välillä ikävältä kun sydän oikein hakkaa.

mutzi81 - kiva kuulla äippäpolilta mukavia uutisia! Olen pahoillani marsustanne :hug:

Liikkeistä kysyisin; liikkuuko teidän vauvat kovinkin vaihtelevasti eri päivinä? Luulin, että pikkusella on jo vähän rytmiä, mutta nyt vähän huolestuin kun on ollut pari päivää niin "hiljaa". Jotenkin on pitänyt oikein tunnustella liikkeitä, kun muuten ovat tuntuneet pitkin päivää töissäkin.

Ja toiseksi; Meillä on tosi vaikeaa valita vaunuja - ottaakko pehmeän vai kovan kantokopan? Oletteko te muut jo ajatelleet/ostaneet vaunuja? Kahta eri osaa yhdistelmissä on niin tilaa vievää säilyttää, kun koppa menee niin vähän aikaa...ja pehmeä koppa veisi vähemmän tilaa, mutta joku sanoo sen olevan liian kuuma kevät/kesä vauvalle - niin kuin meidän vauvat nyt tulevat olemaan.

vointeja kaikille :heart:

t. hippu ja pikku 26+3
 
Iltoja!!

olen kyläilemässä siskon luona, ja ei ole kehdannut nettiin tulla pyörimään kun on touhunnut sen kanssa ja sen lapsien kanssa. nyt on hiukan "aikaa" kun tekevät jotain "omia" juttujansa.. :)

tervetuloa mukaan tuuva!! :flower: =)

mulla tuli tänään kuulemma postissa päätöksen äippärahasta ja sitten pakkauksesta. pyysin miestä aukaisemaan kirjeet ja lukemaan. no äippäraha tyhjää parempi, vaikka ei hyvä olekkaan.. :/ mutta eiköhän sillä sitten pärjää kun on pakko pärjätä.
pakkauksen pitäisi saapua laskuoppien mukaan ensi viikon aikana... ihanaa.. pääsee hypistelemään niitä.. :D :D :D :D

sokeritesteihin pitäs tilata se aika mutta soittoaika on niin typerään aikaan, jottei kertakaikkiaan muista soittaa sinne. huomenna pakko yrittää saaha se aika soitettua vaikka väkisin.!! toivon ettei mulle tule niin voimakasta reaktiota kuin täällä joillekkin on näköjään tullut.

mulla on sitä saikkua vielä 18 tätä kuuta asti, ja varmaankin sitten jatkuu sinne äippäloman alkuun.. mutta olisin kyllä vielä valmis käymään töissä yrittämässä miltä se tuntuu. mutta kuullostellaan mitä mieltä se lääkäri sitten silloin on.

mutta oikein hyvää vuoden alkua kaikille mammoille!! minä tulen taas kirjoittelemaan kunhan ehdin tulla.. =) ens viikolla olen vasta menossa kotiin.. joten täälä siskon luona maalla saa oikein rentoutua ja ottaa irtioton arjesta. ihana olla täällä keskellä ei mitään ja nauttia hiljaisuudesta.

jalava ja smurffi 24+6 (huomenna taas uusi viikko.. :)
 
Kivoja neuvola kuulumisia on näköjään muillakin ollut! Mäki kävin tänään lääkärineuvolassa ja siellä kaikki ok. Istukka takaseinässä ja vähän turhan alhaalla, tarkistavat sen vielä kolmen viikon päästä. Painoa tullut nyt koko raskausaikana 5kg, kolme kiloa siis viimeisen kuukauden aikana :whistle: Mut tossa kun katoin niin just samallalailla mulla on pojiltaki noussu paino, tässä vaiheessa on noussu kauheesti ja sit loppunu melkeen kokonaan, kokonaispainonnousu ollut molemmilta 9kg.

Vauvan painoarvio oli 700g, pieni lapsi tulossa siis tästäkin todennäköisesti. Sf mittaa ei tällä kertaa katottu, verenpaine 110/56 ja hemoglobiini 102. Fyysisesti alan olemaan todella väsyny, vielä pitäs jaksaa 2kk olla töissä :/

Sukupuoli on meilläki edelleen täys arvoitus. Ite olin sillon aikasemmin näkevinään pojan vehkeet jalkovälissä mut koko raskausajan on ollu tyttöfiilis (tää raskaus on siis täydellisesti poikennut poikien raskauksista). Lääkäri yritti kattoa ja sano vaan, et jos jotain on PAKKO arvailla niin ennemmin veikkais tyttöä mutta hyvin hyvin terävästi painotti, ettei siihen todellakaan oo meijän kohdalla luottamista. Odotellaan siis :D

Meillä talo on kuin myrskyn jäljiltä kun en yksinkertaisesti jaksa töitten jälkeen enää tehä mitään :( Kaikki energia menee töissä olemiseen, kotona oon sit ihan loppu. Ruokaa en oo jaksanu moneen päivään laittaa, mies onneks on jotain saanu värkättyä. Blaah, en ees taho ruokakauppaan jaksaa mennä :ashamed: En oo KOSKAAN ollu näin väsyny. Muistan kuinka esikoiselta lykkäsin painavia kottikärryjä vielä pari päivää ennen synnytystä. Molemmilta oli energiaa vaikka muille jakaa, nyt oon ihan poikki.

Mut tää on tällä kertaa tämmöstä, oon onnellinen kuitenkin, että kaikki on lapsella hyvin!

t. hömppö 25+2
 
Kopasta. Juuri huusin huuto.netistä kovankin kopan, pehmeä meillä siis ennestään. Mut ajattelin myös et kivempi kesällä kova, ja meillä se koppa siis sellanen pienempi kova, joka laitetaan rattaisiin sisälle, ei runkoon kiinni. Esikoinen synty toukokuussa ja sillon pärjättiin pehmeällä kopalla, mut kova olis ollu ilmavampi. Nyt kun ens kesänä hirveesti ulkohommia; pihan laittoa talon maalausta ym. niin aattelin et vaavin mukavampi kölliä ilmavassa kopassa.
 
Perjantaita kaikille!

Pitäisi siivoilemaan mut jotenkin mieluummin istuisin tässä koneen ääressä.. mut eipä taida auttaa.. kun pitäsisi ruokaakin tehdä..

Useasti heräsin viimeyönä kun masukki potki ja kääntyili niin mahdottomasti.. ja vähänkö sattuu kyljen kääntäminen.. tuntuu et haarat ratkee.. kauhee rutinakin kuuluu...

nyt hommiin..

t:gemini+masukki rv 27+3 :heart:
 
Pitäis alkaa siivoamaan kun vaan viittis. Eilen tuli lunta ja sitä oli ihan kivasti mut nyt illan ja yön aikana sulanut ihan kaikki pois! Koiran käytin äsken ulkona ja kyllä tuli niin ihanat tassun jäljet lattiaan! No ei se nyt sinänsä haittaa kun kuitenkin on alettava siivoamaan. Poika huutelee mulle nykyään vähän väliä että "möhömaha äiti!" :D Nyt tuolla soittelee taas Fröbelin palikoita, osaa jo kaikki sanat ulkoa. :) Jaaha, nyt hommiin..!

Rv 24+1.
 
heippa!

täällä yöllä valvottu kun hampaita tehty..voi pientä kun oli yöllä kipeänä.mies uhkaili olevansa tänään ylitöissä.tylsää.poika päikyillä tarvitsisi itsekkin vähän nukkua kun huomenna taas töihin.

liikkeistä joku kyseli.meillä ainakin vauva liikkuu välillä enemmän ja välillä vähemmän.todellakaan ei joka päivä liiku samalla tavalla.

myös kopasta oli juttua.elikkäs meille ne sisarustenvaunut tulossa ja niihin sitten joko pehmeäkoppa tai sitten en osta ollenkaan koppaa vaan käytän makuupussia.mutta jos ostaisin normivaunut yhdelle kevätvauvalle ostaisin kovan kopan.viime keväänä parilla kaverilla syntyi kevät vauvat ja sanoivat että liian kuuma oli pienelle sellainen fleecevuorinen pehmeäkoppa ja rupesivat pelkkää makuupussia käyttämään.esikoisella oli kovakoppa syntyi lokakuussa.en nyt tiedä viekö se kovakoppa ihan hirmuisesti tilaa.tuolla kaapin ylähyllyllä se on niin kuin olisi se pehmeäkoppakin jos sellainen olisi :D eikä häiritse yhtään.mutta mielipide asioitahan nämä ovat eli se mikä muilla toimii ei välttämättä meillä.

gismo ja pikkuinen 23+5
 
Perjantaita!

Liikkeistä ,pikkuhäjy liikkuu päivittäin yhtä vilkkaasti ja välillä ottaa kipiää, kun se oikein innostuu potkimaan. Joskus se junnaa toiselta puolelta masua niin, että maha on aivan muodoton ja mun pitää junnata takaisinpäin kädellä painamalla, kun tuntuu, että muuten mahanahka repee.

Sokerirasitus tulokset sain. Viitearvot ovat 4,7 ; 10 ; 8,7. Mulla arvot oli 4,3 ; 10 ; 8,5. Keskimmäinen arvo siis just rajalla ja sijaisneuvolantäti puhelimessa sanoi, että mittari pitää kotiin ottaa silti, vaikka rajat ei ylittyneetkään. No, toisaalta mielellänikin sen mittarin kotiin otan, ihan mielenkiintoistahan se on seurata aina silloin tällöin mitä arvot näyttää. Mutta tuo neuvolatädin tyyli esittää asia oli jotenkin tyly. Onneksi saan käydä vakituisesti toisella tädillä!!

Yö oli taas niin risainen, kun lonkkaa alkoi kolottaa ja kontilleen nousin monta kertaa. Näin levottomia unia ja eksyihän sinne uneen ihan uus lintulajikin, hanhipäätikka... :LOL: Että tämmöstä...

Pulssista oli myös tuolla aiemmin puhetta. Se on siis normaalia, että lepopulssi nousee raskauden aikana. Veren määrä elimistössähän lisääntyy paljon ja näin ollen sydänkin joutuu pumppaamaan enemmän verta päivän aikana, siitä johtuu toi sykkeen nousu. Mulla on edellisissä raskauksissa välillä lepopulssi ihan loppuodotuksessa huidellut melkein sadassa. Se ei oo kivan tuntuista kylläkään, mutta ei siis tarvitse hätääntyä!

Onneksi on viikonloppu edessä ja saa huilailla. Huomenna on vaan meno lasten serkun 1v synttäreille ja mun miehellä on myös synttärit huomenissa, että meillekkin on illemmalla tulossa muutama vieras kahville. Mutta se on vaan kiva, kun saadaan vieraita. =)

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 26+5
 
Lisko
Kiitos vastauksista pulssi kyssäriin, ei minulla pojan aikaan tuollaista ollut, tai en kuitenkaan levossa hengästynyt noin, mutta onpahan nyt tuokin minulle uusi raskus oire koettu :)

Kantokopasta oli puhetta, meillä on pehmeä ennestään ja sillä mennään edelleen, olen ollut tyytyväinen vaikka kesävauva oli edellinen :) Eikä tuo meillä ole fleecevuorattu, oikeestaan se on kovan ja pehmeen kopan välimuoto, siis lämpöisyydeltään, jos sellaista onkaan :whistle: Ja tosiaan käyttää pelkkää makuupussia jos tuntuu liian kuumalta..

Kelalla kävin tänään kun olin laittanut hakemukseen, et aloitan äippäloman 30 arkipäivää ennen laskettua, niin muutinkin sen nyt niin, et aloitan 46 päivää ennen laskettuaikaa, koska koulu loppuu silloin 13.2, niin aloitan äippäloman suoraan siitä eli 14.2 :) Ei tule siihen sitä 3 viikon työttömyysjaksoa, joka olisi siis tullut jos äitiysloma olisi alkanut 5.3, niin kuin alunperin sitä hain. Nyt saan suoraan äitiysrahan pyörimään eikä tarvii työkkäriin ilmoittautua sun muuta. Uutta päätöstä siis odotellessa :)

Liikkeet tuntuu vaihtelevasti täälläkin, välillä möyrii paljonkin, välillä saa oikein härnätä, et jotain tuntee :)

Ja liitokset on niin kipeet tai oikeestaan tuo oikea puoli, taitaa nyt kunnolla venyä ja paukkua, pistää ja vihloo niin paljon vähän väliä :/ Ja selkää särkee edelleen :\|

Joo sain tuossa imuroitua kun päästiin koulusta jo kahden aikaan, nyt pitää lähtee pojat hakemaan, heippa :wave:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 26+2 :heart:
 
Liikkeistä: aina kun rauhottuu hulina ja enempi meteli niin jyskytys alkaa...ja tänään ennen ultraa kattelin karvanpoistoaine kirjoitustalehdestä ja tuli sellainen meuhku ettei paremmasta väliä....ultassa purskahin nauruun kuin Jone N. :LOL: :LOL: .. titty toinen anto *haisevan vastalauseen* karvanpoisto tökötille kun sattuu 100%:n varmuudella olemaan poika :D

sokeritkin on kohdallaan vaikka 'lounas' insuliini pitää säätää 12-14 yksikköön..ja painoa on tullu tähän asti vaan se 1,9kg...hyvä mie

muuta ei sitten ookkaan kun kaikki tyttömäiset vaatteet menee sitten prinsessan isolle mollalle...eihän sitä tiedä jos vielä joskus sen toisen prinsessan sais aikaseks...mut sitä ennen en ota paineita siitä kun ei oo kuin yks tyttö... :heart: ...yhtä rakkaita on kaikki meidän pojatkin...

:heart:

sari+vilpertti 27+3

p.s. suonenvetoja on pitkin päivää ja iskiashermo vai mikä se on ...jumittaa sekin ihan kivasti..
:headwall:

 
Voisin minäkin välillä jotain kirjoittaa, kun olen ahkerasti teidän juttuja lukenut =)

Sokerirasituksesta on ollut puhetta, itse kävin tällä viikolla, ja kaksi arvoa oli koholla, paasto 5,5 ja 1h arvo 10,4. Meillä paastoarvon raja on 5,1. Todennäköisesti joudun sitten osastolle vuorokausikäyrälle, jossa mitataan sokeriarvoja. Mulla siis neljäs raskaus, joista ekassa ja tokassa oli raskausajan diabetes, kolmannessa ei. Aina on aika huono olo tullut tuon rasituksen aikana, tälläkertaa ei sentään tarvinnut mennä lepäämään välillä.

Neuvolalääkärissäkin kävin, siellä kaikki ok. Sf-mitta oli 21 eli ihan alarajalla, mutta niin on ollut muissakin raskauksissa. Mitään suurempia vaivoja ei ole ollut, nyt on kivuttomia supistuksia alkanut olemaan. Suonenvetoja ei ole ollut nyt eikä aiemmissakaan raskauksissa. Painoa tullut 7kg.

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille =)

Chloe 26+2
 
Moikka!

Liikkeet on myös täällä epäsäännölliset. Tai ei niitä päivisin oikein ehi sillai ees aattelemaa, mutta illalla ku menee sänkyy, ni jossain vaiheessa aina jotain myllerrystä tuntuu.

Ihanaa, mies sai vuorotteluvapaata töistä keväälle :D :D
Ei meinannu työnantaja ensin suostua, mutta pääsivät sitten sopimukseen. Eli vapaa alkaa 8.4 pääsiäisenä, miulla LA on 14.4. Takas sitten töihin menee 22.7. Vielä jää isyysloma sitten pitämättä ja 10 pvä:ä kesistä. Ne pitää sit joskus syksymmällä, kun on töissä kesiskset pidetty! Mutta helpottaa tuo arkea huomattavasti, kun esikoinen on silloin vasta 1v 3kk.

Mie myös tänää siivosin, otin joulukoristeet ja valot pois, kun on tuo joulu jo menny. Ja ulkonakii on sellanen loskakeli, että ei oikein ollu fiilistä niitä valoja enää katella. Ejeltii aamulla pulkalla pitkin nurmikkoa, kun lumi oli sulanu pois :D

Mutta ei tänne muuta, hyvää viikonloppua kaikille ja lepäilkää, kun on kax pyhääkii tässä!
 
Moikka ja mukavaa viikonloppua kaikille !

Suonenvetoa täältäkin löytyy - kuvittelin et lady vita + tai multivita raskaus auttais, mut ei vaikka niissä on niitä magnesiumeja yms.joiden oon kuvitellu auttavan. Mulla tuntuu et mitä enempi urheilee ni sitä enempi vetää...mut ehkä semmonen "kohtuukävely" asiaan auttais.
Mulla muuten esikoinen poika ja sillon ei pahemmin suonenvetoa ollu.
Meinaan vaan kun joku tais kirjottaa et pojan odotuksessa enempi suonenvetoa... mut niin ne oireet vaihtelee - eihän tässä oo ku kolmisen kuukautta ni näkee tuleeko sieltä prinsessa vai prinssi
=)

Närästystäkin löytyy, mut ainakin toistaseks oon pärjänny ilman rennietä yms.

Niin, ja nukkumista haittaa millon puutunu lonkka, kipeä alaselkä tai meidän perhepetijärjestely :) Ja illalla tulee juotua et kerran tai parikin saa käydä yönaikaan vessassa.

Painoa ei ekoina kolmena kuukautena ollu tullu yhtään, nyt seuraavina 1-2kg kuukausi... Saa nähän mitä neuvolatäti ensviikolla sanoo, kun nyt joululaatikoiden herkuttelut ja suklaatkin puntarissa :\|

MiNia + masuvauva 26+4 (kai?)
 
heippa!!

olen edelleen täällä siskon luona.. :) alkuviikosta olisi tarkoitus mennä takaisin kotiin. mutta katsotaan viihtyykö sitä sitten pidenpääkin täällä maaseudun rauhassa.. :)
mies ilmoitti että äityispakkaus saapunut postiin, ja sen saa sieltä sitten kotiin mennessä noutaa!!! jee

mutta palaillaan. vointeja kaikille!!

jalava ja smurffi 25+1

ps. kattoko kukaan eilen perjantaina yle teemalta sitä suomenkielistä dokumenttia sikiön kehityksestä? siinä näytettiin synnytyskin.. :\| vaikka se kyllä näytti aika "helpolta.. "
 
Heips

Minä oon tänään ollu tosi reipas. Oon leiponu sämpylöitä. Silittäny ison kasan vauvan tamineita. Pessy koneellisen pyykkiä. Pakannu pari laatikollista. Ommellu olohuoneen verhot ym ym. Vielä pitäis alkaa joulutavarat siivoaan kaappiin. Eilen jo kuusen riisuin, pitäis vielä sitoa se kiinni, niin mies saa kantaa sen varastoon. Piäis myös leikata loput verhokankaat ja ommella verhot vielä keittiöön ja tytön huoneeseen.

Voinnissa ei mitään erikoista. Nyt tuntuu et kotona ihanasti rauhottunu tuo supistelu. Mut heti kun oikein touhuilee, niin alkaa kyllä supisteleen.

Mut nyt syömään tuoreita sämpylöitä.

heppuli ja emma/eetu 27 tasan, jee taas uudelle viikolle.
 
Moikka! En oo vähään aikaan kirjotellu, en oo päässy koneelle. Oltiin koko perhe 2-3.1 Naantalin kylpylässä. Mukavaa oli , vaikka 2,5vuotiaan kanssa oli hankalaa altailla, kun lasten allasta ei ollut ollenkaan. Onko muut käynyt Naantalissa? Mitä mieltä ootte kylpylästä? Vauva liikuskelee paljon, ja potkii jo tosi kipeästi. Seuraaava neuvola on 11.1 ja lääkäri neuvola 25.1.


 
Moikka.

Parit synttärit on tälle päivälle juhlittuna ja meinaa olla kyllä väsy. Mukava päivä on kuitenkin ollut, aina kivaa, kun lapsilla on leikkikavereita ja ittellä juttuseuraa. =)

Vauva on tänään liikkunut taas vilkkaasti ja aina tonne oikeelle puolelle kylkeen ottaa kipiää, kun se sinne jysii. Onkos ollu jo puhetta, tuntuuko teillä hikka jo joka päivä? Meillä kyllä tuntuu usiamman kerran päiväs.

Pohkeet oli eilen illalla aivan limput, turvoksissa. Vähän se auttoi, kun niitä "ravisteli" ja kun yritin saada nesteet liikkeelle. Ei onneksi yöllä sitten kramppaillut sen kummemmin. Levottomia uniakaan en oo nyt nähnyt... :whistle:

Mutta nyt mä meen lasten iltatointen pariin. Moiks.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy viimestä päivää viikolla 26
 
Terveiset äitipolilta!
Vauva säikäytti toden teolla, kun supistukset muuttuivat säännöllisemmiksi ja kipeiksi, vaikka lähes vuodelevossa olen viimeiset 2viikkoa ollut.. Kohdunsuulla ja -kaulalla ei kuitenkaan ollut tapahtunut muutoksia, joten selvisin litran nesteytyksellä ja pääsin sen jälkeen kotiin. Kaikkea ehdin kyllä miettiä, kun sen verran tiukkaa ne supparit teki automatkalla sairaalaan (n.40km)..

Mulla siis lepäily jatkuu. Ja odottelu. Toivottavasti pääsisin edes viikolle36, siihen 9viikkoa aikaa..

Nyt nukkumaan. Jännityksen jälkeinen päänsärkykin alkaa lääkkeiden avulla jo hieman helpottamaan.

Orapihlaja ja sykerö27+3
 
Sunnuntaihuomenta!

Ihanaa, ulkona on pikkupakkanen!

Mie en oo hikkaa vielä tuntenu, esikoiselta tunsin kyllä useesti, mutta en uhtään muista missä vaiheessa. Nyt ei vielä kertaakaan tai sit en oo tajunnu. Mutta kyllä sen esikoiseltakin tajus, joten varmaa nytkii kun sitä tulee.

Miulla ei sattunu tuo dokumentti silmiin. Olisin varmaa kattonu, jotenki minuu kiinnostaa se synnytys, kun sitä ei oo ite nähny, että miltä se näyttää tuolta alhaalta päin. Meillä ei valmennuksessakaan katottu, neuvolassa olis kyllä ollu vhs:ssä, mutta meillä ei enää oo ku dvd... Mies kyllä sano, että parempi ettet kato, ei kuulemma mitenkään "nättiä" ollu =)

Nyt meen tekee pannaria uuniin, kävi sitä tekee niiin mieli, kun eilen tätill oli kahvipöydässä. En ilenny ku yhen palan syödä :D

Mutta siis leipomishommiin!
 

Yhteistyössä